abonnement Unibet Coolblue
pi_173240243
aangezien ik nu meer ga rijden ben ik op zoek naar een kleine auto op LPG.
ik heb de chevrolet matiz gevonden op LPG en de toyota starlet.
die zijn ook zo licht dat het qua belasting niet meer uit maakt dat ze op LPG rijden.
beide erg licht en precies wat ik zoek maar zijn er nog meer merken/modellen die in deze categorie vallen?
pi_173240313
Dit ga ik even volgen!
[b]Op vrijdag 15 mei 2009 20:31 schreef Hyman het volgende:[/b]
Beter schamen om iets dat je wel hebt gedaan dan jezelf troosten omdat je niks geprobeerd hebt
  vrijdag 18 augustus 2017 @ 19:54:22 #3
20849 Fred
Beroepschagrijn
pi_173240601
Een collega van mij crosst rond in een Nissan Micra van voor 2003 op gas.
So we just called him Fred
pi_173240861
quote:
0s.gif Op vrijdag 18 augustus 2017 19:54 schreef FredvZ het volgende:
Een collega van mij crosst rond in een Nissan Micra van voor 2003 op gas.
Ja die zullen ook niet al te zwaar zijn.
pi_173240897
Chevrolet Spark 1.0.
  vrijdag 18 augustus 2017 @ 20:25:49 #6
225797 IJsblock
victoria siempre
pi_173241340
quote:
0s.gif Op vrijdag 18 augustus 2017 20:08 schreef oldford het volgende:
Chevrolet Spark 1.0.
Ook mijn eerste gedachte, heeft standaard lpg ingebouwd in de auto.
Put On Your Red Shoes And Dance The Blues
pi_173241386
Mn eerste auto was een AX op gas. Herwogen op 580kg 👌👏
pi_173241782
quote:
0s.gif Op vrijdag 18 augustus 2017 20:27 schreef jpjedi het volgende:
Mn eerste auto was een AX op gas. Herwogen op 580kg 👌👏
was wel een oude zeker?
pi_173243362
quote:
0s.gif Op vrijdag 18 augustus 2017 20:08 schreef oldford het volgende:
Chevrolet Spark 1.0.
Ja 1 klasse zwaarder dan de matiz maar wel voorbereid op LPG.
Misschien wel de beste keuze.
pi_173244049
quote:
0s.gif Op vrijdag 18 augustus 2017 20:46 schreef vaginabeheerder het volgende:

[..]

was wel een oude zeker?
1998, gereden tot 2001
pi_173244605
Kleine motoren zijn niet ideaal op LPG, lopen te warm en hoogtoerig. Heb zelf een 1.6 op LPG en dat is eigenlijk al te krap bemeten. Met iets hoger brandstofverbruik kun je ook prima een 2 liter of een V6 rijden op gas.

PS; Mazda 2 op LPG sowieso laten staan als je die mocht overwegen. Is af fabriek geleverd met die installatie maar moet om 15dkm naar de garage om kleppen te stellen :Z
pi_173244677
quote:
0s.gif Op vrijdag 18 augustus 2017 22:35 schreef lezut het volgende:
Kleine motoren zijn niet ideaal op LPG, lopen te warm en hoogtoerig. Heb zelf een 1.6 op LPG en dat is eigenlijk al te krap bemeten. Met iets hoger brandstofverbruik kun je ook prima een 2 liter of een V6 rijden op gas.

PS; Mazda 2 op LPG sowieso laten staan als je die mocht overwegen. Is af fabriek geleverd met die installatie maar moet om 15dkm naar de garage om kleppen te stellen :Z
Ja ik heb nu een v8 op LPG, gaat prima en aangezien ik maar 1x per week naar m'n werk ga geen probleem.
Binnenkort ga ik dagelijks dus daarom wil ik lichter en zuiniger.
pi_173253709
Ik heb sinds een half jaar een Polo uit 2001 op LPG. 944kg, 29 euro wegenbelasting, waar dezelfde Polo op benzine 24 euro per maand aan wegenbelasting kost. Voor 20 euro tanken en dan weer 450 kilometer kunnen rijden is elke keer een klein feestje.

Het is echt heel goedkoop autorijden, zelfs als je weinig kilometers maakt kan het makkelijk uit als je zo'n auto tweedehands koopt.

Eigenlijk bijna alle auto's uit het A-segment en sommigen uit het B-segment komen in aanmerking. Alleen zijn er niet zo veel waar LPG is ingebouwd en dat maakt de zoektocht lastig.

Fiat panda of Toyota Aygo op LPG heb ik ook wel voorbij zien komen tijdens mijn zoektocht. Honda Civic 3-deurs is ook een lichtgewicht.

Wat is je budget en zijn je verdere wensen?
pi_173253783
quote:
0s.gif Op vrijdag 18 augustus 2017 22:35 schreef lezut het volgende:
Kleine motoren zijn niet ideaal op LPG, lopen te warm en hoogtoerig. Heb zelf een 1.6 op LPG en dat is eigenlijk al te krap bemeten. Met iets hoger brandstofverbruik kun je ook prima een 2 liter of een V6 rijden op gas.

PS; Mazda 2 op LPG sowieso laten staan als je die mocht overwegen. Is af fabriek geleverd met die installatie maar moet om 15dkm naar de garage om kleppen te stellen :Z
Een auto met een 2 liter of V6 loop je leeg aan MRB. Moet je al flink kilometers maken om toch goedkoper uit te zijn.

Vooralsnog rijdt mijn Polo prima met 253.000 kms achter de rug. Een oud collega had een Seat Cordoba met hetzelfde 1.4 liter blok op gas doorgereden tot 375.000 kilometer. Toen werd de Cordoba wat klein wegens gezinsuitbreiding.
pi_173254343
1,4 op lpg en amper onderhoud. Werd op benzine warmer dan op lpg.
pi_173254551
quote:
0s.gif Op zaterdag 19 augustus 2017 12:42 schreef Ivo1985 het volgende:
Ik heb sinds een half jaar een Polo uit 2001 op LPG. 944kg, 29 euro wegenbelasting, waar dezelfde Polo op benzine 24 euro per maand aan wegenbelasting kost. Voor 20 euro tanken en dan weer 450 kilometer kunnen rijden is elke keer een klein feestje.

Het is echt heel goedkoop autorijden, zelfs als je weinig kilometers maakt kan het makkelijk uit als je zo'n auto tweedehands koopt.

Eigenlijk bijna alle auto's uit het A-segment en sommigen uit het B-segment komen in aanmerking. Alleen zijn er niet zo veel waar LPG is ingebouwd en dat maakt de zoektocht lastig.

Fiat panda of Toyota Aygo op LPG heb ik ook wel voorbij zien komen tijdens mijn zoektocht. Honda Civic 3-deurs is ook een lichtgewicht.

Wat is je budget en zijn je verdere wensen?
ik weet ook niet welke motoren geschikt zijn voor LPG en welke niet.
als de klepzittingen te zacht zijn kunnen ze verbranden omdat LPG een hogere ontbrandingstemperatuur heeft.
pi_173255364
Chevy Spark was toen zo''n actie , zijn best veel van verkocht.
.
pi_173267598
quote:
0s.gif Op zaterdag 19 augustus 2017 13:38 schreef vaginabeheerder het volgende:

[..]

ik weet ook niet welke motoren geschikt zijn voor LPG en welke niet.
als de klepzittingen te zacht zijn kunnen ze verbranden omdat LPG een hogere ontbrandingstemperatuur heeft.
Dat was 20-25 jr geleden een issue maar speelt bij hedendaagse auto's geen rol meer.
pi_173267871
quote:
1s.gif Op zaterdag 19 augustus 2017 23:01 schreef jpjedi het volgende:

[..]

Dat was 20-25 jr geleden een issue maar speelt bij hedendaagse auto's geen rol meer.
A ok bedankt.
pi_173268984
quote:
1s.gif Op zaterdag 19 augustus 2017 23:01 schreef jpjedi het volgende:

[..]

Dat was 20-25 jr geleden een issue maar speelt bij hedendaagse auto's geen rol meer.
Niet alle af fabriek-systemen zijn LPi, nog veel verdampersystemen hoor, met dezelfde problemen. En tevens zijn veel fabrieken weer teruggegaan naar mechanische kleppestoters ipv zelfstellende.
.
pi_175497179
Het is een Opel Corsa uit 2003 geworden.
Helaas net boven de 950kg maar qua prijs kwam ik er goed mee weg.
pi_175497934
Hoe gaat dat tegenwoordig met LPG? Vroeger reden mijn ouders een Laguna op LPG en iedere zoveel weken plofte er weer iets onder en moest hij weer verder rijden op benzine. Is dat er inmiddels uit of gebeurd dat nog steeds?
pi_175498526
quote:
0s.gif Op maandag 4 december 2017 21:51 schreef Carlos93 het volgende:
Hoe gaat dat tegenwoordig met LPG? Vroeger reden mijn ouders een Laguna op LPG en iedere zoveel weken plofte er weer iets onder en moest hij weer verder rijden op benzine. Is dat er inmiddels uit of gebeurd dat nog steeds?
ik rij al 18 jaar op lpg en ik heb 1x problemen gehad met een lpi systeem van bmw.
pi_175498843
Heb nu 40.000km gereden op LPG G3 en ook nog geen LPG gerelateerde problemen gehad. Is een BMW E34 540i uit 1994.
pi_175500326
quote:
0s.gif Op maandag 4 december 2017 21:51 schreef Carlos93 het volgende:
Hoe gaat dat tegenwoordig met LPG? Vroeger reden mijn ouders een Laguna op LPG en iedere zoveel weken plofte er weer iets onder en moest hij weer verder rijden op benzine. Is dat er inmiddels uit of gebeurd dat nog steeds?
Horrorverhalen van vroeger, toen gingen mensen nog lpg verdampen in het inlaattraject dmv een ring (venturi effect), recipe for disaster.

Nu gaat het met injectoren en is er geen sprake van dat geouwehoer.

quote:
0s.gif Op maandag 4 december 2017 21:15 schreef vaginabeheerder het volgende:
Het is een Opel Corsa uit 2003 geworden.
Helaas net boven de 950kg maar qua prijs kwam ik er goed mee weg.
Welk blok? Veel kleinere blokjes van GM wil je niet op LPG hebben, kan na 60-100k al je klepzittingen kosten.
life happens while you're pusing the throttle.
pi_175501906
quote:
1s.gif Op maandag 4 december 2017 23:33 schreef eXplorer1 het volgende:

[..]

Horrorverhalen van vroeger, toen gingen mensen nog lpg verdampen in het inlaattraject dmv een ring (venturi effect), recipe for disaster.

Nu gaat het met injectoren en is er geen sprake van dat geouwehoer.

[..]

Welk blok? Veel kleinere blokjes van GM wil je niet op LPG hebben, kan na 60-100k al je klepzittingen kosten.
Het is een 1.4
pi_175521876
Ik rij een ford ka (2001, 915kg) op lpg. Tank van 60 liter, netto 48 liter, in de achterbak en 600km rijden op 25 euro. Ideaal. En die achterbak, tsja, daar kon eerst toch al nauwelijks wat in.

[ Bericht 1% gewijzigd door chriztiaan op 06-12-2017 10:26:49 ]
  vrijdag 8 december 2017 @ 13:05:52 #28
53151 T42
Pinball Wizard
pi_175573065
quote:
0s.gif Op maandag 4 december 2017 21:51 schreef Carlos93 het volgende:
Hoe gaat dat tegenwoordig met LPG? Vroeger reden mijn ouders een Laguna op LPG en iedere zoveel weken plofte er weer iets onder en moest hij weer verder rijden op benzine. Is dat er inmiddels uit of gebeurd dat nog steeds?
Bijna 2ton verder alleen onderhoud dat kost 70 euro per jaar
Auto was afgeschreven en gratis.

Opel astra g 1.8
pi_175574074
quote:
0s.gif Op vrijdag 8 december 2017 13:05 schreef T42 het volgende:

[..]

Bijna 2ton verder alleen onderhoud dat kost 70 euro per jaar
Auto was afgeschreven en gratis.

Opel astra g 1.8
Vreemd inderdaad, mijn eerste leasebak stond ook iedere 2 maanden bij de dealer. Maar daarna is hij verkocht wegens einde contract en heeft hij nog meer dan 10 jaar doorgereden op lpg. Ding is ouder dan 15 geworden, alleen apart waarom het in de lease niet werkte.

Astra 1.6 16v met Koltec Necam systeem.
.
pi_175579101
quote:
1s.gif Op zaterdag 19 augustus 2017 23:01 schreef jpjedi het volgende:

[..]

Dat was 20-25 jr geleden een issue maar speelt bij hedendaagse auto's geen rol meer.
Dat klopt echt niet. Zie bv de Mazda 2, maar genoeg andere blokken die je absoluut niet op LPG wil omdat na 3x de kleppen niet meer te stellen zijn, of dat het stellen zo duur is dat je daaraan ten onder gaat.

De oude Renault 1.6 blokjes zijn goed op LPG, en het 2.0 blok in de lijkwagen Mitsubishi Lancer van 2006 oid...
so get yourself a car and drive it all alone
get yourself a car and ride it on the wind
get yourself a car and drive it all alone
get yourself a car and ride it on the wind yea
abonnement Unibet Coolblue
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')