abonnement Unibet Coolblue
pi_172929504
Ik erger me er vaak aan dat google maar ook andere sites zich altijd afstemmen op Nederlands en Nederland. Maar wat ik niet snap: zelfs als ik met IPVanish een VPN verbinding maak met bv Zweden, wordt google in het Nederlands weergegeven en vindt bv Etsy.com vooral Nederlandse creaties. Ik wil dan gewoon alles in het Zweeds.

Hoe los ik dit op?
zelfde als diginoob
  zaterdag 5 augustus 2017 @ 18:13:32 #2
2671 Aaargh!
Gebruik op eigen risico.
pi_172929611
quote:
0s.gif Op zaterdag 5 augustus 2017 18:07 schreef diginoob2 het volgende:
Hoe los ik dit op?
Je computer/browser instellen op Zweeds ?
It is impossible to live a pleasant life without living wisely and well and justly.
And it is impossible to live wisely and well and justly without living a pleasant life.
  zaterdag 5 augustus 2017 @ 18:24:54 #3
436847 embedguy
Embedded in your genius dreams
pi_172929807
Voorkeurstaal/land van google is in te stellen.

Google houdt adhv cookies en je google account bij welke voorkeursinstelling je hebt.

Die andere website weet het wellicht ook via cookies/google. Of je verkeer verloopt niet via de vpn.
Never allow waiting to become a habit.
Live your dreams and take risks.
Life is happening now.
pi_172930348
websites detecteren de taal van de browser of cookie of ip
dus een andere ip betekend nog niet een andere taal.

https://www.etsy.com/market/swedish

https://www.google.se/?gws_rd=ssl
pi_172930841
Vind ik ook raar. Bij mij als ik de VPN op deed ging google altijd gelijk over naar meestal een vreemde taal, oftewel die van dat land. Wrs heb je de zaken niet goed ingesteld.
pi_172971178
quote:
0s.gif Op zaterdag 5 augustus 2017 18:07 schreef diginoob2 het volgende:
Ik erger me er vaak aan dat google maar ook andere sites zich altijd afstemmen op Nederlands en Nederland. Maar wat ik niet snap: zelfs als ik met IPVanish een VPN verbinding maak met bv Zweden, wordt google in het Nederlands weergegeven en vindt bv Etsy.com vooral Nederlandse creaties. Ik wil dan gewoon alles in het Zweeds.

Hoe los ik dit op?
Gebruik je de VPN op dezelfde pc waar je ook wel eens zonder VPN mee op het internet gaat?
Roses are red
Violets are blue
Wololo Wololo
Now violets are red too
pi_172978398
Kan me zo indenken dat cookies en temp-internet-files de oorzaak zijn.

Installeer Ccleaner eens en maak daarmee je browsers enzo schoon.

http://www.piriform.com/ccleaner

Laat effe horen of dat de oplossing was?
pi_172988915
quote:
0s.gif Op maandag 7 augustus 2017 14:46 schreef Mr_Belvedere het volgende:

[..]

Gebruik je de VPN op dezelfde pc waar je ook wel eens zonder VPN mee op het internet gaat?
yep
zelfde als diginoob
pi_172988981
quote:
0s.gif Op dinsdag 8 augustus 2017 07:34 schreef diginoob2 het volgende:

[..]

yep
Cookies verwijderen in je browser voordat je je VPN activeert, dan werkt het wel. Ik gebruik hier ook IPVanish en zo werkt het. Gebruik van third party tools is niet nodig. Houd er wel rekening mee dat content leveranciers in toenemende mate IP's van bekende VPN services zoals IPVanish op een zwarte lijst zetten, zodat je ook met een VPN als IPVanish nog steeds bepaalde geoblocks niet kunt omzeilen.
pi_173006865
quote:
0s.gif Op dinsdag 8 augustus 2017 07:48 schreef Riparius het volgende:

[..]

Cookies verwijderen in je browser voordat je je VPN activeert, dan werkt het wel. Ik gebruik hier ook IPVanish en zo werkt het. Gebruik van third party tools is niet nodig. Houd er wel rekening mee dat content leveranciers in toenemende mate IP's van bekende VPN services zoals IPVanish op een zwarte lijst zetten, zodat je ook met een VPN als IPVanish nog steeds bepaalde geoblocks niet kunt omzeilen.
Thanks.

Laatste merk ik idd ook, alsof ze doorhebben dat ik een VPN gebruik, beetje jammer. Ipvanish kwam als één van de beste uit een bepaalde test, ook omdat die VPN biedt uit andere landen dan VS en UK omdat die nog wel eens gegevens door zouden spelen op verzoek (wat ik me ervan kan heinnereren). Maar vermoedelijk moet je op den duur dan weer naar een andere uitwijken...mja
zelfde als diginoob
pi_173007190
quote:
0s.gif Op dinsdag 8 augustus 2017 22:21 schreef diginoob2 het volgende:

[..]

Thanks.

Laatste merk ik idd ook, alsof ze doorhebben dat ik een VPN gebruik, beetje jammer. Ipvanish kwam als één van de beste uit een bepaalde test, ook omdat die VPN biedt uit andere landen dan VS en UK omdat die nog wel eens gegevens door zouden spelen op verzoek (wat ik me ervan kan heinnereren). Maar vermoedelijk moet je op den duur dan weer naar een andere uitwijken...mja
De meeste goede VPN services hebben ook servers resp. IP adressen geregistreerd in andere landen dan alleen het Verenigd Koninkrijk en de Verenigde staten. Over het doorspelen van gegevens hoef je je niet druk te maken, het gaat er gewoon om dat IP adressen die VPN's uitdelen door sites op een zwarte lijst worden gezet. En dat is ook niet zo moeilijk, want door een reverse lookup te doen van een IP adres dat je via IPVanish hebt gekregen kan een site direct zien dat je via IPVanish verbinding maakt. Ik kan zelf al geruime tijd vanuit Nederland geen programma's meer terugkijken op vier.be en vijf.be waar een geoblock op zit, terwijl dat vroeger wel werkte via IPVanish. Ik ben nog op zoek naar een goede oplossing.
pi_173013135
quote:
0s.gif Op dinsdag 8 augustus 2017 22:21 schreef diginoob2 het volgende:

Laatste merk ik idd ook, alsof ze doorhebben dat ik een VPN gebruik, beetje jammer.
Ze zijn niet gek natuurlijk. Overigens hoef je maar 1 foutje te maken en al je info is beschikbaar.
Roses are red
Violets are blue
Wololo Wololo
Now violets are red too
pi_173022616
quote:
0s.gif Op woensdag 9 augustus 2017 09:39 schreef Mr_Belvedere het volgende:

[..]

Ze zijn niet gek natuurlijk. Overigens hoef je maar 1 foutje te maken en al je info is beschikbaar.
Deze casus heeft niets te maken met het probleem waar TS (en ikzelf) tegenaan lopen, namelijk dat websites die geoblocks inzetten in toenemende mate IP adressen van gekende VPN's op een zwarte lijst zetten en zo alsnog de toegang blokkeren tot materiaal dat in het eigen land gewoon legaal en vrij toegankelijk is.
pi_173023851
Google.com/ncr

:*
pi_173034122
quote:
0s.gif Op woensdag 9 augustus 2017 16:54 schreef Riparius het volgende:

[..]

Deze casus heeft niets te maken met het probleem waar TS (en ikzelf) tegenaan lopen, namelijk dat websites die geoblocks inzetten in toenemende mate IP adressen van gekende VPN's op een zwarte lijst zetten en zo alsnog de toegang blokkeren tot materiaal dat in het eigen land gewoon legaal en vrij toegankelijk is.
Vandaar de 'overigens' . Het was geen aanval, slechts een ding om in de toekomst ook rekening mee te houden.
Roses are red
Violets are blue
Wololo Wololo
Now violets are red too
abonnement Unibet Coolblue
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')