abonnement Unibet Coolblue
pi_172828254




Game of Thrones is een televisieserie van HBO, gebaseerd op de boekenserie A Song of Ice and Fire/Een Lied van IJs en Vuur van George R.R. Martin. Het eerste seizoen is in 2011 uitgezonden. Inmiddels zijn we aan het genieten van het 6e seizoen.

De boekenserie beslaat in totaal een pagina of 4000 en richt zich in eerste instantie op twee families, de Starks en de Lannisters, die flink met elkaar in de clinch liggen over een koninkrijk. Parallel daaraan wordt het verhaal verteld van Daenerys Targaryen, de dochter van de afgezette koning. Gaande de seizoenen/boeken komen er steeds meer families in het spel betrokken zoals de Greyjoys, Tyrells en Baratheons. De boeken zitten vol met drama, verraad, oorlog en wat vooral heel sterk aan de boeken is, is dat de karakters heel menselijk zijn vol met goede en slechte eigenschappen.





De serie zelf: Game of Thrones (TV Series 2011– ) - IMDb
David Benioff, schrijver/producer, bekend van oa X-Men Origins: Wolverine, Kite Runner, Troy, 25th Hour (schrijver van het boek): David Benioff - IMDb
George RR Martin zelf is ook betrokken: George R.R. Martin - IMDb

SPOILER: Wallpapers door Splodgenessabounds
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
SPOILER: Handige links
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.


LET OP: Verwijzingen naar de boeken mogen alleen geplaatst worden wanneer dit achtergrondinformatie is over gebeurtenissen die (vermoedelijk) al gebeurd zijn. Ook fake spoilers worden hier niet op prijs gesteld. Verpest dit topic dus niet voor anderen. Voor de rest geldt hetzelfde als voor heel het TV forum: zodra het is uitgezonden, mag er over gepraat worden.
  dinsdag 1 augustus 2017 @ 13:00:54 #2
406087 Heeinz
Ik schrik hiervan
pi_172828286
Ik moest trouwens erg hard lachen om Euron vs Jaime :@
pi_172828308
Zou toch leuk zijn als The Night King straks op het einde op de iron throne zit met drie ijsdraken vliegend buiten KL, al het rekken voor niks. :P
pi_172828411
ik kon de citaat niet direct plaatsen, maar het was dus bron

Ik heb Hem niet uit vrees voor de hel noch uit liefde voor het paradijs gediend, want dan zou ik als de slechte huurling zijn geweest; ik heb hem veeleer gediend in liefde tot Hem en in verlangen naar Hem.
-Rabia Al-Basri
pi_172828668
quote:
0s.gif Op dinsdag 1 augustus 2017 12:46 schreef AlwaysHappy het volgende:

[..]

Er zit volgens mij best veel afstand tussen Dany en Highgarden/Casterly Rock. Duurt dus wel even voordat zij op de hoogte is. Dan is ze al te laat om het te onderscheppen al zou ze het willen. Al krijgen ze het dit seizoen wel voor elkaar om bepaalde karakters wel heel snel over de map te laten bewegen.
Klopt, maar ik heb het idee dat ze Dany aan het begin van het seizoen wat sterk vonden overkomen en dus voor een beetje balans hebben gezorgd door haar Dorne en the Reach te laten verliezen. Nu is kamp Cersei weer erg sterk dus zullen die wel een klap krijgen.
Plus je zag in een van de eerste promo filmpjes een horde Dothraki in de aanval gaan op een flink groot grasveld (dat erg veel lijkt op the Reach, sowieso is het aantal plekken waar het nog geen winter is redelijk beperkt).
pi_172828731
quote:
0s.gif Op dinsdag 1 augustus 2017 13:19 schreef robbietobbie het volgende:

[..]

Klopt, maar ik heb het idee dat ze Dany aan het begin van het seizoen wat sterk vonden overkomen en dus voor een beetje balans hebben gezorgd door haar Dorne en the Reach te laten verliezen. Nu is kamp Cersei weer erg sterk dus zullen die wel een klap krijgen.
Plus je zag in een van de eerste promo filmpjes een horde Dothraki in de aanval gaan op een flink groot grasveld (dat erg veel lijkt op the Reach, sowieso is het aantal plekken waar het nog geen winter is redelijk beperkt).
prcs, de spanning moet er weer inkomen en dat doe je door de balans van macht te herverdelen en dat hebben ze de laatste twee eps aardig gedaan.
Ik heb Hem niet uit vrees voor de hel noch uit liefde voor het paradijs gediend, want dan zou ik als de slechte huurling zijn geweest; ik heb hem veeleer gediend in liefde tot Hem en in verlangen naar Hem.
-Rabia Al-Basri
pi_172828863
quote:
10s.gif Op dinsdag 1 augustus 2017 13:22 schreef Slayage het volgende:

[..]

prcs, de spanning moet er weer inkomen en dat doe je door de balans van macht te herverdelen en dat hebben ze de laatste twee eps aardig gedaan.
En door Arya van haar "pad" te halen. Anders had Cercei allang dood moeten zijn denk ik zo.
pi_172829123
Toffe aflevering weer met als hoogtepunt Olenna _O- _O_ en eindelijk de eerste ontmoeting tussen Jon en Dany. ^) Dany was daarbij overigens strónt vervelend/irritant, maar dat terzijde... :')

Heel erg benieuwd naar what nou precies up is met Varys, want die kwam deze ronde wel echt weer een beetje gemeen over...
Tails tell tales
pi_172829204
quote:
10s.gif Op dinsdag 1 augustus 2017 11:20 schreef Slayage het volgende:

[..]

casterly rock heeft al jaren geen goud
Het goud dat Jaime net heeft gejat natuurlijk ;)
  dinsdag 1 augustus 2017 @ 13:46:17 #10
406087 Heeinz
Ik schrik hiervan
pi_172829242
quote:
0s.gif Op dinsdag 1 augustus 2017 13:40 schreef Forbry het volgende:
Dany was daarbij overigens strónt vervelend/irritant, maar dat terzijde... :')
Dat is nog een understatement, ik begon me gewoon te ergeren
pi_172829290
quote:
0s.gif Op dinsdag 1 augustus 2017 13:40 schreef Forbry het volgende:

Heel erg benieuwd naar what nou precies up is met Varys, want die kwam deze ronde wel echt weer een beetje gemeen over...
"gemeen" met melissandre bedoel je?

hij is namelijk niet zon fan van magiers.
Ik heb Hem niet uit vrees voor de hel noch uit liefde voor het paradijs gediend, want dan zou ik als de slechte huurling zijn geweest; ik heb hem veeleer gediend in liefde tot Hem en in verlangen naar Hem.
-Rabia Al-Basri
pi_172829548
quote:
0s.gif Op dinsdag 1 augustus 2017 13:46 schreef Heeinz het volgende:

[..]

Dat is nog een understatement, ik begon me gewoon te ergeren
Ik ook. Wat een zeikwijf.
Dit, dus.
  dinsdag 1 augustus 2017 @ 13:59:52 #13
406087 Heeinz
Ik schrik hiervan
pi_172829583
quote:
1s.gif Op dinsdag 1 augustus 2017 13:58 schreef Buitendam het volgende:

[..]

Ik ook. Wat een zeikwijf.
Die arrogante kop ook erbij, nog erger dan haar broer was
  dinsdag 1 augustus 2017 @ 14:08:57 #14
466056 oganesson
ik had mijn momenten
pi_172829775
Ik had casterly rock veel letterlijker opgevat :@ als in een Kasteel dat in de berg was gehakt waar ooit het goud werd gewonnen. Niet gewoon 4 rijen muur als kasteel.

quote:
0s.gif Op dinsdag 1 augustus 2017 13:46 schreef Heeinz het volgende:

[..]

Dat is nog een understatement, ik begon me gewoon te ergeren
Dany gaat ook geen leuke koningin worden, dat is duidelijk. Ze vind dat ze er recht op heeft en begint daardoor op dr broer te lijken. Al heeft ze haar zaakjes wel iets beter op orde.

Ik zou het niet meer dan terrecht vinden dat zij uiteindelijk NIET koningin blijkt aan het einde, juist omdat ze de gedoodverde winnares is vanaf boek 1.
pi_172830210
quote:
0s.gif Op dinsdag 1 augustus 2017 14:08 schreef oganesson het volgende:
Ik had casterly rock veel letterlijker opgevat :@ als in een Kasteel dat in de berg was gehakt waar ooit het goud werd gewonnen. Niet gewoon 4 rijen muur als kasteel.

Je hebt het juist goed opgevat, Casterly Rock is een kasteel dat uit een gigantische steen/berg is gehakt. Het zou vele malen hoger moeten zijn dan The Wall. Maar voor een paar korte scénes hebben ze blijkbaar geen moeite gedaan. :P
Nieuw is niet altijd beter.
  Moderator dinsdag 1 augustus 2017 @ 14:33:16 #16
90910 crew  Drizzt_DoUrden
Rawr
pi_172830357
quote:
0s.gif Op dinsdag 1 augustus 2017 13:59 schreef Heeinz het volgende:

[..]

Die arrogante kop ook erbij, nog erger dan haar broer was
Alle Targaryens zijn gek en arrogant, dus geen wonder :P
Dingen doen met dingen, da's machtig mooi
Twitch: https://www.twitch.tv/drizzt_dourden
pi_172830409
quote:
0s.gif Op dinsdag 1 augustus 2017 14:33 schreef Drizzt_DoUrden het volgende:

[..]

Alle Targaryens zijn gek en arrogant, dus geen wonder :P
Aegon aka Egg niet ;)
pi_172830450
quote:
0s.gif Op dinsdag 1 augustus 2017 14:33 schreef Drizzt_DoUrden het volgende:

[..]

Alle Targaryens zijn gek en arrogant, dus geen wonder :P
"a little madness is key!"
Ik heb Hem niet uit vrees voor de hel noch uit liefde voor het paradijs gediend, want dan zou ik als de slechte huurling zijn geweest; ik heb hem veeleer gediend in liefde tot Hem en in verlangen naar Hem.
-Rabia Al-Basri
  dinsdag 1 augustus 2017 @ 14:36:28 #19
176450 Kaneelstokje
Archbishop of Banterbury
pi_172830470
quote:
0s.gif Op dinsdag 1 augustus 2017 14:34 schreef Het_Liegebeest het volgende:

[..]

Aegon aka Egg niet ;)
En toch is die omgekomen in een vlammenzee.
Emotionele exclusiviteit monogamie-adept
pi_172830478
quote:
0s.gif Op dinsdag 1 augustus 2017 14:34 schreef Het_Liegebeest het volgende:

[..]

Aegon aka Egg niet ;)
maester aemon, rhaegar O+
Ik heb Hem niet uit vrees voor de hel noch uit liefde voor het paradijs gediend, want dan zou ik als de slechte huurling zijn geweest; ik heb hem veeleer gediend in liefde tot Hem en in verlangen naar Hem.
-Rabia Al-Basri
  dinsdag 1 augustus 2017 @ 14:37:04 #21
462731 TheVoice4ever
Dilano de Kleijn superfan
pi_172830485
quote:
0s.gif Op dinsdag 1 augustus 2017 13:46 schreef Heeinz het volgende:

[..]

Dat is nog een understatement, ik begon me gewoon te ergeren
:Y, precies en ik erger me aan haar al meerdere afleveringen :')
Big Brother Favo: Ronahi, Jimmy, Sabeau, Tom
Verraders Favo: Ihsane, Tom
  dinsdag 1 augustus 2017 @ 14:48:16 #22
366554 JR-Style-93
Stukje Tatjana
pi_172830773
quote:
0s.gif Op dinsdag 1 augustus 2017 10:08 schreef MichelWuyts het volgende:

[..]

Huh, dat is toch wel bekend?
Dat Rhaegar de vader is niet voor iedereen. Niet iedereen kende de R+L=J theory ook vorig seizoen ;)
Oh.
  dinsdag 1 augustus 2017 @ 14:48:38 #23
273461 AlwaysHappy
You've Been Gilmored!
pi_172830780
quote:
0s.gif Op dinsdag 1 augustus 2017 14:08 schreef oganesson het volgende:

Ik zou het niet meer dan terrecht vinden dat zij uiteindelijk NIET koningin blijkt aan het einde, juist omdat ze de gedoodverde winnares is vanaf boek 1.
Ik denk sowieso niet dat de serie eindigt met één koning(in). Of de serie eindigt met de White Walkers die winnen, of de serie eindigt met meerdere huizen die één mini-regering gaan vormen (3/4 bv). En eerlijk gezegd denk ik niet dat Dany het gaat halen, die gaat zich vast opofferen met haar (remaining) drakes om de rest van Westeros te beschermen.
Nintendo Switch: SW-1156-9327-1516 | Xbox Series X: Alwayshappyz | Photographer: D750, 24mm, 50mm, 85mm | TV Shows: Gilmore Girls, Grey's Anatomy, His Dark Materials, Veronica Mars, Fringe, The Good Wife, The Crown & More.
  dinsdag 1 augustus 2017 @ 14:49:00 #24
366554 JR-Style-93
Stukje Tatjana
pi_172830790
quote:
1s.gif Op dinsdag 1 augustus 2017 10:20 schreef Joosie200 het volgende:
Dat stukje van Sam, ze gingen daar nog even door op de Harry Potter referentie tour. Ook Harry moest blij wezen dat ie niet van school afgetrapt werd na het neuzen in de forbidden section in de bieb. We zagen hetzelfde met Sam. Ben benieuwd of hij meer nuttigs te weten komt in de oude papieren zoals Harry achter Nicolas Flamel en de creatie van de Steen kwam. Denk om de gelijkenis erin te houden dat Sam nog meer over Dragonglass te weten komt.
Ik zag het juist ook als beloning voor Sam dat hij al die oude informatie tot zich zou krijgen, dat is toch juist wat Sam wil :+
Oh.
  Forum Admin dinsdag 1 augustus 2017 @ 14:49:58 #25
35723 crew  GGMM
pi_172830815
Sowieso superdebiel dat Greyscale binnen een paar uur weg is.
Alweer zo'n prachtige post van mij.
Nicki Minaj en ik
Mijn vissen in actie.
abonnement Unibet Coolblue
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')