FOK!forum / Sport Algemeen / Formula E #4 Nieuw seizoen is begonnen
heywooduzondag 30 juli 2017 @ 22:07
1966747_724662820906935_1456257258_n.jpg?oh=b46e51bb6364e91fa54f38ad12a4249b&oe=54960ADF

Car20gallery_8.jpg

Overzicht
- Er zullen 10 teams, 20 coureurs en 40 auto's deelnemen.
- Elk team heeft 2 coureurs en 4 auto's.
- Races, genaamd ePrix', zullen worden gehouden in tien steden over de hele wereld.
- Racecircuits worden neergelegd in steden en zullen tussen de 2,5 en 3 kilometer lang zijn.
- De auto's zullen accelereren van 0 naar 100 km/h in 3 seconden met een maximumsnelheid van 220 km/h.
- Het geluidsniveau is ongeveer 80 dB, waar een normale auto 70 dB en een bus 90 dB produceert.

Raceday
- Vroege morgen: vrije training gevolgd door kwalificatie.
- Late morgen: kwalificatie met 1 rondetijd voor elke coureur in zowel auto A als auto B.
- Middag: pauze van 2 uur om de auto's op te laden
- Avond: race
- Bij een pitstop zal van auto verwisseld worden: wanneer de batterij leeg is maakt de coureur een pitstop
- Races zullen 45 minuten duren en altijd op zaterdag plaatsvinden.

Kalender
1 China Peking ePrix Beijing Olympic Green Circuit 13 september 2014
2 Maleisië Putrajaya ePrix Putrajaya Street Circuit 22 november 2014
3 Uruguay Punta del Este ePrix Punta del Este Street Circuit 13 december 2014
4 Argentinië Buenos Aires ePrix Puerto Madero Street Circuit 10 januari 2015
5 Onbekend n.n.b. n.n.b. 14 februari 2015
6 Verenigde Staten Miami ePrix Downtown Miami 14 maart 2015
7 Verenigde Staten Long Beach ePrix Stratencircuit Long Beach 4 april 2015
8 Monaco Monte Carlo ePrix 9 mei 2015
9 Duitsland Berlijn ePrix Luchthaven Berlin-Tempelhof 30 mei 2015
10 Verenigd Koninkrijk Londen ePrix Battersea Park 27 juni 2015
heywooduzondag 30 juli 2017 @ 22:07
Haha, heerlijk MAD op de radio
heywooduzondag 30 juli 2017 @ 22:07
Is het al afgebroken _O-
de_boswachterzondag 30 juli 2017 @ 22:08
Wat een fout van Renault :')
sasquatschzondag 30 juli 2017 @ 22:08
Dat kon je daarvoor al zien. Domme fout van het team
Racerbladezondag 30 juli 2017 @ 22:08
:')
de_boswachterzondag 30 juli 2017 @ 22:09
Wanneer wippen ze Frijns?
sasquatschzondag 30 juli 2017 @ 22:09
quote:
0s.gif Op zondag 30 juli 2017 22:09 schreef de_boswachter het volgende:
Wanneer wippen ze Frijns?
Niet. Stop met trollen
sasquatschzondag 30 juli 2017 @ 22:10
Was trouwens geen fout van Renault. Ze kregen een meatball en moesten binnenkomen.
de_boswachterzondag 30 juli 2017 @ 22:10
quote:
1s.gif Op zondag 30 juli 2017 22:09 schreef sasquatsch het volgende:

[..]

Niet. Stop met trollen
Wat trollen? Was toch aantal maanden geleden al eens sprake van?
sasquatschzondag 30 juli 2017 @ 22:11
quote:
1s.gif Op zondag 30 juli 2017 22:10 schreef de_boswachter het volgende:

[..]

Wat trollen? Was toch aantal maanden geleden al eens sprake van?
Is nooit sprake van geweest
heywooduzondag 30 juli 2017 @ 22:12
quote:
1s.gif Op zondag 30 juli 2017 22:10 schreef sasquatsch het volgende:
Was trouwens geen fout van Renault. Ze kregen een meatball en moesten binnenkomen.
Binnen drie ronden, aldus de commentator?
sasquatschzondag 30 juli 2017 @ 22:13
quote:
0s.gif Op zondag 30 juli 2017 22:12 schreef heywoodu het volgende:

[..]

Binnen drie ronden, aldus de commentator?
Ik luister naar Franchitti dus ik weet niet wat Hoogterp zegt

Maar is volgens mij wel de regel
heywooduzondag 30 juli 2017 @ 22:14
quote:
1s.gif Op zondag 30 juli 2017 22:13 schreef sasquatsch het volgende:

[..]

Ik luister naar Franchitti dus ik weet niet wat Hoogterp zegt
Nou ja, hij had het over drie ronden die je hebt na het krijgen van de meatball en dat Renault dus prima nog even had kunnen wachten :P
heywooduzondag 30 juli 2017 @ 22:14
Buemi krijgt een tik van Da Costa, zo, even teruggepakt :D
de_boswachterzondag 30 juli 2017 @ 22:15
Blijven het volgend jaar 20 auto's?
sasquatschzondag 30 juli 2017 @ 22:15
quote:
0s.gif Op zondag 30 juli 2017 22:14 schreef heywoodu het volgende:

[..]

Nou ja, hij had het over drie ronden die je hebt na het krijgen van de meatball en dat Renault dus prima nog even had kunnen wachten :P
Maar volgens mij moet je binnenkomen na een meatball dus zou niet geholpen hebben.
heywooduzondag 30 juli 2017 @ 22:18
Bird heeft z'n stuur in Vettel-stand
Sinister-D-zondag 30 juli 2017 @ 22:19
Buemi fucked door een stop die niet meer hoefde :')
heywooduzondag 30 juli 2017 @ 22:20
quote:
0s.gif Op zondag 30 juli 2017 22:19 schreef Sinister-D- het volgende:
Buemi fucked door een stop wat niet meer hoefde :')
En die met normaal gedrag gisteren sowieso nooit nodig was geweest, misschien :P
heywooduzondag 30 juli 2017 @ 22:21
Buemi naar 19, het kan nog.
sasquatschzondag 30 juli 2017 @ 22:21
quote:
0s.gif Op zondag 30 juli 2017 22:20 schreef heywoodu het volgende:

[..]

En die met normaal gedrag gisteren sowieso nooit nodig was geweest, misschien :P
Kwam door de spin van Sarrazin. Had niets met gisteren te maken.
heywooduzondag 30 juli 2017 @ 22:22
quote:
1s.gif Op zondag 30 juli 2017 22:21 schreef sasquatsch het volgende:

[..]

Kwam door de spin van Sarrazin. Had niets met gisteren te maken.
Ik kan me zo voorstellen dat Da Costa (die uiteindelijk de schade veroorzaakte) net even wat minder voorzichtig was.
heywooduzondag 30 juli 2017 @ 22:22
Stevige duels weer voorin
heywooduzondag 30 juli 2017 @ 22:24
Da Costa steekt nog net geen middelvinger op joh, het is bijna alsof hij nog extra gas geeft.

sasquatschzondag 30 juli 2017 @ 22:24
quote:
0s.gif Op zondag 30 juli 2017 22:22 schreef heywoodu het volgende:

[..]

Ik kan me zo voorstellen dat Da Costa (die uiteindelijk de schade veroorzaakte) net even wat minder voorzichtig was.
Buemi zal dat vast denken ja.
sasquatschzondag 30 juli 2017 @ 22:29
Eerste pitstops beginnen al. Frijns kan nog 2 ronden door
heywooduzondag 30 juli 2017 @ 22:30
Rosenqvist viel stil? Oh nee :P
heywooduzondag 30 juli 2017 @ 22:45
Di Grassi heeft niet helemaal door dat het totaal overbodig is om enig risico te nemen achter Engel, zo lijkt het :P
heywooduzondag 30 juli 2017 @ 22:46
Vergne op kop :o
heywooduzondag 30 juli 2017 @ 22:51
Dat was niet handig van Evans
heywooduzondag 30 juli 2017 @ 22:55
Doei Duval
sasquatschzondag 30 juli 2017 @ 22:55
Duval in de muur

Geraakt door Frijns zo te zien
sasquatschzondag 30 juli 2017 @ 22:58
Vergne pakt zijn allereerste overwinning
de_boswachterzondag 30 juli 2017 @ 22:59
Nice di Grassi
heywooduzondag 30 juli 2017 @ 22:59
*O*
sasquatschzondag 30 juli 2017 @ 23:00
Lucas is emotioneel. *O* _O_
sasquatschzondag 30 juli 2017 @ 23:13
quote:
0s.gif Op zondag 30 juli 2017 22:15 schreef de_boswachter het volgende:
Blijven het volgend jaar 20 auto's?
Ik verwacht van wel. De nieuwe teams komen pas in seizoen 6 (2019/2020)
de_boswachterzondag 30 juli 2017 @ 23:16
quote:
1s.gif Op zondag 30 juli 2017 23:13 schreef sasquatsch het volgende:

[..]

Ik verwacht van wel. De nieuwe teams komen pas in seizoen 6 (2019/2020)
OK, thanks!
twiFightdinsdag 8 augustus 2017 @ 23:58
Mijn ongevraagde mening over FE.

Nog wat teveel nadelen zoals:
- uiterlijk/weggedrag auto's. Het zijn rijdende tupperwarebakjes, want het moet licht. Banden hebben geen grip.
- fanboost :r
- wagenwissel halverwege (ja ik weet dat ze dat gaan veranderen)
- smalle baantjes
- rijden op accupercentages. Dat is voor de kijker niet zichtbaar en inhaalacties zijn soms spectakelloos omdat het meer een kwestie van energie is en niet van snelheid

Maar er is zeker potentie. Straks de race op één accu. Geef de auto's een hoger minimum gewicht zodat ze ook sneller kunnen (zolang temps het toelaten). Compenseer met betere banden (meer grip) en wat interessantere aero. Dat zorgt er gelijk voor dat het niet zo plastic dinky toy achtig oogt op tv. Weg met fanboost, dat zijn toch alleen maar dezelfde coureurs. Verander de banen. Ja, ze moeten klein zijn omdat de wagens niet zo snel gaan (anders lijkt het te langzaam), maar treintje rijden is saai. Geef ze meer kansen om in te halen, maar ook meer kansen als coureur om andere lijnen te rijden. Of zo. Probeer iets.
twiFightdonderdag 10 augustus 2017 @ 21:01
Frijns vreest voor zijn stoeltje bij Andretti, omdat zij intensiever gaan samenwerken met BMW en Frijns rijdt in de Blancpain klasse voor Audi.

"I might still be here or I might not, but at the moment it doesn't seem like it, let's just put it that way."
de_boswachterdonderdag 10 augustus 2017 @ 21:02
quote:
0s.gif Op donderdag 10 augustus 2017 21:01 schreef twiFight het volgende:
Frijns vreest voor zijn stoeltje bij Andretti, omdat zij intensiever gaan samenwerken met BMW en Frijns rijdt in de Blancpain klasse voor Audi.

"I might still be here or I might not, but at the moment it doesn't seem like it, let's just put it that way."
quote:
1s.gif Op zondag 30 juli 2017 22:11 schreef sasquatsch het volgende:

[..]

Is nooit sprake van geweest
twiFightdonderdag 10 augustus 2017 @ 21:04
quote:
1s.gif Op donderdag 10 augustus 2017 21:02 schreef de_boswachter het volgende:

[..]

[..]

Er is nooit sprake geweest dat Frijns vreest voor zijn eigen stoeltje? Gast, het is een quote uit de mond van Frijns zelf.
sasquatschdonderdag 10 augustus 2017 @ 21:17
quote:
0s.gif Op donderdag 10 augustus 2017 21:04 schreef twiFight het volgende:

[..]

Er is nooit sprake geweest dat Frijns vreest voor zijn eigen stoeltje? Gast, het is een quote uit de mond van Frijns zelf.
Ik denk dat hij bedoelt dat mijn quote ineens niet waar meer blijkt te zijn. Al leek het tot voor kort dat hij daar wel zou blijven. En Andretti zelf wil hem wel houden.

En anders kan hij naar Faraday Future Dragon Racing of NextEV die in hem geïnteresseerd zijn.

https://www.motorsport.co(...)e-in-2017-18-938236/
de_boswachterdonderdag 10 augustus 2017 @ 22:19
quote:
0s.gif Op donderdag 10 augustus 2017 21:04 schreef twiFight het volgende:

[..]

Er is nooit sprake geweest dat Frijns vreest voor zijn eigen stoeltje? Gast, het is een quote uit de mond van Frijns zelf.
Zeg, doe eens ff normaal.
JayHovahdonderdag 17 augustus 2017 @ 20:31
xlfl7t.jpg

quote:
"Auto lijkt een beetje op een Roborace: anders, modern! Niet volgens ideeën van de Formule 1"

Formule E-coureur Lucas di Grassi zegt dat de nieuwe bolide van het kampioenschap er voor het Formule E seizoen 2018/2019 totaal anders uit gaat zien. De nieuwe auto gaat wederom gebouwd worden door Spark, dat tijdens de seizoensfinale in Montreal al enige partners onthulde. De auto gaat mogelijk totaal anders zijn dan het klassieke formule-model.

Spark Formula E

Met name aan de achterkant moet de auto anders gaan worden en in de Formule E gaat naar verwachting ook de Halo introduceren. De verwachting is dat de eerste test met de auto in oktober gaat plaatsvinden, waarna de teams in 2018 een auto beschikbaar krijgen voor testwerk.

“De auto wordt totaal anders, ze gaat er cool uit zien”, vertelt Di Grassi tegen het Engelse Autosport. “De auto kan niet groter worden, het moet dezelfde grootte zijn. Haar structuur moet wat sterker zijn dan wat we nu hebben, zo dat we elkaar meer kunnen raken en we kunnen meer racen. Het ontwerp ziet er goed uit, het heeft niet te veel invloed met de aerodynamica. We hebben niet veel aerodynamica, wie maakt het uit of het een seconde sneller is of langzamer als de auto’s hetzelfde zijn? De aerodynamica moet simpel zijn en niet te veel invloed op het racen hebben en de auto moet efficiënt zijn, sterk en veilig. Als ze komen met zoiets, maar de auto lijkt een beetje op een Roborace: anders, modern, niet volgens de vooropgestelde ideeën van de Formule 1. Dan gaat het een succes zijn.”

De uiteindelijke versie van de 2018/19 auto is naar verwachting afwijkend van de conceptbeelden die eerder dit jaar werden onthuld. Het huidige ontwerp was gebaseerd op de wens om op een F1-bolide te lijken. Zodat het kampioenschap enige link had met de formule auto’s, met een enorme stap die gemaakt werd met het elektrische racen.

De FIA-president Jean Todt heeft beloofd dat de auto een mooie verassing is met de nieuwe veiligheid en technologie van de auto. Di Grassi gelooft niet dat er een reden is om van het open-wiel-ontwerp te laten afwijken.

“Het sluiten van de monocoque, beschermen van de coureurs, maakt het niet openwheel”, aldus de Braziliaan. “Eigenlijk is een gesloten wiel veel meer efficiënt en lijkt de auto meer futuristisch. Voor mij is het belangrijkste punt dat je kunt komen met ontwerpen en concepten komen die niet denkbaar zijn met een verbrandingsmotor. Elk idee. Wat belangrijk is niet om oude ideeën te kopiëren van raceseries. Ik begrijp volledig dat voor de huidige auto ze met iets moesten komen wat een compromis is, maar niet voor de toekomst."
Bron: Racexpress.nl
Woodsdonderdag 17 augustus 2017 @ 20:46
Ik zou zo'n concept wel toejuichen. Ziet er spectaculair uit en veilig. Ik respecteer de huidige reglementen maar het mag net iets agressiever.



red-bull-x2010-1.jpg
sasquatschdinsdag 29 augustus 2017 @ 10:46
In december begint seizoen 4 van de Formaule E in Hong Kong, dus wordt het tijd voor een Silly Season overzicht. De tien teams voor 2017/2018 blijven hetzelfde, al zal de invloed van een aantal toe te treden teams wel merkbaar worden. Zo heeft Audi het Abt Schaeffler team volledig overgenomen, wordt de samenwerking tussen BMW en Andretti verder uitgebouwd en zullen Porsche en Mercedes al wat coureurs ervaring willen laten opdoen voordat ze zelf toetreden in seizoen 6.

Op dit moment zijn slechts vier coureur daadwerkelijk bevestigd voor aankomend seizoen (bij Renault e.dams en Dragon Racing), maar zijn er wel meer coureurs die een contract hebben.

Renault e.dams
Bij Renault e.dams verandert er niet veel. Kampioen van seizoen 2 Sebastien Buemi en Nico Prost hebben beide contracten tot en met seizoen 5 (2018/2019). Er gaan wel geruchten over een mogelijke naamsverandering van het team naar Nissan om onderscheidt te maken tussen de activiteiten in de Formule 1 (hybride) en Formule E (elektrisch).

Audi Sport Abt Schaeffler
Het Abt Schaeffler Audi Sport team is hernoemd naar Audi Sport Abt Schaeffler nu Audi het team volledig heeft overgenomen. Lucas di Grassi heeft nog een contract voor het komende seizoen. Waarschijnlijk blijft Daniel Abt ook bij het team, maar zeker is dat niet. Zeker niet nu Loic Duval weg is bij Faraday Future Dragon Racing en als Audi coureur in de DTM mogelijk hier aan de slag gaat.

Mahindra Racing Formula E Team
Ook bij dit Indiase fabrieksteam lijkt weinig te veranderen. Felix Rosenqvist zou al een contract hebben en ook van Nick Heidfeld wordt binnekort een bevestiging verwacht. Alleen als Rosenqvist alsnog komend seizoen naar de IndyCar gaat zou er verandering kunnen komen.

DS Virgin Racing
Ook hier leek het team intact te blijven, aangezien beide coureurs al een contract voor volgens seizoen hebben, maar de laatste tijd gaan er geruchten dat Sam Bird Adam Carroll bij Jaguar gaat vervangen. Mogelijke vervanger voor Bird zou Alex Lynn kunnen zijn, die afgelopen seizoen al in New York in de auto plaatsnam. Lopez blijft in ieder geval, maar lijkt in seizoen 5 samen met DS naar Techeetah, het team van Jean-Eric Vergne, te verhuizen.

Techeetah
Met Jean-Eric Vergne als mede eigenaar van dit team is een stoeltje wel zeker, maar over de andere is er volop speculatie. Stephane Sarrazin lijkt de beste papieren te hebben, maar ook de namen van Loic Duval en Brendan Hartley worden genoemd. Verder gaat het gerucht dat dit het laatste seizoen is van Techeetah met een Reanult powertrain en dat ze vanaf seizoen 5 met een DS powertrain gaan rijden.

NIO Formula E Team
Nelson Piquet jr en Oliver Turvey hebben een contract voor aankomend seizoen, maar net zoals bij eerder genoemde teams zegt dat niet alles. Piquet jr zou (net als Sam Bird) in gesprek zijn met Jaguar en zou zo maar van team kunnen wisselen, zeker gezien het tegenvallende presteren van de wagen. Als mogelijke vervangers worden Alex Lynn, Adam Caroll en Robin Frijns genoemd, wiens plek bij Andretti ook niet meer zeker is.

Andretti Formula E
Andretti zal vanaf seizoen 5 het fabrieksteam van BMW worden, nu is er slechts een samenwerking, die komend seizoen nog meer uitgebouwd gaat worden. Antonio Felix da Costa zal hier blijven, maar voor Robin Frijns ziet het er minder gunstig uit. Zowel BMW als titelsponsor Amlin willen dat het team een eigen coureur laat plaatsnemen. Hoewel Andretti zegt nog steeds zelf te bepalen wie gaat rijden en graag Frijns heeft, kon de druk wel eens te groot worden. Amlin heeft al geprobeerd Takuma Sato naar voren te schuiven (wat door Honda is tegengehouden) en nu lijkt Kamui Kobayashi een kanshebber. Ook wordt de naam van testrijder Alexander Sims genoemd. Als BMW coureurs gaan de namen van Timo Glock en Tom Blomqvist rond, al zou dat ook pas voor seizoen 5 kunnen zijn, wat mede afhangt van de toekomst van (BMW in) de DTM.

Dragon Racing
Afgelopen week werd bekend dat Porsche coureur Neel Jani plaatsneemt in de Dragon voor seizoen 4. Zo kan hij al ervaring opdoen in deze klasse voordat Porsche in seizoen 6 toe treedt tot de Formule E. Jerome D'Ambrosio was al eerder bevestigd. Dit betekent dat Loic Duval op zoek moet naar een nieuw team.

Venturi Formula E Team
Maro Engel, die dit jaar al goede prestaties in de Venturi liet zien, lijkt de beste papieren te hebben om bij dit team te blijven. Zeker als de geruchten over een link-up met HWA, het team dat de Mercedes DTM brigade runt, waar zijn. Voor het andere stoeltje komt onder andere Tom Dillman in aanmerking, die afgelopen seizoen al een aantal races in de Venturi reed. Andere namen die rond gaan zijn die van Pascal Wehrlein en Robert Wickens (vanwege HWA), James Rossiter, Nyck de Vries, Loic Duval en Robin Frijns. Volgens Motorsport.com wil Venturi een shoot-out gaan houden om te bepalen wie er in de auto terecht komt.

Panasonic Jaguar Racing
Tenslotte komen we uit bij het jongste team in de Formule E, dat afgelopen seizoen zijn debuut maakte met Mitch Evans en Adam Carroll. Mitch Evans lijkt goede papieren te hebben om te blijven, maar Adam Carroll lijkt zijn langste tijd bij dit team gehad te hebben. Jaguar zou in gesprek zijn met zowel Nelson Piquet jr als Sam Bird om hem te vervangen. Mocht dit niet doorgaan worden de namen van Alex Lynn, Felipe Massa (die al eerder voor dit team getest heeft) en reserverijder Ho-Pin Tung genoemd.

Het overzicht tot nu toe is als volgt:

Team (powertrain): coureurs
Renault e.dams (Renault): Sebastien Buemi, Nico Prost
Audi Sport Abt Schaeffler (ABT Schaeffler): Lucas di Grassi, Daniel Abt, Loic Duval
Mahindra Racing (Mahindra): Nick Heidfeld, Felix Rosenqvist
DS Virgin Racing (Virgin DS): Sam Bird, Alex Lynn
TECHEETAH (Renault): Jean-Eric Vergne, Stephane Sarrazin, Loic Duval, Brendon Hartley, José Maria Lopez
NIO Formula E Team (NextEV): Nelson Piquet Jr, Oliver Turvey, Adam Caroll, Robin Frijns
Andretti Formula E (Andretti): Antonio Felix da Costa, Robin Frijns, Kamui Kobayashi, Timo Glock, Tom Blomqvist
Dragon Racing (Penske): Jerome d'Ambrosio, Neel Jani
Venturi Formula E Team (Venturi): Maro Engel, Tom Dillman, Pascal Wehrlein, Robert Wickens, James Rossiter, Nyck de Vries, Robin Frijns, Loic Duval
Panasonic Jaguar Racing (Jaguar): Mitch Evans, Nelson Piquet jr, Felipe Massa, Ho-Pin Tung

[ Bericht 1% gewijzigd door sasquatsch op 05-09-2017 16:03:03 ]
4-elementsdinsdag 29 augustus 2017 @ 22:26
Dank voor het mooie overzicht ^O^

Hoop dat Frijns kan blijven, maar het ziet er niet goed uit begrijp ik :{
sasquatschdinsdag 5 september 2017 @ 16:04
Alex Lynn vervangt José Maria Lopez bij DS Virgin Racing. Sam Bird blijft ook aan.

Lopez moet op zoek naar een nieuw team vanwege een conflict met teameigenaar Alex Tai. Mogelijk verkast hij naar Techeetah, die volgens de geruchten in seizoen 5 met de Citroën DS powertrain gaan rijden.
sasquatschwoensdag 20 september 2017 @ 15:00
Heidfeld en Rosenqvist zijn bevestigd bij Mahindra.
sasquatschvrijdag 22 september 2017 @ 12:59
Nelson Piquet jr verkast naar Jaguar Racing. Hij gaat daar rijden samen met Mitch Evans. Ho-Pin Tung blijft reservecoureur.

Voor het eerst in 60 jaar zal er weer een formule autorace in Zwitserland gehouden gaan worden. Zurich is toegevoegd aan de kalender voor 2017/2018. Het verbod op dit soort races is in 2015 geschrapt voor elektrische auto's.

Het overzicht tot nu toe is als volgt:

Team (powertrain): coureurs
Renault e.dams (Renault): Sebastien Buemi, Nico Prost
Audi Sport Abt Schaeffler (ABT Schaeffler): Lucas di Grassi, Daniel Abt
Mahindra Racing (Mahindra): Nick Heidfeld, Felix Rosenqvist
DS Virgin Racing (Virgin DS): Sam Bird, Alex Lynn
TECHEETAH (Renault): Jean-Eric Vergne, André Lotterer
NIO Formula E Team (NextEV): Oliver Turvey, Luca Filippi
MS&AD Andretti Formula E (Andretti): Antonio Felix da Costa, Robin Frijns, Alexander Sims, Tom Blomqvist
Dragon Racing (Penske): Jerome d'Ambrosio, Neel Jani
Venturi Formula E Team (Venturi): Maro Engel, Tom Dillman, James Rossiter, Eduardo Mortara, Nyck de Vries, Robin Frijns, Loic Duval, Pascal Wehrlein
Panasonic Jaguar Racing (Jaguar): Mitch Evans, Nelson Piquet jr

En de kalender voor 2017/2018:

2 december – Hong Kong
3 december – Hong Kong
13 januari – Marrakech (Marokko)
3 februari – Santiago (Chili)
3 maart – Mexico City (Mexico)
17 maart – Sao Paulo (Brazilië)
14 april – Rome (Italië)
28 april – Parijs (Frankrijk)
19 mei – Berlijn (Duitsland)
10 juni – Zurich (Zwitserland)
14 juli – New York (VS)
15 juli – New York (VS)
28 juli – Montréal (Canada)
29 juli – Montréal (Canada)

[ Bericht 1% gewijzigd door sasquatsch op 02-10-2017 14:00:29 ]
heywooduvrijdag 22 september 2017 @ 20:56
quote:
0s.gif Op vrijdag 22 september 2017 12:59 schreef sasquatsch het volgende:

Voor het eerst in 60 jaar zal er weer een formule autorace in Zwitserland gehouden gaan worden. Zurich is toegevoegd aan de kalender voor 2017/2018.

Dat is nog niet zeker, Zürich is er namelijk niet zo blij mee en in de komende weken gaat de gemeenteraad er over discussiëren.
http://www.20min.ch/sport(...)ach-Zuerich-30156349
heywooduvrijdag 22 september 2017 @ 20:57
São Paulo erbij ook, gaaf ^O^
sasquatschdinsdag 26 september 2017 @ 15:40
André Lotterer is, na Neel Jani, de tweede Porsche coureur die zijn opwachting maakt in de Fomule E. Hij zal gaan rijden voor TECHEETAH, het team van Jean-Eric Vergne.
sasquatschwoensdag 27 september 2017 @ 21:27
Audi presenteert de nieuwe auto en behoudt beide coureurs Lucas Di Grassi en Daniel Abt. Allan McNish wordt teammanager.

313986.jpg
sasquatschmaandag 2 oktober 2017 @ 11:56
En weer is een puzzelstukje op zijn plaats gevallen. Luca Filippi gaat voor NIO rijden in plaats van Nelson Piquet jr, die naar Jaguar is gegaan.

De kansen voor Robin Frijns worden wel een stuk kleiner. Eigenlijk alleen bij Andretti, als hij daar kan blijven, of Venturi, die een shoot-out wil gaan houden.
sasquatschmaandag 2 oktober 2017 @ 12:57
Deze week is er een collectieve test op het circuit van Valencia. Zowel vandaag, morgen als donderdag wordt er getest. Naast de coureurs die al bevestigd zijn komen er enkele nieuwe coureurs in actie.

Voor Andretti komen naast Antonio Felx da Costa ook Alexander Sims en Tom Blomqvist in actie en voor Venturi komen naast Maro Engel ook James Rossiter, Edoardo Mortara en Michael Benyahia in actie. Geen Robin Frijns of Nyck de Vries dus.

https://nl.motorsport.com(...)ema-valencia-960371/
sasquatschmaandag 2 oktober 2017 @ 13:58
Antonio Felix da Costa is bevestigd voor seizoen 4 bij MS&AD Andretti. Wie er naast hem gaat plaats nemen is nog niet bekend.
sasquatschvrijdag 13 oktober 2017 @ 18:11
Frijns is definitief weg bij Andretti. Zijn relatie met Audi in de GT is een probleem voor BMW.

https://www.motorsport.co(...)tti-bmw-audi-965215/
sasquatschvrijdag 20 oktober 2017 @ 23:27
Venturi gaat aankomend seizoen rijden met Maro Engel en Edoardo Mortaro, beide voor Mercedes uitkomend in de DTM.

https://m.gpupdate.net/en/autosport-news/359945/
sasquatschwoensdag 25 oktober 2017 @ 13:18
Nissan neemt na aankomend seizoen de plek van Renault over

https://www.gpupdate.net/(...)ula-e-after-2017-18/
sasquatschvrijdag 3 november 2017 @ 17:52
De officiele startlijst is bekend gemaakt, Tom Blomqvist gaat rijden voor Andretti.

Daarmee wordt de invulling als volgt:

Team (powertrain): coureurs
Renault e.dams (Renault): Sebastien Buemi, Nico Prost
Audi Sport Abt Schaeffler (Audi): Lucas di Grassi, Daniel Abt
Mahindra Racing (Mahindra): Nick Heidfeld, Felix Rosenqvist
DS Virgin Racing (Citroën): Sam Bird, Alex Lynn
TECHEETAH (Renault): Jean-Eric Vergne, André Lotterer
NIO Formula E Team (NextEV): Oliver Turvey, Luca Filippi
MS&AD Andretti Formula E (Andretti): Antonio Felix da Costa, Tom Blomqvist
Dragon Racing (Penske): Jerome d'Ambrosio, Neel Jani
Venturi Formula E Team (Venturi): Maro Engel, Eduardo Mortara
Panasonic Jaguar Racing (Jaguar): Mitch Evans, Nelson Piquet jr
sasquatschwoensdag 15 november 2017 @ 13:40
Kamui Kobayashi gaat voor Andretti Racing de eerste race in Hong Kong rijden in de plaats van Tom Blomqvist. Dit om sponsor MS&AD tevreden te houden. De verwachting is dat Blomqvist wel de rest van de races gaat rijden en in het geval van eventuele clashes met de DTM of WEC vervangen wordt door Alexander Sims.

https://www.motorsport.co(...)in-hong-kong-978877/
de_boswachterwoensdag 15 november 2017 @ 13:53
quote:
1s.gif Op zondag 30 juli 2017 22:11 schreef sasquatsch het volgende:

[..]

Is nooit sprake van geweest
OK. Voor welk team rijd hij aankomend seizoen dan :) ?
sasquatschwoensdag 15 november 2017 @ 13:58
quote:
1s.gif Op woensdag 15 november 2017 13:53 schreef de_boswachter het volgende:

[..]

OK. Voor welk team rijd hij aankomend seizoen dan :) ?
Op het moment van posten was er ook geen sprake van. Zeker niet omdat hij niet goed genoeg zou zijn of zo. Hij presteerde beter dan Felix Da Costa en Andretti had al aangegeven graag met hem door te willen, maar uiteindelijk was het BMW die hem niet wilde hebben vanwege zijn activiteiten voor Audi.
sasquatschwoensdag 29 november 2017 @ 13:04
TagForcewoensdag 29 november 2017 @ 13:35
quote:
Dus die Formule E auto is niet eens sneller dan een cheetah?
Wat een baggerbakken >:)
heywooduzaterdag 2 december 2017 @ 07:49
Tien minuten nog tot de start. Pole voor Vergne, Bird op 0.027 en Heidfeld op 0.029
sasquatschzaterdag 2 december 2017 @ 08:03
Opvallend. Twee verschillende Dragons. Een rode en een witte.
sasquatschzaterdag 2 december 2017 @ 08:05
En toen stonden er een paar vast.
heywooduzaterdag 2 december 2017 @ 08:05
En rood, goed begin van het seizoen
heywooduzaterdag 2 december 2017 @ 08:17
Fanboost voor Filippi en Kobayashi, nieuwe namen die hem krijgen *O* (nou ja en Di Grassi)
sasquatschzaterdag 2 december 2017 @ 08:20
Duurt wel lang
heywooduzaterdag 2 december 2017 @ 08:21
quote:
0s.gif Op zaterdag 2 december 2017 08:20 schreef sasquatsch het volgende:
Duurt wel lang
Ze zijn de regels omtrent een rode vlag nog even aan het opstellen
heywooduzaterdag 2 december 2017 @ 08:25
Oh god, ook een halo op de Formule E volgend seizoen?
tja77zaterdag 2 december 2017 @ 08:29
Pffff duurt en duurt maar.
Tis niet zo dat er veel zooi geruimd moest worden.
sasquatschzaterdag 2 december 2017 @ 08:32
We gaan zo verder. Eerst moeten de wagens die nog geen ronde afgelegd hebben hun rondje rijden zodat het batterijniveau gelijk is.
tja77zaterdag 2 december 2017 @ 08:33
Ahja, de coureurs die vooraan zaten hebben langer op racepace gereden en daardoor minder accu.
Flikker er dan bij iedereen een accu in die nog vol zit. Probleem opgelost.
heywooduzaterdag 2 december 2017 @ 08:36
En we zijn weer onderweg
sasquatschzaterdag 2 december 2017 @ 08:38
Di Grassi weer lekker bezig
heywooduzaterdag 2 december 2017 @ 08:38
Gezellig
tja77zaterdag 2 december 2017 @ 08:38
De elektrische quad van mijn zoon maakt een indrukwekkender geluid dan deze stofzuigers
heywooduzaterdag 2 december 2017 @ 08:39
D'Ambrosio klaar?
tja77zaterdag 2 december 2017 @ 08:41
Verstappen op 1 *O*
heywooduzaterdag 2 december 2017 @ 08:42
Handig bezig Heidfeld
tja77zaterdag 2 december 2017 @ 08:43
Geen accu percentages meer?
heywooduzaterdag 2 december 2017 @ 08:48
quote:
1s.gif Op zaterdag 2 december 2017 08:43 schreef tja77 het volgende:
Geen accu percentages meer?
Vrij irritant ja :{
heywooduzaterdag 2 december 2017 @ 08:50
Di Grassi al naar binnen
tja77zaterdag 2 december 2017 @ 08:50
Kaput
heywooduzaterdag 2 december 2017 @ 08:51
Turvey :o
heywooduzaterdag 2 december 2017 @ 08:53
Lekkere live timing ook weer, loopt maar twee à drie ronden achter.
http://www.fiaformulae.com/en/live-timing
heywooduzaterdag 2 december 2017 @ 08:55
Bird gaat hard
heywooduzaterdag 2 december 2017 @ 08:57
Bird :D :')
tja77zaterdag 2 december 2017 @ 08:57
_O-
tja77zaterdag 2 december 2017 @ 08:59
Dat wordt een penalty
tja77zaterdag 2 december 2017 @ 08:59
Geen accu percentages vanwege de herstart.
heywooduzaterdag 2 december 2017 @ 09:00
Buemi weer ranzig mad
heywooduzaterdag 2 december 2017 @ 09:00
quote:
1s.gif Op zaterdag 2 december 2017 08:59 schreef tja77 het volgende:
Geen accu percentages vanwege de herstart.
Wat een flauwekul
tja77zaterdag 2 december 2017 @ 09:01
quote:
0s.gif Op zaterdag 2 december 2017 09:00 schreef heywoodu het volgende:

[..]

Wat een flauwekul
Schijnt dat ook de teams geen inzicht hebben daarin.
heywooduzaterdag 2 december 2017 @ 09:01
quote:
1s.gif Op zaterdag 2 december 2017 09:01 schreef tja77 het volgende:

[..]

Schijnt dat ook de teams geen inzicht hebben daarin.
Hoogterp pakt mijn Twittervraag erbij en op dat moment komt het in beeld, ideaal.
tja77zaterdag 2 december 2017 @ 09:03
quote:
10s.gif Op zaterdag 2 december 2017 09:01 schreef heywoodu het volgende:

[..]

Hoogterp pakt mijn Twittervraag erbij en op dat moment komt het in beeld, ideaal.
Ik heb Engels commentaar.
En die wisten te melden dat door de herstart de data verloren is gegaan.
Nu na de autowissel is het weer op orde.
tja77zaterdag 2 december 2017 @ 09:05
Nog geen penalty voor Bird?
Die wisselde toch gewoon op een illegale manier van auto?
sasquatschzaterdag 2 december 2017 @ 09:05
quote:
1s.gif Op zaterdag 2 december 2017 09:03 schreef tja77 het volgende:

[..]

Ik heb Engels commentaar.
En die wisten te melden dat door de herstart de data verloren is gegaan.
Nu na de autowissel is het weer op orde.
Ik las het op twitter. Probleem met het opvangen van de data van de sensoren.
sasquatschzaterdag 2 december 2017 @ 09:05
quote:
1s.gif Op zaterdag 2 december 2017 09:05 schreef tja77 het volgende:
Nog geen penalty voor Bird?
Die wisselde toch gewoon op een illegale manier van auto?
Under investigation

Edit Drive Through
heywooduzaterdag 2 december 2017 @ 09:05
DT voor Bird ;(
tja77zaterdag 2 december 2017 @ 09:06
Ah, daar is het al.
Terrecht vind ik.
heywooduzaterdag 2 december 2017 @ 09:07
Bird houdt de leiding :D
heywooduzaterdag 2 december 2017 @ 09:18
Engel in de problemen, teveel energie gebruikt

Waarom zit er meer energie in zo'n accu dan je mag gebruiken?
heywooduzaterdag 2 december 2017 @ 09:23
20s straf voor Engel, 14e ipv 4e
sasquatschzaterdag 2 december 2017 @ 09:25
quote:
0s.gif Op zaterdag 2 december 2017 09:18 schreef heywoodu het volgende:
Engel in de problemen, teveel energie gebruikt

Waarom zit er meer energie in zo'n accu dan je mag gebruiken?
Niet teveel in totaal, maar op een bepaald moment gebruikt. Hij gebruikte een fanboost momentje terwijl hij dat niet mag of zo iets.
VacaLocazaterdag 2 december 2017 @ 09:32
Hm jammer, Formule E nog niet echt snel doorontwikkeld.
Ik hoorde dat volgend seizoen er wel 56kwh accus komen, maar worden dat standaard batterijen voor iedereen of mag elke fabrikant z'n eigen accupakket ontwikkelen zonder gekke restricties? Anders is deelname fabrikanten beetje wassen neus en gaat het enkel om sponsoring.
sasquatschzaterdag 2 december 2017 @ 09:40
quote:
1s.gif Op zaterdag 2 december 2017 09:32 schreef VacaLoca het volgende:
Hm jammer, Formule E nog niet echt snel doorontwikkeld.
Ik hoorde dat volgend seizoen er wel 56kwh accus komen, maar worden dat standaard batterijen voor iedereen of mag elke fabrikant z'n eigen accupakket ontwikkelen zonder gekke restricties? Anders is deelname fabrikanten beetje wassen neus en gaat het enkel om sponsoring.
Ze mogen hun eigen powertrain bouwen. Batterij is standaard.
VacaLocazaterdag 2 december 2017 @ 10:06
quote:
1s.gif Op zaterdag 2 december 2017 09:40 schreef sasquatsch het volgende:

[..]

Ze mogen hun eigen powertrain bouwen. Batterij is standaard.
Jammer, had daar ook graag concurrentie gezien, al was het al maar tussen bv Sony en Panasonic.
JayHovahzaterdag 2 december 2017 @ 10:37
quote:
10s.gif Op zaterdag 2 december 2017 09:01 schreef heywoodu het volgende:

[..]

Hoogterp pakt mijn Twittervraag erbij en op dat moment komt het in beeld, ideaal.
Wel grappig, ik heb 2 jaar online geracet tegen Hoogterp. Naja, hij was top en ik was kanonnenvoer...
motorbloempjezaterdag 2 december 2017 @ 22:25
Maar eens even bijkijken.… al zitten we nu al uren te wachten na die kettingbotsing in lap 2. :')
sasquatschzaterdag 2 december 2017 @ 22:32
quote:
1s.gif Op zaterdag 2 december 2017 22:25 schreef motorbloempje het volgende:
Maar eens even bijkijken.… al zitten we nu al uren te wachten na die kettingbotsing in lap 2. :')
Half uurtje. En als je Channel 5 kijkt begon de uitzending sowieso twee uur later :)

Morgen is race 2 ook weer om 8.00 Nederlandse tijd.
motorbloempjezaterdag 2 december 2017 @ 23:07
Hyperbool. :') ;)
heywooduzondag 3 december 2017 @ 07:54
Tijd voor race 2 :)
heywooduzondag 3 december 2017 @ 07:58
Uitslag kwalificatie:

DQF-IbbVoAAzrFr.jpg:large
Sunri5ezondag 3 december 2017 @ 08:00
quote:
0s.gif Op zondag 3 december 2017 07:58 schreef heywoodu het volgende:
Uitslag kwalificatie:

[ afbeelding ]
Wat is er met Buemi gebeurd?
heywooduzondag 3 december 2017 @ 08:01
quote:
0s.gif Op zondag 3 december 2017 08:00 schreef Sunri5e het volgende:

[..]

Wat is er met Buemi gebeurd?
Dat is een prima vraag :P
heywooduzondag 3 december 2017 @ 08:02
Ah, Buemi maakte dus een fout in de opwarmronde van de kwalificatie. Zal wel schade hebben opgelopen.
heywooduzondag 3 december 2017 @ 08:04
Duurt lang
tja77zondag 3 december 2017 @ 08:06
_O-
sasquatschzondag 3 december 2017 @ 08:06
Problemen bij de start
heywooduzondag 3 december 2017 @ 08:07
Beweging!
tja77zondag 3 december 2017 @ 08:08
Het duurt ff....
tja77zondag 3 december 2017 @ 08:08
Pffff haha
heywooduzondag 3 december 2017 @ 08:08
Safety car, gooi jezelf weg mensen
tja77zondag 3 december 2017 @ 08:08
Ik ga ff een bakje koffie pakken
sasquatschzondag 3 december 2017 @ 08:08
Problemen met de lichten
heywooduzondag 3 december 2017 @ 08:10
quote:
1s.gif Op zondag 3 december 2017 08:08 schreef tja77 het volgende:
Ik ga ff een bakje koffie pakken
Opschieten dan, we gaan van start :P
heywooduzondag 3 december 2017 @ 08:11
Rosenqvist :') :D
sasquatschzondag 3 december 2017 @ 08:11
Rosenqvist _O-
heywooduzondag 3 december 2017 @ 08:15
Heidfeld klaar

Oh, hij was even klaar, maar nu niet meer
heywooduzondag 3 december 2017 @ 08:22
Rosenqvist rijdt voorlopig prima na die eerste bocht
sasquatschzondag 3 december 2017 @ 08:34
De wagenwissels zijn begonnen
heywooduzondag 3 december 2017 @ 08:36
Doei Di Grassi

Oh, ook weer niet permanent.
sasquatschzondag 3 december 2017 @ 08:37
Even resetten en ze doen het weer. Lijkt Windows wel
heywooduzondag 3 december 2017 @ 08:38
quote:
0s.gif Op zondag 3 december 2017 08:37 schreef sasquatsch het volgende:
Even resetten en ze doen het weer. Lijkt Windows wel
Wel ideaal, raceauto's waar je uit kunt stappen als je ook maar even in het grind hapt zijn ook te kansloos voor woorden, dan toch liever dit :P
heywooduzondag 3 december 2017 @ 08:39
Rosenqvist gewoon derde weer, netjes zeg.
sasquatschzondag 3 december 2017 @ 08:43
Abt, Kobayashi en Filippi fanboost. Twee van de drie liggen laatste. :)
sasquatschzondag 3 december 2017 @ 08:44
Da Costa ook ver teruggevallen na de pitstops.
heywooduzondag 3 december 2017 @ 08:53
Lekker ook weer, nieuwe live graphics die een paar seconden achter lopen. Het is nog een beetje een houtje-touwtje-seizoen met al dat gedoe zo.
heywooduzondag 3 december 2017 @ 08:56
Mortara :o _O-
sasquatschzondag 3 december 2017 @ 08:57
Problemen met de regen.
heywooduzondag 3 december 2017 @ 08:58
Ramt er ook nog even bijna een achterblijver af
sasquatschzondag 3 december 2017 @ 08:59
Abt krijgt de overwinning cadeau. Komt mooi uit want het is zijn verjaardag.
heywooduzondag 3 december 2017 @ 08:59
Dat ging nog fout :o

Lotterer de muur in
tja77zondag 3 december 2017 @ 09:06
Push more and more...
Wilde de snelste ronde binnenhengelen.

Oftewel, verrekte domme kut.
sasquatschzondag 3 december 2017 @ 09:06
Eigen fout dus. Wilde nog voor de snelste ronde gaan en blokkeerde de remmen.
sasquatschzondag 3 december 2017 @ 09:12
Team Audi under investigation
sasquatschzondag 3 december 2017 @ 12:22
Daniel Abt is gediskwalificeerd omdat barcodes op security stickers van de FIA op de inverter en MGU niet kloppen.

Felix Rosenqvist is nu de winnaar.
sasquatschwoensdag 6 december 2017 @ 19:09
Een race in Punta del Este in Uruguay vervangt de gecancelde race in Sao Paulo.

https://www.e-racing.net/(...)-sao-paulo-in-march/
heywooduwoensdag 6 december 2017 @ 19:36
quote:
0s.gif Op woensdag 6 december 2017 19:09 schreef sasquatsch het volgende:
Een race in Punta del Este in Uruguay vervangt de gecancelde race in Sao Paulo.

https://www.e-racing.net/(...)-sao-paulo-in-march/
Jammer.
twiFightvrijdag 8 december 2017 @ 03:54
FE mag haar techniek nog wel even op orde brengen zeg, halleluja wat een gepruts soms.
Wel aardig vermakelijke races.
Stom stom stom van Mortara, maar wel super dat hij dat op camera toegeeft. Genoeg coureurs die de schuld hadden afgeschoven.

En die Buemi moet echt naar een psycholoog toe man, wat een boze zeikert.
sasquatschdinsdag 12 december 2017 @ 17:45
JayHovahdinsdag 12 december 2017 @ 20:17
quote:
Audi geeft Nyck de Vries de kans om zich te laten zien achter het stuur van een Formule E-auto. De 22-jarige Nederlander doet op zondag 14 januari mee aan de rookietest op het circuit van het Marokkaanse Marrakech.

Daags na de ePrix van Marrakech stapt De Vries, die deel uitmaakt van het talentenprogramma van McLaren, achter het stuur van Audi.
De Vries debuteerde afgelopen seizoen in de Formule 2 en rijdt met ingang van volgend jaar voor het kampioensteam Prema Racing. Bovendien mocht hij namens Audi al eens aan een DTM-test deelnemen.
Audi wil de jonge Fries nu dus ook aan het werk zien in een elektrische wagen. De Vries wordt net als de Zwitser Nico Müller bijgestaan door de regerend Formule E-kampioen Lucas di Grassi, meldt Audi op de website.

Unieke kans
Volgens teambaas Allan McNish is de test halverwege het seizoen een "unieke kans" voor zowel de coureurs als Audi. "Nyck en Nico zullen een aantal testkilometers rijden in de FE04, zodat zij een goed beeld krijgen van de auto en wat de Formule E bijzonder maakt."
"We houden de loopbaan van Nyck al jaren nauwlettend in de gaten. Net als Nico gaat hij het met zijn ervaring vast goed doen", verwacht McNish.
De Vries sloot zijn eerste jaar in de Formule 2 af als zevende. Hij begon het seizoen bij Rapax, waarvoor hij de Grand Prix van Monaco won, en stapte halverwege over naar Racing Engineering.
Bron: nu.nl
franklopmaandag 18 december 2017 @ 20:57
quote:
The Montreal double-header that was due to be the 2017/18 Formula E season finale will be cancelled as the city is no longer willing to host the race as planned.

Montreal joined the electric single-seater series' schedule for the 2016/17 campaign with a double-header at the end of July.

It was due to host the final round again next summer, but this was thrown into doubt when Montreal elected a new mayor, Valerie Plante.

She initially wanted the race moved from the centre of the city but not cancelled entirely, and a meeting between the series and the mayor took place last week to try and resolve the issue.

Autosport understands the series had expected to have until the start of 2018 at the earliest to evaluate satisfactory alternatives, but Plante revealed in a press conference on Monday afternoon local time that the government wished to cancel the race with immediate effect.

An FE spokesperson said in a statement to Autosport: "We are very surprised and disappointed by the unilateral decision and announcement of the Mayor of Montreal.

"This is a clear case of a new mayor undoing what the previous mayor [Dennis Coderre] did.

"Whilst there is a contract in place, we will not make further comments at this point as this is now in the hands of our Canadian legal counsel."

It is understood the promoter - 'Montreal, c'est electrique', a not-for-profit organisation formed by the local authority to run the event - is yet to pay FE for the 2017 edition and has 6.2million Canadian dollars in unpaid bills.

The event was backed by the state-owned utilities company Hydro-Quebec and attracted no private sponsorship, something Plante said the city could not afford to repeat again.

Alternatives to Montreal's downtown locations had been mooted, including racing on an adapted version of the Circuit Gilles Villeneuve Formula 1 track. This is not viable because of renovation work being conducted over the summer.

Series CEO Alejandro Agag told Autosport in Hong Kong earlier this month that racing in another Canadian city was not out of the question, but with only seven months before the planned finale it leaves the series with little time to source and execute a replacement.

If an alternative event cannot be found, the 2017/18 season would end with the second New York double-header in Brooklyn on July 16-17.

Another planned 2017/18 race, in Sao Paulo, has already been replaced by Punta del Este because of problems encountered by the local authority, but the series and the city mutually agreed to postpone it to the 2018/19 season instead of scrapping it completely.
twiFightwoensdag 20 december 2017 @ 16:57
Booo. Geld/sponsorgebrek, lijkt het.
sasquatschwoensdag 3 januari 2018 @ 13:29
Neel Jani houdt na één race de Formule E al voor gezien bij Dragon Racing na teleurstellende resultaten. José Maria 'Pechito' Lopez, die afgelopen seizoen voor DS Virgin uitkwam, lijkt de voornaamste kandidaat om hem te vervangen.
heywooduwoensdag 3 januari 2018 @ 13:31
quote:
0s.gif Op woensdag 3 januari 2018 13:29 schreef sasquatsch het volgende:
Neel Jani houdt na één race de Formule E al voor gezien bij Dragon Racing na teleurstellende resultaten. José Maria 'Pechito' Lopez, die afgelopen seizoen voor DS Virgin uitkwam, lijkt de voornaamste kandidaat om hem te vervangen.
Echte doorzetter.
sasquatschdonderdag 4 januari 2018 @ 16:15
Bij deze de line-up van de rookie test op 14 januari in Marrakesh, de dag na de race in deze Marokkaanse plaats.

Audi Sport Abt Schaeffler: Nyck de Vries en Nico Müller
Dragon Racing: Maximilian Günther en Andrea Caldarelli
DS Virgin Racing: Joel Eriksson en Antonio Giovinazzi
Mahindra Racing: Daniel Juncadella en Sam Dejonghe
MS&AD Andretti Formula E: Colton Herta en Bruno Spengler
NIO Formula E Team: Harry Tincknell en Alexandre Imperatori
Panasonic Jaguar Racing: Paul Di Resta en Pietro Fittipaldi
Renault e.dams: Mitsunori Takaboshi en Alexander Albon
TECHEETAH: James Rossiter en Frederic Makowiecki
Venturi Formula E Team: Michael Benyahia en Gary Paffett
sasquatschdonderdag 11 januari 2018 @ 20:01
De Formule E schrapt per direct de minimum pitstoptijd. DI Grassi en Bird zijn er niet blij mee.

https://nl.motorsport.com(...)ijd-pitstops-994781/
sasquatschvrijdag 12 januari 2018 @ 17:45
quote:
0s.gif Op donderdag 11 januari 2018 20:01 schreef sasquatsch het volgende:
De Formule E schrapt per direct de minimum pitstoptijd. DI Grassi en Bird zijn er niet blij mee.

https://nl.motorsport.com(...)ijd-pitstops-994781/
En is alweer teruggedraaid
Sinister-D-vrijdag 12 januari 2018 @ 18:09
quote:
0s.gif Op vrijdag 12 januari 2018 17:45 schreef sasquatsch het volgende:

[..]

En is alweer teruggedraaid
_O- lijkt de FIA wel.....

Ow wacht :')
Nattekatvrijdag 12 januari 2018 @ 18:10
Dat was snel.
heywooduzaterdag 13 januari 2018 @ 13:46
Vanaf 16:30 trouwens de uitzending vanuit Marrakesh (17:00 de race)
sasquatschzaterdag 13 januari 2018 @ 15:02
Sebastien Buemi start van pole, voor Sam Bird, Felix Rosenqvist, Jose Maria Lopez en Lucas di Grassi.
franklopzaterdag 13 januari 2018 @ 17:08
Gestart inmiddels
franklopzaterdag 13 januari 2018 @ 17:17
Die fanboost blijft een farce he
#ANONIEMzaterdag 13 januari 2018 @ 17:19
quote:
0s.gif Op zaterdag 13 januari 2018 17:17 schreef franklop het volgende:
Die fanboost blijft een farce he
Yep.

Sowieso blijft deze klasse nogal knullig.
#ANONIEMzaterdag 13 januari 2018 @ 17:26
En tot zover Lotterer.
franklopzaterdag 13 januari 2018 @ 17:29
Ja joh ga nog even oversteken _O-
franklopzaterdag 13 januari 2018 @ 17:46
Mooie actie van Rosenquist
sasquatschzondag 14 januari 2018 @ 21:12
In de rookietest van vandaag was Nico Muller de snelste in een Audi voor Pietro Fittipaldi in een Jaguar en Maximulian Gunther in een Dragon.
Nyck de Vries kwam door technische problemen (blijkbaar dezelfde als bij Di Grassi gisteren) niet verder dan de tiende plek.

https://m.gpupdate.net/nl/autosport-nieuws/362264/

[ Bericht 5% gewijzigd door sasquatsch op 14-01-2018 21:54:33 ]
sasquatschdonderdag 18 januari 2018 @ 21:42
Er komt geen vervanging van de gecancelde races in Montreal. De kalender is dus ingekort naar 12 races, waarvan er al 3 geweest zijn, met de afsluiter in New York.
JayHovahmaandag 29 januari 2018 @ 18:39
Robert Frijns heeft het na zijn exit bij Formula E het toch niet verkeerd gedaan...hij gaat Ekström vervangen bij Audi in de DTM!
Racerbladedinsdag 30 januari 2018 @ 13:26
Auto voor volgend seizoen:


:9~
nils7dinsdag 30 januari 2018 @ 13:52
quote:
0s.gif Op dinsdag 30 januari 2018 13:26 schreef Racerblade het volgende:
Auto voor volgend seizoen:


:9~
Jammer dat er geen shield is.
En ik vind de auto erg breed op sommige punten (neus, sidepods)

formula-e-2018-19-1.jpg

formula-e-2018-19-4.jpg

formula-e-2018-19-5.jpg

Die achtervleugel is wel apart.
Heb ooit concepts voor de F1 gezien met zo iets in de hoop dat het close racing oplevert.
Ben benieuwd of dat zo is.
TagForcedinsdag 30 januari 2018 @ 15:40
Dit is toch geen open wheel meer?
Wat een verschrikkelijk lelijk gedrocht.
Fir3flydinsdag 30 januari 2018 @ 15:43
quote:
0s.gif Op dinsdag 30 januari 2018 15:40 schreef TagForce het volgende:
Dit is toch geen open wheel meer?
Wat een verschrikkelijk lelijk gedrocht.
Ze moeten toch wat? Het ding is zo ontzettend traag dat er anders gewoon geen downforce gegenereerd wordt :').
sasquatschdinsdag 30 januari 2018 @ 19:32
quote:
0s.gif Op dinsdag 30 januari 2018 15:40 schreef TagForce het volgende:
Dit is toch geen open wheel meer?
Wat een verschrikkelijk lelijk gedrocht.
Het is dat de regels het tegenwoordig verbieden, anders zou de F1 ook niet meer open wheel zijn. De wielkappen zijn aerodynamisch gezien beter.

In het (verre) verleden waren er al Formule 1 wagens met dit soort wielkappen. En is er ook getest met cockpits omdat die aerodynamisch beter zouden zijn.
Wombcatdinsdag 30 januari 2018 @ 19:42
Mercedes W196 in 1954 en 1955 had op enkele circuits idd een stroomlijnkap
1955_mercedes_w196_18_real.jpg
Wombcatdinsdag 30 januari 2018 @ 19:45
En de Lancia D50 (een paar jaar later) had brandstoftanks tussen de wielen hangen
1769.jpg
JayHovahdinsdag 30 januari 2018 @ 20:57
De Tyrrell P34 met 6 wielen was in princiepe toch ook geen open-wheeler?

Edit:
OK, ik geef toe dat het voer voor discussie is:
16lemq1.jpg
sasquatschdonderdag 1 februari 2018 @ 12:41
Aanstaande zaterdag 3 februari is de volgende race in Santiago (Chili). De race begint om 20.00 Nederlandse tijd.
sasquatschzaterdag 3 februari 2018 @ 17:10
Jean-Eric Vergne start van pole voor Sebastien Buemi. Lucas di Grassi rijdt de derde tijd maar start als 13de door een grid penalty (vanwege het vervangen van een inverter als gevolg van de problemen in de vorige race). André Lotterer (snelste in de groepsfase) en Sam Bird, de andere twee coureurs in de Super Pole raken de muur en starten als vierde en vijfde. Kampioenschapsleider Felix Rosenqvist komt niet verder dan de 14de plaats.
heywooduzaterdag 3 februari 2018 @ 20:01
We gaan beginnen
heywooduzaterdag 3 februari 2018 @ 20:07
Lopez kan douchen
heywooduzaterdag 3 februari 2018 @ 20:09
Engel achter de SC de muur in :')
sasquatschzaterdag 3 februari 2018 @ 20:09
Heidfeld ook

Edit: douchen dus
heywooduzaterdag 3 februari 2018 @ 20:11
quote:
1s.gif Op zaterdag 3 februari 2018 20:09 schreef sasquatsch het volgende:
Heidfeld ook

Edit: douchen dus
Niet de tweede auto in gestapt? Gaat wel van 99 naar 98 procent :+
sasquatschzaterdag 3 februari 2018 @ 20:12
quote:
0s.gif Op zaterdag 3 februari 2018 20:11 schreef heywoodu het volgende:

[..]

Niet de tweede auto in gestapt? Gaat wel van 99 naar 98 procent :+
Blijkbaar wel, maar heeft weinig zin. Punten kan hij niet meer halen en zelfs uitrijden is een probleem.
heywooduzaterdag 3 februari 2018 @ 20:21
Fanboost voor Lopez _O-
sasquatschzaterdag 3 februari 2018 @ 20:22
En we zijn weer los
heywooduzaterdag 3 februari 2018 @ 20:26
Abt naar binnen al
sasquatschzaterdag 3 februari 2018 @ 20:28
Ik vraag me af of Heidfeld straks weer in zijn eerste wagen mag stappen ls die op tijd gerepareerd is.
sasquatschzaterdag 3 februari 2018 @ 20:44
Turvey valt stil na de wagenwissel
sasquatschzaterdag 3 februari 2018 @ 20:48
En Di Grassi ook.
sasquatschzaterdag 3 februari 2018 @ 21:03
Gaat lekker tussen die Techeetahs. Al de tweede keer dat ze elkaar bijna van de baan rijden _O-
sasquatschzaterdag 3 februari 2018 @ 21:12
Maar goed, ze komen beiden aan de finish in een 1-2 en verslaan als klantenteam het fabrieksteam.
sasquatschzondag 4 februari 2018 @ 11:19
Techeetah krijgt een boete van ¤ 30.000 voor aanpassingen aan de nieuwe seatbelts die zijn geïntroduceerd waardoor er geen minimum wagenwissel meer is. Wel mogen ze hun 1-2 behouden. Dragon Racing krijgt ¤ 15.000 boete.

https://www.motorsport.co(...)ric-one-two-1001946/
twiFightmaandag 5 februari 2018 @ 03:01
Uiteindelijk een spannende race. Ik hoopte dat Lotterer JEV nog voorbij zou komen, hij was duidelijk sneller (alhoewel jev nog wel wat energie over had). Ik denk dat DiGrassi een fles whisky open getrokken heeft en vast aan volgend jaar denkt :{
sasquatschmaandag 5 februari 2018 @ 08:38
quote:
0s.gif Op maandag 5 februari 2018 03:01 schreef twiFight het volgende:
Uiteindelijk een spannende race. Ik hoopte dat Lotterer JEV nog voorbij zou komen, hij was duidelijk sneller (alhoewel jev nog wel wat energie over had). Ik denk dat DiGrassi een fles whisky open getrokken heeft en vast aan volgend jaar denkt :{
JEV had geen radio meer en dacht dat hij nog een ronde moest en was dus energie aan het sparen. Daarom leek Lotterer een stuk sneller.
sasquatschzaterdag 3 maart 2018 @ 11:04
Vanavond om 23.00 uur is de vijfde race van het Formule E seizoen. Om 19.00 uur is de kwalificatie.

De race is live te zien op Eurosport en Ziggo Sport Racing.
sasquatschzaterdag 3 maart 2018 @ 20:01
Felix Rosenqvist start vanavond vanaf de pole positioneren voor een verrassende Antonio Felix da Costa en Oliver Turvey. Sebastien Buemi start als vierde doordat Alex Lynn (die derde werd), net als Sam Bird en Lucas di Grassi, 10 plaatsen gridstraf heeft gekregen. Di Grassi start daardoor achteraan.
sasquatschzaterdag 3 maart 2018 @ 23:03
We gaan beginnen
Sinister-D-zaterdag 3 maart 2018 @ 23:03
Eerste FE wedstrijd wat ik weer eens ga kijken in 2 jaar (denk ik), veel gemist wegens tijd gebrek.
franklopzaterdag 3 maart 2018 @ 23:07
Volle bak
sasquatschzaterdag 3 maart 2018 @ 23:09
Ik snap die gridopstelling niet, maar dat zal wel aan mij liggen.

Lynn p3 + 10 = 10?
Da Costa p2 = 4?
sasquatschzaterdag 3 maart 2018 @ 23:13
Oh, Felix da Costa heeft 2 plekken straf gekregen omdat zijn auto te licht was na de Super Pole.

Alleen waarom Lynn van P10 mag starten blijft onduidelijk.
sasquatschzaterdag 3 maart 2018 @ 23:19
Rosenqvist valt stil -O-
sasquatschzaterdag 3 maart 2018 @ 23:34
Het zit de Mahindra's niet mee. Nu is het Heidfeld die stil valt
flipsenzaterdag 3 maart 2018 @ 23:36
Streampje ergens? Geen tv
sasquatschzaterdag 3 maart 2018 @ 23:36
En Lotterer under investigation voor een unsafe release. Reed tegen een monteur aan.
sasquatschzaterdag 3 maart 2018 @ 23:48
Lotterer krijgt een Drive Through
sasquatschzaterdag 3 maart 2018 @ 23:56
Abt wint. Nu maar hopen dat Audi het papierwerk wel goed heeft ingevuld en hij de overwinning mag behouden.
sasquatschzaterdag 3 maart 2018 @ 23:57
En Di Grassi pakt de eerste punten van dit seizoen.
heywooduzaterdag 17 maart 2018 @ 13:29
Buemi bovenaan in de eerste training in Punta del Este. Om 16.00 de kwalificatie en om 20.00 de race.
heywooduzaterdag 17 maart 2018 @ 15:44
Di Grassi bovenaan in training twee.
heywooduzaterdag 17 maart 2018 @ 16:59
Superpole begint nu
sasquatschzaterdag 17 maart 2018 @ 17:57
2b9007_e11fa80c8a114cfaac6c34eff2bf46f8~mv2.jpg

Di Grassi, Lynn en Turvey zijn under investigation voor het raken van een bollard aan de binnenkant van een chicane.
sasquatschzaterdag 17 maart 2018 @ 19:30
Mitch Evans moet achteraan starten vanwege een te zwarelichte auto na een batterijwissel.

Edit: de commentator had het over een te zware auto maar op Twitter over een te lichte auto. Dat lijkt me logischer :)

[ Bericht 60% gewijzigd door sasquatsch op 17-03-2018 19:39:30 ]
sasquatschzaterdag 17 maart 2018 @ 19:33
En Di Grassi, Lynn en Turvey hebben een gridstraf gekregen waardoor Vergne (de langzaamste in de Super Pole) van pole start :)
sasquatschzaterdag 17 maart 2018 @ 19:54
Kwebbelkop is ook aanwezig. Blijkbaar een bekende Nederlandse Youtuber. Heb nog nooit van hem gehoord :@
heywooduzaterdag 17 maart 2018 @ 19:56
quote:
1s.gif Op zaterdag 17 maart 2018 19:54 schreef sasquatsch het volgende:
Kwebbelkop is ook aanwezig. Blijkbaar een bekende Nederlandse Youtuber. Heb nog nooit van hem gehoord :@
quote:
Kwebbelkop is vooral bekend van Engelstalige video's op YouTube waarbij hij een videospel speelt, en er commentaar op levert.
Klinkt echt superinteressant.
heywooduzaterdag 17 maart 2018 @ 19:56
Die Azzy vond ik interessanter.
sasquatschzaterdag 17 maart 2018 @ 20:02
We gaan beginnen *O*
heywooduzaterdag 17 maart 2018 @ 20:06
Lotterer :D
heywooduzaterdag 17 maart 2018 @ 20:09
Daar gaat nog wel een straf komen voor inhalen achter de safety car
sasquatschzaterdag 17 maart 2018 @ 20:10
Het zijn er blijkbaar meer.
franklopzaterdag 17 maart 2018 @ 20:11
Dat was even een goed uitzicht
heywooduzaterdag 17 maart 2018 @ 20:12
Lotterer met een probleem? Die leek vlak voor de safety car ook al niet best te gaan
heywooduzaterdag 17 maart 2018 @ 20:15
Ja dus
franklopzaterdag 17 maart 2018 @ 20:16
Fanboosts blijven een farce he
heywooduzaterdag 17 maart 2018 @ 20:18
quote:
0s.gif Op zaterdag 17 maart 2018 20:16 schreef franklop het volgende:
Fanboosts blijven een farce he
Absoluut. Nog erger dan een automatische caution na een stage.
heywooduzaterdag 17 maart 2018 @ 20:19
Buemi ook met een probleem
heywooduzaterdag 17 maart 2018 @ 20:19
Die hing bijna vol in de muur :X
heywooduzaterdag 17 maart 2018 @ 20:20
"Verre van optimaal" is inderdaad wel de goede beschrijving voor Buemi's auto zo.
sasquatschzaterdag 17 maart 2018 @ 20:25
quote:
0s.gif Op zaterdag 17 maart 2018 20:19 schreef heywoodu het volgende:
Die hing bijna vol in de muur :X
Hij raakte dus wel de muur
heywooduzaterdag 17 maart 2018 @ 20:26
quote:
1s.gif Op zaterdag 17 maart 2018 20:25 schreef sasquatsch het volgende:

[..]

Hij raakte dus wel de muur
Dat was een andere move, die ik bedoelde werd een half minuutje later al herhaald en daar raakte hij de muur nog niet :P
franklopzaterdag 17 maart 2018 @ 20:26
quote:
8s.gif Op zaterdag 17 maart 2018 20:18 schreef heywoodu het volgende:

[..]

Absoluut. Nog erger dan een automatische caution na een stage.
nu ga je wel heel ver
franklopzaterdag 17 maart 2018 @ 20:27
Dan heb je nu dus nog maar 83% met nog 20 rondjes te gaan. Dan ga je het toch gewoon niet redden zonder nog een wissel?
franklopzaterdag 17 maart 2018 @ 20:30
Close racing in de pits
sasquatschzaterdag 17 maart 2018 @ 20:31
quote:
9s.gif Op zaterdag 17 maart 2018 20:27 schreef franklop het volgende:
Dan heb je nu dus nog maar 83% met nog 20 rondjes te gaan. Dan ga je het toch gewoon niet redden zonder nog een wissel?
Hopen op een safetycar en erg langzaam rijden.
franklopzaterdag 17 maart 2018 @ 20:32
quote:
1s.gif Op zaterdag 17 maart 2018 20:31 schreef sasquatsch het volgende:

[..]

Hopen op een safetycar en erg langzaam rijden.
Ja ok, maar normaal gesproken dus compleet kansloos voor iets, want je kunt je niet eens een snelle ronde voor extra punt permitteren.
heywooduzaterdag 17 maart 2018 @ 20:32
Haha Di Grassi
heywooduzaterdag 17 maart 2018 @ 20:32
quote:
0s.gif Op zaterdag 17 maart 2018 20:32 schreef franklop het volgende:

[..]

Ja ok, maar normaal gesproken dus compleet kansloos voor iets, want je kunt je niet eens een snelle ronde voor extra punt permitteren.
En al kon je dat wel, je moet in de punten eindigen om dat bonuspunt te kunnen innen :P
heywooduzaterdag 17 maart 2018 @ 20:35
Abt :o
sasquatschzaterdag 17 maart 2018 @ 20:35
Abt in de problemen
heywooduzaterdag 17 maart 2018 @ 20:35
Gordel los? :')
franklopzaterdag 17 maart 2018 @ 20:35
Dat is zuur _O-
heywooduzaterdag 17 maart 2018 @ 20:39
Altijd fijn om te weten dat James Barclay in de pitstraat een lichaamstemperatuur van 37,3 graden Celsius heeft, dat zijn nog eens de innovaties.
franklopzaterdag 17 maart 2018 @ 20:44
De afkorting VER is wel erg verwarrend natuurlijk
sasquatschzaterdag 17 maart 2018 @ 20:46
Ik zie die twee nog wel in de muur eindigen :)
heywooduzaterdag 17 maart 2018 @ 20:47
Zonde van die straf, Evans rijdt echt een toprace.
heywooduzaterdag 17 maart 2018 @ 20:48
Evans _O_
franklopzaterdag 17 maart 2018 @ 20:50
Die camera is echt genot
heywooduzaterdag 17 maart 2018 @ 20:54
Heerlijke race ^O^
sasquatschzaterdag 17 maart 2018 @ 20:55
Mooi gevecht ^O^
twiFightzondag 18 maart 2018 @ 02:36
Zeker fijne race. Ik dacht nog even dat Bird tweede ging worden.
sasquatschzaterdag 14 april 2018 @ 09:12
Vandaag is de race in Rome. Om 12 uur de kwalificatie en om 16 uur de race.
sasquatschzaterdag 14 april 2018 @ 12:33
Felix da Costa en Lopez _O-

Felix da Costa raakt Lopez bij het uitrijden van de pitbox zodat beide geen kwalificatie kunnen rijden.
heywooduzaterdag 14 april 2018 @ 13:04
Rosenqvist op pole, voor Bird, Evans en Lotterer.
heywooduzaterdag 14 april 2018 @ 15:57
We gaan beginnen :)
heywooduzaterdag 14 april 2018 @ 16:03
Lekker stukje van de pre-grid naar de grid, dwars over een of andere parkeerplaats _O-
heywooduzaterdag 14 april 2018 @ 16:05
Lekkere eerste bocht ook weer _O-
heywooduzaterdag 14 april 2018 @ 16:24
Ik heb leukere ePrix' gezien.
heywooduzaterdag 14 april 2018 @ 16:32
Oei, chaos
heywooduzaterdag 14 april 2018 @ 16:37
SC, gelijk na de autowissels zet Lynn hem in de muur. Prima voor Evans en Lotterer die iets later gestopt zijn en dus meer % hebben
heywooduzaterdag 14 april 2018 @ 16:44
Rosenqvist in de shit
heywooduzaterdag 14 april 2018 @ 16:52
Evans gaat Bird aanvallen voor de winst, dit kan nog leuk worden.
heywooduzaterdag 14 april 2018 @ 16:55
Di Grassi er ook bij, dit wordt mooi _O_
Racerbladezaterdag 14 april 2018 @ 17:07
Evans. ;(
twiFightmaandag 16 april 2018 @ 04:50
Gave tweede helft van de race.
Ik vind wel dat ze bij de fia na x rondes hun smoel moeten houden over de pitstops. DiGrassi 2 ronden voor het einde van de race nog een keer under investigation voor de pitstop, gaat nergens over.
JayHovahzaterdag 28 april 2018 @ 11:40
Naast het geweld van de F1 in Baku is dit weekend ook de Formule E in Parijs.
heywooduzaterdag 28 april 2018 @ 13:07
Vergne op pole, voor Bird, Lotterer en Engel.
sasquatschzaterdag 28 april 2018 @ 14:58
Race is om 16.00 uur.
heywooduzaterdag 28 april 2018 @ 16:04
Precies op tijd na de F1 *O*
sasquatschzaterdag 28 april 2018 @ 16:04
We gaan beginnen.
sasquatschzaterdag 28 april 2018 @ 16:08
Goeie vervanging voor Frijns, die Blomqvist _O-
sasquatschzaterdag 28 april 2018 @ 16:21
Meatball voor Prost. Zijn ze ook mooi op tijd mee.
Doler12zaterdag 28 april 2018 @ 16:45
Even een beuk er in
heywooduzaterdag 28 april 2018 @ 16:45
Eerste inhaalactie in de top-5 en precies in de ene minuut dat ik even weg ben gelopen om wat te eten te pakken. Wat gebeurde er? Lotterer beukte zich langs Bird?
heywooduzaterdag 28 april 2018 @ 16:46
Ah, herhaling O+
heywooduzaterdag 28 april 2018 @ 16:59
Gare finishlijn wel _O-

Vergne wint.
heywooduzaterdag 28 april 2018 @ 16:59
Huh wtf? :D
Doler12zaterdag 28 april 2018 @ 17:00
Ha what the shit
heywooduzaterdag 28 april 2018 @ 17:00
Met drie wielen het podium op _O_
Klapjapzaterdag 28 april 2018 @ 17:01
_O- _O-
sasquatschzaterdag 28 april 2018 @ 17:01
Chaotische eindfase weer :)
heywooduzaterdag 28 april 2018 @ 17:02
Sow _O-
Doler12zaterdag 28 april 2018 @ 17:02
Damn
twiFightzondag 29 april 2018 @ 22:27
Prachtig resultaat voor Vergne in Parijs natuurlijk.
Ik meen wel te zien dat Lotterer blokkeert op het moment dat hij langzaam gaat omdat hij geen energie meer heeft. In de resultaten staat hij nog wel op P6. In de interviews geeft hij aan dat hij "didn't know where to go".
sasquatschzondag 29 april 2018 @ 22:29
quote:
0s.gif Op zondag 29 april 2018 22:27 schreef twiFight het volgende:
Prachtig resultaat voor Vergne in Parijs natuurlijk.
Ik meen wel te zien dat Lotterer blokkeert op het moment dat hij langzaam gaat omdat hij geen energie meer heeft. In de resultaten staat hij nog wel op P6. In de interviews geeft hij aan dat hij "didn't know where to go".
Hij blijft op P6. Hij heeft 10 plekken gridstraf voor de volgende race gekregen.
sasquatschmaandag 7 mei 2018 @ 15:04
Stephane Sarrazin vervangt Tom Blomqvist bij Andretti voor de rest van het seizoen.

https://www.motorsportweek.com/news/id/18075
ChatGirldinsdag 15 mei 2018 @ 17:16
Felipe Massa rijdt volgend jaar voor Venturi

MassaFelipe19 twitterde op dinsdag 15-05-2018 om 17:04:11 Hey guys i’m very happy to announce that today i am starting a new phase in my career, i Just Sign with @VenturiGP team to race next season @FIAFormulaE It is a very special day for me and i would like to share with all of you who always have been supporting me. #ABBFormulaE https://t.co/tIcjn5yQ6m reageer retweet
sasquatschdinsdag 15 mei 2018 @ 17:43
quote:
14s.gif Op dinsdag 15 mei 2018 17:16 schreef ChatGirl het volgende:
Felipe Massa rijdt volgend jaar voor Venturi

MassaFelipe19 twitterde op dinsdag 15-05-2018 om 17:04:11 Hey guys i’m very happy to announce that today i am starting a new phase in my career, i Just Sign with @VenturiGP team to race next season @FIAFormulaE It is a very special day for me and i would like to share with all of you who always have been supporting me. #ABBFormulaE https://t.co/tIcjn5yQ6m reageer retweet
Venturi moest sowieso op zoek naar nieuwe coureurs voor volgend seizoen omdat ik verwacht dat de beide Mercedes coureurs die er nu rijden (Mortara en Engel) volgend jaar gaan instappen bij HWA.

https://nl.motorsport.com(...)oor-2018-19-1035156/
JayHovahvrijdag 18 mei 2018 @ 19:42
VOL!