Geen stuur maar wel een stuurboord?quote:Op woensdag 28 juni 2017 14:24 schreef Farenji het volgende:
Je moet het verschil tussen bakboord en stuurboord kennen. En je moet weten dat een schip geen stuur maar een roer heeft.
ze vragen echt het hele boek niet, ik vraag wat ze wél vragen.quote:Op woensdag 28 juni 2017 14:07 schreef Scarlet_Dragonfly het volgende:
Uhm... Jij hebt een theorieboek voor je neus, dat kun je veel beter zelf opzoeken dan dat wij dat voor je kunnen!
ja het jammere is dat die onwijs duur zijn voor vaarbewijs(zo ver ik gezien heb).quote:Op woensdag 28 juni 2017 14:06 schreef Jordy-B het volgende:
Begin eerst eens met het boek te lezen en dan kan je altijd online een paar proefexamens maken.
aha toch wel.. dankje.quote:Op woensdag 28 juni 2017 14:09 schreef ErkendFokker het volgende:
Veel van die theorie vragen ook, bereid je maar voor op het leren van - voor jou - irrelevante informatie
De eerste hit is vijftien euro om twee maanden te oefenen.quote:Op woensdag 28 juni 2017 15:24 schreef Pajanus het volgende:
[..]
ja het jammere is dat die onwijs duur zijn voor vaarbewijs(zo ver ik gezien heb).
Ze hebben gewoon een database met multiple-choice vragen over de complete theorie uit je boek, en daar wordt bij je examen ter plekke een willekeurige selectie uitgemaakt.quote:Op woensdag 28 juni 2017 15:24 schreef Pajanus het volgende:
[..]
ze vragen echt het hele boek niet, ik vraag wat ze wél vragen.
Dat kun je wel stellen, ik heb hem ook liggen thuis, vlaggen en verlichting en ballen en weet ik het wat.. Ik heb het boek effe tijdelijk in de hoek geflikkerd, wat een fucking onzin zegquote:Op woensdag 28 juni 2017 14:09 schreef ErkendFokker het volgende:
Veel van die theorie vragen ook, bereid je maar voor op het leren van - voor jou - irrelevante informatie
wacht maar tot je een boot hebt, dan ga je je dit nog herinneren.quote:Op woensdag 28 juni 2017 15:24 schreef Pajanus het volgende:
[..]
ja het jammere is dat die onwijs duur zijn voor vaarbewijs(zo ver ik gezien heb).
serieus? als ik het in google intik krijg ik 130 euro ofzo, ga ik ff verder kijken.quote:Op woensdag 28 juni 2017 15:27 schreef Jordy-B het volgende:
[..]
De eerste hit is vijftien euro om twee maanden te oefenen.
De tweede hit is tien euro per week of vijftien euro per maand.
dat ik het duur vond? boot heb ik niet nodig, gebruik die van mn vader wel.quote:Op woensdag 28 juni 2017 16:28 schreef Sounddragon het volgende:
[..]
wacht maar tot je een boot hebt, dan ga je je dit nog herinneren.
ahh kijk dat zocht ik, jammer even doorleren nog. Maar bedankt voor je comment! daar heb ik wat aan!quote:Op woensdag 28 juni 2017 19:33 schreef lst128 het volgende:
Ik heb onlangs KVB1 gehaald, is prima te doen maar onderschat het niet, met enkel het boek een keertje doorlezen ga je er niet komen. Welk boek heb je?
De structuur van een examen is bij elk afgenomen examen gelijk, de vragen verschillen uiteraard wel. Je krijgt bijv. altijd 7 vragen over artikelen uit BPR-reglement, 4 over verkeerssituaties, 1 over brandveiligheid, 1 over het aflezen van een hoogteschaal, etc. Op de site van VAMEX kan je een oefenexamen maken, dan weet je hoe het in elkaar zit. In de afbakening staat wat er gevraagd kan worden.
Het lastige aan het examen is dat je vaak zelf allerlei interpretatieslagen dient te doen op een vraag voordat je tot een antwoord komt, omdat ze je inzicht willen toetsen en niet zozeer je feitenkennis. Dat inzicht en hoe om te gaan met de vragen moet je jezelf aanleren en dat is met alleen een theorieboek toch wat lastig. Een cursus is duur maar voegt naar mijn idee echt wel waarde toe. Ik heb met een combinatie van boek en veel YouTube-filmpjes (die van vaarschool Albatros zijn aan te raden) het uiteindelijk gehaald.
Er zit vaak ook echt helemaal geen logica in. Ik ben nu bezig met KVB2;
- Windrichting; richting waar de wind vandaan komt
- Stroomrichting; richting waar het water naartoe stroomt
Wtf
das 1 dagje varen hoor... heb em dus moest toen nog 10 van de 40 hoofdstukken leren voor vb1quote:Op woensdag 28 juni 2017 16:40 schreef Pajanus het volgende:
[..]
serieus? als ik het in google intik krijg ik 130 euro ofzo, ga ik ff verder kijken.
ah dat verklaard je makkelijke instellingquote:Op woensdag 28 juni 2017 16:41 schreef Pajanus het volgende:
[..]
dat ik het duur vond? boot heb ik niet nodig, gebruik die van mn vader wel.
ja dat klopt wel..quote:Op vrijdag 30 juni 2017 23:48 schreef T42 het volgende:
[..]
ah dat verklaard je makkelijke instelling
nou ik gebruik geen 80 liter benzine op een dag denk..quote:Op vrijdag 30 juni 2017 23:47 schreef T42 het volgende:
[..]
das 1 dagje varen hoor... heb em dus moest toen nog 10 van de 40 hoofdstukken leren voor vb1
havengeld, bruggen en sluizen..quote:Op zaterdag 1 juli 2017 19:49 schreef Pajanus het volgende:
[..]
nou ik gebruik geen 80 liter benzine op een dag denk..
Vergeet de exclusieve houtsoort niet!quote:
Dat is dus geen irrelevante informatie, met name die verlichting is wel belangrijk als je het water op gaat. Zaken als bijv. vaarwegmarkering etc. zijn ook gewoon belangrijk.quote:Op woensdag 28 juni 2017 16:27 schreef Sounddragon het volgende:
[..]
Dat kun je wel stellen, ik heb hem ook liggen thuis, vlaggen en verlichting en ballen en weet ik het wat.. Ik heb het boek effe tijdelijk in de hoek geflikkerd, wat een fucking onzin zeg
Ga later wel weer eens verder als ik écht niks anders nuttigs meer te doen heb.
Jij dacht dat je direct kon rijden nadat je je rijbewijs had?quote:Op maandag 3 juli 2017 16:30 schreef heite het volgende:
[..]
Dat is dus geen irrelevante informatie, met name die verlichting is wel belangrijk als je het water op gaat. Zaken als bijv. vaarwegmarkering etc. zijn ook gewoon belangrijk.
Van mij mogen ze dat kleine vaarbewijs flink moeilijker maken, en de grens waarboven je een vaarbewijs nodig hebt mag ook wel omlaag. Er varen al veel te veel onbenullen zonder enig verkeersinzicht rond. Het feit dat iedereen even een theorie examentje kan doen en dan een vaarbewijs krijgt, zonder ooit in een boot gezeten te hebben klopt niet. Dat doen we toch met auto's ook niet zo.
Bedenk ook dat je al met een redelijk flinke en snelle boot op pad mag als je een klein vaarbewijs hebt, ook bedrijfsmatig. Wellicht kom je met lang niet alle zaken/situaties in aanraking bij jouw gebruik, maar het is nu eenmaal onderdeel van het vaarbewijs. We zeggen ook niet dat iemand niet hoeft te kunnen rijden op de snelweg voor zijn rijbewijs, omdat hij aangeeft alleen op N-wegen te willen rijden?
Pas op! Nou haal je twee dingen door elkaar. Groot vaarbewijs is voor schepen van 25m of langer, wat jij bedoeld is klein vaarbewijs 1, voor kleine meertjes en binnenwater versus klein vaarbewijs 2, waarbij ook de regels voor IJsselmeer, Waddenzee, Noordzee en de grote rivieren toegevoegd zijn alsmede hoe je moet navigeren met wind stroom getij en kompas enzo.quote:Op maandag 3 juli 2017 17:17 schreef Cause_Mayhem het volgende:
Weet ook dat je met het "kleine" vaarbewijs alsnog op sommige plekken niet mag varen. IJsselmeer bv heb je het "grote" vaarbewijs voor nodig met een boot waarmee je op andere plekken wel met een "klein" vaarbewijs mag varen.
Ja vlaggen, verlichting en boeien etc zijn vette onzin op het water. Heb je echt geen flikker aan.quote:Op woensdag 28 juni 2017 16:27 schreef Sounddragon het volgende:
[..]
Dat kun je wel stellen, ik heb hem ook liggen thuis, vlaggen en verlichting en ballen en weet ik het wat.. Ik heb het boek effe tijdelijk in de hoek geflikkerd, wat een fucking onzin zeg
Ga later wel weer eens verder als ik écht niks anders nuttigs meer te doen heb.
Sorry,je hebt gelijk!quote:Op maandag 3 juli 2017 19:24 schreef Scarlet_Dragonfly het volgende:
[..]
Pas op! Nou haal je twee dingen door elkaar. Groot vaarbewijs is voor schepen van 25m of langer, wat jij bedoeld is klein vaarbewijs 1, voor kleine meertjes en binnenwater versus klein vaarbewijs 2, waarbij ook de regels voor IJsselmeer, Waddenzee, Noordzee en de grote rivieren toegevoegd zijn alsmede hoe je moet navigeren met wind stroom getij en kompas enzo.
Ik kan altijd wel genieten van mensen die zichzelf muurvast varen omdat ze rood en groen niet uit elkaar kunnen houden.quote:Op maandag 3 juli 2017 19:31 schreef fathank het volgende:
[..]
Ja vlaggen, verlichting en boeien etc zijn vette onzin op het water. Heb je echt geen flikker aan.
Ja, of motorbootjes die tien keer een aanleg zo enorm verprutsen omdat ze totaal geen rekening houden met wind en/of stromingquote:Op maandag 3 juli 2017 21:23 schreef Nobu het volgende:
[..]
Ik kan altijd wel genieten van mensen die zichzelf muurvast varen omdat ze rood en groen niet uit elkaar kunnen houden.
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |