abonnement Unibet Coolblue
pi_172289539
Ik rij sinds iets meer dan 2 maanden nu in een Volkswagen Polo 6n uit `97
Er is onder de kap al heel veel vervangen (Startmotor, bougies, verdelerkap, alle filters, bobine etc) Vorig jaar heeft de auto 4 nieuwe banden gekregen (Beide zaken zijn door vorige eigenaren gedaan, maar facturen zijn aanwezig)

De auto heeft sinds 'ie in mijn bezit is een nieuwe thermostaat gekregen, nieuwe riem/pomp/spanrollen. Voor de APK (Heeft nog 11 maanden keuring) Moest er wat gelast worden aan de dorpels, nieuwe remslangen, nieuwe handremkabel en een lampje.

Dus dat lijkt allemaal helemaal prima, en de auto heb ik ook zonder problemen van 266x naar 272x gereden in die 2 maanden.

Maar de auto heeft natuurlijk ook minpunten, zoveel minpunten dat ik niet weet of de auto het red tot de volgende APK, kort samengevat:

Bakproblemen (In z`n 1 soms inhouden/stotteren, bij gas los in 1 doet 'ie "oehoehoehoe" in z`n 1/2/5 en vrij rammelt er van alles, in z`n 5 zingt 'ie)
Koppelingsproblemen (Koppeling gaat zwaar en kraakt, koppeling lijkt soms een beetje te plakken, heeft dan moeite met terugkomen, het rammelen van de bak kan ook een druklager van de koppeling zijn..)

Verder is de auto probleem vrij, hij rijd goed, ligt goed op de weg, is redelijk stil, kan goed met het verkeer mee komen, en 1:16 is tot nu toe nog geen probleem geweest (1:16,5 en 1:16,2 tot nu toe, 700km op 1 tank is peanuts)

De auto was 150 euro (Met inruil van een andere auto weliswaar) Een andere koppeling kost misschien 70 euro (Heb ik een volledige set) En dan gaat dat wel weer een paar ton goed.
Andere bak however, is 380 euro (Gereviseerd, en verbeterd.. Origineel is het differentieel met klinknagels, gereviseerde versie met bouten, houd het langer vol, hier zit ook waarschijnlijk de 2e bak al in)

Maar, wat is nu wijsheid?
Geen geld meer in steken, naar de sloop rijden als 'ie boem doet en weer voor 500 euro (Waar ik meestal in shop) Een andere auto kopen?