abonnement Unibet Coolblue
  zaterdag 8 juli 2017 @ 19:22:01 #1
69191 Varr
Hier ben ik, hierzo!!
pi_172276246
Ben aan het kijken naar auto´s rond de ¤5000. Wat ik zoek:

Betrouwbaarheid
Goede looks
Een auto die niet dagelijks gebruikt wordt, maar een keer per week.
4 deurs
Benzine

Voor deze prijs kun je een Chevrolet Cruze krijgen uit 2009, of een Toyota Avensis uit 2004 met ~100.000 op de teller. Over het algemeen staat Toyota natuurlijk bekend als een betrouwbaar merk, en de Avensis tevens als betrouwbaar model. De Chevrolet is echter veel nieuwer, en ook wat mooier. Over de betrouwbaarheid van de Chevrolet lees ik gemengde verhalen, sommige zeggen erg betrouwbaar, andere geven aan veel mechanische problemen te hebben (meer nieuwe foefjes betekent meer kan stuk?)

Advies?
pi_172276264
Benzine Toyota
Diesel Cruze
.
  zaterdag 8 juli 2017 @ 19:24:18 #3
69191 Varr
Hier ben ik, hierzo!!
pi_172276294
quote:
1s.gif Op zaterdag 8 juli 2017 19:22 schreef Fer het volgende:
Benzine Toyota
Diesel Cruze
De 1.8 benzine schijnt voor de Cruze prijs/kwaliteit de beste te zijn.
pi_172278507
Toyota natuurlijk.
pi_172279109
Het ligt eraan wat je belangrijker vindt. Als betrouwbaarheid echt een rol speelt, dan ga je voor de Toyota. Maar Toyota is wel een wat duurder merk dan Chevrolet.

quote:
1s.gif Op zaterdag 8 juli 2017 19:22 schreef Fer het volgende:
Benzine Toyota
Diesel Cruze
een diesel voor een auto die nauwelijks gebruikt gaat worden?
Bestiality sure is a fun thing to do. But I have to say this as a warning to you:
With almost all animals you can have a ball, but the hedgehog can never be buggered at all.
  zaterdag 8 juli 2017 @ 21:13:26 #6
69191 Varr
Hier ben ik, hierzo!!
pi_172279162
quote:
0s.gif Op zaterdag 8 juli 2017 21:11 schreef Jordy-B het volgende:
Het ligt eraan wat je belangrijker vindt. Als betrouwbaarheid echt een rol speelt, dan ga je voor de Toyota. Maar Toyota is wel een wat duurder merk dan Chevrolet.

[..]

een diesel voor een auto die nauwelijks gebruikt gaat worden?
Dat is het ook een beetje. De Toyota is duurder, dus dat extra geld kan ik ook opzij zetten voor eventuele reparaties.
pi_172279271
Je wil duidelijk de Cruze, dus koop die dan ook.

Of wacht je tot iemand die wens gaat ondersteunen met een advies?
I removed all the bad food from my house.
It was delicious.
pi_172279289
quote:
0s.gif Op zaterdag 8 juli 2017 21:13 schreef Varr het volgende:

[..]

Dat is het ook een beetje. De Toyota is duurder, dus dat extra geld kan ik ook opzij zetten voor eventuele reparaties.
Die vermoedelijk minder vaak voor zullen komen dan bij de chevrolet. :')

Maar even los van deze twee auto's. Wat voor afstanden ga je ermee rijden en hoeveel mensen gaan mee? Waarom niet gewoon een kleiner model? Scheelt aanzienlijk in verzekering, wegenbelasting, brandstof, onderhoud en afschrijving. Een Yaris of een Honda Jazz, ofzo.
Bestiality sure is a fun thing to do. But I have to say this as a warning to you:
With almost all animals you can have a ball, but the hedgehog can never be buggered at all.
pi_172279718
quote:
0s.gif Op zaterdag 8 juli 2017 19:22 schreef Varr het volgende:
Ben aan het kijken naar auto´s rond de ¤5000. Wat ik zoek:

Betrouwbaarheid
Goede looks
Een auto die niet dagelijks gebruikt wordt, maar een keer per week.
4 deurs
Benzine

Voor deze prijs kun je een Chevrolet Cruze krijgen uit 2009, of een Toyota Avensis uit 2004 met ~100.000 op de teller. Over het algemeen staat Toyota natuurlijk bekend als een betrouwbaar merk, en de Avensis tevens als betrouwbaar model. De Chevrolet is echter veel nieuwer, en ook wat mooier. Over de betrouwbaarheid van de Chevrolet lees ik gemengde verhalen, sommige zeggen erg betrouwbaar, andere geven aan veel mechanische problemen te hebben (meer nieuwe foefjes betekent meer kan stuk?)

Advies?
pi_172279729
quote:
1s.gif Op zaterdag 8 juli 2017 21:35 schreef hoechst het volgende:

[..]

Dat ging fout, hè... :')
Bestiality sure is a fun thing to do. But I have to say this as a warning to you:
With almost all animals you can have a ball, but the hedgehog can never be buggered at all.
  zaterdag 8 juli 2017 @ 21:52:58 #11
88754 Sounddragon
Dragon of sound.
pi_172280103
Je weet dat een Chevrolet ook wel een Deawrolet wordt genoemd he?

Je vergelijkt dus een beetje rotte appels met verse peren zeg maar..
De wetenschap is er nog steeds niet uit, waarom de meest gestroomlijnde vrouwen, de meeste weerstand bieden
  zaterdag 8 juli 2017 @ 22:19:20 #12
69191 Varr
Hier ben ik, hierzo!!
pi_172280733
quote:
0s.gif Op zaterdag 8 juli 2017 21:18 schreef Jordy-B het volgende:

[..]

Die vermoedelijk minder vaak voor zullen komen dan bij de chevrolet. :')

Maar even los van deze twee auto's. Wat voor afstanden ga je ermee rijden en hoeveel mensen gaan mee? Waarom niet gewoon een kleiner model? Scheelt aanzienlijk in verzekering, wegenbelasting, brandstof, onderhoud en afschrijving. Een Yaris of een Honda Jazz, ofzo.
Meestal 2 en soms 3. Honda Jazz ook zeker naar gekeken, maar vind hem niet zo heel mooi. Heb momenteel een Seat Ibiza.
pi_172280833
quote:
0s.gif Op zaterdag 8 juli 2017 22:19 schreef Varr het volgende:

[..]

Meestal 2 en soms 3. Honda Jazz ook zeker naar gekeken, maar vind hem niet zo heel mooi. Heb momenteel een Seat Ibiza.
De Jazz is ook niet mooi, maar zie je helemaal niks van als je erin zit. ^O^
Maar zonder gekheid, ik zou niet zo aan het uiterlijk tillen als je hem toch bijna niet gebruikt.
Ze zijn wel vreselijk betrouwbaar, redelijk zuinig en rijden prima.

En anders kan je eens een blik werpen op de mazda 3, de honda civic hatch (wel enorm verschil in uiterlijk tussen de bouwjaren. Neem geen hybride, die zijn niet voor niets zo goedkoop), de Mitsubitsi Colt (als Jazz, maar iets agressiever gestyled), de Toyota Yaris (als Jazz, maar iets minder vierkant), de Corolla (zit je wel gelijk in de oudere bouwjaren, maar wel lichter dan de Avensis) of de suzuki swift. Dan heb je alle kleine - maar niet mini - Japanners wel gehad.

[ Bericht 21% gewijzigd door Jordy-B op 08-07-2017 22:42:04 ]
Bestiality sure is a fun thing to do. But I have to say this as a warning to you:
With almost all animals you can have a ball, but the hedgehog can never be buggered at all.
  zaterdag 8 juli 2017 @ 22:49:12 #14
69191 Varr
Hier ben ik, hierzo!!
pi_172281449
quote:
0s.gif Op zaterdag 8 juli 2017 22:24 schreef Jordy-B het volgende:

[..]

De Jazz is ook niet mooi, maar zie je helemaal niks van als je erin zit. ^O^
Maar zonder gekheid, ik zou niet zo aan het uiterlijk tillen als je hem toch bijna niet gebruikt.
Ze zijn wel vreselijk betrouwbaar, redelijk zuinig en rijden prima.

En anders kan je eens een blik werpen op de mazda 3, de honda civic hatch (wel enorm verschil in uiterlijk tussen de bouwjaren. Neem geen hybride, die zijn niet voor niets zo goedkoop), de Mitsubitsi Colt (als Jazz, maar iets agressiever gestyled), de Toyota Yaris (als Jazz, maar iets minder vierkant), de Corolla (zit je wel gelijk in de oudere bouwjaren, maar wel lichter dan de Avensis) of de suzuki swift. Dan heb je alle kleine - maar niet mini - Japanners wel gehad.
Ja, fair enough, maar hij is wel echt HEEL lelijk. Mazda 3 inderdaad ook naar gekeken, maar die maakt erg veel lawaai op de snelweg (zoals de Ibiza die ik nu heb). Thanks voor de overige suggesties, loop ik nog ff langs.
pi_172281502
Er is een reden waarom die Cruz 2e hands zo goedkoop is.
pi_172281653
quote:
3s.gif Op zaterdag 8 juli 2017 22:51 schreef Stien_Struis het volgende:
Er is een reden waarom die Cruz 2e hands zo goedkoop is.
Het merk is al twee jaar weg uit Europa en er is bijna geen vraag naar, dus je raakt hem aan de straatstenen niet kwijt.
Bestiality sure is a fun thing to do. But I have to say this as a warning to you:
With almost all animals you can have a ball, but the hedgehog can never be buggered at all.
pi_172281741
Koop aub geen Daewoo...

Die dan die Toyota. En anders kun je altijd nog een Ford focus kopen. Niet duur, wel goed en betrouwbaar.
Whatever...
  zaterdag 8 juli 2017 @ 23:02:11 #18
465142 PluggieOD
LAAG = RELATIEF
pi_172281830
BAM WTCC wereldkampioen in 2014 ofzo met een Cruze met C20XE:


Kopen Kopen Kopen!
pi_172281855
quote:
0s.gif Op zaterdag 8 juli 2017 23:02 schreef PluggieOD het volgende:
BAM WTCC wereldkampioen in 2014 ofzo met een Cruze met C20XE:
[ afbeelding ]

Kopen Kopen Kopen!
Krijg je er dan ook een team van monteurs bij om hem rijdend te houden? :{w
Bestiality sure is a fun thing to do. But I have to say this as a warning to you:
With almost all animals you can have a ball, but the hedgehog can never be buggered at all.
  zaterdag 8 juli 2017 @ 23:10:30 #20
465142 PluggieOD
LAAG = RELATIEF
pi_172282066
Koop een auto voor 2/3k hou de rest over voor als er wat mee is.
Bedenk wat je met de auto wilt.
Bedenk dat km stand niets zegt.
Imago zegt ook niets.
  zaterdag 8 juli 2017 @ 23:22:34 #21
69191 Varr
Hier ben ik, hierzo!!
pi_172282459
quote:
0s.gif Op zaterdag 8 juli 2017 23:10 schreef PluggieOD het volgende:
Koop een auto voor 2/3k hou de rest over voor als er wat mee is.
Bedenk wat je met de auto wilt.
Bedenk dat km stand niets zegt.
Imago zegt ook niets.
Ik heb al een auto van 2K. :D Maar nu wil ik net ff iets meer. KM stand zegt niet alles, maar ook niet niks.
  zaterdag 8 juli 2017 @ 23:26:07 #22
465142 PluggieOD
LAAG = RELATIEF
pi_172282557
KM stand zegt in mijn ogen echt kompleet niks. Een leasebak op de snelweg met 2 ton heeft minder slijtage dan een 25k auto in de stad.
pi_172282786
Ooit zo'n toen nieuwe Deawoo aftreksel mee gehad als 'leenauto' toen de Opel van de zaak een onderhoudsbeurt nodig had. Wat een rampenbak.

Slechte wegligging, weinig gevoel van wegcontact, geen directe sturing, wazige versnellingsbak. Om het nog niet te hebben over de rammeltjes en matige stoelen. Aan alles was te merken dat dat ding vooral goedkoop gebouwd was.
  zondag 9 juli 2017 @ 10:20:55 #24
69191 Varr
Hier ben ik, hierzo!!
pi_172287445
quote:
0s.gif Op zaterdag 8 juli 2017 23:34 schreef Ivo1985 het volgende:
Ooit zo'n toen nieuwe Deawoo aftreksel mee gehad als 'leenauto' toen de Opel van de zaak een onderhoudsbeurt nodig had. Wat een rampenbak.

Slechte wegligging, weinig gevoel van wegcontact, geen directe sturing, wazige versnellingsbak. Om het nog niet te hebben over de rammeltjes en matige stoelen. Aan alles was te merken dat dat ding vooral goedkoop gebouwd was.
De Cruze had dan ook een vrij goedkope nieuwprijs, lijkt me geen eerlijke vergelijke t.o.v. de Opel.
abonnement Unibet Coolblue
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')