abonnement Unibet Coolblue
pi_171193383
quote:
0s.gif Op woensdag 24 mei 2017 20:37 schreef Maghrebijnse het volgende:

[..]

Mag je lang wachten...
Je zegt tegen mij dat ik niet zo makkymoet praten. En dat de gevolgen voor die vrouwen en meisjes zo groot zijn.

Inderdaad. Het is ni 't makkelijk. Dat komt doordat in veel niet-westerse allochtoonse gezinnen vrouwen onderdrukt worden. En als ze niet luisteren mishandeld.

Eerwraak, verstoring, terugsturen naar' thuisland' en uithuwelijking als straffen zijn gruwelijk.

Dus ja, het is moeilijk en het vergt enorm sterke en dappere vrouwen om daar tegenin te gaan.

En die hebben hulp nodig van een rechtsstaat en een maatschappij die de rechten van jou als individu stelt boven de groepseer van jouw familie, de macht van jouw vader en opa. De mores van jouw religie.

Je bent vrij te kiezen. En ik hoop maar dat als je dat ooit wenst te doen onze rechtsstaat en maatschappij nog niet te veel heeft gebogen voor de macht van de religieuzen. Want ik wens jou een vrijeukeuze toe.

Als jij echt je hoofddoek wilt dragen. Als je echt een vrome moslima wilt zijn: prima. Maar als jij van je geloof wilt vallen. 7 kerels in een week wilt verslijten en dronken wilt worden en wiet wil roken... Moet dat ook kunnen. Zolang je daar jezelf en anderen niet teveel mee beschadigt allemaal prima. Ja, de vrijheid om iets te doen wat ik zelf nooit zou doen en zelfs afkeuren zou je moeten hebben.

Uiteraard zijn er grenzen, met name die van andermans fysiek en eigendommen. Je bemoeit je niet teveel met mij, mijn kinderen en anderen..tenzij ze dat zelf verkiezen...

Jaja vrije keuze... Moeilijk moeilijk.
Whatever...
pi_171193726
quote:
1s.gif Op donderdag 25 mei 2017 11:49 schreef Spanky78 het volgende:

[..]

Je zegt tegen mij dat ik niet zo makkymoet praten. En dat de gevolgen voor die vrouwen en meisjes zo groot zijn.

Inderdaad. Het is ni 't makkelijk. Dat komt doordat in veel niet-westerse allochtoonse gezinnen vrouwen onderdrukt worden. En als ze niet luisteren mishandeld.

Eerwraak, verstoring, terugsturen naar' thuisland' en uithuwelijking als straffen zijn gruwelijk.

Dus ja, het is moeilijk en het vergt enorm sterke en dappere vrouwen om daar tegenin te gaan.

En die hebben hulp nodig van een rechtsstaat en een maatschappij die de rechten van jou als individu stelt boven de groepseer van jouw familie, de macht van jouw vader en opa. De mores van jouw religie.

Je bent vrij te kiezen. En ik hoop maar dat als je dat ooit wenst te doen onze rechtsstaat en maatschappij nog niet te veel heeft gebogen voor de macht van de religieuzen. Want ik wens jou een vrijeukeuze toe.

Als jij echt je hoofddoek wilt dragen. Als je echt een vrome moslima wilt zijn: prima. Maar als jij van je geloof wilt vallen. 7 kerels in een week wilt verslijten en dronken wilt worden en wiet wil roken... Moet dat ook kunnen. Zolang je daar jezelf en anderen niet teveel mee beschadigt allemaal prima. Ja, de vrijheid om iets te doen wat ik zelf nooit zou doen en zelfs afkeuren zou je moeten hebben.

Uiteraard zijn er grenzen, met name die van andermans fysiek en eigendommen. Je bemoeit je niet teveel met mij, mijn kinderen en anderen..tenzij ze dat zelf verkiezen...

Jaja vrije keuze... Moeilijk moeilijk.
Oh, maar hetgeen jij zegt vind ik ook hoor. Ik kan me niet voorstellen dat een ouder zijn kind verstoot omdat het een ander leven leidt. De generatie van nu is gelukkig al heel anders en zal een kind minder gauw verstoten. Zoiets heeft gewoon wat tijd nodig.
  donderdag 25 mei 2017 @ 12:14:01 #28
204320 Montelly
-|||-------|||-
pi_171193826
Zijn hier mensen die daadwerkelijk uit Rotterdam komen? Wat een kuttopic trouwens.
Vergeet niet te liken en te abonneren op mijn vlog:
https://youtu.be/oavMtUWDBTM?t=25s
  donderdag 25 mei 2017 @ 12:34:27 #29
3542 Gia
User under construction
pi_171194257
quote:
14s.gif Op woensdag 24 mei 2017 20:13 schreef ietjefietje het volgende:

[..]

Toen ik jong was...had je posters in de bus....jongens en meisjes erop...onverdeeld naar school hete die actie toen. Omdat de katholieken meisjes en jongens gescheiden hadden.

Weet eigenlijk niet of die katholieke scholen dat nog steeds doen?
Jij bent als 55+? Dat moet haast wel.
En nee, op katholieke scholen zitten kinderen van diverse geloven, levensbeschouwingen en zowel jongens als meisjes.
pi_171198229
quote:
0s.gif Op woensdag 24 mei 2017 20:17 schreef Ryan3 het volgende:

[..]

Oeh, dan ben je een stuk ouder dan ik (jaar of 10 of meer?)... :D.
klopt ik ben een ouwe opoe
Ik zou best christen en verlost willen zijn, als de christenen er maar wat verloster uit zouden zien.
(Nietzsche)
pi_171198239
quote:
0s.gif Op donderdag 25 mei 2017 12:34 schreef Gia het volgende:

[..]

Jij bent als 55+? Dat moet haast wel.
En nee, op katholieke scholen zitten kinderen van diverse geloven, levensbeschouwingen en zowel jongens als meisjes.
Ja....en nu?
Ik zou best christen en verlost willen zijn, als de christenen er maar wat verloster uit zouden zien.
(Nietzsche)
  donderdag 25 mei 2017 @ 15:49:44 #32
198365 Morendo
The Real Deal
pi_171198735
quote:
0s.gif Op donderdag 25 mei 2017 11:21 schreef Ryan3 het volgende:

[..]

Die Arzu Aslan is wel een fenomeen op twitter hoor. Die is zo knettergek dat het weer leuk is geworden, helaas blockt ze bijna de hele goegemeente van twitter. Leuk om af en toe toch weer een klein overzichtje van haar hand te lezen.

Moest laatst ook zo lachen toen Annezeur Gemekker een blauwe maandag zogenaamd columnist bij GS was. Toen ging ze iedereen blocken die bij Annezeur in de volglijst stond, en dat is ook bijna half twitter. :D.
Zij is toch lerares op een basisschool? Ik zou geen blank kind bij haar in de klas willen zijn, dan begin je iedere dag met een halfuur lang excuses maken....
Die Lebenslust bringt dich um.
pi_171199070
quote:
10s.gif Op donderdag 25 mei 2017 15:49 schreef Morendo het volgende:

[..]

Zij is toch lerares op een basisschool? Ik zou geen blank kind bij haar in de klas willen zijn, dan begin je iedere dag met een halfuur lang excuses maken....
Hoezo dat dan?
  donderdag 25 mei 2017 @ 16:21:32 #34
198365 Morendo
The Real Deal
pi_171199637
quote:
0s.gif Op donderdag 25 mei 2017 16:00 schreef Maghrebijnse het volgende:

[..]

Hoezo dat dan?
Ze heeft een keer getweet dat blanke kinderen bij haar achterin de klas moeten zitten om zo hun ingebakken superioriteitsgevoel te breken.
Die Lebenslust bringt dich um.
  donderdag 25 mei 2017 @ 16:46:19 #35
3542 Gia
User under construction
pi_171200213
quote:
14s.gif Op donderdag 25 mei 2017 15:35 schreef ietjefietje het volgende:

[..]

Ja....en nu?
Ik ben net iets jonger, 53, en zat al op een gemengde katholieke school. Die was toen pas een jaar of 3 gemengd.
  donderdag 25 mei 2017 @ 16:47:07 #36
3542 Gia
User under construction
pi_171200249
quote:
2s.gif Op donderdag 25 mei 2017 16:21 schreef Morendo het volgende:

[..]

Ze heeft een keer getweet dat blanke kinderen bij haar achterin de klas moeten zitten om zo hun ingebakken superioriteitsgevoel te breken.
Dat meen je niet! Wat een achterlijke gedachtengang.
pi_171200490
quote:
10s.gif Op donderdag 25 mei 2017 15:49 schreef Morendo het volgende:

[..]

Zij is toch lerares op een basisschool? Ik zou geen blank kind bij haar in de klas willen zijn, dan begin je iedere dag met een halfuur lang excuses maken....
Als blank jongetje lijkt me dat inderdaad al helemaal niet prettig.
Maar ik zou uberhaupt niet bij haar in de klas willen zitten.
  donderdag 25 mei 2017 @ 17:14:26 #38
38559 WheeledWarrior
More than meets the eye
pi_171201172
quote:
2s.gif Op donderdag 25 mei 2017 16:21 schreef Morendo het volgende:

[..]

Ze heeft een keer getweet dat blanke kinderen bij haar achterin de klas moeten zitten om zo hun ingebakken superioriteitsgevoel te breken.
Als een werknemer zoiets zou tweeten zou ik haar op staande voet ontslaan.
pi_171201412
Ik ben een beetje fan geworden van de vrouw achter Femmes For Freedom. O+ Die organisatie is mede-verantwoordelijk voor deze campagne.

Deze vrouw heeft het in 2010 ook voor elkaar gekregen dat de rechter haar (ex-)man op straffe van een dwangsom dwong mee te werken aan een religieuze scheiding. (Hun burgerlijk huwelijk was al ontbonden)

Twee maanden geleden was er een item bij EenVandaag over die vorm van huwelijkse gevangenschap. De vrouw in dat item werd ook bijgestaan door FFF.
http://binnenland.eenvand(...)angen_in_je_huwelijk

Mooi om te zien dat feministen waar men echt iets aan heeft nog bestaan en het begrip niet volledig is overgenomen door de zeikende, zelfverklaarde feministen van tegenwoordig.

pi_171201494
quote:
2s.gif Op donderdag 25 mei 2017 16:21 schreef Morendo het volgende:

[..]

Ze heeft een keer getweet dat blanke kinderen bij haar achterin de klas moeten zitten om zo hun ingebakken superioriteitsgevoel te breken.
Wat? Heb je die tweet nog?
pi_171202223
quote:
Ben jij dom?
  donderdag 25 mei 2017 @ 18:40:17 #43
6845 Ringo
als een rollende steen
pi_171202800
Het feit dat het beeld van een zoenend meisje met hoofddoek zoveel hysterie onder moslims veroorzaakt, geeft al aan dat er een serieus probleem is. Natuurlijk wordt het begrip discriminatie er door Soufian en alleman weer bijgesleept, maar eigenlijk wil men gewoon niet geconfronteerd worden met het plaatje van een stoute zuster die op z'n Hollands buiten de lijntjes kleurt.
He's simple, he's dumb, he's the pilot.
  donderdag 25 mei 2017 @ 18:41:12 #44
6845 Ringo
als een rollende steen
pi_171202819
Blijft de vraag: wat schieten we met zo'n poster op?
He's simple, he's dumb, he's the pilot.
pi_171203227
quote:
0s.gif Op donderdag 25 mei 2017 18:04 schreef Maghrebijnse het volgende:

[..]

Ben jij dom?
Uhm nee, mijn iq is 9 op de schaal van richter.
pi_171203434
quote:
2s.gif Op donderdag 25 mei 2017 18:41 schreef Ringo het volgende:
Blijft de vraag: wat schieten we met zo'n poster op?
Helemaal niks. Weggegooid geld.
´
pi_171207702
quote:
0s.gif Op donderdag 25 mei 2017 19:13 schreef Kim-Holland het volgende:

[..]

Helemaal niks. Weggegooid geld.
Absoluut niet. Interessante discussie komt op gang en een ware aard van vele onaangepaste komt weer eens boven.
Whatever...
pi_171207724
quote:
1s.gif Op donderdag 25 mei 2017 19:02 schreef Sjemmert het volgende:

[..]

Uhm nee, mijn iq is 9 op de schaal van richter.
Als je het zelf maar gelooft, jongen.
pi_171208805
quote:
1s.gif Op donderdag 25 mei 2017 17:22 schreef Physsic het volgende:
Ik ben een beetje fan geworden van de vrouw achter Femmes For Freedom. O+ Die organisatie is mede-verantwoordelijk voor deze campagne.

Deze vrouw heeft het in 2010 ook voor elkaar gekregen dat de rechter haar (ex-)man op straffe van een dwangsom dwong mee te werken aan een religieuze scheiding. (Hun burgerlijk huwelijk was al ontbonden)

Twee maanden geleden was er een item bij EenVandaag over die vorm van huwelijkse gevangenschap. De vrouw in dat item werd ook bijgestaan door FFF.
http://binnenland.eenvand(...)angen_in_je_huwelijk

Mooi om te zien dat feministen waar men echt iets aan heeft nog bestaan en het begrip niet volledig is overgenomen door de zeikende, zelfverklaarde feministen van tegenwoordig.

[ afbeelding ]
Dit.
Op donderdag 6 maart 2014 15:35 schreef dreamerbulk het volgende:
ik zuig nog liever een paardenpenis leeg dan dat ik so-called "superfoods" moet gaan kopen/eten
pi_171209022
quote:
7s.gif Op donderdag 25 mei 2017 18:40 schreef Ringo het volgende:
Het feit dat het beeld van een zoenend meisje met hoofddoek zoveel hysterie onder moslims veroorzaakt, geeft al aan dat er een serieus probleem is. Natuurlijk wordt het begrip discriminatie er door Soufian en alleman weer bijgesleept, maar eigenlijk wil men gewoon niet geconfronteerd worden met het plaatje van een stoute zuster die op z'n Hollands buiten de lijntjes kleurt.
Het is ook hypocriet. Als het een Marokkaanse man die zoende met een Jodin was geweest had je veel minder/anders gehoord van die mensen die er nu zo drama van maken.
abonnement Unibet Coolblue
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')