abonnement Unibet Coolblue
  donderdag 22 juni 2017 @ 15:51:59 #76
45206 Pietverdriet
Ik wou dat ik een ijsbeer was.
pi_171860757
quote:
1s.gif Op donderdag 22 juni 2017 14:55 schreef Klopkoek het volgende:

[..]

Bel Texas en Californië even (ja, er is nog steeds veel armoede in Texas maar uitgerekend dát is een politieke keuze). Dat soort staten bewijzen je ongelijk.

Check het beleid van Eisenhower daaromtrent eens. Was zeker heel succesvol. Zonder dat geen Nike in Oregon, geen Coca Cola in Atlanta.
Texas, geen inkomstenbelasting.
In Baden-Badener Badeseen kann man Baden-Badener baden sehen.
  donderdag 22 juni 2017 @ 15:52:26 #77
177053 Klopkoek
Regressief links
pi_171860775
quote:
0s.gif Op donderdag 22 juni 2017 15:51 schreef michaelmoore het volgende:

[..]

misschien dat supersnel vervoer weer wat gaat veranderen , zou kunnen
Dat is idd wat Eisenhower en Kennedy deden
Deuger & Gutmensch
"Conservatism consists of exactly one proposition, to wit: There must be in-groups whom the law protects but does not bind, alongside out-groups whom the law binds but does not protect."
  donderdag 22 juni 2017 @ 15:54:01 #78
177053 Klopkoek
Regressief links
pi_171860827
quote:
1s.gif Op donderdag 22 juni 2017 15:51 schreef Pietverdriet het volgende:

[..]

Texas, geen inkomstenbelasting.
Post #65.

Hoeveel inkomstenbelasting hadden ze in 1950 dan? Tarief van 80%?
Deuger & Gutmensch
"Conservatism consists of exactly one proposition, to wit: There must be in-groups whom the law protects but does not bind, alongside out-groups whom the law binds but does not protect."
  donderdag 22 juni 2017 @ 16:25:05 #79
149454 GSbrder
Les extrêmes se touchent
pi_171861804
quote:
1s.gif Op donderdag 22 juni 2017 15:06 schreef Klopkoek het volgende:

[..]

Iedereen een koopwoning indouwen is geen PvdA beleid.

Voor wat betreft vervuiling: Eisenhower met daaraan gekoppeld zijn Interstate highway system en amtrack bewijst het tegendeel.

Ceteris paribus is een schoon milieu gebaat bij minder concentratie, niet meer. Dit is ook altijd het standaard excuus van rechts wanneer het NOx kaartje van Europa erbij wordt gehaald.

De discussie wordt op oneigenlijke gronden gevoerd en daarom stop ik er weer even mee.
Iedereen een sociale huurwoning induwen is ook geen duurzaam beleid, want dat is helemaal een belemmering voor het accepteren van een baan in een ander deel van het land. Geen idee waarom een Interstate Highway systeem nou zo´n mooi en schoon voorbeeld is voor minder concentratie. De VS is per definitie minder geconcentreerd door een kleinere hoeveelheid inwoners op een groter deel van het land, maar ook daar is verstedelijking gaande. Er is niets oneigenlijks aan een duurzaam en economisch krachtig beleid gebaseerd op sterke steden. Sterke steden die we in Nederland, mede door het verspreidingsbeleid, nauwelijks hebben.
Power is a lot like real estate, it's all about location, location, location.
The closer you are to the source, the higher your property value.
  Moderator donderdag 22 juni 2017 @ 16:52:48 #80
54278 crew  Tijger_m
42
pi_171862732
quote:
1s.gif Op donderdag 22 juni 2017 15:50 schreef Klopkoek het volgende:

[..]

De concentratie van/binnen Texas in 1950 was minimaal. En had itt nu een kleinere bevolking dan Nederland
Man, denk toch eens na, Texas is opgekomen door de olie boom.

Europa heeft al decennia de E wegen dwars door Europa die er beter bij liggen als de Interstates in de VS en daar moet je het mee vergelijken, niet Texas met Nederland want ook in Texas concentreert zich de bevolking en industrie op maar een paar plaatsen.
"The enemy isn't men, or women, it's bloody stupid people and no one has the right to be stupid." - Sir Terry Pratchett.
  donderdag 22 juni 2017 @ 17:07:13 #81
177053 Klopkoek
Regressief links
pi_171863129
quote:
15s.gif Op donderdag 22 juni 2017 16:25 schreef GSbrder het volgende:
Sterke steden die we in Nederland, mede door het verspreidingsbeleid, nauwelijks hebben.
Vergelijk het eens met Duitsland of België. Daar hebben ze pas spreidingsbeleid, waar niet alles zich op de Randstad concentreert. Enorme lulkoek dit.
Deuger & Gutmensch
"Conservatism consists of exactly one proposition, to wit: There must be in-groups whom the law protects but does not bind, alongside out-groups whom the law binds but does not protect."
  donderdag 22 juni 2017 @ 17:10:00 #82
177053 Klopkoek
Regressief links
pi_171863215
quote:
0s.gif Op donderdag 22 juni 2017 16:52 schreef Tijger_m het volgende:

[..]

Man, denk toch eens na, Texas is opgekomen door de olie boom.

Europa heeft al decennia de E wegen dwars door Europa die er beter bij liggen als de Interstates in de VS en daar moet je het mee vergelijken, niet Texas met Nederland want ook in Texas concentreert zich de bevolking en industrie op maar een paar plaatsen.
Je mag je arrogante toon wel matigen. Texas is helemaal niet door de olie opgeklommen (die was er al in de 19e eeuw). De resource curse, weet je wel?

De boom van na 1950 komt duidelijk door iets anders, en niet door de belastingen (die altijd al daar lager waren). Dat 'iets anders' heb ik zonet benoemd.

Maar weet je wat? Jij je zin, ik ben voorgoed weg uit dit hol met leugenachtige apartheid rechtsen.
Deuger & Gutmensch
"Conservatism consists of exactly one proposition, to wit: There must be in-groups whom the law protects but does not bind, alongside out-groups whom the law binds but does not protect."
  donderdag 22 juni 2017 @ 17:14:17 #83
45206 Pietverdriet
Ik wou dat ik een ijsbeer was.
pi_171863312
quote:
1s.gif Op donderdag 22 juni 2017 17:10 schreef Klopkoek het volgende:

[..]

Je mag je arrogante toon wel matigen. Texas is helemaal niet door de olie opgeklommen (die was er al in de 19e eeuw). De resource curse, weet je wel?

De boom van na 1950 komt duidelijk door iets anders, en niet door de belastingen (die altijd al daar lager waren). Dat 'iets anders' heb ik zonet benoemd.

Maar weet je wat? Jij je zin, ik ben voorgoed weg uit dit hol met leugenachtige apartheid rechtsen.
:W :W :W :W
In Baden-Badener Badeseen kann man Baden-Badener baden sehen.
  donderdag 22 juni 2017 @ 17:15:01 #84
45206 Pietverdriet
Ik wou dat ik een ijsbeer was.
pi_171863332
quote:
1s.gif Op donderdag 22 juni 2017 17:07 schreef Klopkoek het volgende:

[..]

Vergelijk het eens met Duitsland of België. Daar hebben ze pas spreidingsbeleid, waar niet alles zich op de Randstad concentreert. Enorme lulkoek dit.
Jaja,
Waar duizenden miljarden uit de werknemers is geperst voor de voormalige DDR. Mensen jarenlang solidariteitsbijdrage hebben betaald om dan de fabriek waar ze werkten te zien vertrekken naar oostduitsland omdat die daar veel subsidie krijgt. Kortom, de werknemers hebben dan betaald om hun eigen werkloosheid mogelijk te maken.
In Baden-Badener Badeseen kann man Baden-Badener baden sehen.
  donderdag 22 juni 2017 @ 17:16:15 #85
149454 GSbrder
Les extrêmes se touchent
pi_171863370
quote:
1s.gif Op donderdag 22 juni 2017 17:07 schreef Klopkoek het volgende:

[..]

Vergelijk het eens met Duitsland of België. Daar hebben ze pas spreidingsbeleid, waar niet alles zich op de Randstad concentreert. Enorme lulkoek dit.
Belgie is geconcentreerder op Brussel dan Nederland op Amsterdam. Het feit dat je zelf de Randstad aanhaalt is al een teken van zwakte, want de Randstad is geen enkele stad en op zichzelf al het product van spreidingsbeleid.

Een land van 10 miljoen inwoners waarvan 18% in de metropoolregio Brussel woont, versus een land van 17 miljoen inwoners waarvan 13% in de metropoolregio Amsterdam woont. Sla Zipf's law er maar op na.
Power is a lot like real estate, it's all about location, location, location.
The closer you are to the source, the higher your property value.
  donderdag 22 juni 2017 @ 17:24:57 #86
177053 Klopkoek
Regressief links
pi_171863606
quote:
15s.gif Op donderdag 22 juni 2017 17:16 schreef GSbrder het volgende:

[..]

Belgie is geconcentreerder op Brussel dan Nederland op Amsterdam. Het feit dat je zelf de Randstad aanhaalt is al een teken van zwakte, want de Randstad is geen enkele stad en op zichzelf al het product van spreidingsbeleid.

Een land van 10 miljoen inwoners waarvan 18% in de metropoolregio Brussel woont, versus een land van 17 miljoen inwoners waarvan 13% in de metropoolregio Amsterdam woont. Sla Zipf's law er maar op na.
Wat is dan de achtergestelde regio van Vlaanderen? Ik kan je zo aanwijzen welke dat 50 jaar geleden was. En hoe dat is gekeerd.

Maar wat doet het er ook toe. Jij wil het niet, ik wel (lees je Piet? Ik ben dus niet overal op tegen). Klaar. Vervolgens wordt dan alles aangegrepen om de eigen 'amsterdam als londen' belangen en windfall profits te verdedigen.

Ik ben er wel klaar mee en zal in de toekomst me sowieso beperken tot linkdumps.
Deuger & Gutmensch
"Conservatism consists of exactly one proposition, to wit: There must be in-groups whom the law protects but does not bind, alongside out-groups whom the law binds but does not protect."
  donderdag 22 juni 2017 @ 17:42:09 #87
379943 Paper_Tiger
Neem verantwoordelijkheid
pi_171864181
quote:
1s.gif Op donderdag 22 juni 2017 17:24 schreef Klopkoek het volgende:

[..]

Wat is dan de achtergestelde regio van Vlaanderen? Ik kan je zo aanwijzen welke dat 50 jaar geleden was. En hoe dat is gekeerd.

Maar wat doet het er ook toe. Jij wil het niet, ik wel (lees je Piet? Ik ben dus niet overal op tegen). Klaar. Vervolgens wordt dan alles aangegrepen om de eigen 'amsterdam als londen' belangen en windfall profits te verdedigen.

Ik ben er wel klaar mee en zal in de toekomst me sowieso beperken tot linkdumps.
Je begint een beetje op Heintje Davids te lijken.
a man convinced against his will is of the same opinion still
  Moderator donderdag 22 juni 2017 @ 17:48:10 #88
54278 crew  Tijger_m
42
pi_171864367
Drie keer afscheid in een topic? Is dat een record op FOK?

Maar goed, iedereen behalve Klopkoek is dus duidelijk een rechtse apartheid leugenaar. Oh boy. Ik snap het wel hoor, met dit weer op je zolderkamer zitten zonder airco veroorzaakt oververhitting van het brein.
"The enemy isn't men, or women, it's bloody stupid people and no one has the right to be stupid." - Sir Terry Pratchett.
  donderdag 22 juni 2017 @ 17:52:51 #89
149454 GSbrder
Les extrêmes se touchent
pi_171864503
quote:
1s.gif Op donderdag 22 juni 2017 17:24 schreef Klopkoek het volgende:

[..]

Wat is dan de achtergestelde regio van Vlaanderen? Ik kan je zo aanwijzen welke dat 50 jaar geleden was. En hoe dat is gekeerd.

Maar wat doet het er ook toe. Jij wil het niet, ik wel (lees je Piet? Ik ben dus niet overal op tegen). Klaar. Vervolgens wordt dan alles aangegrepen om de eigen 'amsterdam als londen' belangen en windfall profits te verdedigen.

Ik ben er wel klaar mee en zal in de toekomst me sowieso beperken tot linkdumps.
Ik begrijp je niet, Klopkoek. Je haalt een voorbeeld aan van een land met spreidingsbeleid, ik ontkracht de mate van die spreiding en vervolgens zeg je dat het door dit spreidingsbeleid komt dat een andere regio niet is achtergesteld. Oftewel, is er ergens iets goeds te noemen, dan komt dit door x, is het vervolgens slecht, dan is dat ondanks x. Zo reken je elke situatie naar je eigen voordeel toe.


Ik zeg niet dat Amsterdam Londen moet worden (dat gaat ook niet lukken) maar er is nog wel een verschil met bedrijven naar Groningen en Maastricht verplaatsen, of de centrale aantrekkingskracht van een stad verder versterken. Sommige mensen zijn bang dat het niet actief verplaatsen van bedrijven meteen wil zeggen dat je alleen nog maar naar de Randstad kijkt.
Power is a lot like real estate, it's all about location, location, location.
The closer you are to the source, the higher your property value.
  donderdag 22 juni 2017 @ 18:22:36 #90
45206 Pietverdriet
Ik wou dat ik een ijsbeer was.
pi_171865259
quote:
15s.gif Op donderdag 22 juni 2017 17:52 schreef GSbrder het volgende:

[..]

Ik begrijp je niet, Klopkoek. Je haalt een voorbeeld aan van een land met spreidingsbeleid, ik ontkracht de mate van die spreiding en vervolgens zeg je dat het door dit spreidingsbeleid komt dat een andere regio niet is achtergesteld. Oftewel, is er ergens iets goeds te noemen, dan komt dit door x, is het vervolgens slecht, dan is dat ondanks x. Zo reken je elke situatie naar je eigen voordeel toe.


Ik zeg niet dat Amsterdam Londen moet worden (dat gaat ook niet lukken) maar er is nog wel een verschil met bedrijven naar Groningen en Maastricht verplaatsen, of de centrale aantrekkingskracht van een stad verder versterken. Sommige mensen zijn bang dat het niet actief verplaatsen van bedrijven meteen wil zeggen dat je alleen nog maar naar de Randstad kijkt.
Terwijl de high tech industrie in NL vooral in Noord Braband zit.
In Baden-Badener Badeseen kann man Baden-Badener baden sehen.
  donderdag 22 juni 2017 @ 21:04:37 #91
323876 michaelmoore
I want to live a hundred years
pi_171870067
quote:
1s.gif Op donderdag 22 juni 2017 18:22 schreef Pietverdriet het volgende:

[..]

Terwijl de high tech industrie in NL vooral in Noord Braband zit.
tussen Utrecht en Eindhoven zou een nieuwe stad moeten komen,, dat is boven de zeewaterspiegel en niet in het groene hart

[ Bericht 2% gewijzigd door michaelmoore op 22-06-2017 21:26:43 ]
When people do counterfeiting , they go to jail , when public servants do that they get re-elected
  donderdag 22 juni 2017 @ 21:06:23 #92
177053 Klopkoek
Regressief links
pi_171870132
quote:
1s.gif Op donderdag 22 juni 2017 18:22 schreef Pietverdriet het volgende:

[..]

Terwijl de high tech industrie in NL vooral in Noord Braband zit.
Dankzij spreidingsbeleid ja. Bedrijven haken daar dan weer op in, zoals Philips destijds. Of moet Brabant weer een generaliteitsland worden? Of Dubai zo u wilt.
Deuger & Gutmensch
"Conservatism consists of exactly one proposition, to wit: There must be in-groups whom the law protects but does not bind, alongside out-groups whom the law binds but does not protect."
  donderdag 22 juni 2017 @ 21:58:32 #93
323876 michaelmoore
I want to live a hundred years
pi_171871930
men moet gewoon een nieuwe stad gaan bouwen voor 500.000 inwoners , soort Utrecht

heel nieuw ontwerp
geen vinex wijk,, maar een hele nieuwe autovrije energie neutrale stad ,met grachten en gemeentehuis en heeeel groot plein in het midden en een voetbalstadion en een Metro,

Tussen Utrecht en Eindhoven
When people do counterfeiting , they go to jail , when public servants do that they get re-elected
  donderdag 22 juni 2017 @ 22:20:03 #94
149454 GSbrder
Les extrêmes se touchent
pi_171872680
quote:
1s.gif Op donderdag 22 juni 2017 21:06 schreef Klopkoek het volgende:

[..]

Dankzij spreidingsbeleid ja. Bedrijven haken daar dan weer op in, zoals Philips destijds. Of moet Brabant weer een generaliteitsland worden? Of Dubai zo u wilt.
Philips is actief in Eindhoven geplaatst? In tegendeel. Het was toeval dat dit bedrijf in Eindhoven zat en is uiteindelijk vanwege concentratiekrachten in Amsterdam terecht gekomen.
Power is a lot like real estate, it's all about location, location, location.
The closer you are to the source, the higher your property value.
  Moderator donderdag 22 juni 2017 @ 22:36:58 #95
54278 crew  Tijger_m
42
pi_171873198
quote:
0s.gif Op donderdag 22 juni 2017 21:58 schreef michaelmoore het volgende:
men moet gewoon een nieuwe stad gaan bouwen voor 500.000 inwoners , soort Utrecht

heel nieuw ontwerp
geen vinex wijk,, maar een hele nieuwe autovrije energie neutrale stad ,met grachten en gemeentehuis en heeeel groot plein in het midden en een voetbalstadion en een Metro,

Tussen Utrecht en Eindhoven
Zo'n beetje waar Den Bosch ligt dus.
"The enemy isn't men, or women, it's bloody stupid people and no one has the right to be stupid." - Sir Terry Pratchett.
  donderdag 22 juni 2017 @ 22:49:31 #96
177053 Klopkoek
Regressief links
pi_171873612
quote:
15s.gif Op donderdag 22 juni 2017 22:20 schreef GSbrder het volgende:

[..]

Philips is actief in Eindhoven geplaatst? In tegendeel.
Woorden in de mond leggen. Naar truukje. Naar mannetje.

quote:
Het was toeval dat dit bedrijf in Eindhoven zat
Nee. Het is geen toeval dat Philips senior niet zijn toko naar Rotterdam oid hoefde te verhuizen, of aldaar hoefde op te starten.

quote:
en is uiteindelijk vanwege concentratiekrachten in Amsterdam terecht gekomen.
In 1997, onder het het meest nadrukkelijke Randstad kabinet van na de oorlog.
Deuger & Gutmensch
"Conservatism consists of exactly one proposition, to wit: There must be in-groups whom the law protects but does not bind, alongside out-groups whom the law binds but does not protect."
  Moderator donderdag 22 juni 2017 @ 23:13:22 #97
54278 crew  Tijger_m
42
pi_171874377
Oh, Heintje Davids is terug! Quelle surprise :D
"The enemy isn't men, or women, it's bloody stupid people and no one has the right to be stupid." - Sir Terry Pratchett.
  donderdag 22 juni 2017 @ 23:39:41 #98
45206 Pietverdriet
Ik wou dat ik een ijsbeer was.
pi_171875140
quote:
1s.gif Op donderdag 22 juni 2017 21:06 schreef Klopkoek het volgende:

[..]

Dankzij spreidingsbeleid ja. Bedrijven haken daar dan weer op in, zoals Philips destijds. Of moet Brabant weer een generaliteitsland worden? Of Dubai zo u wilt.
Nee, is hoofdzakelijk offspring van Philips
En verder, antwoord hier eens op
quote:
1s.gif Op donderdag 22 juni 2017 17:15 schreef Pietverdriet het volgende:

[..]

Jaja,
Waar duizenden miljarden uit de werknemers is geperst voor de voormalige DDR. Mensen jarenlang solidariteitsbijdrage hebben betaald om dan de fabriek waar ze werkten te zien vertrekken naar oostduitsland omdat die daar veel subsidie krijgt. Kortom, de werknemers hebben dan betaald om hun eigen werkloosheid mogelijk te maken.
In Baden-Badener Badeseen kann man Baden-Badener baden sehen.
  vrijdag 23 juni 2017 @ 05:49:29 #99
323876 michaelmoore
I want to live a hundred years
pi_171876859
quote:
0s.gif Op donderdag 22 juni 2017 22:36 schreef Tijger_m het volgende:

[..]

Zo'n beetje waar Den Bosch ligt dus.
niet wwaar den bosch ligt
daar is al een stad

km of 10 20 erven daan
When people do counterfeiting , they go to jail , when public servants do that they get re-elected
  vrijdag 23 juni 2017 @ 09:58:37 #100
177053 Klopkoek
Regressief links
pi_171879074
quote:
1s.gif Op donderdag 22 juni 2017 23:39 schreef Pietverdriet het volgende:

[..]

Nee, is hoofdzakelijk offspring van Philips
Je lees opzettelijk niet goed (en daarom verdien je ook geen antwoord).

Natuurlijk is er aanzuigende werking van Philips, net zoals een Google of Microsoft dat heeft in de Verenigde Staten. Maar daarmee negeer je wel degelijk het spreidingsbeleid dat er voor zorgt dat zo een cluster ontstaat, en Philips daar uberhaupt begonnen is op die plek. Vergeet niet dat Noord Brabant zich bijna bij België aan sloot, iets dat de ogen van de Haagse elite en finanzkapital flink opende.
Deuger & Gutmensch
"Conservatism consists of exactly one proposition, to wit: There must be in-groups whom the law protects but does not bind, alongside out-groups whom the law binds but does not protect."
abonnement Unibet Coolblue
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')