abonnement Unibet Coolblue
pi_172270407
Hallo,

Ik wil wat films van m'n laptop overzetten naar de harde schijf (500 gb, nog 300 gb vrije ruimte) en dan krijg ik de volgende melding:

Bestand (5gb) is te groot voor doelsysteem (of zoiets)

Ik wil hem toch graag op de harde schijf, hoe kan ik dit oplossen?

mvg

[ Bericht 20% gewijzigd door #ANONIEM op 08-07-2017 16:31:13 ]
pi_172270474
Hij geeft dit ook aan bij een film van 4,6 gb ?
pi_172270503
De hardeschijf staat vermoedelijk geformatteerd in Fat32. Fat32 is een verouderd bestandssysteem en heeft onder andere als beperking dat het geen bestanden aankan die groter zijn dan 4GB.

Je moet de hardeschijf formatteren naar NTFS of exFat. Je moet voor die tijd wel even de huidige data op de hardeschijf veilig stellen, want formatteren verwijdert alles.
Bestiality sure is a fun thing to do. But I have to say this as a warning to you:
With almost all animals you can have a ball, but the hedgehog can never be buggered at all.
  zaterdag 8 juli 2017 @ 15:53:37 #4
169715 Mano_
Manomanoman..
pi_172271137
quote:
0s.gif Op zaterdag 8 juli 2017 15:31 schreef Jordy-B het volgende:
De hardeschijf staat vermoedelijk geformatteerd in Fat32. Fat32 is een verouderd bestandssysteem en heeft onder andere als beperking dat het geen bestanden aankan die groter zijn dan 4GB.

Je moet de hardeschijf formatteren naar NTFS of exFat. Je moet voor die tijd wel even de huidige data op de hardeschijf veilig stellen, want formatteren verwijdert alles.
Je kan de schijf omzetten naar NTFS zonder format. Backupje is wel handig voor het geval het mis gaat, maar in principe moet het gewoon goed gaan.

CMD als admin, dan:
convert G: /FS:NTFS

Waar G = de driveletter.
pi_172271164
quote:
1s.gif Op zaterdag 8 juli 2017 15:53 schreef Mano_ het volgende:

[..]

Je kan de schijf omzetten naar NTFS zonder format. Backupje is wel handig voor het geval het mis gaat, maar in principe moet het gewoon goed gaan.

CMD als admin, dan:
convert G: /FS:NTFS

Waar G = de driveletter.
Ik heb geen idee wat cmd is enzo, dus zet ze wel even van harde schijf over naar mijn laptop, dan schijf formatteren en dan weer terugzetten.
pi_172271168
quote:
1s.gif Op zaterdag 8 juli 2017 15:53 schreef Mano_ het volgende:
CMD als admin, dan:
convert G: /FS:NTFS
Daar hangt een klein risico van dataverlies aan vast, wat de reden is dat ik dat niet noemde, maar ging voor het geadviseerde pad van formatteren.
Bestiality sure is a fun thing to do. But I have to say this as a warning to you:
With almost all animals you can have a ball, but the hedgehog can never be buggered at all.
pi_172271627
quote:
0s.gif Op zaterdag 8 juli 2017 15:31 schreef Jordy-B het volgende:
De hardeschijf staat vermoedelijk geformatteerd in Fat32. Fat32 is een verouderd bestandssysteem en heeft onder andere als beperking dat het geen bestanden aankan die groter zijn dan 4GB.

Je moet de hardeschijf formatteren naar NTFS of exFat. Je moet voor die tijd wel even de huidige data op de hardeschijf veilig stellen, want formatteren verwijdert alles.
Herkent een tv hem zowel als in ntfs als ex fat? En welke van de twee raad je aan?
pi_172271635
quote:
0s.gif Op zaterdag 8 juli 2017 15:44 schreef wuuht het volgende:
tr gemacht
Omdat?
pi_172271932
quote:
1s.gif Op zaterdag 8 juli 2017 16:18 schreef Pizzapuntje het volgende:

[..]

Omdat?
De tv herkend ook NTFS.

NTFS heeft mogelijkheden die EXFAT en FAT32 niet hebben en verder kan hij samen met EXFAT wel met grote bestanden omgaan. Ik heb weinig kaas van EXFAT gegeten dus kan ik je daarover niet meer info geven.

CMD is een opdrachtvenster dat je oproept via start>uitvoeren>cmd. De rest stond al in een andere post beschreven.

[ Bericht 3% gewijzigd door Kloonhommel op 08-07-2017 19:00:22 (post aangepast om foutieve informatie.) ]
Op zondag 13 april 2014 19:50 schreef Mss het volgende:
Kloonhommel is echt mijn held van de dag _O_ _O_ _O_
pi_172271954
quote:
1s.gif Op zaterdag 8 juli 2017 16:18 schreef Pizzapuntje het volgende:

[..]

Herkent een tv hem zowel als in ntfs als ex fat? En welke van de twee raad je aan?
Geen idee, dan moet je in de handleiding van je TV kijken voor de ondersteunde formaten. Ik zou NTFS gebruiken, dat lijkt meer ondersteuning te hebben bij de huidige hardware. exFat is ook meer bedoeld voor flashdrives (usb-sticks).
Als je ook een mac hebt, zou ik wèl exFat kiezen, want mac gaat niet zo denderend met NTFS om.

quote:
1s.gif Op zaterdag 8 juli 2017 16:18 schreef Pizzapuntje het volgende:

[..]

Omdat?
Omdat je echt een wanstaltige smaak in films hebt.
Bestiality sure is a fun thing to do. But I have to say this as a warning to you:
With almost all animals you can have a ball, but the hedgehog can never be buggered at all.
pi_172271974
quote:
0s.gif Op zaterdag 8 juli 2017 16:30 schreef Kloonhommel het volgende:

NTFS heeft mogelijkheden die EXFAT en FAT32 niet hebben en verder kan hij als enige van de 3 wel met grote bestanden omgaan.
exFat kan met grote bestanden omgaan.
Bestiality sure is a fun thing to do. But I have to say this as a warning to you:
With almost all animals you can have a ball, but the hedgehog can never be buggered at all.
pi_172272017
quote:
0s.gif Op zaterdag 8 juli 2017 16:31 schreef Jordy-B het volgende:

[..]

exFat kan met grote bestanden omgaan.
Ah, dan verander ik mijn post ff.
Op zondag 13 april 2014 19:50 schreef Mss het volgende:
Kloonhommel is echt mijn held van de dag _O_ _O_ _O_
  zaterdag 8 juli 2017 @ 16:40:05 #13
169715 Mano_
Manomanoman..
pi_172272202
quote:
0s.gif Op zaterdag 8 juli 2017 15:55 schreef Jordy-B het volgende:

[..]

Daar hangt een klein risico van dataverlies aan vast, wat de reden is dat ik dat niet noemde, maar ging voor het geadviseerde pad van formatteren.
Daarom zeg ik ook dat een backup niet onverstandig is. Maar ik moet het nog meemaken dat het fout gaat en heb toch al een boel schijven omgezet op die manier.
  zaterdag 8 juli 2017 @ 16:42:29 #14
169715 Mano_
Manomanoman..
pi_172272250
Heh, om een of andere reden kan ik TS niet quote. Dan post hij het bericht niet :?

Maar goed, TS:
quote:
Ik heb geen idee wat cmd is enzo, dus zet ze wel even van harde schijf over naar mijn laptop, dan schijf formatteren en dan weer terugzetten.
Je moet het natuurlijk zelf weten, maar die conversie is een fluitje van een cent. Met CMD bedoel ik de command prompt van Windows.

Als je de ruimte hebt om de data heen en weer te mikken is daar niets mis mee, alleen duurt het allemaal wat langer.

Edit:
ligt het aan het woordje .exe? Dat weg gehaald en nu post 'ie hem wel..

Edit 2:
Haha nu in de edit mag het wel. Vage shit.
pi_172272304
Bedankt allemaal, bestanden van schijf op laptop gezet, geformatteerd en nu weer terug zetten plus dadelijk de films, benieuwd of hij het doet.

Enne, nee dit is totaal niet mijn smaak films, is voor m'n zus, afrika fan :')
abonnement Unibet Coolblue
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')