abonnement Unibet Coolblue
pi_171836076
Beste mensen,

Tijd geleden heb ik een product verkocht op marktplaats voor 100 euro.

Aan de koper gaf ik aan dat ik de voorkeur had dat deze werd afgehaald.
Op de dag dat hij kon kon ik niet afspreken dus wou hij het toch liever laten bezorgen..

Geen probleem dacht ik en deed de volgende dag nadat ik de 100 euro had ontvangen het pakket op de post..

Ik stuurde de beste man een bewijsje van de verzending en ging er vanuit dat het goed was..

Na 3 dagen krijg ik een berichtje dat het pakket er niet is en of ik de track en trace wil sturen.
Het enige wat ik had was het bonnetje waar ik hem een foto van stuurde (weet ik veel wat een track en trace is) er werd niet om gevraagd en er werden mij bij het postkantoor een aantal bonnen gegeven, ik heb een foto van de bon gemaakt met de tijd en transactienummer en nog wat info.

Het product is nu bij deze meneer niet aangekomen en hij wilt ze geld terug.
Ik heb het product gewoon naar het juiste adres verstuurd en ook niks retour gehad.
Dit was dan ook de reden dat ik de voorkeur aan ophalen had.

Mijn vraag is nu ; wat zijn mijn rechten en plichten..

Voor t zelfde geld heb hij het product wel gewoon ontvangen.. daarnaast het principe dat ik gewoon iets opgestuurd heb en me van geen fout bewust ben ben ik niet van om de 100 euro terug te storten
  woensdag 21 juni 2017 @ 15:39:01 #2
180174 Diemux
People vs Me
pi_171836145
quote:
1s.gif Op woensdag 21 juni 2017 15:36 schreef Patatmetkip het volgende:
Beste mensen,

Tijd geleden heb ik een product verkocht op marktplaats voor 100 euro.

Aan de koper gaf ik aan dat ik de voorkeur had dat deze werd afgehaald.
Op de dag dat hij kon kon ik niet afspreken dus wou hij het toch liever laten bezorgen..

Geen probleem dacht ik en deed de volgende dag nadat ik de 100 euro had ontvangen het pakket op de post..

Ik stuurde de beste man een bewijsje van de verzending en ging er vanuit dat het goed was..

Na 3 dagen krijg ik een berichtje dat het pakket er niet is en of ik de track en trace wil sturen.
Het enige wat ik had was het bonnetje waar ik hem een foto van stuurde (weet ik veel wat een track en trace is) er werd niet om gevraagd en er werden mij bij het postkantoor een aantal bonnen gegeven, ik heb een foto van de bon gemaakt met de tijd en transactienummer en nog wat info.

Het product is nu bij deze meneer niet aangekomen en hij wilt ze geld terug.
Ik heb het product gewoon naar het juiste adres verstuurd en ook niks retour gehad.
Dit was dan ook de reden dat ik de voorkeur aan ophalen had.

Mijn vraag is nu ; wat zijn mijn rechten en plichten..

Voor t zelfde geld heb hij het product wel gewoon ontvangen.. daarnaast het principe dat ik gewoon iets opgestuurd heb en me van geen fout bewust ben ben ik niet van om de 100 euro terug te storten
PostNL bellen en vragen of zij aan de hand van het transactienummer het track en trace kunnen uitvogelen.

Daarnaast weet elke simpele ziel toch wel dat als je een pakketje verstuurd je er een volgcode bij krijgt?!

Tevens, verstuur dit soort dingen altijd aangetekend.
  woensdag 21 juni 2017 @ 15:39:24 #3
402566 SgtPorkbeans
Emmenaren olé olé
pi_171836154
Op die bon die je van postnl krijgt staat een barcode, dit is tevens de track and trace code. Daar mee kun de status van je zending zien.
Jij woont hier ver vandaan, zeggen ze elders in het land
Dan zeg ik, insgelijks, u ook, a'j ‘t zien van dizze kant.
pi_171836258
Wat stond er in je advertentie?
Afhalen?
Kwam het verzoek om op te sturen van de koper of van jou?
dag
pi_171836377
Verzoek kwam van de koper
  woensdag 21 juni 2017 @ 15:51:03 #6
179075 hugecooll
Deelt corrigerende tikken uit
pi_171836403
quote:
0s.gif Op woensdag 21 juni 2017 15:43 schreef Peter het volgende:
Wat stond er in je advertentie?
Afhalen?
Kwam het verzoek om op te sturen van de koper of van jou?
Is dat relevant dan?
pi_171836406
quote:
0s.gif Op woensdag 21 juni 2017 15:49 schreef Patatmetkip het volgende:
Verzoek kwam van de koper
en wat stond er in je advertentie?

Als jij afhalen biedt en koper verzenden vraagt is dat juridisch dan voor zijn risico namelijk.
dag
pi_171836435
Jij hebt je bewijs die knakker kon niet laat hem het maar uitzoeken, nogmaals maak kopie van die bij en stuur hem het origineel en wens hem success.

Ik denk ook eerder dat hij het wel gewoon heeft en zo probeert je op te lichten, en om beetje vertrouwen te wekken eerst zogenaamd wel een afspraak voor afhalen maken.

Dit riekt naar scam.

[ Bericht 0% gewijzigd door #ANONIEM op 21-06-2017 15:54:10 ]
pi_171836450
Heb je die foto nog?

Je moet zoeken naar een code die begint met 3S......., bijv. 3SOPKA2198949

Met die code kan je op www.tracktrace.nl zien waar je pakketje gebleven is.

Op welke dag heb je het pakket afgegeven? Meestal wordt het de volgende werkdag bezorgd, maar lang niet altijd. Het pakketje kan ook bij de buren bezorgd afgegeven zijn, niet elke bezorger is daar even netjes in.

Voorlopig ga ik nog niet uit van oplichting ofzo.
pi_171836458
quote:
0s.gif Op woensdag 21 juni 2017 15:51 schreef hugecooll het volgende:

[..]

Is dat relevant dan?
https://blog.iusmentis.co(...)articuliere-verkoop/
dag
  woensdag 21 juni 2017 @ 15:55:20 #11
179075 hugecooll
Deelt corrigerende tikken uit
pi_171836476
quote:
Ik zat het net te lezen ja, maar dat lijkt vooral zijn interpretatie
pi_171836488
quote:
0s.gif Op woensdag 21 juni 2017 15:55 schreef hugecooll het volgende:

[..]

Ik zat het net te lezen ja, maar dat lijkt vooral zijn interpretatie
liever die van een jurist dan giswerk.
dag
  woensdag 21 juni 2017 @ 15:56:07 #13
179075 hugecooll
Deelt corrigerende tikken uit
pi_171836491
quote:
1s.gif Op woensdag 21 juni 2017 15:55 schreef Peter het volgende:

[..]

liever die van een jurist dan giswerk.
dat wel
pi_171836691
quote:
1s.gif Op woensdag 21 juni 2017 15:51 schreef Peter het volgende:

[..]

en wat stond er in je advertentie?

Als jij afhalen biedt en koper verzenden vraagt is dat juridisch dan voor zijn risico namelijk.
In de adverentie stond niks over ophalen of afhalen.. dat is naderhand pas besproken waarin ik zei dat ik de voorkeur aan afhalen gaf..

Ik heb er niet bij de advertentie bij gezet dat ik het opstuur.

Heb gewoon t idee deze gast er gebruik van maakt dat ik een ander bonnetje dan de track en trace heb

Heb er idd ook een kopie van
pi_171836901
quote:
1s.gif Op woensdag 21 juni 2017 16:09 schreef Patatmetkip het volgende:

[..]

In de adverentie stond niks over ophalen of afhalen.. dat is naderhand pas besproken waarin ik zei dat ik de voorkeur aan afhalen gaf..

Ik heb er niet bij de advertentie bij gezet dat ik het opstuur.

Heb gewoon t idee deze gast er gebruik van maakt dat ik een ander bonnetje dan de track en trace heb

Heb er idd ook een kopie van
Kijk eerst maar in de bonnen voor het nummer en kijk dan online wat er volgens post.nl met het pakje is gebeurd.
“The problem with socialism is that you eventually run out of other people’s money.”
pi_171837114
Maar heb je nu wel of geen bon met de track and trace code? Want een bon met tijd en transactienummer zegt natuurlijk niks, dat zegt alleen dat iemand wat verzonden heeft, niet waarheen.
Dus ja, zonder track and trace code is het niet zo vreemd dat de koper je niet gelooft. Je kan dan immers ook zomaar zeggen dat je het wel verstuurd hebt zonder dat je dat daadwerkelijk gedaan hebt.
Als je wel een track and trace code hebt kun je zelf makkelijk online kijken of het pakket is afgeleverd of niet.
pi_171837493
Risico voor koper natuurlijk.
Man is de baas, vrouw kent haar plaats.
pi_171837667
quote:
7s.gif Op woensdag 21 juni 2017 16:49 schreef phpmystyle het volgende:
Risico voor koper natuurlijk.
Natuurlijk niet. TS Moet gewoon verzenden.
Hee. Zeg nou zelf, ik ben toch gewoon een hartstikke lekker ding? TOch?
pi_171837901
quote:
7s.gif Op woensdag 21 juni 2017 16:49 schreef phpmystyle het volgende:
Risico voor koper natuurlijk.
TS zal toch minimaal de verzending moeten aantonen.

En aangezien jij niet weet hoe het verhaal precies is gegaan is je "feit" slechts een mening.
“The problem with socialism is that you eventually run out of other people’s money.”
pi_171838603
Risico is voor de verkoper, tenzij anders overeengekomen.
https://www.juridischloke(...)miskoop-marktplaats#

Het verhaal van track 'n trace niet kennen vind ik onrealistisch. Nog nooit iets gekocht via internet?
pi_171839118
Heb je wel aangetekend verstuurd?
Somebody that I used to know
pi_171841373
quote:
0s.gif Op woensdag 21 juni 2017 15:39 schreef SgtPorkbeans het volgende:
Op die bon die je van postnl krijgt staat een barcode, dit is tevens de track and trace code. Daar mee kun de status van je zending zien.
Tenzij TS de kassabon bewaart heeft en de rest weggegooid. Totaal ongeloofwaardig dat iemand nog nooit van track en trace gehoord heeft, dat wel.
"Met charme kun je je een kwartiertje redden, daarna moet je iets te zeggen hebben."
pi_171841481
quote:
0s.gif Op woensdag 21 juni 2017 18:27 schreef Postbus100 het volgende:
Heb je wel aangetekend verstuurd?
hoeft toch niet? Voor 3.95 krijg je bij brievenbuspakketje al track|trace nummer
pi_171841587
quote:
1s.gif Op woensdag 21 juni 2017 20:13 schreef HaverMoutKoekje het volgende:

[..]

hoeft toch niet? Voor 3.95 krijg je bij brievenbuspakketje al track|trace nummer
Oja :@
Somebody that I used to know
pi_171841654
Risico is in principe voor de koper, maar zonder track n trace wordt het wel een lastig verhaal.
.
pi_171841735
quote:
1s.gif Op woensdag 21 juni 2017 20:18 schreef Fer het volgende:
Risico is in principe voor de koper, maar zonder track n trace wordt het wel een lastig verhaal.
Alleen als er expliciet om is gevraagd om het met T&T te versturen, lijkt mij. Als ik iets naar iemand opstuur, gooi ik het gewoon in de brievenbus, tenzij expliciet anders afgesproken.
Somebody that I used to know
pi_171841769
quote:
2s.gif Op woensdag 21 juni 2017 20:22 schreef Postbus100 het volgende:

[..]

Alleen als er expliciet om is gevraagd om het met T&T te versturen, lijkt mij. Als ik iets naar iemand opstuur, gooi ik het gewoon in de brievenbus, tenzij expliciet anders afgesproken.
Hoe bewijs jij dat het verzonden is dan?

[ Bericht 7% gewijzigd door Nizno op 21-06-2017 22:27:55 ]
.
pi_171841819
quote:
1s.gif Op woensdag 21 juni 2017 20:23 schreef Fer het volgende:

[..]

Hoe bewijs jij dat het verzonden is dan?


Niet. Mijn blauwe ogen. Moet ik het bewijzen dan?

[ Bericht 9% gewijzigd door Nizno op 21-06-2017 21:49:01 ]
Somebody that I used to know
pi_171842150
quote:
0s.gif Op woensdag 21 juni 2017 20:37 schreef HansvanOchten het volgende:
Die 3s code is de track en trace code
Yep, bewijs genoeg, de koper kan verder de boom in.
  woensdag 21 juni 2017 @ 21:35:11 #30
370487 Hallmark
Geverifieerde account
pi_171843841
Ik zet gewoon bij de advertentie dat het verzend-risico voor de koper is.

Volgens dat blog van Arnoud Engelfriet is de koper verantwoordelijk indien hijzelf om verzending verzocht heeft. Echter, TS is heel slordig geweest met die T&T code. Koper kan nu geen onderzoek bij Post NL indienen. Dat is de schuld van TS, vind ik.
Geinspireerd door historische gebeurtenissen en karakters. Dit werk van fictie was ontworpen, ontwikkeld en geproduceerd door een multicultureel team van verschillende religies en geloven.
pi_171849178
quote:
0s.gif Op woensdag 21 juni 2017 21:35 schreef Hallmark het volgende:
Ik zet gewoon bij de advertentie dat het verzend-risico voor de koper is.

Volgens dat blog van Arnoud Engelfriet is de koper verantwoordelijk indien hijzelf om verzending verzocht heeft. Echter, TS is heel slordig geweest met die T&T code. Koper kan nu geen onderzoek bij Post NL indienen. Dat is de schuld van TS, vind ik.
Koper kan sowieso normaliter geen onderzoek bij PostNL indienen want hij is geen opdrachtgever in deze en heeft dus ook omtrent dit pakket geen relatie met PostNL. Enkel degene (of het bedrijf) dat de verzendopdracht bij PostNL heeft neergelegd is in principe gemachtigd om PostNL te verzoeken een onderzoek te starten, deze partij zal ook de uitkomst van dit onderzoek gecommuniceerd krijgen.
pi_171849222
Het standaard antwoord van PostNL: We nemen de zaak in onderzoek over 2 weken hoort u meer.
Na 2 weken: Volgens onze gegevens is het pakket afgeleverd.
pi_171849260
Toch ben ik beniewd in een civiele zaak, als de rechter vraagt of verkoper het verstuurd heeft en deze alleen ja kan zeggen en geen bewijsje heeft.
.
pi_171849329
quote:
1s.gif Op donderdag 22 juni 2017 01:01 schreef Fer het volgende:
Toch ben ik beniewd in een civiele zaak, als de rechter vraagt of verkoper het verstuurd heeft en deze alleen ja kan zeggen en geen bewijsje heeft.
Raarste verhaal was aangetekend pakket met handtekening, afgeleverd volgens track&trace met vage krabbel van mijn voornaam.
Na veel zoeken bleek dat bezorger pakket door brievenbus geduwd heeft , het was de verkeerde, de 8 op einde van huisnummer heeft ie voor 0 aangezien.

Verzender heeft klacht bij PostNL neer gelegd, het was aangetekende verzending.
Ze zijn nu nog steeds aan het onderzoeken.
pi_171851353
Och gisteren 2 prulletjes van Aliexpres, maar waren ook aangetekend. In mijn brievenbus gehad zogenaamd door de buurvrouw getekend.
.
pi_171851635
quote:
1s.gif Op woensdag 21 juni 2017 20:13 schreef HaverMoutKoekje het volgende:

[..]

hoeft toch niet? Voor 3.95 krijg je bij brievenbuspakketje al track|trace nummer
Ja, maar met die t&t kun je dan weer geen donder. Die worden allemaal de volgende werkdag rond 18:30 automatisch op 'afgeleverd' gezet is mij verteld. Dus óók als de postbode het niet in de bus heeft gedaan....
pi_171851703
quote:
1s.gif Op donderdag 22 juni 2017 08:12 schreef SummerBreeze het volgende:

[..]

Ja, maar met die t&t kun je dan weer geen donder. Die worden allemaal de volgende werkdag rond 18:30 automatisch op 'afgeleverd' gezet is mij verteld. Dus óók als de postbode het niet in de bus heeft gedaan....
ik heb bij mijn laatste verkoop op dag zelf kunnen volgen dat pakketje om uur of 13 is afgeleverd. Koper ging op vakantie die dag dus was krappe planning
  donderdag 22 juni 2017 @ 08:17:51 #38
9001 Gunner
#teamkroegenlos
pi_171851738
quote:
1s.gif Op woensdag 21 juni 2017 15:36 schreef Patatmetkip het volgende:
(weet ik veel wat een track en trace is)
Dit meen je niet serieus, toch?
pi_171852552
Van het postkantoor kreeg ik 3 bonnen.
Op een daarvan stond transactienummer, ik dacht daar genoeg aan te hebben en omdat ik zoiets had van ik heb m op de bus gedaan en t zal wel verder... er is ook niet om een track en trace gevraagd
  Moderator donderdag 22 juni 2017 @ 09:16:16 #40
1025 crew  Armani XL
Taggen heeft geen zin
pi_171852606
quote:
0s.gif Op donderdag 22 juni 2017 09:11 schreef Patatmetkip het volgende:
Van het postkantoor kreeg ik 3 bonnen.
Op een daarvan stond transactienummer, ik dacht daar genoeg aan te hebben en omdat ik zoiets had van ik heb m op de bus gedaan en t zal wel verder... er is ook niet om een track en trace gevraagd
Track & Trace krijg je eigenlijk automatisch. Is een code die begint met 3S (meestal). Op dezelfde bon staat bijvoorbeeld ook het afleveradres.

Goede les voor de volgende keer om alles goed te bewaren.
pi_171852823
quote:
0s.gif Op donderdag 22 juni 2017 09:11 schreef Patatmetkip het volgende:
Van het postkantoor kreeg ik 3 bonnen.
Op een daarvan stond transactienummer, ik dacht daar genoeg aan te hebben en omdat ik zoiets had van ik heb m op de bus gedaan en t zal wel verder... er is ook niet om een track en trace gevraagd
Maar goed, heb je dat 3S-nummer nou al ingetikt in een van bovenstaande links?
Dan kun je zien wat de status is. Zo moeilijk is het niet.
pi_171852865
quote:
0s.gif Op donderdag 22 juni 2017 09:11 schreef Patatmetkip het volgende:
Van het postkantoor kreeg ik 3 bonnen.
Op een daarvan stond transactienummer, ik dacht daar genoeg aan te hebben en omdat ik zoiets had van ik heb m op de bus gedaan en t zal wel verder... er is ook niet om een track en trace gevraagd
Natuurlijk vraagt niemand erom; het is algemeen bekend dat een pakket via PostNL altijd traceerbaar is. Dat is standaard; er kan niet van worden afgeweken.
"Met charme kun je je een kwartiertje redden, daarna moet je iets te zeggen hebben."
  donderdag 22 juni 2017 @ 09:42:42 #43
370487 Hallmark
Geverifieerde account
pi_171852929
quote:
0s.gif Op donderdag 22 juni 2017 09:11 schreef Patatmetkip het volgende:
en omdat ik zoiets had van ik heb m op de bus gedaan en t zal wel verder
Jemig, wat een lakse houding. Er spreekt ook helemaal niet de wil uit om het de volgende keer anders te doen.
Geinspireerd door historische gebeurtenissen en karakters. Dit werk van fictie was ontworpen, ontwikkeld en geproduceerd door een multicultureel team van verschillende religies en geloven.
  donderdag 22 juni 2017 @ 10:06:34 #44
9001 Gunner
#teamkroegenlos
pi_171853361
quote:
0s.gif Op donderdag 22 juni 2017 09:42 schreef Hallmark het volgende:

[..]

Jemig, wat een lakse houding. Er spreekt ook helemaal niet de wil uit om het de volgende keer anders te doen.
Ik heb het gevoel dat dit de allereerste keer is dat TS een pakketje verstuurd.
pi_171853657
quote:
19s.gif Op donderdag 22 juni 2017 10:06 schreef Gunner het volgende:

[..]

Ik heb het gevoel dat dit de allereerste keer is dat TS een pakketje verstuurd.
TS moet minimaal 16 zijn. Hoe reëel is het dat dit dan z'n eerste pakketje is (als verzender of ontvanger)?
"Met charme kun je je een kwartiertje redden, daarna moet je iets te zeggen hebben."
pi_171856489
Omdat je neemt als verkoper veel moeite om iets te versturen.
Bankgegevens, doos betalen uit eigen kosten, verzending nam ik voor mijn kosten.. puntje bij paaltje was ik 10 euro al kwijt... en ja ik heb niet eerder iets verzonden ik heb geen webshop aan huis...

PostNL heeft inmiddels een onderzoek ingesteld naar het pakket en adres

Verder heb ik geen lakse houding maar op t moment dat ik iets op de bus doe vertrouw ik erop dat hier met zorg en zekerheid mee word omgegaan... ik had beter moeten weten
pi_171858117
quote:
0s.gif Op donderdag 22 juni 2017 12:50 schreef Patatmetkip het volgende:
Omdat je neemt als verkoper veel moeite om iets te versturen.
Bankgegevens, doos betalen uit eigen kosten, verzending nam ik voor mijn kosten.. puntje bij paaltje was ik 10 euro al kwijt... en ja ik heb niet eerder iets verzonden ik heb geen webshop aan huis...

PostNL heeft inmiddels een onderzoek ingesteld naar het pakket en adres

Verder heb ik geen lakse houding maar op t moment dat ik iets op de bus doe vertrouw ik erop dat hier met zorg en zekerheid mee word omgegaan... ik had beter moeten weten
Uit eigen zak betalen? Dan wilde je er heel graag vanaf... Het is op MP vrij gebruikelijk dat de koper de verzendkosten betaalt (zeker als het op zijn verzoek verzonden wordt). Verzendkosten liggen - zoals je gemerkt hebt - hoger dan alleen de portokosten (doos, bubbeltjesplastic/schuimvlokken, tape en tijd).

De meeste mensen hebben geen webshop. Dat wil niet zeggen dat ze geen benul hebben van hoe een pakketzending werkt. Verder ook nog nooit iets online besteld met de mogelijkheid tot volgen en je afgevraagd wat dat nou ongeveer of precies was?
"Met charme kun je je een kwartiertje redden, daarna moet je iets te zeggen hebben."
pi_171858275
quote:
1s.gif Op donderdag 22 juni 2017 08:15 schreef HaverMoutKoekje het volgende:

[..]

ik heb bij mijn laatste verkoop op dag zelf kunnen volgen dat pakketje om uur of 13 is afgeleverd. Koper ging op vakantie die dag dus was krappe planning
Dat klopt wel, als het daadwerkelijk die dag gescand/ afgeleverd wordt kun je inderdaad de tijd zien. Maar als het pakje niet eens in de tas van de bezorger zat en dus ook niet is afgeleverd wordt het pakket om 18:15 alsnog automatisch op afgeleverd gezet. In die zin heb je dus vrij weinig aan de track and trace van een brievenbuspakje
pi_171858762
quote:
1s.gif Op donderdag 22 juni 2017 14:21 schreef gelestipjes het volgende:

[..]

Dat klopt wel, als het daadwerkelijk die dag gescand/ afgeleverd wordt kun je inderdaad de tijd zien. Maar als het pakje niet eens in de tas van de bezorger zat en dus ook niet is afgeleverd wordt het pakket om 18:15 alsnog automatisch op afgeleverd gezet. In die zin heb je dus vrij weinig aan de track and trace van een brievenbuspakje
Dat is niet mijn ervaring; ik heb regelmatig dat het aflevertijdvak gewoon opschuift naar de volgende afleverdag.
"Met charme kun je je een kwartiertje redden, daarna moet je iets te zeggen hebben."
pi_171859916
quote:
0s.gif Op donderdag 22 juni 2017 14:42 schreef baskick het volgende:

[..]

Dat is niet mijn ervaring; ik heb regelmatig dat het aflevertijdvak gewoon opschuift naar de volgende afleverdag.
maar dat is bij pakketpost neem ik aan? Niet bij de pakjes die met de normale postbezorger meegaan.
pi_171860027
quote:
0s.gif Op donderdag 22 juni 2017 15:25 schreef gelestipjes het volgende:

[..]

maar dat is bij pakketpost neem ik aan? Niet bij de pakjes die met de normale postbezorger meegaan.
Klopt. Pakketten gaan niet met de 'normale postbezorger' (behalve brievenbuspakket, maar dat is - anders dan de naam wellicht doet vermoeden - geen pakketpost).
"Met charme kun je je een kwartiertje redden, daarna moet je iets te zeggen hebben."
  donderdag 22 juni 2017 @ 15:46:37 #52
40150 Manke
'tis but a scratch
pi_171860570
Je hebt het bonnetje gelukkig nog,daar staat altijd een t&t nr op bij pakket verzending. even invoeren en je ziet meteen of het afgeleverd is.
pi_171860812
quote:
1s.gif Op donderdag 22 juni 2017 15:46 schreef Manke het volgende:
Je hebt het bonnetje gelukkig nog,daar staat altijd een t&t nr op bij pakket verzending. even invoeren en je ziet meteen of het afgeleverd is.
Niet als 'het bonnetje' de kassabon is.
"Met charme kun je je een kwartiertje redden, daarna moet je iets te zeggen hebben."
pi_171861014
quote:
0s.gif Op donderdag 22 juni 2017 15:29 schreef baskick het volgende:

[..]

Klopt. Pakketten gaan niet met de 'normale postbezorger' (behalve brievenbuspakket, maar dat is - anders dan de naam wellicht doet vermoeden - geen pakketpost).
ja, en ik reageerde dus op iemand die het had over de track en trace van brievenbuspakketjes, niet van pakketpost. Bij pakketpost wordt het tijdvak inderdaad wel gewoon verschoven als het niet is afgeleverd dus daar heb je een stuk meer aan de track en trace dan bij een brievenbuspakje.
pi_171861581
quote:
0s.gif Op donderdag 22 juni 2017 15:59 schreef gelestipjes het volgende:

[..]

ja, en ik reageerde dus op iemand die het had over de track en trace van brievenbuspakketjes, niet van pakketpost. Bij pakketpost wordt het tijdvak inderdaad wel gewoon verschoven als het niet is afgeleverd dus daar heb je een stuk meer aan de track en trace dan bij een brievenbuspakje.
Ik haal het er niet uit, maar goed. Ik heb geen ervaring met volgens track & trace-afgeleverde maar niet ontvangen brievenbuspakketjes, dus kan daar niets over zeggen.
"Met charme kun je je een kwartiertje redden, daarna moet je iets te zeggen hebben."
pi_171863818
quote:
0s.gif Op donderdag 22 juni 2017 15:59 schreef gelestipjes het volgende:

[..]

ja, en ik reageerde dus op iemand die het had over de track en trace van brievenbuspakketjes, niet van pakketpost. Bij pakketpost wordt het tijdvak inderdaad wel gewoon verschoven als het niet is afgeleverd dus daar heb je een stuk meer aan de track en trace dan bij een brievenbuspakje.
Volgens mij is dat een tijdje zo geweest toen de scanapp van de bezorgers niet goed werkte. Ik meen gelezen te hebben dat het nu wel normaal zou moeten werken..
dag
pi_171863836
quote:
0s.gif Op donderdag 22 juni 2017 17:31 schreef Peter het volgende:

[..]

Volgens mij is dat ee tijdje zo geweest toen de scanapp van de bezorgers niet goed werkte. Ik meen gelezen te hebben dat het nu wel normaal zou moeten werken..
de scanapp werkt inmiddels al maanden goed, maar het is nog steeds zo
pi_171869187
quote:
1s.gif Op donderdag 22 juni 2017 08:15 schreef HaverMoutKoekje het volgende:

[..]

ik heb bij mijn laatste verkoop op dag zelf kunnen volgen dat pakketje om uur of 13 is afgeleverd. Koper ging op vakantie die dag dus was krappe planning
je hebt gelijk, ik had genuanceerder moeten zijn. Alle pakjes worden indien niet gedurende de dag na aanbieden door verzender afgeleverd bij ontvanger om 18.30 automatisch als afgeleverd genoteerd
pi_171869669
quote:
0s.gif Op donderdag 22 juni 2017 16:17 schreef baskick het volgende:

[..]

Ik haal het er niet uit, maar goed. Ik heb geen ervaring met volgens track & trace-afgeleverde maar niet ontvangen brievenbuspakketjes, dus kan daar niets over zeggen.
dan moet je dus misschien ook maar niets zeggen ;)

Ik heb helaas iets te vaak iets via verkoopgroepen op facebook (waarvan ik de meesten gewoon best goed ken) meegemaakt dat ik doodleuk 6.95 bijdraag aan verzendkosten en dat het item in een brievenbuspakket gepropt wordt. En laat je nou net JUIST bij brievenbuspakketjes geen enkele zekerheid hebben aangaande daadwerkelijke bezorging.

Vandaar dat ik zo veel mogelijk ben overgestapt op DHL4U en Kiala: een stuk goedkoper en vele malen meer betrouiwebaar dan PostNL.
pi_171870152
quote:
0s.gif Op donderdag 22 juni 2017 17:31 schreef Peter het volgende:

[..]

Volgens mij is dat een tijdje zo geweest toen de scanapp van de bezorgers niet goed werkte. Ik meen gelezen te hebben dat het nu wel normaal zou moeten werken..
Toevallig van de week nog een gesprekje over gehad met mijn vaste postbezorger. Hij gaf aan dat nog niet elke bezorger daarop aangesloten is omdat ze de kosten zelf moeten dragen. En ze draaien al niet eens meer quitte omdat ze alleen betaald worden voor een daadwerkelijk (of administratief) afgeleverd pakket/poststuk
pi_171872261
quote:
0s.gif Op donderdag 22 juni 2017 20:52 schreef SummerBreeze het volgende:

[..]

dan moet je dus misschien ook maar niets zeggen ;)

Ik heb helaas iets te vaak iets via verkoopgroepen op facebook (waarvan ik de meesten gewoon best goed ken) meegemaakt dat ik doodleuk 6.95 bijdraag aan verzendkosten en dat het item in een brievenbuspakket gepropt wordt. En laat je nou net JUIST bij brievenbuspakketjes geen enkele zekerheid hebben aangaande daadwerkelijke bezorging.

Vandaar dat ik zo veel mogelijk ben overgestapt op DHL4U en Kiala: een stuk goedkoper en vele malen meer betrouiwebaar dan PostNL.
Ik heb ook niets gezegd over brievenbuspakketjes.
"Met charme kun je je een kwartiertje redden, daarna moet je iets te zeggen hebben."
  vrijdag 23 juni 2017 @ 17:41:55 #62
206580 Luxuria
It was love at first bite
pi_171890123
Heb je nu wel of niet een trackingnummer?
En zo ja, heb je hem al gecheckt op de website?
All she wants and needs is just a little taste..
pi_171890946
quote:
0s.gif Op donderdag 22 juni 2017 21:06 schreef SummerBreeze het volgende:

[..]

Toevallig van de week nog een gesprekje over gehad met mijn vaste postbezorger. Hij gaf aan dat nog niet elke bezorger daarop aangesloten is omdat ze de kosten zelf moeten dragen. En ze draaien al niet eens meer quitte omdat ze alleen betaald worden voor een daadwerkelijk (of administratief) afgeleverd pakket/poststuk
de scanapp wordt alleen gebruikt door postbezorgers he, niet door pakketbezorgers, pakketbezorgers hebben gewoon zo'n handheld. En postbezorgers krijgen niet betaald per afgeleverd pakket. En ze hoeven de kosten ook niet zelf te dragen voor dat scannen, is gewoon een vaste vergoeding per maand.
pi_171899813
Ik heb de av van postnl gelezen, maar in feite staat er in dat voor 6,95¤ Postnl je pakketje mag wegmaken of stuk maken, zonder echte gevolgen.

Als is, ik koop in de supermarkt een paar blikken, maar ze zouden gevuld met water kunnen zijn ipv eten of saus. Ik breng mij auto bij de garage, ze geven hem mee aan een ander. Ik vraag een schilder mijn huis wit te schilderen, hij maakt het groen-oranje. Stel voor dat dat allemaal kan onder enige aansprakelijkheid.
.
abonnement Unibet Coolblue
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')