abonnement Unibet Coolblue
pi_173138749
Sinds een jaar heb ik een serieuze relatie, zo eentje die voelt alsof het wel eens happily ever after zou kunnen zijn. *knock on wood*

Nu wonen we, financieel praktische redenen, niet officieel samen, ondanks dat we eigenlijk altijd bij en met elkaar zijn en dus officieus wel samen wonen.

Ik merk dat zowel bij hem als bij mij de behoefte groeit om dingen vast te gaan leggen.

Ik wil bijvoorbeeld dat hij medische beslissingen kan nemen wanneer ik daar niet meer toe in staat ben, dat hij mijn huis erft, dat hij mijn pensioenpartner wordt en meer van dat soort dingen.

Hoe kunnen we dit soort dingen netjes regelen zónder officieel samen te wonen of te trouwen?
I'll be walking home after drinking all my pennies. I'll keep passing the open windows. I'll dance, even if I have nowhere to do it but in my own living room.
~ How do I feel this good, sober?
~ For the night is dark and full of terrors
pi_173138910
Gefeliciteerd!

Partnerschapsregistratie?
Wipkip met prachtige Wipkuikentjes O+
Try to be a rainbow in someone's cloud.
pi_173138958
Die financieel praktische redenen; zijn die legaal?
"The only sight worse than a sad dwarf is a very sad dwarf"
"Met dubbel s welteverstaan"
pi_173139070
Samenlevingscontract + testament.
Overigens ben je dan wel fiscaal partner.
  maandag 14 augustus 2017 @ 16:45:57 #5
63594 Lienekien
Sunshower kisses...
pi_173139114
Volgens mij kun je gewoon naar de notaris voor een samenlevingscontract en testamenten. Volgens mij is het geen vereiste dat je 'officieel' samenwoont.
The love you take is equal to the love you make.
pi_173139168
quote:
5s.gif Op maandag 14 augustus 2017 16:39 schreef Geralt het volgende:
Die financieel praktische redenen; zijn die legaal?
Nee, in het ene huis wonen we in het andere huis runnen we een methlab en een slavenhandel.
I'll be walking home after drinking all my pennies. I'll keep passing the open windows. I'll dance, even if I have nowhere to do it but in my own living room.
~ How do I feel this good, sober?
~ For the night is dark and full of terrors
  maandag 14 augustus 2017 @ 16:48:54 #7
34614 jogy
Hersenflatulent
pi_173139212
quote:
1s.gif Op maandag 14 augustus 2017 16:47 schreef DancingPhoebe het volgende:

[..]

Nee, in het ene huis wonen we in het andere huis runnen we een methlab en een slavenhandel.
_O-!
Iedereen is de hoofdrolspeler van zijn eigen comedie.
'Goatboy is hurt by your indifference'
<a href="https://www.youtube.com/watch?v=M9srplWe_QQ" target="_blank" rel="nofollow">Vrijheid</a>
[b]Dean Radin presenteert: "Science and the taboo of psi"[/b]
pi_173139263
quote:
1s.gif Op maandag 14 augustus 2017 16:47 schreef DancingPhoebe het volgende:

[..]

Nee, in het ene huis wonen we in het andere huis runnen we een methlab en een slavenhandel.
Zo raar was mijn vraag niet kut. :{w

Hoef je niet zo nut te reageren }:|
"The only sight worse than a sad dwarf is a very sad dwarf"
"Met dubbel s welteverstaan"
pi_173139309
quote:
13s.gif Op maandag 14 augustus 2017 16:50 schreef Geralt het volgende:

[..]

Zo raar was mijn vraag niet kut. :{w

Hoef je niet zo nut te reageren }:|
#truestory :Y
I'll be walking home after drinking all my pennies. I'll keep passing the open windows. I'll dance, even if I have nowhere to do it but in my own living room.
~ How do I feel this good, sober?
~ For the night is dark and full of terrors
pi_173139329
Mijn pensioenfonds eist een samenlevingscontract voor partnerpensioen. Het zijne niet, daar is het dus al geregeld. Zo raar.
"Why does being a librarian make her even hotter?"
"They're keepers of knowledge. She holds the answers to all of our questions..."
pi_173139344
Wat zijn die financiële redenen dan precies dat jullie klaarblijkelijk 2 huizen bestieren ipv 1?
"The only sight worse than a sad dwarf is a very sad dwarf"
"Met dubbel s welteverstaan"
pi_173139371
quote:
1s.gif Op maandag 14 augustus 2017 16:47 schreef DancingPhoebe het volgende:

[..]

Nee, in het ene huis wonen we in het andere huis runnen we een methlab en een slavenhandel.
Broer van de mijne bleef hinten op het starten van een wietplantage in zijn huis, dus toen heeft ie het maar gauw verkocht :+
"Why does being a librarian make her even hotter?"
"They're keepers of knowledge. She holds the answers to all of our questions..."
pi_173139496
quote:
5s.gif Op maandag 14 augustus 2017 16:54 schreef Geralt het volgende:
Wat zijn die financiële redenen dan precies dat jullie klaarblijkelijk 2 huizen bestieren ipv 1?
Allebei relatief nieuwe hypotheek en vrij kort bij elkaar.

Daarnaast is sinds we onze huizen gekocht hebben de huizenmarkt geëxplodeerd.

Als het misgaat tussen ons zullen we geen van 2 nog alleen een fatsoenlijk huis in onze stad kunnen veroorloven.

Dat is de reden waarom we, iig voorlopig, beide een huis aanhouden ondanks dat we vnl in één huis wonen.

En dat is opzich illegaal agz beide hypotheekverstrekkers vinden dat je vooral in het onderpand moet wonen.
I'll be walking home after drinking all my pennies. I'll keep passing the open windows. I'll dance, even if I have nowhere to do it but in my own living room.
~ How do I feel this good, sober?
~ For the night is dark and full of terrors
pi_173139544
quote:
1s.gif Op maandag 14 augustus 2017 17:00 schreef DancingPhoebe het volgende:

[..]

Allebei relatief nieuwe hypotheek en vrij kort bij elkaar.

Daarnaast is sinds we onze huizen verkocht hebben de huizenmarkt geëxplodeerd.

Als het misgaat tussen ons zullen we geen van 2 nog alleen een fatsoenlijk huis in onze stad kunnen veroorloven.

Dat is de reden waarom we, iig voorlopig, beide een huis aanhouden ondanks dat we vnl in één huis wonen.

En dat is opzich illegaal agz beide hypotheekverstrekkers vinden dat je vooral in het onderpand moet wonen.
Duidelijk. Waarom zou je dan dergelijke zaken op dit moment willen regelen? Jullie gaan er eigenlijk vanuit dat het misgaat en dat de ander dan op straat staat. Waarom dan wel pensioen en meer van zulks regelen?

Dan zou ik zeggen jullie relatie is dusdanig dat dat ene huis ook wel weg kan inmiddels. Dat, of jullie zijn te vroeg met de rest regelen.

My 2 cents.
"The only sight worse than a sad dwarf is a very sad dwarf"
"Met dubbel s welteverstaan"
  maandag 14 augustus 2017 @ 17:04:41 #15
63594 Lienekien
Sunshower kisses...
pi_173139587
quote:
7s.gif Op maandag 14 augustus 2017 17:02 schreef Geralt het volgende:

[..]

Duidelijk. Waarom zou je dan dergelijke zaken op dit moment willen regelen? Jullie gaan er eigenlijk vanuit dat het misgaat en dat de ander dan op straat staat. Waarom dan wel pensioen en meer van zulks regelen?

Dan zou ik zeggen jullie relatie is dusdanig dat dat ene huis ook wel weg kan inmiddels. Dat, of jullie zijn te vroeg met de rest regelen.

My 2 cents.
Waarom regelen? Omdat het ook op een andere manier mis kan gaan: dat een van beiden overlijdt. En dan willen ze de ander als enig erfgenaam en met recht op het pensioen.
The love you take is equal to the love you make.
pi_173139599
quote:
7s.gif Op maandag 14 augustus 2017 17:02 schreef Geralt het volgende:

[..]

Duidelijk. Waarom zou je dan dergelijke zaken op dit moment willen regelen? Jullie gaan er eigenlijk vanuit dat het misgaat en dat de ander dan op straat staat. Waarom dan wel pensioen en meer van zulks regelen?

Dan zou ik zeggen jullie relatie is dusdanig dat dat ene huis ook wel weg kan inmiddels. Dat, of jullie zijn te vroeg met de rest regelen.

My 2 cents.
Bedankt voor jouw 2 cents!

Ik denk er zelf dus anders over O+
I'll be walking home after drinking all my pennies. I'll keep passing the open windows. I'll dance, even if I have nowhere to do it but in my own living room.
~ How do I feel this good, sober?
~ For the night is dark and full of terrors
pi_173139636
Fijn te lezen dat er blijkbaar best wat mogelijk is :Y

Zou leuk zijn wanneer er hier misschien een fokker rondloopt met dezelfde situatie aan de hand!
I'll be walking home after drinking all my pennies. I'll keep passing the open windows. I'll dance, even if I have nowhere to do it but in my own living room.
~ How do I feel this good, sober?
~ For the night is dark and full of terrors
  maandag 14 augustus 2017 @ 17:07:28 #18
63594 Lienekien
Sunshower kisses...
pi_173139643
quote:
1s.gif Op maandag 14 augustus 2017 17:05 schreef DancingPhoebe het volgende:

[..]

Bedankt voor jouw 2 cents!

Ik denk er zelf dus anders over O+
Op naar de notaris.
The love you take is equal to the love you make.
pi_173139651
quote:
1s.gif Op maandag 14 augustus 2017 17:04 schreef Lienekien het volgende:

[..]

Waarom regelen? Omdat het ook op een andere manier mis kan gaan: dat een van beiden overlijdt. En dan willen ze de ander als enig erfgenaam en met recht op het pensioen.
^ :Y
I'll be walking home after drinking all my pennies. I'll keep passing the open windows. I'll dance, even if I have nowhere to do it but in my own living room.
~ How do I feel this good, sober?
~ For the night is dark and full of terrors
pi_173139768
quote:
1s.gif Op maandag 14 augustus 2017 17:04 schreef Lienekien het volgende:

[..]

Waarom regelen? Omdat het ook op een andere manier mis kan gaan: dat een van beiden overlijdt. En dan willen ze de ander als enig erfgenaam en met recht op het pensioen.
Ja leuk natuurlijk, maar op zulks momenten dat je dergelijks gaat regelen, dan ga je er toch gevoeglijk ook niet meer vanuit dat die relatie gaat stranden? Waarom dan die 2 huizen aanhouden. Leuk dat TS er anders over denkt, maar ik vind het persoonlijk nogal raar.

Wel als erfgenaam en pensioen etc, maar ook dat 2de huis aanhouden voor als het misgaat.

Schiet mij maar lek, maar ik vind dat raar. Waarom zou je iemand aanspraak op je pensioen laten maken en/of aanmerken als erfgenaam, terwijl ze heel bewust allebei kiezen om dat huis aan te houden, want als het mis gaat dan heeft die ander geen huis meer.
"The only sight worse than a sad dwarf is a very sad dwarf"
"Met dubbel s welteverstaan"
  maandag 14 augustus 2017 @ 17:17:25 #21
414501 KimJong-un
Heeft de titel Doctor
pi_173139858
quote:
0s.gif Op maandag 14 augustus 2017 17:07 schreef DancingPhoebe het volgende:
Fijn te lezen dat er blijkbaar best wat mogelijk is :Y

Zou leuk zijn wanneer er hier misschien een fokker rondloopt met dezelfde situatie aan de hand!
Hier ongeveer. Geen behoefte aan samenlevingscontract of iets dergelijks maar we wonen wel samen. Bij medische beslissingen gaat het heel akward worden.
bijnamen: briljante kameraad, geweldige leider.
  maandag 14 augustus 2017 @ 17:20:21 #22
63594 Lienekien
Sunshower kisses...
pi_173139919
quote:
7s.gif Op maandag 14 augustus 2017 17:13 schreef Geralt het volgende:

[..]

Ja leuk natuurlijk, maar op zulks momenten dat je dergelijks gaat regelen, dan ga je er toch gevoeglijk ook niet meer vanuit dat die relatie gaat stranden? Waarom dan die 2 huizen aanhouden. Leuk dat TS er anders over denkt, maar ik vind het persoonlijk nogal raar.

Wel als erfgenaam en pensioen etc, maar ook dat 2de huis aanhouden voor als het misgaat.

Schiet mij maar lek, maar ik vind dat raar. Waarom zou je iemand aanspraak op je pensioen laten maken en/of aanmerken als erfgenaam, terwijl ze heel bewust allebei kiezen om dat huis aan te houden, want als het mis gaat dan heeft die ander geen huis meer.
Je begrijpt dat als de relatie strandt, dat testament en die pensioenregeling zó weer te wijzigen zijn?
The love you take is equal to the love you make.
  maandag 14 augustus 2017 @ 17:21:29 #23
63594 Lienekien
Sunshower kisses...
pi_173139932
quote:
0s.gif Op maandag 14 augustus 2017 17:07 schreef DancingPhoebe het volgende:
Fijn te lezen dat er blijkbaar best wat mogelijk is :Y

Zou leuk zijn wanneer er hier misschien een fokker rondloopt met dezelfde situatie aan de hand!
Wat stel je je trouwens bij die medische beslissingen voor? Want die vraag hebben wij toen ook bij de notaris neergelegd.
The love you take is equal to the love you make.
pi_173139960
Ik heb wel een beetje een soortgelijke situatie. Mijn vriend en ik zijn nu bijna 4,5 jaar samen (al sinds ik 17 was, nu 21) maar wonen niet meer samen sinds driekwart jaar. We woonden eerst ook officieus samen, maar toen ik in het buitenland ging studeren heb ik mijn studio opgezegd, is hij weer thuis gaan wonen en ben ik nadien iets anders gaan zoeken. Hij wil nu niet bij me intrekken ivm files in mijn stad en reistijd naar zijn werk, maar ik wil wel graag dat hij mijn erfgenaam is en medische beslissingen mag maken als ik dat niet meer kan en andersom. Ik wist niet dat je ook een samenlevingscontract kon afsluiten als je niet samenwoont, misschien goed om samen te bespreken. Al willen wij wel binnen een jaar of 2 weer gaan samenwonen en dan officieel, dus wellicht kunnen we het dan beter dan regelen.
pi_173140013
quote:
0s.gif Op maandag 14 augustus 2017 17:17 schreef KimJong-un het volgende:

[..]

Hier ongeveer. Geen behoefte aan samenlevingscontract of iets dergelijks maar we wonen wel samen. Bij medische beslissingen gaat het heel akward worden.
Nee hoor, dan is het heel simpel: Jouw mening doet er niet toe.
abonnement Unibet Coolblue
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')