Dat heeft niets met merken te maken maar met de hoeveelheid bijgemengd ethanol.. v power heeft iig 5 % of meer.. etcquote:Op woensdag 19 juli 2017 07:29 schreef Sounddragon het volgende:
[..]
Ultimate hoeft niet, maar het scheelt wel of je goedkope Tinq bagger tankt of een lekker Shell of Esso sapje.. Mijn auto wordt erg sjaggerijnig als ik er troep in gooi. Hier in Germanië tank ik standaard goed spul, want dat is hier net zo duur als troep in NL.. Soms een tankje V erin, maar om de een of andere reden is dat hier weer wél gewoon duur-duur.
Volgens mijn merkspecialist help je met die goedkope brandstofjes van witte- en pricefighter pompen idd met een redelijke noodgang je injectoren om zeep.
Hehehe, voortaan eerst effe genoeg koffie laaien danquote:Op woensdag 19 juli 2017 10:14 schreef Zolderkamer het volgende:
Ohja.. het is nog vroeg enzo.. Alleen het deel van mn hersenen die SD willen pesten zijn wakker.. Das een soort basisbehoefte blijkbaar..
Verder: ethanol trekt water aan...(hygroscopisch) en bij diesel word overal verplicht een deel biodiesel bijgemengd.. Waarom een deel? Omdat de problemen anders zo groot worden dat je auto vind dat je maar moet gaan lopen..
Ethanol wil bij mijn weten ook nog wel aardig vervuilen. Ken iemand met een retesnelle S2 gemapt op E85 en die brand er eens in de zoveel tijd een tank 98 doorheen om alles schoon te branden.quote:Op woensdag 19 juli 2017 10:14 schreef Zolderkamer het volgende:
Ohja.. het is nog vroeg enzo.. Alleen het deel van mn hersenen die SD willen pesten zijn wakker.. Das een soort basisbehoefte blijkbaar..
Verder: ethanol trekt water aan...(hygroscopisch) en bij diesel word overal verplicht een deel biodiesel bijgemengd.. Waarom een deel? Omdat de problemen anders zo groot worden dat je auto vind dat je maar moet gaan lopen..
Heb je hem al trouwens? Meteen in laten pakken?quote:Op woensdag 19 juli 2017 12:51 schreef eXplorer1 het volgende:
thx voor de felicitaties!
als het goed is hoef ik geen zorgen te maken om de injectoren, foute batch zit er niet (meer) in, even kap eraf gejankt en gekeken namelijk.
desalniettemin zet ik 3k vast voor onvoorzien gebagger, maar gezien het feit dat boekie gevuld is en van eerste eigenaar verwacht ik niet al teveel gezeik.
Edit: smaak is subjectief he, W211 en A6 4F (C6) vind ik gewoon erg gaaf en E60 gewoon totaal niet, maarja smaken verschillen he.
Het is dan ook gewoon een bazenbak met dikke diezzel, niks mis mee.quote:Op woensdag 19 juli 2017 12:51 schreef eXplorer1 het volgende:
thx voor de felicitaties!
als het goed is hoef ik geen zorgen te maken om de injectoren, foute batch zit er niet (meer) in, even kap eraf gejankt en gekeken namelijk.
desalniettemin zet ik 3k vast voor onvoorzien gebagger, maar gezien het feit dat boekie gevuld is en van eerste eigenaar verwacht ik niet al teveel gezeik.
Edit: smaak is subjectief he, W211 en A6 4F (C6) vind ik gewoon erg gaaf en E60 gewoon totaal niet, maarja smaken verschillen he.
Diesel V6, daar kan gewoon een dubbele rechte pijp onder.quote:Op vrijdag 21 juli 2017 21:09 schreef Straatcommando. het volgende:
Verbruik klinkt redelijk plausibel inderdaad. Met een leuke off the shelf chip kom je een eind, maar jou kennende zou ik er wat milde mods op doen en hem dan laten mappen.
Je weet wel. Ander downpipeje en dat soort frutsels en dutsels kan nog leuk klinken ook.
Rij je er wel als een petjespauper bij met zo'n aftermarket uitlaat.quote:Op vrijdag 21 juli 2017 22:50 schreef Fer het volgende:
[..]
Diesel V6, daar kan gewoon een dubbele rechte pijp onder.
Hoi Sjonniequote:Op vrijdag 21 juli 2017 22:50 schreef Fer het volgende:
[..]
Diesel V6, daar kan gewoon een dubbele rechte pijp onder.
Tuurlijk wel, met een klep. Mag alleen open bij volgas/kickdown.quote:Op vrijdag 21 juli 2017 23:05 schreef Sounddragon het volgende:
[..]
Hoi Sjonnie
Onder een classy zakendiesel hang je geen open pijp.
Neequote:Op vrijdag 21 juli 2017 23:07 schreef Fer het volgende:
[..]
Tuurlijk wel, met een klep. Mag alleen open bij volgas/kickdown.
das idd niet echt verkeerd.. Ik krijg hem alleen boven de 8 liter als ik de cc op 200/u zet, en 9 tot 9,5 als ik een beetje aan het stampen-remmen-stampen ben..quote:Op maandag 24 juli 2017 15:39 schreef eXplorer1 het volgende:
Uitlaat blijft OEM, ga geen tokkie pijp onder een A6 TDI bouwen......
verbruik is 1 op 11/12 met flink doorrijden, ben tevreden, zeker icm Quattro.
quote:Op vrijdag 21 juli 2017 17:58 schreef Sounddragon het volgende:
Ben benieuwd wat je gaat winnen met chippen. Wat doet 'ie nu standaard? Of ga je banken?
is wel lekker lang doorrijden op een tank ipv een latrelatie met de pomp te hebben.quote:Op maandag 24 juli 2017 16:04 schreef Sounddragon het volgende:
[..]
das idd niet echt verkeerd.. Ik krijg hem alleen boven de 8 liter als ik de cc op 200/u zet, en 9 tot 9,5 als ik een beetje aan het stampen-remmen-stampen ben..
Wanneer gaat de klapjap eraan?
[..]
ik heb er nog nooit meer dan 950 km uit gehaald.. als ik tank en ik ga meteen eco mode rijden dan loopt ie wel naar de 1150 op de BC, maar ik heb hem nog nooit echt over de 1000 gehad aan het eind van de tank volgens mij.quote:Op maandag 24 juli 2017 16:44 schreef eXplorer1 het volgende:
[..]
is wel lekker lang doorrijden op een tank ipv een latrelatie met de pomp te hebben.
heeft bijna 240pk en JD/Hartog trekken hem richting de 300 met tuning, ik wacht echter nog even, even olieverbruik, injectoren enzo in de gaten houden.
eerste foutmelding al gehad (eenmalig), automatische hoogteverstelling, zal wel die kut dingen aan de draagarmen wezen, was bij de S8 ook hit or miss. even VCDS bestellen, wil eerst diagnose stellen voordat ik lukraak onderdelen ga checken/vervangen.
Ik ga voor vermogen, koppel is hetgeen dat je homokineten, koppelomvormer, en clutchpacks probeert te verkrachtenquote:Op maandag 24 juli 2017 20:33 schreef Sounddragon het volgende:
[..]
ik heb er nog nooit meer dan 950 km uit gehaald.. als ik tank en ik ga meteen eco mode rijden dan loopt ie wel naar de 1150 op de BC, maar ik heb hem nog nooit echt over de 1000 gehad aan het eind van de tank volgens mij.
Mijn blok kom ik tegen met max 273 en 630 Nm ofzo.. doe ik het wel voor.. 250 en 700Nm is nog beter.. koppel is leuker als pk's.
Is dan ook niet echt te vergelijken. Waarom dacht je spijt te krijgen?quote:Op dinsdag 25 juli 2017 12:32 schreef eXplorer1 het volgende:
[..]
Ik ga voor vermogen, koppel is hetgeen dat je homokineten, koppelomvormer, en clutchpacks probeert te verkrachten
Ik heb een hele tank leeggereden en flink lopen gassen, weer 1 op 11 gereden, wat de neuk joh nu begrijp ik denk ik waarom men kiest voor diesel ipv lpg.
Ik heb letterlijk altijd lpg gereden en dacht spijt te krijgen van de overstap, niets is minder waar, holy cow.
ik heb een 6 bakquote:Op dinsdag 25 juli 2017 12:32 schreef eXplorer1 het volgende:
[..]
Ik ga voor vermogen, koppel is hetgeen dat je homokineten, koppelomvormer, en clutchpacks probeert te verkrachten
Ik heb een hele tank leeggereden en flink lopen gassen, weer 1 op 11 gereden, wat de neuk joh nu begrijp ik denk ik waarom men kiest voor diesel ipv lpg.
Ik heb letterlijk altijd lpg gereden en dacht spijt te krijgen van de overstap, niets is minder waar, holy cow.
het afzakken van vermogen bij hogere toerentallen en verbruik met mijn rijstijl, beide valt niet tegen!quote:Op dinsdag 25 juli 2017 13:25 schreef leolinedance het volgende:
[..]
Is dan ook niet echt te vergelijken. Waarom dacht je spijt te krijgen?
hahaha dat scheelt al een hoop iddquote:Op dinsdag 25 juli 2017 13:48 schreef Sounddragon het volgende:
[..]
ik heb een 6 bak
Ik moet nog steeds gniffelen als ze weer zitten te mauwen over diesels en trekkers; uhhuh, ja hoor, blijf maar lekker oldskool benzine tappen
It's Brutus on wheels, en als ik met een benzeenbak zo zou rijden als ik met de diesel doe, zou ik standaard 1 op emmer rijden
Wat had je qua verbruik verwacht dan? Dat een diesel bij hogere snelheden relatief meer ging verbruiken dan een auto op LPG?quote:Op woensdag 26 juli 2017 10:01 schreef eXplorer1 het volgende:
[..]
het afzakken van vermogen bij hogere toerentallen en verbruik met mijn rijstijl, beide valt niet tegen!
Ik had 1 op 10 verwacht, op zijn hoogst.quote:Op woensdag 26 juli 2017 16:29 schreef leolinedance het volgende:
[..]
Wat had je qua verbruik verwacht dan? Dat een diesel bij hogere snelheden relatief meer ging verbruiken dan een auto op LPG?
Ben overigens wel benieuwd naar jouw al vaker aangehaalde rijstijl. Altijd volle bak gassen?
komt vanzelf welquote:Op donderdag 27 juli 2017 16:07 schreef eXplorer1 het volgende:
[..]
Ik had 1 op 10 verwacht, op zijn hoogst.
ik houd mij vaak wel aan vmax (of vmax+10), maar optrekken deed ik meestal wel plankgas vaak naar die snelheid toe.
doe ik overigens niet meer met de A6, ben ik een stuk, stuk rustiger mee.
Ik reageerde op deze post:quote:Op donderdag 27 juli 2017 16:07 schreef eXplorer1 het volgende:
[..]
Ik had 1 op 10 verwacht, op zijn hoogst.
ik houd mij vaak wel aan vmax (of vmax+10), maar optrekken deed ik meestal wel plankgas vaak naar die snelheid toe.
doe ik overigens niet meer met de A6, ben ik een stuk, stuk rustiger mee.
En dat begrijp ik dus niet. Beweer je nu dat diesel altijd goedkoper is dan LPG met jouw rijstijl? Ik durf dat wel in twijfel te trekken. Ik beweer dat het zeer afhankelijk is van de auto. Daarnaast is het kostenplaatje ook wezenlijk anders. Puur naar het verbruik kijken is dus niet echt reëel om een vergelijk te maken.quote:Op dinsdag 25 juli 2017 12:32 schreef eXplorer1 het volgende:
Ik heb een hele tank leeggereden en flink lopen gassen, weer 1 op 11 gereden, wat de neuk joh nu begrijp ik denk ik waarom men kiest voor diesel ipv lpg.
Ik heb letterlijk altijd lpg gereden en dacht spijt te krijgen van de overstap, niets is minder waar, holy cow.
Na wat rekenen is deze auto ongeveer 8% duurder, scheelt niks maar scheelt een hoop in praktisch gebruikquote:Op vrijdag 28 juli 2017 09:46 schreef Sounddragon het volgende:
Wegvlammen bij het verkeerslicht zuipt harder als 160 cruisen op de snelweg.. 35km stadsverkeer (normaal vlot rijden) doet zomaar 9 liter op 100, moet ik op de snelweg echt constant 180-200 voor rijden.
Ja alleen dat wegvlammen kun je zelden omdat je lang niet altijd vooraan staat. Mijn ervaring is dat de kans groter is dat je een gezinsvoiture voor je hebt dan vrij baan (helaas).quote:Op vrijdag 28 juli 2017 09:46 schreef Sounddragon het volgende:
Wegvlammen bij het verkeerslicht zuipt harder als 160 cruisen op de snelweg.. 35km stadsverkeer (normaal vlot rijden) doet zomaar 9 liter op 100, moet ik op de snelweg echt constant 180-200 voor rijden.
Haha ik doe het nu juist vaker. Maar dat komt omdat ik vroeger de brandstof zelf moest betalen en nu niet meerquote:Op vrijdag 28 juli 2017 17:26 schreef eXplorer1 het volgende:
[..]
Na wat rekenen is deze auto ongeveer 8% duurder, scheelt niks maar scheelt een hoop in praktisch gebruik
Idd dat wegvlammen steeds kost het meeste, deed ik ook steevast met mijn vorige auto's, planken bij elk stoplicht (als de situatie het toelaat) en inhalen.
Doe ik bij deze auto niet meer, ik word ook ouder (al is 25 niet heel oud lol)
netjes! Lang mee bezig geweest?quote:Op woensdag 13 september 2017 14:46 schreef eXplorer1 het volgende:
na Tuning spulletjes besteld te hebben en aardig wat geleerd te hebben (WinOls is drama wat gebruiksgemak betreft) is het gelukt, 280pk bij 600NM, na aardig wat gelogd te hebben zie ik dat er makkelijk nog ruimte is voor 300pk bij 630NM maar ik wil graag de tiptronic heel houden (max 600NM volgens ZF spec). Ik ga wel proberen die 600NM door te kunnen trekken tot 4250rpm , moet daarvoor EGT binnen de perken zien te houden, en daarvoor moet ik met SOI gaan spelen (start of injection).
Wat een kanon is dat ding geworden, damn.
[ afbeelding ]
[ afbeelding ]
best wel, EDC16 is flink modulair opgebouwd en gebruikt giga veel limiters die lekker verstopt zitten, de meeste tuners passen NM <=> IQ (injection quantity) aan en turbo druk, door NM-IQ aan te passen denkt de motor dat hij voor de 450NM standaard veel meer brandstof moet inspuiten en samen met hogere turbodruk krijg je meer vermogen, maar dat is valsspelen, automaat vind dat ook niet leuk want die krijgt meer klappen te verduren tijdens het schakelen door het degecalibreerde NM-IQ map.quote:Op woensdag 13 september 2017 14:49 schreef Sounddragon het volgende:
[..]
netjes! Lang mee bezig geweest?
Hahaha als je iets wil weten DM maarquote:Op woensdag 13 september 2017 15:21 schreef Sounddragon het volgende:
Hehe, hoop moeilijke woorden, snap er vrij weinig van
En hoe heb je die powerup nou getest? Heb je een bank ter beschikking of is dat puur theoretisch?
ok, cijfertjes zijn theoretisch dus, op basis van berekeningen. Ben wel benieuwd hoeveel die cijfertjes dan afwijken van een banksessie.quote:Op woensdag 13 september 2017 15:24 schreef eXplorer1 het volgende:
[..]
Hahaha als je iets wil weten DM maar
Nee nog niet, maar slip met quattro in de eerste versnelling launchen maakt mij al een hoop duidelijk hahaha.
Als ik helemaal klaar ben ga ik banken met dat hok.
Gemeten op krukas is het verschil bijna altijd nihil (zolang er niet gekloot is met calibratie en er geen mechanische problemen zijn), op de wielen zal je 10-20% verschil zien door verliezen in de aandrijving.quote:Op woensdag 13 september 2017 15:27 schreef Sounddragon het volgende:
[..]
ok, cijfertjes zijn theoretisch dus, op basis van berekeningen. Ben wel benieuwd hoeveel die cijfertjes dan afwijken van een banksessie.
Zo te zien wel, vanaf 1D668A t/m 1D67C0.quote:Op woensdag 13 september 2017 17:36 schreef Fer het volgende:
Kan je het aantal nm ook beperken aan de hand van welke versnelling hij staat en of lockup aan/uit is?
Welke auto? Mpps V16 kom je aardig ver, wel bdm tool erbij igv bricken met de mpps.quote:Op woensdag 13 september 2017 17:39 schreef Mano_ het volgende:
[..]
Zo te zien wel, vanaf 1D668A t/m 1D67C0.
Jammer dat mijn auto's beide niet zo makkelijk te mappen zijn en dat het niet veel zou uitmaken want atmosferisch, maar lijkt me best leuk om mee bezig te zijn.
Ja, inderdaad zoals mano zegt, lockup echter niet, dat wordt door de TCM bepaald, ik ga de eerste versnelling cappen op 500nm om de bak te beschermen tijdens het launchen. nu nog 6xxnm, is te bruut, Tel vliegt uit de carkit.quote:Op woensdag 13 september 2017 17:36 schreef Fer het volgende:
Kan je het aantal nm ook beperken aan de hand van welke versnelling hij staat en of lockup aan/uit is?
Een Peugeot 406 Coupe V6 uit '98 en een 106 Rallye uit '95. Die laatste is schijnbaar wel gemapt na de motorswap (van 1.3 8v naar 1.6 8v van de latere Rallye) vanwege wat inlaat-zaken van de 1.3. Geen idee verder hoe en wat, maar wil er wel eens naar kijken hoe dat gaat.quote:Op woensdag 13 september 2017 18:39 schreef eXplorer1 het volgende:
[..]
Welke auto? Mpps V16 kom je aardig ver, wel bdm tool erbij igv bricken met de mpps.
[..]
Ja, inderdaad zoals mano zegt, lockup echter niet, dat wordt door de TCM bepaald, ik ga de eerste versnelling cappen op 500nm om de bak te beschermen tijdens het launchen. nu nog 6xxnm, is te bruut, Tel vliegt uit de carkit.
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |