abonnement Unibet Coolblue
  donderdag 22 juni 2017 @ 15:45:40 #126
307622 Perox
(niet de echte)
pi_171860535
quote:
0s.gif Op donderdag 22 juni 2017 15:44 schreef deedeetee het volgende:
Inburgeren ? Dat willen ze helemaal niet. Wij zijn ze veel te min. Lekker bij elkaar klitten. Eigen kledingstijl aanhouden en eigen eten eten.
Waarom ze niet huisvesten zoals de molukkers destijds toen hier heen gehaald zijn ? In soort van kampen. Ze gaan toch terug zodra het weer * kan * ?
"Ze" zijn hier pas, en jij weet er al alles van?
Knappe meid hoor!
Dat met die Molukkers was inderdaad ook zo briljant geregeld!
pi_171860542
quote:
14s.gif Op donderdag 22 juni 2017 15:32 schreef SicSicSics het volgende:

[..]

Wanneer ga je mensen dwingen tot abortus? Bij de 18, 19 of 20 miljoen?
Je hoeft niemand te dwingen maar je kunt natuurlijk wel een effectief ontmoedigingsbeleid voeren.
Don't quote me boy, cause I ain't said shit!
Send Banano to: ban_1drjycsqhpwa1i4uxo1mmqau6q8gibgbn6oabtub53zpcrabjunt3uscaqty
pi_171860550
quote:
0s.gif Op donderdag 22 juni 2017 15:44 schreef Perox het volgende:

[..]

Serieus! Man wat errrrrrruggg!
Waarom moet die vrouw in een compleet gerenoveerde flat zitten terwijl er gewoon wachtlijsten zijn?

Ik weet niet waar die user vandaan komt maar wat mij betreft gaat ze lekker op een kamertje wonen en wacht ze netjes zoals iedereen.
maandag 28 december 2020 20:34 schreef JustinK het volgende: De wereld heeft meer tong80's nodig.
  donderdag 22 juni 2017 @ 15:47:42 #129
467592 Cause_Mayhem
I will eat your soul
pi_171860615
quote:
0s.gif Op donderdag 22 juni 2017 15:31 schreef BoneThugss het volgende:

[..]

Het probleem is nou juist dat ze al die statushouders in de grote steden dumpen. Je kan ze beter in dorpen laten integreren, veel betere sociale controle. Mensen burgeren sneller in.

Natuurlijk kan je voor 500 euro per maand een huis in Schubbekutveen huren.
Ik zie ze hier ook gewoon hoor...

Maar idd, zet ze in krimpgemeentes (natuurlijk een beetje in verhouding zodat er een goede spreiding is), dat komt de integratie ten goede en daar is niet zo'n krapte op de woningmarkt.
Het enige nadeel is wel dat er natuurlijk een stuk minder werk is. Het zou hand in hand moeten gaan met bedrijven stimuleren zich buiten de Randstad te vestigen en dan voornamelijk gericht op de laagbetaalde banen, waar het gros van die groep toch heen gaat stromen.

Naar mijn mening is het een fout in dit landje dat men teveel op die Randstad richt. We zijn een klein land, ook buiten de Randstad richten kan makkelijk. Door dat niet te doen komt er veelste veel druk op de Randstad, daar zitten teveel mensen hutje mutje en is veel groei op woongebied niet meer mogelijk. Dat levert van die ziekelijke wachttijden op en een hoop ergenis.
Our task must be to free ourselves by widening our circle of compassion to embrace all living creatures and the whole of nature and its beauty.
  donderdag 22 juni 2017 @ 15:47:51 #130
78780 deedeetee
rustig doorgaan met ademhalen
pi_171860620
quote:
0s.gif Op donderdag 22 juni 2017 15:45 schreef Perox het volgende:

[..]

"Ze" zijn hier pas, en jij weet er al alles van?
Knappe meid hoor!
Dat met die Molukkers was inderdaad ook zo briljant geregeld!
Helemaal niet daarom erger ik me ook dat deze mensen die er geen recht op hebben, want niet in het 1 ste veilige land gebleven maar verder gegaan uit hebzucht, zo verwend worden.
Ga fietsen jij !! ikke niet hoor..
  donderdag 22 juni 2017 @ 15:49:37 #131
467592 Cause_Mayhem
I will eat your soul
pi_171860683
quote:
0s.gif Op donderdag 22 juni 2017 15:38 schreef BoneThugss het volgende:

[..]

Dat vind ik niet te vergelijken, maar Afrikanen die hier naartoe komen en 8 kinderen baren vind ik ook een slechte zaak.

Wat mij betreft maximaal 2 kinderen en een veel betere screening voor de vluchtelingen. Iemand die uit z'n thuisland vlucht omdat hij homo is krijgt hier ook een verblijfsvergunning. Dat is echt een heel anders soort 'vluchteling' dan mensen die bv uit Syrië komen.
Geen kinderbijslag meer na het 2de kind zou een goed begin zijn. Dan geef je ruimte voor eigen keuze, maar stimuleer je de keuze voor een groot gezin niet.
Our task must be to free ourselves by widening our circle of compassion to embrace all living creatures and the whole of nature and its beauty.
pi_171860693
quote:
0s.gif Op donderdag 22 juni 2017 15:47 schreef Perox het volgende:

[..]

Je kan niet met haar praten, want ze spreekt geen bruikbare taal?
Maar je weet wel dat ze een Syrische vluchteling is? Dat is wel knap hoor.
Bijvoorbeeld. Het is gewoon een prutsvoorbeeld.
Haar zoon (ook uit Syrië gekomen) heeft dat de bewoners in het Engels verteld toen ze in de woning trok.

En nu?
  donderdag 22 juni 2017 @ 15:51:31 #133
467592 Cause_Mayhem
I will eat your soul
pi_171860742
quote:
0s.gif Op donderdag 22 juni 2017 15:44 schreef deedeetee het volgende:
Inburgeren ? Dat willen ze helemaal niet. Wij zijn ze veel te min. Lekker bij elkaar klitten. Eigen kledingstijl aanhouden en eigen eten eten.
Waarom ze niet huisvesten zoals de molukkers destijds toen hier heen gehaald zijn ? In soort van kampen. Ze gaan toch terug zodra het weer * kan * ?
Serieus? Je wil dat fiasco gewoon weer herhalen?
Our task must be to free ourselves by widening our circle of compassion to embrace all living creatures and the whole of nature and its beauty.
pi_171860747
quote:
1s.gif Op donderdag 22 juni 2017 15:47 schreef Cause_Mayhem het volgende:

[..]

Ik zie ze hier ook gewoon hoor...

Maar idd, zet ze in krimpgemeentes (natuurlijk een beetje in verhouding zodat er een goede spreiding is), dat komt de integratie ten goede en daar is niet zo'n krapte op de woningmarkt.
Het enige nadeel is wel dat er natuurlijk een stuk minder werk is. Het zou hand in hand moeten gaan met bedrijven stimuleren zich buiten de Randstad te vestigen en dan voornamelijk gericht op de laagbetaalde banen, waar het gros van die groep toch heen gaat stromen.

Naar mijn mening is het een fout in dit landje dat men teveel op die Randstad richt. We zijn een klein land, ook buiten de Randstad richten kan makkelijk. Door dat niet te doen komt er veelste veel druk op de Randstad, daar zitten teveel mensen hutje mutje en is veel groei op woongebied niet meer mogelijk. Dat levert van die ziekelijke wachttijden op en een hoop ergenis.
Mee eens.

Die mensen kunnen er zelf natuurlijk ook niks aan doen en ik had in hun geval hetzelfde gedaan, maar het valt niet uit te leggen aan Jan Modaal. Aan de andere kant zijn die boerendorpjes in de regel niet heel erg gek op vreemdelingen.
maandag 28 december 2020 20:34 schreef JustinK het volgende: De wereld heeft meer tong80's nodig.
  donderdag 22 juni 2017 @ 15:51:58 #135
307622 Perox
(niet de echte)
pi_171860755
quote:
0s.gif Op donderdag 22 juni 2017 15:49 schreef DrMabuse het volgende:

[..]

Haar zoon (ook uit Syrië gekomen) heeft dat de bewoners in het Engels verteld toen ze in de woning trok.

En nu?
Ja inderdaad, en nu? Ze mag er niet wonen van jou want ze is er nooit?
  donderdag 22 juni 2017 @ 15:52:51 #136
78780 deedeetee
rustig doorgaan met ademhalen
pi_171860785
quote:
1s.gif Op donderdag 22 juni 2017 15:51 schreef Cause_Mayhem het volgende:

[..]

Serieus? Je wil dat fiasco gewoon weer herhalen?
Ik wil die migranten graag ontmoedigen. Dus vang ze zo sober mogelijk op. Dan vertrekken ze tenminste weer.
Ga fietsen jij !! ikke niet hoor..
pi_171860794
quote:
0s.gif Op donderdag 22 juni 2017 15:51 schreef Perox het volgende:

[..]

Ja inderdaad, en nu? Ze mag er niet wonen van jou want ze is er nooit?
Als ze er alleen maar slaapt is het een beetje zonde van de ruimte hé. Daar kan ook een gezin met kinderen wonen.
maandag 28 december 2020 20:34 schreef JustinK het volgende: De wereld heeft meer tong80's nodig.
pi_171860892
quote:
0s.gif Op donderdag 22 juni 2017 15:51 schreef Perox het volgende:

[..]

Ja inderdaad, en nu? Ze mag er niet wonen van jou want ze is er nooit?
Ze mag er niet wonen van mij.

Zo dan.

Beetje errrrrrruggg aan het overdrijven?
pi_171860919
quote:
0s.gif Op donderdag 22 juni 2017 12:47 schreef Boris_Karloff het volgende:

[..]

Alweer zo'n kul argument. Wat verwachten ze dan? Dat het inburgeren voor hun gedaan word? Waar is eigen initiatief in dit hele verhaal?
Probeer het eens zonder stroman.
pi_171860921
quote:
0s.gif Op donderdag 22 juni 2017 15:53 schreef BoneThugss het volgende:

[..]

Als ze er alleen maar slaapt is het een beetje zonde van de ruimte hé. Daar kan ook een gezin met kinderen wonen.
Dank u.

Daarbij slaapt ze er, naar wat ik begrijp, slechts zelden.
  donderdag 22 juni 2017 @ 15:56:24 #141
307622 Perox
(niet de echte)
pi_171860933
quote:
0s.gif Op donderdag 22 juni 2017 15:55 schreef DrMabuse het volgende:

[..]

Ze mag er niet wonen van mij.

Zo dan.

Beetje errrrrrruggg aan het overdrijven?
Ik vind het gewoon een stom voorbeeld. En je denigrerende houding vind ik ook stom.
  donderdag 22 juni 2017 @ 15:57:35 #142
467592 Cause_Mayhem
I will eat your soul
pi_171860973
quote:
0s.gif Op donderdag 22 juni 2017 15:47 schreef deedeetee het volgende:

[..]

Helemaal niet daarom erger ik me ook dat deze mensen die er geen recht op hebben, want niet in het 1 ste veilige land gebleven maar verder gegaan uit hebzucht, zo verwend worden.
Jezus wat een gelul...
Ga eens onderzoeken hoe het in die omringende landen is, wat voor kommer en kwel die opvangkampen meestal zijn. Daar weg willen gaat niet over hebzucht, maar over simpelweg uitzichtloosheid en ellende ontvluchten. Een kans willen op een normaal bestaan.

Wil je dat die mensen daar blijven? Waar ik het niet mee oneens ben. Dan zullen we ervoor moeten zorgen dat de ellende in die kampen afneemt, het geen uitzichtloos bestaan is waarbij mensen in moeten leveren op basisbehoeften.
Our task must be to free ourselves by widening our circle of compassion to embrace all living creatures and the whole of nature and its beauty.
pi_171860978
quote:
1s.gif Op donderdag 22 juni 2017 15:49 schreef Cause_Mayhem het volgende:

[..]

Geen kinderbijslag meer na het 2de kind zou een goed begin zijn. Dan geef je ruimte voor eigen keuze, maar stimuleer je de keuze voor een groot gezin niet.
Dit is briljant.

Mag per direct ingevoerd worden.
maandag 28 december 2020 20:34 schreef JustinK het volgende: De wereld heeft meer tong80's nodig.
pi_171861013
quote:
0s.gif Op donderdag 22 juni 2017 15:56 schreef DrMabuse het volgende:

[..]

Dank u.

Daarbij slaapt ze er, naar wat ik begrijp, slechts zelden.
Eruit schoppen en een kamertje met keuken en gedeelde badkamer geven. Zet er studenten in of een gezin, pak je dat scheef huren ook gelijk aan. Hoppa!
maandag 28 december 2020 20:34 schreef JustinK het volgende: De wereld heeft meer tong80's nodig.
pi_171861198
quote:
0s.gif Op donderdag 22 juni 2017 15:56 schreef Perox het volgende:

[..]

Ik vind het gewoon een stom voorbeeld. En je denigrerende houding vind ik ook stom.
Proberen je Pavlov reacties in dit soort discussies een beetje te beheersen.

Zal je helpen.

Af en toe die bril even afdoen en nadenken voordat je bij iedereen die anders denkt datgene doet waaraan je je bij hen blijkbaar zo aan ergert.
pi_171861260
quote:
0s.gif Op donderdag 22 juni 2017 15:59 schreef BoneThugss het volgende:

[..]

Eruit schoppen en een kamertje met keuken en gedeelde badkamer geven. Zet er studenten in of een gezin, pak je dat scheef huren ook gelijk aan. Hoppa!
Ze is hoogstwaarschijnlijk veel bij andere ook in Den Haag gehuisveste familie.

In ieder geval niet veel in de woning die ze toegewezen heeft gekregen.
  donderdag 22 juni 2017 @ 16:07:31 #147
307622 Perox
(niet de echte)
pi_171861270
quote:
0s.gif Op donderdag 22 juni 2017 16:05 schreef DrMabuse het volgende:

[..]

Proberen je Pavlov reacties in dit soort discussies een beetje te beheersen.

Zal je helpen.

Af en toe die bril even af doen en nadenken voordat je bij iedereen die anders denkt datgene doet waaraan je je bij hen blijkbaar zo aan ergert.
Is geen Pavlov hoor, ik vond het gewoon even belangrijk om je er op te wijzen.
Graag gedaan.
:)
pi_171861302
quote:
0s.gif Op donderdag 22 juni 2017 16:07 schreef Perox het volgende:

[..]

Is geen Pavlov hoor, ik vond het gewoon even belangrijk om je er op te wijzen.
Graag gedaan.
:)
quote:
Ik vind het gewoon een stom voorbeeld. En je denigrerende houding vind ik ook stom.
Lang over nagedacht?
  donderdag 22 juni 2017 @ 16:09:06 #149
467592 Cause_Mayhem
I will eat your soul
pi_171861311
quote:
0s.gif Op donderdag 22 juni 2017 15:51 schreef BoneThugss het volgende:

[..]

Mee eens.

Die mensen kunnen er zelf natuurlijk ook niks aan doen en ik had in hun geval hetzelfde gedaan, maar het valt niet uit te leggen aan Jan Modaal. Aan de andere kant zijn die boerendorpjes in de regel niet heel erg gek op vreemdelingen.
Mwaw, valt wel mee in de praktijk. De mensen die hier zijn (ik woon in een echt keuterdorpje) worden gewoon opgenomen. Ze kunnen soms stevig mopperen over zaken, een angstbeeld die ze via de media krijgen, maar woont iemand onder ze dan is het 'anders'.

Natuurlijk wordt er wel verwacht dat iemand meedoet, maar doet iemand dat is er geen probleem. Dat er wat meer gereageerd wordt op mensen die overlast veroorzaken of echt niet meedoen vind ik niet heel verkeerd. Iets meer druk op integratie is niet slecht. Eigenheid wordt gewoon geaccepteerd mits je meedoet. Mensen mogen bv best in hoofddoek e.d. lopen en hun eigen gewoontes hebben, zolang je maar je best doet om mee te doen en evt een inkijkje te bieden in die eigen gewoontes. Gewoon een beetje open zijn dus.

Ik ben als randstad kind hierheen verhuist en dat gold ook voor mij. Door gewoon te helpen op school en mijn gezicht te laten zien bij de dorpsfestiviteiten ben ik zonder probleem opgenomen. Tuurlijk hoor ik sommigen praten over de 'over de brug mentaliteit', maar in diezelfde adem zeggen ze dat ze mij daar niet mee bedoelen, dat wij eigen zijn/anders zijn.
Het is mijn keuze daar niet zwaar aan te tillen, een keertje te glimlachen erover en vooral in te zien dat ik bij de gemeenschap hoor. Dat die gedachte erachter steekt.
Our task must be to free ourselves by widening our circle of compassion to embrace all living creatures and the whole of nature and its beauty.
pi_171861394
quote:
1s.gif Op donderdag 22 juni 2017 15:57 schreef Cause_Mayhem het volgende:

[..]

Jezus wat een gelul...
Ga eens onderzoeken hoe het in die omringende landen is, wat voor kommer en kwel die opvangkampen meestal zijn. Daar weg willen gaat niet over hebzucht, maar over simpelweg uitzichtloosheid en ellende ontvluchten. Een kans willen op een normaal bestaan.

Wil je dat die mensen daar blijven? Waar ik het niet mee oneens ben. Dan zullen we ervoor moeten zorgen dat de ellende in die kampen afneemt, het geen uitzichtloos bestaan is waarbij mensen in moeten leveren op basisbehoeften.
Ze verkeren in een situatie waar de armste twee miljard mensen op deze aardbol in verkeren. Uitzichtloosheid, armoede, honger, een gebrek aan medicijnen, etc. Heel nobel om mensen te helpen, maar uitermate vreemd om deze mensen in Nederland op te vangen.

Opvangen is overigens niet eens het juiste woord. Aangezien mensen hier huizen krijgen, gezondheidszorg, hun familie laten overkomen en de meesten hier voor altijd blijven. Je kan beter spreken over permanent huisvesten. En je ziet de gevolgen, de kosten voor de Nederlander lopen op, hele wijken verkleuren en de islam wint jaar na jaar aan invloed.
abonnement Unibet Coolblue
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')