abonnement Unibet Coolblue
pi_172498662
Sarina Wiegman is per direct aangesteld als bondscoach van het Nederlands vrouwenelftal. De 47-jarige Wiegman, die sinds augustus 2014 de rol van assistent-bondscoach vervulde, tekent een contract bij de KNVB tot de zomer van 2019.

De OranjeLeeuwinnen zijn in voorbereiding op het Europese kampioenschap dat van 16 juli tot en met 6 augustus 2017 in Nederland plaatsvindt. Foppe de Haan wordt als assistent-bondscoach toegevoegd aan de technische staf.

We weten precies welke stappen we nog moeten zetten
Sarina Wiegman: "In tweeënhalf jaar als assistent-bondscoach heb ik ervaren hoe talentvol en ambitieus deze groep is. Vooral nu met een EK in eigen land voor de deur. We weten precies welke stappen we nog moeten zetten om te presteren op het EK en ik kijk er naar uit daar mee aan de slag te gaan."

Hans van Breukelen: "Sarina Wiegman is voor ons de juiste coach om een goede prestatie op het EK neer te zetten. Met de aanstelling van Wiegman zetten we de koers voort die we voor ogen hebben met het Nederlands vrouwenteam. Zij heeft ruime ervaring met dit team, heeft de juiste instelling, de knowhow en het enthousiasme om er een succes van te maken."
http://www.knvb.nl/nieuws(...)rlands-vrouwenelftal

Echt schaamteloos hoe Johan Derksen bij Jinek pleitte voor een man als coach. Stel je voor, het Nederlands elftal wint, en Johan Derksen stelt voor een vrouw als coach aan te stellen.
Hmmm? Denk je dan. Is ie gek geworden?
Maar omgekeerd lijkt niemand het gek te vinden. Het vrouwenelftal wint, mede door aanwijzingen van deze goede vrouwelijke coach - tweede helft werd korter op de man gespeeld - en een zogenaamde zelfbenoemde wijsneus oppert op tv dat een man als coach beter is.
Johan, laat je nakijken.
  Moderator dinsdag 18 juli 2017 @ 11:00:51 #2
446803 crew  Tagliano
Wenn es lauft, dann lauft es
pi_172500397
Het zou echt geen reet uit moeten maken of de coach een man of een vrouw is imo
Maargoed ook hier heb ik geen verstand van
abonnement Unibet Coolblue
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')