abonnement Unibet Coolblue
pi_171924652
Ben gewoon benieuwd :P

Omdat TS aftrapt:

Ik denk zelf van niet. Wel wo opgeleid en prima baan en goede afkomst, maar ben niet echt iemand waar mensen massaal op afstappen of die honderden Facebook felicitaties krijgt als ik jarig ben. Was vroeger wel weer een kind waarvan ouders graag wilde dat hun kind mee om ging, maar dat was gewoon omdat mijn ouders poen hadden en ik netjes was opgevoed.

Heb wel vrienden die iedereen kennen en waarvan de ouders ook vrij bekend zijn in de omgeving door bijvoorbeeld een eigen bedrijf dat weer veel aan sponsoring doet, dus een vrij bekende familienaam. Als ik met hen naar een feestje ga, merk ik altijd wel dat iedereen ze een handje enzo wil geven. Sta er zelf dan altijd maar een beetje naast :') Ben redelijk low profile en blijf liever op de achtergrond.

Jullie? Ben je er tevreden mee? Of zou je meer/ minder willen?
  zaterdag 24 juni 2017 @ 23:31:05 #2
468509 _--_
In varietate concordia
pi_171924688
Insta 600 volgers.
Facebook 100 vrienden. (Mensen die ik echt goed ken).
400 contacten met nummer

En dat was het wel.
Crack the following and we will get back to you: !1!llssod000;;
pi_171924720
quote:
1s.gif Op zaterdag 24 juni 2017 23:31 schreef _--_ het volgende:
Insta 600 volgers.
Facebook 100 vrienden. (Mensen die ik echt goed ken).
400 contacten met nummer

En dat was het wel.
Je zal mij niet horen zeggen dat social media op geen enkele manier je sociale status kan vertegenwoordigen, maar dit is wel erg kort door de bocht :P

Zelf : Gemiddeld denk ik. Mensen vinden mij eigenlijk altijd wel tof. Maar ben niet iemand waarvan mensen de kont gaan likken ofzo of tegenop kijken of een leider is binnen een groep.
pi_171924734
Sociaal ben ik "the bomb", internet is niet relevant vind ik.
  zaterdag 24 juni 2017 @ 23:34:29 #5
468509 _--_
In varietate concordia
pi_171924737
quote:
0s.gif Op zaterdag 24 juni 2017 23:33 schreef BoesB het volgende:

[..]

Je zal mij niet horen zeggen dat social media op geen enkele manier je sociale status kan vertegenwoordigen, maar dit is wel erg kort door de bocht :P

Zelf : Gemiddeld denk ik. Mensen vinden mij eigenlijk altijd wel tof. Maar ben niet iemand waarvan mensen de kont gaan likken ofzo of tegenop kijken of een leider is binnen een groep.
Zie het maar als dat m'n facebook vrienden de gene zijn die ik echt ken en waarmee ik ook vaak omga. :P
Crack the following and we will get back to you: !1!llssod000;;
pi_171924748
quote:
1s.gif Op zaterdag 24 juni 2017 23:34 schreef _--_ het volgende:

[..]

Zie het maar als dat m'n facebook vrienden de gene zijn die ik echt ken en waarmee ik ook vaak omga. :P
Heb jij zo weinig FB vrienden :?
  zaterdag 24 juni 2017 @ 23:36:40 #7
468509 _--_
In varietate concordia
pi_171924770
quote:
5s.gif Op zaterdag 24 juni 2017 23:35 schreef Juup© het volgende:

[..]

Heb jij zo weinig FB vrienden :?
Ja, hoezo?
Crack the following and we will get back to you: !1!llssod000;;
pi_171924780
quote:
1s.gif Op zaterdag 24 juni 2017 23:36 schreef _--_ het volgende:

[..]

Ja, hoezo?
I rest my case.
pi_171924786
quote:
1s.gif Op zaterdag 24 juni 2017 23:34 schreef _--_ het volgende:

[..]

Zie het maar als dat m'n facebook vrienden de gene zijn die ik echt ken en waarmee ik ook vaak omga. :P
Wel best veel nog.

Ik vind mezelf nog wel redelijk populair in real life, maar social media maakt me juist altijd aan het twijfelen :')

Mijn hyves pagina was echt een van de minst bekeken pagina's, en onlangs met mijn verjaardag had ik maar 15 felicitaties :'( , terwijl ik echt soms de meest onnozele mensen in mijn lijst in een keer 150 felicitaties zie krijgen.

Tja het is maar waar je je druk om maakt, maar het zet me toch wel eens aan het denken :P
  Moderator zaterdag 24 juni 2017 @ 23:51:24 #10
441859 crew  Lenny77
pi_171925023
Ik ben erg blij dat ik geen sociale status heb op het internet. Ik besta niet. En ik vind het heerlijk!
In het echte leven heb ik echte mensen die oprechte felicitaties sturen ipv op een knopje drukken omdat fb hun eraan helpt denken dat je jarig bent.
Ik vind het ook vreselijk om te zien hoe overstuur jonge mensen kunnen zijn als ze niet een bepaald aantal likes krijgen op hun foto ofzo.
Ik ben erg dankbaar dat ik een gewone jeugd heb gehad zonder gsm, internet,...
Horum omnium fortissimi sunt Belgae
pi_171925033
quote:
0s.gif Op zaterdag 24 juni 2017 23:37 schreef BoesB het volgende:

[..]

Wel best veel nog.

Ik vind mezelf nog wel redelijk populair in real life, maar social media maakt me juist altijd aan het twijfelen :')

Mijn hyves pagina was echt een van de minst bekeken pagina's, en onlangs met mijn verjaardag had ik maar 15 felicitaties :'( , terwijl ik echt soms de meest onnozele mensen in mijn lijst in een keer 150 felicitaties zie krijgen.

Tja het is maar waar je je druk om maakt, maar het zet me toch wel eens aan het denken :P
Het is veel belangrijker dat mensen die er echt toe doen je feliciteren dan hoeveel felicitaties je krijgt. Zolang je een paar goede vrienden hebt, waarmee je leuke en minder leuke dingen kunt delen valt sociale status daarbij in het niet.
Op 25-09-2008 19:32 schreef beverton
whehehe het is Patriek Lodiers van de lama's
pi_171925229
Je online populariteit (of nog platter een aantal connecties die niet echt iets zeggen over je online populariteit) zegt niet zoveel over je sociale status. Je ehbt de status in de hele NL maatschappij, wereldwijs, maar ook in je subcultuur.

Als je in een goede wijk woont, een baan met aanzien hebt, een dikke auto rijdt, in algemene zin als succesvol wordt gezien heb je een 'hoge' status. Ondernemers, chirurgen, advocaten hebben dat van oudsher. Er is ook allerlei adel en mensen met oud-geld. Maar je hebt natuurlijk ook allerlei mensen die beroemd worden vanwege sport, muziek, tv oid.

Hoge sociale status is volgens mij ook bepaald door waar je mee omgaat: bij het corps zitten meer mensen met hoge status dan op het vmbo. Terecht of niet. Maar in iede rgeval kun je als redelijk normale burger toch een hogere status hebben als iemand met evenveel geld, maar die zich begeeft onder andere mensen.

De hoogste status hebben vooralsnog voor zover ik weet de oude koninklijke families,gevolgd door de superrijken.

In sommige groepen hebben hele andere types hoge sociale status. Rappers en drugsdealers zijn in bepaalde kringen tof. Hoe crimineler hoe beter op sommige andere plekken; de 1% van de motorclubs bijv... meestal hebben die een moord of zware mishandeling begaan voor de club.... dan ben je echt de man daar. Terwijl in religieuze kringen juist de imam of priester in hoog aanzien staat, ondanks dat ze zelden rijk zijn.

P.S. Volgens de marktonderzoekers heb ik een vrij hoge sociale klasse (niet helemaal gelijk aan status). Hoogopgeleid, goede wijk, goede baan. Behoor zeker niet tot de elite. Maar volgens scp zit ik wel bij de 'bovenste 15%'

[ Bericht 7% gewijzigd door Spanky78 op 25-06-2017 00:14:09 ]
Whatever...
pi_171925343
quote:
0s.gif Op zaterdag 24 juni 2017 23:51 schreef Lenny77 het volgende:
Ik ben erg blij dat ik geen sociale status heb op het internet. Ik besta niet.
Euhmmm, jij maakt gebruik van internet om te posten op FOK!. Dus jij bestaat (tenzij jij een AI bent).
  Moderator zondag 25 juni 2017 @ 00:45:07 #14
441859 crew  Lenny77
pi_171925799
quote:
5s.gif Op zondag 25 juni 2017 00:08 schreef Juup© het volgende:

[..]

Euhmmm, jij maakt gebruik van internet om te posten op FOK!. Dus jij bestaat (tenzij jij een AI bent).
Ja ik zit op een forum en maak gebruik van het internet, zij het redelijk anoniem.
Maar ik heb geen fb, instagram, Twitter, snapchat of wat dan ook. Ik krijg nergens likes en heb geen tros volgers.
En dat is goed.
Begrijp me niet verkeerd, ik ben niet tegen internet. Helemaal niet! Maar als ik jonge meisjes zie instorten omdat ze niet genoeg likes krijgen en zich lelijk vinden, of andere tieners zelfmoord plegen door foto's die circuleren dan vind ik dat triest ja.

Maar dat is niet echt OT.
Horum omnium fortissimi sunt Belgae
pi_171927973
Neuh, niet echt. Heb geen tig vrienden of volgers op social media, maar ik doe daar ook niet echt mijn best voor. Vind het al snel prima. Super extravert ben ik toch niet. :) Als ik maar een handjevol vrienden heb, mijn vriend en familie, dan is dat genoeg.

Qua afkomst (modaal, onopgeleid gezin) en huidige situatie (samenwonend, studerend) heeft ook geen status of zo. Behalve dan de stad waar ik woon misschien en het hebben van een lange, serieuze relatie.
pi_171928065
0 sociale status hier, geen fb of andere onzinnige dingen.
En eerlijk gezegd interesseert het me ook niet.
misunderstood
pi_171928128
Nee echt totaal niet. Eerder een negatieve sociale status :7
pi_171928139
Oh jullie bedoelde digitale sociale status?

Ik dacht dat je bedoelde van geld, werk, connecties etc. Dat verstaat men toch onder sociale status? Internet kan iedereen en is niet zo moeilijk
pi_171928491
Zou het niet weten, ben daar ook niet echt mee bezig.
pi_171928668
quote:
0s.gif Op zondag 25 juni 2017 09:31 schreef -Strawberry- het volgende:
Neuh, niet echt. Heb geen tig vrienden of volgers op social media, maar ik doe daar ook niet echt mijn best voor. Vind het al snel prima. Super extravert ben ik toch niet. :) Als ik maar een handjevol vrienden heb, mijn vriend en familie, dan is dat genoeg.

Qua afkomst (modaal, onopgeleid gezin) en huidige situatie (samenwonend, studerend) heeft ook geen status of zo. Behalve dan de stad waar ik woon misschien en het hebben van een lange, serieuze relatie.
Wel grappig dat je het hebben van een lange serieuze relatie als (eventueel) statusverhogend aanbrengt.

Wat dat betreft ligt het natuurlijk ook maar net aan tussen welke mensen je omgeeft. Onder zeer traditionele mensen uit dorpenn enzo / lager opgeleiden zal dat inderdaad statusverhogend werken. Hier op de zuidas waar ik werk word je juist weer als suf gezien als je nog samen bent met een meisje van de middelbare school o.i.d. ..

Wat dat betreft bestaat er ook niet maar één invulling van inderdaad.
pi_171928724
quote:
0s.gif Op zondag 25 juni 2017 10:32 schreef BoesB het volgende:

[..]

Wel grappig dat je het hebben van een lange serieuze relatie als (eventueel) statusverhogend aanbrengt.

Wat dat betreft ligt het natuurlijk ook maar net aan tussen welke mensen je omgeeft. Onder zeer traditionele mensen uit dorpenn enzo / lager opgeleiden zal dat inderdaad statusverhogend werken. Hier op de zuidas waar ik werk word je juist weer als suf gezien als je nog samen bent met een meisje van de middelbare school o.i.d. ..

Wat dat betreft bestaat er ook niet maar één invulling van inderdaad.
Een relatie hebben is over het algemeen wel degelijk status verhogend. Overigens is het niet iemand van de middelbare school... lijkt me niet abnormaal om vanaf je 23e wat serieuzer te zijn. Daar is weinig traditioneels/dorperigs aan.

Tja de zuidas :') Dan heb je het ook wel over een subcultuur hoor.

Maar je hebt wel een punt. Sociale status hangt natuurlijk ook af van de subcultuur waar je je in begeeft.
pi_171928805
quote:
1s.gif Op zondag 25 juni 2017 10:36 schreef -Strawberry- het volgende:

[..]

Een relatie hebben is over het algemeen wel degelijk status verhogend. Overigens is het niet iemand van de middelbare school... lijkt me niet abnormaal om vanaf je 23e wat serieuzer te zijn. Daar is weinig traditioneels/dorperigs aan.

Tja de zuidas :') Dan heb je het ook wel over een subcultuur hoor.

Maar je hebt wel een punt. Sociale status hangt natuurlijk ook af van de subcultuur waar je je in begeeft.
Denk dat het heel erg aan het perspectief ligt.

Maar ik redeneer ook vanuit mijn eigen (sociale) omgeving. De meeste mensen die al lang een serieuze relatie hebben in mijn eigen omgeving, zijn over het algemeen lager opgeleiden of modale mensen met een 9-5 baan.

De meeste hoger opgeleiden of mensen met een baan in de buitencategorie (fusie en overnamepraktijk) hebben nogal een weerbarstig liefdeleven met alles behalve stabiliteit en langdurigheid.

Maar dat kan misschien ook maar net toeval zijn.
pi_171929327
Niet :s)
  zondag 25 juni 2017 @ 12:38:46 #24
177582 Ryon
Alle neuzen naar rechts
pi_171931378
Goeie definitie van sociale status. Aantal Instagram volgers is inderdaad allesbepalend.
For every complex problem there is an answer that is clear, simple, and wrong.
--
Mijn meningen zijn gewoon feiten. Ik heb gelijk en anderen hebben ongelijk - TB / Ryon
pi_171931909
Nee, want ik ben de vrouwelijke versie van de nekbaard met fedora.
pi_171932498
Veel vrienden/contacten/volgers op social media werkt voor mij niet status bepalend en is zeker niet zo belangrijk als je vrienden en familie in real life.

Ik ben zelf vrij extravert en vind goede vrienden belangrijker dan het aantal. Mensen op wie je kunt bouwen en waar je echt wat aan hebt ipv een groot aantal 'vrienden' zonder hechte band.
Geloof dat we een aantal hebben van 15-20 personen in onze vriendengroep. Daarnaast een langdurige relatie met vriend. Ik hou van de gezelligheid en leuke mensen om me heen, krijg ik energie van.

Ik ben er tevreden mee.
*O*
pi_171932841
sociale status.. waarom open je hier een topic over? Vind je het belangrijk om leuk gevonden te worden door mensen die niet oprecht geïnteresseerd in je zijn? Eigenlijk contact houden voor het functionele, voor de "status", dus in hoeverre ze iets aan je hebben?

Ik heb zelf ook een wo opleiding genoten, en heb een goede baan zoals ze dat zeggen. 500+ linkedin connecties met "belangrijke" zakenlieden, 400 facebook vrienden en tussen 50-180 likes wanneer ik iets plaats wat me leuk lijkt. In het echt heb ik maar twee beste vriendinnen, 6 goede vriendinnen en met veel mensen functioneel contact. Geen mannen in mijn vriendenkring helaas, wel "populair" in het datingcurcuit.

Wat is mijn sociale status? Geen idee, wat me wel boeit is of ik de juiste mensen in mijn omgeving heb die mij steunen en oprecht betrokken zijn met mij, dat ik mijn werk leuk vind en financieel onafhankelijk ben in die zin dat ik kan doen en laten wat ik wil.
  zondag 25 juni 2017 @ 13:36:36 #28
335476 oppiedoppie
My mind is my small universe..
pi_171932987
quote:
0s.gif Op zondag 25 juni 2017 10:17 schreef LittleLady het volgende:
Zou het niet weten, ben daar ook niet echt mee bezig.
Met verbazing de reacties gelezen hier.

Heb er even over zitten na te denken maar ik heb ook geen flauw idee.
Sociale status? Hmmm. Nou, ik heb 30 vrienden op facebook waar ik zelden op zit.
Nooit getwitterd enzevoorts, Fok en linkedin, moet voor werk, zijn de enige sites waar ik regelmatig kom.

Maar die sociale status interesseerd me dus geen ene flikker. Woon in een klein dorpje waar mijn vriendin vertrokken is vanwege de sociale controle maar ik ben er niet geboren dus ik leef in heerlijke onwetendheid. Waarschijnlijk kletsen ze regelmatig over me, ben geen doorsnee type, maar daar wil ik geen energie aan verspillen. Het zal.
To BG or not to BG!
pi_171933643
quote:
1s.gif Op zondag 25 juni 2017 00:45 schreef Lenny77 het volgende:

[..]

Ja ik zit op een forum en maak gebruik van het internet, zij het redelijk anoniem.
Maar ik heb geen fb, instagram, Twitter, snapchat of wat dan ook. Ik krijg nergens likes en heb geen tros volgers.
En dat is goed.
Begrijp me niet verkeerd, ik ben niet tegen internet. Helemaal niet! Maar als ik jonge meisjes zie instorten omdat ze niet genoeg likes krijgen en zich lelijk vinden, of andere tieners zelfmoord plegen door foto's die circuleren dan vind ik dat triest ja.

Maar dat is niet echt OT.
Ik zie dit heel vaak voorbijkomen van mensen die zelf niet aan die sociale media doen. Maar ik ken echt niemand die instort omdat ie 60 ipv 110 likes kreeg op zijn of haar foto. Of interpreteer ik je post dan te serieus?
  zondag 25 juni 2017 @ 14:13:48 #30
195276 S95Sedan
No, not really...
pi_171933787
Nope, geen facebook (bewust verwijderd, kijken om het kijken en tijdsverspilling) en andere meuk hier, alleen twitter om eens lekker te zeiken af en toe.

Ik heb vooral medelijden met mensen die een bak aan vrienden hebben op facebook of andere van dat soort 'social' media dingen en eigenlijk 99% daarvan totaal niet kennen of niks meer te melden hebben alsze die vrienden irl zien.

Maar hey, ieder zijn/haar ding.
Nummertjes op een website heb ik niks mee, mensen op wie ik kan bouwen wel.
pi_171934726
LinkedIn is nog veel erger dan facebook, instagram en al die andere meuk als je het mij vraagt _O-
  zondag 25 juni 2017 @ 14:56:22 #32
463796 bijstandboy
jij al uitkering heb?
pi_171934865
quote:
1s.gif Op zondag 25 juni 2017 14:51 schreef Harmankardon het volgende:
LinkedIn is nog veel erger dan facebook, instagram en al die andere meuk als je het mij vraagt _O-

:')
  zondag 25 juni 2017 @ 15:44:56 #33
358523 IkStampOpTacos
Tacostamper extraordinaire
pi_171936642
quote:
0s.gif Op zondag 25 juni 2017 10:42 schreef BoesB het volgende:

[..]

Denk dat het heel erg aan het perspectief ligt.

Maar ik redeneer ook vanuit mijn eigen (sociale) omgeving. De meeste mensen die al lang een serieuze relatie hebben in mijn eigen omgeving, zijn over het algemeen lager opgeleiden of modale mensen met een 9-5 baan.

De meeste hoger opgeleiden of mensen met een baan in de buitencategorie (fusie en overnamepraktijk) hebben nogal een weerbarstig liefdeleven met alles behalve stabiliteit en langdurigheid.

Maar dat kan misschien ook maar net toeval zijn.
Ja precies, dat zijn van die suffe wappies zonder leven of vrienden, kunnen vaak ook alleen maar over hun werk praten met hun nieuwe maten die ook toevallig allemaal collega's van hen zijn. Dat zijn de figuren die bijna helemaal onderaan staan.
It's my life, it's now or never, I ain't gonna live forever.
-
Headstrong to take on anyone.
pi_171936917
quote:
14s.gif Op zondag 25 juni 2017 12:38 schreef Ryon het volgende:
Goeie definitie van sociale status. Aantal Instagram volgers is inderdaad allesbepalend.
Ja dit dus

wat een vaag topic

gaat alleen maar over e-penis
pi_171942126
Ik werk als Social media manager, dus ik heb vrij veel digitale contacten. Een stuk of 500.

Maar juist daarom houd ik ook veel privé, ik heb bijvoorbeeld maar 90 mensen op Facebook en het schommelt tot maximaal 100.

Meer mensen ken ik niet in het echt en ik wil ook geen vrienden die van alles over mij kunnen lezen maar waar ik niets van weet. Ik browse en surf zo veel mogelijk anoniem of onder andere namen dan mijn echte naam.

Mijn sociale status is niet hoog, want ik ben een computernerd die graag binnen zit en weinig leuke dingen (in de ogen van leeftijdsgenoten) wil doen. Ook heb ik weinig interesse in materieel bezit en erbij horen. Vind ik prima. Ik heb een paar hechte vriendschappen van jaren en dat is me genoeg.
  zondag 25 juni 2017 @ 22:14:05 #37
462263 Elpis
Goddess of hope
pi_171950480
Nope. Ben voor een dubbeltje geboren en heb er nooit de ballen voor gehad er een kwartje van te maken.
Ook nog eens een einzelganger dus ik kan er toch nergens mee pochen. :')
I 'm not sure about an inner child, but I do have an inner idiot who surfaces every now and then.
  zondag 25 juni 2017 @ 22:34:01 #38
80443 snakelady
ssss...ssss...
pi_171951249
Ik ben een sociaal introvert. :P

Ik ben heel erg sociaal, ik klik met veel mensen, ik maak snel vrienden en heb daarom ook veel vrienden.
Maar zelf zit ik eigenlijk het liefste thuis op de bank een goede film/serie te kijken, te gamen of te lezen.

Maar ik probeer mijn sociale contact wel levend te houden want ik weet dat ik zonder sociaal leven ook ongelukkig zou worden.

Met verjaardagen krijg ik gemiddeld 200 tot 250 felicitaties via social media, maar ik denk niet dat dat een goede graadmeter is voor een goed sociaal leven maar ik ontmoet gewoonweg altijd veel nieuwe mensen.

[ Bericht 5% gewijzigd door snakelady op 25-06-2017 22:42:30 ]
"One cries because one is sad. For example, I cry because others are stupid, and that makes me sad."
  Moderator zondag 25 juni 2017 @ 23:21:37 #39
441859 crew  Lenny77
pi_171952670
quote:
2s.gif Op zondag 25 juni 2017 14:06 schreef vera166 het volgende:

[..]

Ik zie dit heel vaak voorbijkomen van mensen die zelf niet aan die sociale media doen. Maar ik ken echt niemand die instort omdat ie 60 ipv 110 likes kreeg op zijn of haar foto. Of interpreteer ik je post dan te serieus?
Nou, ik kan alleen voor mezelf spreken en de jonge meiden uit mijn buurt en heb bv effectief 2 weken geleden nog eentje depri gezien omdat ze hoopte dat ze 70 likes zou krijgen op haar nieuwe profielfoto omdat 1 of andere miep uit haar klas er 65 had gehad. Dit is dus niet gelukt.
Dan denk ik: waarom doe je het jezelf aan!? |:(
En zo zijn er meerderen die ik met het zelfvertrouwen van een platte druif heb gezien ;(
Horum omnium fortissimi sunt Belgae
pi_171953417
quote:
1s.gif Op zondag 25 juni 2017 23:21 schreef Lenny77 het volgende:

[..]

Nou, ik kan alleen voor mezelf spreken en de jonge meiden uit mijn buurt en heb bv effectief 2 weken geleden nog eentje depri gezien omdat ze hoopte dat ze 70 likes zou krijgen op haar nieuwe profielfoto omdat 1 of andere miep uit haar klas er 65 had gehad. Dit is dus niet gelukt.
Dan denk ik: waarom doe je het jezelf aan!? |:(
En zo zijn er meerderen die ik met het zelfvertrouwen van een platte druif heb gezien ;(
Wow :D Oke oke... dat is wel sneu ja.
pi_171955121
quote:
1s.gif Op zondag 25 juni 2017 23:21 schreef Lenny77 het volgende:

[..]

Nou, ik kan alleen voor mezelf spreken en de jonge meiden uit mijn buurt en heb bv effectief 2 weken geleden nog eentje depri gezien omdat ze hoopte dat ze 70 likes zou krijgen op haar nieuwe profielfoto omdat 1 of andere miep uit haar klas er 65 had gehad. Dit is dus niet gelukt.
Dan denk ik: waarom doe je het jezelf aan!? |:(
En zo zijn er meerderen die ik met het zelfvertrouwen van een platte druif heb gezien ;(
Haha. Dan is het niet eens zo zijn om sociale status te hebben maar meer om het beter te hebben dan iemand anders en daar ook erkenning voor te krijgen. Een beetje competitiedrang. Vrouwen :')
pi_171956375
quote:
1s.gif Op zondag 25 juni 2017 23:21 schreef Lenny77 het volgende:

[..]

Nou, ik kan alleen voor mezelf spreken en de jonge meiden uit mijn buurt en heb bv effectief 2 weken geleden nog eentje depri gezien omdat ze hoopte dat ze 70 likes zou krijgen op haar nieuwe profielfoto omdat 1 of andere miep uit haar klas er 65 had gehad. Dit is dus niet gelukt.
Dan denk ik: waarom doe je het jezelf aan!? |:(
En zo zijn er meerderen die ik met het zelfvertrouwen van een platte druif heb gezien ;(
Damn.

Die druk om likes te verzamelen zie ik ook veel om me heen. Ik heb het losgelaten, kan toch niet concurreren met mensen die honderden fb vrienden hebben :D
pi_171956385
quote:
1s.gif Op zondag 25 juni 2017 14:51 schreef Harmankardon het volgende:
LinkedIn is nog veel erger dan facebook, instagram en al die andere meuk als je het mij vraagt _O-
Hmm. Ik wil er wel een aanmaken boor ik afstudeer maar nu twijfel ik :')
  maandag 26 juni 2017 @ 12:51:36 #44
448036 Achterhoker
Hauptsache Alkohol
pi_171961291
Op welke manier bepaal je wat 'veel' is hierbij? Zoals eerder genoemd door activiteit/likes/vrienden op social media? Of dat er veel mensen zijn die tegen je op kijken? Of dat mensen graag met je om willen gaan.

Ikzelf ben niet zo'n sociaal persoon dat weet ik ook van mezelf. Zou het soms wel wat meer willen zijn maar de omgang met (vooral nieuwe) mensen vreet mijn energie. Kan vermoeider zijn na een gesprek van 10 minuten met een wildvreemd persoon dan na een halfuurtje hardlopen.
Fade to Black
  maandag 26 juni 2017 @ 17:15:20 #45
273461 AlwaysHappy
You've Been Gilmored!
pi_171967664
Introvert hier en daar ben ik het gelukkigste mee. Heb liever 5-6 echt goede vrienden (naast huwelijk) met wie je eigenlijk alles kan bespreken, dan honderden vage kennissen die je misschien eens per jaar ziet. Als resultaat heb ik geen honderden vrienden op FB, maar dat boeit me geen meter. Sowieso zie ik mensen/vrienden veel liever live in plaats van puur communiceren op FB. En het voordeel van minder vrienden hebben is dat ik ruim genoeg tijd heb om dingen te doen waar ik eigenlijk het gelukkigste van wordt (met man/alleen computeren/tv-films kijken, uit eten, etc) en ook nog eens echt de tijd kan nemen voor de vrienden wie ik wel veel spreek O+
Nintendo Switch: SW-1156-9327-1516 | Xbox Series X: Alwayshappyz | Photographer: D750, 24mm, 50mm, 85mm | TV Shows: Gilmore Girls, Grey's Anatomy, His Dark Materials, Veronica Mars, Fringe, The Good Wife, The Crown & More.
  maandag 26 juni 2017 @ 17:30:07 #46
313152 Harvest89
Black Metal fan
pi_171968057
Vroeger toen ik 16/18 was had ik erg veel vrienden, en vaak vriendinnen.
Door de jaren heen is dat allemaal steeds minder geworden. Nu ga ik langzaam tegen de 30 en heb ik niemand meer over behalve wat familieleden.

Ga nog wel eens bij een oude vriend/kennis langs af en toe, maar hij rookt crack en is zwaar af het takelen, dus dat is ook niet zo gezellig meer. :')

Wil eigenlijk wel graag de gouden tijden terug toen we met een paar man elk weekend gingen feesten tot in de ochtenduren. Toch denk ik niet dat het nu zo leuk zou zijn als vroeger.
Deceit for a lifetime has taken it's toll.
An emotional void, I feel numb and cold.
You're all dead to me now. And has been for long.
The time has come to reap what you've sown.
pi_171968354
quote:
1s.gif Op maandag 26 juni 2017 09:11 schreef -Strawberry- het volgende:

[..]

Hmm. Ik wil er wel een aanmaken boor ik afstudeer maar nu twijfel ik :')
Je ontkomt er haast niet meer aan tegenwoordig, en het heeft ook wel voordelen want veel mensen vinden een nieuwe baan op die manier maar er staat me een hoop gezwam op :')
  dinsdag 27 juni 2017 @ 00:55:54 #48
458679 Ruse
Super, man
pi_171980057
quote:
0s.gif Op maandag 26 juni 2017 17:39 schreef Harmankardon het volgende:

[..]

Je ontkomt er haast niet meer aan tegenwoordig, en het heeft ook wel voordelen want veel mensen vinden een nieuwe baan op die manier maar er staat me een hoop gezwam op :')
Linkedin is idd echt :') ! :') ! :') ! van die carrièretijgers die zichzelf te serieus nemen.
maar goed, wel een paar keer gratis een baan aan overgehouden

ik heb overigens zekersteweten wel veel sociale status
got some money in my pocket, don’t remember where I got it
pi_171980165
Wat een vreemd topic.
Gino ♥
pi_171980494
Yep.
You know, you come from nothing
you're going back to nothing
what have you lost? Nothing!
pi_171981696
Wat een stel klootviolen lopen hier rond. Met dit soort bescheten geneuzel ga je toch niet te koop lopen?
  dinsdag 27 juni 2017 @ 08:18:46 #52
458679 Ruse
Super, man
pi_171981978
quote:
0s.gif Op dinsdag 27 juni 2017 07:36 schreef Beathoven het volgende:
Wat een stel klootviolen lopen hier rond. Met dit soort bescheten geneuzel ga je toch niet te koop lopen?
ik zeg tijd voor een tweede ronde Calvijn :7
got some money in my pocket, don’t remember where I got it
pi_171982468
Nogal ja.
Uitvinder van de biersmiley.
pi_171983027
quote:
0s.gif Op maandag 26 juni 2017 17:39 schreef Harmankardon het volgende:

[..]

Je ontkomt er haast niet meer aan tegenwoordig, en het heeft ook wel voordelen want veel mensen vinden een nieuwe baan op die manier maar er staat me een hoop gezwam op :')
Ja, klopt. Ik ken eigenlijk niemand aan de uni die geen linkedin heeft, dus ik moet er toch maar aan geloven. Het staat me alleen tegen om online mijn hele academische- en werkgeschiedenis neer te plempen. :{ Maar het lijkt me als starter straks wel handig.
pi_171983555
Linkedin is gewoon handig als online CV en verzamelen van ex-collegas en vrienden en om elkaar veren in de reet te steken. Maar geloof me, zolang je niet ge-endorsed wordt door Elon Musk oid hoef je er niet heel veel waarde aan te hechten.
pi_171986887
quote:
0s.gif Op zondag 25 juni 2017 22:34 schreef snakelady het volgende:
Met verjaardagen krijg ik gemiddeld 200 tot 250 felicitaties via social media, maar ik denk niet dat dat een goede graadmeter is voor een goed sociaal leven maar ik ontmoet gewoonweg altijd veel nieuwe mensen.
Henk Krol vergeet jouw verjaardag niet toch?
  dinsdag 27 juni 2017 @ 12:44:11 #57
183299 achterlijke_gladiool
Wat is het toppunt van fruit?
pi_171987056
Niet echt, heb (slechts) een lage opleiding gedaan en werk door mijn arbeidsbeperking bij een sociale werkplaats.
En voel me toch wel het buitenbeentje in de familie en blijf liever op de achtergrond.
Dat is als een appel tegen een sinaasappel zegt:
He zal ik mijn banaan in jouw pruim peren.
  dinsdag 27 juni 2017 @ 15:44:39 #58
80443 snakelady
ssss...ssss...
pi_171990742
quote:
0s.gif Op dinsdag 27 juni 2017 12:35 schreef MCH het volgende:

[..]

Henk Krol vergeet jouw verjaardag niet toch?
lol! Ik heb hem niet in mijn vriendenlijst dus er kan niks mis gaan. :P
"One cries because one is sad. For example, I cry because others are stupid, and that makes me sad."
pi_171992764
Las laatst in De Volkskrant dat mijn beroep (academisch geschoold docent) aardig gekelderd was in aanzien. Deed toch een beetje pijn.

[ Bericht 14% gewijzigd door #ANONIEM op 27-06-2017 16:47:28 ]
pi_171993084
quote:
13s.gif Op dinsdag 27 juni 2017 16:46 schreef Friek_ het volgende:
Las laatst in De Volkskrant dat mijn beroep (academisch geschoold docent) aardig gekelderd was in aanzien. Deed toch een beetje pijn.
Medewerker bij GeenStijl ook.
pi_172003836
quote:
0s.gif Op zondag 25 juni 2017 13:29 schreef TheInnocent het volgende:
sociale status.. waarom open je hier een topic over? Vind je het belangrijk om leuk gevonden te worden door mensen die niet oprecht geïnteresseerd in je zijn? Eigenlijk contact houden voor het functionele, voor de "status", dus in hoeverre ze iets aan je hebben?

Ik heb zelf ook een wo opleiding genoten, en heb een goede baan zoals ze dat zeggen. 500+ linkedin connecties met "belangrijke" zakenlieden, 400 facebook vrienden en tussen 50-180 likes wanneer ik iets plaats wat me leuk lijkt. In het echt heb ik maar twee beste vriendinnen, 6 goede vriendinnen en met veel mensen functioneel contact. Geen mannen in mijn vriendenkring helaas, wel "populair" in het datingcurcuit.

Wat is mijn sociale status? Geen idee, wat me wel boeit is of ik de juiste mensen in mijn omgeving heb die mij steunen en oprecht betrokken zijn met mij, dat ik mijn werk leuk vind en financieel onafhankelijk ben in die zin dat ik kan doen en laten wat ik wil.
Dit is wel weer typische forum realiteit.

Op internet kom ik altijd (veel) mensen tegen die zogenaamd nooit jaloers zijn, niets geven om sociale status, die ''schijt hebben aan iedereen'' en die volledig doen wat ze zelf willen.

Je hoeft maar een topic door te lezen hier over iemand die even niet weet wat diegene met zijn/haar leven aan moet, en het wemelt opeens van de adviezen dat die persoon gewoon lekker alle shit achter zich moet laten en de wereld rond moet gaan reizen.

Maar waarom kom ik die mensen in het echt nooit tegen? In het echt zie ik nooit mensen die geen fuck geven om wat anderen vinden. Kom ik nooit mensen tegen die het aandurven om al hun vastigheid te laten varen, kom ik nooit mensen tegen die nooit jaloers zijn of nooit competitieve gevoelens hebben.

Het is mijns inziens veel te makkelijk om posts te schrijven zoals jij doet. Ja het klinkt heel idealistisch : Doe maar alsof ik raar ben als ik wel eens bezig ben met mijn (sociale) status binnen de maatschappij. Dat is toch niet iets waar je over nadenkt? Terwijl het menselijke brein gewoon is gegroeid op dat soort gedachten. Dat zit in ons DNA om ons met anderen te vergelijken, en in deze vergelijking enigszins waardevol naar voren te komen. Elk mens wil uiteindelijk waardering voelen en ''erbij'' horen, en die gevoelens kun je weer samenvatten in (onder meer) sociale status.
pi_172003940
quote:
0s.gif Op zondag 25 juni 2017 13:29 schreef TheInnocent het volgende:
sociale status.. waarom open je hier een topic over? Vind je het belangrijk om leuk gevonden te worden door mensen die niet oprecht geïnteresseerd in je zijn? Eigenlijk contact houden voor het functionele, voor de "status", dus in hoeverre ze iets aan je hebben?

Ik heb zelf ook een wo opleiding genoten, en heb een goede baan zoals ze dat zeggen. 500+ linkedin connecties met "belangrijke" zakenlieden, 400 facebook vrienden en tussen 50-180 likes wanneer ik iets plaats wat me leuk lijkt. In het echt heb ik maar twee beste vriendinnen, 6 goede vriendinnen en met veel mensen functioneel contact. Geen mannen in mijn vriendenkring helaas, wel "populair" in het datingcurcuit.

Wat is mijn sociale status? Geen idee, wat me wel boeit is of ik de juiste mensen in mijn omgeving heb die mij steunen en oprecht betrokken zijn met mij, dat ik mijn werk leuk vind en financieel onafhankelijk ben in die zin dat ik kan doen en laten wat ik wil.
Ik denk trouwens dat het je wel boeit.

Want ik heb je tijdens mijn aanwezigheid hier op het forum al vaker dit soort uitingen horen doen over je (net)werk, je baan, je opleiding en dergelijke.

Het is in ieder geval niet de eerste keer dat ik lees dat je die kant van jezelf graag toelicht op het forum. Daarmee geef je m.i. al aan dat je daar waarde aan hecht, omdat je er voor jezelf sociale status aan ontleent.
pi_172004170
quote:
0s.gif Op dinsdag 27 juni 2017 07:36 schreef Beathoven het volgende:
Wat een stel klootviolen lopen hier rond. Met dit soort bescheten geneuzel ga je toch niet te koop lopen?
en vervolgens zelf drie keer reageren :')
pi_172007778
quote:
0s.gif Op dinsdag 27 juni 2017 22:52 schreef BoesB het volgende:

[..]

en vervolgens zelf drie keer reageren :')
Heb je mij horen opscheppen over mijn netwerk?
pi_172026679
quote:
0s.gif Op zondag 25 juni 2017 09:31 schreef -Strawberry- het volgende:
Neuh, niet echt. Heb geen tig vrienden of volgers op social media, maar ik doe daar ook niet echt mijn best voor. Vind het al snel prima. Super extravert ben ik toch niet. :) Als ik maar een handjevol vrienden heb, mijn vriend en familie, dan is dat genoeg.

Qua afkomst (modaal, onopgeleid gezin) en huidige situatie (samenwonend, studerend) heeft ook geen status of zo. Behalve dan de stad waar ik woon misschien en het hebben van een lange, serieuze relatie.
Wat een onzin, je hebt 300 Facebook vrienden :')

Tsja status, weet ik veel. Heb 70 Facebook vrienden ofzo en de meesten ken ik wel irl. Het is wel handig, en vooral via de Facebookgroepen leer je nieuwe mensen kennen (meets, of als er bv bandjes worden opegricht :) ). Via Facebook zelf kom je soms ook met oude bekenden weer in contact.

Verder gewoon niet te serieus nemen.

LinkedIn vooral bedoeld als online CV. Een oud collega nam het nogal serieus, die had een ondersteunende functie maar trok veel managementtaken naar zich toe. Kortom, hij droomt van manager te worden en dat zie je aan zijn LinkedIn. Managers citeren en management wetenswaardigheden posten etc. kortom erg profileren. Maar ondertussen is hij al in de 50 en zit al jaren bij dat bedrijf en is de realiteit waarschijnlijk dat hij niet zomaar weg kan en zn zekerheden kan opgeven (baan, huis, kinderen etc). Ik had hem niet uitgenodigd toen ik van baan veranderde, maar ik was nog maar een dag weg en hij nodigde mij uit voor zn LinkedIn kring. Geaccepteerd maar ik denk niet dat hij veel met mij als connectie kan. Maar je weet dat hij bijna juicht als ik accepteer :') Voelt hij zich weer belangrijker..

[ Bericht 18% gewijzigd door Godshand op 28-06-2017 20:55:48 ]
[b] Op zondag 14 november 2010 18:11 schreef liesje1979 het volgende:[/b]
Zo is daar Godshand, met zijn sarcastische toon,
Die regelmatig een topic voorziet van spot en hoon.
pi_172026850
Nee.
Dag jongens tot ziens, tot in betere tijden.
  woensdag 28 juni 2017 @ 20:54:24 #67
468509 _--_
In varietate concordia
pi_172026867
quote:
0s.gif Op woensdag 28 juni 2017 20:53 schreef Sigaartje het volgende:
Nee.
Lekker uitgebreid ook. De details enzo waarom het niet zo is enzo. Hebben we wat aan. Toppie
Crack the following and we will get back to you: !1!llssod000;;
  Meest relativerende user 2022 woensdag 28 juni 2017 @ 21:18:01 #68
357044 Budapestenaar
pi_172027709
quote:
0s.gif Op zondag 25 juni 2017 09:31 schreef -Strawberry- het volgende:
Neuh, niet echt. Heb geen tig vrienden of volgers op social media, maar ik doe daar ook niet echt mijn best voor. Vind het al snel prima. Super extravert ben ik toch niet. :) Als ik maar een handjevol vrienden heb, mijn vriend en familie, dan is dat genoeg.

Qua afkomst (modaal, onopgeleid gezin) en huidige situatie (samenwonend, studerend) heeft ook geen status of zo. Behalve dan de stad waar ik woon misschien en het hebben van een lange, serieuze relatie.
Mooi! Je hebt de dingen die écht belangrijk zijn in het leven! :)
pi_172027972
Wat bepaalt je status?
Ben niet bijzonder ofzo, wel hoogopgeleid en over niet al te lange tijd een goede baan.
Maar niet afkomstig uit een rijke familie, studeren is in de familie niet vanzelfsprekend en stinkend rijk zijn we ook niet.
Oh en geen relatie, dat zal vast niet meehelpen. En geen ambities voor kinderen, dat schijnt ook niet echt mee te werken geloof ik.
  Meest relativerende user 2022 woensdag 28 juni 2017 @ 21:26:16 #70
357044 Budapestenaar
pi_172027991
Ik zou niet weten waar ik status aan zou moeten ontlenen en vind het eigenlijk ook niet belangrijk. Ik kom uit een gemiddeld gezin en ben opgegroeid in een gemiddeld rijtjeshuis. Ik heb een redelijk goede baan bij een internationaal bedrijf, maar duizenden en duizenden mensen kunnen dat zeggen. Ik heb wat vrienden, helaas geen relatie. En wat sociale media betreft: 200 vrienden op Facebook. Eigenlijk zit ik alleen op Facebook omdat het de makkelijkste manier is om contact te houden met vrienden die ik heb gemaakt terwijl ik in Boedapest woonde en werkte. Met mijn Nederlandse vrienden houd ik offline contact.

Eigenlijk vind ik mezelf in vrijwel alles redelijk gemiddeld en vind dat prima zo _O-
  Meest relativerende user 2022 woensdag 28 juni 2017 @ 21:27:17 #71
357044 Budapestenaar
pi_172028033
quote:
0s.gif Op woensdag 28 juni 2017 21:25 schreef DoubleDip het volgende:
Wat bepaalt je status?
Ben niet bijzonder ofzo, wel hoogopgeleid en over niet al te lange tijd een goede baan.
Maar niet afkomstig uit een rijke familie, studeren is in de familie niet vanzelfsprekend en stinkend rijk zijn we ook niet.
Oh en geen relatie, dat zal vast niet meehelpen. En geen ambities voor kinderen, dat schijnt ook niet echt mee te werken geloof ik.
Krijg je meer status als je ambitie voor kids hebt? In dat geval moet ik er bij mezelf nog wat punten aftrekken :D
pi_172028086
quote:
0s.gif Op woensdag 28 juni 2017 21:27 schreef Budapestenaar het volgende:

[..]

Krijg je meer status als je ambitie voor kids hebt? In dat geval moet ik er bij mezelf nog wat punten aftrekken :D
Ja geen idee hoor, maar t schijnt dat veel mensen aannemen dat je kinderen krijgt ooit. Terwijl ik daar nul ambitie voor heb, ook niet als ik de ware zou tegenkomen.

Instagram enzo heb ik niet, FB niet belachelijk veel vrienden, maar wel gewoon een prima leven.
  Meest relativerende user 2022 woensdag 28 juni 2017 @ 21:30:51 #73
357044 Budapestenaar
pi_172028168
quote:
0s.gif Op woensdag 28 juni 2017 21:28 schreef DoubleDip het volgende:

[..]

Ja geen idee hoor, maar t schijnt dat veel mensen aannemen dat je kinderen krijgt ooit. Terwijl ik daar nul ambitie voor heb, ook niet als ik de ware zou tegenkomen.

Instagram enzo heb ik niet, FB niet belachelijk veel vrienden, maar wel gewoon een prima leven.
Hmm, als je tegen de 40 loopt, zoals ik, beginnen mensen gelukkig aan te nemen dat je wel nooit meer kinderen zult krijgen. Wat in mijn geval de juiste aanname is. Die staan gewoon niet op mijn verlanglijstje. :{w
pi_172028219
quote:
0s.gif Op woensdag 28 juni 2017 21:30 schreef Budapestenaar het volgende:

[..]

Hmm, als je tegen de 40 loopt, zoals ik, beginnen mensen gelukkig aan te nemen dat je wel nooit meer kinderen zult krijgen. Wat in mijn geval de juiste aanname is. Die staan gewoon niet op mijn verlanglijstje. :{w
Dat scheelt. Ik ben 25 en dan gaan mensen er wel vanuit dat t over 5 jaar ofzo gebeurt. Vandaag nog, een collega die vond dat je wel een auto/rijbewijs moet hebben want dan kun je je kinderen overal heen brengen. Alsof ik die wil. :{w Heb geen auto nodig, en ook geen kinderen.
  Meest relativerende user 2022 woensdag 28 juni 2017 @ 21:34:04 #75
357044 Budapestenaar
pi_172028286
quote:
0s.gif Op woensdag 28 juni 2017 21:32 schreef DoubleDip het volgende:

[..]

Dat scheelt. Ik ben 25 en dan gaan mensen er wel vanuit dat t over 5 jaar ofzo gebeurt. Vandaag nog, een collega die vond dat je wel een auto/rijbewijs moet hebben want dan kun je je kinderen overal heen brengen. Alsof ik die wil. :{w Heb geen auto nodig, en ook geen kinderen.
In jouw geval beginnen mensen over een jaartje of vijf te vragen of je al rammelende eierstokken hebt. Lijkt me bloedirritant. :@
pi_172028308
quote:
0s.gif Op woensdag 28 juni 2017 21:34 schreef Budapestenaar het volgende:

[..]

In jouw geval beginnen mensen over een jaartje of vijf te vragen of je al rammelende eierstokken hebt. Lijkt me bloedirritant. :@
Zou heel goed kunnen. Maar dan maak ik gelijk duidelijk dat ik geen ambities heb voor zoiets als kinderen. Zal vast snel afgelopen zijn. Hoop ik.
pi_172028318
ik heb legendary straat status jongens

En het houdt niet op, niet vanzelf. Ze proberen het wel maar ben een KRIJGER.
  Meest relativerende user 2022 woensdag 28 juni 2017 @ 21:36:52 #78
357044 Budapestenaar
pi_172028353
quote:
6s.gif Op woensdag 28 juni 2017 21:35 schreef Salvad0R het volgende:
ik heb legendary straat status jongens

En het houdt niet op, niet vanzelf. Ze proberen het wel maar ben een KRIJGER.
Zal aan mij liggen, maar ik begrijp niks van wat je nu schrijft :?
pi_172028379
quote:
0s.gif Op woensdag 28 juni 2017 21:36 schreef Budapestenaar het volgende:

[..]

Zal aan mij liggen, maar ik begrijp niks van wat je nu schrijft :?
Hoeft ook niet. Was niet voor jou bedoeld xoxox
  Meest relativerende user 2022 woensdag 28 juni 2017 @ 21:52:52 #80
357044 Budapestenaar
pi_172028920
quote:
0s.gif Op zondag 25 juni 2017 10:32 schreef BoesB het volgende:

[..]

Hier op de zuidas waar ik werk word je juist weer als suf gezien als je nog samen bent met een meisje van de middelbare school o.i.d. ..

Sinds om en nabij 2009 genieten mensen die op de Zuidas werken bepaald geen hoge status meer. (No offense verder, ik werk ook in de financiële sector)
pi_172032221
quote:
1s.gif Op zondag 25 juni 2017 17:59 schreef Fatoeman het volgende:
Kenkers, deze ts :')
Onzeker figuur met z'n tig kloons en hypothetische topics altijd inderdaad.
pi_172032294
Ja. Ben jong, zie er enorm goed uit, hoogopgeleid, brede sociale kring, en vermogend.
pi_172032413
Mijn sociale status is totale chaos.
pi_172032435
quote:
0s.gif Op woensdag 28 juni 2017 23:15 schreef rosalinde93 het volgende:

[..]

Onzeker figuur met z'n tig kloons en hypothetische topics altijd inderdaad.
Iemand die het snapt _O_
pi_172033023
quote:
0s.gif Op dinsdag 27 juni 2017 12:44 schreef achterlijke_gladiool het volgende:
Niet echt, heb (slechts) een lage opleiding gedaan en werk door mijn arbeidsbeperking bij een sociale werkplaats.
En voel me toch wel het buitenbeentje in de familie en blijf liever op de achtergrond.
Ik vind het juist heel wat dat mensen die een arbeidsbeperking hebben toch proberen iets van werk te verrichten. Petje af, niks om je voor te schamen ^O^
pi_172033367
quote:
0s.gif Op dinsdag 27 juni 2017 22:41 schreef BoesB het volgende:

[..]

Dit is wel weer typische forum realiteit.

Op internet kom ik altijd (veel) mensen tegen die zogenaamd nooit jaloers zijn, niets geven om sociale status, die ''schijt hebben aan iedereen'' en die volledig doen wat ze zelf willen.

Je hoeft maar een topic door te lezen hier over iemand die even niet weet wat diegene met zijn/haar leven aan moet, en het wemelt opeens van de adviezen dat die persoon gewoon lekker alle shit achter zich moet laten en de wereld rond moet gaan reizen.

Maar waarom kom ik die mensen in het echt nooit tegen? In het echt zie ik nooit mensen die geen fuck geven om wat anderen vinden. Kom ik nooit mensen tegen die het aandurven om al hun vastigheid te laten varen, kom ik nooit mensen tegen die nooit jaloers zijn of nooit competitieve gevoelens hebben.

Die mensen voelen ook wel een zekere druk om zich te conformeren aan 'het systeem', maar ik kan je vertellen dat dergelijke eigenzinnige mensen echt bestaan. Sommigen zijn vrijgezel, hebben niet de hoogst haalbare baan, zijn misschien wel leraar of juist ondernemer, rijden een oude auto, wonen in een eenvoudig flatje, anderen zijn gepensioneerd en wonen ergens in de Achterhoek etc. Over het algemeen zijn het mensen die niet bezig zijn met opvallen en ambitieuze levensdoelen. Ze zijn gewoon tevreden met wie ze zijn en wat ze hebben. Je zult ze dan ook niet snel op de Zuidas in A'dam of bij een multinational tegenkomen ;)
pi_172033714
Oh nu werk je opeens wel op de Zuidas? Ben eens consequent met je verzonnen leven hier op fok man.
pi_172034734
quote:
0s.gif Op donderdag 29 juni 2017 00:34 schreef Drizzy_ het volgende:
Oh nu werk je opeens wel op de Zuidas? Ben eens consequent met je verzonnen leven hier op fok man.
Heb je ook een webcamshot van dat moment dat je reageerde. :')
  zaterdag 1 juli 2017 @ 21:18:40 #89
183299 achterlijke_gladiool
Wat is het toppunt van fruit?
pi_172099189
quote:
0s.gif Op woensdag 28 juni 2017 23:58 schreef schaapinwolfskleren het volgende:

[..]

Ik vind het juist heel wat dat mensen die een arbeidsbeperking hebben toch proberen iets van werk te verrichten. Petje af, niks om je voor te schamen ^O^
Bedankt voor deze compliment :)
Ik schaam me er ook niet voor dat ik bij een sociale werkplaats werk.
Maar het is meer dat ik juist door de beperkingen die ik heb liever op de achtergrond sta.
Dat is als een appel tegen een sinaasappel zegt:
He zal ik mijn banaan in jouw pruim peren.
pi_172283280
Ik ben middenmoot denk ik. Ik weet niet precies wat onder sociale status wordt verstaan.

Wel weet ik een aantal dingen van mijn leven:
- Ik ben zo'n type wiens telefoon de hele dag pingt van berichten (sta ik ook om bekend bij sommigen). Dat heeft 2 redenen: 1. Ik heb een vriendengroepje met wie ik vaak afspreek en 2. Ik heb een grote familie
- ik ben niet direct iemand die altijd in het middelpunt van de belangstelling staat of die "de populairste" is.

Ik ben gewoon normaal. Denk ik. Ik heb het geluk dat ik een aantal goede vrienden heb die ik ook echt vaak zie, logeerpartijen alles (nu op Mn 30e nog steeds, relatie of niet). Naast een fulltime baan en giga familie (elke 1,5 maand opdraven voor feestje) is een leven dan wel gevuld.

Uitgaan/stappen/feesten doe ik nauwelijks, dus daar heb ik geen status
pi_172283567
Midden denk ik ook. Ik ben een beetje introvert en een kat uit de boom kijker, maar word daardoor juist wel interessant/mysterieus gevonden.
Uiterlijk helpt ook wel mee, zie er vriendelijk/schattig uit.

Ik app de hele dag door met mijn vriend/ mijn familie en mijn 2 beste vriendinnen. Heb ook groepsapp met collega's enzo.

Verder heb ik een redelijk goede baan, ben iemand die bekend staat als 'verstandig en slim' en ga goed om met situaties waardoor mijn mening vaak wordt gevraagd.
pi_173023199
Hoe interpreteer je sociale status?
Of mensen naar je opkijken? Of dat je veel (goede) vrienden hebt?

In beide gevallen heb ik geen hoge score momenteel.
abonnement Unibet Coolblue
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')