Atak | donderdag 18 mei 2017 @ 18:09 |
http://i68.tinypic.com/2edyrdi.jpg Rechts in het midden. | |
goed_volk | donderdag 18 mei 2017 @ 18:11 |
Iets met je motormanagement lijkt me? Heb je geen handboek? | |
Catch22- | donderdag 18 mei 2017 @ 18:12 |
Check engine. Maar de garage dus | |
Atak | donderdag 18 mei 2017 @ 18:29 |
nee | |
nogeenoudebekende | donderdag 18 mei 2017 @ 18:29 |
Iets met de motor inderdaad. Kan verder alle kanten op. Je blok kan op sterven na dood zijn maar er kan evengoed niets aan de hand zijn behalve een vuile sensor die je nooit vindt. | |
Atak | donderdag 18 mei 2017 @ 18:29 |
Ik moet nog ongeveer 100 km rijden. Zal ik dat proberen of de auto aan de kant zetten? | |
Diqiu-Long | donderdag 18 mei 2017 @ 18:33 |
Dat je terug naar de rijschool moet: dit krijg je potverdorie in de theorie geleerd Het is je motormanagement lampje, dat betekent zo snel mogelijk naar de garage. Als het rood was moest je zelfs direct de auto aan de kant zetten. | |
eXplorer1 | donderdag 18 mei 2017 @ 18:36 |
Eerst uitlezen, mocht dat echt niet mogelijk zijn (bijvoorbeeld nu zijn alle garage's dicht) omdat je die 100km nu moet rijden zou ik (persoonlijk) doorrijden als de motor zich verder normaal gedraagt. | |
sturmpie | donderdag 18 mei 2017 @ 18:36 |
ik heb '98 mijn autorijbewijs gehaald, ik ken alleen 't rode olie-lampje | |
Diqiu-Long | donderdag 18 mei 2017 @ 18:38 |
Het staat in de nieuwe theorie in iedere geval, zijn zelfs vragen over op theorie examen. En bij het praktijkexamen kan men ook dat soort vragen stellen. Rood = direct stoppen altijd, en oranje zo snel mogelijk naar de garage. Niet langer door rijden dan nodig. Mijn auto heeft zelfs een Stoplampje | |
sturmpie | donderdag 18 mei 2017 @ 18:39 |
| |
Atak | donderdag 18 mei 2017 @ 18:43 |
De motor doet wel raar. | |
Hyperdude | donderdag 18 mei 2017 @ 18:44 |
Dan zou ik gewoon doorrijden. DUH | |
Sigaartje | donderdag 18 mei 2017 @ 18:45 |
Zou je niet gewoon eerst even de olie en het koelwater nakijken? | |
Atak | donderdag 18 mei 2017 @ 18:46 |
Ik ben kleurenblind. wat voor kleur is dat? | |
Atak | donderdag 18 mei 2017 @ 18:46 |
Ook gedaan niks mis mee | |
eXplorer1 | donderdag 18 mei 2017 @ 18:48 |
Dan niet doorrijden, heb je blijkbaar een dusdanige foutmelding dat hij open loop gaat draaien of hij krijgt misfires als een malle. resultaat van bovenstaande kan zijn: 1. verbrande kleppen (mocht hij te arm lopen nu) 2. katalysator aan stront rijden (bij te rijk, houden kat's niet van) 3. indien je turbo hebt, kan je ook aan stront rijden (te hoge EGT's van slechte verbranding is fucked voor een turbo) 4. enzo enzo niet meer rijden dus totdat je weet wat het is. Krijg je geen CEL trigger van. | |
Sigaartje | donderdag 18 mei 2017 @ 18:50 |
Gewoon de bus pakken, auto laten staan. Je kunt natuurlijk ook even de wegenwacht bellen, die kunnen dat ding uitlezen. | |
Juup© | donderdag 18 mei 2017 @ 18:58 |
Jouw motorblok explodeert binnen 3, 2, 1, etc. RTFM van de auto | |
Postbus100 | donderdag 18 mei 2017 @ 19:01 |
Oranje. Maar je moet wel een keer je olie verversen. Dat is een rood lampje. | |
halfway | donderdag 18 mei 2017 @ 21:55 |
Leg eens uit? | |
Atak | donderdag 18 mei 2017 @ 22:38 |
Olie hadden we nog 3 weken geleden ververst. | |
Sounddragon | donderdag 18 mei 2017 @ 23:16 |
'er brandt een lampje van een motorsymbooltje en mijn motor doet raar' wat moet ik nou doen? Wat de nuecq denk je zelf? | |
Diqiu-Long | donderdag 18 mei 2017 @ 23:17 |
Nieuwe auto kopen | |
Atak | donderdag 18 mei 2017 @ 23:50 |
Ik vroeg nergens wat moet ik doen. Ik vroeg alleen of het veilig was om naar de thuisbasis te rijden. | |
Atak | donderdag 18 mei 2017 @ 23:55 |
Ik ben trouwens de hele rit afgemaakt en ik ben thuis. Tijdens de rit parkeerde ik ergens om de olie nogmaals te peilen. Ik had de olie al 3 weken geleden ververst maar toch de check-up gedaan. Daarnaast heb ik een chauffeur om raad gevraagd. Hij zei dat ik gewoon kan rijden zolang er niks rood knippert en dan ik niet daar die idioten op het net moest luisten. ( no offense ) Het is inderdaad een twijfel geval maar ik ga sowieso morgen even langs bij de garage. Paar dagen geleden had ik de gasklephuis vervangen. Ik hoop dat ik niks hoef te betalen want ik was meer dan 300 euro kwijt aan die reparatie. | |
pwmh82 | donderdag 18 mei 2017 @ 23:55 |
Kan ook noodloop zijn wat je merkt, in het geval van een turbo bijvoorbeeld. Turbo doet dan amper nog iets uit bescherming tegen schade. Maar de oorzaak kan dan best een kapot sensortje zijn. Heb naar Tsjechië en terug gereden met een auto die af en toe in een soort noodloop ging door een kapotte sensor. | |
Atak | donderdag 18 mei 2017 @ 23:57 |
Hij trekt heel moeilijk op nu. Naar de honderd gaat heel moeilijk terwijl maar 1.4 tje heel makkelijk naar de 160 kan. Die chauffeur waar ik mee sprak zei dat het kan liggen aan de uitlaat. | |
#ANONIEM | vrijdag 19 mei 2017 @ 00:03 |
Kapotte bobine(s) waardoor 1 of meerdere cilinders zijn uitgevallen misschien? [ Bericht 0% gewijzigd door #ANONIEM op 19-05-2017 00:04:11 ] | |
Atak | vrijdag 19 mei 2017 @ 00:06 |
Hoe kan dat uit het niets gebeuren? Paar dagen geleden zei de garage dat de kabeltjes van de bougies verouderd waren. Bedoel je dat? | |
#ANONIEM | vrijdag 19 mei 2017 @ 00:09 |
Bobines gaan gewoon een keer stuk. Bougie die is uitgevallen kan ook. Gelukkig beiden niet zo duur. Maar goed, ik doe maar een gok omdat je auto vermogen heeft verloren. Laat hem uitlezen en dan weet je meer. [ Bericht 3% gewijzigd door #ANONIEM op 19-05-2017 00:09:52 ] | |
Lunatiek | vrijdag 19 mei 2017 @ 00:13 |
Zeer waarschijnlijk kun je het handboek voor jouw auto gewoon ergens downloaden. | |
Ivo1985 | vrijdag 19 mei 2017 @ 00:19 |
Oranje = rustig doorrijden naar je bestemming en vervolgens zo snel mogelijk het probleem (laten) opsporen en verhelpen. | |
Tango5Romeo | vrijdag 19 mei 2017 @ 01:13 |
Tuurlijk. Gewoon lekker doorrijden. Als het stuk is houdt het vanzelf een keer op. Plaats je dan wel de foto's? | |
Pizza_Boom | vrijdag 19 mei 2017 @ 01:22 |
Dit is je check engine light. Even de motorkap openen om te kijken of ie nog aanwezig is. Zo ja, tegen de auto zeggen dat je motor er nog is en lekker doorkarren. | |
ColtZ40 | vrijdag 19 mei 2017 @ 07:10 |
Basis instellingen van het nieuwe gasklephuis ingeleerd? | |
stinkie | vrijdag 19 mei 2017 @ 07:42 |
Ik rijd al dik 5 jaar met dat lampje brandend. Dealer kon de melding ook niet plaatsen. Kan zelfs beteken dat de startonderbreker moeite heeft met herkennen van de sleutel | |
oldford | vrijdag 19 mei 2017 @ 09:46 |
In dit geval zou ik er niet al te veel meer mee rijden. De kans is aanwezig (als dat al niet gebeurt is) dat je de dure katalysator ook nog om zeep helpt. Uitlezen kan overigens bij elk APK station (mits de auto van bouwjaar 2001 is of later). | |
Atak | vrijdag 19 mei 2017 @ 10:31 |
Ik ga er ook niet meer mee rijden. Alleen nog straks naar mijn lokale vetrouwde garage. | |
Atak | vrijdag 19 mei 2017 @ 10:31 |
Geen idee. Ik ga straks naar mijn vertrouwde garage. Daar gaan ze hem uitlezen. | |
Atak | vrijdag 19 mei 2017 @ 10:33 |
Bougies waren nog paar maanden geleden vervangen. Maar niet de kabels ervan. Hoeveel kost ongeveer die kabeltjes vervangen van de bougies? | |
matig | vrijdag 19 mei 2017 @ 10:53 |
Je zegt dat je het gasklephuis hebt vervangen, daar zal het wel mee te maken hebben dan. Stappenmotor niet goed ingeleerd ofzo, waardoor je nu eigenlijk niet goed gas kan geven... | |
Atak | vrijdag 19 mei 2017 @ 11:12 |
Ik heb het nog een keer nagevraagd. Inlaatspruitstuk was vervangen. Niet de gasklephuis. Sorry voor de fout. | |
Atak | vrijdag 19 mei 2017 @ 11:14 |
Maar hij zegt dat de bougiekabels verouderd zijn en dat het daar aan zou liggen. Ik ga er straks heen om de auto daar achter te laten. Hij kan mij in principe alles wijsmaken. Ik weet er niet zoveel over. | |
#ANONIEM | vrijdag 19 mei 2017 @ 11:35 |
Dat zou goed kunnen. Feit is dat je vermogen mist omdat je zegt dat ie nu zelfs moeizaam naar de 100 gaat terwijl normaliter 140 geen probleem is. Kan dus zijn dat er een cilindertje uitgevallen is en dat ie er nog op 3 rijdt of misschien zelfs 2. Oorzaak hiervan kan zijn dat een of meerdere bougies niet meer werken. | |
Atak | vrijdag 19 mei 2017 @ 11:37 |
De motor maakt ook een harde klap als ik hem 's ochtends op start. Waar kan dit aan liggen? | |
#ANONIEM | vrijdag 19 mei 2017 @ 11:41 |
Dat je een barrel gekocht hebt. Maar serieus. Geen idee. Ben een IT'er, geen automonteur. | |
Atak | vrijdag 19 mei 2017 @ 11:44 |
Het is een fiesta van 2004. Zo oud is doe ook weer niet. | |
#ANONIEM | vrijdag 19 mei 2017 @ 11:56 |
Oud is niet per definitie slecht. | |
Hyperdude | vrijdag 19 mei 2017 @ 12:02 |
Het is wel een Ford... | |
#ANONIEM | vrijdag 19 mei 2017 @ 12:05 |
Hehe... dat is waar. | |
Atak | vrijdag 19 mei 2017 @ 14:08 |
Haten op meesterras Ford. | |
pvdplanet | vrijdag 19 mei 2017 @ 19:09 |
Ford kennende is er waarschijnlijk iets met de lambdasonde of de katalysator. | |
lipje | vrijdag 19 mei 2017 @ 22:32 |
welkom in de wegwerpmaatschappij | |
lipje | vrijdag 19 mei 2017 @ 22:36 |
dus dan zou hij moeten roesten, niet foutmeldingen geven | |
TheSwooshdockSaints | zaterdag 20 mei 2017 @ 07:27 |
Als het Renault is gewoon doorrijden 😂 | |
Leandra | zaterdag 20 mei 2017 @ 07:34 |
Dat vroeg ik me ook af. En TS, wat was het nou? | |
#ANONIEM | zaterdag 20 mei 2017 @ 12:02 |
Ja TS, wat was het nou? | |
Atak | zaterdag 20 mei 2017 @ 14:25 |
Krijg ik vanavond of maandag te horen. | |
Atak | zaterdag 20 mei 2017 @ 14:29 |
Vorige week zei hij dat de bougiekabels verouderd waren. Dat zou wel verklaren waarom de auto minder hard optrekt; omdat er maar 2-3 cilinders werken. Zoals ik zei de cilinders waren al paar maanden geleden vernieuwd dus daar kan het niet aanliggen. Het of iets met die kabels waar ik het over had of iets met de uitlaat maar hij zei dat hij er eerst naar moest kijken om iets met zekerheid te zeggen. Gisterenavond had ik de auto gebracht. Hij zal er vandaag of maandag naar kijken. | |
house_is_a_feeling | zaterdag 20 mei 2017 @ 15:58 |
De cilinders vernieuwd? Wat? | |
#ANONIEM | zaterdag 20 mei 2017 @ 16:02 |
Dit. Sommige mensen zijn echt te dom om te schijten. | |
Atak | zaterdag 20 mei 2017 @ 17:26 |
Het waren dus de bougiekabels. 70 euro om het te vervangen en 50 euro voor het uitlezen. Bij elkaar 120 euro kwijt. Vorige week had ik 290 euro betaald. Bij elkaar heb ik 410 euro kwijt geraak in 1-2 weken. Volgens mij is dat de auto (fiesta van 2002) maar 1000 euro waard of zo. Echt klote dat ik zoveel geld kwijt ben aan zo'n oude bak. Voordat geld kon ik een nieuwe auto kopen. | |
oldford | zaterdag 20 mei 2017 @ 17:27 |
Als die bougiekabels zodanig verouderd zijn dat je er melding van maakt, waarom vervang je die dan niet gelijk. Hoeft de klant niet nog een keer terug te komen en loopt de klant ook geen risico op dure gevolgschades. Ik ben niet onder de indruk van deze garage. ALS de motor echt op 2 of 3 cylinders loopt dan zou ik daar foutcodes op verwachten en op het moment dat het gebeurt een knipperend motor-lampje (officiëel heet die MIL). Ik heb nog niets gelezen over knipperen van dat lampje, dus langdurig op 2 of 3 cylinders lopen, geloof ik nog niet. | |
Atak | zaterdag 20 mei 2017 @ 17:50 |
Ik weet het ook niet. Maar zoals ik zei de auto is nu gemaakt en de auto heb ik al teruggehaald. | |
#ANONIEM | zaterdag 20 mei 2017 @ 17:55 |
50 Euro voor uitlezen wat een paar seconden werk is? | |
nogeenoudebekende | zaterdag 20 mei 2017 @ 18:02 |
Barrelen is even wennen. Na een paar barrels krijg je vanzelf de feeling of een reparatie nut heeft of dat het volgende barrel een beter idee is. | |
nogeenoudebekende | zaterdag 20 mei 2017 @ 18:03 |
En waar je de stekkertjes voor vijf euro uit china kan halen tegenwoordig. | |
Atak | zaterdag 20 mei 2017 @ 18:29 |
Mijn tante die hem opgehaald heeft noemde die bedragen. Misschien bedoelde hoorde ik het verkeerd en bedoelde ze 20 euro? 120 euro is inderdaad veel geld. Edit: Even nagevraagd en we hebben dus 120 euro betaald voor een uitlening, kabeltje, en arbeidskosten. En dit is gewoon een lokale normale garage. [ Bericht 10% gewijzigd door Atak op 20-05-2017 18:48:19 ] | |
Sounddragon | zaterdag 20 mei 2017 @ 18:48 |
Er zit een wereld van verschil tussen domweg uitlezen en een diagnose uitvoeren he.. Tantes hebben meestal meer verstand van appeltaart bakken. | |
Atak | zaterdag 20 mei 2017 @ 18:49 |
Ben ik geflasht? Mijn tante heeft inderdaad 120 euro betaald. 50 euro voor een kabeltje. 70 euro voor uitlezing | |
Atak | zaterdag 20 mei 2017 @ 18:54 |
Kabeltje kost trouwens op het internet 30 euro. Misschien dat het in China 5 euro kost maar wie gaat nou 3-4 weken wachten? | |
oldford | zaterdag 20 mei 2017 @ 20:17 |
Staan de juiste bedragen dan niet op de rekening? | |
Atak | zaterdag 20 mei 2017 @ 20:29 |
Tante heeft de bon. | |
xaban06 | zondag 21 mei 2017 @ 02:22 |
en niks voor arbeid? Dan ben je zeker niet geflasht. | |
#ANONIEM | zondag 21 mei 2017 @ 06:52 |
Uitlezen kost niets aan onderdelen, dus dat lijkt me arbeid. | |
Atak | zondag 21 mei 2017 @ 08:28 |
Kweetnie. | |
oldford | zondag 21 mei 2017 @ 09:40 |
Ophalen? Of laten scannen en per e-mail laten verzenden? |