Hmmm... Ben meer van de Lotus 49 uit '67.quote:
Ook erg vet :quote:Op woensdag 7 juni 2017 12:43 schreef TagForce het volgende:
Hmmm... Ben meer van de Lotus 49 uit '67.
Toen mannen nog echte mannen waren, vrouwen nog echte vrouwen, en autosport gevaarlijk en sex veilig.
MP 4/5 vind ik net iets mooier.quote:Op woensdag 7 juni 2017 13:28 schreef Ermen het volgende:
[ afbeelding ]
De MP4/4 is voor mij echt dé klassieke F1 auto met iconische livery maar de Lotus 77 mag ook niet ontbreken:
[ afbeelding ]
Die wilde ik ook postenquote:
Dit heb ik altijd zo'n perfecte auto gevonden. Nog steeds trouwens,quote:
Maar niet zo iconisch als dit. Fantastisch.quote:Op woensdag 7 juni 2017 13:28 schreef Ermen het volgende:
[ afbeelding ]
De MP4/4 is voor mij echt dé klassieke F1 auto met iconische livery maar de Lotus 77 mag ook niet ontbreken:
[ afbeelding ]
Ik moet ook eerlijk bekennen dat ik vaak eerst naar de livery kijk en dan pas naar het lijnenspel van een F1 auto. Deze is ook erg fraai.quote:Op woensdag 7 juni 2017 19:04 schreef RingBewoner het volgende:
Dit vind ik overigens ook wel een gaaf ding.
[ afbeelding ]
En dan niet eens zozeer de auto zelf, maar vooral de livery. Kan mij nog goed herinneren dat er in diverse F1 topics complete discussies waren over welke tint geel er op de auto zat
Groen van een limoen is voorbij gekomen. De citroen, ananas en weet ik wat nog meer. De Jaguar is ook zeker een pareltje. Vorig jaar nog gezien bij Boss GP op Assen.quote:Op woensdag 7 juni 2017 20:11 schreef SgtPorkbeans het volgende:
[..]
Ik moet ook eerlijk bekennen dat ik vaak eerst naar de livery kijk en dan pas naar het lijnenspel van een F1 auto. Deze is ook erg fraai.
De Jaguar die hier eerder gepost is, is ook echt een schoonheid.
De discussie over de kleur geel op die auto kan ik erg goed begrijpen, ik zie er zelfs een beetje een soort licht appeltjesgroen in.
Dat is geen Lotus 77quote:Op woensdag 7 juni 2017 13:28 schreef Ermen het volgende:
de Lotus 77 mag ook niet ontbreken:
[ afbeelding ]
Lotus. Dat waren prachtige F1 auto's. Elio de Angelis nummer 11 in de 93T turbo als ik mij niet vergis. Die was schitterend. Sowieso de turbo jaren 80 F1 auto's genieten mijn voorkeur. Mooiste tijdperk ook. Mogelijk omdat het mijn eerste kennismaking was met F1.quote:Op donderdag 8 juni 2017 22:29 schreef Wombcat het volgende:
[..]
Dat is geen Lotus 77
Dit wel:
[ afbeelding ]
Doe maar mij de Lotus 79
[ afbeelding ]
Dat geel heeft Brawn gewoon zelf gedaan met een markeerstiftquote:Op woensdag 7 juni 2017 19:04 schreef RingBewoner het volgende:
Dit vind ik overigens ook wel een gaaf ding.
[ afbeelding ]
En dan niet eens zozeer de auto zelf, maar vooral de livery. Kan mij nog goed herinneren dat er in diverse F1 topics complete discussies waren over welke tint geel er op de auto zat
Een man met smaak, niet de meest iconische door zijn coureurs maar gewoon echt de mooiste.quote:Op woensdag 7 juni 2017 16:09 schreef Weltschmerz het volgende:
u=http%3A%2F%2Fwww.wallpaperup.com%2Fuploads%2Fwallpapers%2F2014%2F12%2F06%2F541368%2Fbcbce639581151e97d1d11622d2f7737.jpg&f=1]afbeelding[/url] ]
Niet alleen door de coureurs, de auto was ook geen succes. Veel koelingsproblemen als ik het me goed herinner. Misschien een iets te radicaal ontwerp van Gordon Murray, hij was een stuk lager dan zijn concurrenten om de luchtstroom naar de achtervleugel zo min mogelijk te verstoren, maar dat had nogal een impact op de plaatsing van de verschillende onderdelen. Voor mij is het een icoon van hoog mikken, technisch revolutionair willen zijn.quote:Op zaterdag 10 juni 2017 18:41 schreef Patrice_Consigny het volgende:
[..]
Een man met smaak, niet de meest iconische door zijn coureurs maar gewoon echt de mooiste.
Je hebt gelijk dat is de Lotus 97T!quote:Op donderdag 8 juni 2017 22:29 schreef Wombcat het volgende:
[..]
Dat is geen Lotus 77
Dit wel:
[ afbeelding ]
Grappig hoe smaken verschillen. Ik vind het met afstand de lelijkste auto van de laatste paar jaar.quote:Op zaterdag 10 juni 2017 17:41 schreef Achterhoker het volgende:
Van het huidige deelnemersveld overigens deze:
[ afbeelding ]
Prachtige wagen
Die eer gaat naar de roze Force wagens.quote:Op maandag 12 juni 2017 23:43 schreef endrome het volgende:
[..]
Grappig hoe smaken verschillen. Ik vind het met afstand de lelijkste auto van de laatste paar jaar.
Sjoske in de aanval op de achtergrondquote:Op zaterdag 10 juni 2017 17:37 schreef YourCaptor het volgende:
De Ferrari F1-2000 voor mij.
[ afbeelding ]
Juist niet. Heerlijk verfrissend om eens zo'n afwijkende kleur te zien.quote:Op dinsdag 13 juni 2017 00:09 schreef Achterhoker het volgende:
[..]
Die eer gaat naar de roze Force wagens.
Hij werd die race vierde. Dus mogelijk dat deze foto werd gemaakt vlak nadat Schumacher was gestopt ofzo. Of gewoon tijdens een training of kwalificatie.quote:Op dinsdag 13 juni 2017 01:19 schreef Geralt het volgende:
Waarschijnlijker is ie net op een ronde gezet door Schumacher
quote:Op maandag 12 juni 2017 16:35 schreef Kleffe_Dop het volgende:
F2007, met name toen die later in het seizoen die donkerrode kleur kreeg.
[ afbeelding ]
BMW Sauber F1.08:
[ afbeelding ]
Wat een aparte lijnen door al die extra vleugeltjes en spoilers, vooral die sauber . Iemand die wat meer informatie kan geven over deze ontwerpen? Waarom zien we dit nu niet meer? Nieuwe aerodynamica regels?quote:Op dinsdag 13 juni 2017 01:32 schreef Fir3fly het volgende:
[ afbeelding ]
Enige jammer zijn de gegroefde banden.
In 2017 zien we ze weer wat meer.quote:Op donderdag 15 juni 2017 20:56 schreef ZwarteSteen het volgende:
[..]
[..]
Wat een aparte lijnen door al die extra vleugeltjes en spoilers, vooral die sauber . Iemand die wat meer informatie kan geven over deze ontwerpen? Waarom zien we dit nu niet meer? Nieuwe aerodynamica regels?
Ik moet gelijk weer denken aan Zandvoort na het zien van deze foto.quote:
Dat was niet na 1 ronde... En volgens mij was het die van Ralf die plofte.quote:Op vrijdag 16 juni 2017 06:34 schreef bedachtzaam het volgende:
[..]
Ik moet gelijk weer denken aan Zandvoort na het zien van deze foto.
Alex Zanardi en Ralf Schumacher gaven een demo en zouden in de middag enkele ronden gaan racen tegen elkaar.
Al na één ronde begaf de motor van Zanardi het en was de pret voorbij.
Het was 1999 ja, dat weet ik nog wel zeker, dank voor de aanvulling Tagquote:Op vrijdag 16 juni 2017 09:22 schreef TagForce het volgende:
[..]
Dat was niet na 1 ronde... En volgens mij was het die van Ralf die plofte.
Zanardi ging in de Audi S rechtdoor en vol door de grindbak. Een ronde daarna plofte er een motor bij het oprijden van de hunzerug (richting scheivlak), volgens mij die van Ralf, met een enorme mooie wit/blauwe rookwolk. Zanardi liet vervolgens voor de hoofdtribune zijn motor afslaan toen hij donuts wilde draaien.
Dat was in '99 volgens mij, en ik zat toen op de bult bij de Audi S, dus heb alles mooi kunnen zien.
Dat heeft inderdaad te maken met de nieuwe regels. Al deze extra vleugeltjes zag je vanaf 2005 meer een meer verschijnen, met 2007 en 2008 echt als hoogtepunten. Voor het seizoen van 2009 werden nieuwe regels geïntroduceerd, met onder meer de terugkomst van de slicks. Al die flaps en vleugels mochten niet meer. Wat opviel was de enorme voorvleugel en hoge achtervleugel. Ik had echt een wtf moment bij de start van de eerste race toen.quote:Op donderdag 15 juni 2017 20:56 schreef ZwarteSteen het volgende:
[..]
[..]
Wat een aparte lijnen door al die extra vleugeltjes en spoilers, vooral die sauber . Iemand die wat meer informatie kan geven over deze ontwerpen? Waarom zien we dit nu niet meer? Nieuwe aerodynamica regels?
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |