abonnement Unibet Coolblue
  Licht Ontvlambaar vrijdag 23 juni 2017 @ 09:58:07 #1
7020 Sjeen
...gevaarlijke vrouw...
pi_171879064
quote:
De maaltijdrel in de Groningse Vondelflat is volledig ontspoord. De directie van de serviceflat is er helemaal klaar mee dat een groep senioren zelf hun eten wil kiezen en heeft twee bewoners voor de rechter gedaagd. Maar de bewoners trekken zich daar weinig van aan. "Ze doen maar."

De 88-jarige bewoner Jaap Pronk heeft al vier maanden mot met de directie van de serviceflat. Reden? De opwarmmaaltijden die iedere dag worden gebracht.

De serviceflat heeft een vaste bezorgdienst aangesteld voor de warme maaltijd, maar Pronk en andere 'opstandige bewoners' willen lekkerder eten en maken gebruik van een andere, 'illegale' bezorgdienst. Die maaltijden zijn volgens Pronk 'veel lekkerder'.
Dwangsom

De directie vindt dat de bewoners verplicht een maaltijd moeten afnemen van de vaste cateraar, omdat dat in het huurcontract zou staan. Er wordt zelfs gedreigd met een dwangsom van 500 euro per maaltijd die bij andere leveranciers wordt besteld.

Twee bewoners die zich niet aan de afspraken houden, zijn nu voor de rechter gedaagd door de directie. Onder hen is Jaap Pronk. Hij reageert koeltjes op het nieuws: "Ze doen maar wat ze niet kunnen laten. Ze hebben geen poot om op te staan", zegt hij tegen RTL Nieuws. "Wij staan in ons recht." Volgens Pronk bezorgt de cateraar naar zijn keuze veel beter eten. "Echte jus en niet uit zo'n pakje."

De directie ziet dat anders. De flat is een serviceflat, lichtte interim-directeur Berend Lugies eerder al toe. Dat betekent dat de huur, de maaltijdservice, huishoudelijk werk en de receptie aan elkaar gekoppeld zijn. "Als je de maaltijden ergens anders vandaan gaat halen, gaat het hele concept onderuit."
'Onvoorstelbaar'

Ouderenbond ANBO vindt het 'onvoorstelbaar' dat de maaltijdrel zo is geëscaleerd. "Of de directie van de flat afspraken mag maken met bezorgdiensten, is juridisch gezien niet zo simpel te zeggen. Wel is duidelijk dat een dwangsom opleggen niet mag. Dat staat namelijk niet in het contract."

Volgens de Ouderenbond is de zaak in de Vondelflat 'volledig ontspoord'. "Zoveel gedoe rondom het bezorgen van maaltijden, dat hebben we nog nooit gehoord. In Groningen heeft het voor onvoorstelbaar veel onrust geleid." Uniek is het overigens niet. Ook in andere serviceflats leiden maaltijdcontracten weleens tot gedoe. "Maar zoveel onrust is echt uniek. De rel in Groningen is volledig ontspoord."
Politiek

Ook Kamerleden reageren verontwaardigd. "Dan ben je 88 jaar en moet je voor de rechter verschijnen omdat ze zelft wilt beslissen wat je eet. Het moet niet gekker worden", zegt SP-'er Lilian Marijnissen.

Vera Bergkamp van D66 laat weten dat ze staatssecretaris Martin van Rijn heeft gevraagd te bemiddelen in Groningen. "Rechtszaak moet voorkomen worden en keuzevrijheid moet centraal staan."

Bron
You can't start a fire without a spark...
♥ Isa ♥ | In vuur en vlam
A dirty mind is a joy forever!
  Licht Ontvlambaar vrijdag 23 juni 2017 @ 09:59:03 #2
7020 Sjeen
...gevaarlijke vrouw...
pi_171879085
Ik gooide ' m dicht :')
You can't start a fire without a spark...
♥ Isa ♥ | In vuur en vlam
A dirty mind is a joy forever!
pi_171879125
quote:
het voortbestaan van de woongroep is in gevaar, wat het een ingewikkelde zaak maakt.
In de huidige vorm misschien. Maar dan komen er nieuwe moderne keuzes voor.
.
pi_171879169
Betalen die bewoners dan wél voor de standaardmaaltijden?
Dat ze dus eigenlijk dubbel betalen?
Je moet als keuken in zo'n serviceflat natuurlijk wél rekening houden met het aantal gasten.
En het is lastig als dat telkens anders is.
En is het storend als er elke dag cateraars door de gangen lopen?
Hoeveel overlast veroorzaakt dit?
Je kunt beter één kaars opsteken dan duizend maal de duisternis vervloeken.
pi_171879208
quote:
0s.gif Op vrijdag 23 juni 2017 10:03 schreef Twentsche_Ros het volgende:
Betalen die bewoners dan wél voor de standaardmaaltijden?
Dat ze dus eigenlijk dubbel betalen?
Je moet als keuken in zo'n serviceflat natuurlijk wél rekening houden met het aantal gasten.
En het is lastig als dat telkens anders is.
En is het storend als er elke dag cateraars door de gangen lopen?
Hoeveel overlast veroorzaakt dit?
Dan moet je een week tevoren vragen wat men wil afnemen.
pi_171879350
De interim directeur (waar hij verschijnt kost dat de organisatie veel geld....):

http://www.lc.nl/archief/(...)25-ton-20925707.html
vrijdag 9 december 2016 15:58 schreef Ringo het volgende:
Welke discussie? Ik zie alleen maar harige kerels die elkaar de rug inzepen.
pi_171879384
quote:
0s.gif Op vrijdag 23 juni 2017 10:11 schreef Bart2002 het volgende:
De interim directeur (waar hij verschijnt kost dat de organisatie veel geld....):

http://www.lc.nl/archief/(...)25-ton-20925707.html
Die krijgt zo direct nog een bonus ook. Het is een heel vaag gebied. Het is niet echt zakelijk en men lijkt altijd overal mee weg te komen. Over de rug van zwakke mensen.
  vrijdag 23 juni 2017 @ 10:16:06 #8
45206 Pietverdriet
Ik wou dat ik een ijsbeer was.
pi_171879454
quote:
0s.gif Op vrijdag 23 juni 2017 10:11 schreef Bart2002 het volgende:
De interim directeur (waar hij verschijnt kost dat de organisatie veel geld....):

http://www.lc.nl/archief/(...)25-ton-20925707.html
Artikel wat je quote gaat over het vertrek van een directeur die 20 jaar voor een zorginstelling werkte, niets interim aan. Hij gaat weg na een conflict, hij was tegen een fusie, en gaat met een vertrekregeling, twee jaar voor zijn pensioen. Je opmerking raakt kant noch wal.
In Baden-Badener Badeseen kann man Baden-Badener baden sehen.
pi_171879481
quote:
1s.gif Op vrijdag 23 juni 2017 10:16 schreef Pietverdriet het volgende:

[..]

Artikel wat je quote gaat over het vertrek van een directeur die 20 jaar voor een zorginstelling werkte, niets interim aan. Hij gaat weg na een conflict, hij was tegen een fusie, en gaat met een vertrekregeling, twee jaar voor zijn pensioen. Je opmerking raakt kan nog wal.
Is de man betrokken bij dit geval?
  vrijdag 23 juni 2017 @ 10:17:22 #10
45206 Pietverdriet
Ik wou dat ik een ijsbeer was.
pi_171879492
quote:
0s.gif Op vrijdag 23 juni 2017 10:16 schreef Jaroon het volgende:

[..]

Is de man betrokken bij dit geval?
En? Mag de man niet aan het werk tot zijn pensioen?
In Baden-Badener Badeseen kann man Baden-Badener baden sehen.
pi_171879499
quote:
1s.gif Op vrijdag 23 juni 2017 10:16 schreef Pietverdriet het volgende:

[..]

Artikel wat je quote gaat over het vertrek van een directeur die 20 jaar voor een zorginstelling werkte, niets interim aan. Hij gaat weg na een conflict, hij was tegen een fusie, en gaat met een vertrekregeling, twee jaar voor zijn pensioen. Je opmerking raakt kan nog wal.
Ik heb hem even gebeld. Hij waardeert het zeer dat jij voor hem opkomt. Dat lukt hemzelf niet zo goed zei hij nog. Bedankt dus.
vrijdag 9 december 2016 15:58 schreef Ringo het volgende:
Welke discussie? Ik zie alleen maar harige kerels die elkaar de rug inzepen.
pi_171879515
quote:
1s.gif Op vrijdag 23 juni 2017 10:17 schreef Pietverdriet het volgende:

[..]

En? Mag de man niet aan het werk tot zijn pensioen?
Als je dit soort beslissingen neemt dan zou ik hem niet aanstellen. Niet dus. Dan ben je een fout mens.
pi_171879534
quote:
0s.gif Op vrijdag 23 juni 2017 10:05 schreef Jaroon het volgende:

[..]

Dan moet je een week tevoren vragen wat men wil afnemen.
Je hebt dan wel die vaste kosten van de ketels en overige accommodatie waarbij je rekening houdt met het feit dat iedereen meeëet. Dus de flat-directie heeft een punt. Het kost extra. Bovendien blijft het feit dat er allerlei cateraars door de gangen lopen.
Je kunt beter één kaars opsteken dan duizend maal de duisternis vervloeken.
pi_171879561
quote:
0s.gif Op vrijdag 23 juni 2017 10:18 schreef Twentsche_Ros het volgende:

[..]

Je hebt dan wel die vaste kosten van de ketels en overige accommodatie waarbij je rekening houdt met het feit dat iedereen meeëet. Dus de flat-directie heeft een punt. Het kost extra. Bovendien blijft het feit dat er allerlei cateraars door de gangen lopen.
Dan moet je zorgen dat het eten zo goed is dat men afneemt. Zo werkt het gewoon. Je hebt het niet over gevangenen waar je zaken voor kan bepalen.
  vrijdag 23 juni 2017 @ 10:20:31 #15
45206 Pietverdriet
Ik wou dat ik een ijsbeer was.
pi_171879583
quote:
0s.gif Op vrijdag 23 juni 2017 10:17 schreef Bart2002 het volgende:

[..]

Ik heb hem even gebeld. Hij waardeert het zeer dat jij voor hem opkomt. Dat lukt hemzelf niet zo goed zei hij nog. Bedankt dus.
Ik kom niet voor hem op, zoals ik al eerder poste faalt hij in zijn huidige positie, maar zijn vertrek bij zijn vorige werkgever heeft daar niets mee te maken.
Als jij op je huidige werkplek een het verprutst heeft dat niets met je vorige dienstverband te maken.
In Baden-Badener Badeseen kann man Baden-Badener baden sehen.
pi_171879598
Als je mij directeur maakt van een bejaardentehuis ga ik op zijn minst zorgen dat men goed te eten krijgt.
pi_171879602
Deze wil ik meenemen naar het nieuwe deel als dat mag...

quote:
0s.gif Op vrijdag 23 juni 2017 06:47 schreef Bart2002 het volgende:
Wat staat er in het contract?
We hebben directeur Berend Lugies ook gesproken. In een brief die hij op 1 december 2015 heeft verstuurd naar alle bewoners informeert hij over de wijzigingen per 1 januari 2016. 'Voor wat betreft de afname van diensten kunt u kiezen. U kunt een dienst wel of niet afnemen.' Een paar regels daaronder staat 'Wilt u de diensten niet van de Vondelflat afnemen dan is het niet toegestaan dit bij derden van buiten de Vondelflat af te nemen.'


Die laatste zin lijkt "onredelijk bezwarend" en zal niet houdbaar blijken.
Als iemand besluit om moverende redenen de maaltijdservice niet af te nemen dan is dat dus toegestaan (dat staat er). Op dat moment doe je geen zaken (meer). Er is dus geen overeenkomst. Dus bepaal je zelf hoe je je voedsel regelt. Dat is natuurlijk al vele malen gezegd hier omdat dat de enige juiste redenatie is m.i.

Hier staat het hele verhaal duidelijk uitgelegd:

https://radar.avrotros.nl(...)ten-in-serviceflats/
quote:
0s.gif Op vrijdag 23 juni 2017 08:49 schreef Bart2002 het volgende:

[..]

Ik zag de vergelijking al voorbij komen en dat was een goede: het is alsof NUON zegt: u bent niet verplicht om stroom bij ons af te nemen. MAAR als u niet voor ons kiest is het verboden om stroom elders af te nemen. Als je het zo brengt snapt iedereen het opeens wel. Deze "clausule" is precies hetzelfde.
vrijdag 9 december 2016 15:58 schreef Ringo het volgende:
Welke discussie? Ik zie alleen maar harige kerels die elkaar de rug inzepen.
  vrijdag 23 juni 2017 @ 10:21:18 #18
45206 Pietverdriet
Ik wou dat ik een ijsbeer was.
pi_171879606
quote:
0s.gif Op vrijdag 23 juni 2017 10:18 schreef Jaroon het volgende:

[..]

Als je dit soort beslissingen neemt dan zou ik hem niet aanstellen. Niet dus. Dan ben je een fout mens.
Wat heeft dat met zijn vorige dienstverband te maken?
In Baden-Badener Badeseen kann man Baden-Badener baden sehen.
pi_171879625
quote:
1s.gif Op vrijdag 23 juni 2017 10:20 schreef Pietverdriet het volgende:

[..]

Ik kom niet voor hem op, zoals ik al eerder poste faalt hij in zijn huidige positie, maar zijn vertrek bij zijn vorige werkgever heeft daar niets mee te maken.
Als jij op je huidige werkplek een het verprutst heeft dat niets met je vorige dienstverband te maken.
Het zijn mensen in een business waar je vaak mag falen.
pi_171879639
quote:
1s.gif Op vrijdag 23 juni 2017 10:21 schreef Pietverdriet het volgende:

[..]

Wat heeft dat met zijn vorige dienstverband te maken?
Ik oordeel over dit geval.
pi_171879645
quote:
1s.gif Op vrijdag 23 juni 2017 10:20 schreef Pietverdriet het volgende:
Als jij op je huidige werkplek een het verprutst heeft dat niets met je vorige dienstverband te maken.
Ik herken de ware aard van het beestje. Hij is zo'n beestje. Er lopen heel veel van die beestjes in het rond. Overal waar wat te graaien valt en dat niet al teveel moeite kost.
vrijdag 9 december 2016 15:58 schreef Ringo het volgende:
Welke discussie? Ik zie alleen maar harige kerels die elkaar de rug inzepen.
  vrijdag 23 juni 2017 @ 10:23:38 #22
45206 Pietverdriet
Ik wou dat ik een ijsbeer was.
pi_171879676
quote:
0s.gif Op vrijdag 23 juni 2017 10:21 schreef Jaroon het volgende:
Als je mij directeur maakt van een bejaardentehuis ga ik op zijn minst zorgen dat men goed te eten krijgt.
Hij is geen directeur van een bejaardentehuis, hij is interim directeur van een stichting die een serviceflat beheerd. Mensen in een serviceflat kunnen prima zelf zorgen dat ze goed te eten krijgen, het issue is dat deze man het niet toe wil staan dat ze dit doen.
In Baden-Badener Badeseen kann man Baden-Badener baden sehen.
  vrijdag 23 juni 2017 @ 10:24:29 #23
45206 Pietverdriet
Ik wou dat ik een ijsbeer was.
pi_171879698
quote:
0s.gif Op vrijdag 23 juni 2017 10:22 schreef Bart2002 het volgende:

[..]

Ik herken de ware aard van het beestje. Hij is zo'n beestje. Er lopen heel veel van die beestjes in het rond. Overal waar wat te graaien valt en dat niet al teveel moeite kost.
Als jij na 20 jaar dienstverband een vertrekregeling krijgt aangeboden ben je dan ook een graaier?
In Baden-Badener Badeseen kann man Baden-Badener baden sehen.
pi_171879705
quote:
1s.gif Op vrijdag 23 juni 2017 10:23 schreef Pietverdriet het volgende:

[..]

Hij is geen directeur van een bejaardentehuis, hij is interim directeur van een stichting die een serviceflat beheerd. Mensen in een serviceflat kunnen prima zelf zorgen dat ze goed te eten krijgen, het issue is dat deze man het niet toe wil staan dat ze dit doen.
Dat zegt dus iets over de man. Daar wil ik niets mee te maken hebben. Dan ben je fout. Het rare is dat dit soort figuren wel steeds weer banen vinden. Wel in de zwakke sector.
pi_171879713
quote:
1s.gif Op vrijdag 23 juni 2017 10:24 schreef Pietverdriet het volgende:

[..]

Als jij na 20 jaar dienstverband een vertrekregeling krijgt aangeboden ben je dan ook een graaier?
Hangt af van de deal.
  vrijdag 23 juni 2017 @ 10:25:17 #26
45206 Pietverdriet
Ik wou dat ik een ijsbeer was.
pi_171879719
quote:
0s.gif Op vrijdag 23 juni 2017 10:21 schreef Jaroon het volgende:

[..]

Het zijn mensen in een business waar je vaak mag falen.
Mening vermomd als feit.
In Baden-Badener Badeseen kann man Baden-Badener baden sehen.
pi_171879734
quote:
1s.gif Op vrijdag 23 juni 2017 10:25 schreef Pietverdriet het volgende:

[..]

Mening vermomd als feit.
Keiharde realiteit eerder. De banencarrousel. Je weet hoe dat werkt.
vrijdag 9 december 2016 15:58 schreef Ringo het volgende:
Welke discussie? Ik zie alleen maar harige kerels die elkaar de rug inzepen.
  vrijdag 23 juni 2017 @ 10:26:14 #28
45206 Pietverdriet
Ik wou dat ik een ijsbeer was.
pi_171879743
quote:
0s.gif Op vrijdag 23 juni 2017 10:25 schreef Jaroon het volgende:

[..]

Hangt af van de deal.
Leg eens uit
In Baden-Badener Badeseen kann man Baden-Badener baden sehen.
pi_171879753
quote:
1s.gif Op vrijdag 23 juni 2017 10:25 schreef Pietverdriet het volgende:

[..]

Mening vermomd als feit.
Het blijft een mening. Het is niet de harde werkelijke wereld. In het echte bedrijfsleven zie ik bepaalde mensen echt niet snel klimmen. Dan wordt je gewoon afgerekend op wat je doet.
pi_171879785
quote:
1s.gif Op vrijdag 23 juni 2017 10:26 schreef Pietverdriet het volgende:

[..]

Leg eens uit
Als je een reële deal hebt dat je na zeg 10+ jaar een normaal bedrag extra krijgt is dat prima. Maar wat men doet en deed is alles omzeilen om boven de Balkenende norm uit te komen. Dus na een aantal jaar (wat je ook doet) een schandalige bonus.
  vrijdag 23 juni 2017 @ 10:28:36 #31
72545 Megumi
Go Rin No Sho
pi_171879794
quote:
0s.gif Op vrijdag 23 juni 2017 10:21 schreef Jaroon het volgende:

[..]

Het zijn mensen in een business waar je vaak mag falen.
Over de hele linie kiest men vaker niet voor goed maar voor goedkoop. Ook wel bekend als spreadsheet management. Ik zou dat niet direct een directeur verwijten. Maar afwachten wat de rechter hier van gaat vinden.
Wordt als iemand die voortdurend dood is. De ware volgeling van bushidõ sterft elke ochtend en avond opnieuw. En wordt niet gehinderd door angst voor de dood. Yamamoto Tsunetomo's hagakure.
pi_171879824
quote:
1s.gif Op vrijdag 23 juni 2017 10:25 schreef Pietverdriet het volgende:

[..]

Mening vermomd als feit.
Niet helemaal waar, het blijkt al jaren geleden uit onderzoek in zowel de private als publieke sector en dan met name de zorg.

Hoe meer men verdient? des te slechter de prestaties zo bleek.
Nee ik heb geen link voor je, kwam destijds voorbij op fok maar ook op programma's als Radar etc.
pi_171879835
quote:
0s.gif Op vrijdag 23 juni 2017 10:28 schreef Megumi het volgende:

[..]

Over de hele linie kiest men vaker niet voor goed maar voor goedkoop. Ook wel bekend als spreadsheet management. Ik zou dat niet direct een directeur verwijten. Maar afwachten wat de rechter hier van gaat vinden.
En die instelling zou je wel moeten hebben als je directeur wordt van zo'n instelling. Dat lijkt mij ook de uitdaging. Maar je ziet te vaak dat men dat niet heeft. Je moet ook geen directeur van Green Peace worden als je niets met milieu hebt.
  vrijdag 23 juni 2017 @ 10:30:26 #34
45206 Pietverdriet
Ik wou dat ik een ijsbeer was.
pi_171879838
quote:
0s.gif Op vrijdag 23 juni 2017 10:26 schreef Jaroon het volgende:

[..]

Het blijft een mening. Het is niet de harde werkelijke wereld. In het echte bedrijfsleven zie ik bepaalde mensen echt niet snel klimmen. Dan wordt je gewoon afgerekend op wat je doet.
neuh, op resultaten die je bereikt.
In Baden-Badener Badeseen kann man Baden-Badener baden sehen.
pi_171879858
quote:
1s.gif Op vrijdag 23 juni 2017 10:30 schreef Pietverdriet het volgende:

[..]

neuh, op resultaten die je bereikt.
Hetzelfde...... Deze man is niet geschikt voor de functie.
  vrijdag 23 juni 2017 @ 10:32:33 #36
45206 Pietverdriet
Ik wou dat ik een ijsbeer was.
pi_171879891
quote:
0s.gif Op vrijdag 23 juni 2017 10:28 schreef Jaroon het volgende:

[..]

Als je een reële deal hebt dat je na zeg 10+ jaar een normaal bedrag extra krijgt is dat prima. Maar wat men doet en deed is alles omzeilen om boven de Balkenende norm uit te komen. Dus na een aantal jaar (wat je ook doet) een schandalige bonus.
Je haalt vertrekregeling met bonus door elkaar.
In Baden-Badener Badeseen kann man Baden-Badener baden sehen.
  vrijdag 23 juni 2017 @ 10:32:53 #37
72545 Megumi
Go Rin No Sho
pi_171879896
quote:
0s.gif Op vrijdag 23 juni 2017 10:30 schreef Jaroon het volgende:

[..]

En die instelling zou je wel moeten hebben als je directeur wordt van zo'n instelling. Dat lijkt mij ook de uitdaging. Maar je ziet te vaak dat men dat niet heeft. Je moet ook geen directeur van Green Peace worden als je niets met milieu hebt.
Ouderen zorg is een complex verhaal met meer zaken dan alleen dit. Maar goed eten is voor mogelijk kwetsbare mensen belangrijk. Wellicht dat de rechter dit ook meeneemt.
Wordt als iemand die voortdurend dood is. De ware volgeling van bushidõ sterft elke ochtend en avond opnieuw. En wordt niet gehinderd door angst voor de dood. Yamamoto Tsunetomo's hagakure.
pi_171879905
quote:
1s.gif Op vrijdag 23 juni 2017 10:32 schreef Pietverdriet het volgende:

[..]

Je haalt vertrekregeling met bonus door elkaar.
Klopt. Maar die lijn is soms nogal fijn.
  vrijdag 23 juni 2017 @ 10:34:39 #39
72545 Megumi
Go Rin No Sho
pi_171879930
quote:
0s.gif Op vrijdag 23 juni 2017 10:31 schreef Jaroon het volgende:

[..]

Hetzelfde...... Deze man is niet geschikt voor de functie.
Ik zou zeggen eerder een partij in een rechtszaak voorlopig. Toegeven spek en een gehaktbal op een zomerse dag? Zou ik ook niet willen.
Wordt als iemand die voortdurend dood is. De ware volgeling van bushidõ sterft elke ochtend en avond opnieuw. En wordt niet gehinderd door angst voor de dood. Yamamoto Tsunetomo's hagakure.
  vrijdag 23 juni 2017 @ 10:34:47 #40
45206 Pietverdriet
Ik wou dat ik een ijsbeer was.
pi_171879933
quote:
0s.gif Op vrijdag 23 juni 2017 10:31 schreef Jaroon het volgende:

[..]

Hetzelfde...... Deze man is niet geschikt voor de functie.
Nee, dat is niet hetzelfde.
Verder maakt deze man een grote fout door de situatie zo te laten escaleren, typisch bejaardengedrag.
In Baden-Badener Badeseen kann man Baden-Badener baden sehen.
pi_171879934
quote:
0s.gif Op vrijdag 23 juni 2017 10:32 schreef Megumi het volgende:

[..]

Ouderen zorg is een complex verhaal met meer zaken dan alleen dit. Maar goed eten is voor mogelijk kwetsbare mensen belangrijk. Wellicht dat de rechter dit ook meeneemt.
Het is een onderdeel waar ik als directeur van zou zeggen "dat moet goed geregeld zijn voor onze klanten" in elk geval. Niet iets waar je dagelijks mee bezig bent neem ik aan. Men kiest voor de harde aanpak. Van 'klanten'. Dat is nooit goed. Je zorgt voor mensen.
pi_171879960
de Bullywanker;
Focus Interim Management & Advies
Groningen en omgeving, NederlandGezondheidszorg

Huidig Arbiter bij Scheidsgerecht Gezondheidszorg
Vorig Voorzitter Bestuur bij Provinciale Klachtencommissie Friesland, Algemeen Directeur/Bestuurder bij Plantein, Lid Raad van Advies bij De...

Opleiding Masterclass Gezondheidsrecht o.l.v. Prof. Dr. A.J.P. Schrijvers, Masterclass voor Bestuurders van Gezondheidszorginstellingen o.l.v. Prof....


Arbiter bij scheidsgerecht gezondheidszorg>>zorgwekkend. en daar zal hij waarschijnlijk ook wel een paar holmaatjes hebben die het leven van een ander totaal de vernieling in helpt.

Oordeel zelf; http://scheidsgerechtgezondheidszorg.nl/zoeken/?q=Lugies

[ Bericht 11% gewijzigd door Kim-Holland op 23-06-2017 10:41:14 ]
´
pi_171879964
quote:
0s.gif Op vrijdag 23 juni 2017 10:34 schreef Megumi het volgende:

[..]

Ik zou zeggen eerder een partij in een rechtszaak voorlopig. Toegeven spek en een gehaktbal op een zomerse dag? Zou ik ook niet willen.
Men vindt het als groep in het algemeen niet goed. Ik heb wel van die maaltijden die massaal worden gemaakt gegeten. Je overleeft er wel op maar lekker? Dat moet het wel zijn voor oudere mensen. En dat kan je heel makkelijk regelen.
  vrijdag 23 juni 2017 @ 10:36:31 #44
45206 Pietverdriet
Ik wou dat ik een ijsbeer was.
pi_171879973
quote:
0s.gif Op vrijdag 23 juni 2017 10:33 schreef Jaroon het volgende:

[..]

Klopt. Maar die lijn is soms nogal fijn.
Nee, een bonus krijg je voor behaalde resultaten, een vertrekregeling bij beeindiging dienstverband.
In Baden-Badener Badeseen kann man Baden-Badener baden sehen.
pi_171879997
quote:
1s.gif Op vrijdag 23 juni 2017 10:36 schreef Pietverdriet het volgende:

[..]

Nee, een bonus krijg je voor behaalde resultaten, een vertrekregeling bij beeindiging dienstverband.
De scheidslijn is niet geheel duidelijk. Er zijn mensen die enorme premies krijgen terwijl men weinig heeft betekend.
pi_171880009
quote:
1s.gif Op vrijdag 23 juni 2017 10:34 schreef Pietverdriet het volgende:

[..]

Nee, dat is niet hetzelfde.
Verder maakt deze man een grote fout door de situatie zo te laten escaleren, typisch bejaardengedrag.
Die vent is geen bejaarde dus geen typisch bejaardengedrag. Dit gedrag komt vanuit pure haat voor ouderen die niet naar zijn pijpen willen dansen.
´
  vrijdag 23 juni 2017 @ 10:40:29 #47
45206 Pietverdriet
Ik wou dat ik een ijsbeer was.
pi_171880068
Het is trouwens al jaren bekend dat als mensen goed te eten krijgen de besparing op de medische kosten veel groter is dan de meerkosten van goed en vers bereid eten.
Wat deze stichting doet is postzegelmanagement, ze willen besparen op één post waardoor hogere kosten elders ontstaan. Het is een gevolg van de incomptentie van de overheid op dit gebied.
In Baden-Badener Badeseen kann man Baden-Badener baden sehen.
  vrijdag 23 juni 2017 @ 10:41:47 #48
45206 Pietverdriet
Ik wou dat ik een ijsbeer was.
pi_171880100
quote:
0s.gif Op vrijdag 23 juni 2017 10:38 schreef Kim-Holland het volgende:

[..]

Die vent is geen bejaarde dus geen typisch bejaardengedrag. Dit gedrag komt vanuit pure haat voor ouderen die niet naar zijn pijpen willen dansen.
2 juni 2015 was hij twee jaar voor zijn pensioen leeftijd, dan is hij nu pensioengerechtigd en dus bejaard
In Baden-Badener Badeseen kann man Baden-Badener baden sehen.
pi_171880249
quote:
1s.gif Op vrijdag 23 juni 2017 10:40 schreef Pietverdriet het volgende:
Het is trouwens al jaren bekend dat als mensen goed te eten krijgen de besparing op de medische kosten veel groter is dan de meerkosten van goed en vers bereid eten.
Wat deze stichting doet is postzegelmanagement, ze willen besparen op één post waardoor hogere kosten elders ontstaan. Het is een gevolg van de incomptentie van de overheid op dit gebied.
Precies. Het enge is dat je dan bijna gaat denken aan "laat de staat het maar regelen". Want laten we eerlijk zijn. Dan kun je in zijn geheel hele goede deals maken. Maar dat gebeurt niet.
pi_171880331
quote:
1s.gif Op vrijdag 23 juni 2017 10:41 schreef Pietverdriet het volgende:

[..]

2 juni 2015 was hij twee jaar voor zijn pensioen leeftijd, dan is hij nu pensioengerechtigd en dus bejaard
https://nl.wikipedia.org/wiki/Bejaarde
´
pi_171880383
Als je directeur wordt in de zorg moet je focus liggen op de tevredenheid van de klant. De bejaarde in dit geval. Als je dat niet ziet en voelt moet je iets anders gaan doen.
pi_171880474
quote:
0s.gif Op vrijdag 23 juni 2017 10:54 schreef Jaroon het volgende:
Als je directeur wordt in de zorg moet je focus liggen op de tevredenheid van de klant. De bejaarde in dit geval. Als je dat niet ziet en voelt moet je iets anders gaan doen.
Dit is een onderdeel van het probleem. Ouderen kunnen niet zomaar wat gaan vergelijken en hun boeltje pakken. Je mag blij zijn als er ergens plek is, als oudere.
Make my day!
pi_171880530
quote:
1s.gif Op vrijdag 23 juni 2017 10:57 schreef agter het volgende:

[..]

Dit is een onderdeel van het probleem. Ouderen kunnen niet zomaar wat gaan vergelijken en hun boeltje pakken. Je mag blij zijn als er ergens plek is, als oudere.
Ja. Het valt niet mee (ook als je geld hebt) om een leuke plek te vinden voor iemand. Laat staan dat je dan gaat denken over de kwaliteit van het eten. Je gaat er (tot nu toe) toch vanuit dat dat goed is en men vrijheid heeft.
  vrijdag 23 juni 2017 @ 10:59:37 #54
323876 michaelmoore
I want to live a hundred years
pi_171880537
quote:
0s.gif Op vrijdag 23 juni 2017 10:54 schreef Jaroon het volgende:
Als je directeur wordt in de zorg moet je focus liggen op de tevredenheid van de klant. De bejaarde in dit geval. Als je dat niet ziet en voelt moet je iets anders gaan doen.
binj de meeste ligt de focus op inkomsten

en 5 euro per maaltijd is toch mooi met 200 kanten en iedere dag is dat 1000 euro netto

dat is wel 400.000 euro
When people do counterfeiting , they go to jail , when public servants do that they get re-elected
pi_171880558
quote:
0s.gif Op vrijdag 23 juni 2017 10:21 schreef Jaroon het volgende:
Als je mij directeur maakt van een bejaardentehuis ga ik op zijn minst zorgen dat men goed te eten krijgt.
Als jij dan de rest verwaarloost is dat het volgende.
pi_171880561
quote:
0s.gif Op vrijdag 23 juni 2017 10:59 schreef michaelmoore het volgende:

[..]

binj de meeste ligt de focus op inkomsten

en 5 euro per maaltijd is toch mooi met 200 kanten en iedere dag is dat 1000 euro netto

dat is wel 400.000 euro
Ja. Dan kun je hele goede deals maken. Maar als je niet capabel bent doe je dat niet. Dat zijn soms de mensen in de zorg.
pi_171880573
quote:
0s.gif Op vrijdag 23 juni 2017 11:00 schreef john2406 het volgende:

[..]

Als jij dan de rest verwaarloost is dat het volgende.
De rest zou ik niet verwaarlozen.
  vrijdag 23 juni 2017 @ 11:01:06 #58
45206 Pietverdriet
Ik wou dat ik een ijsbeer was.
pi_171880579
quote:
Jouw link:
"Vaak wordt iemand van boven de 65 als bejaard gezien, alhoewel velen het hier ook weer niet mee eens zijn."
Anno 2017 is de pensioenleeftijd 67.
Maar goed, bejaard is geen streng voorgeschreven leeftijd. Maar ik vind een 67 jarige die koppig zijn hakken in het zand zet en niet compromisbereid is, daarmee een situatie als deze te laten escaleren, een bejaarde die typisch bejaardengedrag vertoont.
In Baden-Badener Badeseen kann man Baden-Badener baden sehen.
pi_171880599
quote:
1s.gif Op vrijdag 23 juni 2017 11:01 schreef Pietverdriet het volgende:

[..]

Vaak wordt iemand van boven de 65 als bejaard gezien, alhoewel velen het hier ook weer niet mee eens zijn.
Anno 2017 is de pensioenleeftijd 67.
Maar goed, bejaard is geen streng voorgeschreven leeftijd. Maar ik vind een 67 jarige die koppig zijn hakken in het zand zet en niet compromisbereid is, daarmee een situatie als deze te laten escaleren, een bejaarde die typisch bejaardengedrag vertoont.
Over eten maak je geen compromissen. Of je nu 45 bent of 89.
pi_171880602
quote:
1s.gif Op vrijdag 23 juni 2017 10:24 schreef Pietverdriet het volgende:

[..]

Als jij na 20 jaar dienstverband een vertrekregeling krijgt aangeboden ben je dan ook een graaier?
Ik weet niet of dit al is gebeurt nadat de oprotpremie niet meer verplicht was of is?
pi_171880621
quote:
1s.gif Op vrijdag 23 juni 2017 11:01 schreef Pietverdriet het volgende:

[..]

Jouw link:
"Vaak wordt iemand van boven de 65 als bejaard gezien, alhoewel velen het hier ook weer niet mee eens zijn."
Anno 2017 is de pensioenleeftijd 67.
Maar goed, bejaard is geen streng voorgeschreven leeftijd. Maar ik vind een 67 jarige die koppig zijn hakken in het zand zet en niet compromisbereid is, daarmee een situatie als deze te laten escaleren, een bejaarde die typisch bejaardengedrag vertoont.
Jij bent toch ook niet heel jong meer? Wat verwacht jij dan als je binnenkort echt bejaard bent en in een tehuis zit?
pi_171880634
Dat hij een ijsbeer wordt.
pi_171880672
"33a moeten we behandelen als een ijsbeer. Gewoon heel koud douchen helpt vaak wel"
  vrijdag 23 juni 2017 @ 11:05:13 #64
45206 Pietverdriet
Ik wou dat ik een ijsbeer was.
pi_171880692
quote:
0s.gif Op vrijdag 23 juni 2017 11:02 schreef Jaroon het volgende:

[..]

Over eten maak je geen compromissen. Of je nu 45 bent of 89.
Volgens mij snap je niet wat ik zeg over situatie.
De stichting moet voorzien in maaltijden, bewoners willen zelf hun maaltijden laten komen, de man is niet compromisbereid op dit vlak.
In Baden-Badener Badeseen kann man Baden-Badener baden sehen.
pi_171880699
quote:
1s.gif Op vrijdag 23 juni 2017 11:01 schreef Pietverdriet het volgende:

[..]

Vaak wordt iemand van boven de 65 als bejaard gezien, alhoewel velen het hier ook weer niet mee eens zijn.
Anno 2017 is de pensioenleeftijd 67.
Maar goed, bejaard is geen streng voorgeschreven leeftijd. Maar ik vind een 67 jarige die koppig zijn hakken in het zand zet en niet compromisbereid is, daarmee een situatie als deze te laten escaleren, een bejaarde die typisch bejaardengedrag vertoont.
Dat mag je vinden. Ik zie hem niet als een koppige bejaarde, maar als een gevaarlijke narcist die een gevaar vormt voor de gezondheid van vele mensen.
Dit soort mensen horen niet in de maatschappij maar opgesloten te zitten. :W
´
pi_171880717
quote:
0s.gif Op vrijdag 23 juni 2017 11:04 schreef Jaroon het volgende:
"33a moeten we behandelen als een ijsbeer. Gewoon heel koud douchen helpt vaak wel"
:D
vrijdag 9 december 2016 15:58 schreef Ringo het volgende:
Welke discussie? Ik zie alleen maar harige kerels die elkaar de rug inzepen.
pi_171880719
quote:
1s.gif Op vrijdag 23 juni 2017 11:05 schreef Pietverdriet het volgende:

[..]

Volgens mij snap je niet wat ik zeg over situatie.
De stichting moet voorzien in maaltijden, bewoners willen zelf hun maaltijden laten komen, de man is niet compromisbereid op dit vlak.
Ik denk dat we het wel eens zijn. Het is schandalig.
  vrijdag 23 juni 2017 @ 11:06:08 #68
45206 Pietverdriet
Ik wou dat ik een ijsbeer was.
pi_171880727
quote:
0s.gif Op vrijdag 23 juni 2017 11:02 schreef john2406 het volgende:

[..]

Ik weet niet of dit al is gebeurt nadat de oprotpremie niet meer verplicht was of is?
Is een deal tussen werknemer en werkgever.
In Baden-Badener Badeseen kann man Baden-Badener baden sehen.
pi_171880745
quote:
1s.gif Op vrijdag 23 juni 2017 11:06 schreef Pietverdriet het volgende:

[..]

Is een deal tussen werknemer en werkgever.
Waar je vraagtekens bij mag hebben. Net als wachtgeld regelingen.
pi_171880779
quote:
1s.gif Op vrijdag 23 juni 2017 11:06 schreef Pietverdriet het volgende:

[..]

Is een deal tussen werknemer en werkgever.
Maar niet meer verplicht dan toch?

Ik weet niet of het toen al afgeschaft was trouwens.
  vrijdag 23 juni 2017 @ 11:07:59 #71
45206 Pietverdriet
Ik wou dat ik een ijsbeer was.
pi_171880782
quote:
0s.gif Op vrijdag 23 juni 2017 11:02 schreef Jaroon het volgende:

[..]

Jij bent toch ook niet heel jong meer? Wat verwacht jij dan als je binnenkort echt bejaard bent en in een tehuis zit?
Ik jaag me liever een kogel door mijn kop dan dat ik in een verzorgingstehuis kom
In Baden-Badener Badeseen kann man Baden-Badener baden sehen.
pi_171880797
quote:
1s.gif Op vrijdag 23 juni 2017 11:07 schreef Pietverdriet het volgende:

[..]

Ik jaag me liever een kogel door mijn kop dan in een verzorgingstehuis kom
Daar moet men meer lef voor hebben als voor door te leven.
  vrijdag 23 juni 2017 @ 11:09:00 #73
45206 Pietverdriet
Ik wou dat ik een ijsbeer was.
pi_171880810
quote:
0s.gif Op vrijdag 23 juni 2017 11:06 schreef Jaroon het volgende:

[..]

Waar je vraagtekens bij mag hebben. Net als wachtgeld regelingen.
Je hebt er in principe niets meete maken, is een deal tussen werkgever en werknemer.
In Baden-Badener Badeseen kann man Baden-Badener baden sehen.
pi_171880815
quote:
1s.gif Op vrijdag 23 juni 2017 11:07 schreef Pietverdriet het volgende:

[..]

Ik jaag me liever een kogel door mijn kop dan in een verzorgingstehuis kom
Dat heb ik al vaker gehoort binnen de familie. Toch kan het anders lopen. Daar zit je dan in een tehuis. Het overkwam mijn vader. Toch was hij niet ongelukkig.
pi_171880837
quote:
1s.gif Op vrijdag 23 juni 2017 11:09 schreef Pietverdriet het volgende:

[..]

Je hebt er in principe niets meete maken, is een deal tussen werkgever en werknemer.
Beweer ik dat dan dat ik er iets mee te maken heb?

Als niet meer verplicht, denk ik dat ik het pas zou geven als er iets verzwegen moest worden.
  † In Memoriam † vrijdag 23 juni 2017 @ 11:10:57 #76
409449 Mo_Muffin
For the love of knobs...
pi_171880857
quote:
1s.gif Op vrijdag 23 juni 2017 11:05 schreef Pietverdriet het volgende:

[..]

Volgens mij snap je niet wat ik zeg over situatie.
De stichting moet voorzien in maaltijden, bewoners willen zelf hun maaltijden laten komen, de man is niet compromisbereid op dit vlak.
Wanneer de huismaaltijden goed zouden zijn hebben die oudjes helemaal geen behoefte om zelf hun maaltijden te laten komen.
Ze laten die vooral komen omdat kwaliteit van de huismaaltijden volgens een aanzienlijk deel van de doelgroep niet aan hun wensen voldoen, logischerwijze zou je als bestuurder dat probleem moeten aanpakken.
Maar nee, men gaat een juridische 'strijd' aan met die oudjes en probeert ze te dwingen toch die maaltijden te eten, waar ben je dan in godsnaam mee bezig? 8)7
"Ik zal nooit bij een club gaan die mij als lid accepteert"
pi_171880876
quote:
1s.gif Op vrijdag 23 juni 2017 11:07 schreef Pietverdriet het volgende:

[..]

Ik jaag me liever een kogel door mijn kop dan dat ik in een verzorgingstehuis kom
Wat abrupt. Er zijn ook verzorgingstehuizen waar je wél lekker mag eten. c_/
´
pi_171880886
quote:
1s.gif Op vrijdag 23 juni 2017 11:09 schreef Pietverdriet het volgende:

[..]

Je hebt er in principe niets meete maken, is een deal tussen werkgever en werknemer.
Je mag je wel afvragen of het koosjer is.
  vrijdag 23 juni 2017 @ 11:12:13 #79
45206 Pietverdriet
Ik wou dat ik een ijsbeer was.
pi_171880887
quote:
0s.gif Op vrijdag 23 juni 2017 11:10 schreef john2406 het volgende:

[..]

Beweer ik dat dan dat ik er iets mee te maken heb?

Als niet meer verplicht, denk ik dat ik het pas zou geven als er iets verzwegen moest worden.
Ik quote jou niet knul
In Baden-Badener Badeseen kann man Baden-Badener baden sehen.
  vrijdag 23 juni 2017 @ 11:13:56 #80
45206 Pietverdriet
Ik wou dat ik een ijsbeer was.
pi_171880925
quote:
0s.gif Op vrijdag 23 juni 2017 11:12 schreef Jaroon het volgende:

[..]

Je mag je wel afvragen of het koosjer is.
Je kan je van alles afvragen, maar wat heb ik ermee te maken als jouw werkgever jouw afdeling opheft en jou na tien jaar dienstverband een flinke zak geld meegeeft?
In Baden-Badener Badeseen kann man Baden-Badener baden sehen.
pi_171880934
Men zal als directie vast wel een goede deal hebben dat als men vroegtijdig wordt 'losgelaten' men extra geld krijgt. Maar mensen zoals als dit moet je zonder hulp koud op het ijs zetten.
pi_171880954
quote:
1s.gif Op vrijdag 23 juni 2017 11:13 schreef Pietverdriet het volgende:

[..]

Je kan je van alles afvragen, maar wat heb ik ermee te maken als jouw werkgever jouw afdeling opheft en jou na tien jaar dienstverband een flinke zak geld meegeeft?
Dat is iets anders. Ik doel meer op niet presteren en dan nog een deal hebben.
  vrijdag 23 juni 2017 @ 11:15:07 #83
45206 Pietverdriet
Ik wou dat ik een ijsbeer was.
pi_171880955
quote:
0s.gif Op vrijdag 23 juni 2017 11:11 schreef Kim-Holland het volgende:

[..]

Wat abrupt. Er zijn ook verzorgingstehuizen waar je wél lekker mag eten. c_/
Gaat niet alleen om het eten, ik ben liever dood dan dat ik in een verzorgingstehuis zit te vegeteren
In Baden-Badener Badeseen kann man Baden-Badener baden sehen.
pi_171880978
quote:
1s.gif Op vrijdag 23 juni 2017 11:15 schreef Pietverdriet het volgende:

[..]

Gaat niet alleen om het eten, ik ben liever dood dan dat ik in een verzorgingstehuis zit te vegeteren
Het kan ook leuk zijn Piet. Ik weet niet of je kinderen hebt? Zelfmoord is het dan ook niet. Thuis in het vuil zitten ook niet. Maar het is moeilijk.
  vrijdag 23 juni 2017 @ 11:16:10 #85
45206 Pietverdriet
Ik wou dat ik een ijsbeer was.
pi_171880983
quote:
0s.gif Op vrijdag 23 juni 2017 11:15 schreef Jaroon het volgende:

[..]

Dat is iets anders. Ik doel meer op niet presteren en dan nog een deal hebben.
Niet functioneren en daarom ontslagen worden is wat anders dan een vertrekregeling krijgen.
In Baden-Badener Badeseen kann man Baden-Badener baden sehen.
pi_171880993
quote:
1s.gif Op vrijdag 23 juni 2017 11:15 schreef Pietverdriet het volgende:

[..]

Gaat niet alleen om het eten, ik ben liever dood dan dat ik in een verzorgingstehuis zit te vegeteren
Dat snap ik.
Nuja, jouw leven, jouw keuze. ^O^
´
pi_171881035
quote:
1s.gif Op vrijdag 23 juni 2017 11:16 schreef Pietverdriet het volgende:

[..]

Niet functioneren en daarom ontslagen worden is wat anders dan een vertrekregeling krijgen.
Daar ben jij pissig over omdat je dat waarschijnlijk geheel terecht hebt gehad. Daar doel ik dus ook niet op.
pi_171881064
quote:
0s.gif Op vrijdag 23 juni 2017 11:15 schreef Jaroon het volgende:

[..]

Dat is iets anders. Ik doel meer op niet presteren en dan nog een deal hebben.
Niet voor deze helemaal af te kraken maar wel pas naar 20 jr dat getuigd van 20jr goed of 20 nooit naar gekeken?

Of 19 jr ervan in een andere functie zou ook nu kunnen.

[ Bericht 5% gewijzigd door #ANONIEM op 23-06-2017 11:21:06 ]
pi_171881083
quote:
0s.gif Op vrijdag 23 juni 2017 11:19 schreef john2406 het volgende:

[..]

Niet voor deze helemaal af te kraken maar wel pas naar 20 jr dat getuigd van 20jr goed of 20 nooit naar gekeken?
Dat weet ik niet in dit geval. Ik heb het over het algemeen.
  vrijdag 23 juni 2017 @ 11:20:41 #90
45206 Pietverdriet
Ik wou dat ik een ijsbeer was.
pi_171881097
quote:
0s.gif Op vrijdag 23 juni 2017 11:18 schreef Jaroon het volgende:

[..]

Daar ben jij pissig over omdat je dat waarschijnlijk geheel terecht hebt gehad. Daar doel ik dus ook niet op.
Het gaat niet over mij, het gaat over het verschil tussen ontslagen worden, boventallig verklaard worden met een vertrekregeling en een bonus krijgen.
Je haalt deze drie verschillende zaken door elkaar.
In Baden-Badener Badeseen kann man Baden-Badener baden sehen.
pi_171881105
quote:
1s.gif Op vrijdag 23 juni 2017 11:20 schreef Pietverdriet het volgende:

[..]

Het gaat niet over mij, het gaat over het verschil tussen ontslagen worden, boventallig verklaard worden met een vertrekregeling en een bonus krijgen.
Je haalt deze drie verschillende zaken door elkaar.
Dat gaf ik ook aan.
pi_171881128
Overigens vraag ik me af hoe het met de klachtenprocedure zit.
Hebben de ouderen wel en masse aangegeven dat ze het eten niet lekker vinden?
Make my day!
pi_171881140
quote:
1s.gif Op vrijdag 23 juni 2017 11:21 schreef agter het volgende:
Overigens vraag ik me af hoe het met de klachtenprocedure zit.
Hebben de ouderen wel en masse aangegeven dat ze het eten niet lekker vinden?
Blijkbaar wel. En de directie geeft aan dat men vast zit aan een deal waar die oudere mensen geen zeggenschap in hebben gehad.
pi_171881150
Las ergens dat de relatie met deze verstoord waren dat zal ergens door komen , misschien wel aan hoe men omgegaan is met deze klachten?
pi_171881168
quote:
0s.gif Op vrijdag 23 juni 2017 11:22 schreef john2406 het volgende:
Las ergens dat de relatie met deze verstoord waren dat zal ergens door komen , misschien wel aan hoe men omgegaan is met deze klachten?
Als je mensen dwangsommen gaat opleggen voor het bestellen van eten lijkt mij de relatie aardig verstoord.
  vrijdag 23 juni 2017 @ 11:23:49 #96
45206 Pietverdriet
Ik wou dat ik een ijsbeer was.
pi_171881174
quote:
0s.gif Op vrijdag 23 juni 2017 11:16 schreef Kim-Holland het volgende:

[..]

Dat snap ik.
Nuja, jouw leven, jouw keuze. ^O^
Snap nooit zo goed waarom er zo moeilijk gedaan wordt over vrijwillig de keuze maken niet meer te willen leven als je daar klaar mee bent. Vrijwillige Euthanasie is een mooi en groot goed vind ik.
In Baden-Badener Badeseen kann man Baden-Badener baden sehen.
  vrijdag 23 juni 2017 @ 11:24:46 #97
45206 Pietverdriet
Ik wou dat ik een ijsbeer was.
pi_171881198
quote:
1s.gif Op vrijdag 23 juni 2017 11:21 schreef agter het volgende:
Overigens vraag ik me af hoe het met de klachtenprocedure zit.
Hebben de ouderen wel en masse aangegeven dat ze het eten niet lekker vinden?
Waarom zouden ze dat moeten doen?
In Baden-Badener Badeseen kann man Baden-Badener baden sehen.
pi_171881201
quote:
1s.gif Op vrijdag 23 juni 2017 11:23 schreef Pietverdriet het volgende:

[..]

Snap nooit zo goed waarom er zo moeilijk gedaan wordt over vrijwillig de keuze maken niet meer te willen leven als je daar klaar mee bent. Vrijwillige Euthanasie is een mooi en groot goed vind ik.
Daar ben ik ook heel erg voor. Maar je moet wel een psych evaluatie doen.
  vrijdag 23 juni 2017 @ 11:25:30 #99
45206 Pietverdriet
Ik wou dat ik een ijsbeer was.
pi_171881212
quote:
0s.gif Op vrijdag 23 juni 2017 11:24 schreef Jaroon het volgende:

[..]

Daar ben ik ook heel erg voor. Maar je moet wel een psych evaluatie doen.
Waarom?
In Baden-Badener Badeseen kann man Baden-Badener baden sehen.
pi_171881240
quote:
1s.gif Op vrijdag 23 juni 2017 11:24 schreef Pietverdriet het volgende:

[..]

Waarom zouden ze dat moeten doen?
Omdat me dat de eerste weg lijkt als je contractueel een dienst afneemt en je er niet tevreden over bent.
Dan geef je je de dienstverlener de mogelijkheid de dienst te verbeteren.
Lukt dat niet, dan ontbind je het contract. Of zo.
Make my day!
pi_171881256
quote:
1s.gif Op vrijdag 23 juni 2017 11:25 schreef Pietverdriet het volgende:

[..]

Waarom?
Omdat je ook heel tijdelijk iets kan willen. Mijn vader dacht hetzelfde als jij. Ik ook. Uiteindelijk is hij toch nog twee jaar heel erg gelukkig geweest in een aanleunwoning. Dat had ik niet verwacht.
pi_171881280
quote:
1s.gif Op vrijdag 23 juni 2017 11:26 schreef agter het volgende:

[..]

Omdat me dat de eerste weg lijkt als je contractueel een dienst afneemt en je er niet tevreden over bent.
Dan geef je je de dienstverlener de mogelijkheid de dienst te verbeteren.
Lukt dat niet, dan ontbind je het contract. Of zo.
Wel eens met Piet ze zijn immers niet verplicht het af te nemen, echter die andere regeling ben ik het niet mee eens, ze behoren te mogen hun eten van elders te betrekken is mijn mening!
  vrijdag 23 juni 2017 @ 11:28:10 #103
45206 Pietverdriet
Ik wou dat ik een ijsbeer was.
pi_171881292
quote:
0s.gif Op vrijdag 23 juni 2017 11:27 schreef Jaroon het volgende:

[..]

Omdat je ook heel tijdelijk iets kan willen. Mijn vader dacht hetzelfde als jij. Ik ook. Uiteindelijk is hij toch nog twee jaar heel erg gelukkig geweest in een aanleunwoning. Dat had ik niet verwacht.
Een aanleunwoning is ff wat anders dan een verzorgingstehuis.
In Baden-Badener Badeseen kann man Baden-Badener baden sehen.
pi_171881321
quote:
1s.gif Op vrijdag 23 juni 2017 11:28 schreef Pietverdriet het volgende:

[..]

Een aanleunwoning is ff wat anders dan een verzorgingstehuis.
Het is de tussenstap. Het toegeven aan meer hulp. Het had ook daarna verzorgingstehuis kunnen worden. Niet meer mensen op een kamer natuurlijk. Ik weet niet eens hoe dat werkt.
  vrijdag 23 juni 2017 @ 11:30:18 #105
405488 Kim-Holland
Kiss my ass
pi_171881359
quote:
1s.gif Op vrijdag 23 juni 2017 11:23 schreef Pietverdriet het volgende:

[..]

Snap nooit zo goed waarom er zo moeilijk gedaan wordt over vrijwillig de keuze maken niet meer te willen leven als je daar klaar mee bent. Vrijwillige Euthanasie is een mooi en groot goed vind ik.
Ik doe niet moeilijk, hoor.. ;)
Maar euthanasie is wel wat anders dan een kogel door je hoofd schieten.
Ik ben het volledig met je eens trouwens, dat mensen die ondraaglijk lijden, psychisch/lichamelijk of beide, sneller aan een humaan einde mogen komen.
´
pi_171881408
quote:
0s.gif Op vrijdag 23 juni 2017 11:30 schreef Kim-Holland het volgende:

[..]

Ik doe niet moeilijk, hoor.. ;)
Maar euthanasie is wel wat anders dan een kogel door je hoofd schieten.
Ik ben het volledig met je eens trouwens, dat mensen die ondraaglijk lijden, psychisch/lichamelijk of beide, sneller aan een humaan einde mogen komen.
Dat het al moeilijk is bij langere ellende. En dan heeft iemand vaak zelf de macht niet meer.
  vrijdag 23 juni 2017 @ 11:34:28 #107
61421 icecreamfarmer_NL
VOC mentaliteit
pi_171881473
quote:
1s.gif Op vrijdag 23 juni 2017 10:01 schreef Fer het volgende:

[..]

In de huidige vorm misschien. Maar dan komen er nieuwe moderne keuzes voor.
Ja en die keuzes heten sluiting of dure privé verzorgingshuizen.

Het hele concept kan enigszins betaalbaar blijven door de schaalgrootte.

Overigens als er door verhuurder is geïnvesteerd in zorginfrastructuur dan is koppeling wel toegestaan. Serviceflats hebben/hadden zelfs een uitzondering in de wet en het huurpuntensysteem.
1/10 Van de rappers dankt zijn bestaan in Amerika aan de Nederlanders die zijn voorouders met een cruiseschip uit hun hongerige landen ophaalde om te werken op prachtige plantages.
"Oorlog is de overtreffende trap van concurrentie."
pi_171881502
quote:
1s.gif Op vrijdag 23 juni 2017 11:34 schreef icecreamfarmer_NL het volgende:

[..]

Ja en die keuzes heten sluiting of dure privé verzorgingshuizen.

Het hele concept kan enigszins betaalbaar blijven door de schaalgrootte.

Overigens als er door verhuurder is geïnvesteerd in zorginfrastructuur dan is koppeling wel toegestaan. Serviceflats hebben/hadden zelfs een uitzondering in de wet en het huurpuntensysteem.
Dan zou er een verplichte afname van het eten zijn en die is er niet!
pi_171881510
quote:
0s.gif Op vrijdag 23 juni 2017 11:22 schreef Jaroon het volgende:

[..]

Blijkbaar wel. En de directie geeft aan dat men vast zit aan een deal waar die oudere mensen geen zeggenschap in hebben gehad.
Slechte zaak, er zou gewoon een bewonersraad/familieledenraad moeten zijn, die instemming moet geven mbt zaken zoals hiervan sprake is.
I´m back.
  vrijdag 23 juni 2017 @ 11:36:00 #110
45206 Pietverdriet
Ik wou dat ik een ijsbeer was.
pi_171881525
quote:
1s.gif Op vrijdag 23 juni 2017 11:26 schreef agter het volgende:

[..]

Omdat me dat de eerste weg lijkt als je contractueel een dienst afneemt en je er niet tevreden over bent.
Dan geef je je de dienstverlener de mogelijkheid de dienst te verbeteren.
Lukt dat niet, dan ontbind je het contract. Of zo.
Men hoeft volgens dat contract niet af te nemen.
Als dienstverlener moet je niet gaan zitten wachten tot er veel klachten binnen komen maar zorgen dat je klanten tevreden zijn en weten hoe tevreden ze zijn.
In Baden-Badener Badeseen kann man Baden-Badener baden sehen.
pi_171881530
quote:
1s.gif Op vrijdag 23 juni 2017 11:34 schreef icecreamfarmer_NL het volgende:

[..]

Ja en die keuzes heten sluiting of dure privé verzorgingshuizen.

Het hele concept kan enigszins betaalbaar blijven door de schaalgrootte.

Overigens als er door verhuurder is geïnvesteerd in zorginfrastructuur dan is koppeling wel toegestaan. Serviceflats hebben/hadden zelfs een uitzondering in de wet en het huurpuntensysteem.
Je zou in dit geval meer capabele mensen moeten inhuren die niet gaan dreigen als het over een essentieel iets als eten gaat.
pi_171881588
quote:
0s.gif Op vrijdag 23 juni 2017 11:36 schreef Jaroon het volgende:

[..]

Je zou in dit geval meer capabele mensen moeten inhuren die niet gaan dreigen als het over een essentieel iets als eten gaat.
In deze zal niet direct gedreigd zijn geworden, er zal wel een hele lange weg aan vooraf zijn gegaan.
  vrijdag 23 juni 2017 @ 11:40:12 #113
405488 Kim-Holland
Kiss my ass
pi_171881628
quote:
0s.gif Op vrijdag 23 juni 2017 11:32 schreef Jaroon het volgende:

[..]

Dat het al moeilijk is bij langere ellende. En dan heeft iemand vaak zelf de macht niet meer.
Er kunnen zoveel redenen zijn, dat kun je niet allemaal over 1 kam scheren en behoort dus per persoon bekeken te worden.
Als je docu's hebt bekeken over euthanasie of het zelf in je omgeving hebt meegemaakt moet je weten dat juist heel veel mensen wel degelijk die macht nog hebben.
´
  vrijdag 23 juni 2017 @ 11:42:42 #114
323876 michaelmoore
I want to live a hundred years
pi_171881677
quote:
0s.gif Op vrijdag 23 juni 2017 11:00 schreef Jaroon het volgende:

[..]

Ja. Dan kun je hele goede deals maken.

Maar als je niet capabel bent doe je dat niet.

Dat zijn soms de mensen in de zorg.
als je wel capabel ben dan doe je dat dus wel , voor 400.000 extra , netto
When people do counterfeiting , they go to jail , when public servants do that they get re-elected
pi_171881706
quote:
1s.gif Op vrijdag 23 juni 2017 11:34 schreef icecreamfarmer_NL het volgende:
Overigens als er door verhuurder is geïnvesteerd in zorginfrastructuur dan is koppeling wel toegestaan. Serviceflats hebben/hadden zelfs een uitzondering in de wet en het huurpuntensysteem.
Kan je dan eens je licht laten schijnen over #17? Daar lijkt me toch geen speld tussen te krijgen. Maar wie weet. :)
vrijdag 9 december 2016 15:58 schreef Ringo het volgende:
Welke discussie? Ik zie alleen maar harige kerels die elkaar de rug inzepen.
  vrijdag 23 juni 2017 @ 11:44:33 #116
61421 icecreamfarmer_NL
VOC mentaliteit
pi_171881729
quote:
0s.gif Op vrijdag 23 juni 2017 10:22 schreef Bart2002 het volgende:

[..]

Ik herken de ware aard van het beestje. Hij is zo'n beestje. Er lopen heel veel van die beestjes in het rond. Overal waar wat te graaien valt en dat niet al teveel moeite kost.
Daarom heeft hij 20 jaar daar gewerkt. Sterker nog hij is ontslagen omdat hij tegen verdere schaalvergroting was.

Wat hij hier doet is apart maar eerlijk gezegd zie ik nergens staan dat hij het bij zijn vorige werkgever verbruid heeft m
1/10 Van de rappers dankt zijn bestaan in Amerika aan de Nederlanders die zijn voorouders met een cruiseschip uit hun hongerige landen ophaalde om te werken op prachtige plantages.
"Oorlog is de overtreffende trap van concurrentie."
pi_171881771
Alles hangt gewoon af van de regels die (neem ik aan) voorheen bekend waren. Verplichte afname van het eten. Of) wel betalen maar niet afnemen. Of) de keuze.
Waarom kan er nu zo'n ophef ontstaan. Waren de regels niet duidelijk. Of heeft men de regels niet goed gelezen?
Als je naar een pretpark gaat, ben je ook overgeleverd aan de kookkunsten van de cateraar aldaar. Vaak mag je dan geen meegebrachte etenswaar meenemen. Da's duidelijk bij binnenkomst. Waarom in dit verzorgingshuis zoveel onduidelijkheid?
Je kunt beter één kaars opsteken dan duizend maal de duisternis vervloeken.
pi_171881774
quote:
1s.gif Op vrijdag 23 juni 2017 11:44 schreef icecreamfarmer_NL het volgende:

[..]

Daarom heeft hij 20 jaar daar gewerkt. Sterker nog hij is ontslagen omdat hij tegen verdere schaalvergroting was.

Wat hij hier doet is apart maar eerlijk gezegd zie ik nergens staan dat hij het bij zijn vorige werkgever verbruid heeft m
Misschien is hij een niet typerend voorbeeld van wat ik dacht. Kan best een goede vent zijn maar dat blijkt hier niet vind ik ook.
vrijdag 9 december 2016 15:58 schreef Ringo het volgende:
Welke discussie? Ik zie alleen maar harige kerels die elkaar de rug inzepen.
pi_171881781
quote:
1s.gif Op vrijdag 23 juni 2017 11:44 schreef icecreamfarmer_NL het volgende:

[..]

Daarom heeft hij 20 jaar daar gewerkt. Sterker nog hij is ontslagen omdat hij tegen verdere schaalvergroting was.

Wat hij hier doet is apart maar eerlijk gezegd zie ik nergens staan dat hij het bij zijn vorige werkgever verbruid heeft m
Weet jij of die bij de vorige werkgever die 20 jr in dezelfde functie was?
  Kunstzinnigste/artistiekste user 2022 vrijdag 23 juni 2017 @ 11:47:57 #120
74056 crew  ToT
pi_171881807
quote:
0s.gif Op vrijdag 23 juni 2017 11:46 schreef Twentsche_Ros het volgende:
Alles hangt gewoon af van de regels die (neem ik aan) voorheen bekend waren. Verplichte afname van het eten. Of) wel betalen maar niet afnemen. Of) de keuze.
Waarom kan er nu zo'n ophef ontstaan. Waren de regels niet duidelijk. Of heeft men de regels niet goed gelezen?
Als je naar een pretpark gaat, ben je ook overgeleverd aan de kookkunsten van de cateraar aldaar. Vaak mag je dan geen meegebrachte etenswaar meenemen. Da's duidelijk bij binnenkomst. Waarom in dit verzorgingshuis zoveel onduidelijkheid?
De eigenaar van die serviceflat heeft de keuken blijkbaar anderhalf jaar geleden gesloten waar goed eten gemaakt werd en is toen een contract aangegaan met een leverancier die maaltijden aanleverde die slechter van kwaliteit waren.
De bewoners waren akkoord gegaan met die keuken, niet met die prutboer die de afgelopen anderhalf jaar voer kwam aanleveren.
  vrijdag 23 juni 2017 @ 11:49:49 #121
405488 Kim-Holland
Kiss my ass
pi_171881843
Maar wat ik dan weer niet begrijp..Per 1 juli is de Vondelflat van de gemeente Groningen.
In die laatste week wil die mafklapper, gestuurd door zijn intense haat, deze mensen koste wat het kost voor het gerecht slepen omdat het vreten dat hij zelf niet wenst te vreten, met geweld opdringt aan de ouderen.

Ik hoop dat de gemeente Groningen alvast een nieuwe catering in de arm heeft genomen en die rotzooi van Zinn de rest van de dagen tot 1 juli op de stoep van deze malloot gaat dumpen.
´
pi_171881851
quote:
2s.gif Op vrijdag 23 juni 2017 11:47 schreef ToT het volgende:

[..]

De eigenaar van die serviceflat heeft de keuken blijkbaar anderhalf jaar geleden gesloten waar goed eten gemaakt werd en is toen een contract aangegaan met een leverancier die maaltijden aanleverde die slechter van kwaliteit waren.
De bewoners waren akkoord gegaan met die keuken, niet met die prutboer die de afgelopen anderhalf jaar voer kwam aanleveren.
Ja, maar je weet dat zo'n cateraar kan veranderen. Dan met je een ander verzorgingshuis gaan zoeken. Of bij voorbaat al niet accoord gaan en een verzorgingshuis zoeken waar je wél altijd je eigen eten mag halen van elders.
Je kunt beter één kaars opsteken dan duizend maal de duisternis vervloeken.
  vrijdag 23 juni 2017 @ 11:52:04 #123
45206 Pietverdriet
Ik wou dat ik een ijsbeer was.
pi_171881888
quote:
2s.gif Op vrijdag 23 juni 2017 11:47 schreef ToT het volgende:

[..]

De eigenaar van die serviceflat heeft de keuken blijkbaar anderhalf jaar geleden gesloten waar goed eten gemaakt werd en is toen een contract aangegaan met een leverancier die maaltijden aanleverde die slechter van kwaliteit waren.
De bewoners waren akkoord gegaan met die keuken, niet met die prutboer die de afgelopen anderhalf jaar voer kwam aanleveren.
Dit zie je ook in ziekenhuizen en andere instellingen, postzegelmanagement. Als je mensen in een ziekenhuis goed en vers te eten geeft is het verblijf duidelijk korter, mensen worden eerder beter. In bejaardentehuizen waar men goed en vers kookt is het eten het hoogtepunt van de dag.
In Baden-Badener Badeseen kann man Baden-Badener baden sehen.
  vrijdag 23 juni 2017 @ 11:52:33 #124
45206 Pietverdriet
Ik wou dat ik een ijsbeer was.
pi_171881904
quote:
0s.gif Op vrijdag 23 juni 2017 11:49 schreef Kim-Holland het volgende:
Maar wat ik dan weer niet begrijp..Per 1 juli is de Vondelflat van de gemeente Groningen.
In die laatste week wil die mafklapper, gestuurd door zijn intense haat, deze mensen koste wat het kost voor het gerecht slepen omdat het vreten dat hij zelf niet wenst te vreten, met geweld opdringt aan de ouderen.

Ik hoop dat de gemeente Groningen alvast een nieuwe catering in de arm heeft genomen en die rotzooi van Zinn de rest van de dagen tot 1 juli op de stoep van deze malloot gaat dumpen.
Waarschijnlijk was het de opdracht die hij mee had gekregen.
In Baden-Badener Badeseen kann man Baden-Badener baden sehen.
  vrijdag 23 juni 2017 @ 11:53:17 #125
45206 Pietverdriet
Ik wou dat ik een ijsbeer was.
pi_171881922
quote:
0s.gif Op vrijdag 23 juni 2017 11:49 schreef Twentsche_Ros het volgende:

[..]

Ja, maar je weet dat zo'n cateraar kan veranderen. Dan met je een ander verzorgingshuis gaan zoeken. Of bij voorbaat al niet accoord gaan en een verzorgingshuis zoeken waar je wél altijd je eigen eten mag halen van elders.
Nogmaals, het gaat hier niet om een verzorgingstehuis en er is geen afnameplicht.
In Baden-Badener Badeseen kann man Baden-Badener baden sehen.
pi_171881944
quote:
0s.gif Op vrijdag 23 juni 2017 11:46 schreef Twentsche_Ros het volgende:
Alles hangt gewoon af van de regels die (neem ik aan) voorheen bekend waren. Verplichte afname van het eten. Of) wel betalen maar niet afnemen. Of) de keuze.
Waarom kan er nu zo'n ophef ontstaan. Waren de regels niet duidelijk. Of heeft men de regels niet goed gelezen?
Als je naar een pretpark gaat, ben je ook overgeleverd aan de kookkunsten van de cateraar aldaar. Vaak mag je dan geen meegebrachte etenswaar meenemen. Da's duidelijk bij binnenkomst. Waarom in dit verzorgingshuis zoveel onduidelijkheid?
Bij een pretpark heb je in ieder geval nog keuze uit verschilelnde veel te dure tenten, hier is die keuze niet aanwezig
Rik: Hey guys, wouldn't it be AMAZING if all this money was real?
Vyvyan: Rik, that is the single most predictable and BORING thing anyone could ever say whilst playing Monopoly.
  Kunstzinnigste/artistiekste user 2022 vrijdag 23 juni 2017 @ 11:54:24 #127
74056 crew  ToT
pi_171881947
quote:
0s.gif Op vrijdag 23 juni 2017 11:49 schreef Twentsche_Ros het volgende:

[..]

Ja, maar je weet dat zo'n cateraar kan veranderen. Dan met je een ander verzorgingshuis gaan zoeken. Of bij voorbaat al niet accoord gaan en een verzorgingshuis zoeken waar je wél altijd je eigen eten mag halen van elders.
Als ik een contract aan ga met een bedrijf die lekker eten in eigen keuken bereidt, wil ik niet aan dat zelfde contract vast zitten als die vent ineens besluit die keuken op te doeken en voor het zelfde geld me simpele magnetronhappen door de strot wil duwen en me aanklaagt als ik daar niet mee akkoord ga.

De kwaliteit van het geleverde product is gewijzigd en het wordt ineens door een 2e partij geleverd i.p.v. degene met wie je het contract bent aangegaan. En dat heb je volgens jou maar gewoon te pikken?
pi_171881996
quote:
0s.gif Op vrijdag 23 juni 2017 11:49 schreef Kim-Holland het volgende:
Maar wat ik dan weer niet begrijp..Per 1 juli is de Vondelflat van de gemeente Groningen.
In die laatste week wil die mafklapper, gestuurd door zijn intense haat, deze mensen koste wat het kost voor het gerecht slepen omdat het vreten dat hij zelf niet wenst te vreten, met geweld opdringt aan de ouderen.

Ik hoop dat de gemeente Groningen alvast een nieuwe catering in de arm heeft genomen en die rotzooi van Zinn de rest van de dagen tot 1 juli op de stoep van deze malloot gaat dumpen.
Er zijn er meer wat het wel eten als niet, maar waarom mogen die welke het niet lusten het niet van elders betrekken?
pi_171882064
quote:
2s.gif Op vrijdag 23 juni 2017 11:54 schreef ToT het volgende:

[..]

Als ik een contract aan ga met een bedrijf die lekker eten in eigen keuken bereidt, wil ik niet aan dat zelfde contract vast zitten als die vent ineens besluit die keuken op te doeken en voor het zelfde geld me simpele magnetronhappen door de strot wil duwen en me aanklaagt als ik daar niet mee akkoord ga.

De kwaliteit van het geleverde product is gewijzigd en het wordt ineens door een 2e partij geleverd i.p.v. degene met wie je het contract bent aangegaan. En dat heb je volgens jou maar gewoon te pikken?
Service kan altijd veranderen. Dat weet je van tevoren. Ander verzorgingshuis dan maar. Het blijft natuurlijk een feit dat het allemaal niet sjiek is. Ik probeer alleen het juridische verhaal te ontdekken. Je kunt niet verwachten dat alles onveranderd blijft. De aankleding van een bepaalde gemeenschapszaal kan ook veranderen.
Je kunt beter één kaars opsteken dan duizend maal de duisternis vervloeken.
  Kunstzinnigste/artistiekste user 2022 vrijdag 23 juni 2017 @ 12:02:35 #130
74056 crew  ToT
pi_171882112
quote:
0s.gif Op vrijdag 23 juni 2017 12:00 schreef Twentsche_Ros het volgende:

[..]

Service kan altijd veranderen. Dat weet je van tevoren. Ander verzorgingshuis dan maar. Het blijft natuurlijk een feit dat het allemaal niet sjiek is. Ik probeer alleen het juridische verhaal te ontdekken. Je kunt niet verwachten dat alles onveranderd blijft. De aankleding van een bepaalde gemeenschapszaal kan ook veranderen.
Verhuizen omdat degene met wie je het contract aangaat ineens een product van slechtere kwaliteit aanlevert....Jezus.
Ik denk dat ik maar een serviceflat ga beginnen; lekker eerst gouden bergen beloven en vervolgens bagger aanleveren en zeggen: "Hee je weet vantevoren dat dingen kunnen veranderen! Je hebt het contract getekend en nu wil ik 500 euro boete van jou ontvangen per keer dat je geen gebruik maakt van het voer dat ik jou laat geven!"
  vrijdag 23 juni 2017 @ 12:03:07 #131
45206 Pietverdriet
Ik wou dat ik een ijsbeer was.
pi_171882127
quote:
0s.gif Op vrijdag 23 juni 2017 12:00 schreef Twentsche_Ros het volgende:

[..]

Service kan altijd veranderen. Dat weet je van tevoren. Ander verzorgingshuis dan maar. Het blijft natuurlijk een feit dat het allemaal niet sjiek is. Ik probeer alleen het juridische verhaal te ontdekken. Je kunt niet verwachten dat alles onveranderd blijft. De aankleding van een bepaalde gemeenschapszaal kan ook veranderen.
Het is géén verzorgingstehuis en de dienstverlening is optioneel
In Baden-Badener Badeseen kann man Baden-Badener baden sehen.
  vrijdag 23 juni 2017 @ 12:04:24 #132
405488 Kim-Holland
Kiss my ass
pi_171882154
quote:
0s.gif Op vrijdag 23 juni 2017 11:57 schreef john2406 het volgende:

[..]

Er zijn er meer wat het wel eten als niet, maar waarom mogen die welke het niet lusten het niet van elders betrekken?
Omdat ze niet durven weigeren misschien? of hun uurtje gezelligheid moeten missen aan tafel..monddood gemaakt door de bevelen van de Führer; 'netjes in de rij, doorlopen en niet klagen!'
En ja, je moet toch eten om in leven te blijven, helaas voor de directeur. Als het aan hem lag, lagen deze ouderen allang onder de grond.
´
pi_171882250
quote:
0s.gif Op vrijdag 23 juni 2017 12:04 schreef Kim-Holland het volgende:

[..]
Als het aan hem lag, lagen deze ouderen allang onder de grond.
Dan hoefde deze ook niet meer daar te zijn, zelfs flat kon dan weg.

Slecht nieuws gaat sneller door de monden als goed nieuws!

[ Bericht 5% gewijzigd door #ANONIEM op 23-06-2017 12:08:55 ]
pi_171882272
quote:
2s.gif Op vrijdag 23 juni 2017 12:02 schreef ToT het volgende:

[..]

Verhuizen omdat degene met wie je het contract aangaat ineens een product van slechtere kwaliteit aanlevert....Jezus.
Ik denk dat ik maar een serviceflat ga beginnen; lekker eerst gouden bergen beloven en vervolgens bagger aanleveren en zeggen: "Hee je weet vantevoren dat dingen kunnen veranderen! Je hebt het contract getekend en nu wil ik 500 euro boete van jou ontvangen per keer dat je geen gebruik maakt van het voer dat ik jou laat geven!"
Ik zei al: het is niet netjes. Het gaat er om wat juridisch de mogelijkheden zijn. Als die 500 euro boete niet genoemd is. Dan kan dat natuurlijk niet zomaar.
Maar of eten lekker is of niet, is subjectief. En de service van een flat kan veranderen. Ook je eigen smaak kan veranderen.
Je kunt beter één kaars opsteken dan duizend maal de duisternis vervloeken.
pi_171882288
quote:
0s.gif Op vrijdag 23 juni 2017 11:49 schreef Kim-Holland het volgende:
Maar wat ik dan weer niet begrijp..Per 1 juli is de Vondelflat van de gemeente Groningen.
In die laatste week wil die mafklapper, gestuurd door zijn intense haat, deze mensen koste wat het kost voor het gerecht slepen omdat het vreten dat hij zelf niet wenst te vreten, met geweld opdringt aan de ouderen.

Ik hoop dat de gemeente Groningen alvast een nieuwe catering in de arm heeft genomen en die rotzooi van Zinn de rest van de dagen tot 1 juli op de stoep van deze malloot gaat dumpen.
Huh? Gemeente?

Het pand is verkocht aan een vastgoedbedrijf, gemeente heeft daar niets mee nodig. Er staan 30 appartementen leeg dus men gaat naar een kleiner pand in dezelfde wijk.
“The problem with socialism is that you eventually run out of other people’s money.”
pi_171882334
quote:
0s.gif Op vrijdag 23 juni 2017 12:00 schreef Twentsche_Ros het volgende:

[..]

Service kan altijd veranderen. Dat weet je van tevoren. Ander verzorgingshuis dan maar. Het blijft natuurlijk een feit dat het allemaal niet sjiek is. Ik probeer alleen het juridische verhaal te ontdekken. Je kunt niet verwachten dat alles onveranderd blijft. De aankleding van een bepaalde gemeenschapszaal kan ook veranderen.
Je mag wel verwachten dat kwaliteit niet teveel afwijkt van het origineel gebodene.
“The problem with socialism is that you eventually run out of other people’s money.”
pi_171882364
quote:
2s.gif Op vrijdag 23 juni 2017 12:02 schreef ToT het volgende:

[..]

Verhuizen omdat degene met wie je het contract aangaat ineens een product van slechtere kwaliteit aanlevert....Jezus.
Ik denk dat ik maar een serviceflat ga beginnen; lekker eerst gouden bergen beloven en vervolgens bagger aanleveren en zeggen: "Hee je weet vantevoren dat dingen kunnen veranderen! Je hebt het contract getekend en nu wil ik 500 euro boete van jou ontvangen per keer dat je geen gebruik maakt van het voer dat ik jou laat geven!"
Maak er wel een stichting van dan.
  Kunstzinnigste/artistiekste user 2022 vrijdag 23 juni 2017 @ 12:13:12 #138
74056 crew  ToT
pi_171882454
quote:
0s.gif Op vrijdag 23 juni 2017 12:10 schreef hottentot het volgende:

[..]

Je mag wel verwachten dat kwaliteit niet teveel afwijkt van het origineel gebodene.
En als je een contract aangaat voor iets wat in eigen keuken gemaakt wordt en het wordt ineens extern aangeleverd, lijkt het me dat je daarvoor een nieuw contract aangeboden moet worden.
Je kunt niet zomaar de voorwaarden van een contract eenzijdig aanpassen zonder dat de andere partij er mee akkoord gaat.
Doet me denken aan een verhaal van een roofovervaller in Amerika; die ging een bank beroven omdat zijn werkgever stilzwijgend het contract van zijn ziektekostenverzekering had aangepast zodat de hartoperatie van zijn zoontje ineens niet meer gedekt werd.
  vrijdag 23 juni 2017 @ 12:15:00 #139
405488 Kim-Holland
Kiss my ass
pi_171882511
quote:
0s.gif Op vrijdag 23 juni 2017 12:08 schreef hottentot het volgende:

[..]

Huh? Gemeente?

Het pand is verkocht aan een vastgoedbedrijf, gemeente heeft daar niets mee nodig. Er staan 30 appartementen leeg dus men gaat naar een kleiner pand in dezelfde wijk.
http://www.dvhn.nl/gronin(...)ningen-22304642.html

Vastgoed Groningen inderdaad.
Ik had gelezen over gemeente Groningen. My bad.
Nuja, blijft natuurlijk krankzinnig dat die laatste week nog in het teken moet staan van oudjes pesten.
´
pi_171882528
quote:
0s.gif Op vrijdag 23 juni 2017 12:15 schreef Kim-Holland het volgende:

[..]

http://www.dvhn.nl/gronin(...)ningen-22304642.html

Vastgoed Groningen inderdaad.
Ik had gelezen over gemeente Groningen. My bad.
Nuja, blijft natuurlijk krankzinnig dat die laatste week nog in het teken moet staan van oudjes pesten.
Er is helemaal geen laatste week.
“The problem with socialism is that you eventually run out of other people’s money.”
pi_171882534
quote:
2s.gif Op vrijdag 23 juni 2017 12:13 schreef ToT het volgende:

[..]

En als je een contract aangaat voor iets wat in eigen keuken gemaakt wordt en het wordt ineens extern aangeleverd, lijkt het me dat je daarvoor een nieuw contract aangeboden moet worden.
Je kunt niet zomaar de voorwaarden van een contract eenzijdig aanpassen zonder dat de andere partij er mee akkoord gaat.
Doet me denken aan een verhaal van een roofovervaller in Amerika; die ging een bank beroven omdat zijn werkgever stilzwijgend het contract van zijn ziektekostenverzekering had aangepast zodat de hartoperatie van zijn zoontje ineens niet meer gedekt werd.
Als in het eerste staat dat het bij gelegenheid kan worden aangepast, zorgverzekering, dat ga je al nat!
  vrijdag 23 juni 2017 @ 12:15:52 #142
61421 icecreamfarmer_NL
VOC mentaliteit
pi_171882543
quote:
13s.gif Op vrijdag 23 juni 2017 11:10 schreef Mo_Muffin het volgende:

[..]

Wanneer de huismaaltijden goed zouden zijn hebben die oudjes helemaal geen behoefte om zelf hun maaltijden te laten komen.
Ze laten die vooral komen omdat kwaliteit van de huismaaltijden volgens een aanzienlijk deel van de doelgroep niet aan hun wensen voldoen, logischerwijze zou je als bestuurder dat probleem moeten aanpakken.
Maar nee, men gaat een juridische 'strijd' aan met die oudjes en probeert ze te dwingen toch die maaltijden te eten, waar ben je dan in godsnaam mee bezig? 8)7
En dit natuurlijk. Overigens kunnen er budgettaire limieten zijn. In dit soort flats gaan de bewoners ook vaak over de prijzen en dan krijg je dit soort taferelen.
1/10 Van de rappers dankt zijn bestaan in Amerika aan de Nederlanders die zijn voorouders met een cruiseschip uit hun hongerige landen ophaalde om te werken op prachtige plantages.
"Oorlog is de overtreffende trap van concurrentie."
pi_171882582
quote:
2s.gif Op vrijdag 23 juni 2017 12:13 schreef ToT het volgende:

[..]

En als je een contract aangaat voor iets wat in eigen keuken gemaakt wordt en het wordt ineens extern aangeleverd, lijkt het me dat je daarvoor een nieuw contract aangeboden moet worden.
Je kunt niet zomaar de voorwaarden van een contract eenzijdig aanpassen zonder dat de andere partij er mee akkoord gaat.
Doet me denken aan een verhaal van een roofovervaller in Amerika; die ging een bank beroven omdat zijn werkgever stilzwijgend het contract van zijn ziektekostenverzekering had aangepast zodat de hartoperatie van zijn zoontje ineens niet meer gedekt werd.
Is dat met die "catering-wissel" ook stilzwijgend gegaan. Volgens mij niet.
Bovendien is "wel of niet een hartoperatie" iets wat zwart/wit is. Een wijziging van het menu is subjectief qua smaak-beleving. Net als nieuwe vloerbedekking in de samenkomst-zaal.
Je kunt beter één kaars opsteken dan duizend maal de duisternis vervloeken.
pi_171882591
quote:
0s.gif Op vrijdag 23 juni 2017 11:40 schreef Kim-Holland het volgende:

[..]

Er kunnen zoveel redenen zijn, dat kun je niet allemaal over 1 kam scheren en behoort dus per persoon bekeken te worden.
Als je docu's hebt bekeken over euthanasie of het zelf in je omgeving hebt meegemaakt moet je weten dat juist heel veel mensen wel degelijk die macht nog hebben.
Vaak niet zelf meer. Wel de macht aan te geven dat men het wil. Dat kan gelukkig ook.
pi_171882622
quote:
0s.gif Op vrijdag 23 juni 2017 11:42 schreef michaelmoore het volgende:

[..]

als je wel capabel ben dan doe je dat dus wel , voor 400.000 extra , netto
Als je wel capabel bent zorg je ervoor dat dit soort zaken de media niet halen.
  vrijdag 23 juni 2017 @ 12:20:23 #146
323876 michaelmoore
I want to live a hundred years
pi_171882655
quote:
0s.gif Op vrijdag 23 juni 2017 12:19 schreef Jaroon het volgende:

[..]

Als je wel capabel bent zorg je ervoor dat dit soort zaken de media niet halen.
inderdaad , dan heb je twee aan bieders waar je 4 euro per maaltijd van krijg, zodat men kan kiezen , uit twee corrupte aaanbieders
When people do counterfeiting , they go to jail , when public servants do that they get re-elected
pi_171882656
quote:
0s.gif Op vrijdag 23 juni 2017 12:19 schreef Jaroon het volgende:

[..]

Als je wel capabel bent zorg je ervoor dat dit soort zaken de media niet halen.
Dat is moeilijk, de verrader slaapt namelijk niet.
  Kunstzinnigste/artistiekste user 2022 vrijdag 23 juni 2017 @ 12:20:48 #148
74056 crew  ToT
pi_171882665
quote:
0s.gif Op vrijdag 23 juni 2017 12:17 schreef Twentsche_Ros het volgende:

[..]

Is dat met die "catering-wissel" ook stilzwijgend gegaan. Volgens mij niet.
Bovendien is "wel of niet een hartoperatie" iets wat zwart/wit is. Een wijziging van het menu is subjectief qua smaak-beleving. Net als nieuwe vloerbedekking in de samenkomst-zaal.
Eigen keuken versus een simpele hap bij een externe leverancier lijkt me niet echt subjectief.
En dat zal vast niet stilzwijgend zijn gegaan, maar zelfs al zeg je dat je dingen gaat veranderen, dan lijkt het me niet dat je zomaar alles kunt doen en verwachten dat het contract geldig blijft.
pi_171882689
quote:
0s.gif Op vrijdag 23 juni 2017 12:20 schreef john2406 het volgende:

[..]

Dat is moeilijk, de verrader slaapt namelijk niet.
Dan moet je zo'n bejaarde ophitser gewoon persoonlijk bedreigen. Ook een optie.
  vrijdag 23 juni 2017 @ 12:21:43 #150
323876 michaelmoore
I want to live a hundred years
pi_171882693
quote:
0s.gif Op vrijdag 23 juni 2017 12:20 schreef john2406 het volgende:

[..]

Dat is moeilijk, de verrader slaapt namelijk niet.
zulke zak en zouden via een openbare aanbesteding moeten gaan
When people do counterfeiting , they go to jail , when public servants do that they get re-elected
pi_171882708
quote:
2s.gif Op vrijdag 23 juni 2017 12:20 schreef ToT het volgende:

[..]

Eigen keuken versus een simpele hap bij een externe leverancier lijkt me niet echt subjectief.
En dat zal vast niet stilzwijgend zijn gegaan, maar zelfs al zeg je dat je dingen gaat veranderen, dan lijkt het me niet dat je zomaar alles kunt doen en verwachten dat het contract geldig blijft.
Dat is het. Natuurlijk kan je het dan uitbesteden. Dan moet je wel de optie nemen er uit te stappen.
pi_171882712
quote:
0s.gif Op vrijdag 23 juni 2017 12:21 schreef Jaroon het volgende:

[..]

Dan moet je zo'n bejaarde ophitser gewoon persoonlijk bedreigen. Ook een optie.
Dat hoeft helemaal niet kenbaar gemaakt te worden waar de info vandaan is gekomen.
pi_171882717
quote:
0s.gif Op vrijdag 23 juni 2017 12:21 schreef michaelmoore het volgende:

[..]

zulke zak en zouden via een openbare aanbesteding moeten gaan
Dat zegt dan nog niets over kwaliteit. Sterker nog.....waarschijnlijk minder.
pi_171882724
quote:
0s.gif Op vrijdag 23 juni 2017 12:22 schreef john2406 het volgende:

[..]

Dat hoeft helemaal niet kenbaar gemaakt te worden waar de info vandaan is gekomen.
In dit geval geven meerdere mensen het aan.
pi_171882738
quote:
0s.gif Op vrijdag 23 juni 2017 12:22 schreef Jaroon het volgende:

[..]

Dat zegt dan nog niets over kwaliteit. Sterker nog.....waarschijnlijk minder.
Welke kwaliteit die van de achterzak of van het eten?
pi_171882781
quote:
0s.gif Op vrijdag 23 juni 2017 12:23 schreef john2406 het volgende:

[..]

Welke kwaliteit die van de achterzak of van het eten?
Kwaliteit van het eten natuurlijk. Natuurlijk komt er dan iemand die het heel goedkoop kan leveren.
pi_171882808
quote:
0s.gif Op vrijdag 23 juni 2017 12:25 schreef Jaroon het volgende:

[..]

Kwaliteit van het eten natuurlijk. Natuurlijk komt er dan iemand die het heel goedkoop kan leveren.
Die iemand is hier nog niet gekomen.
“The problem with socialism is that you eventually run out of other people’s money.”
pi_171882815
quote:
0s.gif Op vrijdag 23 juni 2017 12:25 schreef Jaroon het volgende:

[..]

Kwaliteit van het eten natuurlijk. Natuurlijk komt er dan iemand die het heel goedkoop kan leveren.
Bij een stichting zou dat toch helemaal geen discussie zijn goedkoop?
pi_171882822
quote:
0s.gif Op vrijdag 23 juni 2017 12:26 schreef hottentot het volgende:

[..]

Die iemand is hier nog niet gekomen.
Waarschijnlijk is het wel goedkoop. Daarom is de kwaliteit blijkbaar beneden par.
pi_171882853
quote:
0s.gif Op vrijdag 23 juni 2017 12:26 schreef john2406 het volgende:

[..]

Bij een stichting zou dat toch helemaal geen discussie zijn goedkoop?
Dat is de vraag. Als iemand geld in zijn zak steekt...... Je hebt gewoon te maken met een leverancier.
pi_171882954
quote:
0s.gif Op vrijdag 23 juni 2017 12:20 schreef michaelmoore het volgende:

[..]

inderdaad , dan heb je twee aan bieders waar je 4 euro per maaltijd van krijg, zodat men kan kiezen , uit twee corrupte aaanbieders
Dat hoeft niet corrupt te zijn. Dat zijn gewoon leveranciers. Corruptie ontstaat pas als je een kick back krijgt van zo'n bedrijf als directie. Daarnaast ga je niet direct een vast contract aan met zo'n bedrijf. Dat test je uit.
pi_171882981
Die directie lijken mij mensen die in de horeca moeten gaan.
  vrijdag 23 juni 2017 @ 12:35:51 #163
323876 michaelmoore
I want to live a hundred years
pi_171883009
quote:
0s.gif Op vrijdag 23 juni 2017 12:23 schreef john2406 het volgende:

[..]

Welke kwaliteit die van de achterzak of van het eten?
quote:
0s.gif Op vrijdag 23 juni 2017 12:22 schreef Jaroon het volgende:

[..]

Dat zegt dan nog niets over kwaliteit. Sterker nog.....waarschijnlijk minder.
als de klanten in de aanbesteding betrokken worden zeker wel, anders zijn ze de account het jaar erop kwijt
When people do counterfeiting , they go to jail , when public servants do that they get re-elected
pi_171883016
Hebben mensen het artikel van tros radar inmiddels gelezen? Daar wordt klip en klaar vermeldt dat de huurcontracten daarop(overgang eigen keuken naar masltijdservices) zijn aangepast.

Gezien dat niet eenzijdig kan zijn de bewoners dus akkoord gegaan.
pi_171883020
quote:
0s.gif Op vrijdag 23 juni 2017 12:35 schreef michaelmoore het volgende:

[..]

als de klanten in de aanbesteding betrokken worden zeker wel, anders zijn ze de account het jaar erop kwijt
Ja. Dat is een goede optie. En dan geef je zo'n bedrijf 3 maanden de kans en dan evalueer je dat.
  vrijdag 23 juni 2017 @ 12:37:24 #166
323876 michaelmoore
I want to live a hundred years
pi_171883034
quote:
0s.gif Op vrijdag 23 juni 2017 12:36 schreef Jaroon het volgende:

[..]

Ja. Dat is een goede optie. En dan geef je zo'n bedrijf 3 maanden de kans en dan evalueer je dat.
klopt

en dat kan dus alsnog gaan gebeuren

en moet gebeuren
When people do counterfeiting , they go to jail , when public servants do that they get re-elected
pi_171883036
quote:
0s.gif Op vrijdag 23 juni 2017 12:36 schreef icloud het volgende:
Hebben mensen het artikel van tros radar inmiddels gelezen? Daar wordt klip en klaar vermeldt dat de huurcontracten daarop(overgang eigen keuken naar masltijdservices) zijn aangepast.

Gezien dat niet eenzijdig kan zijn de bewoners dus akkoord gegaan.
Zal best ik wacht een evt rechtzaak af.
pi_171883045
quote:
0s.gif Op vrijdag 23 juni 2017 12:36 schreef icloud het volgende:
Hebben mensen het artikel van tros radar inmiddels gelezen? Daar wordt klip en klaar vermeldt dat de huurcontracten daarop(overgang eigen keuken naar masltijdservices) zijn aangepast.

Gezien dat niet eenzijdig kan zijn de bewoners dus akkoord gegaan.
Dat maakt het nog niet rechtsgeldig. Men wist waarschijnlijk niet dat men tekende voor slecht eten.
  vrijdag 23 juni 2017 @ 12:38:10 #169
61421 icecreamfarmer_NL
VOC mentaliteit
pi_171883058
quote:
0s.gif Op vrijdag 23 juni 2017 11:43 schreef Bart2002 het volgende:

[..]

Kan je dan eens je licht laten schijnen over #17? Daar lijkt me toch geen speld tussen te krijgen. Maar wie weet. :)
Quote graag want ik zie geen post nummers op mobiel.
1/10 Van de rappers dankt zijn bestaan in Amerika aan de Nederlanders die zijn voorouders met een cruiseschip uit hun hongerige landen ophaalde om te werken op prachtige plantages.
"Oorlog is de overtreffende trap van concurrentie."
  vrijdag 23 juni 2017 @ 12:38:22 #170
323876 michaelmoore
I want to live a hundred years
pi_171883064
quote:
0s.gif Op vrijdag 23 juni 2017 12:36 schreef icloud het volgende:
Hebben mensen het artikel van tros radar inmiddels gelezen? Daar wordt klip en klaar vermeldt dat de huurcontracten daarop(overgang eigen keuken naar masltijdservices) zijn aangepast.

Gezien dat niet eenzijdig kan zijn de bewoners dus akkoord gegaan.
dan zijn de bewoners nog niet akkoord met de keuze van deze aanbieder he
When people do counterfeiting , they go to jail , when public servants do that they get re-elected
pi_171883071
quote:
0s.gif Op vrijdag 23 juni 2017 12:37 schreef Jaroon het volgende:

[..]

Dat maakt het nog niet rechtsgeldig. Men wist waarschijnlijk niet dat men tekende voor slecht eten.
Dat bepaald een rechter, niet jij.
pi_171883082
quote:
0s.gif Op vrijdag 23 juni 2017 12:38 schreef michaelmoore het volgende:

[..]

dan zijn de bewoners niet acccoord met de keuze van deze aanbieder he
De bewoners hebben geen enkele relatie met de leverancier laat staan inspraak.
  vrijdag 23 juni 2017 @ 12:39:15 #173
323876 michaelmoore
I want to live a hundred years
pi_171883087
quote:
0s.gif Op vrijdag 23 juni 2017 12:38 schreef icloud het volgende:

[..]

Dat bepaald een rechter, niet jij.
Dat bepalen de KLANTEN, de BEWONERS
When people do counterfeiting , they go to jail , when public servants do that they get re-elected
pi_171883093
quote:
0s.gif Op vrijdag 23 juni 2017 12:38 schreef icloud het volgende:

[..]

Dat bepaald een rechter, niet jij.
De rechter gaat daar zeker in mee. Je had redelijk tot goed eten en je tekent weer. Dan moet dat aan de verwachting voldoen. Nogmaals de vraag waarom jij hier zo fel over bent?
  vrijdag 23 juni 2017 @ 12:39:51 #175
323876 michaelmoore
I want to live a hundred years
pi_171883095
quote:
0s.gif Op vrijdag 23 juni 2017 12:39 schreef icloud het volgende:

[..]

De bewoners hebben geen enkele relatie met de leverancier laat staan inspraak.
Dan zal dat nu moeten veranderen en kiezen voor een beter aanbieder
When people do counterfeiting , they go to jail , when public servants do that they get re-elected
pi_171883102
quote:
0s.gif Op vrijdag 23 juni 2017 12:39 schreef icloud het volgende:

[..]

De bewoners hebben geen enkele relatie met de leverancier laat staan inspraak.
Dus kan men de directie aansprakelijk stellen.
pi_171883104
quote:
0s.gif Op vrijdag 23 juni 2017 12:39 schreef michaelmoore het volgende:

[..]

Dat bepalen de KLANTEN, de BEWONERS
Rechtsgeldigheid van bepaalde contracten wordt nog altijd beoordeeld door een rechter niet door toeterkraaien.
pi_171883110
quote:
0s.gif Op vrijdag 23 juni 2017 12:39 schreef icloud het volgende:

[..]

De bewoners hebben geen enkele relatie met de leverancier laat staan inspraak.
Wie heeft dat dan wel?
pi_171883113
quote:
0s.gif Op vrijdag 23 juni 2017 12:40 schreef icloud het volgende:

[..]

Rechtsgeldigheid van bepaalde contracten wordt nog altijd beoordeeld door een rechter niet door toeterkraaien.
Dit is niet rechtsgeldig. Dan had men hetzelfde eten in kwaliteit moeten geven.
pi_171883146
quote:
0s.gif Op vrijdag 23 juni 2017 12:39 schreef michaelmoore het volgende:

[..]

Dan zal dat nu moeten veranderen en kiezen voor een beter aanbieder
quote:
0s.gif Op vrijdag 23 juni 2017 12:40 schreef Jaroon het volgende:

[..]

Dus kan men de directie aansprakelijk stellen.
De bewoners hebben een contractuele relatie met de stichting niet met de leverancier, hoe de stichting zijn plichten van het contract effectueert moeten zij zelf weten.(inhuur, cateraar, zelf koken, iets anders, het mag allemaal).

Dus klachten kunnen nimmer rechtsreeks naar de leverancier, klachten bij de directie is de enige optie.
pi_171883151
quote:
0s.gif Op vrijdag 23 juni 2017 12:40 schreef john2406 het volgende:

[..]

Wie heeft dat dan wel?
De stichting.
pi_171883163
quote:
1s.gif Op vrijdag 23 juni 2017 12:38 schreef icecreamfarmer_NL het volgende:

[..]

Quote graag want ik zie geen post nummers op mobiel.
Wat staat er in het contract?
We hebben directeur Berend Lugies ook gesproken. In een brief die hij op 1 december 2015 heeft verstuurd naar alle bewoners informeert hij over de wijzigingen per 1 januari 2016. 'Voor wat betreft de afname van diensten kunt u kiezen. U kunt een dienst wel of niet afnemen.' Een paar regels daaronder staat 'Wilt u de diensten niet van de Vondelflat afnemen dan is het niet toegestaan dit bij derden van buiten de Vondelflat af te nemen.'

Die laatste zin lijkt "onredelijk bezwarend" en zal niet houdbaar blijken.
Als iemand besluit om moverende redenen de maaltijdservice niet af te nemen dan is dat dus toegestaan (dat staat er). Op dat moment doe je geen zaken (meer). Er is dus geen overeenkomst. Dus bepaal je zelf hoe je je voedsel regelt. Dat is natuurlijk al vele malen gezegd hier omdat dat de enige juiste redenatie is m.i.

Hier staat het hele verhaal duidelijk uitgelegd:

https://radar.avrotros.nl(...)ten-in-serviceflats/

Ik zag de vergelijking al voorbij komen en dat was een goede: het is alsof NUON zegt: u bent niet verplicht om stroom bij ons af te nemen. MAAR als u niet voor ons kiest is het verboden om stroom elders af te nemen. Als je het zo brengt snapt iedereen het opeens wel. Deze "clausule" is precies hetzelfde.
vrijdag 9 december 2016 15:58 schreef Ringo het volgende:
Welke discussie? Ik zie alleen maar harige kerels die elkaar de rug inzepen.
pi_171883165
quote:
0s.gif Op vrijdag 23 juni 2017 12:42 schreef icloud het volgende:

[..]

[..]

De bewoners hebben een contractuele relatie met de stichting niet met de leverancier, hoe de stichting zijn plichten van het contract effectueert moeten zij zelf weten.(inhuur, zelf koken, iets anders, het mag allemaal).

Dus klachten kunnen nimmer rechtsreeks naar de leverancier, klachten bij de directie is de enige optie.
Men klaagt de leverancier ook niet aan. Die kan elke dag een portie friet brengen. Dat is zijn probleem niet. Wel de deal met dit tehuis.
pi_171883166
quote:
0s.gif Op vrijdag 23 juni 2017 12:42 schreef icloud het volgende:

[..]

[..]

Dus klachten kunnen nimmer rechtsreeks naar de leverancier, klachten bij de directie is de enige optie.
Waar is deze stichting bij aangesloten?
pi_171883178
"Stichting" (als het dat al is) betekend niet dat je alles mag doen.
pi_171883185
quote:
0s.gif Op vrijdag 23 juni 2017 12:42 schreef icloud het volgende:

[..]

De stichting.
Zelfs die is ergens bij aangesloten anders geen stichting, daar kunnen de klachten ook gedeponeerd worden.
pi_171883192
quote:
0s.gif Op vrijdag 23 juni 2017 12:44 schreef john2406 het volgende:

[..]

Zelfs die is ergens bij aangesloten anders geen stichting, daar kunnen de klachten ook gedeponeerd worden.
De stichting is nergens bij aangesloten, een stichting is een zelfstandig rechtspersoon.
pi_171883211
Gewoon een paar tredes overslaan dus.
pi_171883214
Waar hebben we het over? Oudere mensen die gewoon normaal en lekker willen eten. Als daar al discussie over is...... Met 1 iemand dan...
pi_171883222
quote:
0s.gif Op vrijdag 23 juni 2017 12:44 schreef Jaroon het volgende:
"Stichting" (als het dat al is) betekend niet dat je alles mag doen.
Dat is het maar dat had je zelf ook kunnen uitzoeken, nee die mogen inderdaad niet alles maar een rechter en de wet bepalen waar de grens ligt.
pi_171883234
quote:
0s.gif Op vrijdag 23 juni 2017 12:44 schreef icloud het volgende:

[..]

De stichting is nergens bij aangesloten, een stichting is een zelfstandig rechtspersoon.
O zit dat zo inmekaar, snel koffers pakken en het pand leeg achterlaten mensen.
pi_171883248
quote:
0s.gif Op vrijdag 23 juni 2017 12:45 schreef icloud het volgende:

[..]

Dat is het maar dat had je zelf ook kunnen uitzoeken, nee die mogen inderdaad niet alles maar een rechter en de wet bepalen waar de grens ligt.
Die grens ligt hier. Dat weet je zelf ook wel. Dit gaat men als stichting verliezen. Maar waarom ben jij zo verdedigend over slecht eten voor ouderen?
  vrijdag 23 juni 2017 @ 12:50:58 #193
321876 Cherna
Fuck the System
pi_171883340
Die hele constructie van het concept is waardeloos. Als je de website bekijkt van deze kolos uit de jaren 50 en 60 dan zou ik al heel wat vragen hebben over de service

De huurprijzen, servicekosten, klusjesman etc zijn allemaal. Aparte posten. Op die manier kun je ouderen behoorlijk op kosten jaren.

Als de wc doorloopt zou dat onder de huur/service kosten zitten. Maar ja als dan een 88 jarige een klusjesman of huismeester laat komen en hij word niet geadviseerd mag hij nogmaals betalen. Want zo gaat het vaak.

En de huurprijzen en servicekosten van deze hoogbouw zijn niet mals voor 45m2 als we het over Groningen hebben. Daar komt nog bovenop wanneer je zorg nodig hebt vsn thuishulp kan dat maar dan moet je verplicht afnemen wat je voorgedragen word. Prima verdienmodel maar voor klanten niet al te best van opzet.
krik, krak, sjiemela, sjiemela, sjiemela
krik, krak, sjiemela, sjiemela
pi_171883420
quote:
1s.gif Op vrijdag 23 juni 2017 12:50 schreef Cherna het volgende:
Die hele constructie van het concept is waardeloos. Als je de website bekijkt van deze kolos uit de jaren 50 en 60 dan zou ik al heel wat vragen hebben over de service

De huurprijzen, servicekosten, klusjesman etc zijn allemaal. Aparte posten. Op die manier kun je ouderen behoorlijk op kosten jaren.

Als de wc doorloopt zou dat onder de huur/service kosten zitten. Maar ja als dan een 88 jarige een klusjesman of huismeester laat komen en hij word niet geadviseerd mag hij nogmaals betalen. Want zo gaat het vaak.

En de huurprijzen en servicekosten van deze hoogbouw zijn niet mals voor 45m2 als we het over Groningen hebben. Daar komt nog bovenop wanneer je zorg nodig hebt vsn thuishulp kan dat maar dan moet je verplicht afnemen wat je voorgedragen word. Prima verdienmodel maar voor klanten niet al te best van opzet.
Wat rekend men werkelijk voor maaltijden?
pi_171883426
quote:
1s.gif Op vrijdag 23 juni 2017 12:50 schreef Cherna het volgende:
Die hele constructie van het concept is waardeloos. Als je de website bekijkt van deze kolos uit de jaren 50 en 60 dan zou ik al heel wat vragen hebben over de service

De huurprijzen, servicekosten, klusjesman etc zijn allemaal. Aparte posten. Op die manier kun je ouderen behoorlijk op kosten jaren.

Als de wc doorloopt zou dat onder de huur/service kosten zitten. Maar ja als dan een 88 jarige een klusjesman of huismeester laat komen en hij word niet geadviseerd mag hij nogmaals betalen. Want zo gaat het vaak.

En de huurprijzen en servicekosten van deze hoogbouw zijn niet mals voor 45m2 als we het over Groningen hebben. Daar komt nog bovenop wanneer je zorg nodig hebt vsn thuishulp kan dat maar dan moet je verplicht afnemen wat je voorgedragen word. Prima verdienmodel maar voor klanten niet al te best van opzet.
Niet zo negatief zeg, als men die mensjes de laatste dagen nog wat stroop om de mond smeren doet, en ze hebben geen nabestaanden zetten ze misschien wel het kapitaal wat ze hebben op mijn naam?
  vrijdag 23 juni 2017 @ 12:54:45 #196
321876 Cherna
Fuck the System
pi_171883430
Maw 3 hoog achter en een kleffe hap met een behoorlijke prijs en bepaalde verplichte afname als ik die nodig heb dan zou ik mij net als Piet bedanken.
krik, krak, sjiemela, sjiemela, sjiemela
krik, krak, sjiemela, sjiemela
pi_171883450
quote:
0s.gif Op vrijdag 23 juni 2017 12:54 schreef john2406 het volgende:

[..]

Niet zo negatief zeg, als men die mensjes de laatste dagen nog wat stroop om de mond smeren doet, en ze hebben geen nabestaanden zetten ze misschien wel het kapitaal wat ze hebben op mijn naam?
Dan moet je daar wel zijn en hulp geven......dat heet vrijwilligerswerk.
pi_171883475
quote:
0s.gif Op vrijdag 23 juni 2017 12:54 schreef Cherna het volgende:
Maw 3 hoog achter en een kleffe hap met een behoorlijke prijs en bepaalde verplichte afname als ik die nodig heb dan zou ik mij net als Piet bedanken.
Iedereen bedankt daarvoor. Totdat je in die positie zit en niet zoals Piet van plan is een pistool in je mond stopt.
pi_171883479
quote:
0s.gif Op vrijdag 23 juni 2017 12:55 schreef Jaroon het volgende:

[..]

Dan moet je daar wel zijn en hulp geven......dat heet vrijwilligerswerk.
Van de stichting mag men dat niet de klusjesman van het huis mag dat alleen toch?

[ Bericht 0% gewijzigd door #ANONIEM op 23-06-2017 12:57:06 ]
pi_171883504
quote:
0s.gif Op vrijdag 23 juni 2017 12:56 schreef john2406 het volgende:

[..]

Van de stichting mag men dat niet de klusjes man van het huis mag dat alleen toch?
De klusjesman masseert niet denk ik.
pi_171883521
quote:
0s.gif Op vrijdag 23 juni 2017 12:57 schreef Jaroon het volgende:

[..]

De klusjesman masseert niet denk ik.
Masseren men hoeft ze maar aan te horen en eten te halen, dan is men al half binnen.
pi_171883545
quote:
0s.gif Op vrijdag 23 juni 2017 12:58 schreef john2406 het volgende:

[..]

Masseren men hoeft ze maar aan te horen en eten te halen, dan is men al half binnen.
Dat ook. Ik dacht bij mijn vader ook dat zijn hulp er met de erfenis van zou door gaan. Gewoon omdat ze er vaak was.
pi_171883583
quote:
0s.gif Op vrijdag 23 juni 2017 12:59 schreef Jaroon het volgende:

[..]

Dat ook. Ik dacht bij mijn vader ook dat zijn hulp er met de erfenis van zou door gaan. Gewoon omdat ze er vaak was.
Zo weinig vertrouwen in je vader, en hoe lang is het geleden dat die overleden is, als voor dacht 1999 kon helemaal niemand met het geld aan de haal gaan, tenzij jij je vader ooit naar het leven had gestaan.
pi_171883602
quote:
0s.gif Op vrijdag 23 juni 2017 13:01 schreef john2406 het volgende:

[..]

Zo weinig vertrouwen in je vader, en hoe lang is het geleden dat die overleden is, als voor dacht 1999 kon helemaal niemand met het geld aan de haal gaan, tenzij jij je vader ooit naar het leven had gestaan.
Dat kon ook niet. Het idee was er wel omdat hij zo gek op haar was. Het gaat over het idee van beinvloeden. Dat deed zij niet bewust.
pi_171883624
quote:
0s.gif Op vrijdag 23 juni 2017 13:02 schreef Jaroon het volgende:

[..]

Dat kon ook niet. Het idee was er wel omdat hij zo gek op haar was. Het gaat over het idee van beinvloeden. Dat deed zij niet bewust.
Als na dat jaar kon het wel, echter dan had die haar moeten huwen.
pi_171883639
quote:
0s.gif Op vrijdag 23 juni 2017 12:08 schreef Twentsche_Ros het volgende:

[..]

Ik zei al: het is niet netjes. Het gaat er om wat juridisch de mogelijkheden zijn. Als die 500 euro boete niet genoemd is. Dan kan dat natuurlijk niet zomaar.
Het betreft een dwangsom en geen boete, dus dan kan het wel. Die oudjes hoeven niks te betalen als ze zich aan het vonnis houden.

quote:
Maar of eten lekker is of niet, is subjectief. En de service van een flat kan veranderen. Ook je eigen smaak kan veranderen.
Een contract kan niet veranderen anders dan met wederzijdse instemming.

Ik durf wel een schatting aan van hoe het contractueel zit. Die oudjes hebben een huurcontract met inbegrepen aanbod van service. Die bestond wat betreft het eten uit maaltijden uit eigen keuken. De directie vond dat te duur/te lastig, en besloot dat te vervangen door een externe partij die de maaltijden opwarmt. Effectief laat de directie zich dus werk uit handen nemen, die hoeft geen leiding meer te geven aan een keuken en wentelt die FTE's en de risico's af op dat maaltijdbedrijf. Die doet dat ook niet voor niks, dus dat vertaalt zich in de prijs/kwaliteit-verhouding van het eten. Ook eist dat maaltijdbedrijf exclusiviteit van de serviceflatverhuurder, en die geeft dat. Maar dat is een contract tussen verhuurder en maaltijdbedrijf, daar zijn huurders niet aan gebonden.

Nu is de vraag of de serviceflat met het vervangen van de keuken door een externe opwarmer in gebreke is bij het leveren van de overeengkomen service, en zo nee, of die exclusiviteit ook al voor de eigen keuken gold en die opwarmer die plaats mag innemen en die exclusiviteit blijft gelden indien daar met de huurders geen nieuwe overeenkomst over is gesloten. Indien de verleende service vergelijkbaar is van kwaliteit kan de verhuurder zich beroepen op de huurovereenkomst en de eventueel daarin opgenomen exclusiviteit, al dan niet met correct aangekondigde wijziging van de algemene huurvoorwaarden terzake. Maar een verhuurder kan niet zomaar eenzijdig de kern van de prestatie wijzigen of na het sluiten van het huurcontract exclusiviteit introduceren om huuders te binden aan een contract tussen verhuurder en opwarmer.
Wees gehoorzaam. Alleen samen krijgen we de vrijheid eronder.
  vrijdag 23 juni 2017 @ 13:04:27 #207
321876 Cherna
Fuck the System
pi_171883648
quote:
0s.gif Op vrijdag 23 juni 2017 12:54 schreef Jaroon het volgende:

[..]

Wat rekend men werkelijk voor maaltijden?
Iets van 8,75

Maar klusjesman en ik meen ook huismeester zijn aparte posten. En heb je thuishulp nodig meen ik gelezen te hebben dat je verplicht bent bij hun dit af te nemen.
krik, krak, sjiemela, sjiemela, sjiemela
krik, krak, sjiemela, sjiemela
pi_171883650
quote:
0s.gif Op vrijdag 23 juni 2017 13:03 schreef john2406 het volgende:

[..]

Als na dat jaar kon het wel, echter dan had die haar moeten huwen.
Het was een grap. Zij was 40 en getrouwd en hij 85 jaar oud. Maar dat een ouder iemand helemaal verslingert kan raken (platonisch) aan iemand die uiteindelijk veel tijd heeft voor iemand.
pi_171883664
quote:
1s.gif Op vrijdag 23 juni 2017 13:04 schreef Cherna het volgende:

[..]

Iets van 8,75
Daar moet men in de algemeenheid iets aan doen dan. Dat is teveel.
pi_171883688
quote:
0s.gif Op vrijdag 23 juni 2017 13:05 schreef Jaroon het volgende:

[..]

Daar moet men in de algemeenheid iets aan doen dan. Dat is teveel.
Ik zag gisteren op de kaart geloof ik al aanbieding in het restaurant 5.95 kan dat kloppen.
pi_171883720
quote:
0s.gif Op vrijdag 23 juni 2017 13:06 schreef john2406 het volgende:

[..]

Ik zag gisteren op de kaart geloof ik al aanbieding in het restaurant 5.95 kan dat kloppen.
Ik heb geen idee. Mensen zijn er wel afhankelijk van. Wat ik niet geheel begrijp is of men dit alles p/d betaald en daarnaast kosten maakt om ander eten te bestellen? Ik begrijp ook niet dat kinderen niet hebben ingegrepen.
pi_171883824
quote:
0s.gif Op vrijdag 23 juni 2017 13:07 schreef Jaroon het volgende:

[..]

Ik heb geen idee. Mensen zijn er wel afhankelijk van. Wat ik niet geheel begrijp is of men dit alles p/d betaald en daarnaast kosten maakt om ander eten te bestellen? Ik begrijp ook niet dat kinderen niet hebben ingegrepen.
Ze betaalden achteraf per afgenomen maaltijd.
Geen all Inc concept.
Make my day!
  vrijdag 23 juni 2017 @ 13:13:35 #213
321876 Cherna
Fuck the System
pi_171883833
https://vondelflat.nl/

Bekijk de prijzen en service maar eens voor deze oude kolos uit de jaren 50 en 60. Het idee is prima zo op het eerste oog. Maar dan.
Prima verdienmodel. Ik zou het ook kunnen verzinnen maar ik zou het niet over mijn hart krijgen.
krik, krak, sjiemela, sjiemela, sjiemela
krik, krak, sjiemela, sjiemela
pi_171883910
quote:
1s.gif Op vrijdag 23 juni 2017 13:13 schreef Cherna het volgende:
https://vondelflat.nl/

Bekijk de prijzen en service maar eens voor deze oude kolos uit de jaren 50 en 60. Het idee is prima zo op het eerste oog. Maar dan.
Prima verdienmodel. Ik zou het ook kunnen verzinnen maar ik zou het niet over mijn hart krijgen.
Logisch anders ziet een vastgoed er geen vruchten in toch.

[ Bericht 0% gewijzigd door #ANONIEM op 23-06-2017 13:18:50 ]
pi_171883919
Als je je partner er wil laten logeren, moet je extra betalen. Per nacht 17,50.

https://vondelflat.nl/tarieven-diensten/
Make my day!
  vrijdag 23 juni 2017 @ 13:50:39 #216
321876 Cherna
Fuck the System
pi_171884673
quote:
1s.gif Op vrijdag 23 juni 2017 13:17 schreef agter het volgende:
Als je je partner er wil laten logeren, moet je extra betalen. Per nacht 17,50.

https://vondelflat.nl/tarieven-diensten/
Wasmachine en droger niet mogelijk dus is er natuurlijk de geweldige service.
Wasemkap is niet aanwezig maar mag gemonteerd worden via Vondel.

Het is een te complex gebeuren zeker voor ouderen. Genoeg valkuilen om mensen op kosten te jagen. Een 88 jarige belt de receptie en de persoon achter de balie zal mogelijk zeggen: Geen probleem meneer achter 15 min staat de klusjesman voor de deur.
krik, krak, sjiemela, sjiemela, sjiemela
krik, krak, sjiemela, sjiemela
  vrijdag 23 juni 2017 @ 13:58:10 #217
61421 icecreamfarmer_NL
VOC mentaliteit
pi_171884846
quote:
0s.gif Op vrijdag 23 juni 2017 12:43 schreef Bart2002 het volgende:

[..]

Wat staat er in het contract?
We hebben directeur Berend Lugies ook gesproken. In een brief die hij op 1 december 2015 heeft verstuurd naar alle bewoners informeert hij over de wijzigingen per 1 januari 2016. 'Voor wat betreft de afname van diensten kunt u kiezen. U kunt een dienst wel of niet afnemen.' Een paar regels daaronder staat 'Wilt u de diensten niet van de Vondelflat afnemen dan is het niet toegestaan dit bij derden van buiten de Vondelflat af te nemen.'

Die laatste zin lijkt "onredelijk bezwarend" en zal niet houdbaar blijken.
Als iemand besluit om moverende redenen de maaltijdservice niet af te nemen dan is dat dus toegestaan (dat staat er). Op dat moment doe je geen zaken (meer). Er is dus geen overeenkomst. Dus bepaal je zelf hoe je je voedsel regelt. Dat is natuurlijk al vele malen gezegd hier omdat dat de enige juiste redenatie is m.i.

Hier staat het hele verhaal duidelijk uitgelegd:

https://radar.avrotros.nl(...)ten-in-serviceflats/

Ik zag de vergelijking al voorbij komen en dat was een goede: het is alsof NUON zegt: u bent niet verplicht om stroom bij ons af te nemen. MAAR als u niet voor ons kiest is het verboden om stroom elders af te nemen. Als je het zo brengt snapt iedereen het opeens wel. Deze "clausule" is precies hetzelfde.
OK die kan ik uitleggen. Bij veel service flats zijn extra diensten zoals zorg, alarmering, eten, schoonmaak. Sommige service flats verplichten afname van deze diensten zelfs als je ze niet nodig hebt. Deze stichting (en vele anderen) zijn flexibeler en laten je alleen diensten afnemen welke je nodig hebt. Je moet ze dan wel afnemen bij dezelfde stichting. Dat mag wettelijk deze koppeling wanneer de stichting in de bijbehorende infrastructuur heeft geïnvesteerd. Bijvoorbeeld een zusteroproepsysteem of keuken.

Dit is trouwens ook al juridische getoetst. Waarom deze stichting zo moeilijk doet is voor mij dan wel weer een vraag zeker als het externe catering betreft.

Al snap ik gezien de eerder genoemde verhuizing wel waarom het voedsel concept is veranderd.
1/10 Van de rappers dankt zijn bestaan in Amerika aan de Nederlanders die zijn voorouders met een cruiseschip uit hun hongerige landen ophaalde om te werken op prachtige plantages.
"Oorlog is de overtreffende trap van concurrentie."
pi_171884900
quote:
1s.gif Op vrijdag 23 juni 2017 13:12 schreef agter het volgende:

[..]

Ze betaalden achteraf per afgenomen maaltijd.
Geen all Inc concept.
Dat is in elk geval goed dan.
pi_171884936
quote:
1s.gif Op vrijdag 23 juni 2017 13:58 schreef icecreamfarmer_NL het volgende:

[..]

OK die kan ik uitleggen. Bij veel service flats zijn extra diensten zoals zorg, alarmering, eten, schoonmaak. Sommige service flats verplichten afname van deze diensten zelfs als je ze niet nodig hebt. Deze stichting (en vele anderen) zijn flexibeler en laten je alleen diensten afnemen welke je nodig hebt. Je moet ze dan wel afnemen bij dezelfde stichting. Dat mag wettelijk deze koppeling wanneer de stichting in de bijbehorende infrastructuur heeft geïnvesteerd. Bijvoorbeeld een zusteroproepsysteem of keuken.

Dit is trouwens ook al juridische getoetst. Waarom deze stichting zo moeilijk doet is voor mij dan wel weer een vraag zeker als het externe catering betreft.

Al snap ik gezien de eerder genoemde verhuizing wel waarom het voedsel concept is veranderd.
Dat is ook heel logisch. Al verbaas je je soms over de kosten. Daarnaast moet de service dan wel goed zijn.
  vrijdag 23 juni 2017 @ 14:17:14 #220
321876 Cherna
Fuck the System
pi_171885258
quote:
1s.gif Op vrijdag 23 juni 2017 13:58 schreef icecreamfarmer_NL het volgende:

[..]

OK die kan ik uitleggen. Bij veel service flats zijn extra diensten zoals zorg, alarmering, eten, schoonmaak. Sommige service flats verplichten afname van deze diensten zelfs als je ze niet nodig hebt. Deze stichting (en vele anderen) zijn flexibeler en laten je alleen diensten afnemen welke je nodig hebt. Je moet ze dan wel afnemen bij dezelfde stichting. Dat mag wettelijk deze koppeling wanneer de stichting in de bijbehorende infrastructuur heeft geïnvesteerd. Bijvoorbeeld een zusteroproepsysteem of keuken.

Dit is trouwens ook al juridische getoetst. Waarom deze stichting zo moeilijk doet is voor mij dan wel weer een vraag zeker als het externe catering betreft.

Al snap ik gezien de eerder genoemde verhuizing wel waarom het voedsel concept is veranderd.
Het gaat over ouderen die vrij zelfstandig zijn maar toch hulp nodig hebben.

Dit concept is vergelijkbaar met de bejaardenhuizen van de jaren 80. Niets mis mee en een prima oplossing om dit te centraliseren
Maar in die tijd was alles inbegrepen waardoor je geen zorgen had als oudere. En omdat alles inbegrepen was is het nog goedkoper ook dan wanneer je maar een paar maal gebruik moet maken van de service.

Nu zie ik deze service van Vondel als meerwerk. En aangezien meerwerk met een vork geschreven word ben je mbt tot de kosten op de lange termijn duurder uit. Voor ouderen die toch al veel gebruik moeten maken van die extra zorg want anders ga je daar niet wonen. En als ik de servicekosten bekijk is die behoorlijk. Voor een stichting prima maar voor de cliënt te complex op oudere leeftijd.

Bovendien moet je dan die extra zorg bij hun afnemen. En dat klopt niet. Kan juridisch allemaal wel kloppen maar ik vind dit een vorm van winkelnering. Het meest gunstige appartement(eigenlijk flat) betaal je meer dan 650 euro en mag je niet eens een wasmachine of droger plaatsen.
krik, krak, sjiemela, sjiemela, sjiemela
krik, krak, sjiemela, sjiemela
  vrijdag 23 juni 2017 @ 14:21:37 #221
61421 icecreamfarmer_NL
VOC mentaliteit
pi_171885364
quote:
1s.gif Op vrijdag 23 juni 2017 14:17 schreef Cherna het volgende:

[..]

Het gaat over ouderen die vrij zelfstandig zijn maar toch hulp nodig hebben.

Dit concept is vergelijkbaar met de bejaardenhuizen van de jaren 80. Niets mis mee en een prima oplossing om dit te centraliseren
Maar in die tijd was alles inbegrepen waardoor je geen zorgen had als oudere. En omdat alles inbegrepen was is het nog goedkoper ook dan wanneer je maar een paar maal gebruik moet maken van de service.

Nu zie ik deze service van Vondel als meerwerk. En aangezien meerwerk met een vork geschreven word ben je mbt tot de kosten op de lange termijn duurder uit. Voor ouderen die toch al veel gebruik moeten maken van die extra zorg want anders ga je daar niet wonen. En als ik de servicekosten bekijk is die behoorlijk. Voor een stichting prima maar voor de cliënt te complex op oudere leeftijd.

Bovendien moet je dan die extra zorg bij hun afnemen. En dat klopt niet. Kan juridisch allemaal wel kloppen maar ik vind dit een vorm van winkelnering. Het meest gunstige appartement(eigenlijk flat) betaal je meer dan 650 euro en mag je niet eens een wasmachine of droger plaatsen.
Het is nog steeds een all in concept maar met meer vrijheid dan in de jaren 80.

En van die gedwongen winkelnering weet je wanneer je tekent. Dat is ook een vorm van ontzorgen. Overigens klinkt het allemaal duur maar de meeste van die flats maken praktisch geen winst.
1/10 Van de rappers dankt zijn bestaan in Amerika aan de Nederlanders die zijn voorouders met een cruiseschip uit hun hongerige landen ophaalde om te werken op prachtige plantages.
"Oorlog is de overtreffende trap van concurrentie."
  vrijdag 23 juni 2017 @ 14:23:13 #222
321876 Cherna
Fuck the System
pi_171885394
quote:
1s.gif Op vrijdag 23 juni 2017 14:21 schreef icecreamfarmer_NL het volgende:

[..]

Het is nog steeds een all in concept maar met meer vrijheid dan in de jaren 80.

En van die gedwongen winkelnering weet je wanneer je tekent. Dat is ook een vorm van ontzorgen. Overigens klinkt het allemaal duur maar de meeste van die flats maken praktisch geen winst.
Zogenaamde vrijheid. Dat blijkt.
Normaal is een huismeester verwerkt in de servicekosten. Maak je er een aparte post van lijkt dit op flexibiliteit maar dat is het niet.
krik, krak, sjiemela, sjiemela, sjiemela
krik, krak, sjiemela, sjiemela
pi_171885404
quote:
1s.gif Op vrijdag 23 juni 2017 14:21 schreef icecreamfarmer_NL het volgende:

[..]

Het is nog steeds een all in concept maar met meer vrijheid dan in de jaren 80.

En van die gedwongen winkelnering weet je wanneer je tekent. Dat is ook een vorm van ontzorgen. Overigens klinkt het allemaal duur maar de meeste van die flats maken praktisch geen winst.
Het gaat ook niet om winst maken.
  vrijdag 23 juni 2017 @ 14:34:52 #224
323876 michaelmoore
I want to live a hundred years
pi_171885632
quote:
0s.gif Op vrijdag 23 juni 2017 12:40 schreef icloud het volgende:

[..]

Rechtsgeldigheid van bepaalde contracten wordt nog altijd beoordeeld door een rechter niet door toeterkraaien.
jet is zaak dat de bewoners zich aaneensluiten om een betere aanbieder te kiezen
en dat jaarlijks herhalen

zal mij niet gebeuren dat ik in zo een hok terecht kom , meestal door de kinderen als ze het huis verkocht hebben
When people do counterfeiting , they go to jail , when public servants do that they get re-elected
  vrijdag 23 juni 2017 @ 14:36:45 #225
323876 michaelmoore
I want to live a hundred years
pi_171885679
quote:
1s.gif Op vrijdag 23 juni 2017 13:12 schreef agter het volgende:

[..]

Ze betaalden achteraf per afgenomen maaltijd.
Geen all Inc concept.
Dat is een goede zaak

je blijft KLANT dus
When people do counterfeiting , they go to jail , when public servants do that they get re-elected
  vrijdag 23 juni 2017 @ 14:42:53 #226
321876 Cherna
Fuck the System
pi_171885767
quote:
0s.gif Op vrijdag 23 juni 2017 14:36 schreef michaelmoore het volgende:

[..]

Dat is een goede zaak

je blijft KLANT dus
Je blijft klant maar een stichting die het niet toelaat om elders af te nemen noem ik geen flexibiliteit. Juridisch dicht getimmerd of niet. Het deugt niet.
krik, krak, sjiemela, sjiemela, sjiemela
krik, krak, sjiemela, sjiemela
pi_171885802
Het mooi van het hele verhaal van service flats etc. die tegenwoordig ontstaan is dat dus blijkbaar het "wegbezuinigen" van de bejaardentehuizen zoals we die vroegen kenden, de fase waar je heen kon voor je aan een verzorgingstehuis toe was, nutteloos is geweest en er eigenlijk gewoon weer bejaardentehuizen ontstaan, maar dan onder de noemer "service flats"...
Kleine geheimen dienen beschermd te worden.
Grote geheimen worden beschermd door publiek ongeloof.
  vrijdag 23 juni 2017 @ 14:48:30 #228
369251 Geralt
of Rivia
pi_171885833
Ow zitten we al bij deel 5?

Veel mensen die kennelijk iets vinden van het onderwerp van mijn topic.

:)
"The only sight worse than a sad dwarf is a very sad dwarf"
"Met dubbel s welteverstaan"
pi_171885849
quote:
7s.gif Op vrijdag 23 juni 2017 14:48 schreef Geralt het volgende:
Ow zitten we al bij deel 5?

Veel mensen die kennelijk iets vinden van het onderwerp van mijn topic.

:)
Ja, je hebt wat losgemaakt. :)
vrijdag 9 december 2016 15:58 schreef Ringo het volgende:
Welke discussie? Ik zie alleen maar harige kerels die elkaar de rug inzepen.
  vrijdag 23 juni 2017 @ 14:50:42 #230
323876 michaelmoore
I want to live a hundred years
pi_171885864
quote:
1s.gif Op vrijdag 23 juni 2017 14:42 schreef Cherna het volgende:

[..]

Je blijft klant maar een stichting die het niet toelaat om elders af te nemen noem ik geen flexibiliteit. Juridisch dicht getimmerd of niet. Het deugt niet.
klopt

dat is afnemers vastbinden en dan uitkleden

wie zich in zo een positie laat dwingen di eis dom
of heeft kinderen die het niet kan schelen als ma of pa maar blijft ademen
When people do counterfeiting , they go to jail , when public servants do that they get re-elected
  vrijdag 23 juni 2017 @ 14:51:27 #231
323876 michaelmoore
I want to live a hundred years
pi_171885875
quote:
10s.gif Op vrijdag 23 juni 2017 14:45 schreef ender_xenocide het volgende:
Het mooi van het hele verhaal van service flats etc. die tegenwoordig ontstaan is dat dus blijkbaar het "wegbezuinigen" van de bejaardentehuizen zoals we die vroegen kenden, de fase waar je heen kon voor je aan een verzorgingstehuis toe was, nutteloos is geweest en er eigenlijk gewoon weer bejaardentehuizen ontstaan, maar dan onder de noemer "service flats"...
en dan nog alleen de " rijkere"" ouderen he

Nou dat zal mij niet overkomen hoor
When people do counterfeiting , they go to jail , when public servants do that they get re-elected
  vrijdag 23 juni 2017 @ 14:51:52 #232
321876 Cherna
Fuck the System
pi_171885885
quote:
10s.gif Op vrijdag 23 juni 2017 14:45 schreef ender_xenocide het volgende:
Het mooi van het hele verhaal van service flats etc. die tegenwoordig ontstaan is dat dus blijkbaar het "wegbezuinigen" van de bejaardentehuizen zoals we die vroegen kenden, de fase waar je heen kon voor je aan een verzorgingstehuis toe was, nutteloos is geweest en er eigenlijk gewoon weer bejaardentehuizen ontstaan, maar dan onder de noemer "service flats"...
Het idee juich ik toe. Maar niet de uitvoering. In de jaren 80 hadden al die bejaardenhuizen eigen keukens met prima koks. Diverse personen hebben al aangegeven dat het zelfs beter en goedkoper is. Bovendien was je niet eens verplicht daar af te nemen. Natuurlijk het zat allemaal in de prijs waardoor mijn grootvader alleen nog zakgeld te besteden had maar meer was niet nodig om toch nog te hobbyen. Maar aan prima zorg en eten en gebak bier etcc ontbrak het nooit en geen complexe zaken van contracten en administratie bullshit voor deze ouderen.

En het was niet verplicht om in een bejaardentehuis te gaan zitten. Alles uit vrije wil.
krik, krak, sjiemela, sjiemela, sjiemela
krik, krak, sjiemela, sjiemela
  vrijdag 23 juni 2017 @ 14:52:17 #233
323876 michaelmoore
I want to live a hundred years
pi_171885894
quote:
7s.gif Op vrijdag 23 juni 2017 14:48 schreef Geralt het volgende:
Ow zitten we al bij deel 5?

Veel mensen die kennelijk iets vinden van het onderwerp van mijn topic.

:)
omdat ze zelf ook eens voor dit dilemma staan, goed om deze les ter harte te nemen
When people do counterfeiting , they go to jail , when public servants do that they get re-elected
  vrijdag 23 juni 2017 @ 14:53:02 #234
369251 Geralt
of Rivia
pi_171885911
quote:
0s.gif Op vrijdag 23 juni 2017 14:52 schreef michaelmoore het volgende:

[..]

omdat ze zelf ook eens voor dit dilemma staan, goed om deze les ter harte te nemen
Zeker. Ik las het op 1limburg.nl en zag het hier nog nergens, dus ik maakte er maar meteen een topic van, want ik vond het ook ronduit schandalig. :)
"The only sight worse than a sad dwarf is a very sad dwarf"
"Met dubbel s welteverstaan"
  vrijdag 23 juni 2017 @ 14:53:38 #235
323876 michaelmoore
I want to live a hundred years
pi_171885917
quote:
1s.gif Op vrijdag 23 juni 2017 14:51 schreef Cherna het volgende:

[..]

Het idee juich ik toe. Maar niet de uitvoering. In de jaren 80 hadden al die bejaardenhuizen eigen keukens met prima koks.

klopt mijn moeder is 96 geworden en sprak altijd met lof over de keuken, ook toen die gedeeld werd met een andere bejaardentehuis.

Altijd
eten als een restaurant zei ze altijd


ik ben nu zelf 64 maar zal dit zeeer goed onthouden
When people do counterfeiting , they go to jail , when public servants do that they get re-elected
pi_171886018
quote:
0s.gif Op vrijdag 23 juni 2017 14:52 schreef michaelmoore het volgende:

[..]

omdat ze zelf ook eens voor dit dilemma staan, goed om deze les ter harte te nemen
Niet direct en nu maar uiteindelijk krijg je er allemaal mee te maken idd.
pi_171886038
quote:
0s.gif Op vrijdag 23 juni 2017 14:53 schreef michaelmoore het volgende:

[..]

klopt mijn moeder is 96 geworden en sprak altijd met lof over de keuken, ook toen die gedeeld werd met een andere bejaardentehuis.

Altijd
eten als een restaurant zei ze altijd

ik ben nu zelf 64 maar zal dit zeeer goed onthouden
Nog 1 jaar......dan verwachten we wel een verslag.....;)
  vrijdag 23 juni 2017 @ 15:03:11 #238
321876 Cherna
Fuck the System
pi_171886086
quote:
0s.gif Op vrijdag 23 juni 2017 14:49 schreef Bart2002 het volgende:

[..]

Ja, je hebt wat losgemaakt. :)
😁
krik, krak, sjiemela, sjiemela, sjiemela
krik, krak, sjiemela, sjiemela
pi_171886355
quote:
1s.gif Op vrijdag 23 juni 2017 14:51 schreef Cherna het volgende:

[..]

Het idee juich ik toe. Maar niet de uitvoering. In de jaren 80 hadden al die bejaardenhuizen eigen keukens met prima koks. Diverse personen hebben al aangegeven dat het zelfs beter en goedkoper is. Bovendien was je niet eens verplicht daar af te nemen. Natuurlijk het zat allemaal in de prijs waardoor mijn grootvader alleen nog zakgeld te besteden had maar meer was niet nodig om toch nog te hobbyen. Maar aan prima zorg en eten en gebak bier etcc ontbrak het nooit en geen complexe zaken van contracten en administratie bullshit voor deze ouderen.
Met koks in huis hebben die mensen ook meer invloed op het eten dat ze krijgen. Daarnaast is een belangrijk deel van de besparing door een opwarmer in te huren niet echt een besparing, maar een verplaatsing van de lasten. De directie hoeft geen keuken meer te beheren, maar besteedt dat uit en die beheerskosten worden door de opwarmer in de maaltijdprijs berekend. Als het dan niet te veel duurder mag worden, gaat dat ten koste van de maaltijden.

De directie levert dus minder werk voor hetzelfde geld.
Wees gehoorzaam. Alleen samen krijgen we de vrijheid eronder.
  vrijdag 23 juni 2017 @ 15:25:33 #240
321876 Cherna
Fuck the System
pi_171886636
quote:
0s.gif Op vrijdag 23 juni 2017 15:13 schreef Weltschmerz het volgende:

[..]

Met koks in huis hebben die mensen ook meer invloed op het eten dat ze krijgen. Daarnaast is een belangrijk deel van de besparing door een opwarmer in te huren niet echt een besparing, maar een verplaatsing van de lasten. De directie hoeft geen keuken meer te beheren, maar besteedt dat uit en die beheerskosten worden door de opwarmer in de maaltijdprijs berekend. Als het dan niet te veel duurder mag worden, gaat dat ten koste van de maaltijden.

De directie levert dus minder werk voor hetzelfde geld.
Klopt.
Het probleem in de jaren 80 waren de kosten. Of je nu alleen aow had of aow met pensioen. Iedereen had op het einde van de maand hetzelfde zakgeld, tenzij je via de kinderen iets had weggezet.

Maar dan nog was het een vrije keuze daar gebuik van te maken. Als je erg vermogend was kon je ook in die tijd alles zelf inkopen.

Maar een ding is zeker. Aan goed eten ,zorg en amusement ontbrak het totaal niet. Mijn partner die in de zorg werkt was in die tijd als verzorgende ook happy. Nu is het een drama. Nu verpleegkundige in een verzorgingstehuis. Als ik de verhalen hoor dan bedank ik mij. Ook daar word tegen meerprijs alles beloofd tijdens een intake gesprek. Maar ja als je maar met 2 man in de nachtdienst 75 bewoners moet overzien inclusief aanleunwoningen komt er van die extra zorg niets terecht. De cliënt betaalt.

Je mag blij zijn als de echt noodzakelijke hulp al aangeboden word. Maar de instelling heeft wel allerhande iso certificaten en planetry. 😁

Iso certificaten zeggen dat je iets moet leveren. Al is het een baal hooi. Het zegt totaal niets over de kwaliteit. Hellaas word het wel zo gebracht.

[ Bericht 1% gewijzigd door Cherna op 23-06-2017 15:44:59 ]
krik, krak, sjiemela, sjiemela, sjiemela
krik, krak, sjiemela, sjiemela
  vrijdag 23 juni 2017 @ 15:50:26 #241
61421 icecreamfarmer_NL
VOC mentaliteit
pi_171887327
quote:
1s.gif Op vrijdag 23 juni 2017 14:23 schreef Cherna het volgende:

[..]

Zogenaamde vrijheid. Dat blijkt.
Normaal is een huismeester verwerkt in de servicekosten. Maak je er een aparte post van lijkt dit op flexibiliteit maar dat is het niet.
Ik snap je niet. Haal je het uit de servicekosten is het er flexibeler dan in.
1/10 Van de rappers dankt zijn bestaan in Amerika aan de Nederlanders die zijn voorouders met een cruiseschip uit hun hongerige landen ophaalde om te werken op prachtige plantages.
"Oorlog is de overtreffende trap van concurrentie."
  vrijdag 23 juni 2017 @ 16:06:49 #242
321876 Cherna
Fuck the System
pi_171887884
quote:
1s.gif Op vrijdag 23 juni 2017 15:50 schreef icecreamfarmer_NL het volgende:

[..]

Ik snap je niet. Haal je het uit de servicekosten is het er flexibeler dan in.
Ik betaal servicekosten voor die vreselijke kolos. Normaal zit daar de huismeester in verwerkt. Nu vraagt Vondel daar 22 euro per uur voor. Dat is dan zogenaamde flexibiliteit. Want je hebt hem immers niet dagelijks nodig 😁 Denk je nu werkelijk dat Vondel nu de servicekosten lager inschat en berekend door die huismeester als aparte post te nemen. Ik geloof er niets van.
En als ik die kolos zo bekijk is die huismeester altijd wel bezig.

Ik voeg nog wel een link toe waarin je kunt zien dat deze altijd verwerkt zijn in de servicekosten tenzij er weer via allerhande trucjes het kan omzeild worden.

https://www.rijksoverheid(...)en-nutsvoorzieningen

[ Bericht 3% gewijzigd door Cherna op 23-06-2017 16:20:41 ]
krik, krak, sjiemela, sjiemela, sjiemela
krik, krak, sjiemela, sjiemela
  vrijdag 23 juni 2017 @ 16:10:41 #243
45206 Pietverdriet
Ik wou dat ik een ijsbeer was.
pi_171888006
quote:
1s.gif Op vrijdag 23 juni 2017 15:25 schreef Cherna het volgende:

[..]

Klopt.
Het probleem in de jaren 80 waren de kosten. Of je nu alleen aow had of aow met pensioen. Iedereen had op het einde van de maand hetzelfde zakgeld, tenzij je via de kinderen iets had weggezet.

Maar dan nog was het een vrije keuze daar gebuik van te maken. Als je erg vermogend was kon je ook in die tijd alles zelf inkopen.

Maar een ding is zeker. Aan goed eten ,zorg en amusement ontbrak het totaal niet. Mijn partner die in de zorg werkt was in die tijd als verzorgende ook happy. Nu is het een drama. Nu verpleegkundige in een verzorgingstehuis. Als ik de verhalen hoor dan bedank ik mij. Ook daar word tegen meerprijs alles beloofd tijdens een intake gesprek. Maar ja als je maar met 2 man in de nachtdienst 75 bewoners moet overzien inclusief aanleunwoningen komt er van die extra zorg niets terecht. De cliënt betaalt.

Je mag blij zijn als de echt noodzakelijke hulp al aangeboden word. Maar de instelling heeft wel allerhande iso certificaten en planetry. 😁

Iso certificaten zeggen dat je iets moet leveren. Al is het een baal hooi. Het zegt totaal niets over de kwaliteit. Hellaas word het wel zo gebracht.
Vraag me af hoeveel de kosten voor rapportenschrijvers en bonentellers zijn gestegen sinds die tijd.
In Baden-Badener Badeseen kann man Baden-Badener baden sehen.
  vrijdag 23 juni 2017 @ 16:14:24 #244
321876 Cherna
Fuck the System
pi_171888116
quote:
1s.gif Op vrijdag 23 juni 2017 16:10 schreef Pietverdriet het volgende:

[..]

Vraag me af hoeveel de kosten voor rapportenschrijvers en bonentellers zijn gestegen sinds die tijd.
Ik wil het niets eens weten Piet. Dan heb ik helemaal geen zin meer om aan het werk te gaan.
krik, krak, sjiemela, sjiemela, sjiemela
krik, krak, sjiemela, sjiemela
  vrijdag 23 juni 2017 @ 16:20:02 #245
45206 Pietverdriet
Ik wou dat ik een ijsbeer was.
pi_171888260
quote:
1s.gif Op vrijdag 23 juni 2017 16:14 schreef Cherna het volgende:

[..]

Ik wil het niets eens weten Piet. Dan heb ik helemaal geen zin meer om aan het werk te gaan.
Ik doe wel eens verbetertrajecten met afdelingen, wat ik vaak doe is mensen te vertellen alle rapportages die ze maken niet meer te versturen. Als er geen reactie komt ophouden deze te maken. Verbazingwekkend hoeveel tijd dit bespaard.
Vergaderingen en werkoverleg, kan ook grotendeels worden afgeschaft.
In Baden-Badener Badeseen kann man Baden-Badener baden sehen.
pi_171888649
quote:
1s.gif Op vrijdag 23 juni 2017 16:20 schreef Pietverdriet het volgende:
Alle rapportages die ze maken niet meer te versturen. Als er geen reactie komt ophouden deze te maken. Verbazingwekkend hoeveel tijd dit bespaard.
Ik ben hier ook jaren mee weggekomen. Omdat ik wel inzag dat er zelden of nooit iets mee gedaan werd verder. Nu is het weer verplicht, er is een "manager" die daar op staat. Pas dan is het dossier compleet. Van levensbelang dat het dossier compleet is. :) Ik zou in die tijd met iets wat wel geld oplevert verder kunnen gaan. Maar het dossier moet compleet. Moet! :)
vrijdag 9 december 2016 15:58 schreef Ringo het volgende:
Welke discussie? Ik zie alleen maar harige kerels die elkaar de rug inzepen.
  vrijdag 23 juni 2017 @ 16:45:29 #247
45206 Pietverdriet
Ik wou dat ik een ijsbeer was.
pi_171888908
quote:
0s.gif Op vrijdag 23 juni 2017 16:34 schreef Bart2002 het volgende:

[..]

Ik ben hier ook jaren mee weggekomen. Omdat ik wel inzag dat er zelden of nooit iets mee gedaan werd verder. Nu is het weer verplicht, er is een "manager" die daar op staat. Pas dan is het dossier compleet. Van levensbelang dat het dossier compleet is. :) Ik zou in die tijd met iets wat wel geld oplevert verder kunnen gaan. Maar het dossier moet compleet. Moet! :)
Reken hem eens voor hoeveel dat kost en hoe hij die kosten wil verantwoorden.
Ik sloot vergaderingen waar ik moest komen opdraven wel eens af met een inschatting van de kosten van de vergadering,( ruimte, uurtarief maal deelnemers, reistijd, etc ) met de vraag of men vond dat de resultaten in verhouding stonden tot de kosten.
Of als er weer een leuk innovatie of doelportfolio praatclubje wordt opgericht, oh zo belangrijk...

Anyway, ben blij dat ik weg ga
In Baden-Badener Badeseen kann man Baden-Badener baden sehen.
  vrijdag 23 juni 2017 @ 16:52:12 #248
321876 Cherna
Fuck the System
pi_171889097
Je merkt het aan de opleidingen.
Ik had de opleiding van mijn partner tot verpleegkundige gevolgd.

80% van de opleiding bestond uit het maken van reflexirapporten en verzonnen casussen en het maken van rapportages. 20% aan de medische pratische handelingen die nu juist belangrijk zijn.

Dat laat al zien dat het maken van rapportages die een iso systeem verlangen de kerntaak is van een verpleegkundige.
krik, krak, sjiemela, sjiemela, sjiemela
krik, krak, sjiemela, sjiemela
pi_171889343
quote:
0s.gif Op vrijdag 23 juni 2017 16:52 schreef Cherna het volgende:
Dat laat al zien dat het maken van rapportages die een iso systeem verlangen de kerntaak is van een verpleegkundige.
Het ISO instituut heeft veel schade aangericht inderdaad. Levert een zeer zware volstrekt overbodige administratielaag op.
vrijdag 9 december 2016 15:58 schreef Ringo het volgende:
Welke discussie? Ik zie alleen maar harige kerels die elkaar de rug inzepen.
pi_171889484
quote:
1s.gif Op vrijdag 23 juni 2017 14:21 schreef icecreamfarmer_NL het volgende:

[..]

Het is nog steeds een all in concept maar met meer vrijheid dan in de jaren 80.

En van die gedwongen winkelnering weet je wanneer je tekent. Dat is ook een vorm van ontzorgen. Overigens klinkt het allemaal duur maar de meeste van die flats maken praktisch geen winst.
Zal we gelijk naar inkomsten salaris/loon zijn dan?

[ Bericht 0% gewijzigd door #ANONIEM op 23-06-2017 17:11:19 ]
pi_171889629
Sterker nog als die mensen (de oudere) niet waren behoefde die instelling niet te zijn.

NIet die instelling is er voor de oudere, nee de oudere zijn er voor die instelling!

Gelijk het gezegde ik moet gaan werken nee men mag gaan werken!

[ Bericht 17% gewijzigd door #ANONIEM op 23-06-2017 17:18:37 ]
pi_171889927
Het zou mij trouwens niets verbazen, dat die goedkope maaltijden, compleet diepgevroren ingekocht worden uit Duitsland of Polen. Iedere maaltijd die besteld word't hoeft alleen maar opgewarmd te worden.

Gaat het verhaal met schaling van de kosten ook niet meer op.
.
  vrijdag 23 juni 2017 @ 17:42:19 #253
45206 Pietverdriet
Ik wou dat ik een ijsbeer was.
pi_171890133
In Baden-Badener Badeseen kann man Baden-Badener baden sehen.
pi_171890206
quote:
1s.gif Op vrijdag 23 juni 2017 17:33 schreef Fer het volgende:
Het zou mij trouwens niets verbazen, dat die goedkope maaltijden, compleet diepgevroren ingekocht worden uit Duitsland of Polen. Iedere maaltijd die besteld word't hoeft alleen maar opgewarmd te worden.

Gaat het verhaal met schaling van de kosten ook niet meer op.
Zeer goed mogelijk. Alles voor de winst.

[ Bericht 51% gewijzigd door Bart2002 op 23-06-2017 18:08:20 ]
vrijdag 9 december 2016 15:58 schreef Ringo het volgende:
Welke discussie? Ik zie alleen maar harige kerels die elkaar de rug inzepen.
  vrijdag 23 juni 2017 @ 18:08:56 #255
405488 Kim-Holland
Kiss my ass
pi_171890818
En? Hebben de oudjes lekker gegeten vandaag? c_/
´
pi_171891040
Waar halen die oudjes het gore lef vandaan om zelf hun eten ergens anders te bestellen laat ze meteen die voedselbonnen uit de Tweede Wereldoorlog ook maar ff inleveren :')
  vrijdag 23 juni 2017 @ 20:10:27 #257
323876 michaelmoore
I want to live a hundred years
pi_171894510
quote:
0s.gif Op vrijdag 23 juni 2017 15:01 schreef Jaroon het volgende:

[..]

Nog 1 jaar......dan verwachten we wel een verslag.....;)
nee ik heb zelf een woning , twee zelfs in buitenland met care takers
als ik dood ga hebben zij geen werk meer

ik ben al met pensioen he
ik ga niet in zo een opvanghok
never

[ Bericht 3% gewijzigd door michaelmoore op 23-06-2017 20:46:24 ]
When people do counterfeiting , they go to jail , when public servants do that they get re-elected
pi_171896796
quote:
0s.gif Op vrijdag 23 juni 2017 20:10 schreef michaelmoore het volgende:

[..]

nee ik heb zelf een woning , twee zelfs in buitenland met care takers
als ik dood ga hebben zij geen werk meer

ik ben al met pensioen he
ik ga niet in zo een opvanghok
never

Dat is een idee waar je iets mee kan. De kans is dat je uiteindelijk wel afhankelijk bent van zorg. Geld maakt dan niet veel uit. Dat is wel triest natuurlijk.
pi_171898298
quote:
10s.gif Op vrijdag 23 juni 2017 14:45 schreef ender_xenocide het volgende:
Het mooi van het hele verhaal van service flats etc. die tegenwoordig ontstaan is dat dus blijkbaar het "wegbezuinigen" van de bejaardentehuizen zoals we die vroegen kenden, de fase waar je heen kon voor je aan een verzorgingstehuis toe was, nutteloos is geweest en er eigenlijk gewoon weer bejaardentehuizen ontstaan, maar dan onder de noemer "service flats"...
Dit type serviceflats bestaat al tientallen jaren. Echt niets nieuws onder de zon.
  vrijdag 23 juni 2017 @ 22:03:40 #260
37150 livelink
keek op mijn week ( © DJ11)
pi_171898696
quote:
1s.gif Op vrijdag 23 juni 2017 21:52 schreef Ivo1985 het volgende:

[..]

Dit type serviceflats bestaat al tientallen jaren. Echt niets nieuws onder de zon.
Dit soort serviceflats zijn volgens mij juist aan het uitsterven (letterlijk :X )
Als je goed om je heen kijkt zie je dat alles gekleurd is.
pi_171898788
quote:
0s.gif Op vrijdag 23 juni 2017 22:03 schreef livelink het volgende:

[..]

Dit soort serviceflats zijn volgens mij juist aan het uitsterven (letterlijk :X )
Ze bestaan volop. Wat is de andere optie?
  vrijdag 23 juni 2017 @ 22:08:31 #262
37150 livelink
keek op mijn week ( © DJ11)
pi_171898891
quote:
0s.gif Op vrijdag 23 juni 2017 22:05 schreef Jaroon het volgende:

[..]

Ze bestaan volop. Wat is de andere optie?
Veel luxere serviceflats voor de echt rijke ouderen en verder blijven ouderen steeds langer zelfstandig wonen. Dit soort complexen als in Groningen, die krijgen hun appartementen nauwelijks meer verkocht of verhuurd.
Als je goed om je heen kijkt zie je dat alles gekleurd is.
pi_171898991
quote:
0s.gif Op vrijdag 23 juni 2017 22:08 schreef livelink het volgende:

[..]

Veel luxere serviceflats voor de echt rijke ouderen en verder blijven ouderen steeds langer zelfstandig wonen. Dit soort complexen als in Groningen, die krijgen hun appartementen nauwelijks meer verkocht of verhuurd.
Je hebt gewoon een hele groep die gewoon echt hulp nodig heeft........
pi_171899006
quote:
0s.gif Op vrijdag 23 juni 2017 22:08 schreef livelink het volgende:

[..]

Veel luxere serviceflats voor de echt rijke ouderen en verder blijven ouderen steeds langer zelfstandig wonen. Dit soort complexen als in Groningen, die krijgen hun appartementen nauwelijks meer verkocht of verhuurd.
Je bent wereldvreemd.
  vrijdag 23 juni 2017 @ 22:12:07 #265
37150 livelink
keek op mijn week ( © DJ11)
pi_171899014
Dit artikel geeft het wel goed weer

http://nos.nl/artikel/202(...)de-serviceflats.html
Als je goed om je heen kijkt zie je dat alles gekleurd is.
pi_171899043
quote:
0s.gif Op vrijdag 23 juni 2017 22:12 schreef livelink het volgende:
Dit artikel geeft het wel goed weer

http://nos.nl/artikel/202(...)de-serviceflats.html
Het ondersteund jouw verhaal niet. Er zijn veel oudere mensen met niet erg veel geld die normaal willen wonen. Jouw oplossing is meer luxe.
  vrijdag 23 juni 2017 @ 22:13:48 #267
131591 Leandra
Is onmogelijk
pi_171899062
quote:
10s.gif Op vrijdag 23 juni 2017 14:45 schreef ender_xenocide het volgende:
Het mooi van het hele verhaal van service flats etc. die tegenwoordig ontstaan is dat dus blijkbaar het "wegbezuinigen" van de bejaardentehuizen zoals we die vroegen kenden, de fase waar je heen kon voor je aan een verzorgingstehuis toe was, nutteloos is geweest en er eigenlijk gewoon weer bejaardentehuizen ontstaan, maar dan onder de noemer "service flats"...
Die bejaardentehuizen waren verzorgingstehuizen, en die zijn idd rap aan het verdwijnen, terwijl de grootste grijze golf nog moet komen.
Nu moet je eerst beroerd genoeg zijn om een verpleeghuis indicatie te krijgen, en zolang je die niet krijgt moet je zelfstandig blijven wonen.
Wullie bin KOEL © Soneal
Why be difficult when, with a bit of effort, you could be impossible?
pi_171899117
quote:
1s.gif Op vrijdag 23 juni 2017 22:13 schreef Leandra het volgende:

[..]

Die bejaardentehuizen waren verzorgingstehuizen, en die zijn idd rap aan het verdwijnen, terwijl de grootste grijze golf nog moet komen.
Nu moet je eerst beroerd genoeg zijn om een verpleeghuis indicatie te krijgen, en zolang je die niet krijgt moet je zelfstandig blijven wonen.
Op zich is at laatste niet raar. Je moet wel zorg nodig hebben.
pi_171899127
quote:
0s.gif Op vrijdag 23 juni 2017 22:15 schreef Jaroon het volgende:

[..]

Op zich is dat laatste niet raar. Je moet wel zorg nodig hebben.
  vrijdag 23 juni 2017 @ 22:17:14 #270
131591 Leandra
Is onmogelijk
pi_171899188
quote:
0s.gif Op vrijdag 23 juni 2017 22:15 schreef Jaroon het volgende:

[..]

Op zich is at laatste niet raar. Je moet wel zorg nodig hebben.
Zorg nodig hebben en verpleeghuiszorg nodig hebben zijn twee totaal verschillende zaken.
Wullie bin KOEL © Soneal
Why be difficult when, with a bit of effort, you could be impossible?
  vrijdag 23 juni 2017 @ 22:17:48 #271
37150 livelink
keek op mijn week ( © DJ11)
pi_171899211
quote:
0s.gif Op vrijdag 23 juni 2017 22:13 schreef Jaroon het volgende:

[..]

Het ondersteund jouw verhaal niet. Er zijn veel oudere mensen met niet erg veel geld die normaal willen wonen. Jouw oplossing is meer luxe.
Het is niet mijn oplossing. Het is de trend. Ouderen zonder geld blijven steeds langer 'zelfstandig' wonen. In Zeist had je veel van die serviceflats. Daar is leegstand en appartementen die nauwelijks verkocht worden.
Als je goed om je heen kijkt zie je dat alles gekleurd is.
pi_171899221
quote:
1s.gif Op vrijdag 23 juni 2017 22:17 schreef Leandra het volgende:

[..]

Zorg nodig hebben en verpleeghuiszorg nodig hebben zijn twee totaal verschillende zaken.
Ik heb het over de mensen die verpleeghuis hulp nodig hebben......
pi_171899242
quote:
0s.gif Op vrijdag 23 juni 2017 22:17 schreef livelink het volgende:

[..]

Het is niet mijn oplossing. Het is de trend. Ouderen zonder geld blijven steeds langer 'zelfstandig' wonen. In Zeist had je veel van die serviceflats. Daar is leegstand en appartementen die nauwelijks verkocht worden.
Dan moet je uitzoeken of die mensen de juiste zorg krijgen.
pi_171899273
Ik denk dat de trend is dat mensen al opkijken naar 8.75 euro aan eet kosten eerlijk gezegd.
  vrijdag 23 juni 2017 @ 22:20:03 #275
37150 livelink
keek op mijn week ( © DJ11)
pi_171899281
quote:
0s.gif Op vrijdag 23 juni 2017 22:18 schreef Jaroon het volgende:

[..]

Dan moet je uitzoeken of die mensen de juiste zorg krijgen.
serviceflats zijn geen verzorgingstehuizen. En ik ben er van overtuigd dat mensen niet de juiste zorg krijgen.
Als je goed om je heen kijkt zie je dat alles gekleurd is.
pi_171899330
quote:
0s.gif Op vrijdag 23 juni 2017 22:20 schreef livelink het volgende:

[..]

serviceflats zijn geen verzorgingstehuizen. En ik ben er van overtuigd dat mensen niet de juiste zorg krijgen.
Ik weet het verschil niet echt. Oudere mensen moeten normale zorg en eten krijgen in elk geval. Ik heb het geluk gehad dat mijn vader iets beters kon betalen. Wat krijg je als je dat niet kan? Dat is triest.
pi_171901804
quote:
0s.gif Op vrijdag 23 juni 2017 21:16 schreef Jaroon het volgende:

[..]

Dat is een idee waar je iets mee kan. De kans is dat je uiteindelijk wel afhankelijk bent van zorg. Geld maakt dan niet veel uit. Dat is wel triest natuurlijk.
Geld maakt dan juist heel veel uit, als ik al niet de trap opkom kan ik mij laten dragen, alleen niet vooraf betalen.
pi_171901877
quote:
0s.gif Op vrijdag 23 juni 2017 23:30 schreef john2406 het volgende:

[..]

Geld maakt dan juist heel veel uit, als ik al niet de trap opkom kan ik mij laten dragen, alleen niet vooraf betalen.
Voor geld kun je veel kopen. Deze mensen willen normaal kunnen eten. Ik weet niet hoe ik aan mijn einde kom.....dat lijkt mij wel het minste.
  vrijdag 23 juni 2017 @ 23:33:22 #279
112068 MMaRsu
I need some paprika
pi_171901906
Zo dit is net als bij dont call saul met die bejaarden "flat" scam
welcome to my submarine lair. It's long, hard and full of seamen!
pi_171901936
quote:
0s.gif Op vrijdag 23 juni 2017 23:32 schreef Jaroon het volgende:

[..]

Voor geld kun je veel kopen. Deze mensen willen normaal kunnen eten. Ik weet niet hoe ik aan mijn einde kom.....dat lijkt mij wel het minste.
Heel eerlijk eten alleen van ons en van niemand anders, grenst wat mij betreft aan communisme, en als dan doe het helemaal of niet.
pi_171901961
quote:
0s.gif Op vrijdag 23 juni 2017 23:33 schreef john2406 het volgende:

[..]

Heel eerlijk eten alleen van ons en van niemand anders, grenst wat mij betreft aan communisme, en als dan doe het helemaal of niet.
Je bazelt wat.
pi_171901999
quote:
0s.gif Op vrijdag 23 juni 2017 23:34 schreef Jaroon het volgende:

[..]

Je bazelt wat.
Nee doe ik niet, wacht maar af, ik zie de geest kruipen.

En als communisme dan reken die mensen niks maar neem ze alles, en dan zorg voor ze, waarbij je het woordje zorg in je broekzak mag steken wat mij betreft.

[ Bericht 0% gewijzigd door #ANONIEM op 23-06-2017 23:36:25 ]
pi_171902024
quote:
0s.gif Op vrijdag 23 juni 2017 23:36 schreef john2406 het volgende:

[..]

Nee doe ik niet, wacht maar af, ik zie de geest kruipen.

En als communisme dan reken die mensen niks maar neem ze alles, en dan zorg voor ze, waarbij je het woordje zorg in je broekzak mag steken wat mij betreft.
Kom op John. Ga slapen.
pi_171902058
Hoorde op de radio iets, het zal wel in de doofpot verdwijnen, denk niet dat men die schande over het land wil laten gaan!
pi_171902087
quote:
0s.gif Op vrijdag 23 juni 2017 23:36 schreef Jaroon het volgende:

[..]

Kom op John. Ga slapen.
Heb ik al gedaan, half fris en wakker.
pi_171902099
quote:
0s.gif Op vrijdag 23 juni 2017 23:37 schreef john2406 het volgende:
Hoorde op de radio iets, het zal wel in de doofpot verdwijnen, denk niet dat men die schande over het land wil laten gaan!
Dan moet je zeggen wat je hoorde......en waar.
pi_171902113
quote:
0s.gif Op vrijdag 23 juni 2017 23:38 schreef john2406 het volgende:

[..]

Heb ik al gedaan, half fris en wakker.
Ik denk dat het weer tijd is voor een ligger.
pi_171902138
quote:
0s.gif Op vrijdag 23 juni 2017 23:38 schreef Jaroon het volgende:

[..]

Dan moet je zeggen wat je hoorde......en waar.
Op de radio tijdens het rijden vrouwtje was erdoor aan het lullen, men wou het waarschijnlijk niet tot een rechtzaak laten komen, de angst zal er wel ingekropen zijn?

Als ik tot die groep behoorde ik gaf geen steen breed toe!

[ Bericht 5% gewijzigd door #ANONIEM op 23-06-2017 23:40:38 ]
pi_171902541
Voor 8,75 kun je zelfs iets lekkers laten bezorgen.
.
pi_171902594
quote:
1s.gif Op vrijdag 23 juni 2017 23:51 schreef Fer het volgende:
Voor 8,75 kun je zelfs iets lekkers laten bezorgen.
Schijnt ook opeens te mogen alleen geen contract met die ander (Jacoby) geloof ik?

Men heeft ze gedaagd of een boete opgelegd, er is A gezegd dan zeg ook B!

[ Bericht 0% gewijzigd door #ANONIEM op 23-06-2017 23:53:56 ]
pi_171902648
quote:
1s.gif Op vrijdag 23 juni 2017 23:51 schreef Fer het volgende:
Voor 8,75 kun je zelfs iets lekkers laten bezorgen.
Dat kan niet echt. Je kan wel dn iets bestellen voor week dat je in de oven stopt.
pi_171902699
Hier in dit nieuws wordt beweerd dat er niks op tegen is om pizza te bestellen.

http://www.rtvnoord.nl/ni(...)-een-enorme-toestand
pi_171904582
quote:
0s.gif Op vrijdag 23 juni 2017 22:21 schreef Jaroon het volgende:

[..]

Ik weet het verschil niet echt. Oudere mensen moeten normale zorg en eten krijgen in elk geval. Ik heb het geluk gehad dat mijn vader iets beters kon betalen. Wat krijg je als je dat niet kan? Dat is triest.
Overigens wel respect voor jouw inzet en jouw hart wat zich op de goede plek bevindt. Iemand moet toch voor de zwakkeren opkomen. Want zij kunnen dat niet zelf. Hulde.
vrijdag 9 december 2016 15:58 schreef Ringo het volgende:
Welke discussie? Ik zie alleen maar harige kerels die elkaar de rug inzepen.
pi_171905106
quote:
0s.gif Op zaterdag 24 juni 2017 01:16 schreef Bart2002 het volgende:

[..]

Overigens wel respect voor jouw inzet en jouw hart wat zich op de goede plek bevindt. Iemand moet toch voor de zwakkeren opkomen. Want zij kunnen dat niet zelf. Hulde.
Het helpt niet. Hugo Borst is daarin beter.
pi_171905331
quote:
0s.gif Op zaterdag 24 juni 2017 01:42 schreef Jaroon het volgende:

[..]

Het helpt niet. Hugo Borst is daarin beter.
Overigens ook een zeer sympathiek mens, Hugo.
vrijdag 9 december 2016 15:58 schreef Ringo het volgende:
Welke discussie? Ik zie alleen maar harige kerels die elkaar de rug inzepen.
pi_171921528
quote:
0s.gif Op vrijdag 23 juni 2017 12:40 schreef icloud het volgende:
quote voor de aandacht.
Lees je dit even, dan kun je nog wat van je aannames in de vuilnisbak gooien.

quote:
In het contract dat ouderenzorginstelling Zinn afsloot met de Vondelflat staat geen minimum aantal af te nemen maaltijden vermeld.

Dat zegt woordvoerder Marloes Lok van Zinn. Het argument van directeur Berend Lugies dat Zinn wordt benadeeld doordat bewoners van de serviceflat maaltijden afnemen van een andere cateraar, vindt bij haar geen weerklank. Het is daarom een raadsel waarom Lugies twee bewoners voor het gerecht wil slepen.

In het contract staat volgens Lok omschreven op welke wijze Zinn de maaltijden levert aan de bewoners van de Groninger Vondelflat. Er is ook een prijs per maaltijd afgesproken. ,,Maar er staat niet in hoeveel maaltijden we dagelijks moeten bezorgen bij de bewoners van de Vondelflat. Wij factureren de daadwerkelijk per dag bestelde maaltijden. Dat is een wisselend aantal.’’

Lok is verbaasd over de commotie over de maaltijden. Ten onrechte wordt Zinn daar volgens haar als partij in opgevoerd. ,,Wij stellen de afname van maaltijden niet verplicht. Dat doet de directie van de Vondelflat. In het contract staat ook niet vermeld dat wij de status genieten van voorkeursleverancier.’’
Er is dus geen enkele legitieme reden te bedenken voor dit verbod.

Kom je nog even sorry zeggen, of zwijg je zoals gewoonlijk de waarheid weer dood?

http://www.dvhn.nl/gronin(...)%80%99-22312184.html
“The problem with socialism is that you eventually run out of other people’s money.”
pi_171921641
quote:
0s.gif Op zaterdag 24 juni 2017 20:34 schreef hottentot het volgende:

[..]

Lees je dit even, dan kun je nog wat van je aannames in de vuilnisbak gooien.

[..]

Er is dus geen enkele legitieme reden te bedenken voor dit verbod.

Kom je nog even sorry zeggen, of zwijg je zoals gewoonlijk de waarheid weer dood?

http://www.dvhn.nl/gronin(...)%80%99-22312184.html
Vanaf moment 1 hebben we al geconcludeerd dat er geen afnameverplichting is, niks nieuws dus,
pi_171921710
quote:
0s.gif Op zaterdag 24 juni 2017 20:39 schreef icloud het volgende:

[..]

Vanaf moment 1 hebben we al geconcludeerd dat er geen afnameverplichting is, niks nieuws dus,
Okee dan deze ook maar erbij jij bent schijnbaar blind van woede?

http://www.dvhn.nl/gronin(...)%80%99-22312174.html
pi_171921796
quote:
0s.gif Op zaterdag 24 juni 2017 20:39 schreef icloud het volgende:

[..]

Vanaf moment 1 hebben we al geconcludeerd dat er geen afnameverplichting is, niks nieuws dus,
Maar ook geen voorkeursleverancier zie ik staan,
"You know, boys, a nuclear reactor is a lot like a woman. You just have to read the manual and press the right buttons."
pi_171922088
quote:
0s.gif Op zaterdag 24 juni 2017 20:44 schreef john2406 het volgende:

[..]

Okee dan deze ook maar erbij jij bent schijnbaar blind van woede?

http://www.dvhn.nl/gronin(...)%80%99-22312174.html
Wat ook steekt: wie gaat de rechtszaak die door het bestuur tegen hen is aangespannen betalen? Pronk: ,,Wie bekostigt de advocaat? Het kan niet anders dan dat die wordt gefinancierd uit de servicekosten die de bewoners opbrengen. Wij dus.’’

Lugies die buiten bij aankomst van de verslaggever net in zijn luxe sportwagen stapt, wil geen commentaar geven. Ook advocatenkantoor Bastide advocaten en fiscalisten, die de belangen van het bestuur behartigt, komt niet met een reactie.


Ik heb geen idee het het werkt om zo'n crowd-funding te starten, maar als er iemand is die dit wel kan, of via de ouderenbond zelfs, zal het geld als water binnenstromen!
´
pi_171922192
quote:
0s.gif Op zaterdag 24 juni 2017 20:39 schreef icloud het volgende:

[..]

Vanaf moment 1 hebben we al geconcludeerd dat er geen afnameverplichting is, niks nieuws dus,
Vanaf moment 1 liep jij hier te beweren dat de/een reden voor de instelling om vast te houden aan dit verbod was dat de prijs anders omhoog zou gaan per maaltijd en dat dit de gemeenschap geld zou kosten.
“The problem with socialism is that you eventually run out of other people’s money.”
abonnement Unibet Coolblue
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')