abonnement Unibet Coolblue
pi_172620006
De overmacht wordt elk jaar een stukje minder groot. Dit jaar was hij wederom duidelijk de sterkste tegen de klok, maar bergop kon Froome niet zo imponeren als in eerdere edities.

Froome wordt dus langzaamaan een dagje ouder, en daarbij begint er steeds meer jong(er) talent op de deur te kloppen: Bardet, Pinot, Dumoulin, Aru, en zo zijn er nog wat namen te noemen. Daarnaast maakte Porte dit jaar in de Dauphiné een betere indruk dan Froome, en is het maar de vraag hoe lang talentvolle jongens als Landa, Poels en Kwiatkowski hun eigen kansen blijven vergooien om voor Froome te knechten.

Daarom durf ik het wel aan: Froome wint de Tour niet meer.

Wat denken jullie?
  zondag 23 juli 2017 @ 14:28:01 #2
268045 Boezeidekoe
Ik ben een tong80 fan,jij ook?
pi_172620116
Wat een onzin volgend jaar ander parcours, andere concurrenten, andere renners betrokken bij valpartijen, enz.

Valt geen zinnig woord over te zeggen dus.
  Moderator zondag 23 juli 2017 @ 14:33:06 #3
446803 crew  Tagliano
Wenn es lauft, dann lauft es
pi_172620241
Er valt natuurlijk niet zo heel veel over te zeggen zonder kennis over het parcours. Maar, hij was in de bergen (voor zover we daar dit jaar waren) inderdaad wat minder overmachtig.

Ikzelf hoop wel dat volgend jaar een ander wint. Dat gaat me nog niet eens zo om Froome persoonlijk, maar de constante dominantie van Sky is echt stierlijk zaaddodend
Maargoed ook hier heb ik geen verstand van
  zondag 23 juli 2017 @ 15:30:15 #4
68638 Zwansen
He is so good it is scary...
pi_172621445
quote:
0s.gif Op zondag 23 juli 2017 14:33 schreef Tagliano het volgende:
Er valt natuurlijk niet zo heel veel over te zeggen zonder kennis over het parcours. Maar, hij was in de bergen (voor zover we daar dit jaar waren) inderdaad wat minder overmachtig.

Ikzelf hoop wel dat volgend jaar een ander wint. Dat gaat me nog niet eens zo om Froome persoonlijk, maar de constante dominantie van Sky is echt stierlijk zaaddodend
Poels of Landa. :+
  Moderator zondag 23 juli 2017 @ 15:30:42 #5
446803 crew  Tagliano
Wenn es lauft, dann lauft es
pi_172621456
quote:
0s.gif Op zondag 23 juli 2017 15:30 schreef Zwansen het volgende:

[..]

Poels of Landa. :+
Landa gaat toch naar een ander ploegje dus dat zou nog oke zijn :+
Maargoed ook hier heb ik geen verstand van
pi_172621554
Op Armstrong na (en die is sowieso geschrapt) , is de regel dat kampioenen 5 Tour de Frances winnen, ik ben dus bang dat we nog een jaartje met Vroemie opgescheept zitten.
"Ow, my schnoz! My punim! My pupik! My genechtagazoink!"
  zondag 23 juli 2017 @ 15:59:18 #7
262211 hhh38
Duistere driften en afgoderij
pi_172622056
Als het klopt dat ie z'n jaar zo heeft ingedeeld dat ie in de Tour iets minder dominant is om beter te zijn in de Vuelta dan is er nog wat speling natuurlijk. Als ie weer ouderwets puur op de Tour gaat focussen zie ik hem er zo nog 1 of 2 winnen.

Wel heel benieuwd wie dan de favorieten gaan worden
pi_172623357
quote:
0s.gif Op zondag 23 juli 2017 14:33 schreef Tagliano het volgende:
Er valt natuurlijk niet zo heel veel over te zeggen zonder kennis over het parcours. Maar, hij was in de bergen (voor zover we daar dit jaar waren) inderdaad wat minder overmachtig.

Ikzelf hoop wel dat volgend jaar een ander wint. Dat gaat me nog niet eens zo om Froome persoonlijk, maar de constante dominantie van Sky is echt stierlijk zaaddodend
Ik verwacht volgend jaar weinig tijdritkilometers en meer klimkilometers dan dit jaar om de kansen van Bardet te vergroten. Dus dat biedt perspectief.

[ Bericht 2% gewijzigd door #ANONIEM op 23-07-2017 17:08:12 ]
  Moderator zondag 23 juli 2017 @ 17:09:02 #9
446803 crew  Tagliano
Wenn es lauft, dann lauft es
pi_172623395
quote:
7s.gif Op zondag 23 juli 2017 17:07 schreef Sloggi het volgende:

[..]

Ik verwacht volgend jaar weinig tijdritkilometers en meer klimkilometers dan dit jaar om de kansen van Bardet te vergroten. Dus dat biedt perspectief.
Dat lees ik wel vaker ja. In ieder geval een wat spannender klassement dan, al hoeven we niet op Dumoulin te rekenen :P
Maargoed ook hier heb ik geen verstand van
pi_172624422
quote:
0s.gif Op zondag 23 juli 2017 15:59 schreef hhh38 het volgende:
Als het klopt dat ie z'n jaar zo heeft ingedeeld dat ie in de Tour iets minder dominant is om beter te zijn in de Vuelta dan is er nog wat speling natuurlijk. Als ie weer ouderwets puur op de Tour gaat focussen zie ik hem er zo nog 1 of 2 winnen.

Wel heel benieuwd wie dan de favorieten gaan worden
Hij wilde hier uiteraard gewoon in topvorm zijn. Alleen wat later dan gebruikelijk, wat ook lijkt te zijn gelukt. Alleen zijn algehele niveau was dit jaar niet zo goed als bij zijn eerdere Tourzeges. De tijd zal leren hoe goed hij in de Vuelta gaat zijn en wat voor niveau hij volgend jaar weer heeft.
pi_172624637
Nee. Er is geen concurrentie.
Het beste adres voor al uw primeurs!
  zondag 23 juli 2017 @ 20:06:34 #12
67640 SaintOfKillers
Hold me closer, Tony Danza
pi_172628031
Froome is al een heel jaar overal net wat minder dan gebruikelijk. Ook in de Dauphiné, ook in Romandië, ook in Catalonië.

Maar de tegenstand leek ook zwakker dan gewoonlijk, dan maakt het niet zoveel uit. Als je een maand geleden tegen Froome had gezegd dat hij met moeite een minuutje voor Uran ging eindigen, dan had hij waarschijnlijk gevraagd waar het was mis gegaan.
The average burglar breaks in and leaves clues everywhere. But not me. I'm completely clueless.
pi_172628198
Binnen nu en 10 jaar pakken ze al die overwinningen van hem af.
pi_172628592
hoezo, nederland heeft toch net de tour gewonnen... wij waren het eerst in parijs, dus...
  zondag 23 juli 2017 @ 20:45:08 #15
423121 Fretwork
Acte d'éloquence
pi_172629175
De complotdenker is in mij denkt dat Uran duidelijk genoegen nam met een 2e plaats om vervolgens na schrappen van Froome gewonnen te hebben.

Maar waarschijnlijk is het gewoon een laffe twat.
Stilaan weer op topniveau na z'n dikke jaren als fietsende hamburger
  Moderator / Redactie Sport / Weblog zondag 23 juli 2017 @ 22:12:26 #16
17650 crew  rubbereend
JUICHEN
pi_172631722
quote:
0s.gif Op zondag 23 juli 2017 17:50 schreef wimderon het volgende:

[..]

Hij wilde hier uiteraard gewoon in topvorm zijn. Alleen wat later dan gebruikelijk, wat ook lijkt te zijn gelukt. Alleen zijn algehele niveau was dit jaar niet zo goed als bij zijn eerdere Tourzeges. De tijd zal leren hoe goed hij in de Vuelta gaat zijn en wat voor niveau hij volgend jaar weer heeft.
aan de andere kant heeft hij geen zwak moment gehad in de laatste week, iets waar hij in eerdere Tours wel altijd verloor
DeLuna vindt me dik ;(
Op zondag 22 juni 2014 12:30 schreef 3rdRock het volgende:
pas als jullie gaan trouwen. nu ben je gewoon die Oom Rubber die met onze mama leuke dingen doet :)
  Moderator / Redactie Sport / Weblog zondag 23 juli 2017 @ 22:13:44 #17
17650 crew  rubbereend
JUICHEN
pi_172631756
quote:
0s.gif Op zondag 23 juli 2017 20:45 schreef Fretwork het volgende:
De complotdenker is in mij denkt dat Uran duidelijk genoegen nam met een 2e plaats om vervolgens na schrappen van Froome gewonnen te hebben.

Maar waarschijnlijk is het gewoon een laffe twat.
of hij zat aan zijn max
DeLuna vindt me dik ;(
Op zondag 22 juni 2014 12:30 schreef 3rdRock het volgende:
pas als jullie gaan trouwen. nu ben je gewoon die Oom Rubber die met onze mama leuke dingen doet :)
pi_172632605
Het is voorlopig natuurlijk koffiedikkijken, maar als ik nú zou moeten zeggen wie volgend jaar de Tour wint, zeg ik Froome.

Ja, het was iets minder indrukwekkend dan in andere jaren, maar nog altijd is hij één van de zeer weinigen, die echt bij de besten hoort in zowel tijd- als bergritten.

Bovendien heeft hij de sterkste ploeg en de ervaring.
  zondag 23 juli 2017 @ 22:58:26 #19
262211 hhh38
Duistere driften en afgoderij
pi_172633001
Ik vond de tegenstand ook wel echt teleurstellend. Bardet, Uran en een teamgenoot als belangrijkste belagers, dat is best treurig.

Is een beetje afwachten waar Landa en Quintana heen gaan, maar die geef ik volgend jaar best weer een goede kans. Porte mag dan ook weer een poging wagen, Dumoulin is er wellicht voor het klassement. Misschien kan Pinot, Lopez, Chavez of de Yates broertjes nog een stap zetten.

Als Froome volgend jaar in net zo'n slechte vorm is als dit jaar is er echt wel iemand die hem kan verslaan.
pi_172635756
Froome wordt ouder, maar aan de andere kant koerst hij wel goed. Als hij een kans ziet om tijd te pakken, pakt hij die. Maakt niet uit hoe: afdalend, sprintend in de tijdrit of hollend (:') )

Mocht hij volgend jaar weer een graadje slechter zijn, dan verwacht ik Dumoulin (mits leuke tijdritten), Landa, Porte (als hij goed hersteld), 1 van de Yates broers of eventueel Bardet...
[b] Op zondag 14 november 2010 18:11 schreef liesje1979 het volgende:[/b]
Zo is daar Godshand, met zijn sarcastische toon,
Die regelmatig een topic voorziet van spot en hoon.
  maandag 24 juli 2017 @ 07:56:44 #21
62913 Blik
The one and Only!
pi_172636179
Ik denk dat als Valverde en Porte niet waren uitgevallen het nog erg moeilijk was geweest voor Froome.
pi_172636326
quote:
0s.gif Op zondag 23 juli 2017 15:59 schreef hhh38 het volgende:

Wel heel benieuwd wie dan de favorieten gaan worden
Na Froome moet je het toch wel in het rijtje Quintana, Dumoulin, Bardet, Landa, Aru, Chaves, Yates-broers, Jungels en wellicht Pinot gaan zoeken. Heel ruim genomen dan.

Met natuurlijk de nodige mitsen en maaren. Hoe goed zijn ze zelf nog over twee, drie jaar? Hoe verbeteren ze hun zwakke punten? Wat voor parcoursen krijgen we?
  maandag 24 juli 2017 @ 08:20:51 #23
423121 Fretwork
Acte d'éloquence
pi_172636352
quote:
0s.gif Op zondag 23 juli 2017 22:13 schreef rubbereend het volgende:

[..]

of hij zat aan zijn max
Klopt, absoluut mogelijk. Maar toen hij op de Izoard dat gaatje zo snel dichtreed leken zn benen nog niet vol zuur te zitten.
Stilaan weer op topniveau na z'n dikke jaren als fietsende hamburger
pi_172636439
Als er volgend jaar weer meer aankomsten bergop zijn, schroeit Sky weer met een idioot tempo omhoog, kan niemand daarom aanvallen en maakt Froome het zelf af in de laatste kilometers. Of iemand springt alsnog weg en pakt een seconde of 20. In de tijdrit maakt hij dat ruimschoots goed.

De enige echte bedreiging zou Dumoulin kunnen vormen. Mits er voldoende tijdritkilometers zijn, mits hij het verschroeiende tempo van Sky kan volgen en niet te snel zijn eigen tempo moet kiezen. Man tegen man durf ik mij geld wel op Dumouline te zetten, maar tegen Froome en Sky wordt het echt heel moeilijk. Maar misschien ontwikkelt Dumoulin zich bergop nog steeds, hoewel ik me afvraag of hijnou echt zoveel beter is gaan klimmen.
  maandag 24 juli 2017 @ 08:39:01 #25
62913 Blik
The one and Only!
pi_172636483
quote:
0s.gif Op maandag 24 juli 2017 08:33 schreef aesop het volgende:
Als er volgend jaar weer meer aankomsten bergop zijn, schroeit Sky weer met een idioot tempo omhoog, kan niemand daarom aanvallen en maakt Froome het zelf af in de laatste kilometers. Of iemand springt alsnog weg en pakt een seconde of 20. In de tijdrit maakt hij dat ruimschoots goed.

De enige echte bedreiging zou Dumoulin kunnen vormen. Mits er voldoende tijdritkilometers zijn, mits hij het verschroeiende tempo van Sky kan volgen en niet te snel zijn eigen tempo moet kiezen. Man tegen man durf ik mij geld wel op Dumouline te zetten, maar tegen Froome en Sky wordt het echt heel moeilijk. Maar misschien ontwikkelt Dumoulin zich bergop nog steeds, hoewel ik me afvraag of hijnou echt zoveel beter is gaan klimmen.
Moet Froome het wel kunnen volgen, en gezien dit jaar is dat geen zekerheidje voor volgend jaar
abonnement Unibet Coolblue
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')