abonnement Unibet Coolblue
pi_173217923
Of een tafel met een rekening van 170 euro gisteren. Waar alles goed ging. Vriendelijke mensen, leuk contact. Nog een welgemeend bedankje aan het einde en geen cent fooi:P
pi_173217955
quote:
0s.gif Op donderdag 17 augustus 2017 20:41 schreef Yasmin23 het volgende:

[..]

Ik vergeet het ook wel eens als ik het druk heb. Dan bied ik mijn excuses aan. Vind het allemaal niet zo'n ramp eigenlijk.
De wereld vergaat niet, maar wel ergerlijk. Sowieso in algemene zin ergerlijk om de bediening achter de vodden aan te moeten zitten.

Helemaal als je een teken geeft dat je af wilt rekenen of wilt bestellen, ze bevestigen dat ze komen, maar dat je er vervolgens toch weer zelf achteraan moet.
pi_173217986
quote:
0s.gif Op donderdag 17 augustus 2017 20:53 schreef Halcon het volgende:

[..]

De wereld vergaat niet, maar wel ergerlijk. Sowieso in algemene zin ergerlijk om de bediening achter de vodden aan te moeten zitten.

Helemaal als je een teken geeft dat je af wilt rekenen of wilt bestellen, ze bevestigen dat ze komen, maar dat je er vervolgens toch weer zelf achteraan moet.
Ja het zijn net mensen :o Als ze het vergeten doen ze het niet express, het is niet om jou te zieken. Mensen kunnen daadwerkelijk wat vergeten.

Of doe jij je werk elke dag 100% foutloos?

Ik heb het natuurlijk over een foutje en niet een algehele rit vol dit soort dingen :p
pi_173218098
quote:
0s.gif Op donderdag 17 augustus 2017 20:54 schreef Yasmin23 het volgende:

[..]

Ja het zijn net mensen :o Als ze het vergeten doen ze het niet express, het is niet om jou te zieken. Mensen kunnen daadwerkelijk wat vergeten.

Of doe jij je werk elke dag 100% foutloos?
Nee, dat zou er nog bij moeten komen, dat ze het expres doen of om mij te zieken. Als je bevestigt dat je komt met de kaart of de rekening, dan moet je dat ook gewoon doen.

Tussen de regels door lees ik toch allemaal dat eters niet moeten zaniken en dat het tegenvalt als er geen fooi wordt gegeven.

De jij-bak, zelfs in dit soort topics.
pi_173218179
quote:
10s.gif Op donderdag 17 augustus 2017 20:57 schreef Halcon het volgende:

[..]

Nee, dat zou er nog bij moeten komen, dat ze het expres doen of om mij te zieken. Als je bevestigt dat je komt met de kaart of de rekening, dan moet je dat ook gewoon doen.

Tussen de regels door lees ik toch allemaal dat eters niet moeten zaniken en dat het tegenvalt als er geen fooi wordt gegeven.

De jij-bak, zelfs in dit soort topics.
Nee probeer aan te geven dat bedienend personeel wel eens een fout kan maken. Zoals alle mensen die aan het werk zijn.

Ik zelf zei al net dat ik hier mij hier niet zo druk om kan maken.
pi_173219257
quote:
0s.gif Op donderdag 17 augustus 2017 20:46 schreef Yasmin23 het volgende:
Ja maar niet net doen alsof de ervaring verschrikkelijk was :p
Het eten was prima, de bediening was verder prima. En de ervaring was niet verschrikkelijk. Die woorden gebruik jij, niemand anders. Niemand doet alsof het een ramp was. Maar het was zeker geen fooi waard. En daar gaat dit topic over.
Acquisitie n.a.v. deze post wordt niet op prijs gesteld.
Don't you see going to heaven is just in the thought that you might?
As an on-line radio program grows longer, the probability of a German song approaches 1.
pi_173219338
quote:
0s.gif Op donderdag 17 augustus 2017 21:23 schreef spijkerbroek het volgende:

[..]

Het eten was prima, de bediening was verder prima. En de ervaring was niet verschrikkelijk. Die woorden gebruik jij, niemand anders. Niemand doet alsof het een ramp was. Maar het was zeker geen fooi waard. En daar gaat dit topic over.
quote:
0s.gif Op donderdag 17 augustus 2017 18:00 schreef spijkerbroek het volgende:
Gisteren in Maastricht wezen eten. De tafel naast ons kreeg i.p.v. de Weizen die ze besteld had, een witbier. De gast moest de kelner daarop wijzen. Dus die liep weer weg met het witbier, en kwam even later terug met de uitleg dat er een verkeerd vat aangesloten was.
En aan het eind van mijn maaltijd moest ik 2 keer vragen om de rekening. Mooi dat die dus geen fooi hebben gekregen.
Zat je toch wel dwars :P
pi_173219953
quote:
0s.gif Op donderdag 17 augustus 2017 21:25 schreef Yasmin23 het volgende:
Zat je toch wel dwars :P
Dat ze die fouten maken? Dat is slordig en dat viel me op, ja.
Acquisitie n.a.v. deze post wordt niet op prijs gesteld.
Don't you see going to heaven is just in the thought that you might?
As an on-line radio program grows longer, the probability of a German song approaches 1.
pi_173220122
quote:
0s.gif Op donderdag 17 augustus 2017 20:41 schreef Yasmin23 het volgende:

[..]

Ik vergeet het ook wel eens als ik het druk heb. Dan bied ik mijn excuses aan. Vind het allemaal niet zo'n ramp eigenlijk.
En daarom verdien je geen fooi :p
pi_173220174
quote:
1s.gif Op donderdag 17 augustus 2017 21:45 schreef Redbullkid het volgende:

[..]

En daarom verdien je geen fooi :p
Grappig dat ik dan nog best vaak fooi krijg :7
  donderdag 17 augustus 2017 @ 22:02:02 #161
6845 Ringo
als een rollende steen
pi_173220861
quote:
0s.gif Op donderdag 17 augustus 2017 21:46 schreef Yasmin23 het volgende:
Grappig dat ik dan nog best vaak fooi krijg :7
Misschien heb je gewoon een mooie kont.
He's simple, he's dumb, he's the pilot.
pi_173220953
quote:
0s.gif Op donderdag 17 augustus 2017 01:38 schreef Charlies het volgende:
Nooit opgevallen dat er minder fooi gegeven wordt.

Ik geef nog standaard 10 procent bij lage bedragen(-¤30,00), 5 procent bij een normale avond, 10 procent bij een top-avond en zelfs hoger met uitzondering.

Wel eens voor 60 euro kunnen eten met 2 personen inclusief cocktails wegens een openingsactie, na een top-avond voor een goede prijs geef ik gerust 20%.
:?
Je weet dat in Nederland service inbegrepen is bij de prijzen op de kaart ?
pi_173220965
quote:
6s.gif Op donderdag 17 augustus 2017 22:02 schreef Ringo het volgende:

[..]

Misschien heb je gewoon een mooie kont.
Nee eigenlijk niet :P

Meestal gaat het bij ontevreden gasten niet zozeer om de fout die is gemaakt maar de manier waarop het wordt opgelost.
pi_173221111
quote:
0s.gif Op donderdag 17 augustus 2017 22:04 schreef Yasmin23 het volgende:

[..]

Nee eigenlijk niet :P

Meestal gaat het bij ontevreden gasten niet zozeer om de fout die is gemaakt maar de manier waarop het wordt opgelost.
Ik wil mijn drinken en rekening binnen 15 minuten nadat ik het gevraagd heb. Daarboven is 0 euro fooi.
pi_173221167
quote:
1s.gif Op donderdag 17 augustus 2017 22:07 schreef Redbullkid het volgende:

[..]

Ik wil mijn drinken en rekening binnen 15 minuten nadat ik het gevraagd heb. Daarboven is 0 euro fooi.
Oke. Zal het aan ze doorgeven.
  donderdag 17 augustus 2017 @ 22:27:30 #166
6845 Ringo
als een rollende steen
pi_173222071
quote:
1s.gif Op donderdag 17 augustus 2017 22:07 schreef Redbullkid het volgende:
Ik wil mijn drinken en rekening binnen 15 minuten nadat ik het gevraagd heb. Daarboven is 0 euro fooi.
Weer zo'n berekenende hork.
Misschien moet je het op een briefje schrijven en bij binnenkomst aan de ober geven, dan kan ie er rekening mee houden. :').
He's simple, he's dumb, he's the pilot.
  donderdag 17 augustus 2017 @ 22:37:53 #167
6845 Ringo
als een rollende steen
pi_173222538
quote:
0s.gif Op donderdag 17 augustus 2017 22:04 schreef Yasmin23 het volgende:
Meestal gaat het bij ontevreden gasten niet zozeer om de fout die is gemaakt maar de manier waarop het wordt opgelost.
Klopt, maar dat geldt voor veel beroepen.
Iedere amateur kan fouten maken maar het vereist professionaliteit om fouten op te lossen. Het is goed als dat wordt gezien.
He's simple, he's dumb, he's the pilot.
pi_173223778
quote:
10s.gif Op donderdag 17 augustus 2017 22:27 schreef Ringo het volgende:

[..]

Weer zo'n berekenende hork.
Misschien moet je het op een briefje schrijven en bij binnenkomst aan de ober geven, dan kan ie er rekening mee houden. :').
Als je die 2 dingen niet binnen een kwartier kan regelen hoor het werk niet te doen. Laat staan fooi krijgen.

Sowieso is fooi onzin in Nederland. Voorral als je er niks van bakt.

En dingen vergeten... Tja daar ga ik geeneens op in :')
pi_173224959
quote:
1s.gif Op donderdag 17 augustus 2017 23:07 schreef Redbullkid het volgende:

[..]

Als je die 2 dingen niet binnen een kwartier kan regelen hoor het werk niet te doen. Laat staan fooi krijgen.

Sowieso is fooi onzin in Nederland. Voorral als je er niks van bakt.

En dingen vergeten... Tja daar ga ik geeneens op in :')
Doe jij je werk elke dag 100% foutloos?
pi_173226382
quote:
0s.gif Op donderdag 17 augustus 2017 23:45 schreef Yasmin23 het volgende:

[..]

Doe jij je werk elke dag 100% foutloos?
lees nou eens, het gaat over fooi geven. Als je klanten 20 min op de rekening laat wachten verwacht jij nog fooi? Echt....
There are only 151 Pokémon.
pi_173227569
quote:
0s.gif Op donderdag 17 augustus 2017 23:45 schreef Yasmin23 het volgende:

[..]

Doe jij je werk elke dag 100% foutloos?
En weer de jij-bak.

Gaat er toch niet over of hij zijn werk foutloos doet?
  vrijdag 18 augustus 2017 @ 08:40:03 #172
6845 Ringo
als een rollende steen
pi_173227701
quote:
1s.gif Op donderdag 17 augustus 2017 23:07 schreef Redbullkid het volgende:
Als je die 2 dingen niet binnen een kwartier kan regelen hoor het werk niet te doen. Laat staan fooi krijgen.
Jij bent er natuurlijk zo een die gaat zoeken naar keiharde kritiekpunten net zolang totdat je er eentje vindt, zodat je geen fooi hoeft te geven.

[ Bericht 12% gewijzigd door Frutsel op 18-08-2017 10:22:21 ]
He's simple, he's dumb, he's the pilot.
pi_173228104
quote:
0s.gif Op donderdag 17 augustus 2017 23:45 schreef Yasmin23 het volgende:

[..]

Doe jij je werk elke dag 100% foutloos?
Zou wel fijn zijn als in bepaalde beroepen 100% foutloos wordt gewerkt :X
pi_173228187
quote:
2s.gif Op vrijdag 18 augustus 2017 08:40 schreef Ringo het volgende:

[..]

Jij bent er natuurlijk zo een die gaat zoeken naar keiharde kritiekpunten net zolang totdat je er eentje vindt, zodat je geen fooi hoeft te geven.
Als iemand voor tientallen euro's p.p. ergens gaat uiteten, ben je toch niet gierig?
Waarom verdien jij een fooi? En raak je pissed als je geen fooi krijgt?

[ Bericht 17% gewijzigd door Frutsel op 18-08-2017 10:22:44 ]
pi_173228198
quote:
0s.gif Op donderdag 17 augustus 2017 20:52 schreef Yasmin23 het volgende:
Of een tafel met een rekening van 170 euro gisteren. Waar alles goed ging. Vriendelijke mensen, leuk contact. Nog een welgemeend bedankje aan het einde en geen cent fooi:P
Is dat een probleem? Die mensen betalen jouw salaris met hun rekening, waarom zou je daar bovenop nog fooi willen?
pi_173228904
quote:
2s.gif Op vrijdag 18 augustus 2017 08:40 schreef Ringo het volgende:

[..]

Jij bent er natuurlijk zo een die gaat zoeken naar keiharde kritiekpunten net zolang totdat je er eentje vindt, zodat je geen fooi hoeft te geven.

ga je nog antwoord op de vraag geven?

[ Bericht 19% gewijzigd door Frutsel op 18-08-2017 10:23:07 ]
1/10 Van de rappers dankt zijn bestaan in Amerika aan de Nederlanders die zijn voorouders met een cruiseschip uit hun hongerige landen ophaalde om te werken op prachtige plantages.
"Oorlog is de overtreffende trap van concurrentie."
pi_173229425
quote:
14s.gif Op vrijdag 18 augustus 2017 08:25 schreef Halcon het volgende:

[..]

En weer de jij-bak.

Gaat er toch niet over of hij zijn werk foutloos doet?
Nee zei net al dat geen fooi geven prima is. Heb het over jullie verontwaardiging of verbazing of hoe je het ook wel eens wilt noemen dat er iets fout gaat.

Gaat mij niet om die fooi.

Overigens gaat het bij jullie wel om de fout. De rekening niet gelijk brengen en een verkeerd biertje brengen. Waarop wordt gezegd: Terecht geen fooi of mooi dat ze geen fooi hebben gehad.
pi_173229462
quote:
0s.gif Op vrijdag 18 augustus 2017 09:14 schreef jesseax het volgende:

[..]

Is dat een probleem? Die mensen betalen jouw salaris met hun rekening, waarom zou je daar bovenop nog fooi willen?
Mensen snappen de context niet waarin ik het plaatst. Het was een toevoeging op mijn reactie daarboven dat ieder zijn of haar redenen heeft om wel of geen fooi te geven.
pi_173229608
Als de bediening correct is en het eten goed dan geef ik vaak 15-20% fooi.
Laatste keer niet toen werd de helft niet uitgeleverd van mijn gerecht, moest erom vragen en vervolgens 20 minuten later het doodleuk koud op tafel neerzetten, nou dat mocht gelijk mee terug ...
pi_173229671
quote:
0s.gif Op vrijdag 18 augustus 2017 10:22 schreef Duveldrinker het volgende:
Als de bediening correct is en het eten goed dan geef ik vaak 15-20% fooi.
Laatste keer niet toen werd de helft niet uitgeleverd van mijn gerecht, moest erom vragen en vervolgens 20 minuten later het doodleuk koud op tafel neerzetten, nou dat mocht gelijk mee terug ...
Hoe hebben ze het opgelost?
pi_173229712
quote:
0s.gif Op vrijdag 18 augustus 2017 10:25 schreef Yasmin23 het volgende:

[..]

Hoe hebben ze het opgelost?
Sorry sorry, uiteindelijk om de eigenaar gevraagd, die gaf korting.
pi_173229760
quote:
1s.gif Op vrijdag 18 augustus 2017 10:26 schreef Duveldrinker het volgende:

[..]

Sorry sorry, uiteindelijk om de eigenaar gevraagd, die gaf korting.
Maar je gaat er zeker niet meer naartoe? :p
pi_173229808
quote:
0s.gif Op vrijdag 18 augustus 2017 10:28 schreef Yasmin23 het volgende:

[..]

Maar je gaat er zeker niet meer naartoe? :p
Wat is voor jou de reden dat je het eigenlijk normaal vindt dat je fooi ontvangt?
pi_173229881
quote:
0s.gif Op vrijdag 18 augustus 2017 10:30 schreef jesseax het volgende:

[..]

Wat is voor jou de reden dat je het eigenlijk normaal vindt dat je fooi ontvangt?
Normaal is alleen als je allerlei uitzonderingen op de kaart zou willen. Of je eigen meegebrachte spul door de keuken zou willen laten bereiden. Of als je fucking veeleisend bent.

Anders is het een extratje en ga ik zeker niet vanuit dat ik het krijg.
pi_173230334
quote:
0s.gif Op vrijdag 18 augustus 2017 10:33 schreef Yasmin23 het volgende:

[..]

Normaal is alleen als je allerlei uitzonderingen op de kaart zou willen. Of je eigen meegebrachte spul door de keuken zou willen laten bereiden. Of als je fucking veeleisend bent.

Anders is het een extratje en ga ik zeker niet vanuit dat ik het krijg.
Dus die tafel die voor ¤170 is komen eten was fucking veeleisend? Of wat was de reden dat je verbaasd reageert op het feit dat zij geen fooi gaven?
pi_173230351
quote:
0s.gif Op vrijdag 18 augustus 2017 10:56 schreef jesseax het volgende:

[..]

Dus die tafel die voor ¤170 is komen eten was fucking veeleisend? Of wat was de reden dat je verbaasd reageert op het feit dat zij geen fooi gaven?
Nee...... Anders lees je even wat ik daarvoor had gezegd.
pi_173230422
quote:
0s.gif Op vrijdag 18 augustus 2017 10:57 schreef Yasmin23 het volgende:

[..]

Nee...... Anders lees je even wat ik daarvoor had gezegd.
Heb ik gedaan, wat moet ik daaruit halen dan?
pi_173230442
quote:
0s.gif Op vrijdag 18 augustus 2017 11:02 schreef jesseax het volgende:

[..]

Heb ik gedaan, wat moet ik daaruit halen dan?
Dan had je begrepen dat zelfs als er fouten gemaakt worden er nog mensen zijn die fooi geven...

Herhaal het nog wel een keer: Iedereen heeft zijn eigen redenen om wel of geen fooi te geven.
pi_173230688
quote:
0s.gif Op vrijdag 18 augustus 2017 10:28 schreef Yasmin23 het volgende:

[..]

Maar je gaat er zeker niet meer naartoe? :p
Die kans is nihil inderdaad. Moesten ook heel lang op drinken wachten, als je een glas wijn bij je eten besteld en die komt pas als je bijna klaar met eten bent...na 2x vragen ook.
pi_173230920
quote:
0s.gif Op donderdag 17 augustus 2017 23:45 schreef Yasmin23 het volgende:

[..]

Doe jij je werk elke dag 100% foutloos?
Ik maak misschien 1 fout per week. Maar ik doe best wel gecompliceerd werk.
De tijd dat ik in de horeca werkte was het altijd druk. Nog nooit hebben mijn tafels lang hoeven wachten (soms op eten, maar daar kon ik niks aan doen uiteraard) en nog nooit hebben ze iets anders gekregen dan ze hadden besteld.

Dus ja, als je een klant te lang laat wachten en elke dag een fout maakt kan je beter wat anders gaan doen.
pi_173230939
quote:
0s.gif Op donderdag 17 augustus 2017 23:45 schreef Yasmin23 het volgende:

[..]

Doe jij je werk elke dag 100% foutloos?
Ik maak misschien 1 fout per week. Maar ik doe best wel gecompliceerd werk.
De tijd dat ik in de horeca werkte was het altijd druk. Nog nooit hebben mijn tafels lang hoeven wachten (soms op eten, maar daar kon ik niks aan doen uiteraard) en nog nooit hebben ze iets anders gekregen dan ze hadden besteld.

Dus ja, als je een klant te lang laat wachten en elke dag een fout maakt kan je beter wat anders gaan doen.
quote:
2s.gif Op vrijdag 18 augustus 2017 08:40 schreef Ringo het volgende:

[..]

Jij bent er natuurlijk zo een die gaat zoeken naar keiharde kritiekpunten net zolang totdat je er eentje vindt, zodat je geen fooi hoeft te geven.

Newsflash, ik hoef sowieso geen fooi te geven. Het is Amerika niet.

Ik geef graag fooi voor extra service. Geef je geen extra Service, waarom zou ik dan fooi geven?
pi_173230964
quote:
0s.gif Op vrijdag 18 augustus 2017 11:35 schreef Redbullkid het volgende:

[..]

Ik maak misschien 1 fout per week. Maar ik doe best wel gecompliceerd werk.
De tijd dat ik in de horeca werkte was het altijd druk. Nog nooit hebben mijn tafels lang hoeven wachten (soms op eten, maar daar kon ik niks aan doen uiteraard) en nog nooit hebben ze iets anders gekregen dan ze hadden besteld.

Dus ja, als je een klant te lang laat wachten en elke dag een fout maakt kan je beter wat anders gaan doen.
Zeer indrukwekkend.
pi_173231013
quote:
10s.gif Op vrijdag 18 augustus 2017 11:38 schreef Yasmin23 het volgende:

[..]

Zeer indrukwekkend.
Tja ach, 1 fout kan een paar honderd euro kosten.

Bij jou overigens ook. Als jij er een puinhoop van maakt kan jouw werkgever (potentiele) vaste klanten verliezen.

Het is maar net hoe serieus je het neemt.

In Nederland zou je overigens geen fooi moeten verwachten. Maar als je het krijgt is het alleen maar leuk :).

[ Bericht 13% gewijzigd door Redbullkid op 18-08-2017 11:47:33 ]
  vrijdag 18 augustus 2017 @ 13:52:03 #194
229532 Twiitch
Speelt met zichzelf
pi_173233583
Alleen mooie serveersters krijgen fooi, mannen en lelijke trollen doen het maar met hun uurloon.
pi_173234048
quote:
17s.gif Op vrijdag 18 augustus 2017 13:52 schreef Twiitch het volgende:
Alleen mooie serveersters krijgen fooi, mannen en lelijke trollen doen het maar met hun uurloon.
Alleen mooie mannen krijgen goede service :6
pi_173235490
quote:
0s.gif Op vrijdag 18 augustus 2017 10:15 schreef Yasmin23 het volgende:

[..]

Nee zei net al dat geen fooi geven prima is. Heb het over jullie verontwaardiging of verbazing of hoe je het ook wel eens wilt noemen dat er iets fout gaat.

Gaat mij niet om die fooi.

Overigens gaat het bij jullie wel om de fout. De rekening niet gelijk brengen en een verkeerd biertje brengen. Waarop wordt gezegd: Terecht geen fooi of mooi dat ze geen fooi hebben gehad.
Het komt toch wat anders over. Een beetje verontwaardiging als mensen - om valide redenen - geen fooi geven. Om iets geen fooi geven, betekent niet dat de wereld zojuist is vergaan.

Dat is dan toch ook terecht? Trage bediening blijkbaar en dan ook nog iets verkeerds op tafel zetten. Ik snap wel dat je dan geen fooi geeft.

Ik ben echt de beroerdste niet, maar het voorbeeld dat ik hier gaf (lang wachten, halve kaart niet meer beschikbaar, eten koud) ga ik echt niet 'belonen' met fooi.
pi_179992605
Ik werk in de horeca.

Ik vind het een blijk van waardering.
Woon in Tenerife. Ik merk wel dat Belgen nooit fooi geven.

Geef mij Duitsers, Nederlanders en vooral engelsen!!! Vooral die engelsen, die geven de meeste fooi :P
pi_179994052
Fooi moet je verdienen. Als iets niet boven de middelmaat uitsteekt, waarom dan fooi geven? De horeca is al belachelijk duur in Nederland.
pi_179994184
Ik geef geen fooi. Waarom zou ik?
Bij een baan buiten de horeca krijg je ook geen fooi als je gewoon je werk doet. Soms een bonus, maar niets staat een horeca werkgever in de weg zijn eigen werknemers een bonus te geven.

Het is hier geen Amerika.
  zaterdag 23 juni 2018 @ 18:15:38 #200
89730 Drugshond
De Euro. Mislukt vanaf dag 1.
abonnement Unibet Coolblue
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')