abonnement Unibet Coolblue
pi_171903997
Ik las het onderstaande stuk van Annabel Nanninga, wie kent haar niet?! en ben het roerend met haar eens!
Zelf heb ik dit ook al proberen aan te kaarten zo hier en daar op het forum, maar dat loopt altijd snel uit de hand.
Dus bij deze stuur ik jullie Annabel! die weet het treffend te beschrijven. ^O^
http://nieuws.tpo.nl/colu(...)slag-is-het-te-laat/

In feite is het oud nieuws, tenminste, voor degene die weleens het nieuws volgen..maar toch, deze link in het artikel verwijst toch weer naar het heden.
Kijk uit voor de vrouwtjes! :o
´
pi_171904309
quote:
– Sluit de grenzen en asielprocedures voor iedereen behalve een vastgesteld aantal mensen uit bepaalde groepen.

Christenen uit Syrië, Yeziden, vrouwen, kinderen, homoseksuelen, politieke vluchtelingen kunnen nog aanvragen doen. Mensen uit veilige landen als Marokko, Libië en andere delen van Afrika: meteen terugsturen. Bij twijfel, bijvoorbeeld bij mensen die hun paspoort niet kunnen of willen tonen, geen toegang.
Zinloos. De jongmeerderjarigen zullen zich voordoen als minderjarig, de mannen zullen zich voordoen als homo. Voordat je daar onderzoek naar kan doen, zal je ze eerst moeten toelaten. Eenmaal binnen is er een kleine kans dat ze nog terugkeren.

Trouwens, politieke vluchtelingen; vallen veel Syriërs en Eritreërs daar ook niet onder?
  zaterdag 24 juni 2017 @ 07:49:41 #3
313152 Harvest89
Black Metal fan
pi_171906528
Goed geschreven stuk trouwens.
Deceit for a lifetime has taken it's toll.
An emotional void, I feel numb and cold.
You're all dead to me now. And has been for long.
The time has come to reap what you've sown.
  User die overal opduikt 2022 zaterdag 24 juni 2017 @ 08:27:56 #4
186611 Haags
pi_171906828
Goed stukm
Zonder wrijving geen glans
pi_171906976
Wat een belachelijk slecht stuk. Het standaard gehuil zoals in al haar artikelen. Om nog te zwijgen over de vermeende oplossingen.
Allah Al Watan Al Malik
pi_171907058
O, wauw. Dus een platrechtse columniste betoogt op een platrechtse site dat ze tegen buitenlanders is? Nounou, die durft.
pi_171907292
Er is een andere "draconische" oplossing, ze mogen zich melden bij de ambassade in land van afkomst of 1 zo dicht mogelijk in de buurt van land van afkomst. :W

Proberen ze toch het land binnen te dringen? Nou ja doodsverwensingen mogen niet meer dus daar kun je zelf wel wat bij bedenken, mijn mildste versie is dan strafkampen / zwaar bewaakte gevangenis tot ze dat zo zat zijn dat ze smeken weer terug te mogen naar land van afkomst.
pi_171907304
quote:
0s.gif Op zaterdag 24 juni 2017 09:07 schreef TheoddDutchGuy het volgende:
Er is een andere "draconische" oplossing, ze mogen zich melden bij de ambassade in land van afkomst of 1 zo dicht mogelijk in de buurt van land van afkomst. :W

Proberen ze toch het land binnen te dringen? Nou ja doodsverwensingen mogen niet meer dus daar kun je zelf wel wat bij bedenken, mijn mildste versie is dan strafkampen / zwaar bewaakte gevangenis tot ze dat zo zat zijn dat ze smeken weer terug te mogen naar land van afkomst.
Nergens voor nodig, zodra ze merken dat ze hier niet per direct een villa krijgen gaan ze al terug.
Drop drop drop drop drop drop drop!!!! DROP!!! drop drop drop drop !!
pi_171907309
quote:
1s.gif Op zaterdag 24 juni 2017 09:08 schreef JeSuisDroppie het volgende:

[..]

Nergens voor nodig, zodra ze merken dat ze hier niet per direct een villa krijgen gaan ze al terug.
En waar blijkt dat uit? Ik zie er maar weinig weer vertrekken, de cijfers liegen er niet om.
pi_171907325
Goed stuk. Weg met de islam!
  zaterdag 24 juni 2017 @ 09:29:48 #11
15221 Falco
Afleidingsmanoeuvre
pi_171907493
Is nou nog steeds twee voor twaalf?
<a href="https://www.youtube.com/watch?v=yIl_jGh-LWE" target="_blank" rel="nofollow">Afleidingsmanoeuvre</a>
pi_171907945
quote:
2s.gif Op zaterdag 24 juni 2017 09:29 schreef Falco het volgende:
Is nou nog steeds twee voor twaalf?
Nee, 2 over 12. De burgeroorlog is onvermijdelijk :{
Exaudi orationem meam
Requiem aeternam dona eis, Domine.
Et lux perpetua luceat eis.
pi_171907967
quote:
2s.gif Op zaterdag 24 juni 2017 09:29 schreef Falco het volgende:
Is nou nog steeds twee voor twaalf?
Moest er niet een of andere revolutie komen nu? Of ging dat toch maar niet door?
  zaterdag 24 juni 2017 @ 10:32:52 #14
168739 Red_85
'echt wel'
pi_171908436
Puik stukkie. Weer.
'Je gaat het pas zien als je het doorhebt'
'Ieder nadeel heb zijn voordeel'
We zullen je nooit, nooit vergeten
1947-2016
  zaterdag 24 juni 2017 @ 10:44:50 #15
308438 Ser_Ciappelletto
Semi-professionele SJW
pi_171908665
Ik stel voor dat we ook draconisch gaan ingrijpen tegen pedofielen, moordenaars en fietsendieven. Na de onvermijdelijke verkrachting, moord en/of fietsendiefstal is het te laat!

Het is trouwens wel dapper om een zin als: "Ik denk dat de Nederlanders prima koelbloedig kunnen en willen omgaan met dreiging en terreur." in zo'n hysterisch stuk te zetten. :D
pi_171908864
quote:
Annabel Nanninga

Annabel Nanninga (Amsterdam, 1977) is freelance columnist en journalist, oa TPO, Veronica Magazine, Powned en Revu. Mal kattenvrouwtje, gesel der kwakzalvers, NederIslam-criticus en allround mensenmens.
Dat allround kan ze nu wel schrappen :P
pi_171908910
Ah ja, dat gehuil altijd.

Natuurlijk kan je een aanslag niet voorkomen door de grenzen te sluiten voor nieuwkomers.
De grenzen binnen de EU staan wijd open, er is internet om wereldwijd te communiceren en als iemand nu radicaliseert kan je alleen maar hopen dat het opgemerkt wordt.

Ik wil het echt niet bagatelliseren maar er gaat gewoon teveel aandacht naar toe.

Ondertussen zijn er belangrijkere zaken om bang voor te zijn in Nederland, in het verkeer vallen dagelijks al net zoveel doden als door terreuraanslagen in de afgelopen 20 jaar.
pi_171909532
quote:
0s.gif Op zaterdag 24 juni 2017 11:01 schreef MaGNeT het volgende:

[..]

Iedereen in het bezit van een auto, een aansteker of een keukenmes kan een aanslag plegen... dat ga je echt niet voorkomen met allerlei maatregelen die de vrijheid en privacy beperken.

De ware uitdaging is een aanslag met een paperclip. :')

Maar zonder gekheid, ben het niet eens met je betoog. Het open grenzenbeleid maakt het voor terroristen gemakkelijker om aanslagen te plegen.

Natuurlijk kun je nooit aanslagen voorkomen, maar kijk naar een land als Israël die noodgedwongen zijn land op slot moest doen om de rits van aanslagen te stoppen.

Linksom of rechtsom, uiteindelijk gaan we als samenleving die kant op als de aanslagen blijven doorgaan.
pi_171909697
quote:
0s.gif Op zaterdag 24 juni 2017 11:21 schreef Elzies het volgende:

[..]

De ware uitdaging is een aanslag met een paperclip. :')

Maar zonder gekheid, ben het niet eens met je betoog. Het open grenzenbeleid maakt het voor terroristen gemakkelijker om aanslagen te plegen.

Natuurlijk kun je nooit aanslagen voorkomen, maar kijk naar een land als Israël die noodgedwongen zijn land op slot moest doen om de rits van aanslagen te stoppen.

Linksom of rechtsom, uiteindelijk gaan we als samenleving die kant op als de aanslagen blijven doorgaan.
Israël is wel een goed voorbeeld, ondanks de dichte grenzen, militairen op iedere straathoek en hoge muren en hekken is men er nog steeds niet vrij van aanslagen al is het sindsdien wel afgenomen.

Ik denk alleen dat het voor onze im- en export niet echt heel goed is, zulke hekken.

Daarnaast, er leven in Nederland al een miljoen Moslims en als die echt zo fanatiek zouden zijn als sommigen beweren zouden we hier dagelijks aanslagen moeten hebben.

Wat me wel verstandig lijkt is voorkomen dat we in Nederland wijken krijgen die qua armoede en kansloosheid gaan lijken op Molenbeek. Radicalisering ligt dan om de hoek.

Daar ligt een rol voor de overheid maar ik vrees dat de VVD andere prioriteiten heeft met hun "eigen verantwoordelijkheid" en "participatiesamenleving".

[ Bericht 4% gewijzigd door TheFreshPrince op 24-06-2017 11:41:33 ]
  zaterdag 24 juni 2017 @ 11:41:45 #20
13462 BansheeBoy
Assimilatie = Laxatie = Stront
pi_171909869
Annabel Nanninga, heeft de arrogantie en betweterigheid alsof ze Miss Universe is. "Ik ben de enige met oplossingen." :')

En zoveel onzin zeg. Met haar subsidie onzin. :N

:{²
Misgun niemand zijn profijt, laat elk op hoope bouwe. Ofschoon wie mij ook benijdt, fortuin moet zijn loop behouden.
Bansheeboy: Fok!ker van de week!
[Without heart we would be mere machines]
Bergkamp, Zlatan, Van Persie, Ziyech, Quaresma
pi_171910520
quote:
0s.gif Op zaterdag 24 juni 2017 11:31 schreef MaGNeT het volgende:

[..]

Daarnaast, er leven in Nederland al een miljoen Moslims en als die echt zo fanatiek zouden zijn als sommigen beweren zouden we hier dagelijks aanslagen moeten hebben.

Maar dat gold ook voor de meeste Duitsers tijdens het Nazi-tijdperk. Veelal onschuldige burgers maar ingekapseld in een systeem waarin ze weinig bewegingsruimte hadden.

Ik heb oprecht niets tegen moslims maar wel tegen hun ideologie die mijnsinziens teveel gaten kent om mensenrechtenschendingen te rechtvaardigen. Daar staan ze overigens niet alleen in want ook het christendom kent een vergelijkbare geschiedenis waar eeuwen voor nodig was om zich daaraan te ontworstelen. Van moslims verwachten we dat ze diezelfde hervormingen in decennia doen.

Dat is natuurlijk moeilijk maar wel noodzakelijk. Mede omdat de radicale stromingen binnen de moslimgemeenschap de grootste vijand zijn van de gematigde moslims zelf. Die kwalijke invloeden moet je juist samen bestrijden. Wegkijken is geen optie meer. Als men de islam wil terugvoeren tot een religie alléén dan zal men de leugens van de feiten moeten zien te onderscheiden, net zoals dat ook het geval was binnen het christendom waar zogenaamd in naam van christus en god de meest gruwelijke daden werden gepleegd. Daarom ben ik voorstander voor de bestrijding van (buitenlandse) invloeden die deze hervormingen van de moslims hier belemmeren. Helaas zijn we hier al te laat mee omdat we te vaak hebben weggekeken en er nog een sentiment bestaat om vanuit een ideologisch ideaal ervan weg te kijken.
pi_171910676
Alle buitenlanders het land uit!1!

Dat hoor ik rechts-extremisten al jaren roepen, dus ik snap niet hoe dit nieuws is.
Hoeveel jonko's moeten we smoken, voordat we vrij zijn, van dit regime?
pi_171911000
quote:
0s.gif Op zaterdag 24 juni 2017 12:09 schreef Elzies het volgende:

[..]

Maar dat gold ook voor de meeste Duitsers tijdens het Nazi-tijdperk. Veelal onschuldige burgers maar ingekapseld in een systeem waarin ze weinig bewegingsruimte hadden.

Ik heb oprecht niets tegen moslims maar wel tegen hun ideologie die mijnsinziens teveel gaten kent om mensenrechtenschendingen te rechtvaardigen. Daar staan ze overigens niet alleen in want ook het christendom kent een vergelijkbare geschiedenis waar eeuwen voor nodig was om zich daaraan te ontworstelen. Van moslims verwachten we dat ze diezelfde hervormingen in decennia doen.

Dat is natuurlijk moeilijk maar wel noodzakelijk. Mede omdat de radicale stromingen binnen de moslimgemeenschap de grootste vijand zijn van de gematigde moslims zelf. Die kwalijke invloeden moet je juist samen bestrijden. Wegkijken is geen optie meer. Als men de islam wil terugvoeren tot een religie alléén dan zal men de leugens van de feiten moeten zien te onderscheiden, net zoals dat ook het geval was binnen het christendom waar zogenaamd in naam van christus en god de meest gruwelijke daden werden gepleegd. Daarom ben ik voorstander voor de bestrijding van (buitenlandse) invloeden die deze hervormingen van de moslims hier belemmeren. Helaas zijn we hier al te laat mee omdat we te vaak hebben weggekeken en er nog een sentiment bestaat om vanuit een ideologisch ideaal ervan weg te kijken.
Even los van die verkapte "Godwin", sowieso wordt dat woord "wegkijken" wel erg vaak gebruikt.

Niemand van links of rechts ontkent dat er een probleem is, alleen de manier waarop je het "oplost" is een keuze.

Wilders komt bijvoorbeeld niet verder dan "grenzen dicht" maar eigenlijk is dat ook wegkijken.
Want met de 1 miljoen mensen die hier wonen zal je toch goed willen samenleven.
En om dat te bewerkstelligen zie ik eigenlijk niets in het programma van een PVV of FVD.

Wegkijken (of alleen zien wat je wil zien) is dus niet typisch iets "links".

Je zal moeten kijken hoe je "Molenbeek 2.0" in Nederland voorkomt, hoe je jongeren uit dat dal krijgt en voorkomt dat radicaliseren, kwetsbaar worden voor de aanwezige invloed van ISIS. Met alleen wegkijken en "grenzen dicht!" lukt dat niet.

Nu ben ik al eens uitgemaakt voor "gutmensch", blijkbaar moet je je vooral hard opstellen en bij voorkeur niet naar oplossingen voor aanwezige problemen kijken om mee te tellen.

[ Bericht 2% gewijzigd door TheFreshPrince op 24-06-2017 12:36:13 ]
pi_171911023
Het vriendinnetje van Eek the cat heeft weer gesproken.

Overigens heeft zij in grote lijnen wel gelijk.
pi_171911086
quote:
0s.gif Op zaterdag 24 juni 2017 12:31 schreef Chivaz het volgende:
Het vriendinnetje van Eek the cat heeft weer gesproken.

Overigens heeft zij in grote lijnen wel gelijk.
Je bedoelt: "Ik vind dat ze in grote lijnen wel gelijk heeft".
Anders spreek je ook voor mensen die het met haar oneens zijn.

Het is een vrij land, je mag echt wel zeggen dat het jouw mening is.
pi_171911171
Het huidige asielbeleid is inderdaad van de pot gerukt. Idioot om een willekeurige Hassan uit Syrië hier een huis en gratis geld te geven.

Ik vind wat Nanninga voorstelt ook niet ver genoeg gaan. Gewoon geen asielzoekers meer opnemen naar Japans/Saoedi Arabisch voorbeeld. Louter nog opvang in de eigen regio stimuleren.
pi_171911407
Ik ben het ermee eens, maar het gaat niet gebeuren.

Nederland zal altijd mensen toelaten en voorrang geven op sociale voorzieningen.
pi_171911414
Eens. Niets aan toe te voegen. Goed stuk.
pi_171911774
quote:
0s.gif Op zaterdag 24 juni 2017 10:06 schreef Jigzoz het volgende:

[..]

Moest er niet een of andere revolutie komen nu? Of ging dat toch maar niet door?
blijkt toch een hoop werk zo'n revolutie. Ik heb niet zo'n zin meer.
pi_171916542
Gelezen en volledig mee eens. Sterker nog: ik had het zelf kunnen schrijven.
pi_171916566
quote:
0s.gif Op zaterdag 24 juni 2017 08:38 schreef Mutant01 het volgende:
Wat een belachelijk slecht stuk. Het standaard gehuil zoals in al haar artikelen. Om nog te zwijgen over de vermeende oplossingen.
Kom eens met betere oplossingen dan. En nee, niks doen is geen optie.
  zaterdag 24 juni 2017 @ 16:38:52 #32
463668 MrRatio
Never underestimate ratio
pi_171916646
quote:
0s.gif Op zaterdag 24 juni 2017 16:34 schreef Elfletterig het volgende:

[..]

Kom eens met betere oplossingen dan. En nee, niks doen is geen optie.
betere oplossingen? Stille marsen, liedjes zingen, kaarsjes opsteken, propaganda via de publieke omroepen en vooral veel liefde geven aan diegenen die ons willen onderwerpen.

Had ook goed kunnen werken 77 jaar geleden toen de Duitsers hier waren.
Environmentalism and its most extreme version, global warming alarmism, asks for an almost unprecedented expansion of government intrusion and intervention into our lives and of government control over us.
Václav Klaus
pi_171916651
quote:
10s.gif Op zaterdag 24 juni 2017 12:59 schreef Murdera het volgende:

[..]

blijkt toch een hoop werk zo'n revolutie. Ik heb niet zo'n zin meer.
En de enige plannen waren die van een stel complotidioten en dan wil zo'n revolutie natuurlijk niet echt van de grond komen. Want zo'n fictieve vijand is hartstikke leuk, maar als je 'm in de echte wereld aan moet wijzen wordt dat ineens wel een beetje lastig.
  Moderator zaterdag 24 juni 2017 @ 16:48:06 #34
54278 crew  Tijger_m
42
pi_171916826
quote:
0s.gif Op zaterdag 24 juni 2017 12:38 schreef luxerobots het volgende:
Het huidige asielbeleid is inderdaad van de pot gerukt. Idioot om een willekeurige Hassan uit Syrië hier een huis en gratis geld te geven.

Ik vind wat Nanninga voorstelt ook niet ver genoeg gaan. Gewoon geen asielzoekers meer opnemen naar Japans/Saoedi Arabisch voorbeeld. Louter nog opvang in de eigen regio stimuleren.
Hey, waarom neemt Israel geen vluchtelingen op? Dat ligt toch in de eigen regio, of niet?

Maar goed, jankmuilen over een paar vluchtelingen, relatief gezien, terwijl een klein land als Libanon er bijna een miljoeen heeft terwijl Nederlandse F-16's in de regio bombarderen en daarmee bijdragen aan het probleem.

De Saoedische regering heeft overigens een half miljoen syriers opgenomen op een bevolking van tweemaal de Nederlandse.
"The enemy isn't men, or women, it's bloody stupid people and no one has the right to be stupid." - Sir Terry Pratchett.
  Moderator zaterdag 24 juni 2017 @ 16:49:14 #35
54278 crew  Tijger_m
42
pi_171916843
quote:
0s.gif Op zaterdag 24 juni 2017 16:38 schreef MrRatio het volgende:

[..]

betere oplossingen? Stille marsen, liedjes zingen, kaarsjes opsteken, propaganda via de publieke omroepen en vooral veel liefde geven aan diegenen die ons willen onderwerpen.

Had ook goed kunnen werken 77 jaar geleden toen de Duitsers hier waren.
Ja, en ook toen waren er NSB'ers die onze vrijheid maar lastig vonden. Net als nu.
"The enemy isn't men, or women, it's bloody stupid people and no one has the right to be stupid." - Sir Terry Pratchett.
  zaterdag 24 juni 2017 @ 16:56:46 #36
463668 MrRatio
Never underestimate ratio
pi_171917018
quote:
0s.gif Op zaterdag 24 juni 2017 16:48 schreef Tijger_m het volgende:

[..]

Hey, waarom neemt Israel geen vluchtelingen op? Dat ligt toch in de eigen regio, of niet?

Maar goed, jankmuilen over een paar vluchtelingen, relatief gezien, terwijl een klein land als Libanon er bijna een miljoeen heeft terwijl Nederlandse F-16's in de regio bombarderen en daarmee bijdragen aan het probleem.

De Saoedische regering heeft overigens een half miljoen syriers opgenomen op een bevolking van tweemaal de Nederlandse.
Israël heeft ook problemen met asielzoekers uit Afrika. Saoedi Arabië, Koeweit, Qatar, Oman, UAE nemen 0 vluchtelingen op: http://www.huffingtonpost(...)es-ar_b_8280448.html
Jordanië, Libanon en Turkije nemen wel ruim vluchtelingen op. Bovendien, de oorlog in Irak en in Syrië is al bijna voorbij. Kunnen de vluchtelingen weer terug.
Environmentalism and its most extreme version, global warming alarmism, asks for an almost unprecedented expansion of government intrusion and intervention into our lives and of government control over us.
Václav Klaus
  Moderator zaterdag 24 juni 2017 @ 16:57:38 #37
54278 crew  Tijger_m
42
pi_171917042
quote:
0s.gif Op zaterdag 24 juni 2017 16:56 schreef MrRatio het volgende:

[..]

Israël heeft ook problemen met asielzoekers uit Afrika. Saoedi Arabië, Koeweit, Qatar, Oman, UAE nemen 0 vluchtelingen op: http://www.huffingtonpost(...)es-ar_b_8280448.html
Jordanië, Libanon en Turkije nemen wel ruim vluchtelingen op. Bovendien, de oorlog in Irak en in Syrië is al bijna voorbij. Kunnen de vluchtelingen weer terug.
Bijna voorbij? Waar haal je die onzin vandaan?
"The enemy isn't men, or women, it's bloody stupid people and no one has the right to be stupid." - Sir Terry Pratchett.
  zaterdag 24 juni 2017 @ 16:58:12 #38
463668 MrRatio
Never underestimate ratio
pi_171917052
Mosul is al bijna bevrijd, Raqqa gaat ook niet lang meer duren.
Environmentalism and its most extreme version, global warming alarmism, asks for an almost unprecedented expansion of government intrusion and intervention into our lives and of government control over us.
Václav Klaus
pi_171917213
Op het moment dat je "draconisch" als positief bijwoord gebruikt weet je dat je de duivel bent.
pi_171917308
quote:
0s.gif Op zaterdag 24 juni 2017 16:48 schreef Tijger_m het volgende:

[..]

De Saoedische regering heeft overigens een half miljoen syriers opgenomen op een bevolking van tweemaal de Nederlandse.
Waar haal je die onzin vandaan?
pi_171917391
quote:
0s.gif Op zaterdag 24 juni 2017 16:39 schreef Jigzoz het volgende:

[..]

En de enige plannen waren die van een stel complotidioten en dan wil zo'n revolutie natuurlijk niet echt van de grond komen. Want zo'n fictieve vijand is hartstikke leuk, maar als je 'm in de echte wereld aan moet wijzen wordt dat ineens wel een beetje lastig.
als ze nou gewoon zoals die erdogan knokploegen een uniform droegen was het een stuk makkelijker inderdaad. En misschien iets van organisatie, in plaats van dat een henk alleen op feesboek zegt van "joh nu issut genoeg gofferdomme".
pi_171917415
quote:
10s.gif Op zaterdag 24 juni 2017 17:15 schreef Murdera het volgende:

[..]

als ze nou gewoon zoals die erdogan knokploegen een uniform droegen was het een stuk makkelijker inderdaad. En misschien iets van organisatie, in plaats van dat een henk alleen op feesboek zegt van "joh nu issut genoeg gofferdomme".
Ja maar ja, ze zitten niet voor de grap in de WAO hè.
  zaterdag 24 juni 2017 @ 17:16:59 #43
444256 Villas__Rubin
Kwaadaardige dictator
pi_171917425
http://nieuws.tpo.nl/colu(...)slag-is-het-te-laat/

Heel goed stukje! En nog netjes en genuanceerd ook, met realiteitszin (geen onhaalbare oplossingen en ideeën bijvoorbeeld).

[ Bericht 10% gewijzigd door Straatcommando. op 24-06-2017 17:17:40 ]
"A leader must be a terror to the few who are evil in order to protect the lives and well-being of the many who are good"
pi_171917427
quote:
10s.gif Op zaterdag 24 juni 2017 17:06 schreef AnanYaw het volgende:
Op het moment dat je "draconisch" als positief bijwoord gebruikt weet je dat je de duivel bent.
draconisch


zeer streng
Jaar van herkomst: 1869 (WNT vermaard )
Gevonden op http://www.dbnl.org/tekst/sijs002chro01_01/colofon.
pi_171917460
quote:
0s.gif Op zaterdag 24 juni 2017 17:16 schreef Jigzoz het volgende:

[..]

Ja maar ja, ze zitten niet voor de grap in de WAO hè.
ik hoorde ook al dat bep niet kon vanweguh dat ze slecht ter been is, en anita hep dr kinderen om op te passen.die kenne niet mee want de kinderbescherming loop al moeilijk te doen.
pi_171917492
quote:
1s.gif Op zaterdag 24 juni 2017 17:18 schreef Murdera het volgende:

[..]

ik hoorde ook al dat bep niet kon vanweguh dat ze slecht ter been is, en anita hep dr kinderen om op te passen.die kenne niet mee want de kinderbescherming loop al moeilijk te doen.
Oké, geen revolutie dan. Plan B: draconisch ingrijpen.
pi_171917502
quote:
0s.gif Op zaterdag 24 juni 2017 16:34 schreef Elfletterig het volgende:

[..]

Kom eens met betere oplossingen dan. En nee, niks doen is geen optie.
Deporteruh en buitenlanders erruiiit / geen buitenlanders er meer in.. is ook geen optie. Als dat nou eens tussen de oortjes terecht komt - dan kunnen we eens over redelijke oplossingen gaan discussieren.
Allah Al Watan Al Malik
pi_171917561
quote:
0s.gif Op zaterdag 24 juni 2017 17:16 schreef Villas__Rubin het volgende:
http://nieuws.tpo.nl/colu(...)slag-is-het-te-laat/

Heel goed stukje! En nog netjes en genuanceerd ook, met realiteitszin (geen onhaalbare oplossingen en ideeën bijvoorbeeld).

Plak deze er ook bij;
Verkrachting als oorlogsmisdaad en genocidale verkrachting

http://politiek.tpo.nl/20(...)cidale-verkrachting/
´
pi_171917657
quote:
0s.gif Op zaterdag 24 juni 2017 17:19 schreef Mutant01 het volgende:

[..]

Deporteruh en buitenlanders erruiiit / geen buitenlanders er meer in.. is ook geen optie. Als dat nou eens tussen de oortjes terecht komt - dan kunnen we eens over redelijke oplossingen gaan discussieren.
De vraag was niet of je andermans voorstellen nog eens wilt afbranden of in het belachelijke wilt trekken, de vraag was wat jouw oplossingen zijn. Niet wegdraaien graag, geef gewoon jouw oplossingen.

Dit hele topic wacht in spanning af.
pi_171917716
quote:
– Sluit de grenzen en asielprocedures voor iedereen behalve een vastgesteld aantal mensen uit bepaalde groepen. Christenen uit Syrië, Yeziden, vrouwen, kinderen, homoseksuelen, politieke vluchtelingen kunnen nog aanvragen doen. Mensen uit veilige landen als Marokko, Libië en andere delen van Afrika: meteen terugsturen. Bij twijfel, bijvoorbeeld bij mensen die hun paspoort niet kunnen of willen tonen, geen toegang.
Onhaalbaar plan. Hoe bepaal je wie Christen of homo is, discriminatie op grond van godsdienst en/of sexe, geaardheid. Druist in tegen de Nederlandse grondwet. Mensen uit veilige landen kunnen net zo goed politieke vluchtelingen zijn. Daarnaast: hoe is Libie een veilig land.

quote:
– Stuur illegalen onmiddellijk terug. Geen eindeloze beroepsprocedures, geen lang verblijf in een AZC. Wie een misdrijf pleegt, wordt onmiddellijk uitgezet.
Uitgeprocedeerden worden in beginsel terug gestuurd. Dat moet wellicht op effectievere wijze vormgegeven worden. Illegalen die opgepakt worden (vanwege een overtreding / misdrijf) en waarvan duidelijk is uit welk land ze komen, worden in beginsel al teruggestuurd naar land van herkomst.

quote:
– Moskeeën in Nederland preken uitsluitend in het Nederlands en er mag altijd worden getapt of meegeluisterd. Als er een haatprediker spreekt, gaat de tent onherroepelijk dicht.
Moskeen prediken tegenwoordig in het Nederlands en een andere taal. Verder kan elke persoon een moskee binnen wandelen en luisteren naar een preek. Dus tappen of meeluisteren is allang een mogelijkheid.

quote:
– Islamitisch onderwijs geschiedt in het Nederlands en het curriculum inzake staatsburgerschap mag niet vervreemden van onze samenleving.
Islamitisch onderwijs geschiedt al sinds jaar en dag in het Nederlands. Het curriculum wijkt niet af van ander typen onderwijs. Behalve dan de godsdienstlessen.

quote:
- Wie gesignaleerd staat voor terrorisme, zal dat merken.
Ik denk dat iemand die als terreurverdachte gesignaleerd staat het over het algemeen wel zal merken hoor Annebel.

quote:
– islamitische organisaties krijgen geen subsidies meer.
De relevantie van deze oplossing ontgaat mij. Zolang er niet gefraudeerd wordt zie ik niet in waarom organisaties met een islamitische grondslag niet in aanmerking zouden komen voor subsidie.
Allah Al Watan Al Malik
pi_171917774
quote:
0s.gif Op zaterdag 24 juni 2017 17:28 schreef Elfletterig het volgende:

[..]

De vraag was niet of je andermans voorstellen nog eens wilt afbranden of in het belachelijke wilt trekken, de vraag was wat jouw oplossingen zijn. Niet wegdraaien graag, geef gewoon jouw oplossingen.

Dit hele topic wacht in spanning af.
Ik pretendeer, in tegenstelling tot mevrouw Nanninga niet 'de oplossing' te hebben. Want die is er ook helemaal niet. Het simplificeren van de problematiek - en daarmee de oplossingen is niet aan mij besteed.
Allah Al Watan Al Malik
pi_171917830
quote:
0s.gif Op zaterdag 24 juni 2017 17:34 schreef Mutant01 het volgende:

[..]

Ik pretendeer, in tegenstelling tot mevrouw Nanninga niet 'de oplossing' te hebben. Want die is er ook helemaal niet. Het simplificeren van de problematiek - en daarmee de oplossingen is niet aan mij besteed.
Kortom: je maakt anderen die wél oplossingen aandragen belachelijk, terwijl je zelf helemaal niks hebt te melden, laat staan betere ideeën.

Zak jij even door het ijs zeg...
pi_171917870
quote:
0s.gif Op zaterdag 24 juni 2017 17:37 schreef Elfletterig het volgende:

[..]

Kortom: je maakt anderen die wél oplossingen aandragen belachelijk, terwijl je zelf helemaal niks hebt te melden, laat staan betere ideeën.

Zak jij even door het ijs zeg...
Ik maak de oplossingen niet belachelijk, ik vind het gewoon uitermate slechte oplossingen. Dat zijn twee verschillende zaken. Sterker nog - het zijn eigenlijk geen oplossingen. Vandaar de term vermeende oplossingen.
Allah Al Watan Al Malik
pi_171917899
Het gebruikelijke gehuil met zogenaamde 'oplossingen'. En nog steeds staan er rijen mensen "ja, goed verhaal!" te klappen. :')
pi_171917956
quote:
10s.gif Op zaterdag 24 juni 2017 17:40 schreef Xa1pt het volgende:
Het gebruikelijke gehuil met zogenaamde 'oplossingen'. En nog steeds staan er rijen mensen "ja, goed verhaal!" te klappen. :')
Mwoah, zo extremistisch als de vorige keer toen 11-letterig een oplossing bedacht had is het niet, dus er lijkt enige vooruitgang.
pi_171917965
quote:
10s.gif Op zaterdag 24 juni 2017 17:40 schreef Xa1pt het volgende:
Het gebruikelijke gehuil met zogenaamde 'oplossingen'. En nog steeds staan er rijen mensen "ja, goed verhaal!" te klappen. :')
En als je er dan inhoudelijk op in gaat, word je verweten dat je zelf geen oplossingen aandraagt. Oftewel, je moet je mond houden, Belletje heeft gelijk! Klaar!
Allah Al Watan Al Malik
pi_171918045
quote:
10s.gif Op zaterdag 24 juni 2017 17:43 schreef Mutant01 het volgende:

[..]

En als je er dan inhoudelijk op in gaat, word je verweten dat je zelf geen oplossingen aandraagt. Oftewel, je moet je mond houden, Belletje heeft gelijk! Klaar!
Ja, mooi is dat. Maar dat komt natuurlijk omdat die rijen mensen buût'nlanders een probleem vinden, en daarvoor is de oplossing dat je ze uit je land weert. Als je het daar niet mee eens bent dan doe je gewoon net alsof alle problemen die er zijn omtrent asielzoekers niet opgelost moeten worden volgens de mensen die niet willen dat er een stop op komt. Net zo makkelijk.
pi_171918123
quote:
0s.gif Op zaterdag 24 juni 2017 17:43 schreef Jigzoz het volgende:

[..]

Mwoah, zo extremistisch als de vorige keer toen 11-letterig een oplossing bedacht had is het niet, dus er lijkt enige vooruitgang.
True, true.
pi_171918146
quote:
10s.gif Op zaterdag 24 juni 2017 17:40 schreef Xa1pt het volgende:
Het gebruikelijke gehuil met zogenaamde 'oplossingen'. En nog steeds staan er rijen mensen "ja, goed verhaal!" te klappen. :')
Ik wil voor jouw geweldige bijdrage ook best een keertje klappen, hoor, als dat jou gelukkig maakt.
>> *O* ^O^ Toppost! *O*

Geen dank, kleine moeite.
´
  zaterdag 24 juni 2017 @ 17:53:53 #60
467592 Cause_Mayhem
I will eat your soul
pi_171918184
quote:
7s.gif Op zaterdag 24 juni 2017 17:46 schreef Xa1pt het volgende:

[..]

Ja, mooi is dat. Maar dat komt natuurlijk omdat die rijen mensen buût'nlanders een probleem vinden, en daarvoor is de oplossing dat je ze uit je land weert. Als je het daar niet mee eens bent dan doe je gewoon net alsof alle problemen die er zijn omtrent asielzoekers niet opgelost moeten worden volgens de mensen die niet willen dat er een stop op komt. Net zo makkelijk.
Erger nog, dan ben je medeschuldig aan eventuele ellende. Keur je het goed, draag je eraan bij.
Our task must be to free ourselves by widening our circle of compassion to embrace all living creatures and the whole of nature and its beauty.
  zaterdag 24 juni 2017 @ 17:55:30 #61
229532 Twiitch
Speelt met zichzelf
pi_171918221
Mooi woord. Draconisch
pi_171918230
quote:
0s.gif Op zaterdag 24 juni 2017 17:52 schreef Kim-Holland het volgende:

[..]

Ik wil voor jouw geweldige bijdrage ook best een keertje klappen, hoor, als dat jou gelukkig maakt.
>> *O* ^O^ Toppost! *O*

Geen dank, kleine moeite.
Je snapt het niet.
pi_171918272
quote:
1s.gif Op zaterdag 24 juni 2017 17:53 schreef Cause_Mayhem het volgende:

[..]

Erger nog, dan ben je medeschuldig aan eventuele ellende. Keur je het goed, draag je eraan bij.
Je zou dit haast onder de noemer demoniseren kunnen gooien.
Allah Al Watan Al Malik
pi_171918310
quote:
2s.gif Op zaterdag 24 juni 2017 17:57 schreef Mutant01 het volgende:

[..]

Je zou dit haast onder de noemer demoniseren kunnen gooien.
Nee, natuurlijk niet. Demoniseren is kritiek leveren op rechtsradicale zaken of personen. Andersom is dat vrijheid van meningsuiting.
pi_171921313
quote:
0s.gif Op zaterdag 24 juni 2017 12:38 schreef luxerobots het volgende:
Het huidige asielbeleid is inderdaad van de pot gerukt. Idioot om een willekeurige Hassan uit Syrië hier een huis en gratis geld te geven.

Ik vind wat Nanninga voorstelt ook niet ver genoeg gaan. Gewoon geen asielzoekers meer opnemen naar Japans/Saoedi Arabisch voorbeeld. Louter nog opvang in de eigen regio stimuleren.
Inderdaad.
quote:
Christenen uit Syrië, Yeziden, vrouwen, kinderen, homoseksuelen, politieke vluchtelingen kunnen nog aanvragen doen.
Ook met deze categorien heb je miljoenen die er voor in aanmerking kunnen komen.
Homoseksueel valt natuurlijk ook niet fatsoenlijk te bewezen, migranten hebben ondertussen ook al door dat deze categorie eerder in aanmerking voor vluchtelingenstatus, en maken er misbruik van.

Als we "vrouwen en kinderen" letterlijk nemen dan zijn er natuurlijk vele miljarden die er voor in aanmerking komen.
pi_171921444
Nou mensen, allemaal op de PVV stempen en dan worden al die buitenlanders voortaan zo, hetsekiedee weer de grens overgesodemieterd.

O nee, parlementaire democratie en geen enkele andere partij ziet dat soort plannen zitten en dan zit je ook nog met mensenrechtenverdragen en zo dus nee, helaas, gaat niet door.
pi_171923021
Heb jij een probleem met buitenlanders dan ?
Ik niet hoor, Wilders en zo'n beetje elke PVV stemmer ook niet.
  zaterdag 24 juni 2017 @ 21:56:30 #68
40150 Manke
'tis but a scratch
pi_171923207
Hoorde laatst dat in een andere vestiging van m'n kerk een Iraanse echtpaar wordt uitgezet, omdat ze in Iran waren bekeerd tot het christendom en de rechtbank in Iran ze naar Iran roept.
Worden ook nog onder escorte uitgezet, ipv onder escorte een vlucht naar een bestemming in Europa naar keuze.
pi_171923273
quote:
1s.gif Op zaterdag 24 juni 2017 21:46 schreef bluemoon23 het volgende:
Heb jij een probleem met buitenlanders dan ?
Ik niet hoor, Wilders en zo'n beetje elke PVV stemmer ook niet.
O, mooi. Waar hebben we het dan nog over...
pi_171925311
quote:
0s.gif Op zaterdag 24 juni 2017 17:39 schreef Mutant01 het volgende:

[..]

Ik maak de oplossingen niet belachelijk, ik vind het gewoon uitermate slechte oplossingen. Dat zijn twee verschillende zaken. Sterker nog - het zijn eigenlijk geen oplossingen. Vandaar de term vermeende oplossingen.
Je draagt zelf geen enkele oplossing aan; geen enkel voorstel. Lekker inhakken op wat anderen opperen, maar zelf niks beters aandragen. Lekker goedkoop.

quote:
0s.gif Op zaterdag 24 juni 2017 17:43 schreef Jigzoz het volgende:
Mwoah, zo extremistisch als de vorige keer toen 11-letterig een oplossing bedacht had is het niet, dus er lijkt enige vooruitgang.
Ten eerste heb ik geen extremistische voorstellen gedaan, ten tweede is "vooruitgang" in dezen een nogal subjectieve term. Als het matigen van oplossingen (ten opzichte van het zelfbenoemde draconische ingrijpen) ertoe leidt dat we wéér 40-50 jaar niks gaan doen, is dat helemaal geen vooruitgang.
pi_171925336
quote:
10s.gif Op zaterdag 24 juni 2017 17:43 schreef Mutant01 het volgende:

[..]

En als je er dan inhoudelijk op in gaat, word je verweten dat je zelf geen oplossingen aandraagt. Oftewel, je moet je mond houden, Belletje heeft gelijk! Klaar!
Je gaat er helemaal niet inhoudelijk op in. Je komt niet verder dan roepen dat de oplossingen van Nanninga slecht zijn. Je onderbouwt die mening zelfs niet eens, laat staan dat je zelf met betere voorstellen komt.
pi_171925374
quote:
1s.gif Op zaterdag 24 juni 2017 17:53 schreef Cause_Mayhem het volgende:

[..]

Erger nog, dan ben je medeschuldig aan eventuele ellende. Keur je het goed, draag je eraan bij.
Als je het vanuit idealisme vertikt om de levensgrote integratieproblemen krachtig aan te pakken en als stug weigert om in te zien dat de instroom van kansloze migranten de problematiek alleen maar verergert en ook nog onze verzorgingsstaat compleet om zeep helpt, dan ben je wat mij betreft inderdaad medeplichtig.
pi_171925446
quote:
14s.gif Op zondag 25 juni 2017 00:10 schreef Elfletterig het volgende:

[..]

Als je het vanuit idealisme vertikt om de levensgrote integratieproblemen krachtig aan te pakken en als stug weigert om in te zien dat de instroom van kansloze migranten de problematiek alleen maar verergert en ook nog onze verzorgingsstaat compleet om zeep helpt, dan ben je wat mij betreft inderdaad medeplichtig.
Demonisering en verharding lijkt me ideaal om die groep rustig te krijgen ja
pi_171925733
quote:
0s.gif Op zondag 25 juni 2017 00:08 schreef Elfletterig het volgende:

[..]

Je gaat er helemaal niet inhoudelijk op in. Je komt niet verder dan roepen dat de oplossingen van Nanninga slecht zijn. Je onderbouwt die mening zelfs niet eens, laat staan dat je zelf met betere voorstellen komt.
Er zijn ook geen betere voorstellen te bedenken voor de aanwezigheid van buitenlanders in Nederland als probleem zien. Dan is er inderdaad maar één oplossing.
pi_171925774
quote:
0s.gif Op zondag 25 juni 2017 00:15 schreef Adames het volgende:

[..]

Demonisering en verharding lijkt me ideaal om die groep rustig te krijgen ja
Feiten benoemen is wat anders dan demoniseren. En wat "verharding" betreft: de softe aanpak faalt al decennialang.
pi_171925963
quote:
7s.gif Op zondag 25 juni 2017 00:38 schreef Xa1pt het volgende:Er zijn ook geen betere voorstellen te bedenken voor de aanwezigheid van buitenlanders in Nederland als probleem zien. Dan is er inderdaad maar één oplossing.
:? Weer een die het over "buitenlanders" als probleem heeft.
Hoe kom je er bij ?
En natuurlijk is het usual suspect Xa1pt die daarmee leuk wil framen.

Je weet zelf best dat de aanwezigheid van pakweg Belgen, Canadezen, Britten of Koreanen het probleem niet is.
Daar heeft ook niemand het over.
pi_171927440
quote:
0s.gif Op zondag 25 juni 2017 00:06 schreef Elfletterig het volgende:

[..]

Ten eerste heb ik geen extremistische voorstellen gedaan,
Jawel. Zelfs hardline rechtsen hadden er even een WTF-momentje bij.

Maar er is geen extremist die zichzelf extremist noemt natuurlijk.
pi_171927467
quote:
6s.gif Op zaterdag 24 juni 2017 00:50 schreef Kim-Holland het volgende:
Ik las het onderstaande stuk van Annabel Nanninga, wie kent haar niet?! en ben het roerend met haar eens!
Zelf heb ik dit ook al proberen aan te kaarten zo hier en daar op het forum, maar dat loopt altijd snel uit de hand.
Dus bij deze stuur ik jullie Annabel! die weet het treffend te beschrijven. ^O^
http://nieuws.tpo.nl/colu(...)slag-is-het-te-laat/

In feite is het oud nieuws, tenminste, voor degene die weleens het nieuws volgen..maar toch, deze link in het artikel verwijst toch weer naar het heden.
Kijk uit voor de vrouwtjes! :o

Dan komen we dus weer uit bij het akkoord dat door de EU gesloten word of al is welke ervoor zorgde dat de formatie met GL klapte.
Dat is gewoon nodig omdat anders de immigratie stroom niet stopt en mensen ook niet uitgezet kunnen worden aangezien hun thuisland ze niet terug neemt.
Bovendien is een lokale opvang een prima filter waar echte vluchtelingen uiteindelijk zullen verblijven en asiel kunnen aanvragen in Europa.
Het sloopt zo effectief het verdienmodel van de mensensmokkelaars.

Overigens is het geen Nederlands probleem, het dient internationaal aangepakt en opgelost te worden.
De Nederlandse politiek dient ons internationaal te vertegenwoordigen en constructief met elkaar samen te werken, iets dat Klaver en Wilders nog niet door hebben.
We kunnen niet even de grenzen sluiten, we kunnen ook niet even de wereld gaan redden als Nederland zijnde, dat is gewoon waanzin.
De waarheid in iemands hoofd is vaak onbuigzamer dan het sterkste staal.
pi_171927503
quote:
9s.gif Op zaterdag 24 juni 2017 21:56 schreef Manke het volgende:
Hoorde laatst dat in een andere vestiging van m'n kerk een Iraanse echtpaar wordt uitgezet, omdat ze in Iran waren bekeerd tot het christendom en de rechtbank in Iran ze naar Iran roept.
Worden ook nog onder escorte uitgezet, ipv onder escorte een vlucht naar een bestemming in Europa naar keuze.
Typisch Facebook onzin verhaal. Laat mij raden je post dit op 10 sites omdat anders een geliefde zal te komen overlijden.
  zondag 25 juni 2017 @ 07:46:27 #80
40150 Manke
'tis but a scratch
pi_171927580
quote:
1s.gif Op zondag 25 juni 2017 06:41 schreef arie_bc het volgende:

[..]

Typisch Facebook onzin verhaal. Laat mij raden je post dit op 10 sites omdat anders een geliefde zal te komen overlijden.
Ik zit niet meer op fb, dit heb ik gehoord van mensen die er direct bij betrokken zijn.
pi_171929998
quote:
0s.gif Op zondag 25 juni 2017 04:36 schreef Jigzoz het volgende:

[..]

Jawel. Zelfs hardline rechtsen hadden er even een WTF-momentje bij.

Maar er is geen extremist die zichzelf extremist noemt natuurlijk.
Dit is uitvoerig besproken en het was voor (bijna) iedereen duidelijk dat ik een dilemma schetste en dat ik sprak over extremisten en over een acute situatie. Verder verwijs ik, in dat kader, nog naar deze post: FB / Golf aan goedkeuring geweld en haat tegen groeperingen in comments

Ondertussen - on-topic - zie ik de naïef-linkse kliek in dit topic niet verder komen dan de ideeën van Nanninga belachelijk maken en haar artikel afkraken, zonder zelf ook maar één zinnig, beter idee aan te dragen.

Wat wordt het? Blijven jullie collectief de realiteit ontkennen of komen jullie eindelijk op de proppen met betere ideeën?
pi_171930032
quote:
0s.gif Op zondag 25 juni 2017 11:44 schreef Elfletterig het volgende:

[..]

Dit is uitvoerig besproken
Ja, ik was erbij en ik zeg ook nadrukkelijk dat ik heel goed snap dat je dat zelf natuurlijk niet extremistisch, maar juist heel logisch vindt. Ik vind het juist zuiver extremisme en verre van logisch. Ieder zijn opvattingen verder over preventieve executies.
pi_171930039
quote:
1s.gif Op zondag 25 juni 2017 00:57 schreef bluemoon23 het volgende:

[..]

:? Weer een die het over "buitenlanders" als probleem heeft.
Hoe kom je er bij ?
En natuurlijk is het usual suspect Xa1pt die daarmee leuk wil framen.

Je weet zelf best dat de aanwezigheid van pakweg Belgen, Canadezen, Britten of Koreanen het probleem niet is.
Daar heeft ook niemand het over.
Dit soort gedraai en geframe doen ze feitelijk voortdurend, om andermans mening belachelijk te maken, de ander in het extremisten-hoekje te duwen, zelf weldenkend en intelligent te ogen en hun eigen gebrek aan betere ideeën te verbloemen.

Ik heb ze allemaal uitgedaagd hier: Xa1pt, Mutant_01, Jigzoz: kom met betere ideeën.
We wachten af.
pi_171930054
quote:
0s.gif Op zondag 25 juni 2017 11:47 schreef Elfletterig het volgende:

[..]

Dit soort gedraai en geframe doen ze feitelijk voortdurend, om andermans mening belachelijk te maken, de ander in het extremisten-hoekje te duwen, zelf weldenkend en intelligent te ogen en hun eigen gebrek aan betere ideeën te verbloemen.

Ik heb ze allemaal uitgedaagd hier: Xa1pt, Mutant_01, Jigzoz: kom met betere ideeën.
We wachten af.
Betere ideeën voor wat?
pi_171930087
quote:
0s.gif Op zondag 25 juni 2017 11:46 schreef Jigzoz het volgende:

[..]

Ja, ik was erbij en ik zeg ook nadrukkelijk dat ik heel goed snap dat je dat zelf natuurlijk niet extremistisch, maar juist heel logisch vindt. Ik vind het juist zuiver extremisme en verre van logisch. Ieder zijn opvattingen verder over preventieve executies.
Je lijkt riazop wel; die schrapt ook altijd 80 procent van de post waarop hij reageert en gaat ook stelselmatig de moeilijke vragen uit de weg.

Hoe graag je ook wilt draaien: dit topic gaat niet over mijn eerdere, uit z'n verband gerukte uitspraak. Dit topic gaat over het artikel van Nanninga en de voorstellen die ze doet. Het wachten is nu op jullie (betere) ideeën. Wanneer komen ze?
pi_171930106
quote:
0s.gif Op zondag 25 juni 2017 11:47 schreef Jigzoz het volgende:

[..]

Betere ideeën voor wat?
Deze reactie is veelzeggend. ^O^
pi_171930108
quote:
0s.gif Op zondag 25 juni 2017 11:49 schreef Elfletterig het volgende:

[..]

Je lijkt riazop wel; die schrapt ook altijd 80 procent van de post waarop hij reageert en gaat ook stelselmatig de moeilijke vragen uit de weg.
De rest van de post vond ik totaal oninteressant. Vandaar.
quote:
Hoe graag je ook wilt draaien: dit topic gaat niet over mijn eerdere, uit z'n verband gerukte uitspraak. Dit topic gaat over het artikel van Nanninga en de voorstellen die ze doet. Het wachten is nu op jullie (betere) ideeën. Wanneer komen ze?
Ideeën voor wat?
pi_171930120
quote:
0s.gif Op zondag 25 juni 2017 11:49 schreef Elfletterig het volgende:

[..]

Deze reactie is veelzeggend. ^O^
Ja, deze ook.
  zondag 25 juni 2017 @ 12:03:56 #89
168739 Red_85
'echt wel'
pi_171930482
quote:
0s.gif Op zondag 25 juni 2017 11:47 schreef Elfletterig het volgende:

[..]

Dit soort gedraai en geframe doen ze feitelijk voortdurend, om andermans mening belachelijk te maken, de ander in het extremisten-hoekje te duwen, zelf weldenkend en intelligent te ogen en hun eigen gebrek aan betere ideeën te verbloemen.

Ik heb ze allemaal uitgedaagd hier: Xa1pt, Mutant_01, Jigzoz: kom met betere ideeën.
We wachten af.
Koos, ser en blues mogen daar ook wel bij.

Doen ze toch niet. En als ze al met argumenten komen, zijn ze niet zo veel waard. Zeg je dat onderbouwd met feiten, zijn je bronnen kut en gaan ze over tot op de man spelen.

Het is allemaal wat voorspelbaar met die groep. Pretenderen hautain de kennis te hebben, maar stellen inhoudstechnisch weinig voor.

Behalve dan dat het meesters zijn in het vermoorden van een inhoudelijke discussie.
'Je gaat het pas zien als je het doorhebt'
'Ieder nadeel heb zijn voordeel'
We zullen je nooit, nooit vergeten
1947-2016
pi_171930720
:')
pi_171930898
quote:
0s.gif Op zondag 25 juni 2017 11:47 schreef Jigzoz het volgende:

[..]

Betere ideeën voor wat?
Je bent inmiddels zover off topic, dat je zelf dus niet meer weet wat het onderwerp was.
Op zondag 15 januari 2017 19:21 schreef Ser_Ciappelletto het volgende:
Als je geen nazi genoemd wilt worden moet je geen achterlijke discriminerende dingen zeggen als: "de islam tast anderen aan in hun rechten".
pi_171930981
quote:
15s.gif Op zondag 25 juni 2017 12:20 schreef SpaceOddity het volgende:

[..]

Je bent inmiddels zover off topic, dat je zelf dus niet meer weet wat het onderwerp was.
Ik mis het punt inderdaad. Daar heb je gelijk in.
pi_171932293
quote:
0s.gif Op zondag 25 juni 2017 12:23 schreef Jigzoz het volgende:

[..]

Ik mis het punt inderdaad. Daar heb je gelijk in.
Fijn, deze zelfkennis. ^O^ Tevens je eerste zinnige bijdrage aan dit topic.
pi_171932315
quote:
0s.gif Op zondag 25 juni 2017 13:06 schreef Elfletterig het volgende:

[..]

Fijn, deze zelfkennis. ^O^ Tevens je eerste zinnige bijdrage aan dit topic.
Ja, hahaha.

Maar eigenlijk is er geen punt hè?
pi_171932468
quote:
0s.gif Op zondag 25 juni 2017 13:07 schreef Jigzoz het volgende:

[..]

Ja, hahaha.

Maar eigenlijk is er geen punt hè?
Natuurlijk is er wel een punt. We hebben te maken met tien- tot honderdduizenden slecht geïntegreerde moslims, die zeer conservatief gelovig zijn; iets dat op gespannen voet staat met de Nederlandse samenleving. Er is sprake van terreuraanslagen, uit naam van de islam, gericht tegen het Westen. We zijn in oorlog met de radicale islam. Ondertussen staat de kraan wagenwijd open, wat betreft de immigratie van kansloze asielzoekers, onder meer uit veel moslimlanden.

Nanninga presenteerde enkele ideeën om deze problematiek aan te pakken. Jullie waren er als de kippen bij om haar en haar ideeën belachelijk te maken. Maar zoals ik het nu begrijp, snap je überhaupt niet waar het het over gaat - je mist het punt - en was het belachelijk maken gewoon een doel op zich, een automatische reflex. Snel, laten we iemand belachelijk maken en laten we inhoudelijke discussie uit de weg gaan. ^O^
pi_171932557
quote:
0s.gif Op zondag 25 juni 2017 13:13 schreef Elfletterig het volgende:

[..]

Natuurlijk is er wel een punt. We hebben te maken met tien- tot honderdduizenden slecht geïntegreerde moslims, die zeer conservatief gelovig zijn; iets dat op gespannen voet staat met de Nederlandse samenleving. Er is sprake van terreuraanslagen, uit naam van de islam, gericht tegen het Westen. We zijn in oorlog met de radicale islam. Ondertussen staat de kraan wagenwijd open, wat betreft de immigratie van kansloze asielzoekers, onder meer uit veel moslimlanden.

Nanninga presenteerde enkele ideeën om deze problematiek aan te pakken. Jullie waren er als de kippen bij om haar en haar ideeën belachelijk te maken. Maar zoals ik het nu begrijp, snap je überhaupt niet waar het het over gaat - je mist het punt - en was het belachelijk maken gewoon een doel op zich, een automatische reflex. Snel, laten we iemand belachelijk maken en laten we inhoudelijke discussie uit de weg gaan. ^O^
Ja, ik vind het inderdaad belachelijk en ik zie die aanslagen in Nederland niet. Ik denk dat we de zaken dan ook relatief goed voor elkaar hebben.

Ik vind het prima als jij wel enorme problemen ziet en ik vind het ook prima als je vindt dat er daarom extreme maatregelen genomen moeten worden. En nee, ik neem dat op geen enkele manier ook maar een beetje serieus.
pi_171932594
quote:
0s.gif Op zondag 25 juni 2017 13:16 schreef Jigzoz het volgende:

[..]

Ja, ik vind het inderdaad belachelijk en ik zie die aanslagen in Nederland niet. Ik denk dat we de zaken dan ook relatief goed voor elkaar hebben.

Ik vind het prima als jij wel enorme problemen ziet en ik vind het ook prima als je vindt dat er daarom extreme maatregelen genomen moeten worden. En nee, ik neem dat op geen enkele manier ook maar een beetje serieus.
Kortzichtigheid troef dus. Ik had het kunnen weten.
pi_171932609
quote:
1s.gif Op zondag 25 juni 2017 00:57 schreef bluemoon23 het volgende:

[..]

:? Weer een die het over "buitenlanders" als probleem heeft.
Hoe kom je er bij ?
En natuurlijk is het usual suspect Xa1pt die daarmee leuk wil framen.

Je weet zelf best dat de aanwezigheid van pakweg Belgen, Canadezen, Britten of Koreanen het probleem niet is.
Daar heeft ook niemand het over.
Nee, mensen hebben het over moslims. Die moeten weg. Ja, sorry man, maar dat gaat niet gebeuren.
pi_171932619
quote:
14s.gif Op zondag 25 juni 2017 13:18 schreef Elfletterig het volgende:

[..]

Kortzichtigheid troef dus. Ik had het kunnen weten.
Kun je vinden. Ik vind jou een extremistische complotdenker. Iedereen blij.
pi_171932631
quote:
7s.gif Op zondag 25 juni 2017 13:18 schreef Xa1pt het volgende:

[..]

Nee, mensen hebben het over moslims. Die moeten weg. Ja, sorry man, maar dat gaat niet gebeuren.
Natuurlijk wel, dat is een kwestie van wanneer.
pi_171932764
quote:
0s.gif Op zondag 25 juni 2017 13:19 schreef Jigzoz het volgende:

[..]

Kun je vinden. Ik vind jou een extremistische complotdenker. Iedereen blij.
Ik zou willen dat het waar was, dat het complotten waren. Helaas zijn het feiten. Feiten die de naïef-linkse kliek simpelweg niet onder ogen wil zien.

Ik zie het gewoon structureel gebeuren hier: jullie komen gewoon niet verder dan de ander belachelijk maken en diens mening in het extreme trekken. Zie de post boven jou ook weer: "Moslims moeten weg". Weer zo'n simplificatie van andermans mening, die nergens zo is verkondigd.

Kennelijk kunnen jullie geen discussie winnen - of überhaupt zinnig een discussie aangaan - zonder je te bedienen van dat soort sneue middelen. Dat zegt eigenlijk alles wel, over het gelijk niet bepaald aan je zijde hebben.

Zinnetjes als "In Nederland zijn geen aanslagen" zijn extreem naïef, gezien de open grenzen binnen de EU. De aanslagpleger in Brussel liep kort daarvoor nog onopgemerkt in Nederland rond, de aanslagpleger in Berlijn vluchtte na zijn aanslag zonder problemen naar Nederland.

En zoals Nanninga ook al aanhaalt, heeft de Nationaal Coördinator Terrorismebestrijding en Veiligheid (NCTV) vervroegd een nieuw rapport uitgebracht. Zie bijvoorbeeld dit artikel daarover: https://www.rtlnieuws.nl/(...)aanslag-door-vrouwen

Maar goed, de naïef-linkse FOK!-kliek weet het natuurlijk allemaal beter dan de NCTV.
pi_171932869
quote:
0s.gif Op zondag 25 juni 2017 13:26 schreef Elfletterig het volgende:

[..]

Ik zou willen dat het waar was, dat het complotten waren. Helaas zijn het feiten. Feiten die de naïef-linkse kliek simpelweg niet onder ogen wil zien.
Ik weet dat je dat gelooft. Ik ben overigens niet links en ik hoor ook niet bij een kliek.
abonnement Unibet Coolblue
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')