abonnement Unibet Coolblue
pi_173166433
Ik ben nieuw op het forum en hoop via deze manier jullie kijk te zien op de volgende situatie. Mijn ouders staan dicht bij mij, maar dit onderwerp willen ze niet meer bespreken. Althans, niet zonder zichtbaar geïrriteerd te raken.

Ik ben een man van 30 en heb mijn toenmalige vriendin E via tinder gevonden. Een vrouw van 27.Deze relatie duurde tot nu zo 7 maanden.

In de relatie kan ik een vrij dominante houding hebben, gedreven door irrationele angsten. Dit verbetert wel stukken beter door een psycholoog, yoga en sport. Ik had het idee dat het echt de goede kant op ging tussen mij en E. Voorheen kon het voor E soms té heftig zijn, mijn ongenuanceerde mening. Dan gooide zij de handdoek in de ring: "Dit kan ik niet aan." Ik zag dan ook wel mijn valkuil en zonder een vorm van smeken konden we er wel uit komen. Ook omdat ze zag dat ik hier echt aan werkte. E kan erg gesloten zijn, daarom is het volgens ons belangrijk om regelmatig te praten. Zo houden we de lijntjes kort.

De situatie was als volgt. We wilden graag naar een festival. Vlak voor ik de kaartjes wilde halen checkte ik nog bij haar hoe ze er over dacht. Ze zat er doorheen ivm werk en een plotselinge verhuizing. De ik van toen reageerde primair en teleurgesteld. Big mistake! Zij reageerde terecht boos. Ze zat er helemaal doorheen. Ze trekt het niet om in een relatie te zitten geeft ze aan.

Via whatsapp is het contact verder wel oké. Ze geeft aan veel te moeten huilen. Ze zegt dat haar hoofd helemaal in de war is. Dat het gevoel van liefde vanzelf overgaat. Daarnaast informeert ze hoe het met mij gaat en mijn dagijkse gang van zaken.

Mijn hulpvraag is: Wat kan ik doen? Ik heb het zo leuk met haar gehad. Moet ik deze knoop doorhakken en ermee stoppen. Dat zegt mijn omgeving, maar.dat is iets wat ik totaal niet wil. Al heeft trekken aan een dood paard ook niet veel nut.
pi_173166504
Verklaar eens wat je bedoelt met 'primair en boos reageren'?
Misschien moet je eerst vrede met jezelf hebben voor je een relatie hebt?
pi_173166506
Het dode paard in dit verhaal ben jij? Ik heb je namelijk niet één keer negatief over haar gehoord.
pi_173166620
quote:
0s.gif Op dinsdag 15 augustus 2017 19:46 schreef MevrouwPuff het volgende:
Verklaar eens wat je bedoelt met 'primair en boos reageren'?
Misschien moet je eerst vrede met jezelf hebben voor je een relatie hebt?
Niet perse boos, meer een beetje `te direct`
Voorbeeld van dat festivalkaartje. Dan kan ik beter even nadenken hoe ik dat genuanceerd kan zeggen ipv mijn gevoel te laten spreken.

Soms kan ik beter even op mijn tong bijten. Ik kan lomp en primair reageren. Hopelijk ben ik nu wat duidelijker.
pi_173166647
Reageer je 'direct' of reageer je vol aantijgingen en scheldwoorden? Daar zit nogal een wezenlijk verschil in. Niet dat deze relatie het verder gaat redden hoor, maar voor de toekomst.
  dinsdag 15 augustus 2017 @ 19:55:19 #6
63594 Lienekien
Sunshower kisses...
pi_173166705
Zij heeft het uitgemaakt?
The love you take is equal to the love you make.
pi_173166716
quote:
0s.gif Op dinsdag 15 augustus 2017 19:47 schreef zarGon het volgende:
Het dode paard in dit verhaal ben jij? Ik heb je namelijk niet één keer negatief over haar gehoord.
Zij is in dit geval het dode paard. Als zij geen relatie wil aangaan, kan ik het wel willen maar schiet het niks op.

Ik weet ook niet echt iets negatiefs te melden. Ze is een goeierd, wil het iedereen naar de zin maken. Dat nekt haar. Tegen mij was ze als enige echt open over haar gevoelens en gedachten.
pi_173166806
TS is een agressor
U MAD?
pi_173166809
quote:
0s.gif Op dinsdag 15 augustus 2017 19:53 schreef MadJackthePirate het volgende:
Reageer je 'direct' of reageer je vol aantijgingen en scheldwoorden? Daar zit nogal een wezenlijk verschil in. Niet dat deze relatie het verder gaat redden hoor, maar voor de toekomst.
Ik snap je vraag, maar schrik er wel van: Ik scheld nooit. Ik zal ook niet gedrag tonen wat de verhoudingen zal verstoren. Dat ik mij beter voordoe of haar zwart maak.

Kan je jouw conclusie toelichten?
  dinsdag 15 augustus 2017 @ 20:01:15 #10
469793 Puk1234
Know your worth!
pi_173166868
Vrouwen zijn gevoelige wezens, vooral als er iets hun omgeving veranderd. Verhuizen is ook een grote stap en werk is een grote stressfactor voor veel mensen. Misschien zijn dit factoren wat haar momenteel niet de kans geeft om er voor jouw te zijn op een bepaalde manier. Blijkbaar is ze je niet vergeten aangezien ze nog contact zoekt. Denk dat je haar keuze nu ff moet accepteren, je kan er verder weinig aan doen. Als de liefde echt is geweest zal het misschien weer beter worden als de storm voorbij is voor haar. Hierin heb je ook geen garantie dus ik zeg leef gewoon je leven en kijk hoe het loopt.
pi_173166876
quote:
0s.gif Op dinsdag 15 augustus 2017 19:59 schreef de_boswachter het volgende:
TS is een agressor
Daaruit blijkt dat ik agressief gedrag vertoon. Nu studeer ik naast mijn werk ook psychologie en weet ik dat agressie uitgelegd is als: het bewust pijn doen van een ander.

Kan je uitleggen waaruit je dit concludeert?
  dinsdag 15 augustus 2017 @ 20:02:04 #12
380389 madeliefff
soms ook madeboosss
pi_173166887
quote:
1s.gif Op dinsdag 15 augustus 2017 19:52 schreef Adriaantje887 het volgende:

[..]

Niet perse boos, meer een beetje `te direct`
Voorbeeld van dat festivalkaartje. Dan kan ik beter even nadenken hoe ik dat genuanceerd kan zeggen ipv mijn gevoel te laten spreken.

Soms kan ik beter even op mijn tong bijten. Ik kan lomp en primair reageren. Hopelijk ben ik nu wat duidelijker.
ik snap t verhaal niet. Waar was je boos om? Wilde ze niet meer naar t festival of?
1-Op vrijdag 22 mei 2015 19:53 schreef Working_Class_Hero het volgende:
Niet weten dat Madeliefff KLB godin is en dus alles kan, zelfs jou doen verdwijnen.
2-Ik ben een Rivella...
pi_173166993
quote:
1s.gif Op dinsdag 15 augustus 2017 19:59 schreef Adriaantje887 het volgende:

[..]

Ik snap je vraag, maar schrik er wel van: Ik scheld nooit. Ik zal ook niet gedrag tonen wat de verhoudingen zal verstoren. Dat ik mij beter voordoe of haar zwart maak.

Kan je jouw conclusie toelichten?
Jazeker! Jij reageert wellicht dominant, maar zolang het binnen de perken is, is het haar goed recht om daar tegenin te gaan. Aangezien zij dat niet doet en meerdere malen heeft aangegeven dat het niets zou worden of ze het niet aankan trek ik die conclusie.

Kijk als jij haar zou slaan of uit zou schelden zou ik de uitspraak snappen 'dat ze het niet meer aankan', maar aangezien jij niets van dat alles doet maar je realistisch opstelt is dat het begin van het einde. Ik zou je relatie een kans van 1 tegen 20 geven dat ie slaagt (als in samen oud worden.).
pi_173167007
quote:
1s.gif Op dinsdag 15 augustus 2017 20:02 schreef madeliefff het volgende:

[..]

ik snap t verhaal niet. Waar was je boos om? Wilde ze niet meer naar t festival of?
Precies,ze wilde niet meer naar het festival. Ik had mij er denk ik te erg op verheugd om daar met haar heen te gaan. Aan boos zijn denk ik stemverheffing en beledigingen, maar dat was het niet. Ik toonde meer mijn teleurstelling ipv dat ik keek naar haar situatie
pi_173167056
tinder
pi_173167092
quote:
1s.gif Op dinsdag 15 augustus 2017 20:01 schreef Puk1234 het volgende:
Vrouwen zijn gevoelige wezens, vooral als er iets hun omgeving veranderd. Verhuizen is ook een grote stap en werk is een grote stressfactor voor veel mensen. Misschien zijn dit factoren wat haar momenteel niet de kans geeft om er voor jouw te zijn op een bepaalde manier. Blijkbaar is ze je niet vergeten aangezien ze nog contact zoekt. Denk dat je haar keuze nu ff moet accepteren, je kan er verder weinig aan doen. Als de liefde echt is geweest zal het misschien weer beter worden als de storm voorbij is voor haar. Hierin heb je ook geen garantie dus ik zeg leef gewoon je leven en kijk hoe het loopt.
Bedankt :)
  dinsdag 15 augustus 2017 @ 20:10:16 #17
469793 Puk1234
Know your worth!
pi_173167217
Het is kut om te horen, maar begin om afscheid te nemen, geloof me, dit gaat echt nergens heen, tenzij ze opeens totaal veranderd van mening.
  dinsdag 15 augustus 2017 @ 20:14:54 #19
467592 Cause_Mayhem
I will eat your soul
pi_173167254
Hoe uit dat hele te dominant zijn? Want je ouders willen het er niet meer over hebben, je vriendin is weg bij je erom, maar hier doe je het alsof het niets voorstelt als gevraagd wordt hoe het zit.

Geef eens wat voorbeelden, al dan niet fictief, die inzicht geven in hoe je dan doet.
Our task must be to free ourselves by widening our circle of compassion to embrace all living creatures and the whole of nature and its beauty.
pi_173167279
quote:
0s.gif Op dinsdag 15 augustus 2017 20:13 schreef MadJackthePirate het volgende:
Het is kut om te horen, maar begin om afscheid te nemen, geloof me, dit gaat echt nergens heen, tenzij ze opeens totaal veranderd van mening.
Je bent eerlijk. Dat kan ik echt alleen maar waarderen. Maar wat je zegt, het is niet makkelijk om te lezen.
pi_173167441
quote:
1s.gif Op dinsdag 15 augustus 2017 20:15 schreef Adriaantje887 het volgende:

[..]

Je bent eerlijk. Dat kan ik echt alleen maar waarderen. Maar wat je zegt, het is niet makkelijk om te lezen.
Dat snap ik, maar wat je typt vertelt een hele boel. Het kan zijn dat je het gewoon niet goed verwoord, maar die kans schat ik klein. Ik zou me erop voorbereiden, maar zie het niet als gegeven, er zijn vreemdere stelletjes ontstaan/voortbestaan.
pi_173167447
quote:
1s.gif Op dinsdag 15 augustus 2017 20:05 schreef Adriaantje887 het volgende:

[..]

Precies,ze wilde niet meer naar het festival. Ik had mij er denk ik te erg op verheugd om daar met haar heen te gaan. Aan boos zijn denk ik stemverheffing en beledigingen, maar dat was het niet. Ik toonde meer mijn teleurstelling ipv dat ik keek naar haar situatie
Als ik dit lees: is dit niet jouw recht om teleurgesteld te zijn? Je kan tegelijk begrip hebben voor haar situatie, maar teleurstelling mag je duidelijk wel laten blijken. Je hoeft je eigen gevoelens niet weg te stoppen...

Als ik dit lees, denk ik niet dat jij persé de schuld bij jezelf hoeft te liggen. Ik zie eerder signalen dat je vriendin niet 100% relatiemateriaal is, omwille van meerdere factoren. Ze houdt nog contact, dus ergens blijft dat deurtje wel open, maar realiseer voor jezelf wel even of zij is wat je zoekt. Wil jij samen zijn met iemand die je compleet gaat afstoten en jou beeld wat onderdrukt wanneer ze stress ondergaat?
pi_173167451
quote:
0s.gif Op dinsdag 15 augustus 2017 20:14 schreef Cause_Mayhem het volgende:
Hoe uit dat hele te dominant zijn? Want je ouders willen het er niet meer over hebben, je vriendin is weg bij je erom, maar hier doe je het alsof het niets voorstelt als gevraagd wordt hoe het zit.

Geef eens wat voorbeelden, al dan niet fictief, die inzicht geven in hoe je dan doet.
Het is niet dat mijn dominantie zorgt dat mijn ouderd het er niet over willen hebben.

Dominant in de zin: "Wanneer zullen we weer is afspreken?" Ik gaf haar niet de ruimte om dit te vragen.

"Ik vind het lastig dat je zoveel rookt." Toen ik zag dat ze aardig wat rookte met een drankje ipv 2 per dag.

Ik vind me niet de aardigste persoon nu ik dit typ. Helaas is dit in een relatie ook een kant van mij. Onzekerheid, dat zeker.
pi_173167520
quote:
1s.gif Op dinsdag 15 augustus 2017 20:21 schreef Adriaantje887 het volgende:

[..]

Het is niet dat mijn dominantie zorgt dat mijn ouderd het er niet over willen hebben.

Dominant in de zin: "Wanneer zullen we weer is afspreken?" Ik gaf haar niet de ruimte om dit te vragen.

"Ik vind het lastig dat je zoveel rookt." Toen ik zag dat ze aardig wat rookte met een drankje ipv 2 per dag.

Ik vind me niet de aardigste persoon nu ik dit typ. Helaas is dit in een relatie ook een kant van mij. Onzekerheid, dat zeker.
Ik zie niet in wat er dominant is aan de dingen die je daar aanhaalt... leg de schuld niet zo bij jezelf! :)
  dinsdag 15 augustus 2017 @ 20:23:45 #25
469793 Puk1234
Know your worth!
pi_173167524
quote:
1s.gif Op dinsdag 15 augustus 2017 20:15 schreef Adriaantje887 het volgende:

[..]

Je bent eerlijk. Dat kan ik echt alleen maar waarderen. Maar wat je zegt, het is niet makkelijk om te lezen.
Maar volle hoop blijven houden is ook niet goed. Beste is gewoon doorgaan en leven .. En zien waar het schip strand, misschien komt er nog wel een veel leuke dame op je pad. Mocht je ex dan nog terug komen is het haar eigen schuld als ze te laat is.
pi_173167538
quote:
1s.gif Op dinsdag 15 augustus 2017 20:21 schreef Adriaantje887 het volgende:

[..]

Het is niet dat mijn dominantie zorgt dat mijn ouderd het er niet over willen hebben.

Dominant in de zin: "Wanneer zullen we weer is afspreken?" Ik gaf haar niet de ruimte om dit te vragen.

"Ik vind het lastig dat je zoveel rookt." Toen ik zag dat ze aardig wat rookte met een drankje ipv 2 per dag.

Ik vind me niet de aardigste persoon nu ik dit typ. Helaas is dit in een relatie ook een kant van mij. Onzekerheid, dat zeker.
Ten eerste, het gaat je in principe niks aan hoeveel ze rookt.

Ten tweede, je verwoord het netjes, vooral het eerste toont initiatief i.p.v dominantie. Hier hoort ze normaal mee om te kunnen gaan.
  dinsdag 15 augustus 2017 @ 20:32:39 #27
467592 Cause_Mayhem
I will eat your soul
pi_173167734
quote:
1s.gif Op dinsdag 15 augustus 2017 20:21 schreef Adriaantje887 het volgende:

[..]

Het is niet dat mijn dominantie zorgt dat mijn ouderd het er niet over willen hebben.

Dominant in de zin: "Wanneer zullen we weer is afspreken?" Ik gaf haar niet de ruimte om dit te vragen.

"Ik vind het lastig dat je zoveel rookt." Toen ik zag dat ze aardig wat rookte met een drankje ipv 2 per dag.

Ik vind me niet de aardigste persoon nu ik dit typ. Helaas is dit in een relatie ook een kant van mij. Onzekerheid, dat zeker.
Hier zie ik niet echt dominantie in...
Our task must be to free ourselves by widening our circle of compassion to embrace all living creatures and the whole of nature and its beauty.
  dinsdag 15 augustus 2017 @ 20:39:57 #28
469793 Puk1234
Know your worth!
pi_173167931
Btw je schuldig voelen dat je dit typt hoeft helemaal niet. Feedback kan een goede leermeester zijn.. Probeer alle reacties hier als feedback te zien..
pi_173172247
quote:
0s.gif Op dinsdag 15 augustus 2017 20:21 schreef AnonymousF het volgende:

[..]

Als ik dit lees: is dit niet jouw recht om teleurgesteld te zijn? Je kan tegelijk begrip hebben voor haar situatie, maar teleurstelling mag je duidelijk wel laten blijken. Je hoeft je eigen gevoelens niet weg te stoppen...

Als ik dit lees, denk ik niet dat jij persé de schuld bij jezelf hoeft te liggen. Ik zie eerder signalen dat je vriendin niet 100% relatiemateriaal is, omwille van meerdere factoren. Ze houdt nog contact, dus ergens blijft dat deurtje wel open, maar realiseer voor jezelf wel even of zij is wat je zoekt. Wil jij samen zijn met iemand die je compleet gaat afstoten en jou beeld wat onderdrukt wanneer ze stress ondergaat?
Volgens mij heb je een goed punt. Bedankt. Ik voel me best gesteund door al de reacties die ik hier lees. Valkuil van mij is het om mezelf te betrekken. Daarnaast werkt het ook verhelderend een andere mening en een frisse kijk op de situatie.
pi_173172549
quote:
1s.gif Op dinsdag 15 augustus 2017 20:05 schreef Adriaantje887 het volgende:

[..]

Precies,ze wilde niet meer naar het festival. Ik had mij er denk ik te erg op verheugd om daar met haar heen te gaan. Aan boos zijn denk ik stemverheffing en beledigingen, maar dat was het niet. Ik toonde meer mijn teleurstelling ipv dat ik keek naar haar situatie
Dat is normaal. Zij moet zich niet zo aanstellen.

Je hebt je in de val laten lokken door een doorgeslagen vrouw die van een man een vrouw wil maken.

Wees wie je bent. En als ze daar niet mee kan leven dan dondert ze maar op. Je klinkt alsof je een ruggengraat van elastiek hebt.
Whatever...
  dinsdag 15 augustus 2017 @ 23:58:19 #31
463917 Buurtzwaan
Houdt van de polder
pi_173173675
Het klinkt meer dat jullie qua karakter niet met elkaar matchen en jouw vriendin dat inziet.

[ Bericht 1% gewijzigd door Buurtzwaan op 16-08-2017 10:43:29 ]
pi_173174522
Laat dat meisje alsjeblieft gewoon gaan.. Jij bent op dit moment nog niet in staat om een gezonde relatie te hebben omdat je nog niet genoeg in staat bent om rekening te houden met een ander.. Ze heeft geprobeerd om met jouw problematiek om te gaan, maar het is te heftig voor haar.. En dat is heel begrijpelijk.. Ze heeft meerdere keren aangegeven dat ze het niet trok, ze heeft je steeds weer een kans gegeven, nu is haar grens gewoon bereikt..
  woensdag 16 augustus 2017 @ 03:35:55 #33
304935 -Miauw-
Maar ik rook niet!
pi_173175074
Nou ik denk dat ik haar wel begrijp.

Ok, jullie wilden naar een festival, hardstikke leuk. Jij vraagt haar nog vóór je de kaartjes haalt of zij het wel ziet zitten, blijkbaar doe je dat niet zonder reden. Zij geeft aan dat ze er doorheen zit vanwege haar werk plus verhuizing en daarom niet meer wil gaan. Omdat ze niet het gewenste antwoord geeft, reageer jij negatief/direct.
Dat vind ik krom en egoïstisch. Als je per se naar dat festival wilde, had je iemand anders kunnen vragen. Als je per se je tijd met haar wilde doorbrengen had je iets kunnen verzinnen wat ze wél aan kon op dat moment.
Bovendien werk je zo misschien in de hand dat ze zich een volgende keer niet op haar gemak voelt om eerlijk tegen jou te zijn want ze wil geen gedoe.

Jouw gedrag komt op mij veeleisend over. Ook met die sigarettensituatie. Normaal rookt ze er twee en nu gaat ze los met een drankje erbij. Moet je daar nou écht een opmerking over maken? Rookte ze het al toen je haar leerde kennen? Laat haar toch zichzelf zijn.

Ik denk dat duidelijkheid nu belangrijk is. Als ze al heeft gezegd dat ze geen relatie meer wil, dan zou ik haar laten gaan. Als er nog wel ruimte is, dan zou ik onderzoeken wat jij wil, wat zij wil en wat hebben jullie nodig om een eventuele relatie te kunnen laten slagen.

Sterkte ermee!
With the stars as her umbrella
pi_173175346
quote:
1s.gif Op dinsdag 15 augustus 2017 20:01 schreef Adriaantje887 het volgende:

[..]

Daaruit blijkt dat ik agressief gedrag vertoon. Nu studeer ik naast mijn werk ook psychologie en weet ik dat agressie uitgelegd is als: het bewust pijn doen van een ander.

Kan je uitleggen waaruit je dit concludeert?
Dat impliceert dat agressie altijd bewust is. Dat is dus absoluut niet zo. Ook kan iemand anders agressie ervaren terwijl jij dat niet zo ervaart.

De 'regels van feedback' zeggen dat je juist wel je gevoel benoemt, samen met wat die ander gedaan heeft en het resultaat. Nu is feedback niet perse wat hier nodig is, maar het zorgt wel dat je je secuur uit als je bang bent bot te zijn.
  woensdag 16 augustus 2017 @ 07:32:00 #35
450228 LeesFoknl
Was sich liebt das neckt sich!
pi_173175474
Jij moet empathischer zijn en wat aardiger, een aardiger mens worden. Voor sommige mensen komt een bepaalde direktheid nogal hufterig over. En je hoeft geen professor of psycholoog te zijn om te begrijpen dat een vrouw die net verhuisd is etc. liever een rustig weekend thuis heeft dan naar een festival te gaan. Ik vind je onvolwassen dat je zoiets niet aanvoelt.

[ Bericht 14% gewijzigd door Samzz op 16-08-2017 10:42:17 ]
Mijn bijdrage aan dit forum is ter lering en ter vermaak.
Laat je niet gek maken, en maak vooral jezelf niet gek
Count your blessings . LeesFoknl a.k.a.vrouwen(f)luisteraar!
Wat gij wilt dat U geschiedt, doet dat ook een ander!
  woensdag 16 augustus 2017 @ 07:40:30 #36
163488 RubenSosa
Sierd de Vos = BAAS (KOEKOEK!)
pi_173175507
quote:
0s.gif Op woensdag 16 augustus 2017 07:32 schreef LeesFoknl het volgende:
Jij moet empathischer zijn en wat aardiger, een aardiger mens worden. Voor sommige mensen komt een bepaalde direktheid nogal hufterig over. En je hoeft geen professor of psycholoog te zijn om te begrijpen dat een vrouw die net verhuisd is etc. liever een rustig weekend thuis heeft dan naar een festival te gaan. Ik vind je onvolwassen dat je zoiets niet aanvoelt.


_O_

[ Bericht 16% gewijzigd door Samzz op 16-08-2017 10:42:33 ]
Monza 2021: RIC #1 - and for anyone who thought i left, i never left. i just moved aside for a bit.
pi_173175528
quote:
1s.gif Op woensdag 16 augustus 2017 03:35 schreef -Miauw- het volgende:
Nou ik denk dat ik haar wel begrijp.

Ok, jullie wilden naar een festival, hardstikke leuk. Jij vraagt haar nog vóór je de kaartjes haalt of zij het wel ziet zitten, blijkbaar doe je dat niet zonder reden. Zij geeft aan dat ze er doorheen zit vanwege haar werk plus verhuizing en daarom niet meer wil gaan. Omdat ze niet het gewenste antwoord geeft, reageer jij negatief/direct.
Dat vind ik krom en egoïstisch. Als je per se naar dat festival wilde, had je iemand anders kunnen vragen. Als je per se je tijd met haar wilde doorbrengen had je iets kunnen verzinnen wat ze wél aan kon op dat moment.
Bovendien werk je zo misschien in de hand dat ze zich een volgende keer niet op haar gemak voelt om eerlijk tegen jou te zijn want ze wil geen gedoe.

Jouw gedrag komt op mij veeleisend over. Ook met die sigarettensituatie. Normaal rookt ze er twee en nu gaat ze los met een drankje erbij. Moet je daar nou écht een opmerking over maken? Rookte ze het al toen je haar leerde kennen? Laat haar toch zichzelf zijn.

Ik denk dat duidelijkheid nu belangrijk is. Als ze al heeft gezegd dat ze geen relatie meer wil, dan zou ik haar laten gaan. Als er nog wel ruimte is, dan zou ik onderzoeken wat jij wil, wat zij wil en wat hebben jullie nodig om een eventuele relatie te kunnen laten slagen.

Sterkte ermee!
Je hebt gelijk betreft het stuk veeleisend zijn. Daarom trek ik mij deze situatie ook zo aan.
  woensdag 16 augustus 2017 @ 07:59:38 #38
450228 LeesFoknl
Was sich liebt das neckt sich!
pi_173175617
Wees wat harder voor jezelf, je moet tegen jezelf zeggen: ik ben niet zo (Niet empathisch, hufterig direkt) maar ik DOE zo. Dus je kunt ervoor kiezen (bij ieder kontakt en iedere keer opnieuw) om je beter in te leven in de persoon tegenover je en om daar dan wat aardiger tegen te zijn. Ook als je het ergens niet mee eens bent of teleurgesteld bent.
Succes, ^O^
Mijn bijdrage aan dit forum is ter lering en ter vermaak.
Laat je niet gek maken, en maak vooral jezelf niet gek
Count your blessings . LeesFoknl a.k.a.vrouwen(f)luisteraar!
Wat gij wilt dat U geschiedt, doet dat ook een ander!
pi_173176516
Naast dit alles geeft ze ook aan dat ze het gevoel heeft dat ze haar hele leven in dienst heeft geleefd van anderen. Ze geeft aan dat alles er nu uitkomt en dat ze dit moet verwerken. Ze vindt het lastig om haar gevoelens te combineren met mijn gevoelens. Wellicht geeft dit ook inzichten.

Ik ben niet zo'n held in het correct intrepeteren van dit soort boodschappen.
  woensdag 16 augustus 2017 @ 09:27:32 #40
304935 -Miauw-
Maar ik rook niet!
pi_173176762
quote:
0s.gif Op woensdag 16 augustus 2017 09:12 schreef Adriaantje887 het volgende:
Naast dit alles geeft ze ook aan dat ze het gevoel heeft dat ze haar hele leven in dienst heeft geleefd van anderen. Ze geeft aan dat alles er nu uitkomt en dat ze dit moet verwerken. Ze vindt het lastig om haar gevoelens te combineren met mijn gevoelens. Wellicht geeft dit ook inzichten.

Ik ben niet zo'n held in het correct intrepeteren van dit soort boodschappen.
Heel kort door de bocht: jij bent veeleisend, zij is een pleaser. Dat werkt prima tot het iemand begint op te breken, meestal de pleaser dus.

Eigenlijk heb je je antwoord al :{

Ik zou het laten rusten en verder gaan met mijzelf. Met therapie en ontspanning heb je al stappen gezet om je gedrag te kunnen beheersen of om te zetten in iets wat wel werkt.
With the stars as her umbrella
pi_173178727
quote:
1s.gif Op dinsdag 15 augustus 2017 19:59 schreef Adriaantje887 het volgende:

[..]

Ik snap je vraag, maar schrik er wel van: Ik scheld nooit. Ik zal ook niet gedrag tonen wat de verhoudingen zal verstoren. Dat ik mij beter voordoe of haar zwart maak.

Kan je jouw conclusie toelichten?
Het is prima om teleurgesteld te zijn, en dat ook te laten merken. Het gaat fout wanneer je dat ook maar op enige manier richting haar als verwijt uit. Of zelfs wanneer zij dat zo interpreteert.
"Pools are perfect for holding water"
pi_173179627
quote:
5s.gif Op dinsdag 15 augustus 2017 19:43 schreef Adriaantje887 het volgende:

Mijn ouders staan dicht bij mij, maar dit onderwerp willen ze niet meer bespreken. Althans, niet zonder zichtbaar geïrriteerd te raken.
Wat hebben die ouders je voorheen aangeraden en waarom luisterde je toen niet goed naar hen dat ze nu het wel gehad hebben je raad te geven?

Je OP klinkt verder een beetje naar iemand die zichzelf enorm in de weg zit maar ook nodeloos dingen ingewikkeld maakt en problemen opzoekt...
Het is misschien best mogelijk dat het een betere keuze is een relatie te beeindigen, als hieruit enkel meer problemen komen en twee personen kennelijk het niet lukt een goede relatie te hebben, los ervan wie of wat daaraan schuld is...

Is dat iets dat je ooit overwogen hebt, of is het 'redden' van die relatie iets dat je tegen alle signalen of raadslagen in absoluut moet bereiken en dat je niet kunt opgeven?
"Whatever you feel like: Life’s not one color, nor are you my only reader" - Ausonius, Epigrammata 25
  Mooiste FOK!fotoboek van de vrouwen 2022 woensdag 16 augustus 2017 @ 12:34:25 #43
165264 Puzzie
C'est La Fucking Vie
pi_173180958
quote:
1s.gif Op woensdag 16 augustus 2017 07:32 schreef LeesFoknl het volgende:
Jij moet empathischer zijn en wat aardiger, een aardiger mens worden. Voor sommige mensen komt een bepaalde direktheid nogal hufterig over. En je hoeft geen professor of psycholoog te zijn om te begrijpen dat een vrouw die net verhuisd is etc. liever een rustig weekend thuis heeft dan naar een festival te gaan. Ik vind je onvolwassen dat je zoiets niet aanvoelt.

Oh? Ik vind dit dan weer totale onzin
Hoezo onvolwassen omdat hij volgens jou zoiets niet aanvoelt?
Mijn hemel zeg :D
Ik zie ook helemaal geen hufterig gedrag in zijn bepaalde directheid en ik ben een vrouw :')

beetje vreemde redenering dit .
My age is very
Inappropriate
for my behavior
pi_173181537
quote:
0s.gif Op woensdag 16 augustus 2017 11:37 schreef RM-rf het volgende:

[..]

Wat hebben die ouders je voorheen aangeraden en waarom luisterde je toen niet goed naar hen dat ze nu het wel gehad hebben je raad te geven?

Je OP klinkt verder een beetje naar iemand die zichzelf enorm in de weg zit maar ook nodeloos dingen ingewikkeld maakt en problemen opzoekt...
Het is misschien best mogelijk dat het een betere keuze is een relatie te beeindigen, als hieruit enkel meer problemen komen en twee personen kennelijk het niet lukt een goede relatie te hebben, los ervan wie of wat daaraan schuld is...

Is dat iets dat je ooit overwogen hebt, of is het 'redden' van die relatie iets dat je tegen alle signalen of raadslagen in absoluut moet bereiken en dat je niet kunt opgeven?
Misschien raak je best een goed punt met je laatste vraag. Ik wil het graag proberen en beter gezegd: ik wil er voor gaan. Heb veel gevoel voor E, ik zie dat zij haar problemen in het leven heeft en wil haar hier -als zij het goed vindt- mee helpen. We hebben veel raakvlakken waar we vandaan komen qua jeugd omgeving. Ook vind ik het erg lastig om mij kwetsbaar op te stellen bij een ander. Bij haar kan ik dat. Ook om die reden betekent zij veel voor mij.

Mijn ouders zien dat ik mijzelf pijn doe. Als buitenstaander redeneren ze dat deze relatie niet werkt. Daarom willen ze liever dat ik het af kap.
pi_173182867
Je ouders zien dat je jezelf voor die meid verloochent. Op je tenen lopen als mevrouw een keertje moe is?? Onzin. Als genoemde zaken van jou niet kan hebben. Dan kun je beter geen relatie hebben.

Kortom: zij moet zich niet zo aanstellen en jij moet er niet zo in meegaan. Zeg haar normaal te doen.

En oja. Jullie hoeven elkaar niet te helpen. Jullie moeten beiden jezelf helpen. Als je daarnaast samen een leuke tijd kunt hebben. Top.
Whatever...
  Mooiste FOK!fotoboek van de vrouwen 2022 woensdag 16 augustus 2017 @ 15:09:32 #46
165264 Puzzie
C'est La Fucking Vie
pi_173184949
quote:
1s.gif Op woensdag 16 augustus 2017 13:53 schreef Spanky78 het volgende:
Je ouders zien dat je jezelf voor die meid verloochent. Op je tenen lopen als mevrouw een keertje moe is?? Onzin. Als genoemde zaken van jou niet kan hebben. Dan kun je beter geen relatie hebben.

Kortom: zij moet zich niet zo aanstellen en jij moet er niet zo in meegaan. Zeg haar normaal te doen.



En oja. Jullie hoeven elkaar niet te helpen. Jullie moeten beiden jezelf helpen. Als je daarnaast samen een leuke tijd kunt hebben. Top.
Eens
My age is very
Inappropriate
for my behavior
  woensdag 16 augustus 2017 @ 15:28:03 #47
304935 -Miauw-
Maar ik rook niet!
pi_173185430
Aanstellerij omdat ze een beetje moe is? Wat een onzin zeg. Misschien voel jij je superfit na een verhuizing en gedoe op je werk maar om een ander te betitelen als aansteller getuigt niet van inlevingsvermogen :D
With the stars as her umbrella
pi_173185747
quote:
1s.gif Op woensdag 16 augustus 2017 15:28 schreef -Miauw- het volgende:
Aanstellerij omdat ze een beetje moe is? Wat een onzin zeg. Misschien voel jij je superfit na een verhuizing en gedoe op je werk maar om een ander te betitelen als aansteller getuigt niet van inlevingsvermogen :D
Aanstellen als zij niet begrijpt dat hij teleurgesteld is . Moe mag je best zijn.
Whatever...
  woensdag 16 augustus 2017 @ 15:48:50 #49
304935 -Miauw-
Maar ik rook niet!
pi_173186048
quote:
1s.gif Op woensdag 16 augustus 2017 15:38 schreef Spanky78 het volgende:

[..]

Aanstellen als zij niet begrijpt dat hij teleurgesteld is . Moe mag je best zijn.
Er staat niet dat ze niet begrijpt dat hij teleurgesteld is. Dat hij teleurgesteld is snapt iedereen wel denk ik.
Maar ik vind het raar dat hij een vraag stelt waar hij eigenlijk het antwoord al op weet en vervolgens boos wordt/primair reageert als hij dat antwoord te horen krijgt. Het is niet dat ze spontaan weigerde te gaan omdat haar nagel brak ofzo.
With the stars as her umbrella
  FOK!fotograaf woensdag 16 augustus 2017 @ 15:52:19 #50
92797 fraubitch
Heeft een Pwny!!
pi_173186160
Alles wat ik hier van je lees TS is eigenlijk lief en bezorgd. Dat je soms wat direct bent hoeft niet meteen te betekenen dat je gemeen bent. Want wat ik uit dit topic opmaak is juist dat je meegaand bent maar soms iets te veel vanuit je emotie kan reageren.
Eerlijk gezegd denk ik dat zij juist iets te kleinzerig is en wat ballen moet kweken, het klinkt bijna alsof ze alles als een persoonlijke aanval ziet en heel slecht tegen kritiek kan.

Laat het even voor wat het is, als jullie voor elkaar bestemd zijn komen jullie vanzelf weer bij elkaar.
They say I have ADD but I just don't understa...OOOHH!! Look!! A Kitty!!
Screw worldpeace! I want a Pony!
pi_173186610
quote:
14s.gif Op woensdag 16 augustus 2017 15:52 schreef fraubitch het volgende:
Alles wat ik hier van je lees TS is eigenlijk lief en bezorgd. Dat je soms wat direct bent hoeft niet meteen te betekenen dat je gemeen bent. Want wat ik uit dit topic opmaak is juist dat je meegaand bent maar soms iets te veel vanuit je emotie kan reageren.
Eerlijk gezegd denk ik dat zij juist iets te kleinzerig is en wat ballen moet kweken, het klinkt bijna alsof ze alles als een persoonlijke aanval ziet en heel slecht tegen kritiek kan.

Laat het even voor wat het is, als jullie voor elkaar bestemd zijn komen jullie vanzelf weer bij elkaar.
Thanks voor je feedback. Ik merk wel dat het lastig is om 1 duidelijke mening uit alle reacties te halen. Daaruit blijkt ook: er is geen juiste manier en we doen en zien het op onze eigen manier. Ik heb niet zo'n denderend zelfbeeld, dus ik betrek negatieve ervaringen automatisch op mezelf.
pi_173190656
Hoe is het met andere aspecten in je leven? Zoals vrienden/collaga's die met je naar festivals kunnen gaan i.p.v. Je vriendin?

Ik las ergens dat je vriendin de enige is waarmee je je verbonden mee voelt?
pi_173191371
quote:
0s.gif Op woensdag 16 augustus 2017 19:05 schreef Yiwei het volgende:
Hoe is het met andere aspecten in je leven? Zoals vrienden/collaga's die met je naar festivals kunnen gaan i.p.v. Je vriendin?

Ik las ergens dat je vriendin de enige is waarmee je je verbonden mee voelt?
Het leek me als ervaring heel erg leuk om met haar te gaan. Met vrienden ben ik al meermalen naar een festival geweest. Deze jongens heb ik eigenlijk niet benaderd. Die ervaring had ik al.

Bij mijn vrienden kan ik ook wel mijn ei kwijt. Maar angsten en vooral kwetsbaarheid toon ik met name bij mijn vriendin. Vaak weten andere jongens niet zo om te gaan hier mee
  woensdag 16 augustus 2017 @ 19:51:19 #54
469793 Puk1234
Know your worth!
pi_173191970
Ik kan bij me beste kameraden met alles terecht over het al gemeen..
pi_173193676
quote:
14s.gif Op woensdag 16 augustus 2017 15:52 schreef fraubitch het volgende:
Alles wat ik hier van je lees TS is eigenlijk lief en bezorgd. Dat je soms wat direct bent hoeft niet meteen te betekenen dat je gemeen bent. Want wat ik uit dit topic opmaak is juist dat je meegaand bent maar soms iets te veel vanuit je emotie kan reageren.
Eerlijk gezegd denk ik dat zij juist iets te kleinzerig is en wat ballen moet kweken, het klinkt bijna alsof ze alles als een persoonlijke aanval ziet en heel slecht tegen kritiek kan.

Laat het even voor wat het is, als jullie voor elkaar bestemd zijn komen jullie vanzelf weer bij elkaar.
Waar maak je dat precies uit op? Ik lees namelijk precies het tegenovergestelde.. Dus ben wel benieuwd naar waar dat verschil vandaan komt..
pi_173198896
quote:
1s.gif Op woensdag 16 augustus 2017 19:32 schreef Adriaantje887 het volgende:

[..]

Het leek me als ervaring heel erg leuk om met haar te gaan. Met vrienden ben ik al meermalen naar een festival geweest. Deze jongens heb ik eigenlijk niet benaderd. Die ervaring had ik al.

Bij mijn vrienden kan ik ook wel mijn ei kwijt. Maar angsten en vooral kwetsbaarheid toon ik met name bij mijn vriendin. Vaak weten andere jongens niet zo om te gaan hier mee
Zeer begrijpelijk, leuk idee ook om eens met haar te gaan.

---------------
Is er een wens dat er meer mensen zouden zijn die je ei begrijpen? Niet dat dat gelijk betekent dat je alle angsten en kwetsbaarheid moet tonen. Maar in de zin van dat het onderwerp ter sprake komt.
pi_173201963
quote:
0s.gif Op woensdag 16 augustus 2017 23:49 schreef Yiwei het volgende:

[..]

Zeer begrijpelijk, leuk idee ook om eens met haar te gaan.

---------------
Is er een wens dat er meer mensen zouden zijn die je ei begrijpen? Niet dat dat gelijk betekent dat je alle angsten en kwetsbaarheid moet tonen. Maar in de zin van dat het onderwerp ter sprake komt.
Wellicht wel ja. Ik kan wel openhartig zijn, maar dan merk ik dat de ander niet goed weet wat hij of zij er mee aan moet. Via deze anonieme manier geeft het me veel inzichten.
pi_173206962
Als ik heel eerlijk ben snap ik niet waar zij zo moeilijk over doet. Het is toch logisch dat je je er op verheugde? In de eerste instantie had je gewoon afgesproken om er naar toe te gaan.

De dingen die jij omschrijft zou ik totaal niet dominant vinden, je bent gewoon eerlijk en direct, als je dat al niet meer naar je vriend/in kunt zijn...

Ik vind haar best wel soft en dat is niet erg maar misschien past ze dan gewoon niet zo goed bij jou.
  donderdag 17 augustus 2017 @ 13:04:56 #59
4283 nietzman
Geen zin meer.
pi_173207285
quote:
5s.gif Op dinsdag 15 augustus 2017 19:43 schreef Adriaantje887 het volgende:
In de relatie kan ik een vrij dominante houding hebben, gedreven door irrationele angsten. Dit verbetert wel stukken beter door een psycholoog, yoga en sport.
Check, agressieve jaloerse malloot. Je hoeft jezelf niet te sugarcoaten hoor.
Ik ga naar huis.
pi_173211608
quote:
14s.gif Op woensdag 16 augustus 2017 15:52 schreef fraubitch het volgende:
Alles wat ik hier van je lees TS is eigenlijk lief en bezorgd. Dat je soms wat direct bent hoeft niet meteen te betekenen dat je gemeen bent. Want wat ik uit dit topic opmaak is juist dat je meegaand bent maar soms iets te veel vanuit je emotie kan reageren.
Eerlijk gezegd denk ik dat zij juist iets te kleinzerig is en wat ballen moet kweken, het klinkt bijna alsof ze alles als een persoonlijke aanval ziet en heel slecht tegen kritiek kan.

Laat het even voor wat het is, als jullie voor elkaar bestemd zijn komen jullie vanzelf weer bij elkaar.
deze indruk heb ik ook, minus dat laatste
  maandag 21 augustus 2017 @ 01:58:22 #61
450228 LeesFoknl
Was sich liebt das neckt sich!
pi_173293420
quote:
10s.gif Op woensdag 16 augustus 2017 12:34 schreef puzziepie het volgende:

[..]

Oh? Ik vind dit dan weer totale onzin
Hoezo onvolwassen omdat hij volgens jou zoiets niet aanvoelt?
Mijn hemel zeg :D
Ik zie ook helemaal geen hufterig gedrag in zijn bepaalde directheid en ik ben een vrouw :')

beetje vreemde redenering dit .
Die regel:
"Ik zie ook helemaal geen hufterig gedrag in zijn bepaalde directheid en ik ben een vrouw. "

Dat vind ik (zie je laatste regel): nou echt ....
"beetje vreemde redenering dit".

Meen je dat vrouwen zijn "vrijgesteld" van het hufterig zijn? Echt niet. Als jij niet begrijpt dat deze direktheid hufterig kan overkomen is dat een duidelijk bewijs voor dat jij zelf hufterig direkt bent, om dit normaal te vinden.

[ Bericht 0% gewijzigd door LeesFoknl op 21-08-2017 02:13:07 ]
Mijn bijdrage aan dit forum is ter lering en ter vermaak.
Laat je niet gek maken, en maak vooral jezelf niet gek
Count your blessings . LeesFoknl a.k.a.vrouwen(f)luisteraar!
Wat gij wilt dat U geschiedt, doet dat ook een ander!
abonnement Unibet Coolblue
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')