abonnement Unibet Coolblue
  donderdag 18 mei 2017 @ 06:23:40 #1
15080 static
03.09.2006 - 11:35
pi_171020112
quote:
De Amsterdamse politietop overweegt een hoofddoekje toe te staan als onderdeel van het politie-uniform. Zo hoopt de eenheidsleiding meer allochtone agenten te werven.

Nu mogen dienders in Nederland geen geloofsuitingen – zoals een hoofddoekje, keppeltje of kruisje – dragen. De Amsterdamse eenheidsleiding denkt erover na om dat verbod in de hoofdstad van tafel te vegen.

,,We hebben het erover”, bevestigt de Amsterdamse politiechef Pieter-Jaap Aalbersberg in een interview bij de AD Misdaadmeter, die morgen verschijnt. ,,Stel dat het niet lukt om voldoende agenten met een migratieachtergrond te werven, dan is dat een maatregel die effect kan hebben.

Aalbersberg wil dat de helft van de nieuwe agenten in Amsterdam van allochtone afkomst is. Op dit moment heeft 52 procent van de Amsterdammers een niet-Nederlandse achtergrond, bij het korps is dat 18 procent. ,,Amsterdam verandert qua samenstelling”, zegt Aalbersberg. ,,Ik vind dat het een onderwerp van debat moet zijn. Dat moet je niet alleen zelf vinden, daar moet je ook de burgers bij betrekken.”

'Normaal in Angelsaksische landen'
In andere landen is het volstrekt normaal dat agenten een hoofddoekje dragen, zegt de politiechef. ,,Er is een groot verschil tussen de Angelsaksische landen en de andere Europese landen. In landen als Amerika, Canada, Engeland, Australië, Ierland en Singapore kennen ze al verschillende vormen. Maar als je kijkt naar Frankrijk, Duitsland, Nederland en Scandinavische landen nog niet.”

In 2011 introduceerde het kabinet-Rutte I een gedragscode waarin werd vastgelegd dat ‘het dragen van religieuze symbolen niet strookt met de neutraliteit van de politie’. VVD en CDA, die destijds een kabinet vormden met gedoogsteun van de PVV, hadden in het regeerakkoord al vastgelegd dat een hoofddoek bij de politie verboden zou worden.

Adviseur Fatima Elatik
Politiechef Aalbersberg laat zich adviseren door voormalig PvdA-politica Fatima Elatik, die zelf ook een hoofddoekje draagt. Sinds anderhalf jaar wordt zij door de Amsterdamse politietop ingehuurd als directeur diversiteit.
,,Ze kan haarfijn uitleggen waar de echte spanning zit’’, zegt Aalbersberg. ,,Bij het selecteren van personeel denken we vaak te veel langs standaardpatronen. We vissen te veel in onze eigen vijver. Fatima houdt mij scherp.”


Politiebond: 'Benadruk verschil toch niet zo'
Politiebond ANPV reageert kritisch. ,,Met dit voorstel slaat de Amsterdamse politietop door”, zegt voorzitter Geert Priem. ,,We leven hier met z’n allen in Nederland, benadruk dat verschil tussen autochtonen en allochtonen toch niet zo. Allochtone agenten die ik spreek hebben er namelijk last van. Zij willen niet voorgetrokken worden op basis van hun achtergrond.
"
Ben benieuwd wat voor reacties dat op straat teweeg gaat brengen. :+
Yvonne riep ergens: [b]Static is gewoon Static, je leeft met hem of niet.
Geen verborgen agenda's, trouw, grote muil, lief hartje, bang voor bloed, scheld FA's graag uit voor lul.[/b]
pi_171020128
Om meer allochtonen bij de politie te betrekken wordt het beleid om hand in hand lopende homo's neer te knuppelen, is dat ook iets?
standaarddrinker
pi_171020171
Ik heb er geen moeite mee, burka uiteraard een ander verhaal.
pi_171020197
Je zou toch zeggen dat ze wat geleerd zouden hebben van de vorige wervingsronde die expliciet op allochtonen gericht was.
Government is not the solution to our problem, government is the problem.
Far across the moonbeam I know that's who you are
pi_171020199
Ik heb het vermoeden dat het niet voor werk op straat is, maar uiteindelijk meer de kantoorbaantjes.
Als het niet met een hamer te repareren is, is het een elektrisch probleem.
  donderdag 18 mei 2017 @ 07:24:41 #6
182233 thedeedster
IWAB: Ik Weet Alles Beter...
pi_171020261
Denk dat het weinig indruk zal maken op de Amsterdammers...
Als mijn post niet duidelijk is, moet je misschien even je sarcasmeradar aanzetten.
  donderdag 18 mei 2017 @ 07:37:30 #7
450551 ChrisCarter
Ti Ta Toverland
pi_171020326
Geen religieuze uitingen bij de overheid.
  donderdag 18 mei 2017 @ 07:46:19 #8
64670 Dagonet
Radicaal compromist
pi_171020374
Hoe doen de andere landen dat mbt de veiligheid van de agent?
Op woensdag 24 sept. 2008 schreef Danny het volgende:
Dagonet doet onaardig tegen iedereen. Je bent dus helemaal niet zo bijzonder als je denkt...
Mijn grootste bijdrage aan de FP.
  donderdag 18 mei 2017 @ 07:48:10 #9
309481 Burrito
Ajax Amsterdam
pi_171020391
schande
pi_171020393
Buiten wat ik nu wel of niet van hoofddoekjes vind, maar gaat dit geen problemen geven met autoriteit? Veelal jongeren in Amsterdam zullen een vrouw niet respecteren, en met het dragen van een hoofddoek bevestig je de gedachtegang dat een vrouw onderdanig is aan de islam.
  donderdag 18 mei 2017 @ 07:49:50 #11
129292 LXIV
Cultuurmoslim
pi_171020401
Hoe is het mogelijk dat zo'n Fatima Elatik na alle financiële schandalen waar ze bji betrokken was nog steeds als adviseur ingehuurd wordt? Door de politie nota bene! Die zouden juist afstand moeten nemen van corruptie en fraude!!
Op maandag 15 mei 2023 18:39
Wellicht arrogant, maar ik weet 100% zeker dat ik meer weet van de Amerikaanse geschiedenis, vooral die van de Zuidelijke staten, dan alle fokkers bij elkaar. Durf ik mijn hand wel voor in het vuur te steken.
pi_171020410
De bedoeling van een uniform is juist dat iedereen er hetzelfde uitziet en dat het gezag uitstraalt.
Uitingen van geloof horen thuis in het privéleven, ik geef Rutte in deze gelijk dat de overheid ten aller tijden neutraal hoort te zijn.
pi_171020418
'directeur diversiteit'

:')
(she/her)
pi_171020419
quote:
Op dit moment heeft 52 procent van de Amsterdammers een niet-Nederlandse achtergrond
:')
  donderdag 18 mei 2017 @ 07:52:41 #15
129292 LXIV
Cultuurmoslim
pi_171020426
En nog zoiets: in het immigratiedebat moet altijd stellig ontkend worden dat er zulke grote aantallen migranten zijn dat Nederland omgevormd wordt. Maar in dit soort discussies moet er weer altijd op gewezen worden dat de meerderheid in de hoofdstad allochtoon is.

Wat is het nu?
Op maandag 15 mei 2023 18:39
Wellicht arrogant, maar ik weet 100% zeker dat ik meer weet van de Amerikaanse geschiedenis, vooral die van de Zuidelijke staten, dan alle fokkers bij elkaar. Durf ik mijn hand wel voor in het vuur te steken.
pi_171020460
Het zou me geen ruk uitmaken. Als ze dan minder bonnen willen uitschrijven alsjeblieft.
  donderdag 18 mei 2017 @ 07:57:12 #17
64670 Dagonet
Radicaal compromist
pi_171020469
quote:
0s.gif Op donderdag 18 mei 2017 07:49 schreef LXIV het volgende:
Hoe is het mogelijk dat zo'n Fatima Elatik na alle financiële schandalen waar ze bji betrokken was nog steeds als adviseur ingehuurd wordt? Door de politie nota bene! Die zouden juist afstand moeten nemen van corruptie en fraude!!
Het is toch onderhand wel aangetoond dat de politieleiding over het algemeen net zo incompetent is als politie als de gemiddelde wethouder.

Die zitten er niet uit binding met het vak maar om carriere te maken binnen de ambtenarij en daarna als consultant.
Op woensdag 24 sept. 2008 schreef Danny het volgende:
Dagonet doet onaardig tegen iedereen. Je bent dus helemaal niet zo bijzonder als je denkt...
Mijn grootste bijdrage aan de FP.
pi_171020472
quote:
0s.gif Op donderdag 18 mei 2017 07:50 schreef Chivaz het volgende:
De bedoeling van een uniform is juist dat iedereen er hetzelfde uitziet en dat het gezag uitstraalt.
Uitingen van geloof horen thuis in het privéleven, ik geef Rutte in deze gelijk dat de overheid ten aller tijden neutraal hoort te zijn.
De politie hoort een afspiegeling te zijn van de samenleving.
pi_171020478
quote:
0s.gif Op donderdag 18 mei 2017 07:49 schreef LXIV het volgende:
Hoe is het mogelijk dat zo'n Fatima Elatik na alle financiële schandalen waar ze bji betrokken was nog steeds als adviseur ingehuurd wordt? Door de politie nota bene! Die zouden juist afstand moeten nemen van corruptie en fraude!!
Juist, vooral omdat één van de speerpunten van de politie, na een aantal corruptie / integriteitsschandalen, het werven van integer personeel is. Hiermee maakt de politie zichzelf compleet ongeloofwaardig.

Dienders die per ongeluk 5 euro verkeerd declareren krijgen een onderzoek. Zo' n mevrouw wordt ingehuurd.

Overigens geen geloofsuitingen voor medewerkers van de bv Nederland.
  donderdag 18 mei 2017 @ 08:00:28 #20
64670 Dagonet
Radicaal compromist
pi_171020499
quote:
0s.gif Op donderdag 18 mei 2017 07:51 schreef Verrekte_Koekwous het volgende:

[..]

:')
35% niet westers, 16% westers.

http://www.ois.amsterdam.nl/visualisatie/bevolking.html
Op woensdag 24 sept. 2008 schreef Danny het volgende:
Dagonet doet onaardig tegen iedereen. Je bent dus helemaal niet zo bijzonder als je denkt...
Mijn grootste bijdrage aan de FP.
pi_171020507
quote:
0s.gif Op donderdag 18 mei 2017 07:57 schreef Chadi het volgende:

[..]

De politie hoort een afspiegeling te zijn van de samenleving.
Klopt, maar wel met hetzelfde doel en zelfde uniform. Kerk en staat moeten gescheiden blijven. Het woord uniform zegt het al!
pi_171020508
quote:
0s.gif Op donderdag 18 mei 2017 07:57 schreef Chadi het volgende:

[..]

De politie hoort een afspiegeling te zijn van de samenleving.
Nee, de politie hoort te bestaan uit de meest geschikte mensen voor politiewerk.
Ik geloof niet dat de politie er beter van word als er hoofddoekjes worden gedragen en dat allochtonen voorrang krijgen bij een vacature bij de politie.
Een ieder heeft zich gewoon te houden aan de wet en het moet helemaal niets uitmaken of een etnische Nederlander, Turk of Marokkaan als agent de wet handhaaft.
Dat is juist de bedoeling van de multiculturele samenleving, dat iedereen met elkaar samenleeft op basis van respect en dat onderlinge cultuur en uiterlijke verschillen er niet meer toe doen.
pi_171020509
Is toegestaan in Schotland sinds Aug 2016, maar in Dec 2016 waren er geen vrouwen die er gebruik van maakten. Ook toegelaten bij de Canadese mounties.
In de VS is het in sommige steden (Los Angeles, Philadelphia, Houston, Las Vegas, Columbus - Ohio) verboden, in andere (New York, Washington DC, Baltimore, Memphis, San Francisco, Atlanta, Charlotte) toegestaan...
Ich glaube, dass es manchmal nicht genügend Steine gibt und
Ich bin mir sicher, dass auch schöne Augen weinen
  donderdag 18 mei 2017 @ 08:02:44 #24
64670 Dagonet
Radicaal compromist
pi_171020516
quote:
0s.gif Op donderdag 18 mei 2017 07:57 schreef Chadi het volgende:

[..]

De politie hoort een afspiegeling te zijn van de samenleving.
Ja, maar moet dat zeggen dat je specifiek groepen moet aannemen ook al is de animo en/of geschiktheid onder die groep laag?

Laat de politie, ipv dure consultants inhuren, eerder meer geld steken in het oplossen van zaken, daar krijg je vanzelf meer respect mee.
Op woensdag 24 sept. 2008 schreef Danny het volgende:
Dagonet doet onaardig tegen iedereen. Je bent dus helemaal niet zo bijzonder als je denkt...
Mijn grootste bijdrage aan de FP.
  donderdag 18 mei 2017 @ 08:03:25 #25
38496 Perrin
Toekomst. Made in Europe.
pi_171020522
Religieuze politie, die kan dan mooi zorgen dat iedereen zich aan de religieuze wet houdt.
Vóór het internet dacht men dat de oorzaak van domheid een gebrek aan toegang tot informatie was. Inmiddels weten we beter.
abonnement Unibet Coolblue
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')