In de mail van Sunweb staat dat vlucht is geannuleerd. Ook echt met het woord 'geannuleerd'. Het is vlucht HV1454. Contact ging via email en telefonisch. Mededeling dat vlucht is geannuleerd, ik en de andere passagiers worden op een andere vlucht geplaatst en de bijgeboekte services bij Transavia zouden automatisch worden overgezet. Bij Transavia weten ze van niets.quote:Op dinsdag 27 juni 2017 20:23 schreef racerdkb het volgende:
Dus waarschijnlijk heeft Sunweb dat vliegtuig overgeboekt en proberen ze nu met het excuus dat de vlucht geannuleerd is je op een andere te zetten ?
Hoe heb je contact met ze opgenomen? Via social media (prive op facebook) kom ik laatste tijd het verst qua service.
Of een vlucht wel of niet geannuleerd is kan je wel aantonen denk ik, die informatie staat toch overal op internet? Lijkt me sowieso sterk dat een vlucht over twee/drie weken nu al bekend van is dat het geannuleerd is.
Nee, wel telefonisch laten weten. Maar ieder blijft zijn eigen verhaal volhouden.quote:Op dinsdag 27 juni 2017 20:32 schreef racerdkb het volgende:
[..]
heb je dat, eventueel met screencap, al naar Sunweb gestuurd?
Ben wel benieuwd in hoeverre sunweb hier uberhaubt inspraak in heeft; transavia is toch de airline en niet sunwebquote:Op woensdag 28 juni 2017 10:52 schreef sneakydesert het volgende:
Weer contact met Sunweb gehad. Ze hadden de vluchtwijziging niet aan Transavia doorgegeven. Binnen een paar uur moet dit verwerkt zijn. Ben benieuwd
Maar dan is die vlucht nog steeds niet geannuleerd zoals sunweb beweert. Overboekt door sunweb, dat wel, maar je orginele vlucht gaat dus nog gewoon alleen jij bent dus op een andere gezet.quote:Op woensdag 28 juni 2017 10:52 schreef sneakydesert het volgende:
Weer contact met Sunweb gehad. Ze hadden de vluchtwijziging niet aan Transavia doorgegeven. Binnen een paar uur moet dit verwerkt zijn. Ben benieuwd
De nieuwe vluchttijd komt mij gunstiger uit. Alleen gisteren gaf Transavia aan dat mijn geboekte stoelen en ruimbagage alleen voor de oorspronkelijke vlucht gelden, Sunweb liet vanochtend weten dat dat vandaag handmatig overgezet zou worden naar mijn nieuwe vlucht. Nu alleen in de gaten houden of ze dat ook doen, kan ik online zien.quote:Op woensdag 28 juni 2017 11:52 schreef alopio het volgende:
Als sunweb regelt dat je bagage en stoelreservering worden overgezet is dat prima natuurlijk (mits jij de nieuwe vluchttijd aanvaardbaar vind)
Maar je geboekte stoelen en ruimbagage regel je toch zelf via Transavia? Daar heeft sunweb toch helemaal geen toegang toe? Want wat nu als de door jou geboekte stoelen al gereserveerd zijn op de nieuwe vlucht door een ander?quote:Op woensdag 28 juni 2017 12:30 schreef sneakydesert het volgende:
[..]
De nieuwe vluchttijd komt mij gunstiger uit. Alleen gisteren gaf Transavia aan dat mijn geboekte stoelen en ruimbagage alleen voor de oorspronkelijke vlucht gelden, Sunweb liet vanochtend weten dat dat vandaag handmatig overgezet zou worden naar mijn nieuwe vlucht. Nu alleen in de gaten houden of ze dat ook doen, kan ik online zien.
Dat heb ik idd zelf geregeld via Transavia. Geen idee hoe dat werkt, maar Sunweb heeft meerdere malen aangegeven dat het overgezet zou worden. Als dan blijkt dat iemand anders dezelfde stoelen heeft als mij wil ik mijn geld wel terug natuurlijk, heb er extra voor betaald.quote:Op woensdag 28 juni 2017 12:56 schreef alopio het volgende:
[..]
Maar je geboekte stoelen en ruimbagage regel je toch zelf via Transavia? Daar heeft sunweb toch helemaal geen toegang toe? Want wat nu als de door jou geboekte stoelen al gereserveerd zijn op de nieuwe vlucht door een ander?
Ik zou ze nog eens bellen bij Sunweb en de kritische vraag stellen waarom Schiphol die vlucht nog steeds verwacht.quote:Op dinsdag 27 juni 2017 20:31 schreef sneakydesert het volgende:
In de mail van Sunweb staat dat vlucht is geannuleerd. Ook echt met het woord 'geannuleerd'. Het is vlucht HV1454. Contact ging via email en telefonisch. Mededeling dat vlucht is geannuleerd, ik en de andere passagiers worden op een andere vlucht geplaatst en de bijgeboekte services bij Transavia zouden automatisch worden overgezet. Bij Transavia weten ze van niets.
Volgens de voorwaarden van Transavia krijg je alleen je geld terug als je geen gelijkwaardige stoel krijgt. Voor Transavia zijn de stoelen op rij 1 en bij de nooduitgang gelijkwaardig. Voor de andere stoelen geldt dat 3 rijen naar voren of naar achter óók als gelijkwaardig wordt gezien.quote:Op woensdag 28 juni 2017 13:06 schreef sneakydesert het volgende:
Dat heb ik idd zelf geregeld via Transavia. Geen idee hoe dat werkt, maar Sunweb heeft meerdere malen aangegeven dat het overgezet zou worden. Als dan blijkt dat iemand anders dezelfde stoelen heeft als mij wil ik mijn geld wel terug natuurlijk, heb er extra voor betaald.
Als morgenochtend de correcte vlucht nog niet in 'mijn Transavia' staat ga ik bellen en jouw vragen stellen.quote:Op woensdag 28 juni 2017 13:13 schreef FredvZ het volgende:
[..]
Ik zou ze nog eens bellen bij Sunweb en de kritische vraag stellen waarom Schiphol die vlucht nog steeds verwacht.
Gezien het (lage) vluchtnummer zat je oorspronkelijk op een charter die 100% door Sundio (moederbedrijf Sunweb) wordt gevuld en het zou zomaar kunnen dat ze teveel stoelen verkocht hebben op die vlucht en dat daarom jullie stoelen zijn geannuleerd. (en dus niet de hele vlucht)
Sunweb heeft volgens eigen zeggen geen enkele invloed op stoelreserveringen, dus ik zou ze ook de kritische vraag stellen hoe ze jou kunnen toezeggen dat ze je stoelreservering overnemen.
[..]
Volgens de voorwaarden van Transavia krijg je alleen je geld terug als je geen gelijkwaardige stoel krijgt. Voor Transavia zijn de stoelen op rij 1 en bij de nooduitgang gelijkwaardig. Voor de andere stoelen geldt dat 3 rijen naar voren of naar achter óók als gelijkwaardig wordt gezien.
Daar ben je verbaasd over?quote:Op woensdag 28 juni 2017 13:21 schreef sneakydesert het volgende:
Overboeking lijkt me sterk, dan liegt Sunweb keihard in mijn gezicht
Nog nooit meegemaakt. Wel een keer overboekt in een hotel, kreeg toen een luxere kamer voor het hele verblijf.quote:Op woensdag 28 juni 2017 13:39 schreef FredvZ het volgende:
[..]
Daar ben je verbaasd over?
Dit is een terugkerend ritueel in de zomer: reisorganisaties hebben meer verkocht dan ze beschikbaar hebben en vervolgens proberen ze het slechte nieuws voor de vakantieganger zo te verpakken dat het vooral niet aan hun eigen bedrijfsvoering ligt. Dit gebeurd niet alleen bij Sunweb, maar ook Corendon, TUI en Neckermann kunnen er wat van.
Écht eerlijk zijn is voor de meeste reisorganisaties heel erg moeilijk, ze zijn veel te bang dat klanten moeilijke vragen gaan stellen of compensatie gaan eisen.
Iddquote:Op donderdag 29 juni 2017 13:54 schreef Evi_90 het volgende:
Gewoon een printje maken dag voor dat je op vakantie gaat (als het nog niet aangepast is) waarop staat dat je services hebt geboekt en betaald hebt ,mocht het problemen opleveren voor de terugreis schuif je dat gelijk onder hun neus.
Voor reguliere lijnvluchten geldt dat een luchtvaartmaatschappij 14 dagen vooraf nog wijzigingen mag doorvoeren.quote:Op vrijdag 30 juni 2017 15:49 schreef UIO_AMS het volgende:
Valt hier nog wat te claimen?
Je moet eerder terugvliegen van vakantie (ook al vind je dat gunstig), je moet bellen met iedereen om het goed geregeld te krijgen. Kost allemaal tijd en geld, of gaat ten koste van je vakantietijd.
En dan liegen ze ook nog tegen je.
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |