abonnement Unibet Coolblue
pi_173417057
Welke modellen met een TFSI motor hebben de (olie)problemen?

Volgens mij waren het de 1.8 en 2.0 TFSI, maar zijn er nog meer en na welk bouwjaar zijn de motoren aangepast?
pi_173424105
https://www.google.nl/sea(...)lemen+tsi&aqs=chrome..69i57.7250j0j4&client=ms-android-samsung&sourceid=chrome-mobile&ie=UTF-8
Meer of minder Meeuwen?
pi_173424495
De aangepaste motoren hebben een distributieriem ipv ketting, gewoon daar op zoeken. De meeste problemen komen voor bij 1.2 tm 2.0.
pi_173427104
Alle TSI motoren t/m 2013 zou ik met een grote boog omheen lopen.

Vanaf 2013 lijkt de betrouwbaarheid een stuk te zijn verbeterd echter zijn er genoeg andere merken die de kwaliteit onder de motorkap een stuk beter voorelkaar hebben en waar het risico op torenhoge garagerekening stukken lager is
  maandag 28 augustus 2017 @ 00:15:21 #5
356808 reeybehn
omdat een rayban te duur is
pi_173436067
Nou doe mij maar een 2.0 tsi hoor anders. Net op en neer naar Tsjechië met een 2015 golf gti. Verbruikt geen druppel en wat een beest :9~
  maandag 28 augustus 2017 @ 00:30:42 #6
153121 butz0rs
Dat zijn jouw feiten
pi_173436232
quote:
0s.gif Op maandag 28 augustus 2017 00:15 schreef reeybehn het volgende:
Verbruikt geen druppel
Golf GTE?
  maandag 28 augustus 2017 @ 00:49:30 #7
356808 reeybehn
omdat een rayban te duur is
pi_173436393
quote:
0s.gif Op maandag 28 augustus 2017 00:30 schreef butz0rs het volgende:

[..]

Golf GTE?
Nee, da's geen gti ;) sorry, bedoelde olie. Brandstof 1 op 9 op terugrit :s)
  Moderator maandag 28 augustus 2017 @ 11:27:29 #8
417715 crew  derLudolf
allround beunhaas
pi_173439755
quote:
1s.gif Op maandag 28 augustus 2017 00:49 schreef reeybehn het volgende:

[..]

Nee, da's geen gti ;) sorry, bedoelde olie. Brandstof 1 op 9 op terugrit :s)
Dan lag de gemiddelde snelheid ook wel ruim boven de 100km/u mag ik hopen.
Kranplätze müssen verdichtet sein
  dinsdag 29 augustus 2017 @ 14:03:20 #9
356808 reeybehn
omdat een rayban te duur is
pi_173461337
quote:
1s.gif Op maandag 28 augustus 2017 11:27 schreef derLudolf het volgende:

[..]

Dan lag de gemiddelde snelheid ook wel ruim boven de 100km/u mag ik hopen.
zodra er ruimte was 200. Maar veel optrekken dus
pi_173461411
Blokken van VAG zijn sowieso slecht na 160.000 km. Dan scheuren ze spontaan en vallen uit elkaar.

op 6:30 wordt er aangegeven dat alumnium blokken van VAG soms spontaan uit elkaar vallen in stukjes.
pi_173468319
Best wel sneu om te zien dat de kwaliteit van deze merken zo slecht is.
Dan wordt de volgende auto maar een Mercedes.
pi_173472577
Waarom geen Volvo?
Blijf alleen weg bij de PSA diesels..
so get yourself a car and drive it all alone
get yourself a car and ride it on the wind
get yourself a car and drive it all alone
get yourself a car and ride it on the wind yea
pi_173474940
Hmm ik zat te denken om een 2.0 tfsi a5 te kopen uit 2009-2010 ong. Niet doen dus?
A man is not old until regrets take the place of dreams.
pi_173474954
quote:
99s.gif Op dinsdag 29 augustus 2017 20:27 schreef Mr.Ping het volgende:
Best wel sneu om te zien dat de kwaliteit van deze merken zo slecht is.
Dan wordt de volgende auto maar een Mercedes.
Goede keuze! Welk model?
  woensdag 30 augustus 2017 @ 08:36:12 #15
469863 RobjeGeus
Hier word ik vrolijk van!!
pi_173474992
quote:
0s.gif Op dinsdag 29 augustus 2017 23:21 schreef Glijdt_licht het volgende:
Waarom geen Volvo?
Blijf alleen weg bij de PSA diesels..
Zijn toch ook allang geen Volvo motoren meer ?
pi_173475093
quote:
99s.gif Op dinsdag 29 augustus 2017 20:27 schreef Mr.Ping het volgende:
Best wel sneu om te zien dat de kwaliteit van deze merken zo slecht is.
Dan wordt de volgende auto maar een Mercedes.
Heb zelf nog naar een A3 gekeken maar 35.000 uitgeven aan een auto met een bokkende DSG automaat...

Heb nu bij BMW geshopped, Mercedes kan me niet meer bekoren.
Meer of minder Meeuwen?
pi_173475358
quote:
1s.gif Op woensdag 30 augustus 2017 08:36 schreef RobjeGeus het volgende:

[..]

Zijn toch ook allang geen Volvo motoren meer ?
Juist wel. Alle huidige motoren zijn Volvo motoren.

Welke waren niet van Volvo:
1.6 1.8 en 2.0 benzine zoals geleverd in bv de V50 tussen 2004 en 2012
1.6d, 2.0d tot 2011 oid
D2 tot en met ~2014

Wat Renault en Mitsubishi blokken vóór de Ford periode.

D3,D4 5 cilinders zijn van Volvo
Huidige D2, D3,D4 4 cilinders zijn van Volvo
Huidige T2,T3,T4 zijn van Volvo.
Natuurlijk zijn alle oudere 5 cilinders van Volvo
so get yourself a car and drive it all alone
get yourself a car and ride it on the wind
get yourself a car and drive it all alone
get yourself a car and ride it on the wind yea
  Moderator woensdag 30 augustus 2017 @ 10:12:48 #18
417715 crew  derLudolf
allround beunhaas
pi_173476200
quote:
1s.gif Op woensdag 30 augustus 2017 09:19 schreef Glijdt_licht het volgende:


Natuurlijk zijn alle oudere 5 cilinders van Volvo
Benzine wel, de 2.5tdi was van VAG, daarna kwam Volvo zelf met D5/2.4D
Kranplätze müssen verdichtet sein
  Moderator woensdag 30 augustus 2017 @ 10:13:36 #19
417715 crew  derLudolf
allround beunhaas
pi_173476210
Spijtig trouwens dat ze geen vijfcilinders meer hebben. Vind dat zo mooi klinken.
Kranplätze müssen verdichtet sein
pi_173485956
quote:
1s.gif Op woensdag 30 augustus 2017 08:32 schreef 6star6lord6 het volgende:

[..]

Goede keuze! Welk model?
Ik vind de A200 een mooi auto, alleen jammer dat het alleen 5 deurs zijn. Die deurtjes zijn veel te kort voor mij, dus ik ben er nog niet over uit.
pi_173486122
quote:
99s.gif Op woensdag 30 augustus 2017 18:17 schreef Mr.Ping het volgende:

[..]

Ik vind de A200 een mooi auto, alleen jammer dat het alleen 5 deurs zijn. Die deurtjes zijn veel te kort voor mij, dus ik ben er nog niet over uit.
Een c220 coupe dan? Die is drie Deurs en in dezelfde prijsklasse.

Of c180 coupe? :P
pi_173487287
quote:
99s.gif Op woensdag 30 augustus 2017 18:17 schreef Mr.Ping het volgende:

[..]

Ik vind de A200 een mooi auto, alleen jammer dat het alleen 5 deurs zijn. Die deurtjes zijn veel te kort voor mij, dus ik ben er nog niet over uit.
Zou ik toch eerder voor een 1serie gaan, 1.5 motor icm 8 traps automaat rijdt echt geweldig. bovendien is die laatste ook nog eens gratis.
Meer of minder Meeuwen?
  Moderator woensdag 30 augustus 2017 @ 19:21:08 #23
417715 crew  derLudolf
allround beunhaas
pi_173487324
quote:
1s.gif Op woensdag 30 augustus 2017 19:19 schreef Meneer-Meeuw het volgende:

[..]

Zou ik toch eerder voor een 1serie gaan, 1.5 motor icm 8 traps automaat rijdt echt geweldig. bovendien is die laatste ook nog eens gratis.
Mercedes heeft een negen traps automaat :)
Kranplätze müssen verdichtet sein
  Forum Admin/Beste/Leukste FA 2022 woensdag 30 augustus 2017 @ 21:52:39 #24
334798 crew  Straatcommando.
Je zuster op een houtvlot
pi_173491459
quote:
1s.gif Op woensdag 30 augustus 2017 10:13 schreef derLudolf het volgende:
Spijtig trouwens dat ze geen vijfcilinders meer hebben. Vind dat zo mooi klinken.
Tijdje een v70 2.4d gehad, dus nog niet de d5.

Wat een smeuïg blok was dat. Heerlijk.
''Tuurlijk is het een onoogelijk lelijk spuugding. Kun je d'r toch nog wel aan gehecht zijn? Je houdt toch ook van je moeder?''
  Moderator woensdag 30 augustus 2017 @ 22:19:27 #25
417715 crew  derLudolf
allround beunhaas
pi_173492247
quote:
1s.gif Op woensdag 30 augustus 2017 21:52 schreef Straatcommando. het volgende:

[..]

Tijdje een v70 2.4d gehad, dus nog niet de d5.
Dat was hetzelfde blok, is ook gewoon tegelijk leverbaar geweest. De D5 had meer vermogen. Bij benzine had je ook T5 en 2.4T geloof ik.
Kranplätze müssen verdichtet sein
  Forum Admin/Beste/Leukste FA 2022 donderdag 31 augustus 2017 @ 02:44:33 #26
334798 crew  Straatcommando.
Je zuster op een houtvlot
pi_173495740
quote:
1s.gif Op woensdag 30 augustus 2017 22:19 schreef derLudolf het volgende:

[..]

Dat was hetzelfde blok, is ook gewoon tegelijk leverbaar geweest. De D5 had meer vermogen. Bij benzine had je ook T5 en 2.4T geloof ik.
Ik dacht dat dat niet helemaal dezelfde blokken waren, oa turbo. Wel minder vermogen idd.
''Tuurlijk is het een onoogelijk lelijk spuugding. Kun je d'r toch nog wel aan gehecht zijn? Je houdt toch ook van je moeder?''
pi_173496765
Voor mij hebben de Duitse merken in de laatste 10 jaar hun goede naam verloren, ik zou er bijna een KIA voor gaan rijden.

pi_173499886
quote:
99s.gif Op donderdag 31 augustus 2017 07:44 schreef Mr.Ping het volgende:
Voor mij hebben de Duitse merken in de laatste 10 jaar hun goede naam verloren, ik zou er bijna een KIA voor gaan rijden.

[ afbeelding ]
1 keer in een huurauto KIA gezeten een week. Nooit weer. Wat rijdt dat verdomde kut zeg.

VW/Audi waar ik in heb gereden rijdt altijd heel goed. Rij nu al 7 jaar in VW met 1.6 blok zonder turbo's en eigenlijk nog nooit wat gehad. Daarom neig ik nu naar Audi, maar als ik dan al die problemen met TFSI lees word ik toch wel angstig om over te stappen.
A man is not old until regrets take the place of dreams.
pi_173503999
quote:
0s.gif Op donderdag 31 augustus 2017 11:31 schreef habitue het volgende:

[..]

1 keer in een huurauto KIA gezeten een week. Nooit weer. Wat rijdt dat verdomde kut zeg.

VW/Audi waar ik in heb gereden rijdt altijd heel goed. Rij nu al 7 jaar in VW met 1.6 blok zonder turbo's en eigenlijk nog nooit wat gehad. Daarom neig ik nu naar Audi, maar als ik dan al die problemen met TFSI lees word ik toch wel angstig om over te stappen.
Ik vind het model best mooi, maar heb er nooit mee gereden.
Maar welke Jap dan wel, Lexus is goed zeggen ze naar daar voel ik me nog te jong voor.
pi_173504157
3 Deurs, prima blok, Geen vag. Rijdt prima door Ford Focus onderstel
Betaalbaar.
Volvo C30 bjr 2010 2.0i 107kW/146pk Business Pro CLIMA + CRU
¤ 8.888,00
http://link.marktplaats.n(...)mpaign=socialbuttons

[ Bericht 5% gewijzigd door Glijdt_licht op 31-08-2017 15:43:11 ]
so get yourself a car and drive it all alone
get yourself a car and ride it on the wind
get yourself a car and drive it all alone
get yourself a car and ride it on the wind yea
pi_173504184
quote:
0s.gif Op donderdag 31 augustus 2017 15:37 schreef Glijdt_licht het volgende:
3 Deurs, prima Blok, Geen vag.
Betaalbaar.
Volvo C30 bjr 2010 2.0i 107kW/146pk Business Pro CLIMA + CRU
¤ 8.888,00
http://link.marktplaats.n(...)mpaign=socialbuttons
:r
pi_173504219
quote:
1s.gif Op donderdag 31 augustus 2017 15:27 schreef Mr.Ping het volgende:

[..]

Ik vind het model best mooi, maar heb er nooit mee gereden.
Maar welke Jap dan wel, Lexus is goed zeggen ze naar daar voel ik me nog te jong voor.
Kia is geen Jap maar Koreaans :P
A man is not old until regrets take the place of dreams.
pi_173504461
quote:
1s.gif Op donderdag 31 augustus 2017 15:39 schreef 6star6lord6 het volgende:

[..]

:r
Tja, love/hate model.
Maar als hij zelf met een Kia Ceed 3 Deurs aankomt, die m.i. van de zijkant er best op lijkt alleen 7 jaar later uitgebracht, why not?
so get yourself a car and drive it all alone
get yourself a car and ride it on the wind
get yourself a car and drive it all alone
get yourself a car and ride it on the wind yea
  donderdag 31 augustus 2017 @ 15:54:19 #34
70357 Hyperdude
#MakeLanciaGreatAgain
pi_173504545
Giuletta.
1750 is lekker vlot.
How do we turn this world-class fuck-up into a world-class learning experience?
pi_173504842
quote:
1s.gif Op donderdag 31 augustus 2017 15:49 schreef Glijdt_licht het volgende:

[..]

Tja, love/hate model.
Maar als hij zelf met een Kia Ceed 3 Deurs aankomt, die m.i. van de zijkant er best op lijkt alleen 7 jaar later uitgebracht, why not?
Er zijn veel mooiere Volvo's models. :P
pi_173504985
quote:
1s.gif Op donderdag 31 augustus 2017 16:07 schreef 6star6lord6 het volgende:

[..]

Er zijn veel mooiere Volvo's models. :P
Een p1800es mag je inderdaad wel achter mijn C30 parkeren. ;)
Verder heb ik wat minder met de bakstenen, en jij snapt ook wel dat een huidige V90 niet bepaald dezelfde categorie auto is.. dat Volvo op dit moment niks vergelijkbaars heeft..
so get yourself a car and drive it all alone
get yourself a car and ride it on the wind
get yourself a car and drive it all alone
get yourself a car and ride it on the wind yea
pi_173507837
Ik rij veel korte stukjes, en dat vind mijn 3-liter niet zo leuk. Daarom zoek ik een auto met een kleinere motor, een VW Polo of Ibiza zou perfect zijn... alleen heb ik geen zin in een TFSI die na een ton revisie nodig heeft.

Ik wil mijn auto inruilen, dus "moet" ik iets duurders terug kopen van rond de 18.000 á 20.000 euro.

Liefst een 3-deurs en niet te saai!
  donderdag 31 augustus 2017 @ 18:51:43 #38
402566 SgtPorkbeans
Emmenaren olé olé
pi_173507912
quote:
99s.gif Op donderdag 31 augustus 2017 18:47 schreef Mr.Ping het volgende:
Ik rij veel korte stukjes, en dat vind mijn 3-liter niet zo leuk. Daarom zoek ik een auto met een kleinere motor, een VW Polo of Ibiza zou perfect zijn... alleen heb ik geen zin in een TFSI die na een ton revisie nodig heeft.

Ik wil mijn auto inruilen, dus "moet" ik iets duurders terug kopen van rond de 18.000 á 20.000 euro.

Liefst een 3-deurs en niet te saai!
Ford Fiesta ST, interieur niet het je van het, maar al het autojournaille is laaiend over dit gebakje. Ik heb hem zelf ook (nog steeds) op de korrel. :P
Of een Megane RS :~
Jij woont hier ver vandaan, zeggen ze elders in het land
Dan zeg ik, insgelijks, u ook, a'j ‘t zien van dizze kant.
  donderdag 31 augustus 2017 @ 18:55:47 #39
70357 Hyperdude
#MakeLanciaGreatAgain
pi_173507984
quote:
99s.gif Op donderdag 31 augustus 2017 18:47 schreef Mr.Ping het volgende:
Ik rij veel korte stukjes, en dat vind mijn 3-liter niet zo leuk. Daarom zoek ik een auto met een kleinere motor, een VW Polo of Ibiza zou perfect zijn... alleen heb ik geen zin in een TFSI die na een ton revisie nodig heeft.

Ik wil mijn auto inruilen, dus "moet" ik iets duurders terug kopen van rond de 18.000 á 20.000 euro.

Liefst een 3-deurs en niet te saai!
Staan diverse Toyota GT86 te koop vanaf ¤22K
Subaru boxer en achterwielaandrijving.
En zeldzaam. :)

How do we turn this world-class fuck-up into a world-class learning experience?
pi_173508101
quote:
1s.gif Op donderdag 31 augustus 2017 18:55 schreef Hyperdude het volgende:

[..]

Staan diverse Toyota GT86 te koop vanaf ¤22K
Subaru boxer en achterwielaandrijving.
En zeldzaam. :)

Há toevallig, ik keek net op gaspedaal voor een Subaru BRZ.
pi_173508185
quote:
1s.gif Op donderdag 31 augustus 2017 18:51 schreef SgtPorkbeans het volgende:

[..]

Ford Fiesta ST, interieur niet het je van het, maar al het autojournaille is laaiend over dit gebakje. Ik heb hem zelf ook (nog steeds) op de korrel. :P
Of een Megane RS :~
Ook een goed idee, ik heb mijn korte woon-werk ritjes 6 jaar in een Renault 2.0 Williams gedaan, dat ding verbruikte geen druppel olie en heb er tot 230.000 km mee gereden. (daarna is hij door een liefhebber in Frankrijk gekocht voor zijn verzameling)
Ik weet niet hoe de kwaliteit van Renault tegenwoordig is.
  donderdag 31 augustus 2017 @ 19:23:16 #42
70357 Hyperdude
#MakeLanciaGreatAgain
pi_173508528
quote:
99s.gif Op donderdag 31 augustus 2017 19:01 schreef Mr.Ping het volgende:

[..]

Há toevallig, ik keek net op gaspedaal voor een Subaru BRZ.
Zitten nog net boven je budget, maar niet zoveel. :)

How do we turn this world-class fuck-up into a world-class learning experience?
  donderdag 31 augustus 2017 @ 20:40:20 #43
464166 Captain_Jack_Sparrow
Why is all the rum gone?
pi_173510335
quote:
0s.gif Op zondag 27 augustus 2017 18:00 schreef Revolution-NL het volgende:
Alle TSI motoren t/m 2013 zou ik met een grote boog omheen lopen.

Vanaf 2013 lijkt de betrouwbaarheid een stuk te zijn verbeterd echter zijn er genoeg andere merken die de kwaliteit onder de motorkap een stuk beter voorelkaar hebben en waar het risico op torenhoge garagerekening stukken lager is
Kennis van mij heeft een Q5 2.0 TFSI uit 2015. Verbuikt een liter op 1000 km. Heb je dan rond de 60k euro's voor afgetikt.

Ik snap niet dat mensen die merken niet helemaal links laten liggen. Als je de prijzen ziet en wat voor rotzooi ze verkopen, dan koop je dat toch nooit meer?
"This is the day you will always remember as the day you almost caught Captain Jack Sparrow".
  donderdag 31 augustus 2017 @ 20:43:41 #44
464166 Captain_Jack_Sparrow
Why is all the rum gone?
pi_173510459
quote:
1s.gif Op woensdag 30 augustus 2017 22:19 schreef derLudolf het volgende:

Bij benzine had je ook T5 en 2.4T geloof ik.
Yep. Allebei 5-cylinder en allebei een turbo....maar toch niet helemaal hetzelfde blok. De T5's hadden o.a. dikkere cylinderwanden.

Wel eeuwig zonde dat ze geen 5-cylinders meer hebben. Geweldige motoren.
"This is the day you will always remember as the day you almost caught Captain Jack Sparrow".
  donderdag 31 augustus 2017 @ 22:09:51 #45
452548 Misterjack41
Stelt teveel vragen
pi_173514214
quote:
0s.gif Op donderdag 31 augustus 2017 20:40 schreef Captain_Jack_Sparrow het volgende:

[..]

Kennis van mij heeft een Q5 2.0 TFSI uit 2015. Verbuikt een liter op 1000 km. Heb je dan rond de 60k euro's voor afgetikt.

Ik snap niet dat mensen die merken niet helemaal links laten liggen. Als je de prijzen ziet en wat voor rotzooi ze verkopen, dan koop je dat toch nooit meer?
Tja, dit zijn dan weer van die zondagmiddag-verjaardag's verhalen, 2015, dus twee jaar oud, daarmee ga je terug naar de dealer en eis je garantie, als je dat niet doet, ook geen recht om te zeuren imo.

Wij hebben een Citroen C3 gehad waar de voorvering het op een dag een leuk idee vond om gewoon door te zakken (fabrieksfout, auto had 50dkm).
Een maat van me had een Kia Rio, welke we konden volgen door de onderdelen die hij onderweg verloor, Mercedes heeft in het verleden "wel eens" een enorm roest probleem gehad en het bedrijf waar ik werk heeft een Fiat Ducato van twee jaar oud, waar de gaten letterlijk in vallen, dus wat moeten we dan allemaal kopen? Starlets van 15 jaar oud? "Want die zijn zo betrouwbaar" of een auto waar je van geniet iedere keer dat je erin rijd
  donderdag 31 augustus 2017 @ 22:18:51 #46
464166 Captain_Jack_Sparrow
Why is all the rum gone?
pi_173514631
quote:
1s.gif Op donderdag 31 augustus 2017 22:09 schreef Misterjack41 het volgende:

Tja, dit zijn dan weer van die zondagmiddag-verjaardag's verhalen, 2015, dus twee jaar oud, daarmee ga je terug naar de dealer en eis je garantie, als je dat niet doet, ook geen recht om te zeuren imo.

Dom, hoor, aannames doen.

Dealer zegt: "Bekend probleem. Kost xxxx euro voor modificatiepakket met o.a. nieuwe zuigerveren". Kennis zegt;" Ben je niet goed bij je hoofd?".
Dealer zegt: "Ga dan maar naar importeur".
Pon zegt "Je kan aan het gas" (schijnt een standaard reactie van Pon te zijn).

Dus nu rechtszaak in voorbereiding met enkele tientallen eigenaren die hetzelfde probleem hebben.

Hoe dan ook, waardeloos spul.
"This is the day you will always remember as the day you almost caught Captain Jack Sparrow".
  donderdag 31 augustus 2017 @ 22:29:43 #47
452548 Misterjack41
Stelt teveel vragen
pi_173515185
quote:
0s.gif Op donderdag 31 augustus 2017 22:18 schreef Captain_Jack_Sparrow het volgende:

[..]

Dom, hoor, aannames doen.

Dealer zegt: "Bekend probleem. Kost xxxx euro voor modificatiepakket met o.a. nieuwe zuigerveren". Kennis zegt;" Ben je niet goed bij je hoofd?".
Dealer zegt: "Ga dan maar naar importeur".
Pon zegt "Je kan aan het gas" (schijnt een standaard reactie van Pon te zijn).

Dus nu rechtszaak in voorbereiding met enkele tientallen eigenaren die hetzelfde probleem hebben.

Hoe dan ook, waardeloos spul.
Volledige informatie aangeven is ook een optie, in plaats van me te beledigen :)

Dealer problemen heb je met ieder merk wel helaas, en Pon is geen top zaak, maar er is dus een modificatie pakket, maar kennis heeft gekozen die niet te plaatsen (even buiten beschouwing gelaten dat ik ook vind dat dat gewoon een gratis fix moet zijn), als je die informatie er nou bij had gezet had ik je punt wat meer gesnapt.
pi_173515251
quote:
99s.gif Op donderdag 31 augustus 2017 18:47 schreef Mr.Ping het volgende:
Ik rij veel korte stukjes, en dat vind mijn 3-liter niet zo leuk. Daarom zoek ik een auto met een kleinere motor, een VW Polo of Ibiza zou perfect zijn... alleen heb ik geen zin in een TFSI die na een ton revisie nodig heeft.

Ik wil mijn auto inruilen, dus "moet" ik iets duurders terug kopen van rond de 18.000 á 20.000 euro.

Liefst een 3-deurs en niet te saai!
BMW 1 serie met nieuwe 1.5 3cyl?
Meer of minder Meeuwen?
pi_173518272
quote:
1s.gif Op donderdag 31 augustus 2017 22:31 schreef Meneer-Meeuw het volgende:

[..]

BMW 1 serie met nieuwe 1.5 3cyl?
Ik ben nu aan mijn 5e BMW bezig en nu hoef ik er even geen meer.

Ik ben van een E46 330i naar een E93 330i overgestapt en zie hoe de kwaliteit achteruit is gegaan.
Waarschijnlijk heeft het met alle strenge milieueisen te maken waar ze aan moeten voldoen, en dat komt niet ten goede aan de duurzaamheid en betrouwbaarheid.
pi_173521499
Vind het nu juist altijd wonderbaarlijk hoe snel rij eigenschappen en comfort verbeteren.
Heb mijn oude E93 touring aan de Mrs gegeven en zelf nu een 330E, ik vond mijn oude E93 altijd heerlijk rijden. Maar als ik het nu vergelijk met de 330E, dan is het een wereld van verschil.

Nu ja, als je geen dagelijks vergelijk hebt weet je ook niet beter. Zelfde als tv schermen in een winkel vergelijk, thuis zie je het verschil toch niet meer.
I am a Koala who Stretches :P
pi_173521709
quote:
0s.gif Op zondag 27 augustus 2017 10:08 schreef Mr.Ping het volgende:
Welke modellen met een TFSI motor hebben de (olie)problemen?

Volgens mij waren het de 1.8 en 2.0 TFSI, maar zijn er nog meer en na welk bouwjaar zijn de motoren aangepast?
Waarom wil je dit weten?
Je bent toch niet van plan zo'n onbetrouwbare tokkiebak te kopen?
Op donderdag 6 maart 2014 15:35 schreef dreamerbulk het volgende:
ik zuig nog liever een paardenpenis leeg dan dat ik so-called "superfoods" moet gaan kopen/eten
pi_173521740
quote:
99s.gif Op vrijdag 1 september 2017 00:27 schreef Mr.Ping het volgende:

[..]

Ik ben nu aan mijn 5e BMW bezig en nu hoef ik er even geen meer.

Ik ben van een E46 330i naar een E93 330i overgestapt en zie hoe de kwaliteit achteruit is gegaan.
Waarschijnlijk heeft het met alle strenge milieueisen te maken waar ze aan moeten voldoen, en dat komt niet ten goede aan de duurzaamheid en betrouwbaarheid.
Lexus >> BMW >> VAG meuk.
Op donderdag 6 maart 2014 15:35 schreef dreamerbulk het volgende:
ik zuig nog liever een paardenpenis leeg dan dat ik so-called "superfoods" moet gaan kopen/eten
pi_173521769
quote:
0s.gif Op donderdag 31 augustus 2017 20:40 schreef Captain_Jack_Sparrow het volgende:

[..]

Kennis van mij heeft een Q5 2.0 TFSI uit 2015. Verbuikt een liter op 1000 km. Heb je dan rond de 60k euro's voor afgetikt.

Ik snap niet dat mensen die merken niet helemaal links laten liggen. Als je de prijzen ziet en wat voor rotzooi ze verkopen, dan koop je dat toch nooit meer?
Dit.
Op de een of andere manier blijft VAG en dan vooral Audi iets magisch houden voor veel mensen.
Op donderdag 6 maart 2014 15:35 schreef dreamerbulk het volgende:
ik zuig nog liever een paardenpenis leeg dan dat ik so-called "superfoods" moet gaan kopen/eten
pi_173522230




Audi maakt dan ook mooie en prachtig afgewerkte auto's :9
A man is not old until regrets take the place of dreams.
pi_173522303
quote:
0s.gif Op vrijdag 1 september 2017 11:09 schreef habitue het volgende:
[ afbeelding ]

[ afbeelding ]

Audi maakt dan ook mooie en prachtig afgewerkte auto's :9
Ja, en ook vaak onbetrouwbaar en met een buttservice en een importeur die je in de kou laat staan.
Op donderdag 6 maart 2014 15:35 schreef dreamerbulk het volgende:
ik zuig nog liever een paardenpenis leeg dan dat ik so-called "superfoods" moet gaan kopen/eten
pi_173522391
quote:
0s.gif Op donderdag 31 augustus 2017 20:40 schreef Captain_Jack_Sparrow het volgende:

[..]

Kennis van mij heeft een Q5 2.0 TFSI uit 2015. Verbuikt een liter op 1000 km. Heb je dan rond de 60k euro's voor afgetikt.

Ik snap niet dat mensen die merken niet helemaal links laten liggen. Als je de prijzen ziet en wat voor rotzooi ze verkopen, dan koop je dat toch nooit meer?
De 2.0 liter TSI is onlangs ook nog een aflevering geweest bij Tros Radar
https://radar.avrotros.nl(...)verbruik-tfsi-motor/

VAG komt overigens wel vaker langs, laatst ook weer een aflevering over de problemen na de sjoemelsoftware update
https://radar.avrotros.nl(...)os-volkswagen-group/

Of 80k voor een Audi S3 betalen waar om de 10.000km de schijven vervangen moeten worden en waar PON niet thuis geeft. 8)7
https://www.autoblog.nl/n(...)-de-rs3-remmen-91755

[ Bericht 7% gewijzigd door Revolution-NL op 01-09-2017 11:31:30 ]
pi_173522615
quote:
99s.gif Op vrijdag 1 september 2017 00:27 schreef Mr.Ping het volgende:

[..]

Ik ben nu aan mijn 5e BMW bezig en nu hoef ik er even geen meer.

Ik ben van een E46 330i naar een E93 330i overgestapt en zie hoe de kwaliteit achteruit is gegaan.
Waarschijnlijk heeft het met alle strenge milieueisen te maken waar ze aan moeten voldoen, en dat komt niet ten goede aan de duurzaamheid en betrouwbaarheid.
Wat te denken van:
Mazda 3 2.0GT-M
Honda Civic 2.0 Type R
Renault Mégane RS
Alfa Romeo Giulietta 1.750 TBI

Of

Lexus IS 300h

Suzuki Kizashi 2.4
pi_173522941
Lexus is idd mooi en van goede kwaliteit, kan alleen niet wennen aan het interieur.
Meer of minder Meeuwen?
  vrijdag 1 september 2017 @ 11:53:20 #59
70357 Hyperdude
#MakeLanciaGreatAgain
pi_173523036
quote:
0s.gif Op vrijdag 1 september 2017 11:18 schreef Revolution-NL het volgende:

[..]

De 2.0 liter TSI is onlangs ook nog een aflevering geweest bij Tros Radar
https://radar.avrotros.nl(...)verbruik-tfsi-motor/

VAG komt overigens wel vaker langs, laatst ook weer een aflevering over de problemen na de sjoemelsoftware update
https://radar.avrotros.nl(...)os-volkswagen-group/

Of 80k voor een Audi S3 betalen waar om de 10.000km de schijven vervangen moeten worden en waar PON niet thuis geeft. 8)7
https://www.autoblog.nl/n(...)-de-rs3-remmen-91755
Belachelijk trouwens dat VAG in de VS wel moet bloeden, en in NL/EU niet. Kan je weer zien hoe goed de NL/EU-politiek het met de burgertjes voor heeft. Dieselgedoe idem. :')
How do we turn this world-class fuck-up into a world-class learning experience?
  vrijdag 1 september 2017 @ 11:55:04 #60
70357 Hyperdude
#MakeLanciaGreatAgain
pi_173523068
Nadeel van Lexus is ze nogal lelijk zijn. Daar ga ik mijn geld niet aan besteden.
How do we turn this world-class fuck-up into a world-class learning experience?
pi_173523163
Alle Jappenautos zijn lelijk.
A man is not old until regrets take the place of dreams.
pi_173523168
Maar ze blijven wel rijden, dat wel.
A man is not old until regrets take the place of dreams.
pi_173523252
Als mijn auto (Auris :') ) nu in de prak gereden zou worden, kocht ik een IS300h. Over een dik jaar ws een Leaf 60kWh.
Op donderdag 6 maart 2014 15:35 schreef dreamerbulk het volgende:
ik zuig nog liever een paardenpenis leeg dan dat ik so-called "superfoods" moet gaan kopen/eten
pi_173523302
quote:
3s.gif Op vrijdag 1 september 2017 11:55 schreef Hyperdude het volgende:
Nadeel van Lexus is ze nogal lelijk zijn. Daar ga ik mijn geld niet aan besteden.
Zo fucking lelijk zijn ze ook weer niet en afgezien van navigatie dat af-fabriek al ruk is, is die compleet probleemloos en goed rijdend. Dat heb ik liever dan VAG-meuk waar je om de haverklap een extra kruiwagen met geld bij de dealer achter moet laten. Plus exclusiever. Plus er rijden nauwelijke drugsdealers in rond (i.t.t. Audi).
Op donderdag 6 maart 2014 15:35 schreef dreamerbulk het volgende:
ik zuig nog liever een paardenpenis leeg dan dat ik so-called "superfoods" moet gaan kopen/eten
pi_173523530
quote:
0s.gif Op vrijdag 1 september 2017 12:00 schreef habitue het volgende:
Alle Jappenautos zijn lelijk.
Mitsubishi en Mazda hebben mooie wagens hoor.
Asx, Mx 5, Lancer etc
pi_173526262
quote:
1s.gif Op donderdag 31 augustus 2017 22:09 schreef Misterjack41 het volgende:

[..]

Tja, dit zijn dan weer van die zondagmiddag-verjaardag's verhalen, 2015, dus twee jaar oud, daarmee ga je terug naar de dealer en eis je garantie, als je dat niet doet, ook geen recht om te zeuren imo.

Wij hebben een Citroen C3 gehad waar de voorvering het op een dag een leuk idee vond om gewoon door te zakken (fabrieksfout, auto had 50dkm).
Een maat van me had een Kia Rio, welke we konden volgen door de onderdelen die hij onderweg verloor, Mercedes heeft in het verleden "wel eens" een enorm roest probleem gehad en het bedrijf waar ik werk heeft een Fiat Ducato van twee jaar oud, waar de gaten letterlijk in vallen, dus wat moeten we dan allemaal kopen? Starlets van 15 jaar oud? "Want die zijn zo betrouwbaar" of een auto waar je van geniet iedere keer dat je erin rijd
De marges voor olieverbruik ligt tegenwoordig zo ruim dat je zo goed als nooit in aanmerking komt voor een garantieclaim. Daarnaast is het zeer moeilijk voor PON (eigen keus) om garantie te claimen bij de VW Groep, dus in praktijk zullen ze haast nooit toegeven. Uiteraard is het niet altijd makkelijk om garantie te claimen, maar de constructie bij PON is toch wel vrij uniek. Denk dat je bij een ander importeur meer kans maakt op garantie, heeft dus niet zo veel met merk te maken. Vandaar ook het verschil dat ze in Duitsland het kettingprobleem jaren eerder hebben erkend dan in Nederland.
  vrijdag 1 september 2017 @ 15:11:47 #67
70357 Hyperdude
#MakeLanciaGreatAgain
pi_173526491
quote:
1s.gif Op vrijdag 1 september 2017 15:00 schreef DarkerThanBlack het volgende:

[..]

...Daarnaast is het zeer moeilijk voor PON (eigen keus) om garantie te claimen bij de VW Groep, dus in praktijk zullen ze haast nooit toegeven. Uiteraard is het niet altijd makkelijk om garantie te claimen, maar de constructie bij PON is toch wel vrij uniek. Denk dat je bij een ander importeur meer kans maakt op garantie, heeft dus niet zo veel met merk te maken. ...
Welke constructie bij Pon is vrij uniek?
Snap je verhaal niet zo goed. :)

[ Bericht 10% gewijzigd door Hyperdude op 01-09-2017 15:29:43 ]
How do we turn this world-class fuck-up into a world-class learning experience?
pi_173526832
quote:
1s.gif Op vrijdag 1 september 2017 12:21 schreef 6star6lord6 het volgende:

[..]

Mitsubishi en Mazda hebben mooie wagens hoor.
Asx, Mx 5, Lancer etc
De productbeleving bij Japanse auto's is gewoon minder, hoewel men de laatste jaren wel grote stappen maakt met de afwerking van het interieur en de ergonomie.

Wat dat betreft zijn Kia en Mazda een goed voorbeeld van merken die stappen hebben gemaakt, prima afwerking op hoogwaardig niveau en toch kwaliteit onder de kap.

Een Kia Optima zou ook wel wat kunnen zijn voor TS

pi_173529497
quote:
1s.gif Op vrijdag 1 september 2017 15:11 schreef Hyperdude het volgende:

[..]

Welke constructie bij Pon is vrij uniek?
Snap je verhaal niet zo goed. :)
Beperkte garantie voorwaarden in ruil voor korting
  vrijdag 1 september 2017 @ 18:34:53 #70
464166 Captain_Jack_Sparrow
Why is all the rum gone?
pi_173530049
quote:
1s.gif Op donderdag 31 augustus 2017 22:29 schreef Misterjack41 het volgende:

Volledige informatie aangeven is ook een optie, in plaats van me te beledigen :)
Het was een domme aanname. Kan het niet mooier maken voor je, sorry.

quote:
maar er is dus een modificatie pakket, maar kennis heeft gekozen die niet te plaatsen
Sorry hoor. Een auto van 60k euro en anderhalf jaar oud en dan zelf die modificatieset moeten betalen?
Ik denk dat ik mijn Q5 door de pui naar binnen had gereden. Achterlijke idioten.

Als ik ooit al overwogen zou hebben om een auto van het VAG-concern te kopen....dat gaat met dit soort verhalen zeker niet gebeuren.
"This is the day you will always remember as the day you almost caught Captain Jack Sparrow".
pi_173530115
quote:
0s.gif Op vrijdag 1 september 2017 18:34 schreef Captain_Jack_Sparrow het volgende:

[..]

Het was een domme aanname. Kan het niet mooier maken voor je, sorry.

[..]

Als ik ooit al overwogen zou hebben om een auto van het VAG-concern te kopen....dat gaat met dit soort verhalen zeker niet gebeuren.
Mijn interesse in VAG is ook al tot onder het nulpunt gedaald, maar wat zal ik dan kopen? Ik blijf zoeken, maar ik weet het gewoon niet meer. Nissan heeft bij mij i.i.g. volledig afgedaan qua betrouwbaarheid, maar dat is een persoonlijke ervaring natuurlijk.

[ Bericht 6% gewijzigd door Juup© op 01-09-2017 18:57:11 ]
pi_173530169
quote:
0s.gif Op vrijdag 1 september 2017 15:32 schreef Revolution-NL het volgende:

[..]

De productbeleving bij Japanse auto's is gewoon minder, hoewel men de laatste jaren wel grote stappen maakt met de afwerking van het interieur en de ergonomie.

Wat dat betreft zijn Kia en Mazda een goed voorbeeld van merken die stappen hebben gemaakt, prima afwerking op hoogwaardig niveau en toch kwaliteit onder de kap.

Een Kia Optima zou ook wel wat kunnen zijn voor TS

[ afbeelding ]
Kia is niet Japans hoor. ;)

Maar Japanse auto's hebben gewoon goede kwaliteit. Beter dan Franse troep.
  vrijdag 1 september 2017 @ 18:44:44 #73
88754 Sounddragon
Dragon of sound.
pi_173530190
quote:
1s.gif Op vrijdag 1 september 2017 17:54 schreef DarkerThanBlack het volgende:

[..]

Beperkte garantie voorwaarden in ruil voor korting
Dat flik je bij een gebruikte auto waarvan je de onderhoudshistorie niet kent. Als een importeur dat bij een nieuwe auto doet, hebben ze blijkbaar niet zo veel vertrouwen in je product. Ik zou keihard wegrennen.
De wetenschap is er nog steeds niet uit, waarom de meest gestroomlijnde vrouwen, de meeste weerstand bieden
pi_173531893
quote:
5s.gif Op vrijdag 1 september 2017 18:39 schreef Juup© het volgende:

[..]

Mijn interesse in VAG is ook al tot onder het nulpunt gedaald, maar wat zal ik dan kopen? Ik blijf zoeken, maar ik weet het gewoon niet meer. Nissan heeft bij mij i.i.g. volledig afgedaan qua betrouwbaarheid, maar dat is een persoonlijke ervaring natuurlijk.
Wat zijn je eisen/wensen?
En wat voor Nissan had je? De laatste generatie Primera? Die was namelijk inderdaad ruk.
Op donderdag 6 maart 2014 15:35 schreef dreamerbulk het volgende:
ik zuig nog liever een paardenpenis leeg dan dat ik so-called "superfoods" moet gaan kopen/eten
pi_173531902
quote:
1s.gif Op vrijdag 1 september 2017 18:43 schreef 6star6lord6 het volgende:

[..]

Kia is niet Japans hoor. ;)

Maar Japanse auto's hebben gewoon goede kwaliteit. Beter dan VAG troep.
Fixed.
Op donderdag 6 maart 2014 15:35 schreef dreamerbulk het volgende:
ik zuig nog liever een paardenpenis leeg dan dat ik so-called "superfoods" moet gaan kopen/eten
  vrijdag 1 september 2017 @ 20:42:05 #76
464166 Captain_Jack_Sparrow
Why is all the rum gone?
pi_173531989
quote:
5s.gif Op vrijdag 1 september 2017 18:39 schreef Juup© het volgende:

Mijn interesse in VAG is ook al tot onder het nulpunt gedaald, maar wat zal ik dan kopen? Ik blijf zoeken, maar ik weet het gewoon niet meer. Nissan heeft bij mij i.i.g. volledig afgedaan qua betrouwbaarheid, maar dat is een persoonlijke ervaring natuurlijk.
Als ik zo een beetje terugkijk dan heb ik de meeste tijd en kilometers doorgebracht in Italiaanse en Zweedse automobielen. Heb ik me prima mee vermaakt. En nog steeds. :)
"This is the day you will always remember as the day you almost caught Captain Jack Sparrow".
pi_173532103
quote:
1s.gif Op vrijdag 1 september 2017 10:36 schreef Eleiko het volgende:

[..]

Waarom wil je dit weten?
Je bent toch niet van plan zo'n onbetrouwbare tokkiebak te kopen?
Als ik alle TFSI modellen uitsluit dan vallen er veel mooie auto's af.
Ik hoopte dat iemand zou zeggen " na 2015 hebben ze de motoren aangepast en kunnen ze minimaal weer twee ton rijden zonder revisie"

Dan was het mij wel waard geweest om 5000 euro bij te leggen om een paar bouwjaren jonger te kopen.
pi_173532164
quote:
99s.gif Op vrijdag 1 september 2017 20:46 schreef Mr.Ping het volgende:

[..]

Als ik alle TFSI modellen uitsluit dan vallen er veel mooie auto's af.
Ik hoopte dat iemand zou zeggen " na 2015 hebben ze de motoren aangepast en kunnen ze minimaal weer twee ton rijden zonder revisie"

Dan was het mij wel waard geweest om 5000 euro bij te leggen om een paar bouwjaren jonger te kopen.
Er zijn genoeg mooie, goede niet-VAG auto's te koop: van waar die fascinatie voor VAG meuk?
Op donderdag 6 maart 2014 15:35 schreef dreamerbulk het volgende:
ik zuig nog liever een paardenpenis leeg dan dat ik so-called "superfoods" moet gaan kopen/eten
pi_173532177
quote:
1s.gif Op vrijdag 1 september 2017 20:36 schreef Eleiko het volgende:

[..]

Wat zijn je eisen/wensen?
En wat voor Nissan had je? De laatste generatie Primera? Die was namelijk inderdaad ruk.
Dat dus, qua olieverbruik zou een VAG blok nog veeeel beter uit de test komen :') .

Eisen:
• Redelijk wat koppel over een groot deel van "het gebied" dus b.v. geen 1.2 turbo :r
• Airco c.q. climate controle.
• Minimaal 140 PK zonder lag problemen.
• Geen olieboot :')

En dat is het zowel een beetje, ik heb nog wat meer "eisen" maar of dat hier thuis hoort weet ik niet ;)

[ Bericht 17% gewijzigd door Juup© op 01-09-2017 21:01:41 ]
pi_173532185
quote:
1s.gif Op vrijdag 1 september 2017 20:50 schreef Eleiko het volgende:

[..]

Er zijn genoeg mooie, goede niet-VAG auto's te koop: van waar die fascinatie voor VAG meuk?
Inderdaad, je kan beter Mercedes of BMW kopen. (Om maar een voorbeeld te noemen)
  vrijdag 1 september 2017 @ 20:53:44 #81
70357 Hyperdude
#MakeLanciaGreatAgain
pi_173532240
quote:
99s.gif Op vrijdag 1 september 2017 20:46 schreef Mr.Ping het volgende:

[..]

" na 2015 hebben ze de motoren aangepast en kunnen ze minimaal weer twee ton rijden zonder revisie"...
2 ton kms. in nog geen 2 jaar is nog niet zo'n grote potentiële onderzoekspopulatie. :)
How do we turn this world-class fuck-up into a world-class learning experience?
pi_173532690
quote:
1s.gif Op vrijdag 1 september 2017 18:44 schreef Sounddragon het volgende:

[..]

Dat flik je bij een gebruikte auto waarvan je de onderhoudshistorie niet kent. Als een importeur dat bij een nieuwe auto doet, hebben ze blijkbaar niet zo veel vertrouwen in je product. Ik zou keihard wegrennen.
Juist niet, importeur bedingt meer korting en draagt het risico op defect. Dat zal kunnen betekenen op veel vertrouwen, hoewel ik eerder denk dat het puur gaat om een hogere marge. Hun strategie is op zich vrij effectief, geen idee wat de cijfers zijn, maar het lijkt er wel op dat de auto's van de VW groep in Nederland als warme broodjes de lease in gaan, veel betere resultaat behalen dan de andere merken. Het kan lang goed gaan totdat VW zelf ook gaat bezuinigen op de kwaliteit.
pi_173532731
quote:
5s.gif Op vrijdag 1 september 2017 20:50 schreef Juup© het volgende:

[..]

Dat dus, qua olieverbruik zou een VAG blok nog veeeel beter uit de test komen :') .

Eisen:
• Redelijk wat koppel over een groot deel van "het gebied" dus b.v. geen 1.2 turbo :r
• Airco c.q. climate controle.
• Minimaal 140 PK zonder lag problemen.
• Geen olieboot :')

En dat is het zowel een beetje, ik heb nog wat meer "eisen" maar of dat hier thuis hoort weet ik niet ;)

Avensis 2.4
Accord 2.4
Volvo 2.5 5 cilinder 20V
BMW zes-in-lijn
Subaru 2.5
Lexus 2.5 V6
Lancia Kappa 2.4 5-cilinder / 3.0 V6
Opel Signum 3.2 V6
Saab 95 2.3t

Geen idee wat je budget is en wat je verdere eisen zijn.
Op donderdag 6 maart 2014 15:35 schreef dreamerbulk het volgende:
ik zuig nog liever een paardenpenis leeg dan dat ik so-called "superfoods" moet gaan kopen/eten
pi_173532936
quote:
1s.gif Op vrijdag 1 september 2017 20:51 schreef 6star6lord6 het volgende:

[..]

Inderdaad, je kan beter Mercedes of BMW kopen. (Om maar een voorbeeld te noemen)
Heb in dezelfde schuitje gezeten en dus voor BMW gekozen. Kan helaas niet zeggen dat het probleemloze auto's zijn, maar de twee jaar garantie op gebruikte auto's doet wel weer veel goed. Geen gezeik gehad om garantie, werd gewoon zonder morren enkele onderdelen vervangen. Bij Mercedes goede verhalen gehoord over hun coulance regeling, maar ja dat mag ook wel als je daar iedere jaar komt en een torenhoge onderhoudsrekening aftikt.
  Forum Admin/Beste/Leukste FA 2022 vrijdag 1 september 2017 @ 21:28:35 #85
334798 crew  Straatcommando.
Je zuster op een houtvlot
pi_173533061
Ook bij BMW is het niet allemaal koek en ei.

De eerste lichting n54 motoren die oa in de 335i zitten hadden last van falende turbo's. Wel onder coulance /garantie vervangen, maar toch.
''Tuurlijk is het een onoogelijk lelijk spuugding. Kun je d'r toch nog wel aan gehecht zijn? Je houdt toch ook van je moeder?''
pi_173533091
quote:
1s.gif Op vrijdag 1 september 2017 21:13 schreef Eleiko het volgende:

[..]

Avensis 2.4
Accord 2.4
Volvo 2.5 5 cilinder 20V
BMW zes-in-lijn
Subaru 2.5
Lexus 2.5 V6
Lancia Kappa 2.4 5-cilinder / 3.0 V6
Opel Signum 3.2 V6
Saab 95 2.3t

Geen idee wat je budget is en wat je verdere eisen zijn.
Budget ligt maximaal rond de 15.000,- , althans dat is wat ik er maximaal aan uit wil geven.
Ik reed zo'n 29.000 per jaar (benzine), maar dat is veranderd en nu is het meer korte stukken rijden en hooguit 12 x per jaar zo'n 400km per dag.
Wil niet zeggen dat ik buiten de reguliere kilometers geen langere stukken zal rijden (b.v even naar Duitsland, Oostenrijk, Frankrijk, Engeland e.d.).
pi_173533159
quote:
1s.gif Op vrijdag 1 september 2017 20:53 schreef Hyperdude het volgende:

[..]

2 ton kms. in nog geen 2 jaar is nog niet zo'n grote potentiële onderzoekspopulatie. :)
Ik vond dit.

De eerste TFSI motoren hadden een hogere (2mm) olieschraapveer wat voor meer wrijving zorgde. De TFSI bij Audi, en TSI bij VW, Seat & Skoda (1.8 en 2.0 turbo) motoren gebruikt vanaf 2008 hebben een lagere olieschraapveer (1,5mm), wat voor minder wrijving en dus minder verlies zorgt, maar door de kleinere boringen (er is immers minder hoogte voor een grotere boring/grotere diameter) te snel verstoppen. De voorloper van de 2.0T(F)SI, de 1.8T20V motoren, maakten gebruik van schraapveren met grotere ovale afvoergaten welke minder snel problemen gaven.

De eerste ~100.000km. gaat dit meestal goed, maar bij hogere kilometerstanden is er sprake van vervuiling tussen de delen van de olieschraapveer (de olieschraapveer bestaat op zich weer uit 2 ringen en een tussenveer, de 2 compressieveren zijn wel massief).
De olieschraapveer kan door de ophoping van de vervuiling niet soepel meer bewegen (uitzetten/krimpen), de kleine boringen verstoppen en zal steeds minder olie afvoeren naar het carter, maar naar boven doorlaten in de verbrandingsruimte waar het niet hoort en zal verbranden. Uiteindelijk zal door ophoping achter de olieschraapveer deze niet meer genoeg terug kunnen veren in de uitsparing en vastlopen in de cilinder, wat fataal is voor de motor.

Op deze foto een nieuwe Audi zuiger, met de onderste olieschraapveer met afvoer-boringen, met daar los overheen een vervuilde schraapveer waarbij de afvoerkanalen niet meer zichtbaar zijn en totaal verstopt, het olieverbruik is dan ~1L:500km.

Medio 2016 is Audi gestopt met de geperforeerde schraapveren, maar heeft nu als vervanging een zuiger met een olieschraapveer met wafelstructuur, zoals wij die steeds gebruikt hebben. Reparaties en geproduceerde motoren zullen vanaf 2016 dit probleem waarschijnlijk niet meer krijgen.


Linkje

200.000 km voor een auto vind ik vrij normaal, dus als de problemen in 2016 opgelost zijn is dat een goed teken (na 7 jaar aangerommeld te hebben).
  vrijdag 1 september 2017 @ 21:48:42 #88
70357 Hyperdude
#MakeLanciaGreatAgain
pi_173533414
quote:
99s.gif Op vrijdag 1 september 2017 21:34 schreef Mr.Ping het volgende:

[..]

Ik vond dit.

De eerste TFSI motoren hadden een hogere (2mm) olieschraapveer wat voor meer wrijving zorgde. De TFSI bij Audi, en TSI bij VW, Seat & Skoda (1.8 en 2.0 turbo) motoren gebruikt vanaf 2008 hebben een lagere olieschraapveer (1,5mm), wat voor minder wrijving en dus minder verlies zorgt, maar door de kleinere boringen (er is immers minder hoogte voor een grotere boring/grotere diameter) te snel verstoppen. De voorloper van de 2.0T(F)SI, de 1.8T20V motoren, maakten gebruik van schraapveren met grotere ovale afvoergaten welke minder snel problemen gaven.

De eerste ~100.000km. gaat dit meestal goed, maar bij hogere kilometerstanden is er sprake van vervuiling tussen de delen van de olieschraapveer (de olieschraapveer bestaat op zich weer uit 2 ringen en een tussenveer, de 2 compressieveren zijn wel massief).
De olieschraapveer kan door de ophoping van de vervuiling niet soepel meer bewegen (uitzetten/krimpen), de kleine boringen verstoppen en zal steeds minder olie afvoeren naar het carter, maar naar boven doorlaten in de verbrandingsruimte waar het niet hoort en zal verbranden. Uiteindelijk zal door ophoping achter de olieschraapveer deze niet meer genoeg terug kunnen veren in de uitsparing en vastlopen in de cilinder, wat fataal is voor de motor.

...

Medio 2016 is Audi gestopt met de geperforeerde schraapveren, maar heeft nu als vervanging een zuiger met een olieschraapveer met wafelstructuur, zoals wij die steeds gebruikt hebben. Reparaties en geproduceerde motoren zullen vanaf 2016 dit probleem waarschijnlijk niet meer krijgen.


Linkje

...
Hé, de 4.2 en 5.0 TFSI staan niet op hun verdachtenlijstje.
Wink, wink. :)
How do we turn this world-class fuck-up into a world-class learning experience?
pi_173538476
quote:
99s.gif Op vrijdag 1 september 2017 21:34 schreef Mr.Ping het volgende:

[..]

Ik vond dit.

De eerste TFSI motoren hadden een hogere (2mm) olieschraapveer wat voor meer wrijving zorgde. De TFSI bij Audi, en TSI bij VW, Seat & Skoda (1.8 en 2.0 turbo) motoren gebruikt vanaf 2008 hebben een lagere olieschraapveer (1,5mm), wat voor minder wrijving en dus minder verlies zorgt, maar door de kleinere boringen (er is immers minder hoogte voor een grotere boring/grotere diameter) te snel verstoppen. De voorloper van de 2.0T(F)SI, de 1.8T20V motoren, maakten gebruik van schraapveren met grotere ovale afvoergaten welke minder snel problemen gaven.

De eerste ~100.000km. gaat dit meestal goed, maar bij hogere kilometerstanden is er sprake van vervuiling tussen de delen van de olieschraapveer (de olieschraapveer bestaat op zich weer uit 2 ringen en een tussenveer, de 2 compressieveren zijn wel massief).
De olieschraapveer kan door de ophoping van de vervuiling niet soepel meer bewegen (uitzetten/krimpen), de kleine boringen verstoppen en zal steeds minder olie afvoeren naar het carter, maar naar boven doorlaten in de verbrandingsruimte waar het niet hoort en zal verbranden. Uiteindelijk zal door ophoping achter de olieschraapveer deze niet meer genoeg terug kunnen veren in de uitsparing en vastlopen in de cilinder, wat fataal is voor de motor.

Op deze foto een nieuwe Audi zuiger, met de onderste olieschraapveer met afvoer-boringen, met daar los overheen een vervuilde schraapveer waarbij de afvoerkanalen niet meer zichtbaar zijn en totaal verstopt, het olieverbruik is dan ~1L:500km.

Medio 2016 is Audi gestopt met de geperforeerde schraapveren, maar heeft nu als vervanging een zuiger met een olieschraapveer met wafelstructuur, zoals wij die steeds gebruikt hebben. Reparaties en geproduceerde motoren zullen vanaf 2016 dit probleem waarschijnlijk niet meer krijgen.


Linkje

200.000 km voor een auto vind ik vrij normaal, dus als de problemen in 2016 opgelost zijn is dat een goed teken (na 7 jaar aangerommeld te hebben).
Nogmaals: waarom het risico lopen op VAG-ellende als er genoeg andere wel goede auto's te koop zijn?
Op donderdag 6 maart 2014 15:35 schreef dreamerbulk het volgende:
ik zuig nog liever een paardenpenis leeg dan dat ik so-called "superfoods" moet gaan kopen/eten
pi_173538586
quote:
0s.gif Op zaterdag 2 september 2017 08:18 schreef Eleiko het volgende:

[..]

Nogmaals: waarom het risico lopen op VAG-ellende als er genoeg andere wel goede auto's te koop zijn?
Omdat de buurman je uitlacht als je zo'n gekke Japanner aan komt zetten en niet met een 'betrouwbare' en 'degelijke' VW of aftreksel daarvan zoals de buurman zelf al heeft.

De buurman laat alleen niet weten dat hij lacht als een boer met kiespijn. Of dat zijn auto niet van hem is maar van de leasemaatschappij, dus dat hij zich weinig zorgen hoeft te maken over alle ellende. Want als er weer eens iets mis is, wordt de leaseauto bij het werk opgehaald en weer teruggezet. En als de reparatie lang duurt staat er een vervangende auto klaar. Als particulier heb je alleen geen ruk aan die services, omdat je er dik voor moet betalen.
  zaterdag 2 september 2017 @ 08:40:05 #91
88754 Sounddragon
Dragon of sound.
pi_173538680
quote:
1s.gif Op zaterdag 2 september 2017 08:29 schreef Ivo1985 het volgende:

[..]

Omdat de buurman je uitlacht als je zo'n gekke Japanner aan komt zetten en niet met een 'betrouwbare' en 'degelijke' VW of aftreksel daarvan zoals de buurman zelf al heeft.

De buurman laat alleen niet weten dat hij lacht als een boer met kiespijn. Of dat zijn auto niet van hem is maar van de leasemaatschappij, dus dat hij zich weinig zorgen hoeft te maken over alle ellende. Want als er weer eens iets mis is, wordt de leaseauto bij het werk opgehaald en weer teruggezet. En als de reparatie lang duurt staat er een vervangende auto klaar. Als particulier heb je alleen geen ruk aan die services, omdat je er dik voor moet betalen.
Buurman lacht niet als je een X3 of B/C klasse voor de deur zet. Of desnoods een mediumsize Zwødse bak. Dattie effe lekker chronische jukkies aan zijn ballen krijgt met zijn VAGje :7 8-)
De wetenschap is er nog steeds niet uit, waarom de meest gestroomlijnde vrouwen, de meeste weerstand bieden
pi_173539963
quote:
0s.gif Op zaterdag 2 september 2017 08:18 schreef Eleiko het volgende:

[..]

Nogmaals: waarom het risico lopen op VAG-ellende als er genoeg andere wel goede auto's te koop zijn?
Natuurlijk is bijvoorbeeld Toyota of een Lexus beter, maar ik wil ook iets hebben wat ik mooi vind.



Hiervoor ga ik vandaag kijken, een 1.6 motor dus beter voor korte stukken te rijden. Het enige wat ik niet fijn vind zijn de korte deuren.
pi_173540660
quote:
99s.gif Op zaterdag 2 september 2017 10:47 schreef Mr.Ping het volgende:

[..]

Natuurlijk is bijvoorbeeld Toyota of een Lexus beter, maar ik wil ook iets hebben wat ik mooi vind.

[ afbeelding ]

Hiervoor ga ik vandaag kijken, een 1.6 motor dus beter voor korte stukken te rijden. Het enige wat ik niet fijn vind zijn de korte deuren.
Mooie auto, toffe kleur.
A man is not old until regrets take the place of dreams.
  Moderator zaterdag 2 september 2017 @ 11:53:18 #94
417715 crew  derLudolf
allround beunhaas
pi_173540746
quote:
99s.gif Op zaterdag 2 september 2017 10:47 schreef Mr.Ping het volgende:

[..]

Natuurlijk is bijvoorbeeld Toyota of een Lexus beter, maar ik wil ook iets hebben wat ik mooi vind.

[ afbeelding ]

Hiervoor ga ik vandaag kijken, een 1.6 motor dus beter voor korte stukken te rijden. Het enige wat ik niet fijn vind zijn de korte deuren.
Dat vind ik ook erg mooie auto's inderdaad, de nieuwe A klasse. Volgens mij stiekem ook niet heel veel duurder dan een Golf.
Kranplätze müssen verdichtet sein
pi_173540816
quote:
1s.gif Op zaterdag 2 september 2017 08:29 schreef Ivo1985 het volgende:

[..]

Omdat de buurman je uitlacht als je zo'n gekke Japanner aan komt zetten en niet met een 'betrouwbare' en 'degelijke' VW of aftreksel daarvan zoals de buurman zelf al heeft.

De buurman laat alleen niet weten dat hij lacht als een boer met kiespijn. Of dat zijn auto niet van hem is maar van de leasemaatschappij, dus dat hij zich weinig zorgen hoeft te maken over alle ellende. Want als er weer eens iets mis is, wordt de leaseauto bij het werk opgehaald en weer teruggezet. En als de reparatie lang duurt staat er een vervangende auto klaar. Als particulier heb je alleen geen ruk aan die services, omdat je er dik voor moet betalen.
Mensen die geven om wat de buurman van hun auto vindt: man, man man :')

[ Bericht % gewijzigd door Sounddragon op 02-09-2017 21:14:56 ]
Op donderdag 6 maart 2014 15:35 schreef dreamerbulk het volgende:
ik zuig nog liever een paardenpenis leeg dan dat ik so-called "superfoods" moet gaan kopen/eten
pi_173540903
quote:
10s.gif Op zaterdag 2 september 2017 11:56 schreef Eleiko het volgende:

[..]

Voor een drugsdealer wel, ja.
Kun je beter een Toyota Auris rijden idd.
A man is not old until regrets take the place of dreams.
pi_173541337
quote:
0s.gif Op zaterdag 2 september 2017 11:57 schreef Eleiko het volgende:

[..]

Mensen die geven om wat de buurman van hun auto vindt: man, man man :')
Een andere verklaring kan ik niet geven voor het feit dat VAG nog steeds tot de wereldtop hoort kwa verkoopaantallen, ondanks al vele jaren met technische problemen.

[ Bericht % gewijzigd door Sounddragon op 02-09-2017 21:15:03 ]
pi_173541381
quote:
1s.gif Op zaterdag 2 september 2017 12:42 schreef Ivo1985 het volgende:

[..]

Een andere verklaring kan ik niet geven voor het feit dat VAG nog steeds tot de wereldtop hoort kwa verkoopaantallen, ondanks al vele jaren met technische problemen.
Tja als je het meeste verkoopt hoor je meestal ook de meeste klachten... Er zijn div problemen met bepaalde motoren maar dat hebben meerdere merken.
  zaterdag 2 september 2017 @ 19:58:41 #99
452548 Misterjack41
Stelt teveel vragen
pi_173549302
quote:
0s.gif Op vrijdag 1 september 2017 18:34 schreef Captain_Jack_Sparrow het volgende:

[..]

Het was een domme aanname. Kan het niet mooier maken voor je, sorry.
Manieren, het blijft moeilijk :')

quote:
0s.gif Op vrijdag 1 september 2017 18:34 schreef Captain_Jack_Sparrow het volgende:

[..]

Sorry hoor. Een auto van 60k euro en anderhalf jaar oud en dan zelf die modificatieset moeten betalen?
Ik denk dat ik mijn Q5 door de pui naar binnen had gereden. Achterlijke idioten.

Als ik ooit al overwogen zou hebben om een auto van het VAG-concern te kopen....dat gaat met dit soort verhalen zeker niet gebeuren.
Lezen is blijkbaar ook moeilijk, als je mijn bericht had gelezen had je namelijk ook gelezen dat ik het met je eens was, maar dat we niet moeten doen alsof VAG de enige groep is die achteruit is gegaan.
pi_173549614
quote:
99s.gif Op zaterdag 2 september 2017 10:47 schreef Mr.Ping het volgende:

[..]

Natuurlijk is bijvoorbeeld Toyota of een Lexus beter, maar ik wil ook iets hebben wat ik mooi vind.

[ afbeelding ]

Hiervoor ga ik vandaag kijken, een 1.6 motor dus beter voor korte stukken te rijden. Het enige wat ik niet fijn vind zijn de korte deuren.
En hoe was het?

Btw koop je hem nieuw? O+
abonnement Unibet Coolblue
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')