abonnement Unibet Coolblue
pi_171362890
Moeder eist 10.000 euro na missen schoolfoto tijdens offerfeest Deeltje II .

quote:
Moeder wil 10.000 euro na schoolfoto tijdens offerfeest

Een islamitische moeder eist 10.000 euro schadevergoeding én excuses van de Haagse Maria Montessorischool, omdat deze de jaarlijkse klassenfoto inplande tijdens het islamitische offerfeest. Haar twee dochters konden daardoor niet op de foto.

Door het fotomoment op een islamitische feestdag te plannen zijn moslims getroffen
-Advocaat Laura Zuydgeest:

,,Weet u hoe het voelt als je dochtertje van 5 elke dag bij binnenkomst in de klas naar de foto kijkt en vraagt ‘mama, waarom sta ik hier niet op?’ Dat kun je niet aan een kind uitleggen’’, zei de Haagse moeder gisteren snikkend tijdens de zitting in Haagse rechtbank.

Volgens haar advocaat Laura Zuydgeest is deze zaak een ‘schoolvoorbeeld’ van discriminatie. ,,Door het fotomoment op een islamitische feestdag te plannen zijn moslims getroffen. De school heeft dan de plicht om alles in het werk te stellen om de schoolfotograaf op een andere dag te laten komen. Ondanks dat ze daarvoor twee weken de tijd had, is dat niet gebeurd.’’

Aanbod

Het bestuur van de openbare school, die al meteen erkende dat de planning niet handig was, beweerde gisteren dat de drukbezette fotograaf niet op een andere dag kon. Wel kwam de school islamitische kinderen die officieel vrij hadden gekregen tegemoet door de klassenfoto meteen ’s ochtends vroeg te laten maken, zodat zij de rest van de dag het offerfeest konden vieren. De meeste moslims zouden van dat aanbod gebruik hebben gemaakt. De moeder deed dat niet, omdat zij met haar man en kinderen in de moskee zat voor het traditionele gebed.

Speciaal voor de overige leerlingen die tijdens het officiële fotomoment afwezig waren, maakte de adjunct-directeur drie weken later zelf alsnog een gezamenlijke klassenfoto. Die foto, waarop ook de kinderen van de eisende partij opstaan, zou gratis aan alle ouders ter beschikking zijn gesteld.

De moeder bestreed dat gisteren. ,,Ik ben daarover nooit geïnformeerd.’’ Bovendien maken de geboden alternatieven in haar ogen niet goed dat er gediscrimineerd is op basis van geloofsovertuiging. De rechter ging daar gisteren in haar oordeel in mee: ,,Ik denk niet dat het schoolbestuur genoeg heeft gedaan om het onderscheid dat is gemaakt door de foto op de islamitische feestdag te plannen, op te heffen.’’

Ze wees erop dat de school onvoldoende heeft kunnen aantonen dat de fotograaf echt niet op een andere dag kon. Dat de adjunct later nog zelf een foto maakte is volgens rechter ‘een leuke geste’, maar nog steeds geen ‘professionele foto’. ,,U heeft met uw handelingen het onderscheid tussen de islamitische en niet-islamitische kinderen verkleind, maar niet weggenomen. In dat geval is er sprake van schade, mevrouw is immers in haar eer aangetast.’’ De rechter liet al wel doorschemeren dat als zij haar voorlopige oordeel handhaaft, het uiteindelijke schadebedrag lager zal uitvallen dan de geëiste 10.000 euro.

Ze wil de partijen nog anderhalve week de tijd geven om er samen uit te komen. Die kans lijkt niet groot. De Haagse moeder wil niet opnieuw in gesprek met de schoolleiding. De gemoederen zijn sinds het incident in 2015 zo hoog opgelopen dat haar kinderen inmiddels op een andere, islamitische school zitten. Het schoolbestuur vindt op zijn beurt dat haar eis – 10.000 euro schadevergoeding - buitenproportioneel is. Volgens de moeder draait het haar echter niet om het geld, maar vooral om de ‘gelijke behandeling van ieder mens’. ,,Zeker als het gaat om kinderen. Ik hoop dat de school hier lering uit trekt.’’ Wanneer de partijen niet tot een compromis komen, doet de rechtbank op 12 juni uitspraak.
Bron: http://www.ad.nl/binnenla(...)offerfeest~ad54630f/
Topic reeks starter: Houtenbeen

[ Bericht 4% gewijzigd door #ANONIEM op 01-06-2017 00:04:38 ]
pi_171362922
Is al eerder geplaatst.
pi_171362971
quote:
0s.gif Op woensdag 31 mei 2017 22:56 schreef Hiddendoe het volgende:
Is al eerder geplaatst.
Dit is Deel 2 schat.
pi_171363150
quote:
0s.gif Op woensdag 31 mei 2017 22:57 schreef ZetaOS het volgende:

[..]

Dit is Deel 2 schat.
Nobody cares.
pi_171363345
quote:
0s.gif Op woensdag 31 mei 2017 22:56 schreef Hiddendoe het volgende:
Is al eerder geplaatst.
Ik heb het ook gehad met deze gekte.
pi_171367505
Het blijft in en in triest.
Om aan te geven hoe hoog Erdogan het moederschap acht, gaf hij een voorbeeld uit de praktijk. ''Ik kuste wel eens de voeten van mijn moeder omdat ze naar het paradijs roken. Zij wierp me dan een zedige blik toe en huilde soms.''
pi_171367786
Schaamteloos II
pi_171368073
Diep triest dat dit mogelijk is, de islamisering groeit gestaag.
Wordt er toch weet boos van.
pi_171438282
Dit is gewoon belachelijk. ¤10.000,- boete voor zoiets?

Het is vast gewoon een excuus om gratis geld naar binnen te halen, misschien had de moeder zelfs gepland een poging te doen om geld te verdienen.

[ Bericht 1% gewijzigd door #ANONIEM op 04-06-2017 08:16:17 ]
  zondag 4 juni 2017 @ 08:24:01 #10
464166 Captain_Jack_Sparrow
Why is all the rum gone?
pi_171438344
quote:
0s.gif Op donderdag 1 juni 2017 08:26 schreef Shaken63 het volgende:
Diep triest dat dit mogelijk is, de islamisering groeit gestaag.
Wordt er toch weet boos van.
Dit heeft niets met Islamisering te maken, maar met egoistisch en asociaal gedrag. Daar hebben we in de Nederlandse samenleving genoeg van.
"This is the day you will always remember as the day you almost caught Captain Jack Sparrow".
pi_171826470
Hoe is het afgelopen?
pi_171831493
quote:
0s.gif Op zondag 4 juni 2017 08:15 schreef Firewarrior het volgende:
Dit is gewoon belachelijk. ¤10.000,- boete voor zoiets?

Het is vast gewoon een excuus om gratis geld naar binnen te halen, misschien had de moeder zelfs gepland een poging te doen om geld te verdienen.
Het is een business model, start een rechtszaak en roep heel hard racisme en wie weet krijg je een zak met geld. Advocaten pikken daar een graantje van mee natuurlijk. Er gaat ook een grote precedent werking van uit als zo'n persoon in het gelijk wordt gesteld.
  woensdag 21 juni 2017 @ 11:40:57 #13
431030 BlackEyedAngel
Allergic to morons and idiots.
pi_171831652
quote:
0s.gif Op woensdag 21 juni 2017 00:18 schreef ZetaOS het volgende:
Hoe is het afgelopen?
Ik ga er vanuit dat de desbetreffende persoon die die aannklacht onder zijn/haar neus gekregen heeft nog steeds niet klaar is met lachen..
It is possible to commit no mistakes and still lose. That is not a weakness, that is life.
  Spellchecker woensdag 21 juni 2017 @ 11:41:51 #14
197773 crew  maily
Mevrouwtje oeps/B.U.2022 :P
pi_171831676
quote:
0s.gif Op woensdag 21 juni 2017 11:40 schreef BlackEyedAngel het volgende:

[..]

Ik ga er vanuit dat de desbetreffende persoon die die aannklacht onder zijn/haar neus gekregen heeft nog steeds niet klaar is met lachen..
_O-
pi_171831814
quote:
0s.gif Op woensdag 31 mei 2017 22:57 schreef ZetaOS het volgende:

[..]

Dit is Deel 2 schat.
Linkje naar deel 1 aub? :)
'krak'
pi_171852401
quote:
0s.gif Op woensdag 21 juni 2017 00:18 schreef ZetaOS het volgende:
Hoe is het afgelopen?
Ik kan er helemaal niet over vinden in de media, ik ben ook wel benieuwd hoe dit gedoe is afgelopen.

Ze moesten toch voor 12 juni zelf met een oplossing komen?
  donderdag 22 juni 2017 @ 10:13:10 #19
64831 2NutZ
Non-profit paardenstylist.
pi_171853494
quote:
0s.gif Op donderdag 22 juni 2017 09:02 schreef ootjekatootje het volgende:

[..]

Ik kan er helemaal niet over vinden in de media, ik ben ook wel benieuwd hoe dit gedoe is afgelopen.

Ze moesten toch voor 12 juni zelf met een oplossing komen?
Grote kans dat ze gewoon dat geld heeft gekregen hoor, waarom denk je dat het zo stil blijft?
* Je mag wel een iets normalere toon aanslaan. Realiseer je goed dat dit slechts jouw mening is.
pi_171855019
quote:
0s.gif Op donderdag 22 juni 2017 09:02 schreef ootjekatootje het volgende:

[..]

Ik kan er helemaal niet over vinden in de media, ik ben ook wel benieuwd hoe dit gedoe is afgelopen.

Ze moesten toch voor 12 juni zelf met een oplossing komen?
Het laatste nieuws dat ik hoorde was dat ze er niet uitkwamen.
  donderdag 22 juni 2017 @ 11:45:28 #21
3542 Gia
User under construction
pi_171855267
http://www.ad.nl/binnenland/mondigheid-nee-dit-is-dom~a320c109/
Leuk artikel van een islamitische columniste die het er helemaal niet mee eens is wat deze moeder eist.

Maar na die datum is er niets over te vinden. Ik denk dat het met een sisser afgelopen is.
Waarschijnlijk heeft de moeder genoeg stront over zich heen gekregen over die belachelijke eis.
abonnement Unibet Coolblue
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')