abonnement Unibet Coolblue
pi_173069694
quote:
10s.gif Op vrijdag 11 augustus 2017 12:55 schreef Guus_Geluk7 het volgende:

[..]

Dat moet wel heel losjes zijn dan.

Dit is een onofficiële ELO-ranglijst voor het voetbal: http://www.eloratings.net/world.html
Dat is wat ik er over gelezen heb, de fifa wil natuurlijk weer iets dat een beetje anders wordt gemeten.

Maar volgens mij is deze onofficiele ELO lijst die je aandraagt een stuk beter dan de lijst die de fifa gebruikt. Nederland op 17 ipv ergens in de 30 klinkt logischer gezien het prestatieverloop. Niet omdat ik Nederland steun maar zo slecht deed NL het nu ook weer niet dat het van 1 naar 36 zou moeten zakken.

Bij schaken heb je geregeld grote toernooien waar de grote delen van de top 100 bij aanwezig zijn. Met clubteams in het voetbal is zoiets niet te organiseren. We zullen nooit echt weten hoe Real Madrid werkelijk tegenover River Plate staat qua onderlinge duels en zoiets is met landenteams ook onmogelijk.

Voor mij persoonlijk gelden alleen de lijsten na de wk's als redelijk eikpunt. Dan heb je de landen die zich niet plaatsten verderop en de best presterende landen op het hoofdtoernooi aan de top. Dat meet dan ook weer niet echt de werkelijke sterkte want een Australie kan via 20-0s tegen de eilandengroepjes en één belangrijke wedstrijd tegen een team uit de Concacaf het toernooi halen terwijl een Europees team zich langs grootheden moet werken om er te komen.

[ Bericht 13% gewijzigd door Beathoven op 11-08-2017 19:42:05 ]
pi_173074318
Chanant
  vrijdag 11 augustus 2017 @ 21:53:27 #28
308538 Piebe
Van alle markten thuis.
pi_173074419
Maar we zijn toch Europees Kampioenm :?
Ja ja
abonnement Unibet Coolblue
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')