abonnement Unibet Coolblue
pi_173201057
Sinds vele jaren heb ik weer eens een laminaatvloer gekocht, echter moet ik daar nog een ondervloer voor uitzoeken. Wat mij opvalt is dat er heel veel smaken zijn, waaronder rollen met folie, uitvouwbare matten en groene platen.

De verschillen hebben vooral met de mate van demping te maken, maar ik vraag me af of er nog meer verschillen zijn. Is de demping van de groene platen een stuk hoger dan één van de alternatieven ?

De groene platen zijn wel wat hoger (7mm) dus daar moet ik wel rekening mee houden in de doorloop naar een volgende ruimte, maar zijn er nog andere redenen waarom voor een bepaalde ondervloer te kiezen ?

Ik zie het spreekwoordelijke bos door de bomen niet meer.
pi_173201126
Ik weet dat als je in een appartement woont, dat je rekening moet houden met voldoende demping ivm overlast naar eventuele onderburen.

Misschien dat de platen kleine oneffenheden in de vloer beter opvangen dan de rollen folie?
pi_173201141
Wij kwamen in een appartement te wonen en moesten daardoor verplicht een ondervloer nemen die 10 decibel dempt. Dit waren wel van de dunne foliematten, dus het is niet persé hoe dikker.. hoe meer demping.

En inderdaad, wat hierboven wordt gezegd; zorg er wel voor als je een beetje een ongelijke ondervloer hebt dat je een beetje dikkere ondervloer neemt. Het dunne folie bij ons heeft er wel voor gezorgd dat op sommige plekken de vloer wat beweegt omdat er een kuiltje in het beton zit.
pi_173202374
als je geen vloerverwarming hebt, 1tje met goede thermische isolatie, houdt de warmte in de winter beter binnen
  donderdag 17 augustus 2017 @ 10:51:32 #5
20849 Fred
Beroepschagrijn
pi_173203867
Ik heb die groene platen gebruikt. erg handig als je ook nog wat bekabeling voor speakers of netwerk uit het zicht wil wegwerken. :7
So we just called him Fred
pi_173205339
Die groene platen kunnen beter oneffenheden opvangen dan dunner materiaal.
Dus wat je gaat kiezen is afhankelijk van je situatie (appartement, woonhuis) en vloer (oneffen, egaal, hout, beton etc)
pi_173221290
ok,

Ik woon in een woonhuis en het betreft een kamer op de bovenste verdieping.
rekening houden met buren is niet echt van toepassing.

Het is een betonnen vloer en niet al te veel oneffenheden. het oude laminaat heb ik zojuist verwijderd en daar lag ook gewoon zo'n folie laag onder van een rol. nooit iets van oneffenheden gemerkt. dus dat zal het probleem niet zijn.

Ik wil best van die groene platen kopen, maar ben bang dat de overgang naar de hal niet meer zo netjes wordt dan. want daar ligt ook laminaat met folie van een rol, dat zal dus voor een verschil in hoogte zorgen, maar ik weet niet of dat met de dorpel weg te werken is. ik heb zo'n standaard 33 mm dorpel gekocht.
pi_173222104
Op een etage in eigen huis zou ik ook vooral richting op demping van geluid. Warmte-isolatie heb je weinig aan als ook de verdieping er onder verwarmd wordt. Dat is alleen zinvol om op te letten op de begane grond, zodat er minder kou optrekt uit de kelder of kruipruimte.
  zaterdag 2 september 2017 @ 13:06:15 #9
233102 cherrycoke
Burdened with glorious purpose
pi_173541577
quote:
7s.gif Op donderdag 17 augustus 2017 10:51 schreef FredvZ het volgende:
Ik heb die groene platen gebruikt. erg handig als je ook nog wat bekabeling voor speakers of netwerk uit het zicht wil wegwerken. :7
die frummel je tussen die platen?
"Been A Long Journey For You, Hasn't It? Lot Of Running, Lot Of Pain. And You, You're A Flea On The Back Of A Dragon In For One Hell Of A Ride, But You Did Manage To Hang On. I Guess That Counts For Something."
  zaterdag 2 september 2017 @ 15:04:17 #10
20849 Fred
Beroepschagrijn
pi_173543301
quote:
14s.gif Op zaterdag 2 september 2017 13:06 schreef cherrycoke het volgende:

[..]

die frummel je tussen die platen?
Niet frummelen natuurlijk, maar mooi wegwerken en vast zetten natuurlijk
So we just called him Fred
abonnement Unibet Coolblue
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')