abonnement Unibet Coolblue
pi_171998432
Komend weekend ga ik op zonvakantie. Vanmiddag kreeg ik een e-mail en belletje van mijn reisorganisatie Sunweb dat de terugvlucht een paar uur eerder is omdat de oorspronkelijke vlucht is geannuleerd. De geboekte stoelen en ruimbagage bij Transavia zouden volgens Sunweb automatisch naar de andere vlucht worden overgezet. Omdat ik deze twee services bij Transavia heb geboekt heb ik het via hun nagevraagd, maar zij ontkennen dat de vlucht is geannuleerd en dat er een andere vlucht voor in de plaats is gekomen. Daarbij maken ze zeer expliciet duidelijk dat de geboekte stoelen en ruimbagage alleen voor de geboekte vlucht geldig zijn, en niet voor een eventuele andere vlucht.

Transavia heb ik vanavond al een paar keer gesproken, maar diverse medewerkers blijven ontkennen dat de vlucht geannuleerd is (ze voeren hem zelf uit), en Sunweb blijft volhouden dat dat wel zo is.

Wat kan ik nu het beste doen?

[ Bericht 1% gewijzigd door sneakydesert op 27-06-2017 20:14:20 ]
pi_171998979
Dus waarschijnlijk heeft Sunweb dat vliegtuig overgeboekt en proberen ze nu met het excuus dat de vlucht geannuleerd is je op een andere te zetten :')?

Hoe heb je contact met ze opgenomen? Via social media (prive op facebook) kom ik laatste tijd het verst qua service.

Of een vlucht wel of niet geannuleerd is kan je wel aantonen denk ik, die informatie staat toch overal op internet? Lijkt me sowieso sterk dat een vlucht over twee/drie weken nu al bekend van is dat het geannuleerd is.
pi_171999345
quote:
10s.gif Op dinsdag 27 juni 2017 20:23 schreef racerdkb het volgende:
Dus waarschijnlijk heeft Sunweb dat vliegtuig overgeboekt en proberen ze nu met het excuus dat de vlucht geannuleerd is je op een andere te zetten :')?

Hoe heb je contact met ze opgenomen? Via social media (prive op facebook) kom ik laatste tijd het verst qua service.

Of een vlucht wel of niet geannuleerd is kan je wel aantonen denk ik, die informatie staat toch overal op internet? Lijkt me sowieso sterk dat een vlucht over twee/drie weken nu al bekend van is dat het geannuleerd is.
In de mail van Sunweb staat dat vlucht is geannuleerd. Ook echt met het woord 'geannuleerd'. Het is vlucht HV1454. Contact ging via email en telefonisch. Mededeling dat vlucht is geannuleerd, ik en de andere passagiers worden op een andere vlucht geplaatst en de bijgeboekte services bij Transavia zouden automatisch worden overgezet. Bij Transavia weten ze van niets.
pi_171999394
quote:
1s.gif Op dinsdag 27 juni 2017 20:31 schreef sneakydesert het volgende:
Bij Transavia weten ze van niets.
heb je dat, eventueel met screencap, al naar Sunweb gestuurd?
pi_171999469
quote:
7s.gif Op dinsdag 27 juni 2017 20:32 schreef racerdkb het volgende:

[..]

heb je dat, eventueel met screencap, al naar Sunweb gestuurd?
Nee, wel telefonisch laten weten. Maar ieder blijft zijn eigen verhaal volhouden.
pi_172011529
Weer contact met Sunweb gehad. Ze hadden de vluchtwijziging niet aan Transavia doorgegeven. Binnen een paar uur moet dit verwerkt zijn. Ben benieuwd :P
pi_172012875
quote:
0s.gif Op woensdag 28 juni 2017 10:52 schreef sneakydesert het volgende:
Weer contact met Sunweb gehad. Ze hadden de vluchtwijziging niet aan Transavia doorgegeven. Binnen een paar uur moet dit verwerkt zijn. Ben benieuwd :P
Ben wel benieuwd in hoeverre sunweb hier uberhaubt inspraak in heeft; transavia is toch de airline en niet sunweb :?
Voor wat foto's, kijk hier
pi_172012887
quote:
0s.gif Op woensdag 28 juni 2017 10:52 schreef sneakydesert het volgende:
Weer contact met Sunweb gehad. Ze hadden de vluchtwijziging niet aan Transavia doorgegeven. Binnen een paar uur moet dit verwerkt zijn. Ben benieuwd :P
Maar dan is die vlucht nog steeds niet geannuleerd zoals sunweb beweert. Overboekt door sunweb, dat wel, maar je orginele vlucht gaat dus nog gewoon alleen jij bent dus op een andere gezet.

Als sunweb regelt dat je bagage en stoelreservering worden overgezet is dat prima natuurlijk (mits jij de nieuwe vluchttijd aanvaardbaar vind)
pi_172013942
quote:
1s.gif Op woensdag 28 juni 2017 11:52 schreef alopio het volgende:
Als sunweb regelt dat je bagage en stoelreservering worden overgezet is dat prima natuurlijk (mits jij de nieuwe vluchttijd aanvaardbaar vind)
De nieuwe vluchttijd komt mij gunstiger uit. Alleen gisteren gaf Transavia aan dat mijn geboekte stoelen en ruimbagage alleen voor de oorspronkelijke vlucht gelden, Sunweb liet vanochtend weten dat dat vandaag handmatig overgezet zou worden naar mijn nieuwe vlucht. Nu alleen in de gaten houden of ze dat ook doen, kan ik online zien.
pi_172014637
quote:
1s.gif Op woensdag 28 juni 2017 12:30 schreef sneakydesert het volgende:

[..]

De nieuwe vluchttijd komt mij gunstiger uit. Alleen gisteren gaf Transavia aan dat mijn geboekte stoelen en ruimbagage alleen voor de oorspronkelijke vlucht gelden, Sunweb liet vanochtend weten dat dat vandaag handmatig overgezet zou worden naar mijn nieuwe vlucht. Nu alleen in de gaten houden of ze dat ook doen, kan ik online zien.
Maar je geboekte stoelen en ruimbagage regel je toch zelf via Transavia? Daar heeft sunweb toch helemaal geen toegang toe? Want wat nu als de door jou geboekte stoelen al gereserveerd zijn op de nieuwe vlucht door een ander?
pi_172014891
quote:
1s.gif Op woensdag 28 juni 2017 12:56 schreef alopio het volgende:

[..]

Maar je geboekte stoelen en ruimbagage regel je toch zelf via Transavia? Daar heeft sunweb toch helemaal geen toegang toe? Want wat nu als de door jou geboekte stoelen al gereserveerd zijn op de nieuwe vlucht door een ander?
Dat heb ik idd zelf geregeld via Transavia. Geen idee hoe dat werkt, maar Sunweb heeft meerdere malen aangegeven dat het overgezet zou worden. Als dan blijkt dat iemand anders dezelfde stoelen heeft als mij wil ik mijn geld wel terug natuurlijk, heb er extra voor betaald.
  woensdag 28 juni 2017 @ 13:13:24 #12
20849 Fred
Beroepschagrijn
pi_172015089
quote:
1s.gif Op dinsdag 27 juni 2017 20:31 schreef sneakydesert het volgende:
In de mail van Sunweb staat dat vlucht is geannuleerd. Ook echt met het woord 'geannuleerd'. Het is vlucht HV1454. Contact ging via email en telefonisch. Mededeling dat vlucht is geannuleerd, ik en de andere passagiers worden op een andere vlucht geplaatst en de bijgeboekte services bij Transavia zouden automatisch worden overgezet. Bij Transavia weten ze van niets.
Ik zou ze nog eens bellen bij Sunweb en de kritische vraag stellen waarom Schiphol die vlucht nog steeds verwacht. :D
Gezien het (lage) vluchtnummer zat je oorspronkelijk op een charter die 100% door Sundio (moederbedrijf Sunweb) wordt gevuld en het zou zomaar kunnen dat ze teveel stoelen verkocht hebben op die vlucht en dat daarom jullie stoelen zijn geannuleerd. (en dus niet de hele vlucht)

Sunweb heeft volgens eigen zeggen geen enkele invloed op stoelreserveringen, dus ik zou ze ook de kritische vraag stellen hoe ze jou kunnen toezeggen dat ze je stoelreservering overnemen.

quote:
1s.gif Op woensdag 28 juni 2017 13:06 schreef sneakydesert het volgende:
Dat heb ik idd zelf geregeld via Transavia. Geen idee hoe dat werkt, maar Sunweb heeft meerdere malen aangegeven dat het overgezet zou worden. Als dan blijkt dat iemand anders dezelfde stoelen heeft als mij wil ik mijn geld wel terug natuurlijk, heb er extra voor betaald.
Volgens de voorwaarden van Transavia krijg je alleen je geld terug als je geen gelijkwaardige stoel krijgt. Voor Transavia zijn de stoelen op rij 1 en bij de nooduitgang gelijkwaardig. Voor de andere stoelen geldt dat 3 rijen naar voren of naar achter óók als gelijkwaardig wordt gezien.
So we just called him Fred
pi_172015278
quote:
7s.gif Op woensdag 28 juni 2017 13:13 schreef FredvZ het volgende:

[..]

Ik zou ze nog eens bellen bij Sunweb en de kritische vraag stellen waarom Schiphol die vlucht nog steeds verwacht. :D
Gezien het (lage) vluchtnummer zat je oorspronkelijk op een charter die 100% door Sundio (moederbedrijf Sunweb) wordt gevuld en het zou zomaar kunnen dat ze teveel stoelen verkocht hebben op die vlucht en dat daarom jullie stoelen zijn geannuleerd. (en dus niet de hele vlucht)

Sunweb heeft volgens eigen zeggen geen enkele invloed op stoelreserveringen, dus ik zou ze ook de kritische vraag stellen hoe ze jou kunnen toezeggen dat ze je stoelreservering overnemen.

[..]

Volgens de voorwaarden van Transavia krijg je alleen je geld terug als je geen gelijkwaardige stoel krijgt. Voor Transavia zijn de stoelen op rij 1 en bij de nooduitgang gelijkwaardig. Voor de andere stoelen geldt dat 3 rijen naar voren of naar achter óók als gelijkwaardig wordt gezien.
Als morgenochtend de correcte vlucht nog niet in 'mijn Transavia' staat ga ik bellen en jouw vragen stellen.

Overboeking lijkt me sterk, dan liegt Sunweb keihard in mijn gezicht :D
  woensdag 28 juni 2017 @ 13:39:29 #14
20849 Fred
Beroepschagrijn
pi_172015714
quote:
1s.gif Op woensdag 28 juni 2017 13:21 schreef sneakydesert het volgende:
Overboeking lijkt me sterk, dan liegt Sunweb keihard in mijn gezicht :D
Daar ben je verbaasd over?

Dit is een terugkerend ritueel in de zomer: reisorganisaties hebben meer verkocht dan ze beschikbaar hebben en vervolgens proberen ze het slechte nieuws voor de vakantieganger zo te verpakken dat het vooral niet aan hun eigen bedrijfsvoering ligt. Dit gebeurd niet alleen bij Sunweb, maar ook Corendon, TUI en Neckermann kunnen er wat van.

Écht eerlijk zijn is voor de meeste reisorganisaties heel erg moeilijk, ze zijn veel te bang dat klanten moeilijke vragen gaan stellen of compensatie gaan eisen.
So we just called him Fred
pi_172016539
quote:
7s.gif Op woensdag 28 juni 2017 13:39 schreef FredvZ het volgende:

[..]

Daar ben je verbaasd over?

Dit is een terugkerend ritueel in de zomer: reisorganisaties hebben meer verkocht dan ze beschikbaar hebben en vervolgens proberen ze het slechte nieuws voor de vakantieganger zo te verpakken dat het vooral niet aan hun eigen bedrijfsvoering ligt. Dit gebeurd niet alleen bij Sunweb, maar ook Corendon, TUI en Neckermann kunnen er wat van.

Écht eerlijk zijn is voor de meeste reisorganisaties heel erg moeilijk, ze zijn veel te bang dat klanten moeilijke vragen gaan stellen of compensatie gaan eisen.
Nog nooit meegemaakt. Wel een keer overboekt in een hotel, kreeg toen een luxere kamer voor het hele verblijf.
pi_172017848
Mocht het een overboeking zijn, kan ik dat dan nog weigeren en met de oorspronkelijke vlucht mee gaan? De rest van het reisgezelschap is het er niet mee eens :P
  woensdag 28 juni 2017 @ 15:31:54 #17
160961 Evi_90
Met de groeten van Johannes V.
pi_172018609
Volgens mij zijn die vakantievluchten regelmatig vooraf al overboekt?

Ik denk dat je telefonisch als schriftelijk kunt aangeven dat zij zonder overleg de reisovereenkomst wijzigen, als de oorspronkelijke vlucht nog gepland staat zoals bij tijde van boeking, en dat je daar niet akkoord mee gaat?

Ik heb zelf wel eens wijzigingen gehad, maar het vluchtnummer bleef dan hetzelfde (geen andere optie).
Het is patat.
pi_172041345
Contact gehad met Sunweb. Vlucht is idd overboekt. Sunweb heeft contact gehad met Transavia en verzekerd mij ervan dat de geboekte stoelen en ruimbagage naar de andere vlucht worden overgezet. Transavia zou op dit moment met een storing kampen dat de wijzigingen die Sunweb in hun systeem invoert niet worden verwerkt. Er wordt geen tijd gegeven voor een oplossing, dus de verkeerde vlucht blijft in 'mijn Transavia' staan, maar ik zou me geen zorgen moeten maken omdat het volgens Sunweb helemaal goed gaat komen.

Ik neem het met een korreltje zout en zie het op vakantie wel, het is tenslotte de terugvlucht. Kan ik het er daar met de reisleiding over hebben.
  Moderator donderdag 29 juni 2017 @ 13:33:12 #19
45833 crew  Fogel
pi_172042510
Aap komt uit de mouw :D
Sunweb heeft het maar op te lossen inderdaad.
I'm surrounded by morons!
TRV plannen/geboekt 2024:Nederland, UK, Nederland, Denemarken, UK, Nederland, Nederland
TRV 2023: Bangkok, Los Angeles, Nederland/Belgie, Denemarken, Noord-Noorwegen, Londen, Thailand, Nederland, Gdansk, Nederland, Japan
TRV 2022: Los Angeles, New York, Nederland, Los Angeles, Nederland/Duitsland/Belgie, Noord-Noorwegen, Nederland, UK
  donderdag 29 juni 2017 @ 13:54:07 #20
160961 Evi_90
Met de groeten van Johannes V.
pi_172043139
Gewoon een printje maken dag voor dat je op vakantie gaat (als het nog niet aangepast is) waarop staat dat je services hebt geboekt en betaald hebt ,mocht het problemen opleveren voor de terugreis schuif je dat gelijk onder hun neus.
Het is patat.
pi_172049158
quote:
2s.gif Op donderdag 29 juni 2017 13:54 schreef Evi_90 het volgende:
Gewoon een printje maken dag voor dat je op vakantie gaat (als het nog niet aangepast is) waarop staat dat je services hebt geboekt en betaald hebt ,mocht het problemen opleveren voor de terugreis schuif je dat gelijk onder hun neus.
Idd ^O^
pi_172049770
En vergeet ook geen printje van alle mailtjes etc met Sunweb :)
Voor wat foto's, kijk hier
pi_172069247
Alles staat nu goed in 'mijn Transavia' *O* Eerst ontbrak de geboekte ruimbagage voor de nieuwe terugvlucht, na een belletje is dat er direct handmatig bij gezet. Bedankt voor jullie reacties! w/
  Moderator vrijdag 30 juni 2017 @ 15:49:44 #24
61302 crew  UIO_AMS
Dobbelsteenavonturier
pi_172069802
Valt hier nog wat te claimen?
Je moet eerder terugvliegen van vakantie (ook al vind je dat gunstig), je moet bellen met iedereen om het goed geregeld te krijgen. Kost allemaal tijd en geld, of gaat ten koste van je vakantietijd.
En dan liegen ze ook nog tegen je.
Als niets meer baat kan een worst geen kwaad.
Op dinsdag 7 december 2010 12:50 schreef yvonne het volgende:
Beste moderator UIO_AMS
Stuur een mod weg.
  zaterdag 1 juli 2017 @ 20:49:21 #25
64459 ozzietukker
no worries mate
pi_172098420
quote:
5s.gif Op vrijdag 30 juni 2017 15:49 schreef UIO_AMS het volgende:
Valt hier nog wat te claimen?
Je moet eerder terugvliegen van vakantie (ook al vind je dat gunstig), je moet bellen met iedereen om het goed geregeld te krijgen. Kost allemaal tijd en geld, of gaat ten koste van je vakantietijd.
En dan liegen ze ook nog tegen je.
Voor reguliere lijnvluchten geldt dat een luchtvaartmaatschappij 14 dagen vooraf nog wijzigingen mag doorvoeren.
Je mag die wijziging overigens wel weigeren als in dat je het gehele bedrag van de ticketprijs terug krijgt. Je kan ook proberen om te bekijken of er betere opties zijn. Zijn er wijzigingen binnen deze tijd en kom je 3 uur later aan dan heb je recht op compensatie.

Voor chartervluchten gelden iets andere regels, bij het boeken staat ook dat de vluchttijden en nummers onder voorbehoud zijn en kan men eenvoudiger wijzigingen aanbrengen als e.e.a. niet teveel afwijkt van het oorspronkelijke schema kan dat zonder gevolgen.
Dit begrip is helaas rekbaar, wanneer je 2 weken op vakantie gaat en er is 1 uur wijziging in vluchttijden dan is dat geen grote afwijking, maar 3 uur afwijking en je komt bijvoorbeeld op een onmogelijke tijd aan dan kan dit wel degelijk een grote afwijking zijn en als je dan niet meer met openbaar vervoer thuis kan komen kan je wel degelijk om een vergoeding vragen.
Uiteraard geldt dat bij wijzigingen van vluchttijden of nummers geboekte zaken als extra zaken en stoelen meegenomen moeten worden.
RTFM
Zo niet? Dan toch!
Nawie, just Nawie!
TWENTE KAMPIOEN.
abonnement Unibet Coolblue
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')