abonnement Unibet Coolblue
  Meest relativerende user 2022 woensdag 27 september 2017 @ 19:19:51 #76
357044 Budapestenaar
pi_174037376
Mooie omslag! Ik hoop dat je het volhoudt! Als je dreigt terug te vallen is het misschien goed om je te realiseren dat al dat zuipen en naar de kloten gaan misschien stoer lijkt als je 15 bent, maar heel sneu is als je tegen de 30 loopt. ;)
pi_174037401
Complimenten dat je ook het positieve komt delen..

Maar ook erg fijn dat het beter met je gaat :)
Hell To The Liars
pi_174040608
quote:
0s.gif Op woensdag 27 september 2017 19:20 schreef Droopie het volgende:
Complimenten dat je ook het positieve komt delen..

Maar ook erg fijn dat het beter met je gaat :)
dit.
pi_174092318
https://www.wkof.nl/nl/ka(...)and-tussen-alcohol-0

Als ik dit lees doet mij dat ook wel willen minderen.
  zaterdag 30 september 2017 @ 15:28:16 #80
310793 Mishu
Fok verslaafde
pi_174092767
Ik heb dezelfde omslag gemaakt, succes. Er is een tijd van jong zijn en een tijd van volwassen worden. Als jij straks op je 40e met een verlopen kop nog staat te raven sla je jezelf op de kop. Wat je nu doet bepaalt mede hoe oud je wordt vanaf nu.
pi_174092981
quote:
0s.gif Op zaterdag 30 september 2017 15:28 schreef Mishu het volgende:
Ik heb dezelfde omslag gemaakt, succes. Er is een tijd van jong zijn en een tijd van volwassen worden. Als jij straks op je 40e met een verlopen kop nog staat te raven sla je jezelf op de kop. Wat je nu doet bepaalt mede hoe oud je wordt vanaf nu.
Het is natuurlijk wel iets genuanceerder dan dit.
Charlie: How's it going in there?
Alan: Whatever happened to zippers? I miss zippers.
Charlie: I don't know, Alan, maybe there were too many injuries. Nobody ever got their balls caught in a buttonhole
pi_174093211
quote:
0s.gif Op zaterdag 30 september 2017 14:59 schreef viceversa het volgende:
https://www.wkof.nl/nl/ka(...)and-tussen-alcohol-0

Als ik dit lees doet mij dat ook wel willen minderen.
idd....

Wel gek dat je dan op sites zoals nu.nl geregeld nieuwsberichten voorbij ziet komen van "het nuttigen van 1 glas rode wijn per dag is gezond want het vermindert de waarde van het slechte linksdraaiende beta-cholesterol enzyminofaat" ....ofwatdanook :')
  zaterdag 30 september 2017 @ 16:51:54 #83
63594 Lienekien
Sunshower kisses...
pi_174094386
quote:
0s.gif Op zaterdag 30 september 2017 15:51 schreef magnetronkoffie het volgende:

[..]

idd....

Wel gek dat je dan op sites zoals nu.nl geregeld nieuwsberichten voorbij ziet komen van "het nuttigen van 1 glas rode wijn per dag is gezond want het vermindert de waarde van het slechte linksdraaiende beta-cholesterol enzyminofaat" ....ofwatdanook :')
Dat soort sites moet je dan ook niet al te serieus nemen.
The love you take is equal to the love you make.
pi_174097422
quote:
0s.gif Op zaterdag 30 september 2017 15:51 schreef magnetronkoffie het volgende:

[..]

idd....

Wel gek dat je dan op sites zoals nu.nl geregeld nieuwsberichten voorbij ziet komen van "het nuttigen van 1 glas rode wijn per dag is gezond want het vermindert de waarde van het slechte linksdraaiende beta-cholesterol enzyminofaat" ....ofwatdanook :')
Ik denk ook dat dit komt, omdat ondanks zaken als roken en alcoholgebruik, de levensverwachting alleen maar toe neemt. Uiteraard komt dit voor de rekening van de medische stand, die steeds beter wordt in kanker te genezen.

Ten tweede heeft het heel lang geduurd, voor het alcohol gevaar duidelijk werd. Jarenlang heeft het succesvolle "Middellandse Zee" dieet met rode wijn, groenten,kaas- en noot producten de boventoon gevoerd op basis van maar enkele onderzoeken.

Recente kritische beschouwingen van die oude onderzoeken kwamen erachter dat de onderzoeksopzet er voor zorgde dat er een resultaat uitkwam waarbij matig alcohol gebruik een gezondheidsvoordeel leek op te leveren ten opzichte van onthouding. Dit kwam omdat het onderzoek ook niet-drinkers mee rekende. Verwijderde deze men uit de onderzoekspopulatie, bleek bij elk glas alcohol het risico op kanker alleen maar toe te nemen.

Maar het is lastig dit gezondheidsadvies nu door te voeren in de maatschappij. De voorstanders van het advies tot alcohol onthouding hopen dat drinken het nieuwe roken wordt en in ongebruik raakt..
[b] Op zondag 14 november 2010 18:11 schreef liesje1979 het volgende:[/b]
Zo is daar Godshand, met zijn sarcastische toon,
Die regelmatig een topic voorziet van spot en hoon.
pi_174098134
quote:
0s.gif Op zaterdag 30 september 2017 15:51 schreef magnetronkoffie het volgende:

[..]

idd....

Wel gek dat je dan op sites zoals nu.nl geregeld nieuwsberichten voorbij ziet komen van "het nuttigen van 1 glas rode wijn per dag is gezond want het vermindert de waarde van het slechte linksdraaiende beta-cholesterol enzyminofaat" ....ofwatdanook :')
Omdat er best onderzoeken zijn die dat laten zien, maar methodologisch valt er soms redelijk wat op aan te merken (zoals het voorbeeld van godshand). En een enkel onderzoek, hoewel journalisten ermee aan de haal gaan, zegt niet zoveel. Waar men over het algemeen echt informatie uit kan halen zijn meta analyses van een heleboel gelijksoortige onderzoeken.
pi_174104949
quote:
1s.gif Op zaterdag 30 september 2017 16:51 schreef Lienekien het volgende:

[..]

Dat soort sites moet je dan ook niet al te serieus nemen.
Jammer. Ik dacht dat het een nieuwssite was.
TV kijken doe ik al jaren niet meer, maar ik moet m'n nieuws toch ergens vandaan halen?
pi_174104969
quote:
4s.gif Op zaterdag 30 september 2017 19:25 schreef Godshand het volgende:

[..]

Ik denk ook dat dit komt, omdat ondanks zaken als roken en alcoholgebruik, de levensverwachting alleen maar toe neemt. Uiteraard komt dit voor de rekening van de medische stand, die steeds beter wordt in kanker te genezen.

Ten tweede heeft het heel lang geduurd, voor het alcohol gevaar duidelijk werd. Jarenlang heeft het succesvolle "Middellandse Zee" dieet met rode wijn, groenten,kaas- en noot producten de boventoon gevoerd op basis van maar enkele onderzoeken.

Recente kritische beschouwingen van die oude onderzoeken kwamen erachter dat de onderzoeksopzet er voor zorgde dat er een resultaat uitkwam waarbij matig alcohol gebruik een gezondheidsvoordeel leek op te leveren ten opzichte van onthouding. Dit kwam omdat het onderzoek ook niet-drinkers mee rekende. Verwijderde deze men uit de onderzoekspopulatie, bleek bij elk glas alcohol het risico op kanker alleen maar toe te nemen.

Maar het is lastig dit gezondheidsadvies nu door te voeren in de maatschappij. De voorstanders van het advies tot alcohol onthouding hopen dat drinken het nieuwe roken wordt en in ongebruik raakt..
De grootste schande vind ik nog dat mensen niet juist voorgelicht worden, wat als gevolg heeft dat ik niet zelf een afgewogen keuze kan maken.

Dat iets schadelijk kan zijn (of zelfs is), hoeft niet noodzakelijkerwijs te betekenen dat het inacceptabel is, maar ik wil wel de feiten kennen.
quote:
1s.gif Op zaterdag 30 september 2017 20:00 schreef viceversa het volgende:

[..]

Omdat er best onderzoeken zijn die dat laten zien, maar methodologisch valt er soms redelijk wat op aan te merken (zoals het voorbeeld van godshand).
Ik denk ik ook. Ik zie dezelfde soort faalmethodes wel vaker terug in onderzoeken die op autisme betrekking hebben. Tis vaak redelijk duidelijk te zien welke onderzoeken niet helemaal deugdelijk zijn uitgevoerd. Krijg meer dan eens de indruk dat het onderzoek zeg maar "gespindoctored" werd. Vaak trekken ze ook een conclusie (een aanname) waarop ze verder gaan met "maar meer onderzoek is nodig", wat eigenlijk betekent "We willen geldschieters zien".
't gaat om de clicks, niet om het opdoen van kennis. Ik vind dat betreurenswaardig.
quote:
En een enkel onderzoek, hoewel journalisten ermee aan de haal gaan, zegt niet zoveel. Waar men over het algemeen echt informatie uit kan halen zijn meta analyses van een heleboel gelijksoortige onderzoeken.
Klopt. Ik vind het een beetje een onoverzichtelijk woud. Waar ik vaker dan eens tegenaan liep, was dat bepaalde onderzoeken niet voor mij toegankelijk waren.

De misleidende titels en vaak ook bijbehorende misleidende journalistieke stukjes vind ik eerlijk gezegd een aanfluiting. Dat is toch niet serieus?
pi_174129358
quote:
0s.gif Op zondag 1 oktober 2017 04:57 schreef magnetronkoffie het volgende:

[..]

De grootste schande vind ik nog dat mensen niet juist voorgelicht worden, wat als gevolg heeft dat ik niet zelf een afgewogen keuze kan maken.

Dat iets schadelijk kan zijn (of zelfs is), hoeft niet noodzakelijkerwijs te betekenen dat het inacceptabel is, maar ik wil wel de feiten kennen.

Bij zoiets als medische kennis veranderen de feiten voortdurend, door nieuwe onderzoeken en nieuwe kennis.

Dat de penicilline schimmel bacteriedodende stoffen aanmaakt is een feit, maar men werd dit pas rond 1941 er van bewust. Die schimmel leeft al eeuwen.

Hetzelfde dus met de alcoholkennis. Niemand betwiste aanvankelijk het resultaat van het onderzoek naar het Middelandse Zee dieet. Maar het artikel, met betrekking tot mensen die antwoorden: geen glas wijn te drinken en langer gemiddeld bleken te leven, bleek niet alle verzamelde data te gebruiken. Pas later toen iemand nogmaals kritisch keek, bleek er in de verzamelde gegevens ook gevraagd te zijn of men levenslang geheelonthouder was of niet. De geheelonthouders bleken langer te leven dan mensen die vroeger wel hadden gedronken (en nu gestopt waren met wijn drinken). Dat zorgde voor een vertekend beeld als je deze mensen allemaal in de levensverwachting neemt, bij 0 glazen wijn drinken.
[b] Op zondag 14 november 2010 18:11 schreef liesje1979 het volgende:[/b]
Zo is daar Godshand, met zijn sarcastische toon,
Die regelmatig een topic voorziet van spot en hoon.
pi_174129441
quote:
0s.gif Op maandag 2 oktober 2017 00:12 schreef Godshand het volgende:

[..]

Bij zoiets als medische kennis veranderen de feiten voortdurend, door nieuwe onderzoeken en nieuwe kennis.
Ja dat klopt, maar ik doelde op (bijvoorbeeld) nieuwsberichten waardoor je een verkeerde indruk krijgt van de werkelijkheid.
quote:
Dat de penicilline schimmel bacteriedodende stoffen aanmaakt is een feit, maar men werd dit pas rond 1941 er van bewust. Die schimmel leeft al eeuwen.

Hetzelfde dus met de alcoholkennis. Niemand betwiste aanvankelijk het resultaat van het onderzoek naar het Middelandse Zee dieet. Maar het artikel, met betrekking tot mensen die antwoorden: geen glas wijn te drinken en langer gemiddeld bleken te leven, bleek niet alle verzamelde data te gebruiken. Pas later toen iemand nogmaals kritisch keek, bleek er in de verzamelde gegevens ook gevraagd te zijn of men levenslang geheelonthouder was of niet. De geheelonthouders bleken langer te leven dan mensen die vroeger wel hadden gedronken (en nu gestopt waren met wijn drinken). Dat zorgde voor een vertekend beeld als je deze mensen allemaal in de levensverwachting neemt, bij 0 glazen wijn drinken.
Vetgedrukte is onwetenschappelijk en is manipulatief.

Goed dat iemand later kritisch daarnaar ging kijken. Goed dat dit gebeurt :Y
pi_174129486
quote:
0s.gif Op maandag 2 oktober 2017 00:17 schreef magnetronkoffie het volgende:

[..]

Ja dat klopt, maar ik doelde op (bijvoorbeeld) nieuwsberichten waardoor je een verkeerde indruk krijgt van de werkelijkheid.

[..]

Vetgedrukte is onwetenschappelijk en is manipulatief.

Goed dat iemand later kritisch daarnaar ging kijken. Goed dat dit gebeurt :Y
Er is niets manipulatiefs aan. Waarschijnlijk zagen de onderzoekers de impact er van over het hoofd. Dit heet eerder vergissen. Zelfs Einstein maakte wel eens fouten...
[b] Op zondag 14 november 2010 18:11 schreef liesje1979 het volgende:[/b]
Zo is daar Godshand, met zijn sarcastische toon,
Die regelmatig een topic voorziet van spot en hoon.
pi_174129537
quote:
4s.gif Op maandag 2 oktober 2017 00:19 schreef Godshand het volgende:

[..]

Er is niets manipulatiefs aan. Waarschijnlijk zagen de onderzoekers de impact er van over het hoofd. Dit heet eerder vergissen. Zelfs Einstein maakte wel eens fouten...
Het is dan wel een slordige vergissing. Ik vergelijk het een beetje met "waarom zeggen iets zeker te weten, terwijl je het niet zeker weet?".

Overigens kun je ook weer niet garanderen dat er niets manipulatiefs aan was.
  maandag 2 oktober 2017 @ 00:31:49 #92
456432 Kamina
Tenacious!
pi_174129690
quote:
4s.gif Op maandag 2 oktober 2017 00:19 schreef Godshand het volgende:

[..]

Er is niets manipulatiefs aan. Waarschijnlijk zagen de onderzoekers de impact er van over het hoofd. Dit heet eerder vergissen. Zelfs Einstein maakte wel eens fouten...
Of simpelweg een selectie in de beschikbare data dat past in de onderzoeksmethode.

Zoals een specifieke vraag een meer concreet antwoord geeft dan een algemene.
1 + 1 = blauw
pi_174167669
Succes Ts.
pi_174637311
Hierbij nog even een update.

Het goede nieuws:
Ik ben min of meer wel gewend aan mijn 'nieuwe' levensstijl en die bevalt nog steeds goed. Ik drink bijna geen alcohol en heb andere gewoontes ook achter me gelaten. Doe nog steeds veel relaxte, leuke dingen en sport lekker. Ik ben ook maar eens begonnen met het lezen van boeken en heb er al een aantal uit.

Minder positief is dat het herstel van de burn-out wel een deuk heeft opgelopen. Ik zit weer enkele dagen thuis omdat ik blijkbaar toch te veel hooi op mijn vork heb genomen. Ondanks dat ik erg waakzaam was op signalen. Ik hoop dat ik sneller weer op niveau zit dan afgelopen zomer (2 stappen vooruit en eentje terug) maar dat zal blijken..
  dinsdag 24 oktober 2017 @ 21:54:13 #95
310793 Mishu
Fok verslaafde
pi_174637850
quote:
0s.gif Op dinsdag 24 oktober 2017 21:35 schreef Waterkoker88 het volgende:
Hierbij nog even een update.

Het goede nieuws:
Ik ben min of meer wel gewend aan mijn 'nieuwe' levensstijl en die bevalt nog steeds goed. Ik drink bijna geen alcohol en heb andere gewoontes ook achter me gelaten. Doe nog steeds veel relaxte, leuke dingen en sport lekker. Ik ben ook maar eens begonnen met het lezen van boeken en heb er al een aantal uit.

Minder positief is dat het herstel van de burn-out wel een deuk heeft opgelopen. Ik zit weer enkele dagen thuis omdat ik blijkbaar toch te veel hooi op mijn vork heb genomen. Ondanks dat ik erg waakzaam was op signalen. Ik hoop dat ik sneller weer op niveau zit dan afgelopen zomer (2 stappen vooruit en eentje terug) maar dat zal blijken..
Welcome to the club ^O^
  dinsdag 24 oktober 2017 @ 22:15:19 #96
7152 Inbox4me
 Zo kijk ik altijd
pi_174638380
quote:
0s.gif Op dinsdag 24 oktober 2017 21:35 schreef Waterkoker88 het volgende:
Hierbij nog even een update.

Het goede nieuws:
Ik ben min of meer wel gewend aan mijn 'nieuwe' levensstijl en die bevalt nog steeds goed. Ik drink bijna geen alcohol en heb andere gewoontes ook achter me gelaten. Doe nog steeds veel relaxte, leuke dingen en sport lekker. Ik ben ook maar eens begonnen met het lezen van boeken en heb er al een aantal uit.

Minder positief is dat het herstel van de burn-out wel een deuk heeft opgelopen. Ik zit weer enkele dagen thuis omdat ik blijkbaar toch te veel hooi op mijn vork heb genomen. Ondanks dat ik erg waakzaam was op signalen. Ik hoop dat ik sneller weer op niveau zit dan afgelopen zomer (2 stappen vooruit en eentje terug) maar dat zal blijken..
Afgezien van je 'terugval' qua burnout: goed bezig :) En leuk dat je af en toe een update post
Ik ken karate, taekwondo en nog 19 andere gevaarlijke woorden
abonnement Unibet Coolblue
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')