abonnement Unibet Coolblue
  Knapste mannelijke user 2022 donderdag 4 mei 2017 @ 18:05:31 #1
206731 Mortaxx
Doomer
pi_170686691


SLOWCHAT TOPIC

Veelgestelde vragen
Wat ís Bitcoin nou eigenlijk?
Op de (officiële?) website van Bitcoin (bitcoin.org) vind je veel informatie over de Bitcoin. Ook vind je daar hoe je een wallet maakt, wat de valkuilen zijn, en nog veel meer informatie die voor beginners erg handig is om te weten.

Welke crypto-coins zijn er behalve Bitcoin nog meer?
Een overzichtje van alle crypto-coins vind je hier.
Een nog mooier overzicht vind je hier
Let op voor zogenaamde scamcoins; coins waar je niets aan hebt, en enkel de portemonnee van de oprichter/bedenker spekt.

Waar kan ik Bitcoins (ver)kopen?
1. Via een exchange (bijvoorbeeld bitstamp.net of btc-e.com). Voordelen: altijd kopen en verkopen tegen de marktprijs. Nadelen: duurt lang voor je geld op een exchange hebt staan, en je hebt te maken met soms hoge fees.
2. Via een site als bitonic.nl. Voordelen: je hebt direct je bitcoins en kunt afrekenen met iDEAL. nadelen: je betaalt doorgaans ietsje meer dan je op een exchange zou betalen.

Ik kan geen betaling versturen terwijl ik wel genoeg BTC in mijn wallet heb?
Bovenop je betaling komt (niet altijd automatisch!!!) nog een fee (van meestal 0,0001 BTC), houd er dus rekening mee dat je maximaal je saldo min de fee kunt overboeken. Je kan ook zonder fee overboeken, maar dan kan een overboeking dagen duren.

Welke exchanges zijn er?
Er zijn enkele grote exchanges:
Poloniex.com Een belangrijke exchange voor het traden van verschillende altcoins. (Grootste volume voor Ether)
btc-e.com: Handelen in de meest bekende coins; je moet minimaal 2000,- storten als je geld wil storten.
bitstamp.net: handelen in Bitcoin.
Yobit.net Een belangrijke exchange voor het traden van verschillende altcoins.
Bittrex Een belangrijke exchange voor het traden van verschillende altcoins.
Kraken Een Europese exchange voor Bitcoins en een klein aantal altcoins.
Coinbase Een Amerikaanse exchange voor Bitcoins.
BL3P Een Nederlandse exchange voor Bitcoins (op dit moment nog invite only).
OKcoin.com Een grote Chinese exchange.

Meer exchanges plus de marktposities vind je hier.

Hoe koop ik snel Ethereum of andere Altcoins?
Koop Bitcoins bij een site als bitonic.nl, stuur je Bitcoins naar een exchange (bijvoorbeeld btc-e, en 'ruil' ze daar in voor de coins die je wil.

Waar houden jullie de koersen in de gaten?
https://bitcoinwisdom.com (Hier een pagina met alle exchanges overzichten in één)
http://www.preev.com
http://coinmarketcap.com/

Ik heb Bitcoins verzonden, maar ze komen niet aan!
Zoek het nummer van je transactie op, of je persoonlijke Bitcoinadres als je je transactienummer niet kunt vinden. Vul die hier in de zoekbalk in, klik op Search, en kijk hoeveel keer je transactie is bevestigd.

Is het veilig al mijn coins op een exchange te laten staan?
Je geeft daarmee je coins in handen van iemand die je niet kent. Over het algemeen wordt in deze topicreeks iedereen op het hart gedrukt de coins in eigen beheer te houden. Er zijn voorbeelden te noemen van exchanges of online wallets die er plots met alle coins vandoor gingen, zonder ook maar een spoor achter te laten.

Populaire coins onder SC'ers:
ETH (Ethereum)
ORLY (waardeloze coin, gelanceerd door MaGNeT)
WAVES (Waves Platform)
BTC (Bitcoin) (deze ertussen zetten :') )
LISK (Lisk)
LTC (Litecoin)

Op dinsdag 23 april 2024 10:41 schreef Solotovski het volgende:
Jij bent het zonnetje!!!
  donderdag 4 mei 2017 @ 18:14:04 #2
131603 Afwazig
Serious business
pi_170686838
Litecoin op 20,30 ¤. Moooooooon
  donderdag 4 mei 2017 @ 18:34:34 #3
131603 Afwazig
Serious business
pi_170687234
21.20. shit man. Wanneer uitstappen? Dit gaat veel te hard. Tips? :D
pi_170687243
quote:
1s.gif Op donderdag 4 mei 2017 18:01 schreef Oscar. het volgende:

[..]

al een paar jaar.

Moet je voorstellen toen 1 btc 10 euro was en je dus een pizza voor 1 btc heb gekocht. Die pizza is nu dus 1450 euro waard.

Dan baal je flink :P
Wat?! Was bitcoin serieus 10 euro? Ik dacht dat het op 40 nog wat dollar begon :o
pi_170687269
quote:
0s.gif Op donderdag 4 mei 2017 18:34 schreef Afwazig het volgende:
21.20. shit man. Wanneer uitstappen? Dit gaat veel te hard. Tips? :D
24,30..
  donderdag 4 mei 2017 @ 18:45:00 #6
93231 Sosa
Bolivian druglord
pi_170687418
quote:
0s.gif Op donderdag 4 mei 2017 18:34 schreef vigen98 het volgende:

[..]

Wat?! Was bitcoin serieus 10 euro? Ik dacht dat het op 40 nog wat dollar begon :o
Ik was ooit al eens in een btc topic of voorloper van dit topic aan het volgen toen ze nog dubbeltjes kosten. Had er toen bijna 100e ingestoken maar het was mij te ingewikkeld ;(
I only tell you once. Don't fuck me, Tony. Don't you ever try to fuck me.
pi_170687451
Je kunt aan dit topic wel merken dat er steeds meer mensen geīnteresseerd raken in cryptocurrency :')
[P]otverdorie
pi_170687527
quote:
1s.gif Op donderdag 4 mei 2017 18:45 schreef Sosa het volgende:

[..]

Ik was ooit al eens in een btc topic of voorloper van dit topic aan het volgen toen ze nog dubbeltjes kosten. Had er toen bijna 100e ingestoken maar het was mij te ingewikkeld ;(
WTF! :'( :'(

Je had zo rijk kunnen zijn.
pi_170687541
quote:
1s.gif Op donderdag 4 mei 2017 18:45 schreef Sosa het volgende:

[..]

Ik was ooit al eens in een btc topic of voorloper van dit topic aan het volgen toen ze nog dubbeltjes kosten. Had er toen bijna 100e ingestoken maar het was mij te ingewikkeld ;(
Had je nu miljonair kunnen zijn man

Zit nu ook te balen, heb paar maanden terug als probeersel maar ¤100 in ETH gestoken. Is nu het driedubbele waard :')
pi_170687571
quote:
0s.gif Op donderdag 4 mei 2017 18:46 schreef NatteBever het volgende:
Je kunt aan dit topic wel merken dat er steeds meer mensen geīnteresseerd raken in cryptocurrency :')
https://trends.google.com/trends/explore?q=poloniex
https://trends.google.com/trends/explore?q=bitcoin
pi_170687628
quote:
1s.gif Op donderdag 4 mei 2017 18:01 schreef Oscar. het volgende:

[..]

al een paar jaar.

Moet je voorstellen toen 1 btc 10 euro was en je dus een pizza voor 1 btc heb gekocht. Die pizza is nu dus 1450 euro waard.

Dan baal je flink :P
Ik heb al eens een pizza laten bezorgen voor 0,0676 BTC. Was toen iets van ¤11 euro omgerekend. Puur om te vieren dat het kon. Geen spijt van, want je kunt voor dezelfde prijs ook die coins weer terug kopen. Het moest gewoon, omdat het kon.
[A living organism] feeds upon negative entropy. Thus the device by which an organism maintains itself stationary at a fairly high level of orderliness really consists in continually sucking orderliness from its environment.
E. Schrödinger
pi_170687632
quote:
0s.gif Op donderdag 4 mei 2017 18:46 schreef NatteBever het volgende:
Je kunt aan dit topic wel merken dat er steeds meer mensen geīnteresseerd raken in cryptocurrency :')
Haha inderdaad zeg. 2 jaar geleden postte bijna niemand meer in dit topic :P
  donderdag 4 mei 2017 @ 18:55:20 #13
93231 Sosa
Bolivian druglord
pi_170687634
quote:
0s.gif Op donderdag 4 mei 2017 18:50 schreef vigen98 het volgende:

[..]

WTF! :'( :'(

Je had zo rijk kunnen zijn.
Nou vlgs mij posten hier nogsteeds users uit de begindagen zoals magnet.

Punt is, als je toen 1000btc had voor 100e verkocht je ze écht wel met 1euro. Heck, wss de helft al met 0,25ct ;)
I only tell you once. Don't fuck me, Tony. Don't you ever try to fuck me.
pi_170687662
quote:
9s.gif Op donderdag 4 mei 2017 18:51 schreef MAHL het volgende:

[..]

Had je nu miljonair kunnen zijn man

Zit nu ook te balen, heb paar maanden terug als probeersel maar ¤100 in ETH gestoken. Is nu het driedubbele waard :')
Hoeveel was het toen je het er weer uit haalde dan?
No amount of money ever bought a second of time.
  Knapste mannelijke user 2022 donderdag 4 mei 2017 @ 18:57:58 #15
206731 Mortaxx
Doomer
pi_170687699
Tijd om het subforum weer te openen :')
Op dinsdag 23 april 2024 10:41 schreef Solotovski het volgende:
Jij bent het zonnetje!!!
pi_170687717
Ik ben ongeveer 2 maanden geleden begonnen met Cryptocurrency. Heb er 1000 euro ingestoken en dit is nu al 3500 euro waard. De munten die ik gekocht heb zijn XRP, Waves, XEM, LTC en CRW.

Momenteel doe ik alles nog via litebit.eu (omdat het daar zo makkelijk gaat :') ) maar zou toch graag over willen stappen naar een exchange. Litebit hanteert toch wel een fors lagere verkoopprijs dan de koopprijs.

Ondanks dat ik het een minpunt vind dat alle prijzen op exchanges in BTC i.p.v. euro's aangegeven wordt, denk ik dat ik daar toch meer winst kan behalen dan dat nu het geval is. Wil namelijk naast de munten die ik nu bezit ook wat shortterm gaan handelen. Dat alles in BTC aangegeven wordt zal ik aan moeten wennen denk ik.

Welke exchange raden jullie mij aan? Heb al naar bittrex en poloniex gekeken maar misschien zijn er nog wel betere? Of maakt het allemaal niks uit en moet ik gewoon kiezen welke mij het meest gebruikersvriendelijk lijkt?
pi_170687721
quote:
0s.gif Op donderdag 4 mei 2017 18:36 schreef vigen98 het volgende:

[..]

24,30..
Nee, het begon in de centen. Eerste pizza was gekocht voor 10.000 coins.
Ik kwam het tegen toen het het ronde de $3 zat ofzo.
Uiteindelijk 18 stuks overgekocht van iemand voor totaal ¤250,-
Toen crashte het, toch maar weer verkocht. Later weer duurder teruggekocht.

Ik ben een klassieke buy high, sell low, maar sta nu toch nog weer op een mooie winst.
[A living organism] feeds upon negative entropy. Thus the device by which an organism maintains itself stationary at a fairly high level of orderliness really consists in continually sucking orderliness from its environment.
E. Schrödinger
pi_170687829
Doet zich in Waves verdiepen.
No amount of money ever bought a second of time.
pi_170687830
quote:
1s.gif Op donderdag 4 mei 2017 18:58 schreef UJF045 het volgende:
Ik ben ongeveer 2 maanden geleden begonnen met Cryptocurrency. Heb er 1000 euro ingestoken en dit is nu al 3500 euro waard. De munten die ik gekocht heb zijn XRP, Waves, XEM, LTC en CRW.

Momenteel doe ik alles nog via litebit.eu (omdat het daar zo makkelijk gaat :') ) maar zou toch graag over willen stappen naar een exchange. Litebit hanteert toch wel een fors lagere verkoopprijs dan de koopprijs.

Ondanks dat ik het een minpunt vind dat alle prijzen op exchanges in BTC i.p.v. euro's aangegeven wordt, denk ik dat ik daar toch meer winst kan behalen dan dat nu het geval is. Wil namelijk naast de munten die ik nu bezit ook wat shortterm gaan handelen. Dat alles in BTC aangegeven wordt zal ik aan moeten wennen denk ik.

Welke exchange raden jullie mij aan? Heb al naar bittrex en poloniex gekeken maar misschien zijn er nog wel betere? Of maakt het allemaal niks uit en moet ik gewoon kiezen welke mij het meest gebruikersvriendelijk lijkt?
Ik zou delen waar je niet mee gaat handelen op korte termijn ook effe in je eigen wallet stoppen.
  Knapste mannelijke user 2022 donderdag 4 mei 2017 @ 19:06:51 #20
206731 Mortaxx
Doomer
pi_170687849
quote:
1s.gif Op donderdag 4 mei 2017 18:58 schreef UJF045 het volgende:
Ik ben ongeveer 2 maanden geleden begonnen met Cryptocurrency. Heb er 1000 euro ingestoken en dit is nu al 3500 euro waard. De munten die ik gekocht heb zijn XRP, Waves, XEM, LTC en CRW.

Momenteel doe ik alles nog via litebit.eu (omdat het daar zo makkelijk gaat :') ) maar zou toch graag over willen stappen naar een exchange. Litebit hanteert toch wel een fors lagere verkoopprijs dan de koopprijs.

Ondanks dat ik het een minpunt vind dat alle prijzen op exchanges in BTC i.p.v. euro's aangegeven wordt, denk ik dat ik daar toch meer winst kan behalen dan dat nu het geval is. Wil namelijk naast de munten die ik nu bezit ook wat shortterm gaan handelen. Dat alles in BTC aangegeven wordt zal ik aan moeten wennen denk ik.

Welke exchange raden jullie mij aan? Heb al naar bittrex en poloniex gekeken maar misschien zijn er nog wel betere? Of maakt het allemaal niks uit en moet ik gewoon kiezen welke mij het meest gebruikersvriendelijk lijkt?
Gebruik alleen btc-e. Nadeel is dat ze maar kleine selectie coins hebben maar ze zijn al erg lang actief. Die nieuwe exchanges vertrouw ik niet echt
Op dinsdag 23 april 2024 10:41 schreef Solotovski het volgende:
Jij bent het zonnetje!!!
pi_170687860
quote:
14s.gif Op donderdag 4 mei 2017 19:05 schreef Typisch het volgende:

[..]

Ik zou delen waar je niet mee gaat handelen op korte termijn ook effe in je eigen wallet stoppen.
Maar bitcoin is aan het pieken. Wat als het een correctie doormaakt?
pi_170687868
quote:
0s.gif Op donderdag 4 mei 2017 18:56 schreef TigerXtrm het volgende:

[..]

Hoeveel was het toen je het er weer uit haalde dan?
Heb het er nog inzitten. Maar had achteraf best iets meer kunnen inleggen :P
pi_170687877
quote:
0s.gif Op donderdag 4 mei 2017 19:07 schreef Faazz het volgende:

[..]

Maar bitcoin is aan het pieken. Wat als het een correctie doormaakt?
Dan hold je hem nog wat langer?
pi_170687908
quote:
1s.gif Op donderdag 4 mei 2017 19:06 schreef Mortaxx het volgende:

[..]

Gebruik alleen btc-e. Nadeel is dat ze maar kleine selectie coins hebben maar ze zijn al erg lang actief. Die nieuwe exchanges vertrouw ik niet echt
Hoeveel en welke coins heb jij dan
pi_170687938
quote:
14s.gif Op donderdag 4 mei 2017 19:05 schreef Typisch het volgende:

[..]

Ik zou delen waar je niet mee gaat handelen op korte termijn ook effe in je eigen wallet stoppen.
Die tip kreeg ik inderdaad ook al van een kennis. Heb het een groot deel nog in mijn Litebit wallet staan. Enkel de Waves, XRP en XEM heb ik in mijn eigen wallets (omdat je deze niet in Litebit wallet kan bewaren).

Niet dat ik Litebit niet vertrouw, maar toch een veiliger idee om het zelf op te slaan. Nadeel vind ik alleen dat je voor elke coin een aparte wallet moet aanmaken, zou zo veel makkelijker zijn als je alle coins in 1 wallet kan bewaren.

quote:
1s.gif Op donderdag 4 mei 2017 19:06 schreef Mortaxx het volgende:

[..]

Gebruik alleen btc-e. Nadeel is dat ze maar kleine selectie coins hebben maar ze zijn al erg lang actief. Die nieuwe exchanges vertrouw ik niet echt
Ik ga eens kijken naar BTC-e, bedankt :)
abonnement Unibet Coolblue
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')