Ja die zullen ook niet al te zwaar zijn.quote:Op vrijdag 18 augustus 2017 19:54 schreef FredvZ het volgende:
Een collega van mij crosst rond in een Nissan Micra van voor 2003 op gas.
Ook mijn eerste gedachte, heeft standaard lpg ingebouwd in de auto.quote:
was wel een oude zeker?quote:Op vrijdag 18 augustus 2017 20:27 schreef jpjedi het volgende:
Mn eerste auto was een AX op gas. Herwogen op 580kg 👌👏
Ja ik heb nu een v8 op LPG, gaat prima en aangezien ik maar 1x per week naar m'n werk ga geen probleem.quote:Op vrijdag 18 augustus 2017 22:35 schreef lezut het volgende:
Kleine motoren zijn niet ideaal op LPG, lopen te warm en hoogtoerig. Heb zelf een 1.6 op LPG en dat is eigenlijk al te krap bemeten. Met iets hoger brandstofverbruik kun je ook prima een 2 liter of een V6 rijden op gas.
PS; Mazda 2 op LPG sowieso laten staan als je die mocht overwegen. Is af fabriek geleverd met die installatie maar moet om 15dkm naar de garage om kleppen te stellen
Een auto met een 2 liter of V6 loop je leeg aan MRB. Moet je al flink kilometers maken om toch goedkoper uit te zijn.quote:Op vrijdag 18 augustus 2017 22:35 schreef lezut het volgende:
Kleine motoren zijn niet ideaal op LPG, lopen te warm en hoogtoerig. Heb zelf een 1.6 op LPG en dat is eigenlijk al te krap bemeten. Met iets hoger brandstofverbruik kun je ook prima een 2 liter of een V6 rijden op gas.
PS; Mazda 2 op LPG sowieso laten staan als je die mocht overwegen. Is af fabriek geleverd met die installatie maar moet om 15dkm naar de garage om kleppen te stellen
ik weet ook niet welke motoren geschikt zijn voor LPG en welke niet.quote:Op zaterdag 19 augustus 2017 12:42 schreef Ivo1985 het volgende:
Ik heb sinds een half jaar een Polo uit 2001 op LPG. 944kg, 29 euro wegenbelasting, waar dezelfde Polo op benzine 24 euro per maand aan wegenbelasting kost. Voor 20 euro tanken en dan weer 450 kilometer kunnen rijden is elke keer een klein feestje.
Het is echt heel goedkoop autorijden, zelfs als je weinig kilometers maakt kan het makkelijk uit als je zo'n auto tweedehands koopt.
Eigenlijk bijna alle auto's uit het A-segment en sommigen uit het B-segment komen in aanmerking. Alleen zijn er niet zo veel waar LPG is ingebouwd en dat maakt de zoektocht lastig.
Fiat panda of Toyota Aygo op LPG heb ik ook wel voorbij zien komen tijdens mijn zoektocht. Honda Civic 3-deurs is ook een lichtgewicht.
Wat is je budget en zijn je verdere wensen?
Dat was 20-25 jr geleden een issue maar speelt bij hedendaagse auto's geen rol meer.quote:Op zaterdag 19 augustus 2017 13:38 schreef vaginabeheerder het volgende:
[..]
ik weet ook niet welke motoren geschikt zijn voor LPG en welke niet.
als de klepzittingen te zacht zijn kunnen ze verbranden omdat LPG een hogere ontbrandingstemperatuur heeft.
A ok bedankt.quote:Op zaterdag 19 augustus 2017 23:01 schreef jpjedi het volgende:
[..]
Dat was 20-25 jr geleden een issue maar speelt bij hedendaagse auto's geen rol meer.
Niet alle af fabriek-systemen zijn LPi, nog veel verdampersystemen hoor, met dezelfde problemen. En tevens zijn veel fabrieken weer teruggegaan naar mechanische kleppestoters ipv zelfstellende.quote:Op zaterdag 19 augustus 2017 23:01 schreef jpjedi het volgende:
[..]
Dat was 20-25 jr geleden een issue maar speelt bij hedendaagse auto's geen rol meer.
ik rij al 18 jaar op lpg en ik heb 1x problemen gehad met een lpi systeem van bmw.quote:Op maandag 4 december 2017 21:51 schreef Carlos93 het volgende:
Hoe gaat dat tegenwoordig met LPG? Vroeger reden mijn ouders een Laguna op LPG en iedere zoveel weken plofte er weer iets onder en moest hij weer verder rijden op benzine. Is dat er inmiddels uit of gebeurd dat nog steeds?
Horrorverhalen van vroeger, toen gingen mensen nog lpg verdampen in het inlaattraject dmv een ring (venturi effect), recipe for disaster.quote:Op maandag 4 december 2017 21:51 schreef Carlos93 het volgende:
Hoe gaat dat tegenwoordig met LPG? Vroeger reden mijn ouders een Laguna op LPG en iedere zoveel weken plofte er weer iets onder en moest hij weer verder rijden op benzine. Is dat er inmiddels uit of gebeurd dat nog steeds?
Welk blok? Veel kleinere blokjes van GM wil je niet op LPG hebben, kan na 60-100k al je klepzittingen kosten.quote:Op maandag 4 december 2017 21:15 schreef vaginabeheerder het volgende:
Het is een Opel Corsa uit 2003 geworden.
Helaas net boven de 950kg maar qua prijs kwam ik er goed mee weg.
Het is een 1.4quote:Op maandag 4 december 2017 23:33 schreef eXplorer1 het volgende:
[..]
Horrorverhalen van vroeger, toen gingen mensen nog lpg verdampen in het inlaattraject dmv een ring (venturi effect), recipe for disaster.
Nu gaat het met injectoren en is er geen sprake van dat geouwehoer.
[..]
Welk blok? Veel kleinere blokjes van GM wil je niet op LPG hebben, kan na 60-100k al je klepzittingen kosten.
Bijna 2ton verder alleen onderhoud dat kost 70 euro per jaarquote:Op maandag 4 december 2017 21:51 schreef Carlos93 het volgende:
Hoe gaat dat tegenwoordig met LPG? Vroeger reden mijn ouders een Laguna op LPG en iedere zoveel weken plofte er weer iets onder en moest hij weer verder rijden op benzine. Is dat er inmiddels uit of gebeurd dat nog steeds?
Vreemd inderdaad, mijn eerste leasebak stond ook iedere 2 maanden bij de dealer. Maar daarna is hij verkocht wegens einde contract en heeft hij nog meer dan 10 jaar doorgereden op lpg. Ding is ouder dan 15 geworden, alleen apart waarom het in de lease niet werkte.quote:Op vrijdag 8 december 2017 13:05 schreef T42 het volgende:
[..]
Bijna 2ton verder alleen onderhoud dat kost 70 euro per jaar
Auto was afgeschreven en gratis.
Opel astra g 1.8
Dat klopt echt niet. Zie bv de Mazda 2, maar genoeg andere blokken die je absoluut niet op LPG wil omdat na 3x de kleppen niet meer te stellen zijn, of dat het stellen zo duur is dat je daaraan ten onder gaat.quote:Op zaterdag 19 augustus 2017 23:01 schreef jpjedi het volgende:
[..]
Dat was 20-25 jr geleden een issue maar speelt bij hedendaagse auto's geen rol meer.
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |