abonnement Unibet Coolblue
pi_172320617
Ik heb sinds een week Quickstep laminaat in woonkamer/keuken liggen. Echter bevat dit laminaat (zoals veel laminaat) formaldehyde, en deze stof is bewezen carcinogeen en giftig.

Ik was van te voren wel al door een aantal mensen gewaarschuwd dat ik dit beter niet kon nemen ivm de aanwezigheid van formalhyde, maar mijn budget was beperkt.
Ik vroeg a/d verkoper of het erin zat, hij antwoordde 'ja', en ik vroeg of het geen kwaad kon. Hij zei van niet.

Echter sinds het er ligt heb ik enorm geirriteerde ogen en ook last van benauwdheid/vermoeidheid, koortsig gevoel, vreemde maagklachten. Nou kan ik natuurlijk niet met 100 procent zekerheid zeggen dat het daarvan komt maar toch vreemd dat ik dit ineens heb!!!!

Ik heb een meting laten doen maar daar kwamen geen overdreven hoge waardes uit.
Ik lees echter op internet dat het niet altijd te meten valt, dat men zelfs bij kleine hoeveelheden formalhyde al last kan hebben. Een medewerker van eco-wise vertelde mij dat zo'n vloer gedurende zijn hele levensduur formaldehyde uitademt en dat je dus wel degelijk klachten kunt krijgen..... en nog 'n paar mensen meldden mij dit, en vertelden mij dat je deze stof altijd moet vermijden.

Winkeliers die deze vloeren verkopen vertellen mij echter, dat het pas slecht is in heeeele grote hoeveelheden maar dat betwijfel ik.

http://www.ad.nl/dordrech(...)rmaldehyde~a2e1e21f/
In dit artikel is te lezen dat formaldehyde sinds 1 januari 2016 op de lijst van zeer zorgwekkende stoffen staat in Europa.

Ik wil graag meningen/ervaringen/advies, omtrent deze vloer.
Had de verkoper mij moeten vertellen dat de vloer een paar weken/maanden moet uitdampen? Had hij mij op de hoogte moeten stellen van de aanwezigheid van formaldehyde?

Maar belangrijker is, is dit inderdaad schadelijk, en graag ervaringen van mensen.

Ik lees tal van verhalen van mensen die ook geirriteerde ogen kregen en benauwdheidsklachten na het kopen van een laminaatvloer, dus het is niet geheel onschuldig denk ik.

Niet iedereen is ervan op de hoogte wat formaldehyde is, daarom dacht ik ik plaats het even op dit forum, er zijn vast wel mensen die er verstand van hebben! Alvast bedankt!!!!
  maandag 10 juli 2017 @ 16:17:41 #2
36431 bleiblei
Toogmakker:copyright:
pi_172320716
ik neem aan dat je ook alleen massieve meubels in huis hebt? dus geen spaanplaat, multiplex of mee spul? Want daar zit dat ook in. Overigens wordt dat uitdampen significant minder na een week of 2-3 en zijn er eigenlijk alleen "risico's" bekend als je er veelvuldig mee werkt.
  maandag 10 juli 2017 @ 16:18:48 #3
36431 bleiblei
Toogmakker:copyright:
pi_172320743
Daarnaast kan je tegenwoordig plaatmateriaal (en vast ook wel laminaat) krijgen waar andere lijmsoorten zonder formaldehyde gebruikt is.
pi_172320794
Zou het eventueel kunnen dat je een beetje hypochondrisch reageert op de waarschuwingen?

Formaldehyde is een bronbestanddeel van heel veel laminaatsoorten en er zijn gewoon richtlijnen waaraan fabrikanten moeten voldoen om het op de markt te mogen brengen.
Bestiality sure is a fun thing to do. But I have to say this as a warning to you:
With almost all animals you can have a ball, but the hedgehog can never be buggered at all.
pi_172320800
Een eikenhouten kleine tafel, een grenen grote tafel, een kastje van hout en een boekenkast van hout (weet niet wat voor hout de boekenkast is), en een zelfgemaakt houten kastje op wieltjes...valt dus wel mee met de spaanplaat denk ik.

op de slaapkamer 2 witte kledingkasten van Ikea zijn 7 jaar oud
pi_172320817
quote:
0s.gif Op maandag 10 juli 2017 16:18 schreef bleiblei het volgende:
Daarnaast kan je tegenwoordig plaatmateriaal (en vast ook wel laminaat) krijgen waar andere lijmsoorten zonder formaldehyde gebruikt is.
Ja daar heb ik nu niets aan natuurlijk want het laminaat ligt er al in, mijn vraag ging erover of deze vloer de klachten kan veroorzaken.
pi_172320823
quote:
0s.gif Op maandag 10 juli 2017 16:20 schreef Jordy-B het volgende:
Zou het eventueel kunnen dat je een beetje hypochondrisch reageert op de waarschuwingen?

Formaldehyde is een bronbestanddeel van heel veel laminaatsoorten en er zijn gewoon richtlijnen waaraan fabrikanten moeten voldoen om het op de markt te mogen brengen.
Nee dat denk ik zeker niet.
pi_172320910
quote:
0s.gif Op maandag 10 juli 2017 16:21 schreef vhb11 het volgende:

[..]

Nee dat denk ik zeker niet.
Dan haal je de vloer er weer uit.
Bestiality sure is a fun thing to do. But I have to say this as a warning to you:
With almost all animals you can have a ball, but the hedgehog can never be buggered at all.
pi_172321035
quote:
0s.gif Op maandag 10 juli 2017 16:21 schreef vhb11 het volgende:

[..]

Nee dat denk ik zeker niet.
Dat kan heel goed.
En anders: ventileer
  maandag 10 juli 2017 @ 16:45:37 #10
36431 bleiblei
Toogmakker:copyright:
pi_172321311
quote:
0s.gif Op maandag 10 juli 2017 16:21 schreef vhb11 het volgende:

[..]

Ja daar heb ik nu niets aan natuurlijk want het laminaat ligt er al in, mijn vraag ging erover of deze vloer de klachten kan veroorzaken.
Kan, maar dan ben je wel wat overgevoelig. Er vanuit gaande dat je niet 24/7 aan je laminaat ligt te ruiken :) . Ik schat de kans van lichte hypochondrie wat hoger in dan dat je echt past hebt van het nieuwe laminaat.
pi_172321620
quote:
0s.gif Op maandag 10 juli 2017 16:20 schreef vhb11 het volgende:
Een eikenhouten kleine tafel, een grenen grote tafel, een kastje van hout en een boekenkast van hout (weet niet wat voor hout de boekenkast is), en een zelfgemaakt houten kastje op wieltjes...valt dus wel mee met de spaanplaat denk ik.

op de slaapkamer 2 witte kledingkasten van Ikea zijn 7 jaar oud
Nou die kasten van ikea zijn na 7 jaar wel te vergelijken met een nieuwe quick step vloer.
Dus als je van die kasten geen last hebt, dan ook niet van die vloer.
pi_172321699
Komt de irritatie echt van de vloer? Dan is er maar één oplossing: vloer eruit en iets anders erin.

Komt de irritatie niet echt van de vloer, maar omdat je bang bent dat het door de vloer komt? Dan is er ook maar één oplossing: vloer eruit en iets anders erin.

Kortom, het maakt niet zoveel uit of je denkt dat het door de vloer komt, of dat het door de vloer komt...

En het "had de verkoper me moeten informeren"-verhaal: je hebt gevraagd of het erin zat en het antwoord was ja. Lijkt me uiterst duidelijk en voldoende informatie.
  maandag 10 juli 2017 @ 17:21:39 #13
303802 nogeenoudebekende
The future is shit...
pi_172322102
quote:
0s.gif Op maandag 10 juli 2017 16:13 schreef vhb11 het volgende:

Ik lees tal van verhalen van mensen die ook geirriteerde ogen kregen en benauwdheidsklachten na het kopen van een laminaatvloer, dus het is niet geheel onschuldig denk ik.

Confirmation bias noemen ze dat.

Sowieso, waarom zou iemand op internet gaan "klagen" omdat die persoon geen last van irritaties e.d. heeft. Al die duizenden laminaatvloeren waar niemand problemen mee heeft hoor je natuurlijk niets over.
And so is the past
pi_172331410
quickstep is ook een kwaliteitsmerk, dus mi overdreven, zou wel eens goed naar je ventilatie laten kijken
pi_172333539
Haha .. dat antwoord van Scarlet_Dragonfly

Dat het een kwaliteitsmerk is zegt mij niet zo heel veel, want er zit wel formaldehyde in.

http://www.ad.nl/dordrech(...)rmaldehyde~a2e1e21f/
Formaldehyde staat sinds 1 januari van dit jaar op de Europese lijst van zeer zorgwekkende stoffen en heeft daarbij de classificatie kankerverwekkend gekregen. De stof is daardoor eigenlijk verboden op de Europese markt, maar de overheid geeft de branche de tijd eerst te zoeken naar voldoende alternatieven.
pi_172334064
Joh, dan haal je de vloer er weer uit. :{

Wat hoop je er nou helemaal mee te bereiken met het plaatsen van bangmakerij-artikelen over lekkages bij Dupont, omdat je toevallig een laminaatvloertje hebt waar eventueel resten formaldehyde in zouden kunnen zitten?

Je bent toch ingelicht door de verkoper? Toch heb je de vloer gekocht (je had ook voor een prikkie naar de IKEA gekund). Nou heb je spontaan allemaal klachten, die je ook aan de vloer wijt, maar die vloer laat je gewoon zitten?

Rop die vloer eruit en/of hou op te zeuren om het zeuren.

[ Bericht 66% gewijzigd door Jordy-B op 11-07-2017 04:57:44 ]
Bestiality sure is a fun thing to do. But I have to say this as a warning to you:
With almost all animals you can have a ball, but the hedgehog can never be buggered at all.
pi_172334432
Weet je zeker dat het van die vloer komt een niet van eventuele isolatie onder de vloer?
www.medischcontact.nl/nie(...)r-moet-in-de-ban.htm
  dinsdag 11 juli 2017 @ 07:16:11 #18
36431 bleiblei
Toogmakker:copyright:
pi_172334500
quote:
1s.gif Op dinsdag 11 juli 2017 06:56 schreef Angelfrouk het volgende:
Weet je zeker dat het van die vloer komt een niet van eventuele isolatie onder de vloer?
www.medischcontact.nl/nie(...)r-moet-in-de-ban.htm
pur onder een vloer verwerken als isolatiemateriaal? dat zie je niet vaak.

Wisten jullie trouwens dat bakstenen radioactieve straling uitstralen? En dat stof van eikenhout (en een aantal andere houtsoorten) erg kankerverwekkend is? Net als gips-stof.

En hier is dus niets van gelogen en kan ik onderbouwen met linkjes van internet. Maar de kans op ziek worden is zo klein dat het niet de moeite waard is om je er gek door te laten maken. Want die plastic bubbel die je als alternatief hebt om in te leven is weer reteslecht voor het milieu. Veel van dit soort internetwijsheden hebben pas effect als je er dagelijks mee werkt zonder enige bescherming. Pur en mdf/hdf (waar laminaat van gemaakt wordt) dampt nog na na montage, maar met enorm kleine hoeveelheden wat na een maand zo goed als nul is. zeker als je het niet onbewerkt laat maar er een laagje lak of plastic (zoals laminaat) over heen gaat.
pi_172334587
quote:
1s.gif Op dinsdag 11 juli 2017 07:16 schreef bleiblei het volgende:

[..]

pur onder een vloer verwerken als isolatiemateriaal? dat zie je niet vaak.

Wisten jullie trouwens dat bakstenen radioactieve straling uitstralen? En dat stof van eikenhout (en een aantal andere houtsoorten) erg kankerverwekkend is? Net als gips-stof.

En hier is dus niets van gelogen en kan ik onderbouwen met linkjes van internet. Maar de kans op ziek worden is zo klein dat het niet de moeite waard is om je er gek door te laten maken. Want die plastic bubbel die je als alternatief hebt om in te leven is weer reteslecht voor het milieu. Veel van dit soort internetwijsheden hebben pas effect als je er dagelijks mee werkt zonder enige bescherming. Pur en mdf/hdf (waar laminaat van gemaakt wordt) dampt nog na na montage, maar met enorm kleine hoeveelheden wat na een maand zo goed als nul is. zeker als je het niet onbewerkt laat maar er een laagje lak of plastic (zoals laminaat) over heen gaat.
Zit hier ook onder de vloer, al sinds de bouw in '82.

Dit soort "griep-achtige verschijnselen" zie je vaak terug komen in linkjes over de nieuwste hype waar je ziek van schijnt te worden. Is ook waar iedereen last van heeft wanneer je ze vraagt.
TS geeft aan dat het laminaat nu een week ligt. Het is de hele week al vreselijk warm en vochtig. Precies het soort weer wat dit soort klachten geeft.
pi_172334653
quote:
1s.gif Op dinsdag 11 juli 2017 07:16 schreef bleiblei het volgende:

Wisten jullie trouwens dat bakstenen radioactieve straling uitstralen?
Ioniserende straling :)
  dinsdag 11 juli 2017 @ 07:54:09 #21
303802 nogeenoudebekende
The future is shit...
pi_172334695
quote:
0s.gif Op dinsdag 11 juli 2017 01:02 schreef vhb11 het volgende:
Haha .. dat antwoord van Scarlet_Dragonfly

Dat het een kwaliteitsmerk is zegt mij niet zo heel veel, want er zit wel formaldehyde in.

http://www.ad.nl/dordrech(...)rmaldehyde~a2e1e21f/
Formaldehyde staat sinds 1 januari van dit jaar op de Europese lijst van zeer zorgwekkende stoffen en heeft daarbij de classificatie kankerverwekkend gekregen. De stof is daardoor eigenlijk verboden op de Europese markt, maar de overheid geeft de branche de tijd eerst te zoeken naar voldoende alternatieven.
Ok je wil dus helemaal geen advies maar enkel je op niets gebaseerde vermoedens voeden.

Wat Jordy zegt, haal die vloer eruit als het je niet zint.
And so is the past
pi_172334735
quote:
14s.gif Op dinsdag 11 juli 2017 07:54 schreef nogeenoudebekende het volgende:

[..]

Ok je wil dus helemaal geen advies maar enkel je op niets gebaseerde vermoedens voeden.

Wat Jordy zegt, haal die vloer eruit als het je niet zint.
Is dat verstandig? Kan TS niet beter iemand dat laten doen? In verband met stof wat hij/zij in kan ademen?
pi_172338200
Kans is aannemelijker dat TS zn woning slecht ventileert. Daar kan je op termijn ook gezondheidsklachten van krijgen waar TS er al een paar van heeft genoemd.

Tip: kijk eens of je je woonkamer wel voldoende actief ventileert, dus constante luchtverversing.
pi_172338266
quote:
0s.gif Op dinsdag 11 juli 2017 11:51 schreef Justinn het volgende:
Kans is aannemelijker dat TS zn woning slecht ventileert. Daar kan je op termijn ook gezondheidsklachten van krijgen waar TS er al een paar van heeft genoemd.

Tip: kijk eens of je je woonkamer wel voldoende actief ventileert, dus constante luchtverversing.
Ik neem aan dat de TS zijn/haar afzuigkap roodgloeiend heeft draaien sinds hij/zij die vloer heeft liggen.
Bestiality sure is a fun thing to do. But I have to say this as a warning to you:
With almost all animals you can have a ball, but the hedgehog can never be buggered at all.
  dinsdag 11 juli 2017 @ 12:04:56 #25
303802 nogeenoudebekende
The future is shit...
pi_172338438
quote:
1s.gif Op dinsdag 11 juli 2017 07:59 schreef Angelfrouk het volgende:

[..]

Is dat verstandig? Kan TS niet beter iemand dat laten doen? In verband met stof wat hij/zij in kan ademen?
Goed punt.
And so is the past
pi_172338515
quote:
1s.gif Op dinsdag 11 juli 2017 07:16 schreef bleiblei het volgende:

[..]

Wisten jullie trouwens dat bakstenen radioactieve straling uitstralen? En dat stof van eikenhout (en een aantal andere houtsoorten) erg kankerverwekkend is? Net als gips-stof.
Sterker nog, wanneer je buiten loopt wordt je al blootgesteld aan natuurlijke achtergrondstraling (ca 2,5 mSv/jaar) en daar zit hem dan ook de nuance in. Je wordt dagelijks aan allerlei schadelijke stoffen blootgesteld, maar zolang je niets weet van de mate van blootstelling en dosis, kan je onmogelijk conclusies trekken of je er gezondheidsklachten van krijgt.

Er zitten schadelijke stoffen in zoveel producten, waaronder laminaat, maar in Nederland kan je er best vanuitgaan dat de producten met de nodige kwaliteitsstandaarden zijn geproduceerd, en dat je geen schadelijke dosis binnenkrijgt bij normaal gebruik.

Vandaar ook het vermoeden dat het eerder aan slechte ventilatie zal liggen dan het laminaat. Wanneer je je woning niet ventileert, krijg je vocht slecht uit de woning en ontstaat snel bacterievorming. Daarnaast ventileer je allerhande gassen niet weg, waaronder radon. Met het warme vochtige weer van de laatste tijd, is ventileren echt wel een must. Bij voorkeur actieve ventilatie.

[ Bericht 0% gewijzigd door Justinn op 11-07-2017 12:20:09 ]
pi_172338585
quote:
1s.gif Op dinsdag 11 juli 2017 07:59 schreef Angelfrouk het volgende:

[..]

Is dat verstandig? Kan TS niet beter iemand dat laten doen? In verband met stof wat hij/zij in kan ademen?
Gaat het nou om stof of gas? Nogal een wezenlijk verschil. Formaldehyde is een gas.

De vloer ligt er nog maar net, is het laminaat toevallig IN HUIS op maat gezaagd? Dan kan je best wat (tijdelijke) klachten krijgen van het oplaaiende zaagsel (=stof) wat je inademt tijdens het zagen.
pi_172339337
Bedankt voor de reacties. Ben er wel blij mee. Ik zeg het niet om te zeuren.

De vloer kostte 1870 euro en dat is best veel geld. Vandaar dat ik goed ventileren voor nu een betere optie vind.

Heb benauwdheidsklachten merk ik ook 's nachts vooral

Hopelijk is de geur over een maand verdwenen en heb ik geen kachten meer..
pi_172339398
De fuck... ¤1900 voor een keukenvloertje? Voor laminaat??? 8)7
Bestiality sure is a fun thing to do. But I have to say this as a warning to you:
With almost all animals you can have a ball, but the hedgehog can never be buggered at all.
  dinsdag 11 juli 2017 @ 13:08:58 #30
34775 Metro2005
Mind explorer
pi_172339532
quote:
0s.gif Op dinsdag 11 juli 2017 12:58 schreef vhb11 het volgende:
Bedankt voor de reacties. Ben er wel blij mee. Ik zeg het niet om te zeuren.

De vloer kostte 1870 euro en dat is best veel geld. Vandaar dat ik goed ventileren voor nu een betere optie vind.

Heb benauwdheidsklachten merk ik ook 's nachts vooral

Hopelijk is de geur over een maand verdwenen en heb ik geen kachten meer..
Formaldehyde wordt in laminaat gebruikt als hars / lijm dus dat dwarrelt niet door de lucht ofzo. Het zit overigens net zo goed in tapijt, onkreukbare kleding, tissues etc.

Wel eens van het placebo effect gehoord? Want daar lijk je 100% last van te hebben.
Childhood is over the moment you know you're going to die.
'Snelwegen verbreden om files op te lossen? Dat is zoals de broeksriem losser maken tegen obesitas'
  dinsdag 11 juli 2017 @ 13:12:33 #31
449329 Speekselklier
Komt niet meer terug
pi_172339606
quote:
0s.gif Op dinsdag 11 juli 2017 12:58 schreef vhb11 het volgende:
Bedankt voor de reacties. Ben er wel blij mee. Ik zeg het niet om te zeuren.

De vloer kostte 1870 euro en dat is best veel geld. Vandaar dat ik goed ventileren voor nu een betere optie vind.

Heb benauwdheidsklachten merk ik ook 's nachts vooral

Hopelijk is de geur over een maand verdwenen en heb ik geen kachten meer..
Jezus wat een verhaal zeg in je OP. Ik zou geen risico nemen hoor als jouw was. Wil je echt voor de 1800 euro je gezondheid op het spel zetten en een maand in deze lucht blijven rondbanjeren?

Formaldehyde is geen prettig stofje en staat ook op de lijst met gevaarlijke stoffen. En dat dan gewoon in je huis waar je je veilig moet voelen.

Ik had die vloer er direct al uitgehaald, mijn gezondheid is me echt wel wat waard.
Tot nooit .......
pi_172339624
quote:
0s.gif Op dinsdag 11 juli 2017 13:08 schreef Metro2005 het volgende:

[..]
Wel eens van het placebo effect gehoord? Want daar lijk je 100% last van te hebben.

Je bedoelt hypochondrie.

Daar is placebo dan wel weer een bijzonder probaat middel tegen.
Bestiality sure is a fun thing to do. But I have to say this as a warning to you:
With almost all animals you can have a ball, but the hedgehog can never be buggered at all.
  dinsdag 11 juli 2017 @ 13:13:58 #33
34775 Metro2005
Mind explorer
pi_172339635
quote:
0s.gif Op dinsdag 11 juli 2017 13:13 schreef Jordy-B het volgende:

[..]

Je bedoelt hypochondrie.

Daar is placebo dan wel weer een bijzonder probaat middel tegen.
Ja dat bedoelde ik.
Childhood is over the moment you know you're going to die.
'Snelwegen verbreden om files op te lossen? Dat is zoals de broeksriem losser maken tegen obesitas'
  dinsdag 11 juli 2017 @ 13:24:35 #34
449329 Speekselklier
Komt niet meer terug
pi_172339890
Ik heb lijd al jaren aan hypochrondrie en mijn huisarts schrijft me altijd placebo's voor.
Die werken altijd maar even. Dan krijg ik weer een ander kleurtje en kan ik er weer even tegen.
Tot nooit .......
pi_172347498
quote:
1s.gif Op dinsdag 11 juli 2017 07:16 schreef bleiblei het volgende:

[..]

pur onder een vloer verwerken als isolatiemateriaal? dat zie je niet vaak.

Wisten jullie trouwens dat bakstenen radioactieve straling uitstralen? En dat stof van eikenhout (en een aantal andere houtsoorten) erg kankerverwekkend is? Net als gips-stof.

En hier is dus niets van gelogen en kan ik onderbouwen met linkjes van internet. Maar de kans op ziek worden is zo klein dat het niet de moeite waard is om je er gek door te laten maken. Want die plastic bubbel die je als alternatief hebt om in te leven is weer reteslecht voor het milieu. Veel van dit soort internetwijsheden hebben pas effect als je er dagelijks mee werkt zonder enige bescherming. Pur en mdf/hdf (waar laminaat van gemaakt wordt) dampt nog na na montage, maar met enorm kleine hoeveelheden wat na een maand zo goed als nul is. zeker als je het niet onbewerkt laat maar er een laagje lak of plastic (zoals laminaat) over heen gaat.
Je vergeet het radongas uit de kruipruimte.
pi_172349381
Psychische problemen zijn kut.
pi_172402904
quote:
0s.gif Op dinsdag 11 juli 2017 13:24 schreef Speekselklier het volgende:
Ik heb lijd al jaren aan hypochrondrie en mijn huisarts schrijft me altijd placebo's voor.
Die werken altijd maar even. Dan krijg ik weer een ander kleurtje en kan ik er weer even tegen.
grapje zeker :B
pi_172402938
quote:
0s.gif Op dinsdag 11 juli 2017 13:12 schreef Speekselklier het volgende:

[..]

Jezus wat een verhaal zeg in je OP. Ik zou geen risico nemen hoor als jouw was. Wil je echt voor de 1800 euro je gezondheid op het spel zetten en een maand in deze lucht blijven rondbanjeren?

Formaldehyde is geen prettig stofje en staat ook op de lijst met gevaarlijke stoffen. En dat dan gewoon in je huis waar je je veilig moet voelen.

Ik had die vloer er direct al uitgehaald, mijn gezondheid is me echt wel wat waard.
nou nee. Want ik heb zo 1 2 3 geen geld voor een andere vloer. ik moet wel eerst zeker weten of het door de vloer komt. Er was ook net geverfd (plafond). Nieuwe vloeren en vooral als je wilt dat er geen formaldehyde in zit, zijn onwijs uur, denk aan 2800 euro ofzo voor de oppervlakte die ik nodig heb
pi_172402964
quote:
0s.gif Op dinsdag 11 juli 2017 13:01 schreef Jordy-B het volgende:
De fuck... ¤1900 voor een keukenvloertje? Voor laminaat??? 8)7
Het is geen keukenvloer. Ik het in de woonkamer keuken en hal; de oppervlakte is 45 m2. Dit bedrag was inclusief leggen (winkel: Carpetright). Maar ik geef toe het blijft ontzettend duur voor een vloer die niet eens van echt hout is.
pi_172402988
quote:
0s.gif Op dinsdag 11 juli 2017 13:08 schreef Metro2005 het volgende:

[..]

Formaldehyde wordt in laminaat gebruikt als hars / lijm dus dat dwarrelt niet door de lucht ofzo. Het zit overigens net zo goed in tapijt, onkreukbare kleding, tissues etc.

Wel eens van het placebo effect gehoord? Want daar lijk je 100% last van te hebben.

ik hoop dat je gelijk hebt *O*
pi_172403010
quote:
0s.gif Op dinsdag 11 juli 2017 12:15 schreef Justinn het volgende:

[..]

Gaat het nou om stof of gas? Nogal een wezenlijk verschil. Formaldehyde is een gas.

De vloer ligt er nog maar net, is het laminaat toevallig IN HUIS op maat gezaagd? Dan kan je best wat (tijdelijke) klachten krijgen van het oplaaiende zaagsel (=stof) wat je inademt tijdens het zagen.
op balkon gingen ze zagen maar ik zag wel dat ze in huis met een speciaal apparaat werkten die de planken door midden brak ofzo :? van wat ik me nog kan herinneren
pi_172403019
quote:
0s.gif Op dinsdag 11 juli 2017 12:11 schreef Justinn het volgende:

[..]

Sterker nog, wanneer je buiten loopt wordt je al blootgesteld aan natuurlijke achtergrondstraling (ca 2,5 mSv/jaar) en daar zit hem dan ook de nuance in. Je wordt dagelijks aan allerlei schadelijke stoffen blootgesteld, maar zolang je niets weet van de mate van blootstelling en dosis, kan je onmogelijk conclusies trekken of je er gezondheidsklachten van krijgt.

Er zitten schadelijke stoffen in zoveel producten, waaronder laminaat, maar in Nederland kan je er best vanuitgaan dat de producten met de nodige kwaliteitsstandaarden zijn geproduceerd, en dat je geen schadelijke dosis binnenkrijgt bij normaal gebruik.

Vandaar ook het vermoeden dat het eerder aan slechte ventilatie zal liggen dan het laminaat. Wanneer je je woning niet ventileert, krijg je vocht slecht uit de woning en ontstaat snel bacterievorming. Daarnaast ventileer je allerhande gassen niet weg, waaronder radon. Met het warme vochtige weer van de laatste tijd, is ventileren echt wel een must. Bij voorkeur actieve ventilatie.
ok thanks.
pi_172403040
quote:
0s.gif Op dinsdag 11 juli 2017 11:54 schreef Jordy-B het volgende:

[..]

Ik neem aan dat de TS zijn/haar afzuigkap roodgloeiend heeft draaien sinds hij/zij die vloer heeft liggen.
hahahaha
nee heb geen afzuigkap, heb zo'n gat in de muur met een roostertje ervoor met 'n touwtje eraan
(sociale huurwoning).
pi_172403529
quote:
0s.gif Op donderdag 13 juli 2017 23:38 schreef vhb11 het volgende:

[..]

hahahaha
nee heb geen afzuigkap, heb zo'n gat in de muur met een roostertje ervoor met 'n touwtje eraan
(sociale huurwoning).
Je hebt geen actieve afzuiging in je keuken? Wut?

En dan maak je je zorgen om de invloed van je vloer op je gezondheid? Echt?
Bestiality sure is a fun thing to do. But I have to say this as a warning to you:
With almost all animals you can have a ball, but the hedgehog can never be buggered at all.
pi_172404669
dat kan er niet opgezet worden. Er is geen uitgang naar buiten dus een afzuigkap kan niet.
pi_172404676
ik zat me echter wel te bedenken dat ik voor die 1870 (ze hadden ook nog te kort plinten geleverd dus ik moest nog 40 euro nadien betalen) - dus 1910 euro misschien wel bijna een houten vloer had gehad.. ;)
  vrijdag 14 juli 2017 @ 08:15:13 #47
34775 Metro2005
Mind explorer
pi_172405649
quote:
1s.gif Op donderdag 13 juli 2017 23:58 schreef Jordy-B het volgende:

[..]

Je hebt geen actieve afzuiging in je keuken? Wut?

En dan maak je je zorgen om de invloed van je vloer op je gezondheid? Echt?
Als je in zo'n tochtige huurflat zit is afzuiging redelijk overbodig kan ik je uit ervaring vertellen :+
Childhood is over the moment you know you're going to die.
'Snelwegen verbreden om files op te lossen? Dat is zoals de broeksriem losser maken tegen obesitas'
  vrijdag 14 juli 2017 @ 12:37:55 #48
449329 Speekselklier
Komt niet meer terug
pi_172410243
quote:
0s.gif Op donderdag 13 juli 2017 23:34 schreef vhb11 het volgende:
nou nee. Want ik heb zo 1 2 3 geen geld voor een andere vloer. ik moet wel eerst zeker weten of het door de vloer komt. Er was ook net geverfd (plafond). Nieuwe vloeren en vooral als je wilt dat er geen formaldehyde in zit, zijn onwijs uur, denk aan 2800 euro ofzo voor de oppervlakte die ik nodig heb
't is maar wat je gezondheid je waard is.
Tot nooit .......
pi_172411496
quote:
0s.gif Op vrijdag 14 juli 2017 08:15 schreef Metro2005 het volgende:

[..]

Als je in zo'n tochtige huurflat zit is afzuiging redelijk overbodig kan ik je uit ervaring vertellen :+
_O-
pi_172413918
quote:
0s.gif Op vrijdag 14 juli 2017 08:15 schreef Metro2005 het volgende:

[..]

Als je in zo'n tochtige huurflat zit is afzuiging redelijk overbodig kan ik je uit ervaring vertellen :+
Klopt
pi_172415552
quote:
0s.gif Op vrijdag 14 juli 2017 12:37 schreef Speekselklier het volgende:

[..]

't is maar wat je gezondheid je waard is.
tja........... t voelt iig niet zo chill dat het er in zit
pi_172416230
ik heb wat prikkende ogen.
Ik heb iemand van een houthandel gebeld. Volgens hem kan dit inderdaad in het begin (lekker dan!) en is het normaal maar zou het na 'n paar weken weg moeten zijn
  vrijdag 14 juli 2017 @ 19:34:04 #53
449329 Speekselklier
Komt niet meer terug
pi_172420705
quote:
0s.gif Op vrijdag 14 juli 2017 16:27 schreef vhb11 het volgende:
ik heb wat prikkende ogen.
Ik heb iemand van een houthandel gebeld. Volgens hem kan dit inderdaad in het begin (lekker dan!) en is het normaal maar zou het na 'n paar weken weg moeten zijn
na een paar weken ben je idd aan prikkelende ogen gewend.
Tot nooit .......
  vrijdag 14 juli 2017 @ 19:35:37 #54
303802 nogeenoudebekende
The future is shit...
pi_172420748
Volgens mij is een schopje R&P wel op zijn plaats...
And so is the past
  vrijdag 14 juli 2017 @ 19:44:26 #55
449329 Speekselklier
Komt niet meer terug
pi_172420958
quote:
14s.gif Op vrijdag 14 juli 2017 19:35 schreef nogeenoudebekende het volgende:
Volgens mij is een schopje R&P wel op zijn plaats...
ik denk niet dat ze daar verstand hebben van laminaat.
Tot nooit .......
  vrijdag 14 juli 2017 @ 19:45:43 #56
303802 nogeenoudebekende
The future is shit...
pi_172420988
quote:
1s.gif Op vrijdag 14 juli 2017 19:44 schreef Speekselklier het volgende:

[..]

ik denk niet dat ze daar verstand hebben van laminaat.
Het draait hier niet om het laminaat.
And so is the past
  vrijdag 14 juli 2017 @ 20:14:41 #57
291107 joppie_saus
FootballCulture
pi_172421818
Mijn god, 1900¤ aan laminaat in een sociale huurwoning. Die is gek. Dat had je voor een derde van het geld ook zelf kunnen doen met IKEA laminaat.
#26 || Luciano da Silva
pi_172428276
quote:
1s.gif Op vrijdag 14 juli 2017 19:34 schreef Speekselklier het volgende:

[..]

na een paar weken ben je idd aan prikkelende ogen gewend.
Hij bedoelde dat de geur dan weg is.
pi_172428303
quote:
0s.gif Op vrijdag 14 juli 2017 20:14 schreef joppie_saus het volgende:
Mijn god, 1900¤ aan laminaat in een sociale huurwoning. Die is gek. Dat had je voor een derde van het geld ook zelf kunnen doen met IKEA laminaat.
De buurvrouw van 1 hoog heeft zelfs nog meer neergeteld. Die heeft een houten vloer genomen.
pi_172428353
quote:
0s.gif Op vrijdag 14 juli 2017 20:14 schreef joppie_saus het volgende:
Mijn god, 1900¤ aan laminaat in een sociale huurwoning. Die is gek. Dat had je voor een derde van het geld ook zelf kunnen doen met IKEA laminaat.
Even erbij vermelden dat er een groot bedrag vergoed werd door een bouwbedrijf... ivm waterschade, waardoor mijn oude laminaat eruit moest. Ik kende niemand in mijn omgeving (en ik zelf ook niet) die dat leggen zag zitten.

[ Bericht 3% gewijzigd door vhb11 op 15-07-2017 00:21:35 ]
pi_172428517
quote:
14s.gif Op vrijdag 14 juli 2017 19:45 schreef nogeenoudebekende het volgende:

[..]

Het draait hier niet om het laminaat.
?
pi_172429450
volgende keer neem ik dus echt geen laminaat meer. En dus ook geen goedkoop Ikea laminaat, thanks voor de opmerking maar dat is ook weer laminaat... :N

Als ik het over mocht doen zou ik hout nemen ofzo of misschien lamel parket.
Nou ja wellicht voor een volgende woning of als ik toch besluit dit er uit te halen.

[ Bericht 18% gewijzigd door vhb11 op 15-07-2017 02:05:11 ]
pi_172429775
https://www.ahealthylife.(...)ver-onze-gezondheid/

Het staat ook op deze site

Wist je dat...
"Laminaat lijmdampen uitademt en slecht is voor de gezondheid?"

Dus tja het is wel gewoon ongezond

[ Bericht 27% gewijzigd door vhb11 op 15-07-2017 02:05:38 ]
pi_172430876
quote:
11s.gif Op zaterdag 15 juli 2017 01:50 schreef vhb11 het volgende:
https://www.ahealthylife.(...)ver-onze-gezondheid/

Het staat ook op deze site

Wist je dat...
"Laminaat lijmdampen uitademt en slecht is voor de gezondheid?"

Dus tja het is wel gewoon ongezond

Er staat ook:
Wist je dat Water het goedkoopste medicijn is?
Maar water is eigenlijk gewoon giftig voor de cellen in ons lichaam: http://www.dhmo.org/facts.html

Serieus TS, geloof je dit soort onzin? Heb je de beweringen in die link van je wel even verder gegoogeld? Ik denk dat een beetje wantrouwen tegenover alle onzin op het internet je niet zou misstaan!
  zaterdag 15 juli 2017 @ 08:49:42 #65
11798 Rtificial
[ahr-tuh-fish-uhl]
pi_172431458
Dus; waterschade, nieuw schilderwerk en een laminaatvloertje.
En dan verdenk je de vloer...

Erger is nog dat je hier blijkbaar al veel langer mee bezig bent, je hebt per slot van rekening expliciet de vraag gesteld bij aankoop. Je hebt geld uitgegeven aan metingen in je woning. Je belt mensen op om bevestiging van je klachten te vragen. Je zoekt op internet naar alles wat je klachten bevestigt.
Ik zou zeggen, trek die vloer er weer uit, leg wat stro op de grond. Natuurproduct, gemakkelijk te vernieuwen. Elke dag even omscheppen, elke week vervangen.
pi_172441679
quote:
1s.gif Op zaterdag 15 juli 2017 06:37 schreef Angelfrouk het volgende:

[..]

Er staat ook:
Wist je dat Water het goedkoopste medicijn is?
Maar water is eigenlijk gewoon giftig voor de cellen in ons lichaam: http://www.dhmo.org/facts.html

Serieus TS, geloof je dit soort onzin? Heb je de beweringen in die link van je wel even verder gegoogeld? Ik denk dat een beetje wantrouwen tegenover alle onzin op het internet je niet zou misstaan!
uhh dat water eigenlijk gewoon giftig voor de cellen in ons lichaam is stond er niet bij hoor.
Dat heb je van 'n heel andere site zie ik. En water is volgens mij niet hetzelfde als Dihydrogeen monoxide ??
pi_172441697
quote:
0s.gif Op zaterdag 15 juli 2017 08:49 schreef Rtificial het volgende:
Dus; waterschade, nieuw schilderwerk en een laminaatvloertje.
En dan verdenk je de vloer...

Erger is nog dat je hier blijkbaar al veel langer mee bezig bent, je hebt per slot van rekening expliciet de vraag gesteld bij aankoop. Je hebt geld uitgegeven aan metingen in je woning. Je belt mensen op om bevestiging van je klachten te vragen. Je zoekt op internet naar alles wat je klachten bevestigt.
Ik zou zeggen, trek die vloer er weer uit, leg wat stro op de grond. Natuurproduct, gemakkelijk te vernieuwen. Elke dag even omscheppen, elke week vervangen.
Wat is dat nou weer voor 'n rare reactie?
pi_172441718
metingen waren gratis.
pi_172441885
quote:
0s.gif Op zaterdag 15 juli 2017 18:18 schreef vhb11 het volgende:

[..]

uhh dat water eigenlijk gewoon giftig voor de cellen in ons lichaam is stond er niet bij hoor.
Dat heb je van 'n heel andere site zie ik. En water is volgens mij niet hetzelfde als Dihydrogeen monoxide ??
Ja hoor, dihydrogen monoxide is de benaming voor h2o. Water dus...
pi_172442724
oh ok
  maandag 17 juli 2017 @ 09:11:17 #71
11798 Rtificial
[ahr-tuh-fish-uhl]
pi_172478012
quote:
0s.gif Op zaterdag 15 juli 2017 18:19 schreef vhb11 het volgende:

[..]

Wat is dat nou weer voor 'n rare reactie?
Vrij vertaald vind ik je conclusie dat je gezondheidsklachten aan de vloer liggen nogal overtrokken, zeker als je waterschade gehad hebt. De kans op schimmels in huis is dan vrij groot. Gezondheidsklachten kort na schilderwerken is ook veelvoorkomend, afhankelijk van het soort verf, maar vraagt net als waterproblemen gewoon om goed ventileren.

De gezondheidsrisicos van laminaatvloeren zou ik nu niet direct opblazen, en lijkt me zeker niet de meest voordehandliggende oorzaak.
Maarrrr, als je overtuigd bent dat de vloer de oorzaak is, trek die vloer er dan gewoon uit. Je gaat toch niet bewust blijven leven in een omgeving waarvan je verdenkt dat ie je vergiftigt?
pi_172488455
Hoi. Nee, ik verwacht toch ook niet dat het aan de vloer ligt.

Eruit trekken doe ik niet zomaar. En waarom niet: ik heb een beperkt budget.
Als hij er uit is, moet er iets anders in.
pi_172488670
quote:
1s.gif Op zaterdag 15 juli 2017 06:37 schreef Angelfrouk het volgende:

[..]

Er staat ook:
Wist je dat Water het goedkoopste medicijn is?
Maar water is eigenlijk gewoon giftig voor de cellen in ons lichaam: http://www.dhmo.org/facts.html

Serieus TS, geloof je dit soort onzin? Heb je de beweringen in die link van je wel even verder gegoogeld? Ik denk dat een beetje wantrouwen tegenover alle onzin op het internet je niet zou misstaan!
Ook van deze site:
quote:
Dat optimisten een lagere kans op een hartaanval hebben?
:D The irony. It's killing me.
pi_172491241
hm.... ja ik lees het idd
pi_172491250
t zou kunnen ik weet het niet
pi_172492574
ik weet wel: ik neem nooit meer laminaat. 't is ook nog eens vreselijk gehorig.
  dinsdag 18 juli 2017 @ 11:47:45 #77
190186 hierissieweer
Ik val liever op, dan af!
pi_172501246
quote:
10s.gif Op zaterdag 15 juli 2017 01:17 schreef vhb11 het volgende:
volgende keer neem ik dus echt geen laminaat meer. En dus ook geen goedkoop Ikea laminaat, thanks voor de opmerking maar dat is ook weer laminaat... :N

Als ik het over mocht doen zou ik hout nemen ofzo of misschien lamel parket.
Nou ja wellicht voor een volgende woning of als ik toch besluit dit er uit te halen.
Lamelparket is het zelfde verlijmd als laminaat, alleen een andere toplaag. Ergo: formaldehyde probleem blijft.

Oplossing. Een tijd goed luchten nadat er mee gewerkt is. Dan is de dam echt wel verdwenen.

Overigens: mocht je je afvragen waar de meeste mensen aan sterven (als ze alle andere ziekten niet hebben gehad) zuurstof verbrand je longen dermate dat ze op een gegeven moment niet goed meer functioneren en dan stik je.
Het leven is niet zonder risico, bepaal alleen goed hoe je die risico's inperkt.

Leven = het meervoud van lef (Loesje)
"Als het niet kan zoals het moet, dan moet het maar zoals het kan."
Hierissiedan, hierissieweers huisje!
pi_172501602
_O-
pi_172501641
quote:
1s.gif Op dinsdag 18 juli 2017 11:47 schreef hierissieweer het volgende:

[..]

Lamelparket is het zelfde verlijmd als laminaat, alleen een andere toplaag. Ergo: formaldehyde probleem blijft.

Ah oke. Maar volgens iemand die in de vloeren werkt ligt het formaldehyde niet zo a/d oppervlakte als bij laminaat.

Bovendien is de bovenlaag vrij stroef bij het laminaat wat ik heb.. niet echt lekker onder m'n voeten.
Kortom: ik ben nog steeds niet helemaal happy en ik ruik het ook nog maarja deur maar open en niet aan storen }:| }:| }:| }:| }:| }:| }:| }:| }:| }:|
  dinsdag 18 juli 2017 @ 12:12:37 #80
303802 nogeenoudebekende
The future is shit...
pi_172501643
quote:
0s.gif Op maandag 17 juli 2017 21:53 schreef vhb11 het volgende:
ik weet wel: ik neem nooit meer laminaat. 't is ook nog eens vreselijk gehorig.
En we hebben de daadwerkelijke klacht gevonden.
And so is the past
pi_172501651
Gehorig, ruikt vreemd, voelt stroef en niet lekker onder m'n voeten... nepkleur :r LOl _O-


En er zitten groeven in die ik volgens de verkoper niet zou voelen, nou die voel ik wel als ik er op loop.. hij heeft blijkbaar meer eelt onder z'n voeten. Ik had echt iets anders moeten kopen. *O*
Best wel jammer eigenlijk, maarja voor nu moet ik het er maar mee doen.

[ Bericht 20% gewijzigd door vhb11 op 18-07-2017 12:25:26 ]
pi_172508427
quote:
14s.gif Op dinsdag 18 juli 2017 12:12 schreef nogeenoudebekende het volgende:

[..]

En we hebben de daadwerkelijke klacht gevonden.
o nou nee hoor 't zijn meerdere nadelen die eraan zitten
pi_172510849
quote:
0s.gif Op dinsdag 18 juli 2017 17:41 schreef vhb11 het volgende:

[..]

o nou nee hoor 't zijn meerdere nadelen die eraan zitten
Buiten deze vloer is er nog iets dat jouw leven op dit moment onaangenaam maakt?
pi_172513617
weinig geld!
pi_172592402
De dosis maakt het gif. Alles, inclusief zuivere zuurstof, is giftig indien je er genoeg van binnen krijgt.

De ene persoon is gevoeliger voor bepaalde stoffen dan de andere, maar de normen in consumentengoederen zijn zo dat eigenlijk niemand er klachten of effecten van heeft, vaak een factor 2 of 3 onder de NOAEL. Ja, formaldehyde is toxisch en carcinogeen maar je kan ook overdrijven. Ik heb er heel veel mee gewerkt en gebruik het nog steeds sporadisch, ook thuis, voor het conserveren van preparaten voor microscopie.

Verder zal het formaldehydeconcentratie (is een gas) tegen de tijd zeker niet lineair afnemen, eerder exponentieel.
blub blub
  zaterdag 22 juli 2017 @ 12:48:38 #86
220916 jzn21
Jong geleerd is oud gedaan!
pi_172593593
quote:
1s.gif Op zaterdag 15 juli 2017 06:37 schreef Angelfrouk het volgende:

[..]

Er staat ook:
Wist je dat Water het goedkoopste medicijn is?
Maar water is eigenlijk gewoon giftig voor de cellen in ons lichaam: http://www.dhmo.org/facts.html

Serieus TS, geloof je dit soort onzin? Heb je de beweringen in die link van je wel even verder gegoogeld? Ik denk dat een beetje wantrouwen tegenover alle onzin op het internet je niet zou misstaan!
Water giftig? Ik weet niet wat je bronnen zijn, maar de site waar TS naar verwijst, onderbouwt de claim dat water medicinale eigenschappen heeft met goede wetenschappelijke bronnen:
https://www.ahealthylife.(...)oende-water-drinken/
pi_172593729
quote:
0s.gif Op zaterdag 22 juli 2017 12:48 schreef jzn21 het volgende:

[..]

Water giftig? Ik weet niet wat je bronnen zijn, maar de site waar TS naar verwijst, onderbouwt de claim dat water medicinale eigenschappen heeft met goede wetenschappelijke bronnen:
https://www.ahealthylife.(...)oende-water-drinken/
Hoewel "giftig" betekent dat iets schadelijk voor je is, wordt in de wetenschap gehanteerd dat het schadelijk moet zijn bij een vastgestelde (lage) dosis.

Ja, van teveel water ga je dood. Zie: https://nl.wikipedia.org/wiki/Waterintoxicatie
blub blub
pi_172624243
Te dom om te poepen 8)7 . (Of mag je dat hier niet zeggen?)
pi_173322012
jammer dat het topic zo is geeindigd
pi_173322266
quote:
0s.gif Op dinsdag 22 augustus 2017 14:42 schreef vhb11 het volgende:
jammer dat het topic zo is geeindigd
Mooi dat je je topic dan nog even een kickje geeft. Nu ga je vast alleen maar toffe reacties krijgen ^O^
  dinsdag 22 augustus 2017 @ 14:59:27 #91
303802 nogeenoudebekende
The future is shit...
pi_173322302
quote:
0s.gif Op dinsdag 22 augustus 2017 14:42 schreef vhb11 het volgende:
jammer dat het topic zo is geeindigd
Je oogst wat je zaait.
And so is the past
  dinsdag 22 augustus 2017 @ 17:13:21 #92
190186 hierissieweer
Ik val liever op, dan af!
pi_173324843
quote:
0s.gif Op dinsdag 22 augustus 2017 14:42 schreef vhb11 het volgende:
jammer dat het topic zo is geeindigd
Wees blij dat jij niet geëindigd bent door de gifdamp!
"Als het niet kan zoals het moet, dan moet het maar zoals het kan."
Hierissiedan, hierissieweers huisje!
abonnement Unibet Coolblue
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')