abonnement Unibet Coolblue
  donderdag 22 juni 2017 @ 07:21:42 #1
72545 Megumi
Go Rin No Sho
pi_171851192
AD.nl

Onderstaand artikel geeft een goed beeld van de gevolgen van de neo-liberale staatsterreur van Mark en zijn trawanten. Het is gewoon walgelijk.

quote:
LEZERSBRIEF
Geacht UWV, uw casus zit in een rolstoel met een hernia en twee klapvoeten. Voor het geval u niet weet wat dat is: dat is een aandoening waardoor de voeten verlamd raken. Uw casus lijdt vreselijke pijn en kan bovendien niet meer lopen. Laat staan fietsen of autorijden.

De loopbaancoach die u voor veel geld inhuurt, heeft veel verstand van neurologie. Zij vertelde uw casus dat hij over twee jaar weer helemaal beter is! Dat is een heel hoopvolle gedachte... En knap voorspeld zonder MRI-scan. Wrang woord eigenlijk: LOOPbaancoach.

Sorry dat ik afdwaal, geacht UWV. Ik ga even terug naar het begin. Uw casus is bijna 60 en werkt vanaf zijn vijftiende. Hij werd slechthorend. Het Audiologisch Centrum schreef aan zijn werkgever, een grote woningcorporatie waar hij dertien jaar werkte, welke aanpassingen nodig waren zodat hij kon blijven werken. Maar die gaf daar geen gehoor aan. Dat bedoel ik niet cynisch hoor, 'gehoor'. Uw casus raakte overbelast en kwam met een depressie in de ziektewet. Volgens de werkgever was er geen mogelijkheid voor ander werk intern. U was het daarmee eens, geacht UWV. Maar hij hoort alleen maar slecht. Hij kan verder echt heel veel. Afijn, na twee jaar eindigde het arbeidscontract. Uw casus werd bedankt (niet eens hartelijk, maar dat is een ander verhaal) en er volgde ontslag.

Ja, u leest het goed: de werkgever was een woningcorporatie. Een sociaal maatschappelijk bedrijf dat social return toepast en mensen met een afstand tot de arbeidsmarkt de kans geeft terug te keren in een werkend bestaan. En dat woningen bouwt voor mensen met beperkingen, verslavingen en psychische problematiek. Ik begrijp heus wel, dat het erg veel gevraagd is om dan ook nog eens rekening te moeten houden met je eigen werknemers.

Uw casus krijgt nu 2,5 jaar een WIA-uitkering, geacht UWV, van 70 procent van het laatstverdiende loon. Dat loon was na een jaar ziektewet al gekort tot 70 procent. Daarna krijgt hij 28 procent van het minimum loon, omgerekend zo'n 350 euro bruto per maand. En daar moet uw casus het mee doen tot zijn 67e.

Ondanks het vreselijke nieuws moet uw casus volgens de loopbaancoach 'arbeidsfit' gemaakt worden, want 'zo zijn de regels'. Ik vraag me af: moet de vrouw van uw casus vrij nemen van haar werk om hem naar sollicitatiegesprekken te brengen? Of heeft u daar een andere oplossing voor?

Uw casus wil graag naar een contactpersoon van u bellen, geacht UWV, om dit soort dingen te bespreken. Maar dat kan helaas niet. Hij moet inloggen op uw website en een bericht sturen naar uw algemene mailbox. Hij krijgt bericht dat u binnen een werkdag contact opneemt, maar er volgt radiostilte. Ik hoop dat u begrijpt dat uw casus op dit moment vanwege de pijn en de zorgen over de toekomst geen energie heeft om er nu actief achterheen te gaan...

Gelukkig hebben we ook goed nieuws gekregen, geacht UWV. De neurochirurg wil uw casus woensdag opereren. Het is een spoedoperatie. Want zoals ik al schreef, raakt uw casus verlamd en mogelijk impotent en incontinent als niet tijdig wordt ingegrepen. Dan nog is het de vraag of uw casus volledig herstelt of dat er sprake is van blijvende gedeeltelijke verlamming... Hoe dan ook moet uw casus na deze operatie nog minimaal drie maanden revalideren. Begrijpt u, geacht UWV, dat de kinderen van uw casus en ik ons vreselijke zorgen maken?

Nogmaals: ik hoop dat u niet boos wordt. Ik vraag u of u deze casus opnieuw wilt bekijken. Uw casus zou niets liever willen, dan gezond zijn en kunnen werken. Maar vindt u echt dat een casus van bijna 60 jaar, slechthorend, met een hernia en verlammingsverschijnselen aan twee voeten 'arbeidsfit' gemaakt moet worden? En vindt u oprecht dat hij over twee jaar weer fulltime aan de bak kan? En denkt u dat het reëel is dat een werkgever uw casus een arbeidscontract geeft? En vindt u ook echt dat het motiverend is om uw casus 28 procent van het minimum loon in het vooruitzicht te stellen als hij meewerkt in het traject?

Alvast bedankt voor de moeite die u neemt om mijn bericht te lezen. Als u daar prijs op stelt, laat ik u na woensdag weten hoe de operatie is verlopen. Maar als ik heel eerlijk ben, geacht UWV, verwacht ik opnieuw radiostilte en onbegrip van uw kant.

P.S. Uw casus is mijn grote liefde. Hij heeft trouwens ook een naam. Hij heet Wim.

Sancha Schuurs, Eindhoven


[ Bericht 4% gewijzigd door Megumi op 22-06-2017 07:28:42 ]
Wordt als iemand die voortdurend dood is. De ware volgeling van bushidő sterft elke ochtend en avond opnieuw. En wordt niet gehinderd door angst voor de dood. Yamamoto Tsunetomo's hagakure.
  donderdag 22 juni 2017 @ 07:28:49 #2
72545 Megumi
Go Rin No Sho
pi_171851258
quote:
0s.gif Op woensdag 21 juni 2017 12:27 schreef Tijger_m het volgende:

[..]

Onzin, de regels en de verscherpingen daarvan dateren van ver, ver voor Asscher, daarvoor moet je terug naar voor de eeuwwisseling.
Klopt. Maar moet ik hier dus de conclusie uit trekken dat omdat regels lang bestaan de verantwoordelijke minister geen verantwoording meer heeft als die regels niet werken? En dat verandering daarvan dus onmogelijk is voor een verantwoordelijke minister? Lekker lui achter het bureau teren op de regels van je voorganger? Rare wereld leven we in en logisch dus dat de PVDa stemmen verliest. En de burger steeds minder vertrouwen heeft in de politiek.

Op zich wel een mooi systeem je kan dus als minister je falen en schuld doorschuiven naar je voorgangers.

[ Bericht 7% gewijzigd door Megumi op 22-06-2017 07:49:19 ]
Wordt als iemand die voortdurend dood is. De ware volgeling van bushidő sterft elke ochtend en avond opnieuw. En wordt niet gehinderd door angst voor de dood. Yamamoto Tsunetomo's hagakure.
  Moderator donderdag 22 juni 2017 @ 11:26:22 #3
54278 crew  Tijger_m
42
pi_171854948
quote:
0s.gif Op donderdag 22 juni 2017 07:28 schreef Megumi het volgende:

[..]

Klopt. Maar moet ik hier dus de conclusie uit trekken dat omdat regels lang bestaan de verantwoordelijke minister geen verantwoording meer heeft als die regels niet werken? En dat verandering daarvan dus onmogelijk is voor een verantwoordelijke minister? Lekker lui achter het bureau teren op de regels van je voorganger? Rare wereld leven we in en logisch dus dat de PVDa stemmen verliest. En de burger steeds minder vertrouwen heeft in de politiek.

Op zich wel een mooi systeem je kan dus als minister je falen en schuld doorschuiven naar je voorgangers.
Je gaat aan het feit voorbij dat de meeste Nederlanders voorstander zijn van strenge regels. Zoals wel vaker in dit topic wordt er gedaan of je in Nederland de handen op elkaar krijgt voor dit soort dingen, dat is gewoon niet zo.
"The enemy isn't men, or women, it's bloody stupid people and no one has the right to be stupid." - Sir Terry Pratchett.
  donderdag 22 juni 2017 @ 11:33:13 #4
3542 Gia
User under construction
pi_171855058
quote:
0s.gif Op woensdag 21 juni 2017 18:03 schreef Ser_Ciappelletto het volgende:
Jij vond dat je niet goed gekeurd was. Misschien was je prima gekeurd, maar wilde je dat niet accepteren.
Als ik al 14 jaar in de WAO zit, om lichamelijk aantoonbare problematiek, wat onderzocht is door dé deskundige op dat gebied, en er wordt niet naar de aandoening an sich gekeken en niet naar de rapportage van die arts, dan vind ik inderdaad dat ik niet op de goede manier gekeurd ben.
Schijnbaar vond het UWV dat ook en kreeg ik een herkeuring.
Die arts heeft overigens ook niet de lichamelijke situatie in ogenschouw genomen, maar gaf aan dat de rapportage van het Dijkzigt voldoende duidelijk was.
  donderdag 22 juni 2017 @ 12:03:51 #5
72545 Megumi
Go Rin No Sho
pi_171855606
quote:
0s.gif Op donderdag 22 juni 2017 11:26 schreef Tijger_m het volgende:

[..]

Je gaat aan het feit voorbij dat de meeste Nederlanders voorstander zijn van strenge regels. Zoals wel vaker in dit topic wordt er gedaan of je in Nederland de handen op elkaar krijgt voor dit soort dingen, dat is gewoon niet zo.
Laf zijn hebben ministers ook last van. Welke ellende er niet is aangericht uit naam van het volk.
Wordt als iemand die voortdurend dood is. De ware volgeling van bushidő sterft elke ochtend en avond opnieuw. En wordt niet gehinderd door angst voor de dood. Yamamoto Tsunetomo's hagakure.
pi_171857786
quote:
0s.gif Op donderdag 22 juni 2017 11:26 schreef Tijger_m het volgende:

[..]

Je gaat aan het feit voorbij dat de meeste Nederlanders voorstander zijn van strenge regels. Zoals wel vaker in dit topic wordt er gedaan of je in Nederland de handen op elkaar krijgt voor dit soort dingen, dat is gewoon niet zo.
Er is een verschil tussen streng en onrechtvaardig.
Never argue with idiots. First they will lower you to their level then beat you with experience.
  Moderator donderdag 22 juni 2017 @ 14:22:13 #7
54278 crew  Tijger_m
42
pi_171858287
quote:
1s.gif Op donderdag 22 juni 2017 13:58 schreef eight het volgende:

[..]

Er is een verschil tussen streng en onrechtvaardig.
Natuurlijk, probleem is altijd dat regels nooit iedere situatie adequaat kunnen omvatten en dat er, terecht of onterecht, geen ruimte is voor instanties om zelf in te vullen hoe regels toegepast worden.
"The enemy isn't men, or women, it's bloody stupid people and no one has the right to be stupid." - Sir Terry Pratchett.
pi_171858303
Ben 8 jaar bezig geweest met het UWV. Horken meegemaakt, onkundige artsen meegemaakt, mensen die het van kwaad naar erger hebben gemaakt en 1 iemand die ingelezen was en verstand van zaken had. Eindelijk rustig de IVA in nu.
Im hung like Einstein
And Smart as a Horse
  donderdag 22 juni 2017 @ 14:59:03 #9
21153 RAVW
Alleen maar feiten
pi_171859225
UWV en werk en leer bedrijven
Allemaal 1 pot nat

Ik heb er al 20 jaar mee te maken
Maar keer op keer mooie beloftes en dat wat gaan doen.

Maar nee elke keer weer aankomen dat de zaken verouderd zijn en dat ze niets voor me kunnen doen

Maar wel me aan het werk houden voor net 1400 euro per maand
Waar bij al vanaf 1996 veel fouten van die bedrijven naar voren kwamen

Zelf heb ik door zo wel de rechter .. Arbodienst te horen gekregen dat ik niet meer mag werken voor dat soort bedrijven .

Dat was 2000 en als ik weg wilde moest ik maar ontslag nemen

Volgens de UWV en werkbedrijf...
Grappig dus mensen die fout zijn bevonden mochten blijven maar iemand die zijn werk goed doet moet maar even ontslag nemen

Daarbij heb ik zo wel een burnout , zware hernia gehad door het bedrijf
En nu heb waarschijnlijk ptss
En dat door bedrijven die juist moeten zorgen voor jou welzijn

En dan niet over het op papier hebben van laster , chantage , en vele mooie beloftes die gedaan zijn

Ik ben nu al vanaf maart 2016 bezig om mijn beoordelingen , en iop te krijgen maar ik krijg maar geen antwoord

2 keer gevraagd is funtiegeprekken
Maar ze doen het af als te lang geleden en dat is niet hun zaak

Terwijl het wel hun taak om daar aan mee te werken

En als ik dan zegt dat het te oud is omdat hun al 20 jaar niets doen ...

Terwijl ze wel geld krijgen om het te doen ...... Vreemd maar dan willen ze niet meer praten

Toch wel leuk dat ze er alles aan proberen te doen om het in de doofpot te gooien en maar hopen dat ik eens gaat opgeven ... Ach dat na 20 jaar zal daar echt geen eind aan komen

Al 40 keer heb ik nieuwe mensen gehad en 40 keer je verhaal vertellen maar ze doen er niets mee

Ja elke keer me wond weer open maken en weer mij heel veel stress geven voor ...... Om over een paar maanden waar bij een ander mijn verhaal te mogen doen om dan weer te horen dat ze er mee bezig zullen gaan

Dat zeiden ze 20 jaar geleden ook alleen wanneer gaan ze nou eens wat doen

Maar goed we hebben geduld
Ik stijg als een vogel, maar kom never in nesten…!
abonnement Unibet Coolblue
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')