abonnement Unibet Coolblue
pi_172011819
quote:
1s.gif Op woensdag 28 juni 2017 10:58 schreef Diqiu-Long het volgende:

[..]

Dus werk voor in de bouw? Schilder, tegelzetter, loodgieter... dat soort beroepen?
Handjes. Maw, werk dat meer gericht is op praktische werkzaamheden. Het is heel simpel. Als je het niet met je hoofd kunt verdienen zul je het met je handen moeten doen. Maar ja... wat zijn je eigen eisen.
pi_172011842
Opleiding zegt allemaal niet zo veel, vaak heb je meer aan een goede MBO opleiding waarin je een vak leert. Ik heb WO gedaan en daar niks kunnen vinden (of je moet jezelf ergens binnenlikken) en uiteindelijk heel ergens anders terecht gekomen via zelfstudie en interne opleidingen op MBO en HBO niveau.
Volgens mij is Braad helemaal niet zo dom maar meer lui, vraag me ook af waarom hij in de Wajong is gekomen?
pi_172011849
quote:
0s.gif Op woensdag 28 juni 2017 11:04 schreef Braddie het volgende:
Veel opties om een baan te vinden zijn er niet, de opties die er zijn/die ik aankaart word weinig mee gedaan, de enige reden dat zo`n coach mij helpt is niet vanwege mij, maar zodat ze zelf nog lang en breed aan het werk kan blijven, wat boeit het zo`n miep of je aan het werk komt?
Denk je dat echt?
  woensdag 28 juni 2017 @ 11:08:07 #279
463917 Buurtzwaan
Houdt van de polder
pi_172011858
quote:
0s.gif Op woensdag 28 juni 2017 11:04 schreef Braddie het volgende:

[..]

Alleen wat je vergeet Azpi is dat een dergelijke situatie in het begin "even leuk" Is, maar steeds vaker gewoon kutter en kutter word.

Je levert zoveel in, in mijn geval fysieke gezondheid, deels ook mentale gezondheid (Hele dag thuiszitten, niemand ontvangen, alleen maar online veel contact hebben) Maar ook eigenwaarde en zelfverzekerdheid/zelfvertrouwen.

Dat baantje wat er nu aan zit te komen pak ik ook echt met 450 armen aan en ga ik mijn best voor doen, want dat thuiszitten is in het begin leuk maar verder :') En als je daar anders over denkt, dan raad ik je aan eens een experiment te doen en +- 6 maanden met iemand te ruilen met een uitkering met mijn mentaliteit.. *

*Nou is mijn mentaliteit wel wat verbeterd, maar je word gewoon lui gehouden.

Veel opties om een baan te vinden zijn er niet, de opties die er zijn/die ik aankaart word weinig mee gedaan, de enige reden dat zo`n coach mij helpt is niet vanwege mij, maar zodat ze zelf nog lang en breed aan het werk kan blijven, wat boeit het zo`n miep of je aan het werk komt?

Nu zit er dan iets in de pijpleiding en daar ben ik ze dankbaar voor.
Maar je hebt toch altijd het stempeltje "wajonger" Bij de werkgever.

En als dat niet lukt, waarom ga je dan niet een opleiding proberen ?
pi_172011862
quote:
14s.gif Op woensdag 28 juni 2017 11:05 schreef Buurtzwaan het volgende:

[..]

Precies, dit pessimisme van sommigen hier over het MBO is deprimerend. 60 % van de bevolking heeft een MBO opleiding of lager en je gaat me hier niet wijsmaken dat een groot deel van die 60 % moeite heeft met het vinden van een baan. Niet alle sectoren hebben slechte baankansen.
Nee dat moet je anders zien: bedrijven zoeken loonslaven met een MBO achtergrond, omdat goedkoper! Maar om te solliciteren moet je f*cking een universitaire opleiding gevolgd hebben :(

Als je dan zegt, dat je enkel voor het geld wilt werken dan is zo'n firma nog beledigd ook.
pi_172011874
quote:
0s.gif Op woensdag 28 juni 2017 11:07 schreef ambertje90 het volgende:

[..]

Denk je dat echt?
Dat idee heb ik. Laten we eerlijk wezen, DHL ben ik heen geweest, fulltime, hebben we samen overlegd, ik vond in principe alles prima, zij vond het een raar contract + dat het niet echt verdiende, was het daar mee eens, achteraf dom, want dat had een baan kunnen wezen.

VR bedrijf had ik kunnen werken, misschien gek omdat het op oproepbasis is, maar was wel werk ervaring en dat deed ze ook af als geen echte baan en whatever.

[ Bericht 16% gewijzigd door #ANONIEM op 28-06-2017 11:10:43 ]
pi_172011940
Geen paypalschuld meer hoor ik, in een half uur? Bedelen brengt dus 36¤ per uur op?

quote:
0s.gif Op woensdag 28 juni 2017 11:08 schreef Braddie het volgende:
Dat idee heb ik. Laten we eerlijk wezen, DHL ben ik heen geweest, fulltime, hebben we samen overlegd, ik vond in principe alles prima, zij vond het een raar contract + dat het niet echt verdiende, was het daar mee eens, achteraf dom, want dat had een baan kunnen wezen.

Die DHL4U heb je toch zelf afgewezen omdat je misrekende over je uurloon?
  woensdag 28 juni 2017 @ 11:12:25 #283
463917 Buurtzwaan
Houdt van de polder
pi_172011950
quote:
1s.gif Op woensdag 28 juni 2017 11:08 schreef Diqiu-Long het volgende:

[..]

Nee dat moet je anders zien: bedrijven zoeken loonslaven met een MBO achtergrond, omdat goedkoper! Maar om te solliciteren moet je f*cking een universitaire opleiding gevolgd hebben :(

Als je dan zegt, dat je enkel voor het geld wilt werken dan is zo'n firma nog beledigd ook.
En jij denkt dat je met een universitaire studie altijd kans op een baan hebt ? Of dat er geen flex-banen bestaan op WO-niveau ? De wereld bestaat niet alleen uit universitaire studies.
pi_172011964
quote:
0s.gif Op woensdag 28 juni 2017 11:11 schreef ambertje90 het volgende:
Geen paypalschuld meer hoor ik, in een half uur? Bedelen brengt dus 36¤ per uur op?

[..]

Die DHL4U heb je toch zelf afgewezen omdat je misrekende over je uurloon?
Staat in de Quote Sarcast. " + Dat het niet echt verdiende" "
Achteraf gezien had ik ook dit gewoon moeten aanpakken en moeten zeggen dikke lul 3 bier, ik ga het doen. Maar goed
pi_172011977
quote:
0s.gif Op woensdag 28 juni 2017 10:59 schreef Azpilicueta het volgende:

[..]

En dan druk je je nog zacht uit, maar geef die jongen eens ongelijk. Ik zou ook liever thuis chillen, pizza's vangen en rondjes rijden voor 1000 euro dan 1200 krijgen en 160 uur per maand dozen stapelen. Dat heeft natuurlijk ook invloed op je mentaliteit als je niet gewend bent te moeten werken.
Naja een heel klein beetje gelijk.
Moeten werken in zo'n stink magazijn is ook niet leuk als je ook op het strand kan liggen. Ik had daarentegen wel dagen lang heel leuk contact met collega's.

Dat is iets wat mr. Uwv niet heeft, die heeft 0 vrienden. Ik denk ook niet dat hij die ooit zal krijgen
pi_172012014
quote:
0s.gif Op woensdag 28 juni 2017 11:12 schreef Braddie het volgende:

Staat in de Quote Sarcast. " + Dat het niet echt verdiende" "
Achteraf gezien had ik ook dit gewoon moeten aanpakken en moeten zeggen dikke lul 3 bier, ik ga het doen. Maar goed
Dat was precies waar ik je toen mee feliciteerde. Opstapje. Maar helaas.
pi_172012043
quote:
1s.gif Op woensdag 28 juni 2017 11:13 schreef mtchel112 het volgende:

[..]

Naja een heel klein beetje gelijk.
Moeten werken in zo'n stink magazijn is ook niet leuk als je ook op het strand kan liggen. Ik had daarentegen wel dagen lang heel leuk contact met collega's.

Dat is iets wat mr. Uwv niet heeft, die heeft 0 vrienden. Ik denk ook niet dat hij die ooit zal krijgen
Dat is een verschil in instelling. Ik heb diep veel respect voor mensen die dat kunnen opbrengen want ik denk niet dat ik het zou kunnen
pi_172012067
quote:
0s.gif Op woensdag 28 juni 2017 11:06 schreef Duveldrinker het volgende:
vraag me ook af waarom hij in de Wajong is gekomen?
Wat voor beeld heb jij van iemand die in jouw ogen wel "wajong-waardig" is?
  woensdag 28 juni 2017 @ 11:18:13 #289
239294 PierreTT
Man man man, wat een drama!
pi_172012081
quote:
0s.gif Op woensdag 28 juni 2017 11:12 schreef Braddie het volgende:

[..]

Staat in de Quote Sarcast. " + Dat het niet echt verdiende" "
Achteraf gezien had ik ook dit gewoon moeten aanpakken en moeten zeggen dikke lul 3 bier, ik ga het doen. Maar goed
Er is in de bezorgbusiness op dit moment echt heel veel werk te vinden. Coolblue zoekt als een gek naar nieuwe chauffeurs en bezorgers. Samen op pad, beetje spullen afleveren bij mensen. Buiten het feit dat het gezellig is, word je er moeilijk sterk van en je krijgt betaald. Is niet alleen bij Coolblue zo overigens, maar ook bij Albert Heijn bijvoorbeeld.

Ik heb dit een tijd gedaan toen ik gestopt was met studeren, en zelfs na het studeren nog. Water rondgebracht, van die flessen van 23 liter die je op zo'n apparaat stopt. Elke dag 100 van die flessen, door heel Nederland afleveren. En naar boven sjouwen, soms 4 hoog, met de trap. Schijt dat ik universiteit deed, werk is werk, geld is geld. Heb ook voor een wijnbedrijf gewerkt, wijn afleveren bij bedrijven en particulieren. Het verdient, je wordt er fit van, en je komt nog eens ergens. En je ontmoet veel mensen. Vaak is een rijbewijs en enigszins normaal kunnen doen al voldoende :P
Half bezopen is weggegooid geld.
pi_172012099
quote:
0s.gif Op woensdag 28 juni 2017 11:06 schreef Duveldrinker het volgende:
Volgens mij is Braad helemaal niet zo dom maar meer lui, vraag me ook af waarom hij in de Wajong is gekomen?
Niks lui :( Denk en Doe blokkade heet dat :( Vorige week geleerd tijdens pyschoeducatie ;)

Mensen denken het is alleen puur luiheid, maar er komt meer bij kijken. Zo zou iedere normaal functionerend persoon, direct de afwas doen inplaats het te laten opstapelen.

Bij iemand met autisme is er dan al gauw een denk en doe blokkade, dan weet je simpelweg niet waar te beginnen.
pi_172012106
quote:
0s.gif Op woensdag 28 juni 2017 11:16 schreef Azpilicueta het volgende:

[..]

Dat is een verschil in instelling. Ik heb diep veel respect voor mensen die dat kunnen opbrengen want ik denk niet dat ik het zou kunnen
Het is wel te doen wanneer je gewaardeerd wordt en doorgroei mogelijkheden hebt. Ik werd ook in het begin in een hok gestopt waarin ik alle archieven moest uitpluizen, archiveren en vernietigen. Ze willen gewoon ff kijken wat ze in huis hebben, terwijl ik WO had gedaan (nutteloze studie dat wel). Daarna elke keer een stapje omhoog gedaan, maar vanaf het begin waardering gehad.
  woensdag 28 juni 2017 @ 11:20:03 #292
399258 niepleuje
houdt van vijgen
pi_172012119
quote:
1s.gif Op woensdag 28 juni 2017 11:18 schreef Diqiu-Long het volgende:
Zo zou iedere normaal functionerend persoon, direct de afwas doen

Godver, ik ben een niet normaal functionerend persoon. ;(
pi_172012121
quote:
5s.gif Op woensdag 28 juni 2017 11:17 schreef Mojo.jojo het volgende:

[..]

Wat voor beeld heb jij van iemand die in jouw ogen wel "wajong-waardig" is?
Iemand met een psychische diagnose of fysieke handicap.
pi_172012128
quote:
1s.gif Op woensdag 28 juni 2017 11:18 schreef Diqiu-Long het volgende:

[..]

Niks lui :( Denk en Doe blokkade heet dat :( Vorige week geleerd tijdens pyschoeducatie ;)

Mensen denken het is alleen puur luiheid, maar er komt meer bij kijken. Zo zou iedere normaal functionerend persoon, direct de afwas doen inplaats het te laten opstapelen.

Bij iemand met autisme is er dan al gauw een denk en doe blokkade, dan weet je simpelweg niet waar te beginnen.
Gast flikker op met alle te koppelen aan autisme of een praten met een psycholoog of wat dan ook.
Ga terug naar je blog en ga daar je betoog houden over mij, maar loop niet hier te sarren.

[ Bericht 0% gewijzigd door #ANONIEM op 28-06-2017 11:20:37 ]
pi_172012141
quote:
0s.gif Op woensdag 28 juni 2017 11:16 schreef Azpilicueta het volgende:

[..]

Dat is een verschil in instelling. Ik heb diep veel respect voor mensen die dat kunnen opbrengen want ik denk niet dat ik het zou kunnen
Ik wordt daarentegen gek als ik een paar dagen achter elkaar niks te doen heb. Gaat ook immens vervelen als je dat maar lang genoeg volhoudt wordt je diep ongelukkig.
pi_172012148
quote:
0s.gif Op woensdag 28 juni 2017 11:20 schreef Voszje het volgende:

[..]

Godver, ik ben een niet normaal functionerend persoon. ;(
Kom we schudden elkaar de hand, ik was vorige week hele tijd grapjes maken tijdens de pyschoeducatie. Vertelt die pyscholoog op het laatste, dat het geen luiheid was maar een denk en doe blokkade ;)
  woensdag 28 juni 2017 @ 11:21:33 #297
444149 Eejit
What's the craic?
pi_172012159
quote:
7s.gif Op woensdag 28 juni 2017 11:18 schreef PierreTT het volgende:

[..]

Er is in de bezorgbusiness op dit moment echt heel veel werk te vinden. Coolblue zoekt als een gek naar nieuwe chauffeurs en bezorgers. Samen op pad, beetje spullen afleveren bij mensen. Buiten het feit dat het gezellig is, word je er moeilijk sterk van en je krijgt betaald. Is niet alleen bij Coolblue zo overigens, maar ook bij Albert Heijn bijvoorbeeld.

Ik heb dit een tijd gedaan toen ik gestopt was met studeren, en zelfs na het studeren nog. Water rondgebracht, van die flessen van 23 liter die je op zo'n apparaat stopt. Elke dag 100 van die flessen, door heel Nederland afleveren. En naar boven sjouwen, soms 4 hoog, met de trap. Schijt dat ik universiteit deed, werk is werk, geld is geld. Heb ook voor een wijnbedrijf gewerkt, wijn afleveren bij bedrijven en particulieren. Het verdient, je wordt er fit van, en je komt nog eens ergens. En je ontmoet veel mensen. Vaak is een rijbewijs en enigszins normaal kunnen doen al voldoende :P
Dit. Ik studeer ook en in vakanties werk ik als bijrijder bij een drankengroothandel (leveren aan horeca) en ook nog bij een cateringbedrijf. Je wordt er fit van en doet sociale contacten op. Gewoon aanpakken Braddie.
Tiocfaidh ár lá!
We are the pride of the North!
pi_172012166
quote:
0s.gif Op woensdag 28 juni 2017 11:19 schreef Duveldrinker het volgende:

[..]

Het is wel te doen wanneer je gewaardeerd wordt en doorgroei mogelijkheden hebt. Ik werd ook in het begin in een hok gestopt waarin ik alle archieven moest uitpluizen, archiveren en vernietigen. Ze willen gewoon ff kijken wat ze in huis hebben, terwijl ik WO had gedaan (nutteloze studie dat wel). Daarna elke keer een stapje omhoog gedaan, maar vanaf het begin waardering gehad.
Daar heb je gelijk in. Ik heb ook een periode even als productiemedewerker gewerkt in een laboratorium toen ik 17/18 ofzo was. Was niet meer dan shit in potjes en bekertjes te doen, maar hele leuke/aardige collega's waar ik het goed mee kon vinden. Was best prima werk om te doen alleen daarna ging ik weer naar school dus stopte ik.
pi_172012179
quote:
0s.gif Op woensdag 28 juni 2017 11:20 schreef Voszje het volgende:

[..]

Godver, ik ben een niet normaal functionerend persoon. ;(
Ik ook niet hoor :@

Ik stapel alles op totdat het teveel wordt en dan doe ik alles, maar dat heb ik met alles. Ook opruimen/kleding etc.
pi_172012184
Pierre en Eejt, ik wacht eerst ff peus af.
abonnement Unibet Coolblue
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')