abonnement Unibet Coolblue
  Moderator dinsdag 15 augustus 2017 @ 16:49:56 #1
56843 crew  onlogisch
Forumbeest
pi_173162388
Wat is de blockchain?

Welke tokens zijn er en hoeveel geld gaat er om in deze blockchain technologie?
Coinmarketcap
Coincap

De grote 2: Bitcoin en Ethereum

Wat is Bitcoin?

Wat is Ethereum?

Leuk! Ik wil ook bitcoin of ethereum kopen. Waar doe ik dat?
Coinbase
Litebit
Bitmymoney
Bitonic
BTCdirect

Waar traden jullie die tokens?
Poloniex
Kraken
Bittrex
Yobit

Ik heb nu een hele berg tokens. Welke wallet kan ik het best gebruiken?

Bitcoin:
blockchain.com wallet
Coinbase wallet
Jaxx

Ethereum (en bijbehorende ERC20 tokens):
MyEtherWallet
Jaxx
mist wallet

Hardware wallet:
een wallet van Ledger wordt door iedereen aanbevolen

Ik hoor weleens wat over een ICO. Wat is het en wat heb ik eraan?
Een ICO staat voor een Initial Coin Offering en deze wordt door verschillende bedrijven gebruikt om hun blockchain project te 'funden' met euro's/dollars/BTC/ETH en noem maar op. Op deze manier kan het project zich verder ontwikkelen en krijgen de investeerders (mensen zoals jij en wij) tokens van het desbetreffende project. Deze tokens kun je bewaren in je wallet of traden op een exchange.

Er worden jaarlijks tientallen ICO's georganiseerd en in dit topic lees je er regelmatig wat over. Ook zijn er een aantal websites die deze ICO's bijhouden en inzicht geven in welk project op welk moment een ICO organiseert:
ICO calender
ICO countdown

Welke tokens hebben jullie zelf zoal in bezit?
Bitcoin
Ethereum
Ripple
Litecoin
Dash
Stratis
Trust (WeTrust)
Waves
TKN
MobileGO

(uiteraard heeft iedereen een ander portfolio en is dit dus puur een leidraad van populaire coins in dit topic)

Wat betekenen die termen als mine fees, Litecoin, hard fork, Waves, enzovoort?
Bovenstaande zijn voorbeelden van zowel technische blockchain termen en tokennamen van bepaalde projecten. Dit blockchain wereldje heeft zijn eigen vakjargon en wekelijks komt er wel een nieuwe term of coin bij. Mocht je er niet helemaal uitkomen: er zijn in dit topic genoeg mensen die je even willen helpen om het e.e.a. wat beter te begrijpen.

Ja sorry, nu ik toch bezig ben met vragen stellen. Waar leasen jullie die geliefde Waves tokens?
Het verschilt nog weleens waar je het voordeligst je Waves kunt leasen. In dit overzicht heb je op ieder moment een up-to-date beeld van waar je de best buck voor je Waves krijgt.

Recordhouder aantal posts op één dag.
4045
onlogisch
pi_173162429
1st
Op maandag 5 april 2010 18:35 schreef DutchRodent het volgende:
jij bent stoer,
pi_173162465
Wat zeggen jullie van IOTA? Heeft veel potentie bij o.a. Tesla en gaat binnen enkele weken naar Bittrex etc. wat grote impact zal hebben op de waarde
Up Up Up
pi_173162563
Waves heeft een update uitgebracht waardoor mensen niet meer een faucet drop hoeven te doen in hun waves wallet wanneer ze hun eerste waves kopen / overzetten.
pi_173162598
quote:
0s.gif Op dinsdag 15 augustus 2017 16:53 schreef Bitfinesse het volgende:
Wat zeggen jullie van IOTA? Heeft veel potentie bij o.a. Tesla en gaat binnen enkele weken naar Bittrex etc. wat grote impact zal hebben op de waarde
[ afbeelding ]
Stop spamming shitty coins k thx bai
Drop drop drop drop drop drop drop!!!! DROP!!! drop drop drop drop !!
pi_173162617
quote:
1s.gif Op dinsdag 15 augustus 2017 16:59 schreef JeSuisDroppie het volgende:

[..]

Stop spamming shitty coins k thx bai
Wat maakt het shitty dan?
Up Up Up
pi_173162685
quote:
0s.gif Op dinsdag 15 augustus 2017 17:00 schreef Bitfinesse het volgende:

[..]

Wat maakt het shitty dan?
2,779,530,283 MIOTA is wel echt heel veel.
pi_173162718
quote:
0s.gif Op dinsdag 15 augustus 2017 17:03 schreef ChickenMan het volgende:

[..]

2,779,530,283 MIOTA is wel echt heel veel.
Wat maakt dat uit?
  dinsdag 15 augustus 2017 @ 17:05:18 #9
159199 Rickocum
LOLZ! BACKWARD PWNAGE V3
pi_173162734
Volgens mij moeten jullie de OP even veranderen; er staat in dat als je hulp nodig hebt dat je hier dan prima aan andere mensen om hulp kan vragen; maar ik lees dat dat dus absurd is.

Mijn excuses, stelletje zuurpruimen.
pi_173162992
quote:
1s.gif Op dinsdag 15 augustus 2017 17:04 schreef Typisch het volgende:

[..]

Wat maakt dat uit?
Ok, ik wil je wel indulgen omdat het enige wat je doet quasi-kritische vragen stellen is. :D

Verder ben ik totale noob, maar qua market cap staat 'ie al op plekje 6, dus vraag me hoeveel rek er nog inzit met zo'n grote hoeveelheid coins.

Oja, en wat de meeste projecten doen kan me aan m'n reet roesten, voordat je gaat vragen of ik de whitepaper gelezen heb.
  dinsdag 15 augustus 2017 @ 17:26:39 #11
470565 Bitfinesse
Only way is up
pi_173163240
Vliegveld reclame
Up Up Up
  dinsdag 15 augustus 2017 @ 17:28:35 #12
470565 Bitfinesse
Only way is up
pi_173163288
Bitdice start met implementatie van IOTA
https://medium.com/@BitDi(...)latform-b3ae202f2b17
Up Up Up
pi_173163303
Koop je extra bij van aantal coins omdat alles zo laag staan
Blijven precies die in de min staan :')
pi_173163304
quote:
6s.gif Op dinsdag 15 augustus 2017 17:17 schreef ChickenMan het volgende:

[..]

Ok, ik wil je wel indulgen omdat het enige wat je doet quasi-kritische vragen stellen is. :D

Verder ben ik totale noob, maar qua market cap staat 'ie al op plekje 6, dus vraag me hoeveel rek er nog inzit met zo'n grote hoeveelheid coins.

Oja, en wat de meeste projecten doen kan me aan m'n reet roesten, voordat je gaat vragen of ik de whitepaper gelezen heb.
Een vraag verandert niet ineens in kritiek als je hem niet kunt beantwoorden.


Maar wat maakt het aantal coins nou uit dan?
Had het jou beter geleken als je maar 100 IOTA had? Dan kon je met 10 euro nog steeds evenveel marktaandeel kopen als nu.

Andere getallen, zelfde percentages.

[ Bericht 6% gewijzigd door #ANONIEM op 15-08-2017 17:30:40 ]
  dinsdag 15 augustus 2017 @ 17:33:08 #15
470565 Bitfinesse
Only way is up
pi_173163375
BOSCH gaat IOTA gebruiken. Kwestie van tijd dat deze gaat stijgen
Up Up Up
pi_173163554
Waar kun je dat kutding kopen dan
pi_173163556
quote:
1s.gif Op dinsdag 15 augustus 2017 17:29 schreef Typisch het volgende:

[..]

Een vraag verandert niet ineens in kritiek als je hem niet kunt beantwoorden.

Maar wat maakt het aantal coins nou uit dan?
Had het jou beter geleken als je maar 100 IOTA had? Dan kon je met 10 euro nog steeds evenveel marktaandeel kopen als nu.

Andere getallen, zelfde percentages.

Omdat je er een handje van hebt om constant vragen te stellen aan mensen zonder verdere toelichting. Dat bedoel ik er mee. Kritische vragen is prima, maar je komt een beetje irritant over.

Verder kan je het beste over alles wat ik in dit topic zeg gewoon een denkbeeldig vraagteken achter plakken.

Maar stel IOTA wordt een 10tje, dan is de total market cap net zo groot als Ethereum. Is dat niet krankzinnig? Hoewel ik alles in deze cryptodingen wel krankzinnig vind...
pi_173163639
quote:
0s.gif Op dinsdag 15 augustus 2017 17:42 schreef ChickenMan het volgende:

[..]

Omdat je er een handje van hebt om constant vragen te stellen aan mensen zonder verdere toelichting. Dat bedoel ik er mee. Kritische vragen is prima, maar je komt een beetje irritant over.

Verder kan je het beste over alles wat ik in dit topic zeg gewoon een denkbeeldig vraagteken achter plakken.

Maar stel IOTA wordt een 10tje, dan is de total market cap net zo groot als Ethereum. Is dat niet krankzinnig? Hoewel ik alles in deze cryptodingen wel krankzinnig vind...
Ik vraag aan jou waarom je iets zegt. Als je dat als irritant ervaart kan ik daar weinig aan doen.
pi_173163686
quote:
1s.gif Op dinsdag 15 augustus 2017 17:46 schreef Typisch het volgende:

[..]

Ik vraag aan jou waarom je iets zegt. Als je dat als irritant ervaart kan ik daar weinig aan doen.
Nou ja, ik volg dit topic een tijdje en dat doe je eigenlijk best wel heel erg vaak. Alleen mensen negeren je vragen meestal gewoon, maar ik denk laat ik dat eens niet doen. Sorry hoor.
pi_173163700
quote:
0s.gif Op dinsdag 15 augustus 2017 17:48 schreef ChickenMan het volgende:

[..]

Nou ja, ik volg dit topic een tijdje en dat doe je eigenlijk best wel heel erg vaak. Alleen mensen negeren je vragen meestal gewoon, maar ik denk laat ik dat eens niet doen. Sorry hoor.
Je hebt hem anders nog niet beantwoord.

Je hoeft je nergens voor te verontschuldigen of zielig te gaan lopen doen.

[ Bericht 0% gewijzigd door #ANONIEM op 15-08-2017 17:48:58 ]
pi_173163784
quote:
1s.gif Op dinsdag 15 augustus 2017 17:48 schreef Typisch het volgende:

[..]

Je hebt hem anders nog niet beantwoord.

Je hoeft je nergens voor te verontschuldigen of zielig te gaan lopen doen.
Ik kan alleen vragen beantwoorden met andere vragen omdat ik de antwoorden niet heb. En dat deed ik als je even terugleest.

Ik snap je houding niet helemaal eerlijk gezegd.
pi_173163883
quote:
11s.gif Op dinsdag 15 augustus 2017 17:52 schreef ChickenMan het volgende:

[..]

Ik kan alleen vragen beantwoorden met andere vragen omdat ik de antwoorden niet heb. En dat deed ik als je even terugleest.

Ik snap je houding niet helemaal eerlijk gezegd.
Jij stelt dat 2,779,530,283 MIOTA erg veel is. Ik vraag jou waarom je dat vind. Je hebt er naar eigen zeggen geen antwoord op, dat is niet mijn fout en is ook helemaal niet erg.

Maar ik zou graag zien dat posts hier wat meer onderbouwd worden, zeker als je zoiets stelt. Dus dan vraag ik naar jouw achterliggende gedachten. Dat die er dan niet zijn komt niet door mijn vragen.

[ Bericht 4% gewijzigd door #ANONIEM op 15-08-2017 18:00:40 ]
  dinsdag 15 augustus 2017 @ 18:00:42 #23
470565 Bitfinesse
Only way is up
pi_173163942
quote:
0s.gif Op dinsdag 15 augustus 2017 17:42 schreef chantalxx het volgende:
Waar kun je dat kutding kopen dan
Bitfinex. Of je wacht af en koopt vanaf bittrex maar dan zal de prijs al flink omhoog gegaan zijn. IOTA komt binnen 5 weken ook op andere exchanges maar tot deze tijd kun je dus kopen via Bitfinex. De Amerikanen staan te popelen want zij zijn uitgesloten van Bitfinex momenteel.
Up Up Up
pi_173164035
Wie zegt dat de prijs omhoog gaat
pi_173164105
quote:
14s.gif Op dinsdag 15 augustus 2017 17:58 schreef Typisch het volgende:

[..]

Jij stelt dat 2,779,530,283 MIOTA erg veel is. Ik vraag jou waarom je dat vind. Je hebt er naar eigen zeggen geen antwoord op, dat is niet mijn fout en is ook helemaal niet erg.

Maar ik zou graag zien dat posts hier wat meer onderbouwd worden, zeker als je zoiets stelt. Dus dan vraag ik naar jouw achterliggende gedachten. Dat die er dan niet zijn komt niet door mijn vragen.
Ok shit, nice edit. :D

Met mijn stelling dat het zo veel miota's zijn, was de achterliggende gedachte dat ze moeilijk naar de 10 euro (bijvoorbeeld) kunnen knallen, omdat de marketcap dan net zo hoog zou zijn als ethereum en of dat niet belachelijk is. Of dat belachelijk is of niet zou ik niet weten. Ik zit hier op een forum waarbij ik niet alles hoef te onderbouwen, als iemand namelijk een andere mening daarover zou hebben, zou die persoon dat wel melden.

En verder heb ik het idee dat sowieso alle onderbouwingen hier gewoon meningen van andere mensen zijn. Mijn gevoel zegt dat niemand hier echt verstand van zaken heeft en iedereen gewoon een beetje aan het blaten is.
abonnement Unibet Coolblue
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')