abonnement Unibet Coolblue
pi_171138630
Iemand nog een goed idee voor een ronddraaiende baby in haar bedje?
Moet regelmatig een hard gillend in paniek meisje met haar armen tussen de spijlen redden of ze zit overdwars of in een van de hoeken klem :')
  dinsdag 23 mei 2017 @ 10:34:24 #52
67064 Quoi
Mama said be cool
pi_171138632
quote:
1s.gif Op dinsdag 23 mei 2017 09:15 schreef Molo het volgende:

[..]

Nee klopt, maar wel dat beide op de gezamenlijke werkdagen niet-kantoortijden hebben, door de aard/tijden van het werk.
Maar dat lijkt me in Noorwegen ook, gedoe iig

Hier gaat ze altijd de dinsdag en de woensdag, lange dagen, dacht eerst dat dat pittig zou worden maar valt wel mee uiteindelijk voor haar.
Altijd vrolijk als ik haar ophaal.
Maar is ook andere leeftijdsfase dan T. natuurlijk wel.

Ik heb vier sollicitaties lopen en baal wel, mijn crèche is superfijn maar gekoppeld aan mijn werk.
Alleen mijn werk is steeds meer kut dus ik wil/moet echt weg om zelf meer happy te zijn.
Maar die crèche ga ik wel missen zeg ;(
Dat is echt jammer zeg. Maar wel thumbs up voor 4 lopende sollicitaties ^O^

Hier ben ik zo verschrikkelijk blij dat ik mijn werktijd zelf kan indelen. Misschien dat dat nog gaat veranderen, maar voor the time being is alles qua werk en opvang erg relaxed geregeld. Dat is ook wel een beetje een bewuste keuze geweest, om alles zonder rennen en vliegen te kunnen doen.
  dinsdag 23 mei 2017 @ 10:40:11 #53
401485 Molo
Völlig losgelöst
pi_171138764
quote:
1s.gif Op dinsdag 23 mei 2017 10:34 schreef BlueEyes het volgende:
Iemand nog een goed idee voor een ronddraaiende baby in haar bedje?
Moet regelmatig een hard gillend in paniek meisje met haar armen tussen de spijlen redden of ze zit overdwars of in een van de hoeken klem :')
Slaapzak?
Oh how you'd have a happy life, if you did the things you like
pi_171139281
quote:
1s.gif Op dinsdag 23 mei 2017 10:40 schreef Molo het volgende:

[..]

Slaapzak?
Die heeft ze aan en belemmert haar niets

Had vanmorgen een rood bovenarmpje gespot zelfs, mag wel oppassen dat ze geen blauwe plekken ervan krijgt :')
  dinsdag 23 mei 2017 @ 11:03:02 #55
149959 SQ
snelle trees
pi_171139349
Laken er strak omheen vouwen (flink onder het matras stoppen). Enige wat een beetje helpt hier.
disclaimer
pi_171139591
Samen slapen in bed *)
Ik heb geen tips, M doet dat niet. Wel slaapt ze de laatste tijd vaak op haar buik, das best schattig O+ soms met dat kontje omhoog :9

Jammer van de opvang Molo! Maar succes met de sollicitaties :s)

Hier zijn we op niet-kdv dagen vaak later met eten :'). Als man avonddienst heeft en ik M moet ophalen bij mijn schoonmoeder ben ik vaak pas 19-19.30 thuis. Maar schoonmoeder geeft haar dan gewoon wat, mijn nichtje (1 jaar ouder dan M) is daar dan ook vaak dus wat zij eet biedt schoonmoeder ook aan M aan. Volgens google maps is het 21 minuten fietsen, dus misschien kan dat binnenkort, scheelt toch tijd (met OV duurt het veel langer).
pi_171139731
quote:
1s.gif Op dinsdag 23 mei 2017 11:03 schreef Stormqueen het volgende:
Laken er strak omheen vouwen (flink onder het matras stoppen). Enige wat een beetje helpt hier.
Ik zit bijna op het punt van Ductape eroverheen spannen :D
Aangezien ze buikslaper is wurmt ze haar billen de lucht in en 'tijgert' zich zo onder het laken vandaan
  Manager PR/Moderator/Beste crewlid 2022 dinsdag 23 mei 2017 @ 11:46:17 #58
269689 crew  Viv
pi_171140383
Die van mij eindigt ook wel overdwars in bed, maar dat is pas als ze wakker is, ze ligt dan heel vrolijk met haar voetjes te spelen. O+ In haar slaap blijft ze netjes onder het lakentje liggen.

Oh! Misschien het hoofdeinde iets omhoog zetten? Dat deden wij vanwege oorontsteking en nachtelijke hoestbuien, en toen bleef ze ineens opvallend goed op haar plek liggen. :D
pi_171140781
Dat is misschien nog een optie ja!

Ze is zo ondernemend, in de box is ze ook binnen 2 minuten 180° gedraaid en voor ik met mijn ogen geknipperd heb ligt ze alweer anders
pi_171141185
quote:
1s.gif Op maandag 22 mei 2017 18:31 schreef Mies_poes het volgende:
Wat zijn de eetschema's van jullie kindjes? Die van mij at vanmiddag op kdv (en schijnt dat al langer daar te doen) twee(!) boterhammen. Thuis krijgt ze maar een halve, omdat we dachten dat dat wel genoeg zou zijn.

6.00 bv
7.00 halve boterham
9.00 fruit
10.00 bv
12.00 halve boterham
14.00 bv
16.00 rijstwafel/maisfingers
17.30 warm eten
18.30 bv

M. heeft nog altijd moeite met poepen. Zolang we roosvicee laxo geven gaat het goed, maar zodra we ermee stoppen kost het haar weer veel moeite en is het erg hard (Bristol 1 voor de kenners :7 ). Misschien gaat het met laxo wel zo goed ook doordat ze dan 160cc per dag meer aan vocht binnenkrijgt? Water drinkt ze veel minder. Ik wil zo graag dat haar lichaampje zelf goede poep kan produceren.
Weet niet zo goed hoe we het anders op kunnen lossen. Ik probeer haar op de dagen dat ik thuis ben vaker aan te leggen, maar vaak heeft ze dan geen zin.
Ideeën?
Ik denk dat ze beter gaat poepen als je vaker bv geeft.
Mini komt hier vaker nu het warmer is.

7:00 bv
7:30 iets van dingen zoals avocado, maiswafel + amandelpasta, fruit, stukjes groente van de avond ervoor, kokosyoghurt, maisboogjes
8:30 bv
10:30 bv
11:00 iets van banaan-eipannenkoek, fruit, bananenbrood, restjes groente
13:00 bv
14:30 bv
16:30 bv
18:30 bv
19:00 avondeten wat wij eten, soms maisboogjes of fruit vooraf want wachten tot het eten beetje afgekoeld is :')
20:00 bv
22:00 bv
23:30 bv
01:30 bv
3:00 bv
5:00 bv

Ongeveer. En geen ander vocht dan bv of wat er in het eten zit ook.
  Manager PR/Moderator/Beste crewlid 2022 dinsdag 23 mei 2017 @ 13:00:30 #61
269689 crew  Viv
pi_171142245
Uni en Buda hebben opvallend vergelijkbare eetschema's. :D Bij kindjes zonder borstvoeding krijg ik altijd jeuk van die lijstjes met tig eetmomenten. Zo van 9:00 fruit, 10:00 rijstwafel, geef dat gewoon in 1 keer mens. :')
  dinsdag 23 mei 2017 @ 13:10:41 #62
342817 Miss_Congeniality
Armed and Fabulous
pi_171142456
Interessant om die overwegingen mbt Kdv en eten te lezen. Hier dezelfde issues: man brengt en haalt omdat ik het met werk niet red (reistijd van 1+ uur met files) en dan is N vaak tegen 18 uur pas thuis. Ik kook ergens in de week een aantal dingen voor haar die in porties in de vriezer gaan en dan krijgt ze zoiets zodra ze thuiskomt. Eventueel nog iets van ons rond 18.40/18.45 als ze dan nog wil. Maar om 19.00 is ze vaak echt op en moet ze slapen, dus echt met ons aan tafel zitten lukt dan niet meer. Ze heeft 2 dagen Kdv en 1 dag opa en oma, dus 4 dagen waarop we wel samen aan tafel kunnen zitten. Tenzij ik weer eens pech heb met het verkeer en op man zijn thuisdag alsnog tegen 18.30 pas thuis ben :')

Hoop wel dat dat makkelijker gaat worden, ik zou graag samen aan tafel gaan zitten. Maar om 18 uur thuis zijn en ook om 18 uur eten lukt gewoon niet..


Hoezo tig eetmomenten bij kindjes zonder bv Vivi? Hier krijgt N in de ochtend fruit, lunch brood, 's middags een snack en 's avonds avondeten. Net als ikzelf eigenlijk. En dan tussendoor nog wat flessen en bekers water wanneer ze dorst heeft.

Hoi trouwens, lang geleden dat ik hier wat heb gepost! En binnenkort 'mag' het niet meer want dan wordt N alweer 1 :o
  dinsdag 23 mei 2017 @ 13:13:50 #63
149959 SQ
snelle trees
pi_171142542
Ik doe niet aan (eet)schema's, ook niet met peuter. Honger = voederen. Moe=slapen. Werkt hier als een malle.
disclaimer
  Manager PR/Moderator/Beste crewlid 2022 dinsdag 23 mei 2017 @ 13:17:50 #64
269689 crew  Viv
pi_171142670
quote:
1s.gif Op dinsdag 23 mei 2017 13:10 schreef Miss_Congeniality het volgende:
Hoezo tig eetmomenten bij kindjes zonder bv Vivi? Hier krijgt N in de ochtend fruit, lunch brood, 's middags een snack en 's avonds avondeten. Net als ikzelf eigenlijk. En dan tussendoor nog wat flessen en bekers water wanneer ze dorst heeft.
Oh ik zie soms lijstjes voorbijkomen waarbij zo'n beetje ieder uur een niet-bv-eetmoment gepland staat, dan kom je toch nergens aan toe verder? Als ze groter zijn en die rijstwafel gewoon tijdens het spelen oppeuzelen is het weer een ander verhaal, maar nu is het hier nog een heel ritueel met kinderstoel en slabbetje en zo.

quote:
1s.gif Op dinsdag 23 mei 2017 13:10 schreef Miss_Congeniality het volgende:
Hoi trouwens, lang geleden dat ik hier wat heb gepost! En binnenkort 'mag' het niet meer want dan wordt N alweer 1 :o
Daar had je al een list op verzonnen zag ik. ;)
pi_171142728
Hier zit tussen elk eetmoment echt wel 2 of 3 uur tussen. En tussendoor een maisboogje ofzo. Gewoon in z'n hand, bij mij op schoot of in de kinderwagen of weet ik het waar. Daar ga ik hem niet voor in de stoel zetten. Ik heb wel snoetenpoetsers bij de hand dan :X
  dinsdag 23 mei 2017 @ 13:25:20 #66
342817 Miss_Congeniality
Armed and Fabulous
pi_171142847
quote:
0s.gif Op dinsdag 23 mei 2017 13:17 schreef ViviRAWRS het volgende:

[..]

Oh ik zie soms lijstjes voorbijkomen waarbij zo'n beetje ieder uur een niet-bv-eetmoment gepland staat, dan kom je toch nergens aan toe verder? Als ze groter zijn en die rijstwafel gewoon tijdens het spelen oppeuzelen is het weer een ander verhaal, maar nu is het hier nog een heel ritueel met kinderstoel en slabbetje en zo.

[..]

Daar had je al een list op verzonnen zag ik. ;)
Ja klopt, vanaf oktober/november ben ik weer legaal hier 😇

Ieder uur een eetmoment lijkt mij echt horror. Ik hoorde dat heel veel en was ook bang verder nergens aan toe te komen. Maar effectief krijgt ze nu alleen fruit, lunch en avondeten in de stoel aan tafel. En als we ergens anders zijn ook wel op schoot of in de kinderwagen. Laatst had ze thuis een boterham van de salontafel gejat die man voor zichzelf had weggelegd en die heeft ze tijdens het spelen op zitten peuzelen :D
Dingen tussendoor kan ook ook gewoon tijdens het spelen eigenlijk.
pi_171142905
quote:
0s.gif Op dinsdag 23 mei 2017 12:21 schreef Unihipili het volgende:

[..]

Ik denk dat ze beter gaat poepen als je vaker bv geeft.
Mini komt hier vaker nu het warmer is.

Leuk idee, maar dan moet ze wel willen drinken. Ik geef nu niks meer naast de bv qua vocht en dan komt ze ook niet vaker voor de borst. Vandaag bijv. 5.15, 9.00, 11.30. Niet zoveel aan te doen dus.
  dinsdag 23 mei 2017 @ 13:27:46 #68
342817 Miss_Congeniality
Armed and Fabulous
pi_171142907
quote:
1s.gif Op dinsdag 23 mei 2017 13:13 schreef Stormqueen het volgende:
Ik doe niet aan (eet)schema's, ook niet met peuter. Honger = voederen. Moe=slapen. Werkt hier als een malle.
Ja hier ook! Slaapschema's ken ik niet, vanaf het begin zijn we haar op bed gaan leggen als ze moe was. En nog steeds kan dat elke dag op een ander moment zijn en dan soms 45 min en dan ineens weer 2 uur. Honger geeft ze ook zelf wel aan, maar dat is tegenwoordig wel redelijk rondom vaste tijden. Maar in het begin ook niet en ook met flesvoeding was voeden op verzoek prima te doen en heel fijn eigenlijk!
pi_171142980
Hier ook geen vast eetschema qua tijden, wel qua volgorde.
pi_171143109
quote:
0s.gif Op dinsdag 23 mei 2017 13:00 schreef ViviRAWRS het volgende:
Uni en Buda hebben opvallend vergelijkbare eetschema's. :D Bij kindjes zonder borstvoeding krijg ik altijd jeuk van die lijstjes met tig eetmomenten. Zo van 9:00 fruit, 10:00 rijstwafel, geef dat gewoon in 1 keer mens. :')
Heheh ja ik ook, net als met slaapschema's. Ik houd het ook niet bij maar het is wel zo'n verschil met maar 4 keer per dag bv :o.
Misschien drinkt ze dan grotere hoeveelheden ofzo? Of heeft het even tijd nodig om weer op te krikken?
pi_171143143
quote:
1s.gif Op dinsdag 23 mei 2017 13:13 schreef Stormqueen het volgende:
Ik doe niet aan (eet)schema's, ook niet met peuter. Honger = voederen. Moe=slapen. Werkt hier als een malle.
Peuter vanochtend, na 2 boterhammen:
"Ikke heb honger!"
"Wat wil je eten schat?"
"Paaseitjes. :Y "

_O-

Maar over het algemeen ben ik het er mee eens. Nu ze groter is stop ik haar gewoon tussendoor wat toe en gaan we alleen voor de drie grote maaltijden aan tafel. Ik kijk er zo naar uit dat L. er ook bij kan komen zitten. O+
  dinsdag 23 mei 2017 @ 13:36:14 #72
220609 Nouk84
Have you ever been Nouked?
pi_171143164
quote:
1s.gif Op dinsdag 23 mei 2017 13:25 schreef Miss_Congeniality het volgende:

[..]

Ja klopt, vanaf oktober/november ben ik weer legaal hier 😇
Echt :o Gefeliciteerd! Beetje jaloers hier.. ;(

Ik volg ook geen vastomlijnd schema qua eten. Als er gemopperd wordt gaat er eten in. Een paar momenten wel vast, maar tussendoor dus niet. Maar sommige dingen worden idd al tijdens het spelen opgepeuzeld. Qua slapen volg ik wel een schema, maar als ze een extra slaapmoment nodig heeft, of het loopt even anders is dat ook geen ramp. Maar waar ik het kan plannen, plan ik het.
How much wood would a wood chop chop if a wood chop would chop wood?
How many cans can a cannibal can if a cannibal can can cans?
pi_171143196
quote:
1s.gif Op dinsdag 23 mei 2017 13:34 schreef Unihipili het volgende:

[..]

Heheh ja ik ook, net als met slaapschema's. Ik houd het ook niet bij maar het is wel zo'n verschil met maar 4 keer per dag bv :o.
Misschien drinkt ze dan grotere hoeveelheden ofzo? Of heeft het even tijd nodig om weer op te krikken?
Dit denk ik. :Y Ik maak ook kindjes die vaak kleine hoeveelheden drinken, 4 uur er tussen overdag herken ik bijvoorbeeld helemaal niet, ook niet van peuter destijds.
pi_171143295
Nouja als we een dag weg zijn dan zit er wel zo 3-4u tussen. Dat is dan wel weer handig. Tussendoor soms even een slokje, niet veel want afgeleid enzo maar dat wordt wel weer ingehaald.

quote:
1s.gif Op dinsdag 23 mei 2017 13:35 schreef Selvaria het volgende:

[..]

Peuter vanochtend, na 2 boterhammen:
"Ikke heb honger!"
"Wat wil je eten schat?"
"Paaseitjes. :Y "

_O-
:D
  dinsdag 23 mei 2017 @ 13:44:45 #75
342817 Miss_Congeniality
Armed and Fabulous
pi_171143397
quote:
1s.gif Op dinsdag 23 mei 2017 13:35 schreef Selvaria het volgende:

[..]

Peuter vanochtend, na 2 boterhammen:
"Ikke heb honger!"
"Wat wil je eten schat?"
"Paaseitjes. :Y "

_O-

Maar over het algemeen ben ik het er mee eens. Nu ze groter is stop ik haar gewoon tussendoor wat toe en gaan we alleen voor de drie grote maaltijden aan tafel. Ik kijk er zo naar uit dat L. er ook bij kan komen zitten. O+
_O-
abonnement Unibet Coolblue
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')