abonnement Unibet Coolblue
pi_171593711
quote:
0s.gif Op zaterdag 10 juni 2017 12:03 schreef Roces18 het volgende:

[..]

Klets niet zo dom. Je kan het adres opgeven van de pickup point. Met je naam erbij en dan komt die er vanzelf.
nee. Wat minder onbeschoft kan ook
  zaterdag 10 juni 2017 @ 12:19:53 #127
286575 Roces18
Chef de party
pi_171593735
quote:
1s.gif Op zaterdag 10 juni 2017 12:18 schreef HaverMoutKoekje het volgende:

[..]

nee. Wat minder onbeschoft kan ook
ja. en sorry heb nog last van mien katur
melksommelier en vertrouwenspersoon fok
pi_171611418
Ik ben al 1,5 jaar bezig mijn geld terug te krijgen voor een pakketje wat nooit bezorgd is maar waar wel voor getekend is met een onherkenbare vervalste krabbel. Aangifte gedaan van valsheid in geschrifte, PostNL 100x gevraagd te vergoeden, verkoper verwijst naar bezorger want ja 'volgens de track en trace is het bezorgd'.

En met juridisch advies inwinnen krijg ik toch telkens een wisselend verhaal of ik nou bij Postnl of bij verkoper moet zijn. Het verhaal is dan dat risico bij verkoper ligt tot aan de bezorging en ik daarom bij de verkoper moet zijn en die weer kan verhalen op PostNL maar de rechter moet nu juist beslissen of het bezorgd is of niet.

En met een Europese verordeningsprocedure weet ik niet of ik straks voor de kosten mag opdraaien als blijkt dat ik niet de juiste partij aanspreek.

Dus TS mocht het bij jou nog opgelost worden, dan hoor ik het graag. Ik geef het weinig kans.
zelfde als diginoob
pi_171611533
quote:
0s.gif Op zondag 11 juni 2017 05:28 schreef diginoob2 het volgende:
Ik ben al 1,5 jaar bezig mijn geld terug te krijgen voor een pakketje wat nooit bezorgd is maar waar wel voor getekend is met een onherkenbare vervalste krabbel. Aangifte gedaan van valsheid in geschrifte, PostNL 100x gevraagd te vergoeden, verkoper verwijst naar bezorger want ja 'volgens de track en trace is het bezorgd'.

En met juridisch advies inwinnen krijg ik toch telkens een wisselend verhaal of ik nou bij Postnl of bij verkoper moet zijn. Het verhaal is dan dat risico bij verkoper ligt tot aan de bezorging en ik daarom bij de verkoper moet zijn en die weer kan verhalen op PostNL maar de rechter moet nu juist beslissen of het bezorgd is of niet.

En met een Europese verordeningsprocedure weet ik niet of ik straks voor de kosten mag opdraaien als blijkt dat ik niet de juiste partij aanspreek.

Dus TS mocht het bij jou nog opgelost worden, dan hoor ik het graag. Ik geef het weinig kans.
Zeker duur pakketje?
pi_171616018
quote:
0s.gif Op zondag 11 juni 2017 05:28 schreef diginoob2 het volgende:
Ik ben al 1,5 jaar bezig mijn geld terug te krijgen voor een pakketje wat nooit bezorgd is maar waar wel voor getekend is met een onherkenbare vervalste krabbel. Aangifte gedaan van valsheid in geschrifte, PostNL 100x gevraagd te vergoeden, verkoper verwijst naar bezorger want ja 'volgens de track en trace is het bezorgd'.

En met juridisch advies inwinnen krijg ik toch telkens een wisselend verhaal of ik nou bij Postnl of bij verkoper moet zijn. Het verhaal is dan dat risico bij verkoper ligt tot aan de bezorging en ik daarom bij de verkoper moet zijn en die weer kan verhalen op PostNL maar de rechter moet nu juist beslissen of het bezorgd is of niet.

En met een Europese verordeningsprocedure weet ik niet of ik straks voor de kosten mag opdraaien als blijkt dat ik niet de juiste partij aanspreek.

Dus TS mocht het bij jou nog opgelost worden, dan hoor ik het graag. Ik geef het weinig kans.
Wetboek is hier vrij duidelijk over:

De verkoper is verantwoordelijk tot de zaak bij jou of bij een door jou aangewezen 3de partij (die niet de bezorger is) is afgeleverd. Iets dat in jouw geval niet het geval is. Verkoper is dus nog steeds verantwoordelijk.

Ik zie in ieder geval niet hoe op basis van de door jou geleverde informatie een rechter zou kunnen beoordelen dat jij of een door jou aangewezen 3de de zaak heeft ontvangen (een buur is bijvoorbeeld niet een door jou aangewezen 3de, tenzij jij expliciet aangeeft dat wanneer jij niet aanwezig er afgeleverd kan worden bij Buurman X op adres Y).

Zie http://wetten.overheid.nl(...)_Afdeling2_Artikel11 lid 1
pi_171616065
quote:
0s.gif Op zondag 11 juni 2017 13:37 schreef Dennism het volgende:

[..]

Wetboek is hier vrij duidelijk over:

De verkoper is verantwoordelijk tot de zaak bij jou of bij een door jou aangewezen 3de partij (die niet de bezorger is) is afgeleverd. Iets dat in jouw geval niet het geval is. Verkoper is dus nog steeds verantwoordelijk.

Zie http://wetten.overheid.nl(...)_Afdeling2_Artikel11 lid 1
Fijn dat de wet er duidelijk in is, dit betekent echter niet dat PostNL zomaar overal mee weg kan komen.

Die wet is zeker geschreven toen het nog een staatsbedrijf was, en ze zichzelf wilde beschermen.

Veel succes en sterkte iig!
pi_171616192
quote:
1s.gif Op zondag 11 juni 2017 13:39 schreef weethetevennietmeer het volgende:

[..]

Fijn dat de wet er duidelijk in is, dit betekent echter niet dat PostNL zomaar overal mee weg kan komen.

Die wet is zeker geschreven toen het nog een staatsbedrijf was, en ze zichzelf wilde beschermen.

Veel succes en sterkte iig!
De laatste versie van de postwet is zeker niet geschreven nadat het nog een staatsbedrijf was. PostNL komt trouwens ook zeker niet overal mee weg. Maar je moet wel de juiste juridische weg volgen en als koper is dat de verkoper verantwoordelijk houden. De verkoper mag dan PostNL verantwoordelijk houden, mits er sprake is van verzekerde verzending tenzij er sprake is van grove nalatigheid echter dit is juridisch zeer lastig te bewijzen. Is dit niet het geval dan biedt de postwet alsnog vrijwel geen ruimte.
pi_171647135
quote:
0s.gif Op zondag 11 juni 2017 13:37 schreef Dennism het volgende:

[..]

Wetboek is hier vrij duidelijk over:

De verkoper is verantwoordelijk tot de zaak bij jou of bij een door jou aangewezen 3de partij (die niet de bezorger is) is afgeleverd. Iets dat in jouw geval niet het geval is. Verkoper is dus nog steeds verantwoordelijk.

Ik zie in ieder geval niet hoe op basis van de door jou geleverde informatie een rechter zou kunnen beoordelen dat jij of een door jou aangewezen 3de de zaak heeft ontvangen (een buur is bijvoorbeeld niet een door jou aangewezen 3de, tenzij jij expliciet aangeeft dat wanneer jij niet aanwezig er afgeleverd kan worden bij Buurman X op adres Y).

Zie http://wetten.overheid.nl(...)_Afdeling2_Artikel11 lid 1
Ja maar gaat om verkoper uit Griekenland. Bij Europese procedure voor geringe vorderingen gaat het volgens mij om EU recht..
zelfde als diginoob
pi_171647587
Daarom met credit card betalen.
pi_171650054
quote:
0s.gif Op maandag 12 juni 2017 18:12 schreef diginoob2 het volgende:

[..]

Ja maar gaat om verkoper uit Griekenland. Bij Europese procedure voor geringe vorderingen gaat het volgens mij om EU recht..
Als die verkoper hier zijn waren actief aanbied zal hij zich ook moeten conformeren aan het Nederlandse recht. Echter gelijk halen is natuurlijk wat anders dan gelijk hebben...

Als jij echter speciaal hebt moeten zoeken naar zijn bijv griekse website (qua taal), dan kan het zijn dat het griekse recht in de basis van toepassing is.
pi_171840782
Actuele informatie voor TS: http://www.nu.nl/lifestyl(...)bezorgd-kun-doen.amp

quote:
Je doet een bestelling, maar die komt nooit aan. Wat dan?

ACM: "Als je iets koopt via een webwinkel, blijft de verkoper verantwoordelijk voor een juiste aflevering.
quote:
"De verkoper die verzendt, sluit een overeenkomst met de postbezorger", legt Gras uit. "Als er iets misgaat, kan de verkoper (en dus niet de ontvanger/koper) de postbezorger aansprakelijk stellen.

Als een pakket niet aangetekend wordt verstuurd, is het voor de verkoper lastig om de postbezorger aansprakelijk te stellen: er ontbreekt immers bewijs dat het poststuk niet is bezorgd.

Ook is aansprakelijkheid voor de postbezorging bij een normale zending vaak uitgesloten, wat betekent dat er geen schadevergoeding wordt uitgekeerd aan de verkoper. Voor de consument maakt het in principe niet uit of de verkoper een pakket wel of niet aangetekend verstuurt: hij kan de verkoper (bij een consumentenkoop) altijd aanspreken als er niet geleverd is."

PostNL: "Een consument kan altijd aankloppen bij PostNL, maar in principe doet een consument een aankoop bij een webshop", vertelt Limon. "Het is dus altijd goed om contact op te nemen bij de online winkel waar je je aankoop hebt gedaan."

Als er een klacht binnenkomt, wordt bij PostNL een onderzoek ingesteld om te achterhalen wat er met een pakket gebeurd kan zijn. "Via onze systemen proberen we de benodigde informatie te achterhalen en in de meeste gevallen komt een pakket weer boven water."

PostNL adviseert verder om rond te vragen bij huisgenoten en/of buren. "Pakketten kunnen aan anderen overhandigd worden", aldus Limon. "De bezorger doet dan een kennisgeving in de brievenbus, maar dit raakt weleens kwijt."
quote:
Jouw pakket is afgeleverd bij de buurman, maar die is vervolgens onbereikbaar.

ACM: "Als je vooraf niet expliciet toestemming hebt gegeven om het pakket elders te laten bezorgen, kun je als consument terug naar de webwinkel of verkoper omdat er niet afgeleverd is.

Je kunt in het uiterste geval na dertig dagen na het sluiten van de overeenkomst ontbinden (op grond van niet levering) en jouw geld terugvragen bij de webwinkel. Als je wel expliciet toestemming hebt gegeven, heb je een civielrechtelijke kwestie met de buurman."


[ Bericht 45% gewijzigd door Kloonhommel op 21-06-2017 19:53:18 ]
Op zondag 13 april 2014 19:50 schreef Mss het volgende:
Kloonhommel is echt mijn held van de dag _O_ _O_ _O_
pi_171841066
Anno 2017 zou het toch mogelijk moeten zijn dat een verzender van de verzenddienst voor een pakje een unieke code krijgt, die vervolgens aan de ontvanger wordt doorgegeven die die code bij aflevering in een apparaatje moet intoetsen, wat voor de status 'afgeleverd' zorgt.

Dat hele concept van bewijzen dat je iets niet hebt gehad, terwijl PostNL wel een krabbel heeft is nogal lastig.
  woensdag 21 juni 2017 @ 20:00:46 #138
45206 Pietverdriet
Ik wou dat ik een ijsbeer was.
pi_171841195
quote:
0s.gif Op woensdag 21 juni 2017 19:55 schreef Modus het volgende:
Anno 2017 zou het toch mogelijk moeten zijn dat een verzender van de verzenddienst voor een pakje een unieke code krijgt, die vervolgens aan de ontvanger wordt doorgegeven die die code bij aflevering in een apparaatje moet intoetsen, wat voor de status 'afgeleverd' zorgt.

Dat hele concept van bewijzen dat je iets niet hebt gehad, terwijl PostNL wel een krabbel heeft is nogal lastig.
Scan / foto van een ID bewijs is gemakkelijker
In Baden-Badener Badeseen kann man Baden-Badener baden sehen.
pi_171841293
quote:
0s.gif Op woensdag 21 juni 2017 19:55 schreef Modus het volgende:
Anno 2017 zou het toch mogelijk moeten zijn dat een verzender van de verzenddienst voor een pakje een unieke code krijgt, die vervolgens aan de ontvanger wordt doorgegeven die die code bij aflevering in een apparaatje moet intoetsen, wat voor de status 'afgeleverd' zorgt.

Dat hele concept van bewijzen dat je iets niet hebt gehad, terwijl PostNL wel een krabbel heeft is nogal lastig.
Ik vind het idee goed klinken, maar wat als de zoon wat besteld en niet thuis is en de zus/mama/papa doet open en weet niets van de bestelling/een code?

quote:
1s.gif Op woensdag 21 juni 2017 20:00 schreef Pietverdriet het volgende:

[..]

Scan / foto van een ID bewijs is gemakkelijker
Denk dat jouw idee haalbaarder is, alhoewel het wel weer minuten gaat kosten voor de postbode omdat er telkens "gezocht" moet worden naar een ID (vooral als men niets van de bestelling afwist en de besteller zelf niet thuis is).
Op zondag 13 april 2014 19:50 schreef Mss het volgende:
Kloonhommel is echt mijn held van de dag _O_ _O_ _O_
pi_171841666
quote:
0s.gif Op dinsdag 30 mei 2017 21:32 schreef delano.888 het volgende:

[..]

Het is overduidelijk niet mijn handtekening (kan je zien online), en hij heeft het letterlijk tegen me gezegd, maarja, bewijs dat maar eens.

Hij zegt overigens dat alle bezorgers dat doen, om maar van "het pakketje af te zijn".

Ik dacht er later nog eens over na, en dacht, als je dan toch bezorgd bij een andere buur, waarom teken je dan zelf en laat je niet die buur tekenen??
Dat is echt niet zo. Mag gewoon niet. Je mag niet zomaar iemands handtekening vervalsen, anders wordt dat helemaal overbodig. Het zal zeker geen beleid zijn, of iets wat regelmatig voorkomt. Ik heb het iig nog nooit meegemaakt.
pi_171841765
quote:
0s.gif Op woensdag 21 juni 2017 20:05 schreef Kloonhommel het volgende:

[..]

Ik vind het idee goed klinken, maar wat als de zoon wat besteld en niet thuis is en de zus/mama/papa doet open en weet niets van de bestelling/een code?
Dan kan er dus niet afgeleverd worden. Het moet natuurlijk ook wel zo in elkaar zitten dat de status niet op 1 of andere manier door de bezorger te veranderen is, zonder code.

Het probleem is nu dat de regels an sich redelijk OK zijn, alleen men houdt zich niet aan de regels. Zolang dat gebeurt werkt geen enkel systeem.
pi_171841823
quote:
0s.gif Op woensdag 21 juni 2017 20:23 schreef Modus het volgende:

[..]

Dan kan er dus niet afgeleverd worden. Het moet natuurlijk ook wel zo in elkaar zitten dat de status niet op 1 of andere manier door de bezorger te veranderen is, zonder code.

Het probleem is nu dat de regels an sich redelijk OK zijn, alleen men houdt zich niet aan de regels. Zolang dat gebeurt werkt geen enkel systeem.
Pakketten terugnemen = verlies/verspilling van bruikbare middelen. Het idee van het wettelijk verplicht scannen van een ID spreekt me meer aan en is haalbaarder.
Op zondag 13 april 2014 19:50 schreef Mss het volgende:
Kloonhommel is echt mijn held van de dag _O_ _O_ _O_
pi_171841872
quote:
1s.gif Op woensdag 21 juni 2017 20:19 schreef -Strawberry- het volgende:

[..]

Dat is echt niet zo. Mag gewoon niet. Je mag niet zomaar iemands handtekening vervalsen, anders wordt dat helemaal overbodig. Het zal zeker geen beleid zijn, of iets wat regelmatig voorkomt. Ik heb het iig nog nooit meegemaakt.
En toch komt het voor. Heb het laatst ook gehad. Pakketje moest afgetekend worden maar zat gewoon in de brievenbus en de bezorger had zelf afgetekend.
pi_171841988
quote:
1s.gif Op woensdag 21 juni 2017 20:27 schreef Charlie_Brown het volgende:

[..]

En toch komt het voor. Heb het laatst ook gehad. Pakketje moest afgetekend worden maar zat gewoon in de brievenbus en de bezorger had zelf afgetekend.
Ik heb mede vanwege deze topic, wist niet dat het zo erg was dat ze zelfs handtekeningen vervalsen, een paar keren gezegd van ik kom het zelf wel ophalen. Vandaag ook weer, wat ik zocht was niet voorradig in een filiaal wat to-taal niet in de buurt van mijn huis was maar zou kosteloos naar mijn huis gestuurd worden met PostNL, ik zei van uuuh... ik haal hem wel af in de filiaal dat het meest dichtbij mijn huis zit.

Ik gebruik nu ook steeds vaker Kiala, heb het idee dat het daar wel solide is. Nog nooit beschadigde of vermiste pakketten gehad daaro.
Op zondag 13 april 2014 19:50 schreef Mss het volgende:
Kloonhommel is echt mijn held van de dag _O_ _O_ _O_
pi_171842335
quote:
0s.gif Op woensdag 21 juni 2017 20:31 schreef Kloonhommel het volgende:

[..]

Ik heb mede vanwege deze topic, wist niet dat het zo erg was dat ze zelfs handtekeningen vervalsen, een paar keren gezegd van ik kom het zelf wel ophalen. Vandaag ook weer, wat ik zocht was niet voorradig in een filiaal wat to-taal niet in de buurt van mijn huis was maar zou kosteloos naar mijn huis gestuurd worden met PostNL, ik zei van uuuh... ik haal hem wel af in de filiaal dat het meest dichtbij mijn huis zit.

Ik gebruik nu ook steeds vaker Kiala, heb het idee dat het daar wel solide is. Nog nooit beschadigde of vermiste pakketten gehad daaro.
Zalando pakketten (gaan met PostNL) laat ik altijd bij een afhaalpunt hier in de buurt bezorgen. Als ik het daar afhaal krijg ik het toch echt alleen mee als ik mijn ID laat zien waarvan ze iets invoeren, en ik moet een krabbel zetten.

Ik denk dat je niet wil weten hoeveel van dat soort pakketten die wél op een huisadres geadresseerd zijn gewoon ergens afgeleverd worden, zonder ID check of iets, al dan niet dus met vervalste handtekening.
pi_171842476
quote:
1s.gif Op woensdag 21 juni 2017 20:19 schreef -Strawberry- het volgende:

[..]

Dat is echt niet zo. Mag gewoon niet. Je mag niet zomaar iemands handtekening vervalsen, anders wordt dat helemaal overbodig. Het zal zeker geen beleid zijn, of iets wat regelmatig voorkomt. Ik heb het iig nog nooit meegemaakt.
Haha mooi dat jij het nog nooit hebt meegemaakt. Maar ik heb toch echt een Postnl account waar 30 handtekeningen van mij staan, en 1 niet van mij. Op een tijdstip dat ik niet thuis was. En de buren weten van niks, en er lag geen briefje.

Oh en de bezorger heeft letterlijk tegen me gezegd dat hij wel vaker zelf tekent omdat hij alleen betaald krijgt voor geleverde pakketten.
Op vrijdag 4 november 2011 09:39 schreef Blik het volgende:
"Sinds wanneer is maart de derde maand van het jaar?"
61% van alle statistieken zijn nutteloos.
Vind je dat ik een internet verdien? Klik hier!
pi_171842541
Er is overigens een oplossing aangedragen, maar die hou ik nog even niet openbaar totdat het daadwerkelijk geregeld is.
Op vrijdag 4 november 2011 09:39 schreef Blik het volgende:
"Sinds wanneer is maart de derde maand van het jaar?"
61% van alle statistieken zijn nutteloos.
Vind je dat ik een internet verdien? Klik hier!
pi_171847629
quote:
0s.gif Op woensdag 21 juni 2017 20:54 schreef delano.888 het volgende:
Er is overigens een oplossing aangedragen, maar die hou ik nog even niet openbaar totdat het daadwerkelijk geregeld is.
Heb je mijn nieuwssubmit nog gelezen?
Op zondag 13 april 2014 19:50 schreef Mss het volgende:
Kloonhommel is echt mijn held van de dag _O_ _O_ _O_
pi_171848050
quote:
0s.gif Op woensdag 21 juni 2017 23:33 schreef Kloonhommel het volgende:

[..]

Heb je mijn nieuwssubmit nog gelezen?
Denk het wel.. Met die conclusie dat je bij de verzender moest zijn? Dat wist ik al, maar ik ga daar, uit principe niet mee akkoord.

De verzender heeft niks fout gedaan, woont in china, praat niet super goed engels, en ik vind niet dat hij moet opdraaien voor het feit dat;

De bezorger van postnl zelf zijn handtekening heeft gezet EN het pakketje bij een willekeurige buur heeft afgegeven EN geen briefje in de bus heeft gedaan.

Dus ik ben nog steeds bezig om het geld terug te krijgen van Postnl. Ook al is het niet zoals het officieel zou moeten, dit zijn mijn principes en daar blijf ik achter staan. Ik verlies nog liever zelf de 25 euro en dat de bezorger 2 aangiftes aan zijn broek heeft, dan dat ik de chinese verzender de 25 onterecht op laat hoesten.
Op vrijdag 4 november 2011 09:39 schreef Blik het volgende:
"Sinds wanneer is maart de derde maand van het jaar?"
61% van alle statistieken zijn nutteloos.
Vind je dat ik een internet verdien? Klik hier!
pi_171852572
quote:
1s.gif Op woensdag 21 juni 2017 20:51 schreef delano.888 het volgende:

[..]

Haha mooi dat jij het nog nooit hebt meegemaakt. Maar ik heb toch echt een Postnl account waar 30 handtekeningen van mij staan, en 1 niet van mij. Op een tijdstip dat ik niet thuis was. En de buren weten van niks, en er lag geen briefje.

Oh en de bezorger heeft letterlijk tegen me gezegd dat hij wel vaker zelf tekent omdat hij alleen betaald krijgt voor geleverde pakketten.
Reporten dan maar.
abonnement Unibet Coolblue
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')