abonnement Unibet Coolblue
pi_171979841
quote:
5s.gif Op dinsdag 27 juni 2017 00:35 schreef Fir3fly het volgende:

[..]

En dat had ie?
Ja. Hij had ook een schoon strafblad, grenzende tot aan bet vlekkeloos toe, als ik mij goed herinner. En alleen ooit iets van een verkeersovertreding. Des te rarer dat ze hem hebben aangepakt dus.
  dinsdag 27 juni 2017 @ 00:37:10 #27
128155 Fir3fly
Goodnight everybody!
pi_171979852
quote:
1s.gif Op dinsdag 27 juni 2017 00:36 schreef Hdero het volgende:

[..]

Ja.
Kan ik niet terugvinden in het artikel, vandaar.
And if you listen very hard
The tune will come to you at last
When all are one and one is all
To be a rock and not to roll
pi_171979913
quote:
2s.gif Op dinsdag 27 juni 2017 00:37 schreef Fir3fly het volgende:

[..]

Kan ik niet terugvinden in het artikel, vandaar.
Niet in dit artikel nee, maar het is een deel van het verhaal.
  dinsdag 27 juni 2017 @ 00:43:05 #29
128155 Fir3fly
Goodnight everybody!
pi_171979916
quote:
1s.gif Op dinsdag 27 juni 2017 00:42 schreef Hdero het volgende:

[..]

Niet in dit artikel nee, maar het is een deel van het verhaal.
Bron?
And if you listen very hard
The tune will come to you at last
When all are one and one is all
To be a rock and not to roll
  dinsdag 27 juni 2017 @ 01:00:02 #31
128155 Fir3fly
Goodnight everybody!
pi_171980097
quote:
Dank u. Dit soort dingen lijken me vrij belangrijk om te begrijpen wat er gebeurd is dus ik vraag me af waarom dat niet gewoon vermeld wordt.
And if you listen very hard
The tune will come to you at last
When all are one and one is all
To be a rock and not to roll
pi_172005557
quote:
14s.gif Op dinsdag 27 juni 2017 01:00 schreef Fir3fly het volgende:

[..]

Dank u. Dit soort dingen lijken me vrij belangrijk om te begrijpen wat er gebeurd is dus ik vraag me af waarom dat niet gewoon vermeld wordt.
Waarom lijkt dat jou belangrijk?
  woensdag 28 juni 2017 @ 01:52:20 #33
128155 Fir3fly
Goodnight everybody!
pi_172007408
quote:
1s.gif Op dinsdag 27 juni 2017 23:45 schreef Physsic het volgende:

[..]

Waarom lijkt dat jou belangrijk?
Omdat er wel wordt vermeld dat die kerel tegen de politie zei dat hij een geweer had maar niet waarom hij dat zei.
And if you listen very hard
The tune will come to you at last
When all are one and one is all
To be a rock and not to roll
pi_172007558
Ik heb het filmpje gezien, en no way dat die wout onschuldig is, hij pompt zo'n beetje zijn hele magazijn leeg in een gast die in zijn wagen zit en voor hem geen enkele bedreiging vormt op dat moment. Is het racisme? Geen idee...ik weet wel dat zulk soort imbecielen geen politie uniform horen te dragen.

Gewoon schuldig aan moord, en laat hem maar zitten voor de straf die daar bij past.
Much like down syndrom, red hair is a genetic mutation, and it occurs when a human has unprotected sex with a clown.
pi_172007677
quote:
0s.gif Op woensdag 28 juni 2017 02:33 schreef Hathor het volgende:
Ik heb het filmpje gezien, en no way dat die wout onschuldig is, hij pompt zo'n beetje zijn hele magazijn leeg in een gast die in zijn wagen zit en voor hem geen enkele bedreiging vormt op dat moment. Is het racisme? Geen idee...ik weet wel dat zulk soort imbecielen geen politie uniform horen te dragen.

Gewoon schuldig aan moord, en laat hem maar zitten voor de straf die daar bij past.
Nou ja, een man met een vuurwapen kan ook als hij in een auto zit een bedreiging vormen.

Geschikt als politieagent lijkt hij me inderdaad niet. Het lijkt op een extreme paniekreactie. Dat is niet handig als politieagent.

Maar hij is dus vrijgesproken..
pi_172007695
quote:
1s.gif Op woensdag 28 juni 2017 02:57 schreef Physsic het volgende:

[..]

Nou ja, een man met een vuurwapen kan ook als hij in een auto zit een bedreiging vormen.

Geschikt als politieagent lijkt hij me inderdaad niet. Het lijkt op een extreme paniekreactie. Dat is niet handig als politieagent.

Maar hij is dus vrijgesproken..
Ik garandeer je dat een burger in dat geval veroordeeld werd voor moord.
pi_172007708
quote:
1s.gif Op maandag 26 juni 2017 22:30 schreef Hdero het volgende:

[..]

Dus de schikking kwam na de rechtszaak niet voor. Dat is ook al vreemd.
Die schikking is voor de civiele zaak. Daar is de bewijslast ook minder voor, was hetzelfde bij OJ Simpson.
pi_172007715
quote:
1s.gif Op dinsdag 27 juni 2017 00:00 schreef Hdero het volgende:

[..]

Maar een zwarte wordt sws doodgeschoten, rijk of arm maakt niet.
Dat is ook wel een heel klein beetje onzin he. Hoeveel zwarten denk je dat er per dag worden aangehouden? Ik weet het niet, maar dat zal toch echt wel in range van 10 tot 100 duizenden zijn.
  woensdag 28 juni 2017 @ 03:20:05 #39
128155 Fir3fly
Goodnight everybody!
pi_172007718
quote:
0s.gif Op woensdag 28 juni 2017 02:33 schreef Hathor het volgende:
Ik heb het filmpje gezien, en no way dat die wout onschuldig is, hij pompt zo'n beetje zijn hele magazijn leeg in een gast die in zijn wagen zit en voor hem geen enkele bedreiging vormt op dat moment. Is het racisme? Geen idee...ik weet wel dat zulk soort imbecielen geen politie uniform horen te dragen.

Gewoon schuldig aan moord, en laat hem maar zitten voor de straf die daar bij past.
Hij is dus vrijgesproken.
And if you listen very hard
The tune will come to you at last
When all are one and one is all
To be a rock and not to roll
pi_172007725
quote:
1s.gif Op woensdag 28 juni 2017 02:57 schreef Physsic het volgende:

[..]

Nou ja, een man met een vuurwapen kan ook als hij in een auto zit een bedreiging vormen.

Geschikt als politieagent lijkt hij me inderdaad niet. Het lijkt op een extreme paniekreactie. Dat is niet handig als politieagent.

Maar hij is dus vrijgesproken..
Het lijkt inderdaad op een extreme paniekactie, maar je ziet toch niet wat er in de auto gebeurt? Ik heb die video ook gezien, en is vrij raar, Tot vlak voordat de agent gaat schieten was alles heel gemoedelijk, bijna. Dan schreeuwt die agent dat ie dat wapen niet moet pakken, en dan schiet ie hem dood.

Het lijkt me duidelijk dat die agent dacht dat Castile opeens zijn wapen aan het trekken was, en daar had ie lijkt mij ongelijk in. Maar daar gaat het niet om -- het gaat erom of ie gerechte reden had om dat te denken. En dat kan ik uit die video niet opmaken.

Maar heel wrang natuurlijk dat zo'n fout tot de dood leidt. Lijkt me ook een probleem van de wapencultuur in de VS -- als iets niet helemaal goed beoordeeld wordt, zijn de gevolgen gelijk veel erger dan in Nederland.
pi_172007755
quote:
0s.gif Op woensdag 28 juni 2017 03:25 schreef Broomer het volgende:

[..]

Het lijkt inderdaad op een extreme paniekactie, maar je ziet toch niet wat er in de auto gebeurt? Ik heb die video ook gezien, en is vrij raar, Tot vlak voordat de agent gaat schieten was alles heel gemoedelijk, bijna. Dan schreeuwt die agent dat ie dat wapen niet moet pakken, en dan schiet ie hem dood.

Het lijkt me duidelijk dat die agent dacht dat Castile opeens zijn wapen aan het trekken was, en daar had ie lijkt mij ongelijk in. Maar daar gaat het niet om -- het gaat erom of ie gerechte reden had om dat te denken. En dat kan ik uit die video niet opmaken.

Maar heel wrang natuurlijk dat zo'n fout tot de dood leidt. Lijkt me ook een probleem van de wapencultuur in de VS -- als iets niet helemaal goed beoordeeld wordt, zijn de gevolgen gelijk veel erger dan in Nederland.
Op dat moment moeten ze in een ogenblik beslissen want als het inderdaad een wapen is die hij pakt kan de agent zelf wel eens een kogel vangen.
Door die wapencultuur zijn agenten gewoon triggerhappy om niet zelf het slachtoffer te worden.
De waarheid in iemands hoofd is vaak onbuigzamer dan het sterkste staal.
pi_172007768
quote:
2s.gif Op woensdag 28 juni 2017 03:20 schreef Fir3fly het volgende:

[..]

Hij is dus vrijgesproken.
En dat gaat dus rellen worden, deze keer nog terecht ook. Die man is een schande voor het uniform.
Much like down syndrom, red hair is a genetic mutation, and it occurs when a human has unprotected sex with a clown.
  woensdag 28 juni 2017 @ 04:21:47 #43
128155 Fir3fly
Goodnight everybody!
pi_172007771
quote:
0s.gif Op woensdag 28 juni 2017 04:20 schreef Hathor het volgende:

[..]

En dat gaat dus rellen worden
Onwaarschijnlijk, voor zover ik weet is hij niet blank genoeg.
And if you listen very hard
The tune will come to you at last
When all are one and one is all
To be a rock and not to roll
pi_172007800
quote:
7s.gif Op woensdag 28 juni 2017 04:01 schreef bedachtzaam het volgende:

[..]

Op dat moment moeten ze in een ogenblik beslissen want als het inderdaad een wapen is die hij pakt kan de agent zelf wel eens een kogel vangen.
Door die wapencultuur zijn agenten gewoon triggerhappy om niet zelf het slachtoffer te worden.
Nee, door de wet die de agenten quasi immuniteit geeft zijn ze triggerhappy. Hoe vaak wordt een agent in de VS veroordeeld voor het doodschieten van een ongewapend persoon, 1 keer op 1000?
Als ie zegt dat ie zich bedreigd voelde is vrijspraak verzekerd, voor de wet is dat voldoende rechtvaardiging, maakt niet uit wat de situatie was. Ook al was er geen bedreiging, niets dat leek op een bedreiging, niets dat door eender wie als een bedreiging zou opgevat worden, volgens de wet is zo'n agent onschuldig...
Hij kan het enkel verknoeien door domme leugens te verzinnen. Agenten liegen meestal in zo'n situatie, en als er een video bestaat blijkt dat ook, maar zelfs dan moeten het echt een heel grove leugen zijn, bvb claimen dat het slachtoffer naar het wapen van de agent greep, terwijl de video toont dat de man op de grond lag en de agent hem vanop 10 meter afstand doodschoot.
Ich glaube, dass es manchmal nicht genügend Steine gibt und
Ich bin mir sicher, dass auch schöne Augen weinen
pi_172007817
quote:
0s.gif Op woensdag 28 juni 2017 04:20 schreef Hathor het volgende:

[..]

En dat gaat dus rellen worden, deze keer nog terecht ook. Die man is een schande voor het uniform.
Dit is al twee weken geleden gebeurd en er werden geen grote rellen in die mate van Baltimore 2015 gebeurd, of de media heeft er tenminste niet uitgebreid over gerapporteerd.
pi_172007824
quote:
0s.gif Op woensdag 28 juni 2017 04:53 schreef crystal_meth het volgende:

[..]

Nee, door de wet die de agenten quasi immuniteit geeft zijn ze triggerhappy. Hoe vaak wordt een agent in de VS veroordeeld voor het doodschieten van een ongewapend persoon, 1 keer op 1000?
Als ie zegt dat ie zich bedreigd voelde is vrijspraak verzekerd, voor de wet is dat voldoende rechtvaardiging, maakt niet uit wat de situatie was. Ook al was er geen bedreiging, niets dat leek op een bedreiging, niets dat door eender wie als een bedreiging zou opgevat worden, volgens de wet is zo'n agent onschuldig...
Hij kan het enkel verknoeien door domme leugens te verzinnen. Agenten liegen meestal in zo'n situatie, en als er een video bestaat blijkt dat ook, maar zelfs dan moeten het echt een heel grove leugen zijn, bvb claimen dat het slachtoffer naar het wapen van de agent greep, terwijl de video toont dat de man op de grond lag en de agent hem vanop 10 meter afstand doodschoot.
Het zal zeker bijdragen aan, dat ben ik met je eens.
Ook de agenten die dit meisje doodschieten zijn vrij gesproken.


Ter vergelijk, deze gek met een zwaard die op de politie af rent word uitgeschakeld door hem in zijn been te schieten.

Politie Badhoevedorp schiet verwarde man neer

Ook dat is een behoorlijk verschil vergeleken met agenten in de VS die schieten om te doden.
De waarheid in iemands hoofd is vaak onbuigzamer dan het sterkste staal.
pi_172011531
quote:
0s.gif Op woensdag 28 juni 2017 03:25 schreef Broomer het volgende:

[..]

Het lijkt inderdaad op een extreme paniekactie, maar je ziet toch niet wat er in de auto gebeurt? Ik heb die video ook gezien, en is vrij raar, Tot vlak voordat de agent gaat schieten was alles heel gemoedelijk, bijna. Dan schreeuwt die agent dat ie dat wapen niet moet pakken, en dan schiet ie hem dood.

Het lijkt me duidelijk dat die agent dacht dat Castile opeens zijn wapen aan het trekken was, en daar had ie lijkt mij ongelijk in. Maar daar gaat het niet om -- het gaat erom of ie gerechte reden had om dat te denken. En dat kan ik uit die video niet opmaken.

Maar heel wrang natuurlijk dat zo'n fout tot de dood leidt. Lijkt me ook een probleem van de wapencultuur in de VS -- als iets niet helemaal goed beoordeeld wordt, zijn de gevolgen gelijk veel erger dan in Nederland.
Klopt. De jury kon uit de video niet opmaken of hij geen reden had om dat te denken. Daarom is hij vrijgesproken.

Behoorlijk snel ook, begreep ik. Binnen vijf dagen was de jury er uit.

Het heeft er natuurlijk ook mee te maken dat de politie daar bij elke simpele verkeerscontrole al op scherp staat, omdat veel normale burgers gewoon een wapen bij zich kunnen dragen (afhankelijk van de Staat). In dit geval was de politieman in de veronderstelling dat de bestuurder mogelijk eerder betrokken was bij een gewapende overval.
pi_172011663
quote:
1s.gif Op woensdag 28 juni 2017 10:53 schreef Physsic het volgende:

[..]

Klopt. De jury kon uit de video niet opmaken of hij geen reden had om dat te denken. Daarom is hij vrijgesproken.

Behoorlijk snel ook, begreep ik. Binnen vijf dagen was de jury er uit.

Het heeft er natuurlijk ook mee te maken dat de politie daar bij elke simpele verkeerscontrole al op scherp staat, omdat veel normale burgers gewoon een wapen bij zich kunnen dragen (afhankelijk van de Staat). In dit geval was de politieman in de veronderstelling dat de bestuurder mogelijk eerder betrokken was bij een gewapende overval.
Nah. In dat geval komen 20 man op je af met wapens uitgetrokken en in de aanslag om je vervolgens van afstand te commanderen dat je uit moet. Geloof er niet zoveel van als er verdenking was van een gewapende overval met vertoon van een vuurwapen. Het gesprek was zelfs gemoederelijk.
pi_172011869
quote:
1s.gif Op woensdag 28 juni 2017 10:58 schreef Hdero het volgende:

[..]

Nah. In dat geval komen 20 man op je af met wapens uitgetrokken en in de aanslag om je vervolgens van afstand te commanderen dat je uit moet. Geloof er niet zoveel van als er verdenking was van een gewapende overval met vertoon van een vuurwapen. Het gesprek was zelfs gemoederelijk.
Daar was de verdenking niet groot genoeg voor, het ging immers om niet meer dan een gelijkenis in uiterlijk van enkel de bestuurder. Het kan zijn dat hij alleen de naam van de bestuurder wilde registreren en natrekken.
pi_172012057
quote:
1s.gif Op woensdag 28 juni 2017 11:08 schreef Physsic het volgende:

[..]

Daar was de verdenking niet groot genoeg voor, het ging immers om niet meer dan een gelijkenis in uiterlijk van enkel de bestuurder. Het kan zijn dat hij alleen de naam van de bestuurder wilde registreren en natrekken.
Als er sprake is van een matchende signalement gaan ze je echt niet met 'fluwelen' handschoenen aanpakken hoor zeker niet in de VS.
abonnement Unibet Coolblue
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')