abonnement Unibet Coolblue
pi_172289539
Ik rij sinds iets meer dan 2 maanden nu in een Volkswagen Polo 6n uit `97
Er is onder de kap al heel veel vervangen (Startmotor, bougies, verdelerkap, alle filters, bobine etc) Vorig jaar heeft de auto 4 nieuwe banden gekregen (Beide zaken zijn door vorige eigenaren gedaan, maar facturen zijn aanwezig)

De auto heeft sinds 'ie in mijn bezit is een nieuwe thermostaat gekregen, nieuwe riem/pomp/spanrollen. Voor de APK (Heeft nog 11 maanden keuring) Moest er wat gelast worden aan de dorpels, nieuwe remslangen, nieuwe handremkabel en een lampje.

Dus dat lijkt allemaal helemaal prima, en de auto heb ik ook zonder problemen van 266x naar 272x gereden in die 2 maanden.

Maar de auto heeft natuurlijk ook minpunten, zoveel minpunten dat ik niet weet of de auto het red tot de volgende APK, kort samengevat:

Bakproblemen (In z`n 1 soms inhouden/stotteren, bij gas los in 1 doet 'ie "oehoehoehoe" in z`n 1/2/5 en vrij rammelt er van alles, in z`n 5 zingt 'ie)
Koppelingsproblemen (Koppeling gaat zwaar en kraakt, koppeling lijkt soms een beetje te plakken, heeft dan moeite met terugkomen, het rammelen van de bak kan ook een druklager van de koppeling zijn..)

Verder is de auto probleem vrij, hij rijd goed, ligt goed op de weg, is redelijk stil, kan goed met het verkeer mee komen, en 1:16 is tot nu toe nog geen probleem geweest (1:16,5 en 1:16,2 tot nu toe, 700km op 1 tank is peanuts)

De auto was 150 euro (Met inruil van een andere auto weliswaar) Een andere koppeling kost misschien 70 euro (Heb ik een volledige set) En dan gaat dat wel weer een paar ton goed.
Andere bak however, is 380 euro (Gereviseerd, en verbeterd.. Origineel is het differentieel met klinknagels, gereviseerde versie met bouten, houd het langer vol, hier zit ook waarschijnlijk de 2e bak al in)

Maar, wat is nu wijsheid?
Geen geld meer in steken, naar de sloop rijden als 'ie boem doet en weer voor 500 euro (Waar ik meestal in shop) Een andere auto kopen?
Of, als er iets boem doet, dit laten repareren en er gewoon in blijven rijden? (Weet nu wel wat ik heb, en hij is best prima as is, en op zich kan 'ie met die reparaties nog wel een paar ton mee, en het feit dat er veel aan is vervangen helpt ook mee natuurlijk)

Iemand?

Alvast bedankt, groet!
pi_172289720
Die koppeling lijkt me opgespannen, iets dat vaak wordt gedaan als de koppelingsplaat begint te slippen als deze ver op is. Wat je bak betreft is vervangen misschien het beste, maar je zou naar de schakeloverbrenging kunnen kijken (ik weet niet of het kabels of stangen zijn, ik had een 6N automaat).

Als de auto verder goed is (niet roest) zou je een investering kunnen wagen.
Echte elektriciëns gebruiken geen jokari.
pi_172289815
quote:
0s.gif Op zondag 9 juli 2017 12:16 schreef Ridocar het volgende:
Die koppeling lijkt me opgespannen, iets dat vaak wordt gedaan als de koppelingsplaat begint te slippen als deze ver op is. Wat je bak betreft is vervangen misschien het beste, maar je zou naar de schakeloverbrenging kunnen kijken (ik weet niet of het kabels of stangen zijn, ik had een 6N automaat).
Volgens mij zien het stangen (Moeten overigens er ook aan geloven, zit enorm veel speling op z`n 3 en 5 :') )
Slippen doet 'ie niet trouwens, alleen is het aangrijppunt soms heel hoog, soms heel laag.
  zondag 9 juli 2017 @ 14:01:00 #4
116562 boertie
Zonder hoofdletter dus.
pi_172292287
Met ¤500,- auto's blijf je werk houden. Als je een betrouwbare auto wil hebben zal je toch een paar prijscategorieën omhoog moeten. Dat wil niet zeggend dat een duurdere auto ook altijd beter is. Soms moet je er wat geluk mee hebben.
R.I.P. kat. Ik was er toch best gek mee. ;(
pi_172296254
Ja dat is waar.
Maar wat is dan jouw idee? Hij was 150 euro, die 2 reparaties zullen totaal 450 zijn, zit ik op 600, inclusief de APK kosten + de thermostaat kost 'ie mij dan 700 euro, is wel wat geld, maar dan weet ik wel wat ik heb.

(En dat is een auto die dagelijks start, behoorlijk zuinig is, comfortabel is, en het prima doet)
  zondag 9 juli 2017 @ 18:15:22 #6
88754 Sounddragon
Dragon of sound.
pi_172299935
Je vraagt dus eigenlijk een beetje naar de bekende weg?
De wetenschap is er nog steeds niet uit, waarom de meest gestroomlijnde vrouwen, de meeste weerstand bieden
pi_172301108
Nee, ik twijfel wat wijsheid is.
Auto laten fixen, er dus totaal 700 euro voor betalen (Inclusief nieuwe bak / koppeling ) Maar dan wel weten wat ik heb.
Of de auto op rijden en naar de schroot ermee, wat misschien binnen 6 maanden al kan..
  zondag 9 juli 2017 @ 19:34:26 #8
88754 Sounddragon
Dragon of sound.
pi_172301479
Je weet nooit wat je hebt met een auto in die prijsklasse. Je fikst en je hoopt.

Als je hem naar de sloop doet pak je het volgende barrel, heb je hetzelfde dilemma, of erger.

Jouw beslissing, niet onze..

En wijsheid, is soep eten met een vork, dan doe je er lekker lang mee.
De wetenschap is er nog steeds niet uit, waarom de meest gestroomlijnde vrouwen, de meeste weerstand bieden
pi_172301611
_O-
is ook zo natuurlijk, op een gegeven moment word het een bodemloze put.
Maar denk inderdaad dat in die prijsklasse 500-750 euro je het ene probleem na het andere koopt, dus denk dat op zich, als er wat kapot gaat, het het meest logische is het te repareren, daarna zijn het denk ik voornamelijk nog kleine dingetjes die kapot gaan. Want onder de kap is 75% nieuw (of iig afgelopen 2 jaar vervangen)
  zondag 9 juli 2017 @ 19:47:02 #10
88754 Sounddragon
Dragon of sound.
pi_172301831
quote:
0s.gif Op zondag 9 juli 2017 19:38 schreef Braddie het volgende:
_O-
is ook zo natuurlijk, op een gegeven moment word het een bodemloze put.
Maar denk inderdaad dat in die prijsklasse 500-750 euro je het ene probleem na het andere koopt, dus denk dat op zich, als er wat kapot gaat, het het meest logische is het te repareren, daarna zijn het denk ik voornamelijk nog kleine dingetjes die kapot gaan. Want onder de kap is 75% nieuw (of iig afgelopen 2 jaar vervangen)
we hebben nog schokbrekers, uitlaten, wiellagers, draagarmen, remmen, remschijven, remklauwen, remcilinders, hoofdremcilinders, stuurhuizen, stuurkogels, fusees, stabilisatorstangen.. De lijst is eindeloos, en dan ben ik nog niet eens richting elektrische zut, want dat is meestal nog zoekwerk ook.

Er kan zoveel kapot.. Er is meer als alleen 'onder de kap'.

Fiks dat dimg en rijd lekker door als het je het waard is.. Vind je het een kuthok, dan flikker je hem weg en neem je de volgende gok..
De wetenschap is er nog steeds niet uit, waarom de meest gestroomlijnde vrouwen, de meeste weerstand bieden
  FOK!fotograaf zondag 9 juli 2017 @ 20:18:57 #11
341889 Pizza_Boom
manusje van alles
pi_172302752
Voor 150 euro koop je best een redelijke fiets!
The summer is magic!
Nobody on the road, nobody on the beach.
I feel it in the air, the summer is out of reach.

"Censorship is telling a man he can't have a steak just because a baby can't chew it."
abonnement Unibet Coolblue
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')