Log valt niet zoveel in te zien.quote:Op dinsdag 27 juni 2017 19:29 schreef wootahH het volgende:
Gekeken voor laatste firmware?
welke kanalen gebruik je voor Wi-Fi?
log:?
https://kb.netgear.com/24(...)-my-Nighthawk-router
dus draait je router de laatste firmware? zorg ook dat je Wi-Fi drivers up to date zijn. probeer eens netwerk te vergeten en opnieuw te verbinden.quote:Op dinsdag 27 juni 2017 21:11 schreef Landgeld het volgende:
Wat is de reden dat het netwerk geen automatisch verbinding maakt?
En wat kan een oorzaak zijn voor de uitval?
Thanks - ik wil die eerste stap graag nemen - echter staat deze (volgens mij recente) filmwire ook al op mijn router:quote:Op dinsdag 27 juni 2017 23:24 schreef jogy het volgende:
Laatste firmware erop zetten is wel een goede eerste stap. Als je daarna ook een WiFi scan app op je telefoon zet en controleert welke kanalen het drukst zijn je kan kiezen tussen 1 t/m 13 volgens mij (2.4) en dan de rustigste selecteert kan het ook wel helpen. Aan de andere kant kan het ook aan je Asus WiFi ontvanger liggen, misschien ook wel waarschijnlijker, dus drivers updaten van je WiFi pointer.
Mijn signal staat op -66 (channel 44 - automatisch)quote:Op dinsdag 27 juni 2017 23:46 schreef Beelzebufo het volgende:
Klinkt of je stevig last hebt van interferentie met andere accespoints.
Gebruik een app als inSSIDer om te kijken welke kanalen er in de lucht hangen. Je maakt de meeste kans op een redelijk storingsvrije ontvangst als je de router op kanaal 1, 6 of 13 zet (in verband met overspraak op naburige kanalen), tenzij er ergens een rustig stuk zit.
Welk kanaal is het beste om op in te stellen?quote:Op woensdag 28 juni 2017 10:25 schreef Mr_Belvedere het volgende:
Als je die Asus Wifi Pointer in een andere pc steekt en gebruikt, heeft die pc dan ook opeens spontaan problemen met Wifi verbinden?
Een goede gratis Wifi Analyzer app is deze.
En als je dat uitzet? Dit lijkt me op zich wel een dingetje die je verbinding kan verprutsen als de ontvanger er niet goed mee om kan gaan. En de WiFi driver van je pointer al geüpdate? Doet je smartphone het er wel goed op daar?quote:Op zondag 2 juli 2017 15:46 schreef Landgeld het volgende:
Ik had dit al aangevinkt:
Smart Connect inschakelen - Laat de router de beste WiFi-band (2,4 GHz of 5 GHz) voor uw WiFi-verbindingen selecteren. Smart Connect vereist dat de 2,4GHz- en 5GHz-netwerken dezelfde WiFi-netwerknaam (SSID), beveiligingsopties en password gebruiken.
5ghz lijkt me voor deze situatie geen oplossing, hij heeft 15 meter afstand te overbruggen.quote:Op dinsdag 27 juni 2017 21:15 schreef wootahH het volgende:
[..]
2.4ghz is de band. welk kanaal staat die?kan je Wi-Fi adapter geen 5ghz, verliest die op de 5ghz dan ook verbinding?
44? Dan zit je dus op 5ghz, niet op 2.4ghz.quote:Op zondag 2 juli 2017 13:14 schreef Landgeld het volgende:
[..]
Mijn signal staat op -66 (channel 44 - automatisch)
laatste firmware van de R7000 zorgt er nochtans voor dat mijn snelheid gecapped is op 5Mbit.quote:Op dinsdag 27 juni 2017 23:24 schreef jogy het volgende:
Laatste firmware erop zetten is wel een goede eerste stap. Als je daarna ook een WiFi scan app op je telefoon zet en controleert welke kanalen het drukst zijn je kan kiezen tussen 1 t/m 13 volgens mij (2.4) en dan de rustigste selecteert kan het ook wel helpen. Aan de andere kant kan het ook aan je Asus WiFi ontvanger liggen, misschien ook wel waarschijnlijker, dus drivers updaten van je WiFi pointer.
Dat geeft de app je aan. Dat is vanzelfsprekend wel een momentopname. Dus een paar keer scannen per dag een weekje lang kan veel meer input geven.quote:Op zondag 2 juli 2017 15:38 schreef Landgeld het volgende:
Welk kanaal is het beste om op in te stellen?
Dat is misschien dan ook wel een idee voor TS.quote:Op zondag 2 juli 2017 17:35 schreef redboyke het volgende:
[..]
laatste firmware van de R7000 zorgt er nochtans voor dat mijn snelheid gecapped is op 5Mbit.
terug een rolbak gedaan naar een vorige versie en ik haal terug de 230Mbit
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |