abonnement Unibet Coolblue
  dinsdag 27 juni 2017 @ 11:53:39 #51
286575 Roces18
Chef de party
pi_171985956
quote:
1s.gif Op dinsdag 27 juni 2017 11:52 schreef Cultuur058 het volgende:

[..]

Jouw brein lijkt me nog niet klaar voor die taak. Ik verwacht dat het ook niet waar is trouwens, waarschijnlijk heb je niet eens een vriendin.
ik ben wie ik ben en nog niet wie ik kan zijn
melksommelier en vertrouwenspersoon fok
pi_171986012
quote:
0s.gif Op dinsdag 27 juni 2017 11:49 schreef Roces18 het volgende:

[..]

Nee pabo is moeilijk wou je zeggen...
Blijkbaar te moeilijk voor die agentjes, hadden mooi een dik loon kunnen pakken met niks doen in het onderwijs.
Eenzame Cambuur fan op Fok! forum.
pi_171986177
Er is meer vraag dan aanbod, dus de arbeid van leraren is meer waard dan het huidige salaris icm de werkomstandigheden.
pi_171987274
quote:
0s.gif Op dinsdag 27 juni 2017 10:54 schreef Roces18 het volgende:

[..]

Oja dus volgens jouw principe kunnen ze elke dag staken de rest van hun leven tot dat ze tevreden zijn hem het salaris? Wanneer stoppen ze dan bij 10k pm?
Alsof leraren zo vaak staken. Zou eens écht moeten gebeuren, in plaats van 'een uurtje later beginnen' waar nu al mensen over lopen te janken.
pi_171995504
Weer een typisch ondoordacht klaagtopic van een tiener. :D
  dinsdag 27 juni 2017 @ 19:41:47 #56
286575 Roces18
Chef de party
pi_171997313
quote:
0s.gif Op dinsdag 27 juni 2017 18:37 schreef ChickenMan het volgende:
Weer een typisch ondoordacht klaagtopic van een tiener. :D
Ja ik ben een tiener.... kneus
melksommelier en vertrouwenspersoon fok
pi_172011471
TS was natuurlijk boos omdat meester Bart van groep 8 via het uitzendbureau werkt en dus niet mee staakt. Daarom moest TS gewoon wel om half 9 naar school.
Eenzame Cambuur fan op Fok! forum.
  woensdag 28 juni 2017 @ 11:03:55 #58
286575 Roces18
Chef de party
pi_172011772
quote:
0s.gif Op woensdag 28 juni 2017 10:51 schreef Cultuur058 het volgende:
TS was natuurlijk boos omdat meester Bart van groep 8 via het uitzendbureau werkt en dus niet mee staakt. Daarom moest TS gewoon wel om half 9 naar school.
ja die homo meester

wacht maar
melksommelier en vertrouwenspersoon fok
pi_172012033
Misschien het verkeerde publiek maar ik sta zelf voor de klas en begrijp goed dat docenten staken.
Ik ben de laatste die zal zeggen dat leraren een zwaar beroep hebben maar tegelijkertijd zeg ik ook dat iedereen die niet in het onderwijs zit het onderschat.
De werkdruk is enorm, klassen worden groter, er komen steeds meer taken bij waardoor het bijna lijkt alsof lesgeven een neventaak wordt.

Zit je ergens op kantoor kun je om 5 uur de deur achter je dicht trekken en naar huis gaan, veel docenten nemen hun werk dan nog eens mee of moeten 's avonds terug voor informatieavonden, ouderavonden of wat dan ook.
Klopt, je hebt bizar veel vakantie maar nadeel daarvan is dat je standaard in het hoogseizoen zit dus altijd de hoofdprijs betaald. Tevens is het daarnaast ook niet mogelijk om eens een dag vrij te nemen.
De overheid blijft op onderwijs beknibbelen maar we moeten wel bij de top zoveel blijven horen van de wereld. Klassen worden steeds groter en tegelijkertijd zijn er steeds meer ouders die verwachten dat de docenten hun kinderen opvoeden.

Nogmaals, ik zal de laatste zijn die zegt dat het beroep van docent zwaar is, maar het wordt enorm onderschat. Het startsalaris is wellicht leuk maar je komt al snel aan je plafond en hebt binnen het onderwijs weinig groeimogelijkheden.
You don't stop laughing because you grow old. You grow old because you stop laughing.
  woensdag 28 juni 2017 @ 11:22:49 #60
72256 wise
Echoes - KL/B/
pi_172012194
quote:
5s.gif Op maandag 26 juni 2017 20:31 schreef Roces18 het volgende:
Oja ze moeten zoveel huiswerk nakijken, ja muts in ruil daarvoor heb je 500 vakantiedagen.

Meer dan terecht dat ze staken.
Huiswerk/toetsen nakijken of voorbereiden doet men vaak gewoon doordeweeks of in het weekende. (terwijl menig andere dan "vrij" is en geen werk hoeft te doen) Lekker van 8 tot 18 op school zijn...elke dag.

Daarbij komt ook nog eens de lesvoorbereiding (die voor elke klas anders is, iets met niveau).
Vakantiedagen worden meestal gevuld met bovenstaande. Waarbij bijvoorbeeld in de grote vakantie vaak nog een week langer en een week eerder doorgewerkt moet worden ipv afhandelen van het schooljaar of het voorbereiden van het schooljaar.

Vakantie is vaak ook letterlijk bijkomen want veel mensen die in het onderwijs zitten worden dan vaak ook nog eens ziek. Logisch dat de meeste tegen een burnout aan lopen.

Bovenstaande komt van ervaringen van grote groep vrienden/kennissen welke werkzaam zijn in het onderwijs. :)
I had a splitting headache.From which the future's made.
† Ryan Dunn (June 11, 1977 – June 20, 2011)
It's funny. All you have to do is say something nobody understands and they'll do practically anything you want them to.
VIVA LA ASSANGEˇ
  woensdag 28 juni 2017 @ 11:23:12 #61
72256 wise
Echoes - KL/B/
pi_172012199
quote:
0s.gif Op woensdag 28 juni 2017 11:16 schreef Ikaros127 het volgende:
Misschien het verkeerde publiek maar ik sta zelf voor de klas en begrijp goed dat docenten staken.
Ik ben de laatste die zal zeggen dat leraren een zwaar beroep hebben maar tegelijkertijd zeg ik ook dat iedereen die niet in het onderwijs zit het onderschat.
De werkdruk is enorm, klassen worden groter, er komen steeds meer taken bij waardoor het bijna lijkt alsof lesgeven een neventaak wordt.

Zit je ergens op kantoor kun je om 5 uur de deur achter je dicht trekken en naar huis gaan, veel docenten nemen hun werk dan nog eens mee of moeten 's avonds terug voor informatieavonden, ouderavonden of wat dan ook.
Klopt, je hebt bizar veel vakantie maar nadeel daarvan is dat je standaard in het hoogseizoen zit dus altijd de hoofdprijs betaald. Tevens is het daarnaast ook niet mogelijk om eens een dag vrij te nemen.
De overheid blijft op onderwijs beknibbelen maar we moeten wel bij de top zoveel blijven horen van de wereld. Klassen worden steeds groter en tegelijkertijd zijn er steeds meer ouders die verwachten dat de docenten hun kinderen opvoeden.

Nogmaals, ik zal de laatste zijn die zegt dat het beroep van docent zwaar is, maar het wordt enorm onderschat. Het startsalaris is wellicht leuk maar je komt al snel aan je plafond en hebt binnen het onderwijs weinig groeimogelijkheden.
^O^ +100
I had a splitting headache.From which the future's made.
† Ryan Dunn (June 11, 1977 – June 20, 2011)
It's funny. All you have to do is say something nobody understands and they'll do practically anything you want them to.
VIVA LA ASSANGEˇ
pi_172012262
quote:
0s.gif Op woensdag 28 juni 2017 11:16 schreef Ikaros127 het volgende:
Misschien het verkeerde publiek maar ik sta zelf voor de klas en begrijp goed dat docenten staken.
Ik ben de laatste die zal zeggen dat leraren een zwaar beroep hebben maar tegelijkertijd zeg ik ook dat iedereen die niet in het onderwijs zit het onderschat.
De werkdruk is enorm, klassen worden groter, er komen steeds meer taken bij waardoor het bijna lijkt alsof lesgeven een neventaak wordt.

Zit je ergens op kantoor kun je om 5 uur de deur achter je dicht trekken en naar huis gaan, veel docenten nemen hun werk dan nog eens mee of moeten 's avonds terug voor informatieavonden, ouderavonden of wat dan ook.
Klopt, je hebt bizar veel vakantie maar nadeel daarvan is dat je standaard in het hoogseizoen zit dus altijd de hoofdprijs betaald. Tevens is het daarnaast ook niet mogelijk om eens een dag vrij te nemen.
De overheid blijft op onderwijs beknibbelen maar we moeten wel bij de top zoveel blijven horen van de wereld. Klassen worden steeds groter en tegelijkertijd zijn er steeds meer ouders die verwachten dat de docenten hun kinderen opvoeden.

Nogmaals, ik zal de laatste zijn die zegt dat het beroep van docent zwaar is, maar het wordt enorm onderschat. Het startsalaris is wellicht leuk maar je komt al snel aan je plafond en hebt binnen het onderwijs weinig groeimogelijkheden.
Ik heb gister een stuk op eenvandaag gekeken maar de klachten daar waren vooral dat er te veel werk is voor de leraren, waarom dan de focus op salarisverhoging in plaats van werkdrukverlaging?
I think that it’s extraordinarily important that we in computer science keep fun in computing
For all who deny the struggle, the triumphant overcome
  woensdag 28 juni 2017 @ 11:27:07 #63
286575 Roces18
Chef de party
pi_172012291
quote:
14s.gif Op woensdag 28 juni 2017 11:22 schreef wise het volgende:

[..]

Meer dan terecht dat ze staken.
Huiswerk/toetsen nakijken of voorbereiden doet men vaak gewoon doordeweeks of in het weekende. (terwijl menig andere dan "vrij" is en geen werk hoeft te doen) Lekker van 8 tot 18 op school zijn...elke dag.

Daarbij komt ook nog eens de lesvoorbereiding (die voor elke klas anders is, iets met niveau).
Vakantiedagen worden meestal gevuld met bovenstaande. Waarbij bijvoorbeeld in de grote vakantie vaak nog een week langer en een week eerder doorgewerkt moet worden ipv afhandelen van het schooljaar of het voorbereiden van het schooljaar.

Vakantie is vaak ook letterlijk bijkomen want veel mensen die in het onderwijs zitten worden dan vaak ook nog eens ziek. Logisch dat de meeste tegen een burnout aan lopen.

Bovenstaande komt van ervaringen van grote groep vrienden/kennissen welke werkzaam zijn in het onderwijs. :)
Wat een aannames allemaal zeg.

Bijkomen? Vaak ziek in vakanties? Meeste tegen een burnout?

Heb je bronnen om dit te onderbouwen?

En iedereen komt bij in zijn vakantie, en de klacht over werkdruk heb je nu zelf ontkracht omdat het gecompenseerd wordt met zoveel vakantiedagen.
melksommelier en vertrouwenspersoon fok
pi_172012877
quote:
1s.gif Op maandag 26 juni 2017 23:23 schreef Roces18 het volgende:

[..]

Als starter vind ik dat vrij veel om docentje te spelen.gemiddeld wo startsalaris is 2400, vergeet dat niet he
2200 bruto per maand. Superveel inderdaad zeg. Totaal ongehoord.

:')
"Pools are perfect for holding water"
pi_172012908
En dat er hier blijkbaar een groot aantal mensen zitten die geen fuck gedaan of geleerd hebben op de middelbare school, betekent niet dat die docenten niets doen. Gewoon een simpele kwestie van niet je eigen incompetentie op anderen projecteren.
"Pools are perfect for holding water"
pi_172012911
quote:
0s.gif Op woensdag 28 juni 2017 11:27 schreef Roces18 het volgende:

[..]

Wat een aannames allemaal zeg.

Bijkomen? Vaak ziek in vakanties? Meeste tegen een burnout?

Heb je bronnen om dit te onderbouwen?

En iedereen komt bij in zijn vakantie, en de klacht over werkdruk heb je nu zelf ontkracht omdat het gecompenseerd wordt met zoveel vakantiedagen.
Volkskrant over burn-outs


RTL


quote:
0s.gif Op woensdag 28 juni 2017 11:52 schreef probeer het volgende:

[..]

2200 bruto per maand. Superveel inderdaad zeg. Totaal ongehoord.

:')
dat is toch al snel 1800 in de maand op de rekening.. elke maand op vakantie!
Eenzame Cambuur fan op Fok! forum.
  woensdag 28 juni 2017 @ 11:59:57 #67
286575 Roces18
Chef de party
pi_172013101
quote:
0s.gif Op woensdag 28 juni 2017 11:52 schreef probeer het volgende:

[..]

2200 bruto per maand. Superveel inderdaad zeg. Totaal ongehoord.

:')
Waar staat 2200? Er staat startsalaris 2436 voor basisschool en nog hoger voor middelbare.
melksommelier en vertrouwenspersoon fok
  woensdag 28 juni 2017 @ 12:00:31 #68
286575 Roces18
Chef de party
pi_172013118
quote:
Dat komt omdat het halfzachte eitjes zijn die gepest worden door de leerlingen.
melksommelier en vertrouwenspersoon fok
pi_172013119
quote:
0s.gif Op woensdag 28 juni 2017 11:59 schreef Roces18 het volgende:

[..]

Waar staat 2200? Er staat startsalaris 2436 voor basisschool en nog hoger voor middelbare.
Excuses, ik keek inderdaad verkeerd. Nog steeds niet veel.
"Pools are perfect for holding water"
  woensdag 28 juni 2017 @ 12:01:05 #70
286575 Roces18
Chef de party
pi_172013136
quote:
0s.gif Op woensdag 28 juni 2017 12:00 schreef probeer het volgende:

[..]

Excuses, ik keek inderdaad verkeerd. Nog steeds niet veel.
Niet veel? Als startsalaris vind ik het aardig riant.
melksommelier en vertrouwenspersoon fok
pi_172013151
quote:
0s.gif Op woensdag 28 juni 2017 12:01 schreef Roces18 het volgende:

[..]

Niet veel? Als startsalaris vind ik het aardig riant.
Ik niet.
"Pools are perfect for holding water"
  woensdag 28 juni 2017 @ 12:02:43 #72
286575 Roces18
Chef de party
pi_172013183
quote:
0s.gif Op woensdag 28 juni 2017 12:01 schreef probeer het volgende:

[..]

Ik niet.
Dan heb jij zeker een scheef wereldbeeld. Was vergeten dat jij 10k verdiende toen je net begon.
melksommelier en vertrouwenspersoon fok
pi_172013252
quote:
0s.gif Op woensdag 28 juni 2017 12:02 schreef Roces18 het volgende:

[..]

Dan heb jij zeker een scheef wereldbeeld.
Zegt degene met het totaal belachelijke topic vol complete onzin.
"Pools are perfect for holding water"
  woensdag 28 juni 2017 @ 12:06:42 #74
286575 Roces18
Chef de party
pi_172013312
quote:
14s.gif Op woensdag 28 juni 2017 12:04 schreef probeer het volgende:

[..]

Zegt degene met het totaal belachelijke topic vol complete onzin.
dat is jouw mening
melksommelier en vertrouwenspersoon fok
pi_172013386
quote:
0s.gif Op woensdag 28 juni 2017 12:06 schreef Roces18 het volgende:

[..]

dat is jouw mening
welke ik deel.
Eenzame Cambuur fan op Fok! forum.
abonnement Unibet Coolblue
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')