abonnement Unibet Coolblue
  zaterdag 17 juni 2017 @ 23:59:30 #1
345631 Scjvb
Te goeder trouw
pi_171761732
Draagt Máxima wit of zwart bij eerste staatsbezoek aan paus ooit?

quote:
Met het staatsbezoek aan Vaticaanstad en paus Franciscus komende donderdag schrijft koning Willem-Alexander geschiedenis. Nooit eerder was er een Nederlands staatsbezoek aan de Heilige Stoel, de staatsrechtelijke naam van Vaticaanstad. Wel was er vorig jaar een privébezoek van Willem-Alexander en zijn gezin aan de paus.



Als eerste Nederlandse staatshoofd bezocht koningin Beatrix in 1985 de paus. Dat was geen staatsbezoek, maar een beleefdheidsbezoek na afloop van haar staatsbezoek aan Italië. Nu spreekt de Rijksvoorlichtingsdienst onomwonden van een echt staatsbezoek aan het Vaticaan; duidelijk onderscheiden van het staatsbezoek dat Willem-Alexander en Máxima aan Italië brengen.

Lange tijd waren contacten van Nederland, dat zich in de Tachtigjarige Oorlog als onafhankelijke natie ontworstelde aan het katholieke Spanje,met het Vaticaan onbestaanbaar. Het protestantse huis van Oranje, koningin Wilhelmina voorop, gedroeg zich daarnaar. In 1925 viel er een kabinet over de vraag of Nederland wel of niet een gezantschap bij de Heilige Stoel zou openen.

Primeur voor Beatrix

Uiteindelijk kwam er dat twintig jaar later toch, zij het tot ongenoegen van koningin Wilhelmina. Maar zij en Juliana hebben nooit een paus de hand gedrukt. Die primeur had koningin Beatrix in 1985 tijdens haar beleefdheidsbezoek aan de paus en het bezoek van Johannes Paulus II aan ons land in hetzelfde jaar. Toch weigerde Beatrix, tot ongenoegen van het kabinet, in 2005 nog de begrafenis van deze paus bij te wonen.

Nu is de situatie een heel andere. De scheiding van kerk en staat is evident, geloof is bij uitstek een privézaak en de scherpe kantjes tussen protestanten en katholieken zijn eraf. Het katholicisme is de laatste decennia de Oranjefamilie binnengedruppeld.

Koningin Máxima is katholiek en prins Jaime de Bourbon de Parme, katholieke zoon van de katholieke prinses Irene en neef van de koning, is sinds drie jaar de Nederlandse ambassadeur bij de Heilige Stoel. Prinses Christina, tante van de koning, en andere Oranjes zijn ook katholiek. Niemand die daar een punt van maakt. Keerpunt was in 1964 de overgang van prinses Irene, de tweede dochter van Juliana, tot het katholicisme. Politiek en maatschappelijk leidde dat toen tot hevige discussies. Een anti-papistisch golfje stak zelfs de kop op.

Eigenaardig protocol

Het Nederlandse staatsbezoek aan Vaticaanstad markeert de veranderde verhoudingen binnen én tussen de protestantse en katholieke bevolkingsgroepen in ons land. Die hebben, zoals we zagen, ook hun sporen nagelaten in het Koninklijk Huis en de Oranjefamilie.

Toch is het staatsbezoek dat koning en koningin aan de geestelijk leider van zo'n 1,2 miljard katholieken brengen in sommige opzichten atypisch. Dat heeft alles te maken met de aparte positie van het katholieke dwergstaatje binnen de grenzen van Italië. Het meesturen van een handelsdelegatie, om maar iets te noemen, naar Vaticaanstad heeft geen zin. Ook protocollair heeft het bezoek aan de kerkvorst zo zijn eigenaardigheden.



Privilege du blanc

Het meest in het oog springend in dit verband is het zogeheten privilège du blanc: het voorrecht van het wit. Dat is het recht van vrouwelijke katholieke monarchen en katholieke echtgenotes van katholieke monarchen om bij hun bezoek aan de paus in het wit in plaats van in het (gebruikelijke) zwart gekleed gegaan.

Concreet houdt dit in, dat bijvoorbeeld de echtgenotes van de koningen van Spanje en België en die van de groothertog van Luxemburg en de prins van Monaco de paus in het wit bezoeken. De koninginnen van bijvoorbeeld Groot-Brittannië, Zweden en Denemarken maken in het zwart hun opwachting. Omdat de huidige paus Franciscus wat minder aan dit kledingvoorschrift hecht, is de Britse koningin Elizabeth, na eerder in het zwart de paus bezocht te hebben, daarvan in 2014 afgeweken.



Een geval apart vormt koningin Máxima. Zij is katholiek, maar als echtgenote van een protestantse koning hoort zij bij een bezoek aan de paus zwarte kleding te dragen. Dat deed ze, net als haar drie dochters, ook toen ze vorig jaar april met Willem-Alexander een privébezoek (geen officieel bezoek, laat staan een staatsbezoek) aan paus Franciscus bracht. Zie de foto boven dit artikel.

Of Máxima bij het staatsbezoek deze protocollaire weg blijft bewandelen of in de voetsporen van koningin Elizabeth zal treden, moeten we afwachten.

http://nos.nl/artikel/217(...)k-aan-paus-ooit.html
Allereerst groet ik u,

Ondanks alle geneugten des levens en 'n prima functie :s) , waardoor men best kan zeggen dat mijn partner en ikzelf hier als een god in Frankrijk leven :9~ :Y) :9 , zien wij gaarne dat het ieder ander ook prima vergaat. :B

Hoewel ik niet dagelijks in de gelegenheid ben om mensen hier 'n hart onder de riem te steken met opbeurende wetenswaardigheden, hopen wij uiteraard dat het u op FOK!.nl goed gaat ook al kennen wij u niet. :o
Derhalve blijft het uiteraard zo dat dierbaren en verschillende goede contacten uit de werksfeer e.d. van mijn kant voorrang krijgen op dit gebied en u ruimschoots voorgaan.

Maar er blijven mensen aan wie we bijna niet twijfelen dat het hen voor de wind gaat, en ik heb het inderdaad over de complete koninklijke familie in kwestie. ^)
Ondanks hun soms zware taken door hun bijzondere functie, waarbij ze jaarlijks verschillende malen uiterst representatief naar voren treden in binnen- en buitenland, twijfelen wij er vrijwel niet aan dat koningin Máxima en koning WA evenals wij in het Haerlemsche 'n leven leiden vol glorie en rijkdom, mij dunkt. B:)B

Grote financiële rijkdom en status blijft 'n waardig iets, want uiteindelijk doet het een aardige duit in het spreekwoordelijke zakje en verruimd (uw) mogelijkheden aanzienlijk. 14.gif
Daar weten wij hier goed over mee te praten, maar al hetgeen wat behalve geld het leven ook zo mooi maakt getuigt ervan dat 't ware geluk uiteindelijk tóch in de mens zelf zit. :o

De aandacht gaat dit zonovergoten weekend ook uit naar het koningspaar en hun prachtige dochters die bij wijze van staatsbezoek spoedig de Heilige Stoel gaan aanschouwen. Paus Franciscus, Vader van de rooms-katholieke Kerk sinds 2013, zal hen warm ontvangen. O-)
Vorig jaar was er inderdaad dat privébezoek, maar straks zal het aankomen op 'n heus staatsbezoek terwijl maar liefst 1,2 miljard katholieken mogen meegenieten van het gebeuren.

De prangende vraag of Máxima in het zwart gekleed zal gaan, wordt terecht gebezigd. Menigeen kan toch denken dat zij in het wit zal gaan, hoewel dat vrijwel zeker in het zwart zal gaan uitpakken om de in het bovenstaande artikel genoemde redenen. Maar het zogenoemde 'privilege du blanc' zou volgende week donderdag een koningin in wit gewaad kunnen gaan opleveren bij deze niet alledaagse gelegenheid. ^)

Het bezoek is geheel naar het hart van de koningin, temeer vanwege haar roomse wortels die zij nimmer heeft afgezworen sinds haar huwelijk met Willem-Alexander in 2002. :B
De koning zelf is Oranje-traditiegetrouw Nederlands Hervormd, hetgeen er goddank nooit toe geleid heeft dat zij haar waardige roomse wortels ooit zou afzweren. Of het nou een familie, beleefdheid of een heus staatsbezoek betreft; iedereen kan volgende week donderdag met volle teugen genieten van koninklijke taferelen onder heuse katholieke omstandigheden. Het katholicisme heeft ondanks protestantse wortels z'n voetsporen in het koningshuis van heden al flink gezet en ter plekke de hakken flink in de grond geslagen.

Welnu, de oplettende NL'er ervan op de hoogte dat sinds drie jaar de katholieke zoon van prinses Irene, beter bekend als de weledele prins Jaime de Bourbon de Parme, Nederlandse ambassadeur is van deze wel heel bijzondere fauteuil: de Heilige Stoel. En met een heuse roomse wind die thans door het koningshuis waait zal Paus Franciscus zal hen straks met open armen ontvangen! O-)

Allen 'n mooi weekend!!

Scjvb
-Het leven is goed in het beschaafde milieu op Haarlemse bodem waar wij met volle teugen van het leven genieten. :Y) Vol trots nam Jopen vijf awards in ontvangst tijdens de Brussels Beer Challenge 2017
-Goud voor Jopen Johannieter! Proost!
  zondag 18 juni 2017 @ 00:25:24 #2
117098 Hathor
Effe niet
pi_171762509
Ik heb niet het idee dat dit een stormlooptopic gaat worden.
Much like down syndrom, red hair is a genetic mutation, and it occurs when a human has unprotected sex with a clown.
pi_171762853
quote:
0s.gif Op zondag 18 juni 2017 00:25 schreef Hathor het volgende:
Ik heb niet het idee dat dit een stormlooptopic gaat worden.
En toch: deze TS _O_
Wat een verschil met losers die Engelstalige artikelen neerplempen zonder zelfs maar de TT in het Nederlands te vertalen.

NB: Máxima is altijd perfect voor de gelegenheid gekleed. Ze weet goed wat ze wel en niet moet dragen. Waarschijnlijk krijgt ze daar ook wel advies in.
  zondag 18 juni 2017 @ 00:45:06 #4
423997 Lunatiek
RadicaalFilosoof
pi_171762991
Fashiontip voor Máxi:


Hoewel rood haar het beste staat, maar dat is een kleur voor kardinalen dus dat zal te verwarrend zijn in de pauselijke contreien.
pi_171763082
quote:
1s.gif Op zondag 18 juni 2017 00:45 schreef Lunatiek het volgende:
Fashiontip voor Máxi:
[ afbeelding ]

Hoewel rood haar het beste staat, maar dat is een kleur voor kardinalen dus dat zal te verwarrend zijn in de pauselijke contreien.
Inderdaad. :( Laat haar het niet wagen!
pi_171763241
Voor het privilege-du-blanc bestaat geen verschil tussen een privebezoek en een staatsbezoek.
De Audiëntie bij de Paus geld altijd als private audiëntie, als hij individuele bezoekers ontvangt in zijn werkruimtes.

Máxima droeg de eerste keer zwart en zal dat vast ook tijdens het staatsbezoek doen, bij een audiëntie bij de paus.

Zo werkt het protocol.
Het is een privilege voor katholieke vorstinnen van katholieke landen/vorstendommen. Waarbij ook een gemengd huwelijk tot verlies leid.

Momenteel hebben slechts 7 vrouwen het recht wit te dragen bij de paus.


Dat vrouwen van de engelse eilanden hiermee vaak de fout ingaan heeft enige traditie; Chérie Blair deed het ook fout en ooit de Ierse presidente.
Zal komen door de Britse eigenheid
"Whatever you feel like: Life’s not one color, nor are you my only reader" - Ausonius, Epigrammata 25
pi_171763323
Ik heb niet de indruk dat de huidige paus er erg om maalt...
pi_171763512
quote:
0s.gif Op zondag 18 juni 2017 00:58 schreef Elfletterig het volgende:
Ik heb niet de indruk dat de huidige paus er erg om maalt...
Dat is geheel irrelevant, die bepaald het protocol verder niet...

Belangrijker is dat een vorstin die op bezoek gaat uiteindelijk door haar kledingkeuze een sterk signaal afgeeft;
Ik denk niet dat Máxima daar veel zin heeft heel slordig met dat protocol om te gaan, juist aangezien ze zelf praktiserend katholiek is.


Het breken van de traditie geld gewoon als een teken van disrespect tegenover het ambt van de Paus
"Whatever you feel like: Life’s not one color, nor are you my only reader" - Ausonius, Epigrammata 25
pi_171763597
quote:
1s.gif Op zondag 18 juni 2017 01:07 schreef RM-rf het volgende:

[..]

Dat is geheel irrelevant, die bepaald het protocol verder niet...

Belangrijker is dat een vorstin die op bezoek gaat uiteindelijk door haar kledingkeuze een sterk signaal afgeeft;
Ik denk niet dat Máxima daar veel zin heeft heel slordig met dat protocol om te gaan, juist aangezien ze zelf praktiserend katholiek is.

Het breken van de traditie geld gewoon als een teken van disrespect tegenover het ambt van de Paus
Tegelijk is het nogal respectloos dat je als praktiserend katholiek toch in het zwart moet, omdat je toevallig met een protestant bent getrouwd...
  zondag 18 juni 2017 @ 01:26:36 #10
33189 RM-rf
1/998001
pi_171763937
Dat is het protocol van de gastheer...

Als je daarvan op je teentjes getrapt bent kun je ook het bezoek afzeggen.

Maar uiteindelijk gelden gewoon de regels van het huis en de mensen die op bezoek komen zijn gast en het is dan wel zo net dat te accepteren.

(Overigens wordt er verder niks gezegd als de gast kennelijk wil provoceren of domweg ignorant is zoals mevr. Blair ooit)
"Whatever you feel like: Life’s not one color, nor are you my only reader" - Ausonius, Epigrammata 25
pi_171763966
/care
I´m back.
pi_171764275
Zo veel cringe in één OP.

Monarchie :')
Staatsbezoeken :')
Religieuze overtuiging :')
Geestelijke leiders :')
Kledingvoorschriften :')

We houden echt niks over.
  zondag 18 juni 2017 @ 01:54:52 #13
423997 Lunatiek
RadicaalFilosoof
pi_171764313
quote:
0s.gif Op zondag 18 juni 2017 01:26 schreef RM-rf het volgende:
(Overigens wordt er verder niks gezegd als de gast kennelijk wil provoceren of domweg ignorant is zoals mevr. Blair ooit)
Ja en dan? Handelsboycot of oorlogsdreiging door het Vaticaan gaat allemaal niet werken bij die Engelsen, dus waarom zou je moeite doen.

Wij kunnen die fraaie bloemendeal mislopen :o

:')
pi_171764352
quote:
1s.gif Op zondag 18 juni 2017 01:50 schreef SebbeSwensje het volgende:
Zo veel cringe in één OP.

Monarchie :')
Staatsbezoeken :')
Religieuze overtuiging :')
Geestelijke leiders :')
Kledingvoorschriften :')

We houden echt niks over.
Hear, hear.
I´m back.
  zondag 18 juni 2017 @ 01:59:34 #15
33189 RM-rf
1/998001
pi_171764367
quote:
1s.gif Op zondag 18 juni 2017 01:54 schreef Lunatiek het volgende:

[..]

Ja en dan?
niks, helemaal niks.

Er volgen nooit repercussies of zelfs enigerlei reactie als iemand dat doorbreekt.

Nogmaals, het is een traditioneel teken van respect voor de gastheer, diegene die de audiëntie geeft
"Whatever you feel like: Life’s not one color, nor are you my only reader" - Ausonius, Epigrammata 25
pi_171764381
Kunnen ze gewoon niet stoppen die katholieken?
I´m back.
  zondag 18 juni 2017 @ 02:02:41 #17
33189 RM-rf
1/998001
pi_171764395
quote:
0s.gif Op zondag 18 juni 2017 02:00 schreef Ryan3 het volgende:
Kunnen ze gewoon niet stoppen die katholieken?
Waarmee zouden ze moeten stoppen?
"Whatever you feel like: Life’s not one color, nor are you my only reader" - Ausonius, Epigrammata 25
pi_171764408
quote:
1s.gif Op zondag 18 juni 2017 02:02 schreef RM-rf het volgende:

[..]

Waarmee zouden ze moeten stoppen?
Dat geloof van ze e.d.
I´m back.
  zondag 18 juni 2017 @ 02:06:25 #19
33189 RM-rf
1/998001
pi_171764447
quote:
0s.gif Op zondag 18 juni 2017 02:03 schreef Ryan3 het volgende:

[..]

Dat geloof van ze e.d.
Ik denk dat het lastig is zoiets van anderen te eisen.

Wat voor zin zou dat hebben?
"Whatever you feel like: Life’s not one color, nor are you my only reader" - Ausonius, Epigrammata 25
pi_171764475
quote:
1s.gif Op zondag 18 juni 2017 02:06 schreef RM-rf het volgende:

[..]

Ik denk dat het lastig is zoiets van anderen te eisen.

Wat voor zin zou dat hebben?
Omdat het zo.... pointless is.
Het is zo erg niets.
Het is.... aaaaargh.
I´m back.
  zondag 18 juni 2017 @ 02:08:20 #21
423997 Lunatiek
RadicaalFilosoof
pi_171764478
quote:
1s.gif Op zondag 18 juni 2017 01:59 schreef RM-rf het volgende:

[..]

niks, helemaal niks.

Er volgen nooit repercussies of zelfs enigerlei reactie als iemand dat doorbreekt.

Nogmaals, het is een traditioneel teken van respect voor de gastheer, diegene die de audiëntie geeft
Best jammer. Ik zou, vanuit fashionoogpunt, de Zwitserse Garde ten oorlog willen zien trekken tegen de guards van Buckingham Palace en de beefeaters bij de Tower.
  zondag 18 juni 2017 @ 02:08:52 #22
33189 RM-rf
1/998001
pi_171764486
quote:
0s.gif Op zondag 18 juni 2017 02:07 schreef Ryan3 het volgende:

[..]

Omdat het zo.... pointless is.
Het is zo erg niets.
Het is.... aaaaargh.
Het is vast véél zinniger te discussiëren op FOK! ;)
"Whatever you feel like: Life’s not one color, nor are you my only reader" - Ausonius, Epigrammata 25
pi_171764502
quote:
1s.gif Op zondag 18 juni 2017 02:08 schreef RM-rf het volgende:

[..]

Het is vast véél zinniger te discussiëren op FOK! ;)
Jij hebt niet zoiets van.... 8)7 . ?
I´m back.
pi_171764527
quote:
1s.gif Op zondag 18 juni 2017 02:08 schreef Lunatiek het volgende:

[..]

Best jammer. Ik zou, vanuit fashionoogpunt, de Zwitserse Garde ten oorlog willen zien trekken tegen de guards van Buckingham Palace en de beefeaters bij de Tower.
Ja, ik wou commentaar leveren nu, maar niet doen toch. :D.
I´m back.
  zondag 18 juni 2017 @ 02:17:30 #25
33189 RM-rf
1/998001
pi_171764612
quote:
0s.gif Op zondag 18 juni 2017 02:09 schreef Ryan3 het volgende:

[..]

Jij hebt niet zoiets van.... 8)7 . ?
Nee, ik vind het eerder vreemd om erop te reageren alsof je er last van hebt.
"Whatever you feel like: Life’s not one color, nor are you my only reader" - Ausonius, Epigrammata 25
pi_171764656
quote:
1s.gif Op zondag 18 juni 2017 02:17 schreef RM-rf het volgende:

[..]

Nee, ik vind het eerder vreemd om erop te reageren alsof je er last van hebt.
Nou ja, hallo, uiteraard heb je er geen last van per se. Maar wtf wat voor kleedje Maxima aan heeft??? Ik zeg al, in een ander topic, nog steeds zonde dat ze in het westen überhaupt over zijn gegaan tot het christendom. Scheelt 10 eeuwen, maar zeker 6- à 700 jaar, technologische vooruitgang. Ieder serieus bedoelde vraag mbt christendom doet ons daar steeds weer aan herinneren.
I´m back.
  zondag 18 juni 2017 @ 02:26:13 #27
33189 RM-rf
1/998001
pi_171764691
quote:
0s.gif Op zondag 18 juni 2017 02:21 schreef Ryan3 het volgende:
Maar wtf wat voor kleedje Maxima aan heeft???
Druk maken om welk kleedje de koningin aanheeft, heeft verder niet zoveel met het Katholicisme te maken,

Maar het is wel een enthousiaste hobby van ook een aantal mensen op FOK! Die daarover volop posten.

Ik zie nog altijd niet in waar jij je nu zo druk over zit te maken
"Whatever you feel like: Life’s not one color, nor are you my only reader" - Ausonius, Epigrammata 25
pi_171764813
quote:
1s.gif Op zondag 18 juni 2017 02:26 schreef RM-rf het volgende:

[..]

Druk maken om welk kleedje de koningin aanheeft, heeft verder niet zoveel met het Katholicisme te maken,

Maar het is wel een enthousiaste hobby van ook een aantal mensen op FOK! Die daarover volop posten.

Ik zie nog altijd niet in waar jij je nu zo druk over zit te maken
1 user.

Overigens de vraag die je niet adresseert is de andere stelling die ik neerleg. Daar zitten nog wel wat haken en ogen aan an sich. Ik bedoel misschien was het Romeinse rijk in ca 300 n. Chr. allang over haar hoogte punt heen. Was ze in het westen door het christendom niet aan te nemen, veel eerder onder de voet gelopen door Germanen and the likes en was wellicht nooit iets van een technologie ooit opgebouwd geweest dat in de verste verte leek op de huidige technologie?

[ Bericht 12% gewijzigd door Ryan3 op 18-06-2017 02:47:37 ]
I´m back.
  zondag 18 juni 2017 @ 07:01:10 #29
54837 nixxx
NIET broer van TD
pi_171765360
quote:
1s.gif Op zondag 18 juni 2017 01:07 schreef RM-rf het volgende:

[..]

Dat is geheel irrelevant, die bepaald het protocol verder niet...
Deze er even uitgepikt :)

Ben je de grote bruggenbouwer (Pontifex) , bisschop van Rome, directe opvolger van de apostel Petrus, ja zelfs plaatsbekleder van Jezus op aarde.. maar dat protocol over je bezoekers heb je maar aan te nemen.
ik ben niet gek.. ik ben volstrekt niet gek, ik ben helemaal niet gek... ik ben een nagemaakte gek
gooi alles weg neem een besluit, doe als het moet alles opnieuw
pi_171765369
Volgens mij is die jurk gewoon goud met blauw
  zondag 18 juni 2017 @ 07:36:34 #31
131591 Leandra
Is onmogelijk
pi_171765425
Ze heeft geen enkele reden om wit te dragen, ze mag dan zelf wel katholiek zijn maar ze is geen koningin van een katholiek land, ze is ook niet een van de koninginnen die het recht heeft wit te dragen bij een bezoek aan de paus.

https://nl.m.wikipedia.org/wiki/Privil%C3%A8ge_du_blanc

quote:
De dames die het privilège du blanc bezitten zijn, anno 2016:

• Letizia, koningin van Spanje, als echtgenote van de regerende koning van Spanje
• Sophia, (voormalig) koningin van Spanje, als echtgenote van koning Juan Carlos van Spanje
• Mathilde, zevende koningin der Belgen, als echtgenote van de regerende koning der Belgen
• Paola, zesde koningin der Belgen, als echtgenote van Koning Albert II
• Maria Teresa, groothertogin van Luxemburg, als echtgenote van de regerende groothertog van Luxemburg
• Charlène, vorstin van Monaco, als echtgenote van de regerende vorst van Monaco
• Marina van Napoli, hertogin van Savoia


[ Bericht 24% gewijzigd door Leandra op 18-06-2017 07:42:58 ]
Wullie bin KOEL © Soneal
Why be difficult when, with a bit of effort, you could be impossible?
pi_171765452
quote:
0s.gif Op zondag 18 juni 2017 01:11 schreef Elfletterig het volgende:

[..]

Tegelijk is het nogal respectloos dat je als praktiserend katholiek toch in het zwart moet, omdat je toevallig met een protestant bent getrouwd...
ik vind het respectloos dat een man in een witte jurk voorschrijft wat een vrouw moet dragen
pi_171765453
quote:
1s.gif Op zondag 18 juni 2017 07:36 schreef Leandra het volgende:
Ze heeft geen enkele reden om wit te dragen, ze mag dan zelf wel katholiek zijn maar ze is geen koningin van een katholiek land, ze is ook niet een van de koninginnen die het recht heeft wit te dragen bij een bezoek aan de paus.

https://nl.m.wikipedia.org/wiki/Privil%C3%A8ge_du_blanc

[..]

Waar kunnen we ons allemaal druk om maken zeg. Terwijl de halve wereld in brand staat zitten we hier te zeiken over formele kledingsvoorschriften. Tja, was dat maar het enige belangrijke...
  zondag 18 juni 2017 @ 07:52:52 #34
131591 Leandra
Is onmogelijk
pi_171765459
quote:
1s.gif Op zondag 18 juni 2017 07:51 schreef Hdero het volgende:

[..]

Waar kunnen we ons allemaal druk om maken zeg. Terwijl de halve wereld in brand staat zitten we hier te zeiken over formele kledingsvoorschriften. Tja, was dat maar het enige belangrijke...
Dan open je het topic niet en reageer je niet, jij bent degene die zich op dit moment druk maakt.
Wullie bin KOEL © Soneal
Why be difficult when, with a bit of effort, you could be impossible?
  User die overal opduikt 2022 zondag 18 juni 2017 @ 08:55:01 #35
186611 Haags
pi_171765721
Lekker belangrijk
Zonder wrijving geen glans
  zondag 18 juni 2017 @ 09:15:58 #36
462999 Verfassungsschutz
Streitbaren Demokratie
pi_171765887
Maxima. _O_
Stabile Preise – Sichere Renten – Mehr Arbeitsplätze
pi_171856237
Het is zwart geworden.

pi_171856267
Ik zie Maxima al denken: "Ik heb echt geen idee vaticaan trek"
pi_171856274
Zoals verwacht :s)
pi_171856297
Wat doet een paus eigenlijk (behalve kinderen verkrachten) de hele godganse dag?
"The only sight worse than a sad dwarf is a very sad dwarf"
"Met dubbel s welteverstaan"
pi_171856324
Ben deze TS meer gaan waarderen en inderdaad vooral door de in- en uitloop van eigenaardige types of dit forum. Verder mooi stuk, leuk artikel, wordt vast een mooi bezoek aan een bijzondere man kan je stellen.
pi_171856332
quote:
0s.gif Op donderdag 22 juni 2017 12:37 schreef Saekerhett het volgende:
Ik zie Maxima al denken: "Ik heb echt geen idee vaticaan trek"
Wat slecht :').
pi_171856404
quote:
5s.gif Op donderdag 22 juni 2017 12:39 schreef Geralt het volgende:
Wat doet een paus eigenlijk (behalve kinderen verkrachten) de hele godganse dag?
doe even normaal
pi_171856415
Vaticaan is een groot frauduleus bolwerk dat zn geld verdiend heeft met schimmige deals met fascistische dictators, witwassen van geld en geld aftroggelt door oude vrouwtjes te brainwashen om geld te doneren.
A man is not old until regrets take the place of dreams.
pi_171856603
Als ze bij mij op bezoek gaat heeft ze geen jurk nodig.

giggity
  donderdag 22 juni 2017 @ 13:00:40 #46
256935 xzaz
McBacon to the rescue!
pi_171856632
quote:
0s.gif Op donderdag 22 juni 2017 12:45 schreef habitue het volgende:
Vaticaan is een groot frauduleus bolwerk dat zn geld verdiend heeft met schimmige deals met fascistische dictators, witwassen van geld en geld aftroggelt door oude vrouwtjes te brainwashen om geld te doneren.
dmn jij kijkt echt te veel Davinci code
pi_171856716
quote:
0s.gif Op donderdag 22 juni 2017 13:00 schreef xzaz het volgende:

[..]

dmn jij kijkt echt te veel Davinci code
Nope, mussolini heeft de paus in de jaren '20 meer 1.7 miljard lire gedoneerd in de vorm van cash en staatspobligaties voor de goedkeuring van zijn fascistische regime.

http://www.carlitoergosum(...)dacht-van-witwassen/

Zijn gewoon feiten jongen.
A man is not old until regrets take the place of dreams.
  donderdag 22 juni 2017 @ 13:07:22 #48
256935 xzaz
McBacon to the rescue!
pi_171856737
quote:
0s.gif Op donderdag 22 juni 2017 13:06 schreef habitue het volgende:

[..]

Nope, mussolini heeft de paus in de jaren '20 meer 1.7 miljard lire gedoneerd in de vorm van cash en staatspobligaties voor de goedkeuring van zijn fascistische regime.

http://www.carlitoergosum(...)dacht-van-witwassen/

Zijn gewoon feiten jongen.
Verdacht
  donderdag 22 juni 2017 @ 14:36:29 #49
345631 Scjvb
Te goeder trouw
pi_171858605
Het is 'n prachtige dag.

Heerlijk om er kennis van te mogen nemen dat het vierdaags staatsbezoek aan Italië in goede orde verloopt en alle goede verwachtingen recht doet. Mijn partner en ik in het Haerlemsche hadden ook niet anders verwacht.

Waardige staatsbezoeken, meest voortkomend uit goede betrekkingen met andere landen, zijn uiterst vruchtbaar voor de economie én voor u. :Y) B:)B

Het katholicisme is anno 2017 nog springlevend, en de paus heeft sowieso 'n groot hart voor jong en oud. Maar het bezoek aan de Paus in het bijzonder levert echter prachtige beelden op. Bij het weerzien was er zichtbaar sprake van wederzijds enthousiasme, waarbij het koningspaar inderdaad wederom in het zwart gekleed ging. ^)

Het meetronen van de zijne heiligheid O-) door onze koning naar de reusachtige bos tulpen, in de pauselijke kleuren geel en wit, deed 'n waardige duit in het gehele zakje.



''Ze zijn niet alleen goed met Pasen'', dat waren Willem-Alexanders symbolische woorden van eer en wederkerigheid voor NL door het voldongen feit dat ze 'n heilige plaats het Vaticaan hebben, hetgeen de harten van maar 2,5 miljard katholieken en daarnaast vele anderen over de gehele wereld sneller deed kloppen. *;
-Het leven is goed in het beschaafde milieu op Haarlemse bodem waar wij met volle teugen van het leven genieten. :Y) Vol trots nam Jopen vijf awards in ontvangst tijdens de Brussels Beer Challenge 2017
-Goud voor Jopen Johannieter! Proost!
abonnement Unibet Coolblue
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')