abonnement Unibet Coolblue
pi_171946259
quote:
0s.gif Op zondag 25 juni 2017 20:28 schreef Triggershot het volgende:

[..]

Er worden dan ook wel meer vrijheden in Turkije ingeperkt, echt niet alleen van de LGBT gemeenschap alleen. Lijkt alsof bepaalde users hier echt van op kijken, als ik gisteren een topic had geopend met morgen gaat een Nederlandse cameraman tijdens de gaypride demonstraties filmen. Hoeveel mensen zouden dan zelf voorspeld hebben dat hij gearresteerd gaat worden, ff serieus, waar hebben we het over?
Men kan ook wel voorspellen hoe het eindigt wanneer wij naar Noord Korea gaan om Kim zijn kapsel belachelijk te maken, dat wil nog niet zeggen dat dit normaal is of geen rede tot verontwaardiging.
I think that it’s extraordinarily important that we in computer science keep fun in computing
For all who deny the struggle, the triumphant overcome
pi_171946294
quote:
1s.gif Op zondag 25 juni 2017 20:30 schreef Physsic het volgende:

[..]

Dat laatste sowieso, maar ik kan me voorstellen dat ze hem dan ook zo snel mogelijk het land uit willen hebben.
Ik heb even snel gezocht naar andere buitenlandse journalisten die zijn vastgezet in Turkije en in gevallen waarbij de journalist voor lange tijd is vastgezet, heeft de buitenlandse journalist zelf ook een Turkse achtergrond.
Dan ben je natuurlijk als staat wat vrijer om je eigen volledige jurisprudentie toe te passen. In het geval van de cameraman weet ik niet wat beter is, een tijdje vast of volledige werkontzegging in Turkije. Gok op het laatste, maar ik weet het niet.
pi_171946366
quote:
1s.gif Op zondag 25 juni 2017 20:31 schreef FlippingCoin het volgende:

[..]

Men kan ook wel voorspellen hoe het eindigt wanneer wij naar Noord Korea gaan om Kim zijn kapsel belachelijk te maken, dat wil nog niet zeggen dat dit normaal is of geen rede tot verontwaardiging.
Wat is normaal, men heeft geen boodschap aan jouw definitie van normaal in Noord Korea, evenmin in Turkije. Je kunt alsnog wel verontwaardigd zijn en het abnormaal vinden, maar het zal niet de eerste of laatste keer zijn dat je dat dan bent.
pi_171946460
quote:
0s.gif Op zondag 25 juni 2017 20:32 schreef Triggershot het volgende:

[..]

Dan ben je natuurlijk als staat wat vrijer om je eigen volledige jurisprudentie toe te passen. In het geval van de cameraman weet ik niet wat beter is, een tijdje vast of volledige werkontzegging in Turkije. Gok op het laatste, maar ik weet het niet.
Ik ging er eigenlijk vanuit dat een inreisverbod (of iets vergelijkbaars) er sowieso gaat komen, of hij nou lang of kort vastzit. :P
  zondag 25 juni 2017 @ 20:36:04 #30
468509 _--_
In varietate concordia
pi_171946471
3 paginas ofzo schoon geveegd? :o
Crack the following and we will get back to you: !1!llssod000;;
pi_171946485
quote:
0s.gif Op zondag 25 juni 2017 20:24 schreef Triggershot het volgende:

[..]

Fair enough, zou je dan kunnen spreken van een dieptepunt zolang het verhaal nog loopt.
Vergeleken met waar het op een bepaald punt stond kun je vaak wel aangeven dat er weer een nieuw dieptepunt bereikt is. Ik kan me niet heugen dat afbreken van de democratie ooit een doelstelling is geweest toen men de EU nog tegemoet wilde komen.
pi_171946491
quote:
1s.gif Op zondag 25 juni 2017 20:35 schreef Physsic het volgende:

[..]

Ik ging er eigenlijk vanuit dat een inreisverbod (of iets vergelijkbaars) er sowieso gaat komen, of hij nou lang of kort vastzit. :P
Ik zie het niet anders dan jij idd.
pi_171946532
quote:
1s.gif Op zondag 25 juni 2017 20:36 schreef Beathoven het volgende:

[..]

Vergeleken met waar het op een bepaald punt stond kun je vaak wel aangeven dat er weer een nieuw dieptepunt bereikt is. Ik kan me niet heugen dat afbreken van de democratie ooit een doelstelling is geweest toen men de EU nog tegemoet wilde komen.
Om het verhaal van een andere kant te bekijken, op het hoogtepunt van de onderhandelingen met de EU is er ook niet veel gesleuteld aan de gebrekkige vrijheden van meningsuiting he.

[ Bericht 0% gewijzigd door #ANONIEM op 25-06-2017 20:39:42 ]
pi_171946551
quote:
0s.gif Op zondag 25 juni 2017 20:33 schreef Triggershot het volgende:

[..]

Wat is normaal, men heeft geen boodschap aan jouw definitie van normaal in Noord Korea, evenmin in Turkije. Je kunt alsnog wel verontwaardigd zijn en het abnormaal vinden, maar het zal niet de eerste of laatste keer zijn dat je dat dan bent.
Neen, dat weet ik; maar een leven zonder verontwaardiging is ook maar zo zo. :)
I think that it’s extraordinarily important that we in computer science keep fun in computing
For all who deny the struggle, the triumphant overcome
pi_171946730
quote:
1s.gif Op zondag 25 juni 2017 20:38 schreef FlippingCoin het volgende:

[..]

Neen, dat weet ik; maar een leven zonder verontwaardiging is ook maar zo zo. :)
Specifiek sprekende over Turkije is het echt een rekensommetje van niets anders dan 1+1.
1: Het land is conservatief dus niet bijzonder openminded voor publieke homoseksualiteit.
1: Als journalist heb je de autoriteiten te gehoorzamen of je mag opzouten.

Voldoe je niet aan beide voorwaarden krijg je een resultaat als bovenstaande. Ik zou eerder verbaasd zijn als het probleemloos verliep. :D

[ Bericht 0% gewijzigd door #ANONIEM op 25-06-2017 20:42:47 ]
pi_171946747
quote:
14s.gif Op zondag 25 juni 2017 20:36 schreef Triggershot het volgende:

[..]

Ik zie het niet anders dan jij idd.
Ik kan me ook voorstellen dat ze de gemaakte beelden kwijt zijn.
Behalve als het live was ofzo.
pi_171946899
quote:
1s.gif Op zondag 25 juni 2017 20:42 schreef Physsic het volgende:

[..]

Ik kan me ook voorstellen dat ze de gemaakte beelden kwijt zijn.
Behalve als het live was ofzo.
De A&P is volgens mij zelden live? Dus ga er niet vanuit. Op YT zijn wel beperkte (amateur)beelden te zien https://www.youtube.com/results?sp=CAI%253D&q=onur+haftasi
pi_171946939
quote:
0s.gif Op zondag 25 juni 2017 20:42 schreef Triggershot het volgende:

[..]

Specifiek sprekende over Turkije is het echt een rekensommetje van niets anders dan 1+1.
1: Het land is conservatief dus niet bijzonder openminded voor publieke homoseksualiteit.
1: Als journalist heb je de autoriteiten te gehoorzamen of je mag opzouten.

Voldoe je niet aan beide voorwaarden krijg je een resultaat als bovenstaande. Ik zou eerder verbaasd zijn als het probleemloos verliep. :D
Maar is het niet zo dat de huidige tendens van de latere jaren van Erdogan is dat o.a. de persvrijheid steeds verder terugloopt?
I think that it’s extraordinarily important that we in computer science keep fun in computing
For all who deny the struggle, the triumphant overcome
pi_171946984
quote:
1s.gif Op zondag 25 juni 2017 20:46 schreef FlippingCoin het volgende:

[..]

Maar is het niet zo dat de huidige tendens van de latere jaren van Erdogan is dat o.a. de persvrijheid steeds verder terugloopt?
Los van wat je van Erdogan vindt? Denk niet dat je dat objectief kunt vast stellen aan de hand van concreet bewijs, de autoriteiten hebben altijd al de media ideologisch onder druk gezet, of je nu seculier, nationalistisch of conservatief bent maakte weinig uit. Misschien is het nu zelfs beter dan ooit, liquidaties onder journalisten was geen zeldzame verschijning, nu is de vervolging wat humaner. :')

[ Bericht 12% gewijzigd door #ANONIEM op 25-06-2017 20:48:47 ]
pi_171946991
quote:
1s.gif Op zondag 25 juni 2017 20:46 schreef FlippingCoin het volgende:

[..]

Maar is het niet zo dat de huidige tendens van de latere jaren van Erdogan is dat o.a. de persvrijheid steeds verder terugloopt?
Triggershot doet alsof het hele land conservatief was, is ,en conservatief wil blijven. Dat is niet het geval.
pi_171947027
quote:
1s.gif Op zondag 25 juni 2017 20:48 schreef Beathoven het volgende:

[..]

Triggershot doet alsof het hele land conservatief was, is ,en conservatief wil blijven. Dat is niet het geval.
Waar lees je dat in Elfletterigsnaam?
pi_171947211
quote:
5s.gif Op zondag 25 juni 2017 20:49 schreef Triggershot het volgende:

[..]

Waar lees je dat in Elfletterigsnaam?
quote:
1: Het land is conservatief dus niet bijzonder openminded voor publieke homoseksualiteit
Ave dementia.
pi_171947321
quote:
1s.gif Op zondag 25 juni 2017 20:53 schreef Beathoven het volgende:

[..]

[..]

Ave dementia.
Kuutt, ik las inderdaad niet dat ik het over het hele land had. Omdat er her en der wat liberale geluiden zijn is het conservatievisie niet de dominante toon meer automagisch idd. Of je moet denken natuurlijk dat omdat iemand iets anders stemt dan de AKP niet meer homofoob is.

Ik snap je behoefte voor nuance wel, maar laten we aub niet doen alsof de andere partijen wel een enorme voorloper zijn van LGBT rechten. Diegenen die dat wel doen, doen dat voorzichtig en op de achtergrond om de grotere massa's niet af te schrikken.

[ Bericht 15% gewijzigd door #ANONIEM op 25-06-2017 20:58:15 ]
pi_171947607
quote:
0s.gif Op zondag 25 juni 2017 20:56 schreef Triggershot het volgende:

[..]

Kuutt, ik las inderdaad niet dat ik het over het hele land had. Omdat er her en der wat liberale geluiden zijn is het conservatievisie niet de dominante toon meer automagisch idd. Of je moet denken natuurlijk dat omdat iemand iets anders stemt dan de AKP niet meer homofoob is.
In Turkije is de werkelijke spreiding van religie en non-religie voor zover ik weet nog nooit onderzocht.

De statistieken steunen op t feit dat iedereen bij geboorte 'automatisch' Islam op het ID krijgt. En dit becijferen geeft geen nauwkeurig beeld van de werkelijkheid aan.
pi_171947754
quote:
1s.gif Op zondag 25 juni 2017 21:04 schreef Beathoven het volgende:

[..]

In Turkije is de werkelijke spreiding van religie en non-religie voor zover ik weet nog nooit onderzocht.

De statistieken steunen op t feit dat iedereen bij geboorte 'automatisch' Islam op het ID krijgt. En dit becijferen geeft geen nauwkeurig beeld van de werkelijkheid aan.
Dan neem je daar bekrompenheid en homofobie / "macho" gedrag bij naast de religieuze afkeur. Ook in Nederland komt afkeur en geweld richting homo's niet uitsluitend door religieuze opvattingen. Als de LGBT gemeenschap in Turkije alleen maar had te vrezen van de religieuze gemeenschap en niet van de andere bekrompen groepen was het land meteen al een stuk beter. Het conservatievisie is voor een groot deel beïnvloed door religiositeit, maar niet beperkt tot natuurlijk.

[ Bericht 5% gewijzigd door #ANONIEM op 25-06-2017 21:09:56 ]
pi_171947915
quote:
0s.gif Op zondag 25 juni 2017 20:56 schreef Triggershot het volgende:

[..]

Ik snap je behoefte voor nuance wel, maar laten we aub niet doen alsof de andere partijen wel een enorme voorloper zijn van LGBT rechten. Diegenen die dat wel doen, doen dat voorzichtig en op de achtergrond om de grotere massa's niet af te schrikken.
Die standpunten zeggen weinig over hoe het volk erover denkt.

In dictaturen zie je doorgaans dat andere partijen niet vol op het gas gaan staan. Na de coup zijn er onterechte massaontslagen gehouden en de HDP is stevig aangepakt en de Akp heeft de totale macht verder naar zn hand gezet. Het zit op alle stoelen. De macht ligt niet meer in het midden bij de democratie en het proces maar de Akp zwaait met de skepter en die moet je geen brandstof toedienen. Als er een partij met LGTB rechten in het vaandel zou staan dan zou deze partij al snel in een speech kapot worden gemaakt door Erdogan. En je weet dat als Erdogan iets niet zint (zoals bv de productie van een soap) dat je er binnen Turkije maar beter ja en amen kunt aanleveren. Ertegenin gaan is funest.
pi_171948455
quote:
0s.gif Op zondag 25 juni 2017 20:56 schreef Triggershot het volgende:

[..]

Kuutt, ik las inderdaad niet dat ik het over het hele land had. Omdat er her en der wat liberale geluiden zijn is het conservatievisie niet de dominante toon meer automagisch idd. Of je moet denken natuurlijk dat omdat iemand iets anders stemt dan de AKP niet meer homofoob is.

Ik snap je behoefte voor nuance wel, maar laten we aub niet doen alsof de andere partijen wel een enorme voorloper zijn van LGBT rechten. Diegenen die dat wel doen, doen dat voorzichtig en op de achtergrond om de grotere massa's niet af te schrikken.
Maar Istanbul is over het algemeen wel een stuk minder conservatief dan veel andere plaatsen in Turkije, toch? Wat natuurlijk niet wil zeggen dat er in Istanbul geen mensen zijn die niet op zo'n Gay Pride zitten te wachten. De Gay Pride heeft in Istanbul al meer dan tien keer plaatsgevonden. Toch werd het vanaf 2015 niet meer toegestaan. Dat is opmerkelijk.
Ik geloof niet zo in dat 'veiligheid'-argument. Misschien dat het iets met de timing te maken heeft, in verband met het suikerfeest.
pi_171948478
quote:
1s.gif Op zondag 25 juni 2017 21:12 schreef Beathoven het volgende:

[..]

Die standpunten zeggen weinig over hoe het volk erover denkt.

In dictaturen zie je doorgaans dat andere partijen niet vol op het gas gaan staan. Na de coup zijn er onterechte massaontslagen gehouden en de HDP is stevig aangepakt en de Akp heeft de totale macht verder naar zn hand gezet. Het zit op alle stoelen. De macht ligt niet meer in het midden bij de democratie en het proces maar de Akp zwaait met de skepter en die moet je geen brandstof toedienen. Als er een partij met LGTB rechten in het vaandel zou staan dan zou deze partij al snel in een speech kapot worden gemaakt door Erdogan. En je weet dat als Erdogan iets niet zint (zoals bv de productie van een soap) dat je er binnen Turkije maar beter ja en amen kunt aanleveren. Ertegenin gaan is funest.
Even los van dat Erdogan de grootste oppositievriend is die je je kunt wensen in Turkije, is het maar ook de vraag of je met een specifiek pro-homo partij überhaupt langs de kiesdrempel komt, de HDP heeft het voorzichtig geprobeerd, maar toch had het ook leden zoals een Altan Tan die publiekelijk homoseksuelen aan het afzeiken was en pleit voor Sharia, binnen de zogenaamde 'liberale' HDP. Zowel de pro als anti-homostandpunt wordt in Turkije ingezet om stemvee mee te trekken. En vooralsnog heb ik weinig reden om te twijfelen aan dat de antigroep een heel stuk groter is dan de pro-groep.
pi_171948653
quote:
1s.gif Op zondag 25 juni 2017 21:27 schreef Physsic het volgende:

[..]

Maar Istanbul is over het algemeen wel een stuk minder conservatief dan veel andere plaatsen in Turkije, toch? Wat natuurlijk niet wil zeggen dat er in Istanbul geen mensen zijn die niet op zo'n Gay Pride zitten te wachten. De Gay Pride heeft in Istanbul al meer dan tien keer plaatsgevonden. Toch werd het vanaf 2015 niet meer toegestaan. Dat is opmerkelijk.
Ik geloof niet zo in dat 'veiligheid'-argument. Misschien dat het iets met de timing te maken heeft, in verband met het suikerfeest.
Hangt er vanaf waar in Istanbul je bent, Istanbul is een metropool, een wereldstad met een populatie groter dan Nederland, dus je komt er allerlei soorten mensen tegen. In Kasimpasa en Eyup Sultan, de meer conservatievere wijken van Istanbul zou ik het in ieder geval uit je hoofd laten om je kenbaar te maken als gay. In Taksim en Sirkeci heb je dan meer je stekje als LGBT.

De timing speelt sowieso een rol, enerzijds neemt de religiositeit toe natuurlijk tijdens de Ramadan, anderzijds waren een aantal LGBT groepen aan het 'provoceren' met woordspellingen over religieuze elementen, dus ontkennen dat religie er geen rol in heeft is natuurlijk klinkklare onzin.
pi_171948718
Als je door mijn onzin heen leest zeg ik zo nu en dan best wel rake dingen.
En ben ik natuurlijk wel een waardevolle bijdrage aan de FOK! gemeenschap.

[ Bericht 34% gewijzigd door #ANONIEM op 25-06-2017 21:34:15 ]
abonnement Unibet Coolblue
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')