heywoodu | zondag 30 juli 2017 @ 22:07 |
Overzicht - Er zullen 10 teams, 20 coureurs en 40 auto's deelnemen. - Elk team heeft 2 coureurs en 4 auto's. - Races, genaamd ePrix', zullen worden gehouden in tien steden over de hele wereld. - Racecircuits worden neergelegd in steden en zullen tussen de 2,5 en 3 kilometer lang zijn. - De auto's zullen accelereren van 0 naar 100 km/h in 3 seconden met een maximumsnelheid van 220 km/h. - Het geluidsniveau is ongeveer 80 dB, waar een normale auto 70 dB en een bus 90 dB produceert. Raceday - Vroege morgen: vrije training gevolgd door kwalificatie. - Late morgen: kwalificatie met 1 rondetijd voor elke coureur in zowel auto A als auto B. - Middag: pauze van 2 uur om de auto's op te laden - Avond: race - Bij een pitstop zal van auto verwisseld worden: wanneer de batterij leeg is maakt de coureur een pitstop - Races zullen 45 minuten duren en altijd op zaterdag plaatsvinden. Kalender 1 China Peking ePrix Beijing Olympic Green Circuit 13 september 2014 2 Maleisië Putrajaya ePrix Putrajaya Street Circuit 22 november 2014 3 Uruguay Punta del Este ePrix Punta del Este Street Circuit 13 december 2014 4 Argentinië Buenos Aires ePrix Puerto Madero Street Circuit 10 januari 2015 5 Onbekend n.n.b. n.n.b. 14 februari 2015 6 Verenigde Staten Miami ePrix Downtown Miami 14 maart 2015 7 Verenigde Staten Long Beach ePrix Stratencircuit Long Beach 4 april 2015 8 Monaco Monte Carlo ePrix 9 mei 2015 9 Duitsland Berlijn ePrix Luchthaven Berlin-Tempelhof 30 mei 2015 10 Verenigd Koninkrijk Londen ePrix Battersea Park 27 juni 2015 | |
heywoodu | zondag 30 juli 2017 @ 22:07 |
Haha, heerlijk MAD op de radio | |
heywoodu | zondag 30 juli 2017 @ 22:07 |
Is het al afgebroken | |
de_boswachter | zondag 30 juli 2017 @ 22:08 |
Wat een fout van Renault | |
sasquatsch | zondag 30 juli 2017 @ 22:08 |
Dat kon je daarvoor al zien. Domme fout van het team | |
Racerblade | zondag 30 juli 2017 @ 22:08 |
de_boswachter | zondag 30 juli 2017 @ 22:09 |
Wanneer wippen ze Frijns? | |
sasquatsch | zondag 30 juli 2017 @ 22:09 |
Niet. Stop met trollen | |
sasquatsch | zondag 30 juli 2017 @ 22:10 |
Was trouwens geen fout van Renault. Ze kregen een meatball en moesten binnenkomen. | |
de_boswachter | zondag 30 juli 2017 @ 22:10 |
Wat trollen? Was toch aantal maanden geleden al eens sprake van? | |
sasquatsch | zondag 30 juli 2017 @ 22:11 |
Is nooit sprake van geweest | |
heywoodu | zondag 30 juli 2017 @ 22:12 |
Binnen drie ronden, aldus de commentator? | |
sasquatsch | zondag 30 juli 2017 @ 22:13 |
Ik luister naar Franchitti dus ik weet niet wat Hoogterp zegt Maar is volgens mij wel de regel | |
heywoodu | zondag 30 juli 2017 @ 22:14 |
Nou ja, hij had het over drie ronden die je hebt na het krijgen van de meatball en dat Renault dus prima nog even had kunnen wachten | |
heywoodu | zondag 30 juli 2017 @ 22:14 |
Buemi krijgt een tik van Da Costa, zo, even teruggepakt | |
de_boswachter | zondag 30 juli 2017 @ 22:15 |
Blijven het volgend jaar 20 auto's? | |
sasquatsch | zondag 30 juli 2017 @ 22:15 |
Maar volgens mij moet je binnenkomen na een meatball dus zou niet geholpen hebben. | |
heywoodu | zondag 30 juli 2017 @ 22:18 |
Bird heeft z'n stuur in Vettel-stand | |
Sinister-D- | zondag 30 juli 2017 @ 22:19 |
Buemi fucked door een stop die niet meer hoefde | |
heywoodu | zondag 30 juli 2017 @ 22:20 |
En die met normaal gedrag gisteren sowieso nooit nodig was geweest, misschien | |
heywoodu | zondag 30 juli 2017 @ 22:21 |
Buemi naar 19, het kan nog. | |
sasquatsch | zondag 30 juli 2017 @ 22:21 |
Kwam door de spin van Sarrazin. Had niets met gisteren te maken. | |
heywoodu | zondag 30 juli 2017 @ 22:22 |
Ik kan me zo voorstellen dat Da Costa (die uiteindelijk de schade veroorzaakte) net even wat minder voorzichtig was. | |
heywoodu | zondag 30 juli 2017 @ 22:22 |
Stevige duels weer voorin | |
heywoodu | zondag 30 juli 2017 @ 22:24 |
Da Costa steekt nog net geen middelvinger op joh, het is bijna alsof hij nog extra gas geeft.
| |
sasquatsch | zondag 30 juli 2017 @ 22:24 |
Buemi zal dat vast denken ja. | |
sasquatsch | zondag 30 juli 2017 @ 22:29 |
Eerste pitstops beginnen al. Frijns kan nog 2 ronden door | |
heywoodu | zondag 30 juli 2017 @ 22:30 |
Rosenqvist viel stil? Oh nee | |
heywoodu | zondag 30 juli 2017 @ 22:45 |
Di Grassi heeft niet helemaal door dat het totaal overbodig is om enig risico te nemen achter Engel, zo lijkt het | |
heywoodu | zondag 30 juli 2017 @ 22:46 |
Vergne op kop | |
heywoodu | zondag 30 juli 2017 @ 22:51 |
Dat was niet handig van Evans | |
heywoodu | zondag 30 juli 2017 @ 22:55 |
Doei Duval | |
sasquatsch | zondag 30 juli 2017 @ 22:55 |
Duval in de muur Geraakt door Frijns zo te zien | |
sasquatsch | zondag 30 juli 2017 @ 22:58 |
Vergne pakt zijn allereerste overwinning | |
de_boswachter | zondag 30 juli 2017 @ 22:59 |
Nice di Grassi | |
heywoodu | zondag 30 juli 2017 @ 22:59 |
sasquatsch | zondag 30 juli 2017 @ 23:00 |
Lucas is emotioneel. | |
sasquatsch | zondag 30 juli 2017 @ 23:13 |
Ik verwacht van wel. De nieuwe teams komen pas in seizoen 6 (2019/2020) | |
de_boswachter | zondag 30 juli 2017 @ 23:16 |
OK, thanks! | |
twiFight | dinsdag 8 augustus 2017 @ 23:58 |
Mijn ongevraagde mening over FE. Nog wat teveel nadelen zoals: - uiterlijk/weggedrag auto's. Het zijn rijdende tupperwarebakjes, want het moet licht. Banden hebben geen grip. - fanboost - wagenwissel halverwege (ja ik weet dat ze dat gaan veranderen) - smalle baantjes - rijden op accupercentages. Dat is voor de kijker niet zichtbaar en inhaalacties zijn soms spectakelloos omdat het meer een kwestie van energie is en niet van snelheid Maar er is zeker potentie. Straks de race op één accu. Geef de auto's een hoger minimum gewicht zodat ze ook sneller kunnen (zolang temps het toelaten). Compenseer met betere banden (meer grip) en wat interessantere aero. Dat zorgt er gelijk voor dat het niet zo plastic dinky toy achtig oogt op tv. Weg met fanboost, dat zijn toch alleen maar dezelfde coureurs. Verander de banen. Ja, ze moeten klein zijn omdat de wagens niet zo snel gaan (anders lijkt het te langzaam), maar treintje rijden is saai. Geef ze meer kansen om in te halen, maar ook meer kansen als coureur om andere lijnen te rijden. Of zo. Probeer iets. | |
twiFight | donderdag 10 augustus 2017 @ 21:01 |
Frijns vreest voor zijn stoeltje bij Andretti, omdat zij intensiever gaan samenwerken met BMW en Frijns rijdt in de Blancpain klasse voor Audi. "I might still be here or I might not, but at the moment it doesn't seem like it, let's just put it that way." | |
de_boswachter | donderdag 10 augustus 2017 @ 21:02 |
| |
twiFight | donderdag 10 augustus 2017 @ 21:04 |
Er is nooit sprake geweest dat Frijns vreest voor zijn eigen stoeltje? Gast, het is een quote uit de mond van Frijns zelf. | |
sasquatsch | donderdag 10 augustus 2017 @ 21:17 |
Ik denk dat hij bedoelt dat mijn quote ineens niet waar meer blijkt te zijn. Al leek het tot voor kort dat hij daar wel zou blijven. En Andretti zelf wil hem wel houden. En anders kan hij naar Faraday Future Dragon Racing of NextEV die in hem geïnteresseerd zijn. https://www.motorsport.co(...)e-in-2017-18-938236/ | |
de_boswachter | donderdag 10 augustus 2017 @ 22:19 |
Zeg, doe eens ff normaal. | |
JayHovah | donderdag 17 augustus 2017 @ 20:31 |
Bron: Racexpress.nl | |
Woods | donderdag 17 augustus 2017 @ 20:46 |
Ik zou zo'n concept wel toejuichen. Ziet er spectaculair uit en veilig. Ik respecteer de huidige reglementen maar het mag net iets agressiever. | |
sasquatsch | dinsdag 29 augustus 2017 @ 10:46 |
In december begint seizoen 4 van de Formaule E in Hong Kong, dus wordt het tijd voor een Silly Season overzicht. De tien teams voor 2017/2018 blijven hetzelfde, al zal de invloed van een aantal toe te treden teams wel merkbaar worden. Zo heeft Audi het Abt Schaeffler team volledig overgenomen, wordt de samenwerking tussen BMW en Andretti verder uitgebouwd en zullen Porsche en Mercedes al wat coureurs ervaring willen laten opdoen voordat ze zelf toetreden in seizoen 6. Op dit moment zijn slechts vier coureur daadwerkelijk bevestigd voor aankomend seizoen (bij Renault e.dams en Dragon Racing), maar zijn er wel meer coureurs die een contract hebben. Renault e.dams Bij Renault e.dams verandert er niet veel. Kampioen van seizoen 2 Sebastien Buemi en Nico Prost hebben beide contracten tot en met seizoen 5 (2018/2019). Er gaan wel geruchten over een mogelijke naamsverandering van het team naar Nissan om onderscheidt te maken tussen de activiteiten in de Formule 1 (hybride) en Formule E (elektrisch). Audi Sport Abt Schaeffler Het Abt Schaeffler Audi Sport team is hernoemd naar Audi Sport Abt Schaeffler nu Audi het team volledig heeft overgenomen. Lucas di Grassi heeft nog een contract voor het komende seizoen. Waarschijnlijk blijft Daniel Abt ook bij het team, maar zeker is dat niet. Zeker niet nu Loic Duval weg is bij Faraday Future Dragon Racing en als Audi coureur in de DTM mogelijk hier aan de slag gaat. Mahindra Racing Formula E Team Ook bij dit Indiase fabrieksteam lijkt weinig te veranderen. Felix Rosenqvist zou al een contract hebben en ook van Nick Heidfeld wordt binnekort een bevestiging verwacht. Alleen als Rosenqvist alsnog komend seizoen naar de IndyCar gaat zou er verandering kunnen komen. DS Virgin Racing Ook hier leek het team intact te blijven, aangezien beide coureurs al een contract voor volgens seizoen hebben, maar de laatste tijd gaan er geruchten dat Sam Bird Adam Carroll bij Jaguar gaat vervangen. Mogelijke vervanger voor Bird zou Alex Lynn kunnen zijn, die afgelopen seizoen al in New York in de auto plaatsnam. Lopez blijft in ieder geval, maar lijkt in seizoen 5 samen met DS naar Techeetah, het team van Jean-Eric Vergne, te verhuizen. Techeetah Met Jean-Eric Vergne als mede eigenaar van dit team is een stoeltje wel zeker, maar over de andere is er volop speculatie. Stephane Sarrazin lijkt de beste papieren te hebben, maar ook de namen van Loic Duval en Brendan Hartley worden genoemd. Verder gaat het gerucht dat dit het laatste seizoen is van Techeetah met een Reanult powertrain en dat ze vanaf seizoen 5 met een DS powertrain gaan rijden. NIO Formula E Team Nelson Piquet jr en Oliver Turvey hebben een contract voor aankomend seizoen, maar net zoals bij eerder genoemde teams zegt dat niet alles. Piquet jr zou (net als Sam Bird) in gesprek zijn met Jaguar en zou zo maar van team kunnen wisselen, zeker gezien het tegenvallende presteren van de wagen. Als mogelijke vervangers worden Alex Lynn, Adam Caroll en Robin Frijns genoemd, wiens plek bij Andretti ook niet meer zeker is. Andretti Formula E Andretti zal vanaf seizoen 5 het fabrieksteam van BMW worden, nu is er slechts een samenwerking, die komend seizoen nog meer uitgebouwd gaat worden. Antonio Felix da Costa zal hier blijven, maar voor Robin Frijns ziet het er minder gunstig uit. Zowel BMW als titelsponsor Amlin willen dat het team een eigen coureur laat plaatsnemen. Hoewel Andretti zegt nog steeds zelf te bepalen wie gaat rijden en graag Frijns heeft, kon de druk wel eens te groot worden. Amlin heeft al geprobeerd Takuma Sato naar voren te schuiven (wat door Honda is tegengehouden) en nu lijkt Kamui Kobayashi een kanshebber. Ook wordt de naam van testrijder Alexander Sims genoemd. Als BMW coureurs gaan de namen van Timo Glock en Tom Blomqvist rond, al zou dat ook pas voor seizoen 5 kunnen zijn, wat mede afhangt van de toekomst van (BMW in) de DTM. Dragon Racing Afgelopen week werd bekend dat Porsche coureur Neel Jani plaatsneemt in de Dragon voor seizoen 4. Zo kan hij al ervaring opdoen in deze klasse voordat Porsche in seizoen 6 toe treedt tot de Formule E. Jerome D'Ambrosio was al eerder bevestigd. Dit betekent dat Loic Duval op zoek moet naar een nieuw team. Venturi Formula E Team Maro Engel, die dit jaar al goede prestaties in de Venturi liet zien, lijkt de beste papieren te hebben om bij dit team te blijven. Zeker als de geruchten over een link-up met HWA, het team dat de Mercedes DTM brigade runt, waar zijn. Voor het andere stoeltje komt onder andere Tom Dillman in aanmerking, die afgelopen seizoen al een aantal races in de Venturi reed. Andere namen die rond gaan zijn die van Pascal Wehrlein en Robert Wickens (vanwege HWA), James Rossiter, Nyck de Vries, Loic Duval en Robin Frijns. Volgens Motorsport.com wil Venturi een shoot-out gaan houden om te bepalen wie er in de auto terecht komt. Panasonic Jaguar Racing Tenslotte komen we uit bij het jongste team in de Formule E, dat afgelopen seizoen zijn debuut maakte met Mitch Evans en Adam Carroll. Mitch Evans lijkt goede papieren te hebben om te blijven, maar Adam Carroll lijkt zijn langste tijd bij dit team gehad te hebben. Jaguar zou in gesprek zijn met zowel Nelson Piquet jr als Sam Bird om hem te vervangen. Mocht dit niet doorgaan worden de namen van Alex Lynn, Felipe Massa (die al eerder voor dit team getest heeft) en reserverijder Ho-Pin Tung genoemd. Het overzicht tot nu toe is als volgt: Team (powertrain): coureurs Renault e.dams (Renault): Sebastien Buemi, Nico Prost Audi Sport Abt Schaeffler (ABT Schaeffler): Lucas di Grassi, Daniel Abt, Loic Duval Mahindra Racing (Mahindra): Nick Heidfeld, Felix Rosenqvist DS Virgin Racing (Virgin DS): Sam Bird, Alex Lynn TECHEETAH (Renault): Jean-Eric Vergne, Stephane Sarrazin, Loic Duval, Brendon Hartley, José Maria Lopez NIO Formula E Team (NextEV): Nelson Piquet Jr, Oliver Turvey, Adam Caroll, Robin Frijns Andretti Formula E (Andretti): Antonio Felix da Costa, Robin Frijns, Kamui Kobayashi, Timo Glock, Tom Blomqvist Dragon Racing (Penske): Jerome d'Ambrosio, Neel Jani Venturi Formula E Team (Venturi): Maro Engel, Tom Dillman, Pascal Wehrlein, Robert Wickens, James Rossiter, Nyck de Vries, Robin Frijns, Loic Duval Panasonic Jaguar Racing (Jaguar): Mitch Evans, Nelson Piquet jr, Felipe Massa, Ho-Pin Tung [ Bericht 1% gewijzigd door sasquatsch op 05-09-2017 16:03:03 ] | |
4-elements | dinsdag 29 augustus 2017 @ 22:26 |
Dank voor het mooie overzicht Hoop dat Frijns kan blijven, maar het ziet er niet goed uit begrijp ik | |
sasquatsch | dinsdag 5 september 2017 @ 16:04 |
Alex Lynn vervangt José Maria Lopez bij DS Virgin Racing. Sam Bird blijft ook aan. Lopez moet op zoek naar een nieuw team vanwege een conflict met teameigenaar Alex Tai. Mogelijk verkast hij naar Techeetah, die volgens de geruchten in seizoen 5 met de Citroën DS powertrain gaan rijden. | |
sasquatsch | woensdag 20 september 2017 @ 15:00 |
Heidfeld en Rosenqvist zijn bevestigd bij Mahindra. | |
sasquatsch | vrijdag 22 september 2017 @ 12:59 |
Nelson Piquet jr verkast naar Jaguar Racing. Hij gaat daar rijden samen met Mitch Evans. Ho-Pin Tung blijft reservecoureur. Voor het eerst in 60 jaar zal er weer een formule autorace in Zwitserland gehouden gaan worden. Zurich is toegevoegd aan de kalender voor 2017/2018. Het verbod op dit soort races is in 2015 geschrapt voor elektrische auto's. Het overzicht tot nu toe is als volgt: Team (powertrain): coureurs Renault e.dams (Renault): Sebastien Buemi, Nico Prost Audi Sport Abt Schaeffler (ABT Schaeffler): Lucas di Grassi, Daniel Abt Mahindra Racing (Mahindra): Nick Heidfeld, Felix Rosenqvist DS Virgin Racing (Virgin DS): Sam Bird, Alex Lynn TECHEETAH (Renault): Jean-Eric Vergne, André Lotterer NIO Formula E Team (NextEV): Oliver Turvey, Luca Filippi MS&AD Andretti Formula E (Andretti): Antonio Felix da Costa, Robin Frijns, Alexander Sims, Tom Blomqvist Dragon Racing (Penske): Jerome d'Ambrosio, Neel Jani Venturi Formula E Team (Venturi): Maro Engel, Tom Dillman, James Rossiter, Eduardo Mortara, Nyck de Vries, Robin Frijns, Loic Duval, Pascal Wehrlein Panasonic Jaguar Racing (Jaguar): Mitch Evans, Nelson Piquet jr En de kalender voor 2017/2018: 2 december – Hong Kong 3 december – Hong Kong 13 januari – Marrakech (Marokko) 3 februari – Santiago (Chili) 3 maart – Mexico City (Mexico) 17 maart – Sao Paulo (Brazilië) 14 april – Rome (Italië) 28 april – Parijs (Frankrijk) 19 mei – Berlijn (Duitsland) 10 juni – Zurich (Zwitserland) 14 juli – New York (VS) 15 juli – New York (VS) 28 juli – Montréal (Canada) 29 juli – Montréal (Canada) [ Bericht 1% gewijzigd door sasquatsch op 02-10-2017 14:00:29 ] | |
heywoodu | vrijdag 22 september 2017 @ 20:56 |
Dat is nog niet zeker, Zürich is er namelijk niet zo blij mee en in de komende weken gaat de gemeenteraad er over discussiëren. http://www.20min.ch/sport(...)ach-Zuerich-30156349 | |
heywoodu | vrijdag 22 september 2017 @ 20:57 |
São Paulo erbij ook, gaaf | |
sasquatsch | dinsdag 26 september 2017 @ 15:40 |
André Lotterer is, na Neel Jani, de tweede Porsche coureur die zijn opwachting maakt in de Fomule E. Hij zal gaan rijden voor TECHEETAH, het team van Jean-Eric Vergne. | |
sasquatsch | woensdag 27 september 2017 @ 21:27 |
Audi presenteert de nieuwe auto en behoudt beide coureurs Lucas Di Grassi en Daniel Abt. Allan McNish wordt teammanager. | |
sasquatsch | maandag 2 oktober 2017 @ 11:56 |
En weer is een puzzelstukje op zijn plaats gevallen. Luca Filippi gaat voor NIO rijden in plaats van Nelson Piquet jr, die naar Jaguar is gegaan. De kansen voor Robin Frijns worden wel een stuk kleiner. Eigenlijk alleen bij Andretti, als hij daar kan blijven, of Venturi, die een shoot-out wil gaan houden. | |
sasquatsch | maandag 2 oktober 2017 @ 12:57 |
Deze week is er een collectieve test op het circuit van Valencia. Zowel vandaag, morgen als donderdag wordt er getest. Naast de coureurs die al bevestigd zijn komen er enkele nieuwe coureurs in actie. Voor Andretti komen naast Antonio Felx da Costa ook Alexander Sims en Tom Blomqvist in actie en voor Venturi komen naast Maro Engel ook James Rossiter, Edoardo Mortara en Michael Benyahia in actie. Geen Robin Frijns of Nyck de Vries dus. https://nl.motorsport.com(...)ema-valencia-960371/ | |
sasquatsch | maandag 2 oktober 2017 @ 13:58 |
Antonio Felix da Costa is bevestigd voor seizoen 4 bij MS&AD Andretti. Wie er naast hem gaat plaats nemen is nog niet bekend. | |
sasquatsch | vrijdag 13 oktober 2017 @ 18:11 |
Frijns is definitief weg bij Andretti. Zijn relatie met Audi in de GT is een probleem voor BMW. https://www.motorsport.co(...)tti-bmw-audi-965215/ | |
sasquatsch | vrijdag 20 oktober 2017 @ 23:27 |
Venturi gaat aankomend seizoen rijden met Maro Engel en Edoardo Mortaro, beide voor Mercedes uitkomend in de DTM. https://m.gpupdate.net/en/autosport-news/359945/ | |
sasquatsch | woensdag 25 oktober 2017 @ 13:18 |
Nissan neemt na aankomend seizoen de plek van Renault over https://www.gpupdate.net/(...)ula-e-after-2017-18/ | |
sasquatsch | vrijdag 3 november 2017 @ 17:52 |
De officiele startlijst is bekend gemaakt, Tom Blomqvist gaat rijden voor Andretti. Daarmee wordt de invulling als volgt: Team (powertrain): coureurs Renault e.dams (Renault): Sebastien Buemi, Nico Prost Audi Sport Abt Schaeffler (Audi): Lucas di Grassi, Daniel Abt Mahindra Racing (Mahindra): Nick Heidfeld, Felix Rosenqvist DS Virgin Racing (Citroën): Sam Bird, Alex Lynn TECHEETAH (Renault): Jean-Eric Vergne, André Lotterer NIO Formula E Team (NextEV): Oliver Turvey, Luca Filippi MS&AD Andretti Formula E (Andretti): Antonio Felix da Costa, Tom Blomqvist Dragon Racing (Penske): Jerome d'Ambrosio, Neel Jani Venturi Formula E Team (Venturi): Maro Engel, Eduardo Mortara Panasonic Jaguar Racing (Jaguar): Mitch Evans, Nelson Piquet jr | |
sasquatsch | woensdag 15 november 2017 @ 13:40 |
Kamui Kobayashi gaat voor Andretti Racing de eerste race in Hong Kong rijden in de plaats van Tom Blomqvist. Dit om sponsor MS&AD tevreden te houden. De verwachting is dat Blomqvist wel de rest van de races gaat rijden en in het geval van eventuele clashes met de DTM of WEC vervangen wordt door Alexander Sims. https://www.motorsport.co(...)in-hong-kong-978877/ | |
de_boswachter | woensdag 15 november 2017 @ 13:53 |
OK. Voor welk team rijd hij aankomend seizoen dan ? | |
sasquatsch | woensdag 15 november 2017 @ 13:58 |
Op het moment van posten was er ook geen sprake van. Zeker niet omdat hij niet goed genoeg zou zijn of zo. Hij presteerde beter dan Felix Da Costa en Andretti had al aangegeven graag met hem door te willen, maar uiteindelijk was het BMW die hem niet wilde hebben vanwege zijn activiteiten voor Audi. | |
sasquatsch | woensdag 29 november 2017 @ 13:04 |
TagForce | woensdag 29 november 2017 @ 13:35 |
Dus die Formule E auto is niet eens sneller dan een cheetah? Wat een baggerbakken | |
heywoodu | zaterdag 2 december 2017 @ 07:49 |
Tien minuten nog tot de start. Pole voor Vergne, Bird op 0.027 en Heidfeld op 0.029 | |
sasquatsch | zaterdag 2 december 2017 @ 08:03 |
Opvallend. Twee verschillende Dragons. Een rode en een witte. | |
sasquatsch | zaterdag 2 december 2017 @ 08:05 |
En toen stonden er een paar vast. | |
heywoodu | zaterdag 2 december 2017 @ 08:05 |
En rood, goed begin van het seizoen | |
heywoodu | zaterdag 2 december 2017 @ 08:17 |
Fanboost voor Filippi en Kobayashi, nieuwe namen die hem krijgen (nou ja en Di Grassi) | |
sasquatsch | zaterdag 2 december 2017 @ 08:20 |
Duurt wel lang | |
heywoodu | zaterdag 2 december 2017 @ 08:21 |
Ze zijn de regels omtrent een rode vlag nog even aan het opstellen | |
heywoodu | zaterdag 2 december 2017 @ 08:25 |
Oh god, ook een halo op de Formule E volgend seizoen? | |
tja77 | zaterdag 2 december 2017 @ 08:29 |
Pffff duurt en duurt maar. Tis niet zo dat er veel zooi geruimd moest worden. | |
sasquatsch | zaterdag 2 december 2017 @ 08:32 |
We gaan zo verder. Eerst moeten de wagens die nog geen ronde afgelegd hebben hun rondje rijden zodat het batterijniveau gelijk is. | |
tja77 | zaterdag 2 december 2017 @ 08:33 |
Ahja, de coureurs die vooraan zaten hebben langer op racepace gereden en daardoor minder accu. Flikker er dan bij iedereen een accu in die nog vol zit. Probleem opgelost. | |
heywoodu | zaterdag 2 december 2017 @ 08:36 |
En we zijn weer onderweg | |
sasquatsch | zaterdag 2 december 2017 @ 08:38 |
Di Grassi weer lekker bezig | |
heywoodu | zaterdag 2 december 2017 @ 08:38 |
Gezellig | |
tja77 | zaterdag 2 december 2017 @ 08:38 |
De elektrische quad van mijn zoon maakt een indrukwekkender geluid dan deze stofzuigers | |
heywoodu | zaterdag 2 december 2017 @ 08:39 |
D'Ambrosio klaar? | |
tja77 | zaterdag 2 december 2017 @ 08:41 |
Verstappen op 1 | |
heywoodu | zaterdag 2 december 2017 @ 08:42 |
Handig bezig Heidfeld | |
tja77 | zaterdag 2 december 2017 @ 08:43 |
Geen accu percentages meer? | |
heywoodu | zaterdag 2 december 2017 @ 08:48 |
Vrij irritant ja | |
heywoodu | zaterdag 2 december 2017 @ 08:50 |
Di Grassi al naar binnen | |
tja77 | zaterdag 2 december 2017 @ 08:50 |
Kaput | |
heywoodu | zaterdag 2 december 2017 @ 08:51 |
Turvey | |
heywoodu | zaterdag 2 december 2017 @ 08:53 |
Lekkere live timing ook weer, loopt maar twee à drie ronden achter. http://www.fiaformulae.com/en/live-timing | |
heywoodu | zaterdag 2 december 2017 @ 08:55 |
Bird gaat hard | |
heywoodu | zaterdag 2 december 2017 @ 08:57 |
Bird | |
tja77 | zaterdag 2 december 2017 @ 08:57 |
tja77 | zaterdag 2 december 2017 @ 08:59 |
Dat wordt een penalty | |
tja77 | zaterdag 2 december 2017 @ 08:59 |
Geen accu percentages vanwege de herstart. | |
heywoodu | zaterdag 2 december 2017 @ 09:00 |
Buemi weer ranzig mad | |
heywoodu | zaterdag 2 december 2017 @ 09:00 |
Wat een flauwekul | |
tja77 | zaterdag 2 december 2017 @ 09:01 |
Schijnt dat ook de teams geen inzicht hebben daarin. | |
heywoodu | zaterdag 2 december 2017 @ 09:01 |
Hoogterp pakt mijn Twittervraag erbij en op dat moment komt het in beeld, ideaal. | |
tja77 | zaterdag 2 december 2017 @ 09:03 |
Ik heb Engels commentaar. En die wisten te melden dat door de herstart de data verloren is gegaan. Nu na de autowissel is het weer op orde. | |
tja77 | zaterdag 2 december 2017 @ 09:05 |
Nog geen penalty voor Bird? Die wisselde toch gewoon op een illegale manier van auto? | |
sasquatsch | zaterdag 2 december 2017 @ 09:05 |
Ik las het op twitter. Probleem met het opvangen van de data van de sensoren. | |
sasquatsch | zaterdag 2 december 2017 @ 09:05 |
Under investigation Edit Drive Through | |
heywoodu | zaterdag 2 december 2017 @ 09:05 |
DT voor Bird | |
tja77 | zaterdag 2 december 2017 @ 09:06 |
Ah, daar is het al. Terrecht vind ik. | |
heywoodu | zaterdag 2 december 2017 @ 09:07 |
Bird houdt de leiding | |
heywoodu | zaterdag 2 december 2017 @ 09:18 |
Engel in de problemen, teveel energie gebruikt Waarom zit er meer energie in zo'n accu dan je mag gebruiken? | |
heywoodu | zaterdag 2 december 2017 @ 09:23 |
20s straf voor Engel, 14e ipv 4e | |
sasquatsch | zaterdag 2 december 2017 @ 09:25 |
Niet teveel in totaal, maar op een bepaald moment gebruikt. Hij gebruikte een fanboost momentje terwijl hij dat niet mag of zo iets. | |
VacaLoca | zaterdag 2 december 2017 @ 09:32 |
Hm jammer, Formule E nog niet echt snel doorontwikkeld. Ik hoorde dat volgend seizoen er wel 56kwh accus komen, maar worden dat standaard batterijen voor iedereen of mag elke fabrikant z'n eigen accupakket ontwikkelen zonder gekke restricties? Anders is deelname fabrikanten beetje wassen neus en gaat het enkel om sponsoring. | |
sasquatsch | zaterdag 2 december 2017 @ 09:40 |
Ze mogen hun eigen powertrain bouwen. Batterij is standaard. | |
VacaLoca | zaterdag 2 december 2017 @ 10:06 |
Jammer, had daar ook graag concurrentie gezien, al was het al maar tussen bv Sony en Panasonic. | |
JayHovah | zaterdag 2 december 2017 @ 10:37 |
Wel grappig, ik heb 2 jaar online geracet tegen Hoogterp. Naja, hij was top en ik was kanonnenvoer... | |
motorbloempje | zaterdag 2 december 2017 @ 22:25 |
Maar eens even bijkijken.… al zitten we nu al uren te wachten na die kettingbotsing in lap 2. | |
sasquatsch | zaterdag 2 december 2017 @ 22:32 |
Half uurtje. En als je Channel 5 kijkt begon de uitzending sowieso twee uur later Morgen is race 2 ook weer om 8.00 Nederlandse tijd. | |
motorbloempje | zaterdag 2 december 2017 @ 23:07 |
Hyperbool. | |
heywoodu | zondag 3 december 2017 @ 07:54 |
Tijd voor race 2 | |
heywoodu | zondag 3 december 2017 @ 07:58 |
Uitslag kwalificatie: | |
Sunri5e | zondag 3 december 2017 @ 08:00 |
Wat is er met Buemi gebeurd? | |
heywoodu | zondag 3 december 2017 @ 08:01 |
Dat is een prima vraag | |
heywoodu | zondag 3 december 2017 @ 08:02 |
Ah, Buemi maakte dus een fout in de opwarmronde van de kwalificatie. Zal wel schade hebben opgelopen. | |
heywoodu | zondag 3 december 2017 @ 08:04 |
Duurt lang | |
tja77 | zondag 3 december 2017 @ 08:06 |
sasquatsch | zondag 3 december 2017 @ 08:06 |
Problemen bij de start | |
heywoodu | zondag 3 december 2017 @ 08:07 |
Beweging! | |
tja77 | zondag 3 december 2017 @ 08:08 |
Het duurt ff.... | |
tja77 | zondag 3 december 2017 @ 08:08 |
Pffff haha | |
heywoodu | zondag 3 december 2017 @ 08:08 |
Safety car, gooi jezelf weg mensen | |
tja77 | zondag 3 december 2017 @ 08:08 |
Ik ga ff een bakje koffie pakken | |
sasquatsch | zondag 3 december 2017 @ 08:08 |
Problemen met de lichten | |
heywoodu | zondag 3 december 2017 @ 08:10 |
Opschieten dan, we gaan van start | |
heywoodu | zondag 3 december 2017 @ 08:11 |
Rosenqvist | |
sasquatsch | zondag 3 december 2017 @ 08:11 |
Rosenqvist | |
heywoodu | zondag 3 december 2017 @ 08:15 |
Heidfeld klaar Oh, hij was even klaar, maar nu niet meer | |
heywoodu | zondag 3 december 2017 @ 08:22 |
Rosenqvist rijdt voorlopig prima na die eerste bocht | |
sasquatsch | zondag 3 december 2017 @ 08:34 |
De wagenwissels zijn begonnen | |
heywoodu | zondag 3 december 2017 @ 08:36 |
Doei Di Grassi Oh, ook weer niet permanent. | |
sasquatsch | zondag 3 december 2017 @ 08:37 |
Even resetten en ze doen het weer. Lijkt Windows wel | |
heywoodu | zondag 3 december 2017 @ 08:38 |
Wel ideaal, raceauto's waar je uit kunt stappen als je ook maar even in het grind hapt zijn ook te kansloos voor woorden, dan toch liever dit | |
heywoodu | zondag 3 december 2017 @ 08:39 |
Rosenqvist gewoon derde weer, netjes zeg. | |
sasquatsch | zondag 3 december 2017 @ 08:43 |
Abt, Kobayashi en Filippi fanboost. Twee van de drie liggen laatste. | |
sasquatsch | zondag 3 december 2017 @ 08:44 |
Da Costa ook ver teruggevallen na de pitstops. | |
heywoodu | zondag 3 december 2017 @ 08:53 |
Lekker ook weer, nieuwe live graphics die een paar seconden achter lopen. Het is nog een beetje een houtje-touwtje-seizoen met al dat gedoe zo. | |
heywoodu | zondag 3 december 2017 @ 08:56 |
Mortara | |
sasquatsch | zondag 3 december 2017 @ 08:57 |
Problemen met de regen. | |
heywoodu | zondag 3 december 2017 @ 08:58 |
Ramt er ook nog even bijna een achterblijver af | |
sasquatsch | zondag 3 december 2017 @ 08:59 |
Abt krijgt de overwinning cadeau. Komt mooi uit want het is zijn verjaardag. | |
heywoodu | zondag 3 december 2017 @ 08:59 |
Dat ging nog fout Lotterer de muur in | |
tja77 | zondag 3 december 2017 @ 09:06 |
Push more and more... Wilde de snelste ronde binnenhengelen. Oftewel, verrekte domme kut. | |
sasquatsch | zondag 3 december 2017 @ 09:06 |
Eigen fout dus. Wilde nog voor de snelste ronde gaan en blokkeerde de remmen. | |
sasquatsch | zondag 3 december 2017 @ 09:12 |
Team Audi under investigation | |
sasquatsch | zondag 3 december 2017 @ 12:22 |
Daniel Abt is gediskwalificeerd omdat barcodes op security stickers van de FIA op de inverter en MGU niet kloppen. Felix Rosenqvist is nu de winnaar. | |
sasquatsch | woensdag 6 december 2017 @ 19:09 |
Een race in Punta del Este in Uruguay vervangt de gecancelde race in Sao Paulo. https://www.e-racing.net/(...)-sao-paulo-in-march/ | |
heywoodu | woensdag 6 december 2017 @ 19:36 |
Jammer. | |
twiFight | vrijdag 8 december 2017 @ 03:54 |
FE mag haar techniek nog wel even op orde brengen zeg, halleluja wat een gepruts soms. Wel aardig vermakelijke races. Stom stom stom van Mortara, maar wel super dat hij dat op camera toegeeft. Genoeg coureurs die de schuld hadden afgeschoven. En die Buemi moet echt naar een psycholoog toe man, wat een boze zeikert. | |
sasquatsch | dinsdag 12 december 2017 @ 17:45 |
JayHovah | dinsdag 12 december 2017 @ 20:17 |
Bron: nu.nl | |
franklop | maandag 18 december 2017 @ 20:57 |
| |
twiFight | woensdag 20 december 2017 @ 16:57 |
Booo. Geld/sponsorgebrek, lijkt het. | |
sasquatsch | woensdag 3 januari 2018 @ 13:29 |
Neel Jani houdt na één race de Formule E al voor gezien bij Dragon Racing na teleurstellende resultaten. José Maria 'Pechito' Lopez, die afgelopen seizoen voor DS Virgin uitkwam, lijkt de voornaamste kandidaat om hem te vervangen. | |
heywoodu | woensdag 3 januari 2018 @ 13:31 |
Echte doorzetter. | |
sasquatsch | donderdag 4 januari 2018 @ 16:15 |
Bij deze de line-up van de rookie test op 14 januari in Marrakesh, de dag na de race in deze Marokkaanse plaats. Audi Sport Abt Schaeffler: Nyck de Vries en Nico Müller Dragon Racing: Maximilian Günther en Andrea Caldarelli DS Virgin Racing: Joel Eriksson en Antonio Giovinazzi Mahindra Racing: Daniel Juncadella en Sam Dejonghe MS&AD Andretti Formula E: Colton Herta en Bruno Spengler NIO Formula E Team: Harry Tincknell en Alexandre Imperatori Panasonic Jaguar Racing: Paul Di Resta en Pietro Fittipaldi Renault e.dams: Mitsunori Takaboshi en Alexander Albon TECHEETAH: James Rossiter en Frederic Makowiecki Venturi Formula E Team: Michael Benyahia en Gary Paffett | |
sasquatsch | donderdag 11 januari 2018 @ 20:01 |
De Formule E schrapt per direct de minimum pitstoptijd. DI Grassi en Bird zijn er niet blij mee. https://nl.motorsport.com(...)ijd-pitstops-994781/ | |
sasquatsch | vrijdag 12 januari 2018 @ 17:45 |
En is alweer teruggedraaid | |
Sinister-D- | vrijdag 12 januari 2018 @ 18:09 |
lijkt de FIA wel..... Ow wacht | |
Nattekat | vrijdag 12 januari 2018 @ 18:10 |
Dat was snel. | |
heywoodu | zaterdag 13 januari 2018 @ 13:46 |
Vanaf 16:30 trouwens de uitzending vanuit Marrakesh (17:00 de race) | |
sasquatsch | zaterdag 13 januari 2018 @ 15:02 |
Sebastien Buemi start van pole, voor Sam Bird, Felix Rosenqvist, Jose Maria Lopez en Lucas di Grassi. | |
franklop | zaterdag 13 januari 2018 @ 17:08 |
Gestart inmiddels | |
franklop | zaterdag 13 januari 2018 @ 17:17 |
Die fanboost blijft een farce he | |
#ANONIEM | zaterdag 13 januari 2018 @ 17:19 |
Yep. Sowieso blijft deze klasse nogal knullig. | |
#ANONIEM | zaterdag 13 januari 2018 @ 17:26 |
En tot zover Lotterer. | |
franklop | zaterdag 13 januari 2018 @ 17:29 |
Ja joh ga nog even oversteken | |
franklop | zaterdag 13 januari 2018 @ 17:46 |
Mooie actie van Rosenquist | |
sasquatsch | zondag 14 januari 2018 @ 21:12 |
In de rookietest van vandaag was Nico Muller de snelste in een Audi voor Pietro Fittipaldi in een Jaguar en Maximulian Gunther in een Dragon. Nyck de Vries kwam door technische problemen (blijkbaar dezelfde als bij Di Grassi gisteren) niet verder dan de tiende plek. https://m.gpupdate.net/nl/autosport-nieuws/362264/ [ Bericht 5% gewijzigd door sasquatsch op 14-01-2018 21:54:33 ] | |
sasquatsch | donderdag 18 januari 2018 @ 21:42 |
Er komt geen vervanging van de gecancelde races in Montreal. De kalender is dus ingekort naar 12 races, waarvan er al 3 geweest zijn, met de afsluiter in New York. | |
JayHovah | maandag 29 januari 2018 @ 18:39 |
Robert Frijns heeft het na zijn exit bij Formula E het toch niet verkeerd gedaan...hij gaat Ekström vervangen bij Audi in de DTM! | |
Racerblade | dinsdag 30 januari 2018 @ 13:26 |
Auto voor volgend seizoen: | |
nils7 | dinsdag 30 januari 2018 @ 13:52 |
Jammer dat er geen shield is. En ik vind de auto erg breed op sommige punten (neus, sidepods) Die achtervleugel is wel apart. Heb ooit concepts voor de F1 gezien met zo iets in de hoop dat het close racing oplevert. Ben benieuwd of dat zo is. | |
TagForce | dinsdag 30 januari 2018 @ 15:40 |
Dit is toch geen open wheel meer? Wat een verschrikkelijk lelijk gedrocht. | |
Fir3fly | dinsdag 30 januari 2018 @ 15:43 |
Ze moeten toch wat? Het ding is zo ontzettend traag dat er anders gewoon geen downforce gegenereerd wordt . | |
sasquatsch | dinsdag 30 januari 2018 @ 19:32 |
Het is dat de regels het tegenwoordig verbieden, anders zou de F1 ook niet meer open wheel zijn. De wielkappen zijn aerodynamisch gezien beter. In het (verre) verleden waren er al Formule 1 wagens met dit soort wielkappen. En is er ook getest met cockpits omdat die aerodynamisch beter zouden zijn. | |
Wombcat | dinsdag 30 januari 2018 @ 19:42 |
Mercedes W196 in 1954 en 1955 had op enkele circuits idd een stroomlijnkap | |
Wombcat | dinsdag 30 januari 2018 @ 19:45 |
En de Lancia D50 (een paar jaar later) had brandstoftanks tussen de wielen hangen | |
JayHovah | dinsdag 30 januari 2018 @ 20:57 |
De Tyrrell P34 met 6 wielen was in princiepe toch ook geen open-wheeler? Edit: OK, ik geef toe dat het voer voor discussie is: | |
sasquatsch | donderdag 1 februari 2018 @ 12:41 |
Aanstaande zaterdag 3 februari is de volgende race in Santiago (Chili). De race begint om 20.00 Nederlandse tijd. | |
sasquatsch | zaterdag 3 februari 2018 @ 17:10 |
Jean-Eric Vergne start van pole voor Sebastien Buemi. Lucas di Grassi rijdt de derde tijd maar start als 13de door een grid penalty (vanwege het vervangen van een inverter als gevolg van de problemen in de vorige race). André Lotterer (snelste in de groepsfase) en Sam Bird, de andere twee coureurs in de Super Pole raken de muur en starten als vierde en vijfde. Kampioenschapsleider Felix Rosenqvist komt niet verder dan de 14de plaats. | |
heywoodu | zaterdag 3 februari 2018 @ 20:01 |
We gaan beginnen | |
heywoodu | zaterdag 3 februari 2018 @ 20:07 |
Lopez kan douchen | |
heywoodu | zaterdag 3 februari 2018 @ 20:09 |
Engel achter de SC de muur in | |
sasquatsch | zaterdag 3 februari 2018 @ 20:09 |
Heidfeld ook Edit: douchen dus | |
heywoodu | zaterdag 3 februari 2018 @ 20:11 |
Niet de tweede auto in gestapt? Gaat wel van 99 naar 98 procent | |
sasquatsch | zaterdag 3 februari 2018 @ 20:12 |
Blijkbaar wel, maar heeft weinig zin. Punten kan hij niet meer halen en zelfs uitrijden is een probleem. | |
heywoodu | zaterdag 3 februari 2018 @ 20:21 |
Fanboost voor Lopez | |
sasquatsch | zaterdag 3 februari 2018 @ 20:22 |
En we zijn weer los | |
heywoodu | zaterdag 3 februari 2018 @ 20:26 |
Abt naar binnen al | |
sasquatsch | zaterdag 3 februari 2018 @ 20:28 |
Ik vraag me af of Heidfeld straks weer in zijn eerste wagen mag stappen ls die op tijd gerepareerd is. | |
sasquatsch | zaterdag 3 februari 2018 @ 20:44 |
Turvey valt stil na de wagenwissel | |
sasquatsch | zaterdag 3 februari 2018 @ 20:48 |
En Di Grassi ook. | |
sasquatsch | zaterdag 3 februari 2018 @ 21:03 |
Gaat lekker tussen die Techeetahs. Al de tweede keer dat ze elkaar bijna van de baan rijden | |
sasquatsch | zaterdag 3 februari 2018 @ 21:12 |
Maar goed, ze komen beiden aan de finish in een 1-2 en verslaan als klantenteam het fabrieksteam. | |
sasquatsch | zondag 4 februari 2018 @ 11:19 |
Techeetah krijgt een boete van ¤ 30.000 voor aanpassingen aan de nieuwe seatbelts die zijn geïntroduceerd waardoor er geen minimum wagenwissel meer is. Wel mogen ze hun 1-2 behouden. Dragon Racing krijgt ¤ 15.000 boete. https://www.motorsport.co(...)ric-one-two-1001946/ | |
twiFight | maandag 5 februari 2018 @ 03:01 |
Uiteindelijk een spannende race. Ik hoopte dat Lotterer JEV nog voorbij zou komen, hij was duidelijk sneller (alhoewel jev nog wel wat energie over had). Ik denk dat DiGrassi een fles whisky open getrokken heeft en vast aan volgend jaar denkt | |
sasquatsch | maandag 5 februari 2018 @ 08:38 |
JEV had geen radio meer en dacht dat hij nog een ronde moest en was dus energie aan het sparen. Daarom leek Lotterer een stuk sneller. | |
sasquatsch | zaterdag 3 maart 2018 @ 11:04 |
Vanavond om 23.00 uur is de vijfde race van het Formule E seizoen. Om 19.00 uur is de kwalificatie. De race is live te zien op Eurosport en Ziggo Sport Racing. | |
sasquatsch | zaterdag 3 maart 2018 @ 20:01 |
Felix Rosenqvist start vanavond vanaf de pole positioneren voor een verrassende Antonio Felix da Costa en Oliver Turvey. Sebastien Buemi start als vierde doordat Alex Lynn (die derde werd), net als Sam Bird en Lucas di Grassi, 10 plaatsen gridstraf heeft gekregen. Di Grassi start daardoor achteraan. | |
sasquatsch | zaterdag 3 maart 2018 @ 23:03 |
We gaan beginnen | |
Sinister-D- | zaterdag 3 maart 2018 @ 23:03 |
Eerste FE wedstrijd wat ik weer eens ga kijken in 2 jaar (denk ik), veel gemist wegens tijd gebrek. | |
franklop | zaterdag 3 maart 2018 @ 23:07 |
Volle bak | |
sasquatsch | zaterdag 3 maart 2018 @ 23:09 |
Ik snap die gridopstelling niet, maar dat zal wel aan mij liggen. Lynn p3 + 10 = 10? Da Costa p2 = 4? | |
sasquatsch | zaterdag 3 maart 2018 @ 23:13 |
Oh, Felix da Costa heeft 2 plekken straf gekregen omdat zijn auto te licht was na de Super Pole. Alleen waarom Lynn van P10 mag starten blijft onduidelijk. | |
sasquatsch | zaterdag 3 maart 2018 @ 23:19 |
Rosenqvist valt stil | |
sasquatsch | zaterdag 3 maart 2018 @ 23:34 |
Het zit de Mahindra's niet mee. Nu is het Heidfeld die stil valt | |
flipsen | zaterdag 3 maart 2018 @ 23:36 |
Streampje ergens? Geen tv | |
sasquatsch | zaterdag 3 maart 2018 @ 23:36 |
En Lotterer under investigation voor een unsafe release. Reed tegen een monteur aan. | |
sasquatsch | zaterdag 3 maart 2018 @ 23:48 |
Lotterer krijgt een Drive Through | |
sasquatsch | zaterdag 3 maart 2018 @ 23:56 |
Abt wint. Nu maar hopen dat Audi het papierwerk wel goed heeft ingevuld en hij de overwinning mag behouden. | |
sasquatsch | zaterdag 3 maart 2018 @ 23:57 |
En Di Grassi pakt de eerste punten van dit seizoen. | |
heywoodu | zaterdag 17 maart 2018 @ 13:29 |
Buemi bovenaan in de eerste training in Punta del Este. Om 16.00 de kwalificatie en om 20.00 de race. | |
heywoodu | zaterdag 17 maart 2018 @ 15:44 |
Di Grassi bovenaan in training twee. | |
heywoodu | zaterdag 17 maart 2018 @ 16:59 |
Superpole begint nu | |
sasquatsch | zaterdag 17 maart 2018 @ 17:57 |
Di Grassi, Lynn en Turvey zijn under investigation voor het raken van een bollard aan de binnenkant van een chicane. | |
sasquatsch | zaterdag 17 maart 2018 @ 19:30 |
Mitch Evans moet achteraan starten vanwege een te zwarelichte auto na een batterijwissel. Edit: de commentator had het over een te zware auto maar op Twitter over een te lichte auto. Dat lijkt me logischer [ Bericht 60% gewijzigd door sasquatsch op 17-03-2018 19:39:30 ] | |
sasquatsch | zaterdag 17 maart 2018 @ 19:33 |
En Di Grassi, Lynn en Turvey hebben een gridstraf gekregen waardoor Vergne (de langzaamste in de Super Pole) van pole start | |
sasquatsch | zaterdag 17 maart 2018 @ 19:54 |
Kwebbelkop is ook aanwezig. Blijkbaar een bekende Nederlandse Youtuber. Heb nog nooit van hem gehoord | |
heywoodu | zaterdag 17 maart 2018 @ 19:56 |
Klinkt echt superinteressant. | |
heywoodu | zaterdag 17 maart 2018 @ 19:56 |
Die Azzy vond ik interessanter. | |
sasquatsch | zaterdag 17 maart 2018 @ 20:02 |
We gaan beginnen | |
heywoodu | zaterdag 17 maart 2018 @ 20:06 |
Lotterer | |
heywoodu | zaterdag 17 maart 2018 @ 20:09 |
Daar gaat nog wel een straf komen voor inhalen achter de safety car | |
sasquatsch | zaterdag 17 maart 2018 @ 20:10 |
Het zijn er blijkbaar meer. | |
franklop | zaterdag 17 maart 2018 @ 20:11 |
Dat was even een goed uitzicht | |
heywoodu | zaterdag 17 maart 2018 @ 20:12 |
Lotterer met een probleem? Die leek vlak voor de safety car ook al niet best te gaan | |
heywoodu | zaterdag 17 maart 2018 @ 20:15 |
Ja dus | |
franklop | zaterdag 17 maart 2018 @ 20:16 |
Fanboosts blijven een farce he | |
heywoodu | zaterdag 17 maart 2018 @ 20:18 |
Absoluut. Nog erger dan een automatische caution na een stage. | |
heywoodu | zaterdag 17 maart 2018 @ 20:19 |
Buemi ook met een probleem | |
heywoodu | zaterdag 17 maart 2018 @ 20:19 |
Die hing bijna vol in de muur | |
heywoodu | zaterdag 17 maart 2018 @ 20:20 |
"Verre van optimaal" is inderdaad wel de goede beschrijving voor Buemi's auto zo. | |
sasquatsch | zaterdag 17 maart 2018 @ 20:25 |
Hij raakte dus wel de muur | |
heywoodu | zaterdag 17 maart 2018 @ 20:26 |
Dat was een andere move, die ik bedoelde werd een half minuutje later al herhaald en daar raakte hij de muur nog niet | |
franklop | zaterdag 17 maart 2018 @ 20:26 |
nu ga je wel heel ver | |
franklop | zaterdag 17 maart 2018 @ 20:27 |
Dan heb je nu dus nog maar 83% met nog 20 rondjes te gaan. Dan ga je het toch gewoon niet redden zonder nog een wissel? | |
franklop | zaterdag 17 maart 2018 @ 20:30 |
Close racing in de pits | |
sasquatsch | zaterdag 17 maart 2018 @ 20:31 |
Hopen op een safetycar en erg langzaam rijden. | |
franklop | zaterdag 17 maart 2018 @ 20:32 |
Ja ok, maar normaal gesproken dus compleet kansloos voor iets, want je kunt je niet eens een snelle ronde voor extra punt permitteren. | |
heywoodu | zaterdag 17 maart 2018 @ 20:32 |
Haha Di Grassi | |
heywoodu | zaterdag 17 maart 2018 @ 20:32 |
En al kon je dat wel, je moet in de punten eindigen om dat bonuspunt te kunnen innen | |
heywoodu | zaterdag 17 maart 2018 @ 20:35 |
Abt | |
sasquatsch | zaterdag 17 maart 2018 @ 20:35 |
Abt in de problemen | |
heywoodu | zaterdag 17 maart 2018 @ 20:35 |
Gordel los? | |
franklop | zaterdag 17 maart 2018 @ 20:35 |
Dat is zuur | |
heywoodu | zaterdag 17 maart 2018 @ 20:39 |
Altijd fijn om te weten dat James Barclay in de pitstraat een lichaamstemperatuur van 37,3 graden Celsius heeft, dat zijn nog eens de innovaties. | |
franklop | zaterdag 17 maart 2018 @ 20:44 |
De afkorting VER is wel erg verwarrend natuurlijk | |
sasquatsch | zaterdag 17 maart 2018 @ 20:46 |
Ik zie die twee nog wel in de muur eindigen | |
heywoodu | zaterdag 17 maart 2018 @ 20:47 |
Zonde van die straf, Evans rijdt echt een toprace. | |
heywoodu | zaterdag 17 maart 2018 @ 20:48 |
Evans | |
franklop | zaterdag 17 maart 2018 @ 20:50 |
Die camera is echt genot | |
heywoodu | zaterdag 17 maart 2018 @ 20:54 |
Heerlijke race | |
sasquatsch | zaterdag 17 maart 2018 @ 20:55 |
Mooi gevecht | |
twiFight | zondag 18 maart 2018 @ 02:36 |
Zeker fijne race. Ik dacht nog even dat Bird tweede ging worden. | |
sasquatsch | zaterdag 14 april 2018 @ 09:12 |
Vandaag is de race in Rome. Om 12 uur de kwalificatie en om 16 uur de race. | |
sasquatsch | zaterdag 14 april 2018 @ 12:33 |
Felix da Costa en Lopez Felix da Costa raakt Lopez bij het uitrijden van de pitbox zodat beide geen kwalificatie kunnen rijden. | |
heywoodu | zaterdag 14 april 2018 @ 13:04 |
Rosenqvist op pole, voor Bird, Evans en Lotterer. | |
heywoodu | zaterdag 14 april 2018 @ 15:57 |
We gaan beginnen | |
heywoodu | zaterdag 14 april 2018 @ 16:03 |
Lekker stukje van de pre-grid naar de grid, dwars over een of andere parkeerplaats | |
heywoodu | zaterdag 14 april 2018 @ 16:05 |
Lekkere eerste bocht ook weer | |
heywoodu | zaterdag 14 april 2018 @ 16:24 |
Ik heb leukere ePrix' gezien. | |
heywoodu | zaterdag 14 april 2018 @ 16:32 |
Oei, chaos | |
heywoodu | zaterdag 14 april 2018 @ 16:37 |
SC, gelijk na de autowissels zet Lynn hem in de muur. Prima voor Evans en Lotterer die iets later gestopt zijn en dus meer % hebben | |
heywoodu | zaterdag 14 april 2018 @ 16:44 |
Rosenqvist in de shit | |
heywoodu | zaterdag 14 april 2018 @ 16:52 |
Evans gaat Bird aanvallen voor de winst, dit kan nog leuk worden. | |
heywoodu | zaterdag 14 april 2018 @ 16:55 |
Di Grassi er ook bij, dit wordt mooi | |
Racerblade | zaterdag 14 april 2018 @ 17:07 |
Evans. | |
twiFight | maandag 16 april 2018 @ 04:50 |
Gave tweede helft van de race. Ik vind wel dat ze bij de fia na x rondes hun smoel moeten houden over de pitstops. DiGrassi 2 ronden voor het einde van de race nog een keer under investigation voor de pitstop, gaat nergens over. | |
JayHovah | zaterdag 28 april 2018 @ 11:40 |
Naast het geweld van de F1 in Baku is dit weekend ook de Formule E in Parijs. | |
heywoodu | zaterdag 28 april 2018 @ 13:07 |
Vergne op pole, voor Bird, Lotterer en Engel. | |
sasquatsch | zaterdag 28 april 2018 @ 14:58 |
Race is om 16.00 uur. | |
heywoodu | zaterdag 28 april 2018 @ 16:04 |
Precies op tijd na de F1 | |
sasquatsch | zaterdag 28 april 2018 @ 16:04 |
We gaan beginnen. | |
sasquatsch | zaterdag 28 april 2018 @ 16:08 |
Goeie vervanging voor Frijns, die Blomqvist | |
sasquatsch | zaterdag 28 april 2018 @ 16:21 |
Meatball voor Prost. Zijn ze ook mooi op tijd mee. | |
Doler12 | zaterdag 28 april 2018 @ 16:45 |
Even een beuk er in | |
heywoodu | zaterdag 28 april 2018 @ 16:45 |
Eerste inhaalactie in de top-5 en precies in de ene minuut dat ik even weg ben gelopen om wat te eten te pakken. Wat gebeurde er? Lotterer beukte zich langs Bird? | |
heywoodu | zaterdag 28 april 2018 @ 16:46 |
Ah, herhaling | |
heywoodu | zaterdag 28 april 2018 @ 16:59 |
Gare finishlijn wel Vergne wint. | |
heywoodu | zaterdag 28 april 2018 @ 16:59 |
Huh wtf? | |
Doler12 | zaterdag 28 april 2018 @ 17:00 |
Ha what the shit | |
heywoodu | zaterdag 28 april 2018 @ 17:00 |
Met drie wielen het podium op | |
Klapjap | zaterdag 28 april 2018 @ 17:01 |
sasquatsch | zaterdag 28 april 2018 @ 17:01 |
Chaotische eindfase weer | |
heywoodu | zaterdag 28 april 2018 @ 17:02 |
Sow | |
Doler12 | zaterdag 28 april 2018 @ 17:02 |
Damn | |
twiFight | zondag 29 april 2018 @ 22:27 |
Prachtig resultaat voor Vergne in Parijs natuurlijk. Ik meen wel te zien dat Lotterer blokkeert op het moment dat hij langzaam gaat omdat hij geen energie meer heeft. In de resultaten staat hij nog wel op P6. In de interviews geeft hij aan dat hij "didn't know where to go". | |
sasquatsch | zondag 29 april 2018 @ 22:29 |
Hij blijft op P6. Hij heeft 10 plekken gridstraf voor de volgende race gekregen. | |
sasquatsch | maandag 7 mei 2018 @ 15:04 |
Stephane Sarrazin vervangt Tom Blomqvist bij Andretti voor de rest van het seizoen. https://www.motorsportweek.com/news/id/18075 | |
ChatGirl | dinsdag 15 mei 2018 @ 17:16 |
Felipe Massa rijdt volgend jaar voor Venturi
| |
sasquatsch | dinsdag 15 mei 2018 @ 17:43 |
Venturi moest sowieso op zoek naar nieuwe coureurs voor volgend seizoen omdat ik verwacht dat de beide Mercedes coureurs die er nu rijden (Mortara en Engel) volgend jaar gaan instappen bij HWA. https://nl.motorsport.com(...)oor-2018-19-1035156/ | |
JayHovah | vrijdag 18 mei 2018 @ 19:42 |
VOL! |