abonnement Unibet Coolblue
pi_171062269
quote:
0s.gif Op vrijdag 19 mei 2017 21:48 schreef -Magica- het volgende:

[..]

Heb je Hachi al eens gezien dan? Zie het maar eens droog te houden ;(
Hey, ben je kwadeafronk of dat niet?
Fylax is op televisie geweest
pi_171062282
quote:
0s.gif Op vrijdag 19 mei 2017 21:50 schreef jodelahity het volgende:

[..]

Hey, ben je kwadeafronk of dat niet?
:Y zie maar mijn tag bovenin
pi_171062298
quote:
0s.gif Op vrijdag 19 mei 2017 21:51 schreef -Magica- het volgende:

[..]

:Y zie maar mijn tag bovenin
Ah hey :) Leuk om je weer te zien
Fylax is op televisie geweest
pi_171062329
quote:
0s.gif Op vrijdag 19 mei 2017 21:51 schreef jodelahity het volgende:

[..]

Ah hey :) Leuk om je weer te zien
Hoi, ja lang geleden :D
pi_171062446
Om een lang verhaal kort te maken. Want ik heb er zelf een schijthekel aan wanneer mensen geheimzinnig ben. Een aantal dingen die ik me door de jaren heen ben gaan beseffen en waar ik me ook niet meer voor schaam, want het is me overkomen. Niet omdat ik dat wilde of wat dan ook, maar op dat moment lag het buiten mijn macht om er iets aan te doen.

Sinds mijn 11de heb ik in de prostitutie gezeten. Mijn ouders hebben zich hier nooit om bekommerd, ze hadden het denk ik niet eens in de gaten. En al hadden ze dat wel gedaan, dan stond het niet op hun to do list om er iets aan te veranderen. Ik heb op 14? 15? jarige leeftijd gezien hoe een meisje werd vermoord. Rondom deze periode ben ik ook veel kwijt geraakt. Het is gewoon te bizar.. Toch is dit blijkbaar normaal geworden in mij achterhoofd. Als ik er aan denk krijg ik de rillingen over mijn hele lijf, maar zodra ik een keer diep in en uit adem is het weer normaal. Gebeurd. Klaar.

Regelmatig kijk ik op de pagina's van de politie of ik haar herken, maar nooit zie ik dat meisje. Wellicht is haar lichaam gevonden en hebben is ze daardoor niet meer online. Ik kan me haar naam niet meer herinneren, ik kan me alleen de situatie herinneren toen het gebeurde en "het moment". Het maakt me misselijk. Daarom wil ik het niet vergeten. Ik weet niet hoe zij in dezelfde situatie als mij belandde. Ik snap niet hoe ik ben weggekomen. Ik begrijp niet wat er precies is gebeurd. Dit zijn dingen die ik voor mezelf wil na gaan. Ik hoop het ooit op een dag te herinneren. Allerminst haar naam! Wie weet heeft zij nog familie die geen idee heeft hoe en wat er is gebeurd.

Ik heb gruwelijk veel geluk gehad dat ik eruit ben gekomen. Ik ben nu mijn eigen persoon. Heb mijn eigen leven en afstand genomen van alles uit mijn verleden. Ik ben vertrokken met de gedachte dat ik niks meer met mijn verleden te maken wil hebben. Maar hoe gelukkiger ik word, des te kritischer word mijn blik richting mijn verleden waarin ik denk dat ik de mede slachtoffers om mij heen destijds wil helpen.

Vergeten is makkelijk. Maar geen optie. Vergeten is vluchten, en dat heb ik genoeg gedaan in mijn leven. Ik wil niet vluchten. Het is beter om je demonen onder ogen te komen dan ze onder je bed te verstoppen :)
pi_171062465
quote:
0s.gif Op vrijdag 19 mei 2017 21:46 schreef TurboBear het volgende:

[..]

Dit klopt absoluut! Er zit nog zo veel achter de schermen voor mezelf. Wil ik het weten? Ja en nee. Ja, omdat het is waardoor ik ben wie ik ben. Nee, omdat het zo extreem is dat ik het heb blijkbaar heb verdrukt.

Ik heb een historie waarvan.. Tsja, als ik dit over een ander zou lezen zou ik over mijn nek gaan hoe walgelijk het is. Maar het was mijn leven! Dat is wat IK heb meegemaakt. Dat is hoe IK ben opgegroeid en ik kan het wel willen negeren, maar vroeg of laat komt het omhoog. Liever nu, terwijl ik me ervan bewust ben dan het altijd negeren en dat ik daarna in stort :)
Ja oke maar je hoeft ook niet bewust te gaan denken dat je iets moet verwerken als het niet zo is. Misschien jank je gewoon minder omdat je minder hebt om over te janken en wat harder bent geworden. Daar is niks mis mee. Denk dat je eerder veel meer je druk had moeten maken toen je juist constant blijkbaar zat te huilen. Niet nu omdat je denkt dat je moet huilen omdat dat gezond is... Misschien heb je het gewoon al wel grotendeels verwerkt en zijn de dingen waar je nu mee zit het niet waard om over te gaan janken
Fylax is op televisie geweest
pi_171062720
Als je hebt gezien hoe een meid vermoord is lijkt me dat toch nu ook nog steeds wel iets om met de politie te delen..
Fylax is op televisie geweest
pi_171062734
quote:
0s.gif Op vrijdag 19 mei 2017 21:59 schreef jodelahity het volgende:

[..]

Ja oke maar je hoeft ook niet bewust te gaan denken dat je iets moet verwerken als het niet zo is. Misschien jank je gewoon minder omdat je minder hebt om over te janken en wat harder bent geworden. Daar is niks mis mee. Denk dat je eerder veel meer je druk had moeten maken toen je juist constant blijkbaar zat te huilen. Niet nu omdat je denkt dat je moet huilen omdat dat gezond is... Misschien heb je het gewoon al wel grotendeels verwerkt en zijn de dingen waar je nu mee zit het niet waard om over te gaan janken
Een stuk harder ben ik sowieso geworden :) Ik denk dat ik ook bang ben om mijn ziel te verliezen. Ik wil niet "gevoelloos" worden. Waar ik vroeger over alles te veel nadenk denk ik nu enkel nog stop met janken. Wat een gezeik. Boeeeehooeeee - je vond het erg dat je baas niet zei dat je de allerbeste bent dacht ik vroeger ahh.. Het komt wel goed. Het gaat niet alleen om mezelf. Ook het medeleven richting mijn vrienden begin ik te verliezen terwijl zij net zo veel recht om van streek te zijn over iets als welk ander mens dan ook.
pi_171062761
quote:
0s.gif Op vrijdag 19 mei 2017 22:10 schreef jodelahity het volgende:
Als je hebt gezien hoe een meid vermoord is lijkt me dat toch nu ook nog steeds wel iets om met de politie te delen..
En wat ga ik ze zeggen? Ja euhh.. Het was toen ik 14 of 15 was ofzo.. En euh... Dit en dat deden ze en toen was ze dood en ja.. Ehh? De rest herinner ik me niet meer? :P Ze zien me aankomen.

Ik zou dolgraag met de politie praten. Maar ik moet me eerst herinneren wat er is gebeurd.
pi_171062855
quote:
0s.gif Op vrijdag 19 mei 2017 22:11 schreef TurboBear het volgende:

[..]

En wat ga ik ze zeggen? Ja euhh.. Het was toen ik 14 of 15 was ofzo.. En euh... Dit en dat deden ze en toen was ze dood en ja.. Ehh? De rest herinner ik me niet meer? :P Ze zien me aankomen.
Misschien kunnen ze snel zien over wie het gaat en dat het al is opgelost? Bijvoorbeeld? Of je geeft ze alsnog daarmee aanknopingspunten waarvan je je niet bewust bent. Naar mijn idee is het heel normaal om alsnog die informatie te geven, de politie gaat niet doen alsof je gek bent ofzo.. Misschien kan diegene gepakt worden. En ik vermoed dat ze wel vaker mensen zijn tegengekomen die weinig herinneringen hebben over zoiets, maar dat ze dan alsnog blij waren dat die personen zich alsnog wel melden.. ook jaren later
Fylax is op televisie geweest
pi_171062906
quote:
0s.gif Op vrijdag 19 mei 2017 22:16 schreef jodelahity het volgende:

[..]

Misschien kunnen ze snel zien over wie het gaat en dat het al is opgelost? Bijvoorbeeld? Of je geeft ze alsnog daarmee aanknopingspunten waarvan je je niet bewust bent. Naar mijn idee is het heel normaal om alsnog die informatie te geven, de politie gaat niet doen alsof je gek bent ofzo.. Misschien kan diegene gepakt worden.
De dingen die ik me nog weet te herinneren zijn te vaag. Ik zou het zo uit een willekeurige horror film kunnen trekken. Ik geloof niet dat dit wie dan ook gaat helpen. Toen ik aangifte deed van de eerste persoon die mij verkrachtte gaf zelfs voornaam en adres geen hulp :)
pi_171062949
quote:
0s.gif Op vrijdag 19 mei 2017 22:18 schreef TurboBear het volgende:

[..]

De dingen die ik me nog weet te herinneren zijn te vaag. Ik zou het zo uit een willekeurige horror film kunnen trekken. Ik geloof niet dat dit wie dan ook gaat helpen. Toen ik aangifte deed van de eerste persoon die mij verkrachtte gaf zelfs voornaam en adres geen hulp :)
Oke, dat is wel erg zuur ja.
Fylax is op televisie geweest
pi_171062963
Nou TS, ik snap je wel hoor. Hopelijk heb je een goede hulpverlening (gehad).

En dat je wat minder begrip voor anderen hun situatie hebt, kan ik mij voorstellen.
Zolang je hun verdriet of frustatie maar wel erkent, ieder zijn eigen verdriet is het ergste.
Hell To The Liars
  vrijdag 19 mei 2017 @ 22:22:02 #39
467592 Cause_Mayhem
I will eat your soul
pi_171062978
Als ik dit zo lees kan ik je vooral aanraden hier professionele hulp bij te zoeken. Dit gaat wel even wat verder dan een stukgelopen relatie waarbij even uithuilen om daarna weer fris door te gaan genoeg is.
Our task must be to free ourselves by widening our circle of compassion to embrace all living creatures and the whole of nature and its beauty.
pi_171063043
quote:
0s.gif Op vrijdag 19 mei 2017 22:22 schreef Cause_Mayhem het volgende:
Als ik dit zo lees kan ik je vooral aanraden hier professionele hulp bij te zoeken. Dit gaat wel even wat verder dan een stukgelopen relatie waarbij even uithuilen om daarna weer fris door te gaan genoeg is.
Dit vind ik ook na deze laatste posts.
Fylax is op televisie geweest
pi_171063090
Laat me zeggen. Dankjewel voor al jullie lieve berichten! :) Dat doet me goed.

Ik heb in het verleden hulp gehad. Helaas heeft mijn psychiater destijds een brief naar mijn ouders gestuurd dat zij mij zowel psychisch en fysiek mishandelde. Ik heb hierdoor geen vertrouwen meer in hulp wat betreft professionals.

Hoewel ik weet dat mijn problemen een stuk dieper gaan dan even uithuilen is dit wel even een uitlaatklep voor mij. En het is een eerste stap. Dat ik tegenwoordig er redelijk openbaar over durf te zijn geeft al aan hoe ver ik ben gekomen. Ala. Als iemand vraagt met hoe veel mannen ik seks heb gehad, of vraagt naar mijn ontmaagding sla ik compleet dicht en verstop ik me in een hoekje. Maar anders dan dat ben ik niet anders dan vele andere mensen. Wellicht ben ik wat volwassener dan vele van mijn leeftijd. Maar dat geeft niks :) Die mensen heb je altijd.
pi_171063113
Oke, hoe is je contact met je ouders nu dan eigenlijk?
Fylax is op televisie geweest
pi_171063280
Het contact met mij en mijn ouders bestaat niet.

Ik ben in het verleden gestopt met school om voor mijn ouders te zorgen (zieke ouders). Als bedankje kreeg ik te horen dat ik een mislukkeling was. Toen ik van de stress uit mijn verleden lichamelijke krachten kreeg, kreeg ik te horen dat ik een psychoot was en dat mijn ouders zich voor mij schaamde dus op het moment dat ik uit Nederland ben vertrokken heb ik alle contacten verbroken.

Als zij vinden dat ik mislukt ben is dat hun goed recht. Maar het is net zo goed mijn goed recht om dat niet te geloven en om klaar te zijn met de kleinerende opmerkingen :) Als ik kijk naar waar ik vandaan kom en naar waar ik nu sta kan ik niks anders doen dan trots op mezelf zijn. En als zij dat niet willen zien, en ik een mislukkeling ben omdat ik niet huisje, boompje beestje heb is dat hun eigen tekortkoming. Niet de mijne.
pi_171065008
quote:
0s.gif Op vrijdag 19 mei 2017 22:35 schreef TurboBear het volgende:
Het contact met mij en mijn ouders bestaat niet.

Ik ben in het verleden gestopt met school om voor mijn ouders te zorgen (zieke ouders). Als bedankje kreeg ik te horen dat ik een mislukkeling was. Toen ik van de stress uit mijn verleden lichamelijke krachten kreeg, kreeg ik te horen dat ik een psychoot was en dat mijn ouders zich voor mij schaamde dus op het moment dat ik uit Nederland ben vertrokken heb ik alle contacten verbroken.

Als zij vinden dat ik mislukt ben is dat hun goed recht. Maar het is net zo goed mijn goed recht om dat niet te geloven en om klaar te zijn met de kleinerende opmerkingen :) Als ik kijk naar waar ik vandaan kom en naar waar ik nu sta kan ik niks anders doen dan trots op mezelf zijn. En als zij dat niet willen zien, en ik een mislukkeling ben omdat ik niet huisje, boompje beestje heb is dat hun eigen tekortkoming. Niet de mijne.
Ondanks alles wat je hebt meegemaakt sta je verrekte sterk in je schoenen!
Je heel goed dingen te relativeren en ook een ander zijn gevoel te respecteren.
Dat alleen al zegt mij dat je alles behalve een mislukkeling bent!

Wat het uithuilen betreft, ga eens dingen opschrijven, en dan zo gedetailleerd mogelijk (voor zover je bepaalde zaken kunt herinneren), je gaat merken dat je wser even terug gaat naar die kutmomenten en dat je gevoel erbij ook naar boven komt.
Ik heb dat een tijdje geleden gedaan, en de zaken die mij zo dwars zaten qua gevoel (niet kunnen huilen maar weten dat het er zit) kwamen eruit.
pi_171065645
quote:
1s.gif Op vrijdag 19 mei 2017 23:40 schreef Luuntje het volgende:

[..]

Ondanks alles wat je hebt meegemaakt sta je verrekte sterk in je schoenen!
Je heel goed dingen te relativeren en ook een ander zijn gevoel te respecteren.
Dat alleen al zegt mij dat je alles behalve een mislukkeling bent!

Wat het uithuilen betreft, ga eens dingen opschrijven, en dan zo gedetailleerd mogelijk (voor zover je bepaalde zaken kunt herinneren), je gaat merken dat je wser even terug gaat naar die kutmomenten en dat je gevoel erbij ook naar boven komt.
Ik heb dat een tijdje geleden gedaan, en de zaken die mij zo dwars zaten qua gevoel (niet kunnen huilen maar weten dat het er zit) kwamen eruit.
Bedankt voor je compliment! Ik doe mijn best!

Voor jezelf zorgen vanaf jonge leeftijd kan meerdere kanten op gaan. Blijkbaar heeft het bij mij goed uitgepakt :D Toen ik jonger was en mensen mij vertelde dat ik zo netjes was opgevoed reageerde ik ook altijd; "Ja! Dat heb ik best netjes gedaan" _O- (Krijg je geweldige blikken mee kan ik zeggen!)

Nu is het wel eens lastig. Zo had ik recentelijk een sollicitatiegesprek. "Zo! Je hebt wel een kleurvolle werkhistorie!" (ik heb inmiddels zo ongeveer alle branches gezien) "Ehh, ja zo is het leven he? Als het even tegen zit, pak je alles aan wat kan en ga je er met de volle 100% voor"

Dat is wel lastig. Ik heb door alles ook nooit echt een opleiding afgemaakt, nooit echt uitgevonden wat ik wil. Maar ben ondertussen wel bezig met vinden wat ik nu eigenlijk wil. In iedere baan die ik tot nu toe heb gehad ben ik binnen 2 jaar naar de hoogst mogelijke positie binnen het bedrijf gepromoveerd, maar ik wil nu weeeeeer een nieuwe kant op omdat ik zoiets heb van tsja.. Dit is het ook niet! Hopelijk word dit dan mijn roeping. Management ligt me sowieso. Anders zou ik niet zo snel groeien binnen bedrijven. Echter heb ik geen enkele opleiding afgerond, waardoor ik constant onderaan moet beginnen wat behoorlijk frustrerend is. Ik ben 26 en ondanks dat ik "een grote mislukkeling ben" heb ik een cv waar je u tegen zegt en toch blijf ik gezien worden als dat onervaren guppie door het gebrek aan papiertjes.

Schrijven doe ik trouwens veel! Later teruglezen ook, maar voor nu is het vooral een warboel en echt emoties losmaken doet het nog niet tot mijn grote frustratie. Maar ik blijf bezig!

[ Bericht 8% gewijzigd door TurboBear op 20-05-2017 00:32:33 ]
pi_171067457
Ik geloof dit verhaal niet. Geen probleem, mijn mening. Verder dus inhoudelijks niks aan toe te voegen. Ik heb geen zin het spel mee te spelen. Wel interessant de posts van reageerders. Uiteindelijk komt toch meestal de aap uit de mouw.
pi_171068282
quote:
0s.gif Op zaterdag 20 mei 2017 07:27 schreef Vida. het volgende:
Ik geloof dit verhaal niet. Geen probleem, mijn mening. Verder dus inhoudelijks niks aan toe te voegen. Ik heb geen zin het spel mee te spelen. Wel interessant de posts van reageerders. Uiteindelijk komt toch meestal de aap uit de mouw.
Nou, ik kan me wel terug vinden in dit verhaal.
Dus waarom dit nep zou zijn :?
pi_171068748
Ik denk dat je misschien gewoon moet accepteren dat je weinig verdriet voelt op het moment. Probeer het niet te forceren.

Je schrijft veel en dat is goed, misschien verwerk je daarom een heleboel dingen beetje bij beetje en is die "grote klap" niet nodig.

Behalve als je echt het gevoel hebt er niet zelf meer uit te komen zou ik idd hulp zoeken.
pi_171074268
quote:
0s.gif Op zaterdag 20 mei 2017 07:27 schreef Vida. het volgende:
Ik geloof dit verhaal niet. Geen probleem, mijn mening. Verder dus inhoudelijks niks aan toe te voegen. Ik heb geen zin het spel mee te spelen. Wel interessant de posts van reageerders. Uiteindelijk komt toch meestal de aap uit de mouw.
Ik zet er ook wel wat vraagtekens bij. Hoe is TS dan de prostitutie ingekomen en waarom zouden haar (?) ouders zich daar dan niet om bekommeren?
pi_171074808
Dear Zachary: A Letter to a Son About His Father (2008) - IMDb

En meteen even een waarschuwing. Dit is verreweg het meest zielige en aangrijpende verhaal wat ik ooit op film gezien heb. Een werkelijke achtbaan van enorm hevige emoties. En je denkt nu, 'och Probeer overdrijft'. Nee, Probeer overdrijft niet.
"Pools are perfect for holding water"
abonnement Unibet Coolblue
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')