abonnement Unibet Coolblue
  dinsdag 8 augustus 2017 @ 01:16:19 #1
446215 Bonjoooouuurr
cheese-eatin surrender monkey!
pi_172987537
Ik ben tot de conclusie gekomen dat de studie die ik nu doe niet goed bij mij past. Ik liep al een tijdje met dat gevoel rond, maar ik was er achteraf niet genoeg bij stil gaan staan. Dit was natuurlijk erg stom van me, maar hé, you live and learn.

De studievertraging zou ik nog kunnen inperken door te switchen naar een opleiding aan dezelfde uni. De studie die mij op dit moment aanspreekt is informatica. Programmeren is iets waar ik me in het verleden wel veel mee bezig heb gehouden. Het is niet dat ik goed kan programmeren, maar ik ben bereid me er in te verdiepen. Ik kan met deze opleiding een goede theoretische basis opbouwen in dat gebied, dus daarom lijkt me het wel een geschikte keuze.

Zover ik weet bestaat de studie ook voor een groot deel uit wiskunde, wat op zich geen probleem is voor mij, maar ik wil uiteindelijk meer toepassingsgericht bezig zijn. Daarom lijkt HBO-ICT me ook wel een goede keuze. Je bent daar wat praktischer bezig, wat ik wel waardeer aangezien je dan snel goed leert programmeren, maar je mist dan weer de diepgang die je wel op de universitaire variant krijgt.

Ik heb tot nu toe mijn kennis over de twee opleidingen gebaseerd op wat er online over te vinden valt, maar ik zou het liefst nog wat open dagen bij willen wonen om een wat beter beeld te krijgen. Ik heb ook het een en ander gehoord van mensen om me heen, maar ik heb nog niet van de sfeer kunnen proeven op de opleidingen.

Het is geen ramp als ik een tussenjaar zou nemen. Als ik in 2018 begin zou ik aan het begin van het studiejaar net aan 20 zijn. Ik zou dat jaar wel kunnen besteden aan het sparen voor geld, maar echt vast werk heb ik op het moment niet. Daarom voelt het gewoon een beetje als tijdsverspilling. Ik kan dat jaar uiteraard goed zelf besteden, maar dan stap ik gewoon een jaar uit het studentenleven (ik wil me dit jaar inschrijven voor een studentenvereniging), wat ik dan weer jammer vindt, en je hebt minder houvast.

Wat denken jullie, dat ik de studie WO informatica een kans moet geven of dat een tussenjaar wellicht verstandiger is?
  dinsdag 8 augustus 2017 @ 02:32:08 #2
469793 Puk1234
Know your worth!
pi_172988077
Ik zou gaan voor een studie die bij je past. Stel je voor je moet komende 10 jaar naar een baan waar je een hekel aan hebt. Ik werk liever voor iets minder en waar ik plezier in en op me werk heb, dan dat ik een baan heb waar ik veel mee verdien maar elke dag met tegenzin heen ga...

Is een persoonlijke mening dus geen feit.
pi_172988458
Gezien je pohi en al het advies wat we je gegeven hebben, ben ik wel benieuwd waar je uiteindelijk voor gekozen hebt. LAS?

Een beta-studie valt MI niet te combineren met een regulier studentenleven (studentenvereniging), het zijn studies die het uiterste van mensen vragen. Ga eens bij jezelf na wat je nu precies wil.

Als je jezelf niet kunt motiveren, dan kan het HBO ook al snel te veel zijn. Denk niet te lichtzinnig over een opleiding HBO ICT.
Good intentions and tender feelings may do credit to those who possess them, but they often lead to ineffective — or positively destructive — policies ... Kevin D. Williamson
abonnement Unibet Coolblue
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')