abonnement Unibet Coolblue
  woensdag 19 juli 2017 @ 09:59:22 #51
374048 Zolderkamer
Niet in de kelder
pi_172520891
quote:
1s.gif Op woensdag 19 juli 2017 07:29 schreef Sounddragon het volgende:

[..]

Ultimate hoeft niet, maar het scheelt wel of je goedkope Tinq bagger tankt of een lekker Shell of Esso sapje.. Mijn auto wordt erg sjaggerijnig als ik er troep in gooi. Hier in Germanië tank ik standaard goed spul, want dat is hier net zo duur als troep in NL.. Soms een tankje V erin, maar om de een of andere reden is dat hier weer wél gewoon duur-duur.
Volgens mijn merkspecialist help je met die goedkope brandstofjes van witte- en pricefighter pompen idd met een redelijke noodgang je injectoren om zeep.
Dat heeft niets met merken te maken maar met de hoeveelheid bijgemengd ethanol.. v power heeft iig 5 % of meer.. etc
Ik ontwijk het spul zoveel mogelijk..

http://www.gerritspeek.nl(...)-octaan-ethanol.html
pi_172521017
Ethanol in diesel?

Anyway, hier in het westen komt ieder geval de benzine van alle tankstations uit een enkel depot in Westpoort. En dan wordt er per merk de eigen toevoeging bijgemengt bij het tankstation. Het verhaal is dat Tinq/Tango alleen de basis 95 nemen en de merken huh toevoeging.

Overigens kan een toevoeging heel goed vuil vasthouden of oplossen ter voorkoming van vuilafzetting/ophoping in het systeem.

Ik heb zelf een tijdje consequent Ultimate diesel getankt, tot de werkgever het ons verbood. Merkte daarna wel iets minder power in de lage toeren, het stuk waar de turbo moest oppakken. Iets minder soepel zeg maar.
.
  woensdag 19 juli 2017 @ 10:14:42 #53
374048 Zolderkamer
Niet in de kelder
pi_172521135
Ohja.. het is nog vroeg enzo.. Alleen het deel van mn hersenen die SD willen pesten zijn wakker.. Das een soort basisbehoefte blijkbaar.. o|O

Verder: ethanol trekt water aan...(hygroscopisch) en bij diesel word overal verplicht een deel biodiesel bijgemengd.. Waarom een deel? Omdat de problemen anders zo groot worden dat je auto vind dat je maar moet gaan lopen..
pi_172524738
thx voor de felicitaties!

als het goed is hoef ik geen zorgen te maken om de injectoren, foute batch zit er niet (meer) in, even kap eraf gejankt en gekeken namelijk.

desalniettemin zet ik 3k vast voor onvoorzien gebagger, maar gezien het feit dat boekie gevuld is en van eerste eigenaar verwacht ik niet al teveel gezeik.

Edit: smaak is subjectief he, W211 en A6 4F (C6) vind ik gewoon erg gaaf en E60 gewoon totaal niet, maarja smaken verschillen he.
life happens while you're pusing the throttle.
  woensdag 19 juli 2017 @ 13:12:34 #55
88754 Sounddragon
Dragon of sound.
pi_172525195
quote:
14s.gif Op woensdag 19 juli 2017 10:14 schreef Zolderkamer het volgende:
Ohja.. het is nog vroeg enzo.. Alleen het deel van mn hersenen die SD willen pesten zijn wakker.. Das een soort basisbehoefte blijkbaar.. o|O

Verder: ethanol trekt water aan...(hygroscopisch) en bij diesel word overal verplicht een deel biodiesel bijgemengd.. Waarom een deel? Omdat de problemen anders zo groot worden dat je auto vind dat je maar moet gaan lopen..
Hehehe, voortaan eerst effe genoeg koffie laaien dan _O-

Biodiesel maakt idd plantjes in je tank, leidingen en filters, maar je ontkomt er niet aan.
De wetenschap is er nog steeds niet uit, waarom de meest gestroomlijnde vrouwen, de meeste weerstand bieden
  woensdag 19 juli 2017 @ 15:18:24 #56
202243 x3ro
Sprezzatura
pi_172527910
quote:
14s.gif Op woensdag 19 juli 2017 10:14 schreef Zolderkamer het volgende:
Ohja.. het is nog vroeg enzo.. Alleen het deel van mn hersenen die SD willen pesten zijn wakker.. Das een soort basisbehoefte blijkbaar.. o|O

Verder: ethanol trekt water aan...(hygroscopisch) en bij diesel word overal verplicht een deel biodiesel bijgemengd.. Waarom een deel? Omdat de problemen anders zo groot worden dat je auto vind dat je maar moet gaan lopen..
Ethanol wil bij mijn weten ook nog wel aardig vervuilen. Ken iemand met een retesnelle S2 gemapt op E85 en die brand er eens in de zoveel tijd een tank 98 doorheen om alles schoon te branden.
Eigen schuld, plat hoofd
De iene dea rent veur zien leave, den andere wandelt hiel rustig veurbij.
  donderdag 20 juli 2017 @ 21:24:13 #57
88754 Sounddragon
Dragon of sound.
pi_172560592
quote:
0s.gif Op woensdag 19 juli 2017 12:51 schreef eXplorer1 het volgende:
thx voor de felicitaties!

als het goed is hoef ik geen zorgen te maken om de injectoren, foute batch zit er niet (meer) in, even kap eraf gejankt en gekeken namelijk.

desalniettemin zet ik 3k vast voor onvoorzien gebagger, maar gezien het feit dat boekie gevuld is en van eerste eigenaar verwacht ik niet al teveel gezeik.

Edit: smaak is subjectief he, W211 en A6 4F (C6) vind ik gewoon erg gaaf en E60 gewoon totaal niet, maarja smaken verschillen he.
Heb je hem al trouwens? Meteen in laten pakken?
De wetenschap is er nog steeds niet uit, waarom de meest gestroomlijnde vrouwen, de meeste weerstand bieden
  Forum Admin/Beste/Leukste FA 2022 donderdag 20 juli 2017 @ 21:41:57 #58
334798 crew  Straatcommando.
Je zuster op een houtvlot
pi_172561240
quote:
0s.gif Op woensdag 19 juli 2017 12:51 schreef eXplorer1 het volgende:
thx voor de felicitaties!

als het goed is hoef ik geen zorgen te maken om de injectoren, foute batch zit er niet (meer) in, even kap eraf gejankt en gekeken namelijk.

desalniettemin zet ik 3k vast voor onvoorzien gebagger, maar gezien het feit dat boekie gevuld is en van eerste eigenaar verwacht ik niet al teveel gezeik.

Edit: smaak is subjectief he, W211 en A6 4F (C6) vind ik gewoon erg gaaf en E60 gewoon totaal niet, maarja smaken verschillen he.
Het is dan ook gewoon een bazenbak met dikke diezzel, niks mis mee. :7
''Tuurlijk is het een onoogelijk lelijk spuugding. Kun je d'r toch nog wel aan gehecht zijn? Je houdt toch ook van je moeder?''
pi_172576069




Oud naast nieuw! A6 rijdt heerlijk, had niet verwacht dat het zóveel beter zou rijden dan een V70, behalve de soms wat omslachtige bediening nog geen minpunten ontdekt.

verbruik volgens BC 7.2L/100KM, nu 400 KM gereden, geloof er geen fuck van maar we zullen zien.
life happens while you're pusing the throttle.
  vrijdag 21 juli 2017 @ 17:58:25 #60
88754 Sounddragon
Dragon of sound.
pi_172578734
Mooie bak hoor, nice ^O^

Ben benieuwd wat je gaat winnen met chippen. Wat doet 'ie nu standaard? Of ga je banken?

7.2/100 kan best hoor als je normaal doet.. Dat is mijn gemiddelde verbruik ook (in NL).
De wetenschap is er nog steeds niet uit, waarom de meest gestroomlijnde vrouwen, de meeste weerstand bieden
  Forum Admin/Beste/Leukste FA 2022 vrijdag 21 juli 2017 @ 21:09:00 #61
334798 crew  Straatcommando.
Je zuster op een houtvlot
pi_172583113
Verbruik klinkt redelijk plausibel inderdaad. Met een leuke off the shelf chip kom je een eind, maar jou kennende zou ik er wat milde mods op doen en hem dan laten mappen.

Je weet wel. Ander downpipeje en dat soort frutsels en dutsels :7 kan nog leuk klinken ook.
''Tuurlijk is het een onoogelijk lelijk spuugding. Kun je d'r toch nog wel aan gehecht zijn? Je houdt toch ook van je moeder?''
pi_172583256
Blijft een mooi model! C6 RS6 is nog steeds 1 van mijn favorieten 😬
pi_172586233
quote:
1s.gif Op vrijdag 21 juli 2017 21:09 schreef Straatcommando. het volgende:
Verbruik klinkt redelijk plausibel inderdaad. Met een leuke off the shelf chip kom je een eind, maar jou kennende zou ik er wat milde mods op doen en hem dan laten mappen.

Je weet wel. Ander downpipeje en dat soort frutsels en dutsels :7 kan nog leuk klinken ook.
Diesel V6, daar kan gewoon een dubbele rechte pijp onder.

.
  vrijdag 21 juli 2017 @ 22:58:10 #64
73683 leolinedance
Voor Rood-Wit gezongen
pi_172586463
quote:
1s.gif Op vrijdag 21 juli 2017 22:50 schreef Fer het volgende:

[..]

Diesel V6, daar kan gewoon een dubbele rechte pijp onder.

Rij je er wel als een petjespauper bij met zo'n aftermarket uitlaat.
  vrijdag 21 juli 2017 @ 23:05:42 #65
88754 Sounddragon
Dragon of sound.
pi_172586711
quote:
1s.gif Op vrijdag 21 juli 2017 22:50 schreef Fer het volgende:

[..]

Diesel V6, daar kan gewoon een dubbele rechte pijp onder.

Hoi Sjonnie :W

Onder een classy zakendiesel hang je geen open pijp.
De wetenschap is er nog steeds niet uit, waarom de meest gestroomlijnde vrouwen, de meeste weerstand bieden
pi_172586761
quote:
14s.gif Op vrijdag 21 juli 2017 23:05 schreef Sounddragon het volgende:

[..]

Hoi Sjonnie :W

Onder een classy zakendiesel hang je geen open pijp.
Tuurlijk wel, met een klep. Mag alleen open bij volgas/kickdown.
.
  zaterdag 22 juli 2017 @ 00:36:58 #67
73683 leolinedance
Voor Rood-Wit gezongen
pi_172588851
quote:
1s.gif Op vrijdag 21 juli 2017 23:07 schreef Fer het volgende:

[..]

Tuurlijk wel, met een klep. Mag alleen open bij volgas/kickdown.
Nee :')
pi_172644461
Uitlaat blijft OEM, ga geen tokkie pijp onder een A6 TDI bouwen......

verbruik is 1 op 11/12 met flink doorrijden, ben tevreden, zeker icm Quattro.
life happens while you're pusing the throttle.
  maandag 24 juli 2017 @ 16:04:01 #69
88754 Sounddragon
Dragon of sound.
pi_172644912
quote:
0s.gif Op maandag 24 juli 2017 15:39 schreef eXplorer1 het volgende:
Uitlaat blijft OEM, ga geen tokkie pijp onder een A6 TDI bouwen......

verbruik is 1 op 11/12 met flink doorrijden, ben tevreden, zeker icm Quattro.
das idd niet echt verkeerd.. Ik krijg hem alleen boven de 8 liter als ik de cc op 200/u zet, en 9 tot 9,5 als ik een beetje aan het stampen-remmen-stampen ben..

Wanneer gaat de klapjap eraan?

quote:
1s.gif Op vrijdag 21 juli 2017 17:58 schreef Sounddragon het volgende:

Ben benieuwd wat je gaat winnen met chippen. Wat doet 'ie nu standaard? Of ga je banken?

De wetenschap is er nog steeds niet uit, waarom de meest gestroomlijnde vrouwen, de meeste weerstand bieden
pi_172645680
quote:
1s.gif Op maandag 24 juli 2017 16:04 schreef Sounddragon het volgende:

[..]

das idd niet echt verkeerd.. Ik krijg hem alleen boven de 8 liter als ik de cc op 200/u zet, en 9 tot 9,5 als ik een beetje aan het stampen-remmen-stampen ben..

Wanneer gaat de klapjap eraan?

[..]

is wel lekker lang doorrijden op een tank ipv een latrelatie met de pomp te hebben.

heeft bijna 240pk en JD/Hartog trekken hem richting de 300 met tuning, ik wacht echter nog even, even olieverbruik, injectoren enzo in de gaten houden.

eerste foutmelding al gehad (eenmalig), automatische hoogteverstelling, zal wel die kut dingen aan de draagarmen wezen, was bij de S8 ook hit or miss. even VCDS bestellen, wil eerst diagnose stellen voordat ik lukraak onderdelen ga checken/vervangen.
life happens while you're pusing the throttle.
  maandag 24 juli 2017 @ 20:33:30 #71
88754 Sounddragon
Dragon of sound.
pi_172650410
quote:
0s.gif Op maandag 24 juli 2017 16:44 schreef eXplorer1 het volgende:

[..]

is wel lekker lang doorrijden op een tank ipv een latrelatie met de pomp te hebben.

heeft bijna 240pk en JD/Hartog trekken hem richting de 300 met tuning, ik wacht echter nog even, even olieverbruik, injectoren enzo in de gaten houden.

eerste foutmelding al gehad (eenmalig), automatische hoogteverstelling, zal wel die kut dingen aan de draagarmen wezen, was bij de S8 ook hit or miss. even VCDS bestellen, wil eerst diagnose stellen voordat ik lukraak onderdelen ga checken/vervangen.
ik heb er nog nooit meer dan 950 km uit gehaald.. als ik tank en ik ga meteen eco mode rijden dan loopt ie wel naar de 1150 op de BC, maar ik heb hem nog nooit echt over de 1000 gehad aan het eind van de tank volgens mij.

Mijn blok kom ik tegen met max 273 en 630 Nm ofzo.. doe ik het wel voor.. 250 en 700Nm is nog beter.. koppel is leuker als pk's.
De wetenschap is er nog steeds niet uit, waarom de meest gestroomlijnde vrouwen, de meeste weerstand bieden
pi_172664057
quote:
14s.gif Op maandag 24 juli 2017 20:33 schreef Sounddragon het volgende:

[..]

ik heb er nog nooit meer dan 950 km uit gehaald.. als ik tank en ik ga meteen eco mode rijden dan loopt ie wel naar de 1150 op de BC, maar ik heb hem nog nooit echt over de 1000 gehad aan het eind van de tank volgens mij.

Mijn blok kom ik tegen met max 273 en 630 Nm ofzo.. doe ik het wel voor.. 250 en 700Nm is nog beter.. koppel is leuker als pk's.
Ik ga voor vermogen, koppel is hetgeen dat je homokineten, koppelomvormer, en clutchpacks probeert te verkrachten :P

Ik heb een hele tank leeggereden en flink lopen gassen, weer 1 op 11 gereden, wat de neuk joh :P nu begrijp ik denk ik waarom men kiest voor diesel ipv lpg.

Ik heb letterlijk altijd lpg gereden en dacht spijt te krijgen van de overstap, niets is minder waar, holy cow.
life happens while you're pusing the throttle.
  dinsdag 25 juli 2017 @ 13:25:27 #73
73683 leolinedance
Voor Rood-Wit gezongen
pi_172665264
quote:
1s.gif Op dinsdag 25 juli 2017 12:32 schreef eXplorer1 het volgende:

[..]

Ik ga voor vermogen, koppel is hetgeen dat je homokineten, koppelomvormer, en clutchpacks probeert te verkrachten :P

Ik heb een hele tank leeggereden en flink lopen gassen, weer 1 op 11 gereden, wat de neuk joh :P nu begrijp ik denk ik waarom men kiest voor diesel ipv lpg.

Ik heb letterlijk altijd lpg gereden en dacht spijt te krijgen van de overstap, niets is minder waar, holy cow.
Is dan ook niet echt te vergelijken. Waarom dacht je spijt te krijgen?
  dinsdag 25 juli 2017 @ 13:48:07 #74
88754 Sounddragon
Dragon of sound.
pi_172665853
quote:
1s.gif Op dinsdag 25 juli 2017 12:32 schreef eXplorer1 het volgende:

[..]

Ik ga voor vermogen, koppel is hetgeen dat je homokineten, koppelomvormer, en clutchpacks probeert te verkrachten :P

Ik heb een hele tank leeggereden en flink lopen gassen, weer 1 op 11 gereden, wat de neuk joh :P nu begrijp ik denk ik waarom men kiest voor diesel ipv lpg.

Ik heb letterlijk altijd lpg gereden en dacht spijt te krijgen van de overstap, niets is minder waar, holy cow.
ik heb een 6 bak :7

Ik moet nog steeds gniffelen als ze weer zitten te mauwen over diesels en trekkers; uhhuh, ja hoor, blijf maar lekker oldskool benzine tappen :W

It's Brutus on wheels, en als ik met een benzeenbak zo zou rijden als ik met de diesel doe, zou ik standaard 1 op emmer rijden :X
De wetenschap is er nog steeds niet uit, waarom de meest gestroomlijnde vrouwen, de meeste weerstand bieden
pi_172684208
quote:
1s.gif Op dinsdag 25 juli 2017 13:25 schreef leolinedance het volgende:

[..]

Is dan ook niet echt te vergelijken. Waarom dacht je spijt te krijgen?
het afzakken van vermogen bij hogere toerentallen en verbruik met mijn rijstijl, beide valt niet tegen!

quote:
1s.gif Op dinsdag 25 juli 2017 13:48 schreef Sounddragon het volgende:

[..]

ik heb een 6 bak :7

Ik moet nog steeds gniffelen als ze weer zitten te mauwen over diesels en trekkers; uhhuh, ja hoor, blijf maar lekker oldskool benzine tappen :W

It's Brutus on wheels, en als ik met een benzeenbak zo zou rijden als ik met de diesel doe, zou ik standaard 1 op emmer rijden :X
hahaha dat scheelt al een hoop idd
life happens while you're pusing the throttle.
  woensdag 26 juli 2017 @ 16:29:56 #76
73683 leolinedance
Voor Rood-Wit gezongen
pi_172691634
quote:
0s.gif Op woensdag 26 juli 2017 10:01 schreef eXplorer1 het volgende:

[..]

het afzakken van vermogen bij hogere toerentallen en verbruik met mijn rijstijl, beide valt niet tegen!

Wat had je qua verbruik verwacht dan? Dat een diesel bij hogere snelheden relatief meer ging verbruiken dan een auto op LPG?

Ben overigens wel benieuwd naar jouw al vaker aangehaalde rijstijl. Altijd volle bak gassen?
pi_172692433
1:11 ik haal het dubbele met mijn eco-bijteller. En blazen over de autobahn is 1:16-17.
.
  woensdag 26 juli 2017 @ 17:14:50 #78
70357 Hyperdude
#MakeLanciaGreatAgain
pi_172692472
1 op 12. Rijden als een oud wijf in een 523i (benzine, 3 liter, 204 PK) :')
How do we turn this world-class fuck-up into a world-class learning experience?
pi_172715300
quote:
0s.gif Op woensdag 26 juli 2017 16:29 schreef leolinedance het volgende:

[..]

Wat had je qua verbruik verwacht dan? Dat een diesel bij hogere snelheden relatief meer ging verbruiken dan een auto op LPG?

Ben overigens wel benieuwd naar jouw al vaker aangehaalde rijstijl. Altijd volle bak gassen?
Ik had 1 op 10 verwacht, op zijn hoogst.

ik houd mij vaak wel aan vmax (of vmax+10), maar optrekken deed ik meestal wel plankgas vaak naar die snelheid toe.

doe ik overigens niet meer met de A6, ben ik een stuk, stuk rustiger mee.
life happens while you're pusing the throttle.
pi_172716659
Mijn ervaring is planken met diesel 25-50% meerverbruik. Planken met benzine/gas is dubbel verbruik.
.
  donderdag 27 juli 2017 @ 17:13:52 #81
88754 Sounddragon
Dragon of sound.
pi_172716699
quote:
0s.gif Op donderdag 27 juli 2017 16:07 schreef eXplorer1 het volgende:

[..]

Ik had 1 op 10 verwacht, op zijn hoogst.

ik houd mij vaak wel aan vmax (of vmax+10), maar optrekken deed ik meestal wel plankgas vaak naar die snelheid toe.

doe ik overigens niet meer met de A6, ben ik een stuk, stuk rustiger mee.
komt vanzelf wel :+

Neh, valt wel mee hoor, het rijdt gewoon veel relaxter, weinig herrie, geen motivatie of noodzaak om die motor te horen, je kunt gierend van de lach 80% van het blik om je heen eruit trekken zonder boven de 1500 rpm te komen.. Tuutudutudu, en doei he :W
Als je wilt kán het allemaal wel, maar het is gewoon niet nodig..

Ik merk wel dat het heel erg went allemaal, eerst vond ik chippen onzin, niet nodig, maar nu wil ik eigenlijk wel weer een tikkie extra.. Ik moet moeite doen voor een concullega V6 op de autobahn, en eigenlijk wil je dat natuurlijk niet :7 :+
De wetenschap is er nog steeds niet uit, waarom de meest gestroomlijnde vrouwen, de meeste weerstand bieden
  donderdag 27 juli 2017 @ 23:19:52 #82
73683 leolinedance
Voor Rood-Wit gezongen
pi_172726850
quote:
0s.gif Op donderdag 27 juli 2017 16:07 schreef eXplorer1 het volgende:

[..]

Ik had 1 op 10 verwacht, op zijn hoogst.

ik houd mij vaak wel aan vmax (of vmax+10), maar optrekken deed ik meestal wel plankgas vaak naar die snelheid toe.

doe ik overigens niet meer met de A6, ben ik een stuk, stuk rustiger mee.
Ik reageerde op deze post:

quote:
1s.gif Op dinsdag 25 juli 2017 12:32 schreef eXplorer1 het volgende:

Ik heb een hele tank leeggereden en flink lopen gassen, weer 1 op 11 gereden, wat de neuk joh :P nu begrijp ik denk ik waarom men kiest voor diesel ipv lpg.

Ik heb letterlijk altijd lpg gereden en dacht spijt te krijgen van de overstap, niets is minder waar, holy cow.
En dat begrijp ik dus niet. Beweer je nu dat diesel altijd goedkoper is dan LPG met jouw rijstijl? Ik durf dat wel in twijfel te trekken. Ik beweer dat het zeer afhankelijk is van de auto. Daarnaast is het kostenplaatje ook wezenlijk anders. Puur naar het verbruik kijken is dus niet echt reëel om een vergelijk te maken.

Je snelheid op de snelweg valt wel mee, je bent dus een aardig rustige rijder. Ook jij zult niet altijd vooraan staan bij het stoplicht dus vol kunnen gassen, en op de meeste plaatsen waar stoplichten staan mag je niet harder dan 50 of 80. Van die 3 tot 5 tellen het pedaal vloeren indien je vooraan staat zal het verbruik gemiddeld genomen niet echt toenemen :P

Zeer mooie auto overigens hoor ^O^
  vrijdag 28 juli 2017 @ 09:46:02 #83
88754 Sounddragon
Dragon of sound.
pi_172731468
Wegvlammen bij het verkeerslicht zuipt harder als 160 cruisen op de snelweg.. 35km stadsverkeer (normaal vlot rijden) doet zomaar 9 liter op 100, moet ik op de snelweg echt constant 180-200 voor rijden.
De wetenschap is er nog steeds niet uit, waarom de meest gestroomlijnde vrouwen, de meeste weerstand bieden
pi_172741131
quote:
3s.gif Op vrijdag 28 juli 2017 09:46 schreef Sounddragon het volgende:
Wegvlammen bij het verkeerslicht zuipt harder als 160 cruisen op de snelweg.. 35km stadsverkeer (normaal vlot rijden) doet zomaar 9 liter op 100, moet ik op de snelweg echt constant 180-200 voor rijden.
Na wat rekenen is deze auto ongeveer 8% duurder, scheelt niks maar scheelt een hoop in praktisch gebruik

Idd dat wegvlammen steeds kost het meeste, deed ik ook steevast met mijn vorige auto's, planken bij elk stoplicht (als de situatie het toelaat) en inhalen.

Doe ik bij deze auto niet meer, ik word ook ouder (al is 25 niet heel oud lol)
life happens while you're pusing the throttle.
  vrijdag 28 juli 2017 @ 17:32:10 #85
73683 leolinedance
Voor Rood-Wit gezongen
pi_172741282
quote:
3s.gif Op vrijdag 28 juli 2017 09:46 schreef Sounddragon het volgende:
Wegvlammen bij het verkeerslicht zuipt harder als 160 cruisen op de snelweg.. 35km stadsverkeer (normaal vlot rijden) doet zomaar 9 liter op 100, moet ik op de snelweg echt constant 180-200 voor rijden.
Ja alleen dat wegvlammen kun je zelden omdat je lang niet altijd vooraan staat. Mijn ervaring is dat de kans groter is dat je een gezinsvoiture voor je hebt dan vrij baan (helaas).

En als je dan de kans hebt mag je tot 50 of 80 optrekken. Joepie ;)

Overigens is het zeer afhankelijk van je ritjes. Ik rijd 90% snelweg dus dat is moeilijk te vergelijken met mensen die enkel stadsverkeer rijden.
  vrijdag 28 juli 2017 @ 17:36:03 #86
73683 leolinedance
Voor Rood-Wit gezongen
pi_172741380
quote:
1s.gif Op vrijdag 28 juli 2017 17:26 schreef eXplorer1 het volgende:

[..]

Na wat rekenen is deze auto ongeveer 8% duurder, scheelt niks maar scheelt een hoop in praktisch gebruik

Idd dat wegvlammen steeds kost het meeste, deed ik ook steevast met mijn vorige auto's, planken bij elk stoplicht (als de situatie het toelaat) en inhalen.

Doe ik bij deze auto niet meer, ik word ook ouder (al is 25 niet heel oud lol)
Haha ik doe het nu juist vaker. Maar dat komt omdat ik vroeger de brandstof zelf moest betalen en nu niet meer :P

Ach wat is 8%, je rijdt er wel een dikke wagen voor. Is ook wat waard hè!
pi_172742270
Bij mij is het omgekeerd, bij het stoplicht hard weg, mits ik gelijk naar een 80km of snelweg ga en op de snelweg max 110-120. Dan kan ik redelijk constant rijden, ipv remmen en optrekken. Is zuiniger dan bijvoorbeeld vmax+20 proberen.
.
  vrijdag 28 juli 2017 @ 18:52:04 #88
88754 Sounddragon
Dragon of sound.
pi_172743088
Idd, vandaar ook dat je op 8,5 tot 9 liter uit komt ipv 11 :+

Net in drukke kutspits vanuit Hamburg naar huis gereden hutje mutje, uiteraard standaard links gehangen en zoveel mogelijk getrapt.. Resultaat; 483km in 5 uur en een kwartier, 92 p/u gemiddeld en 9.1 op 100.
Vebruik was beter, maar na Oberhausen werd het rustiger en heb ik de frustratie er effe uit gestampt. :@

Vorige keer reed ik hem 's nachts, 139 gemiddeld in 3 uur en 20 minuten en 8,7 op 100.

Dat scheelt het dus.
De wetenschap is er nog steeds niet uit, waarom de meest gestroomlijnde vrouwen, de meeste weerstand bieden
pi_173752003
na Tuning spulletjes besteld te hebben en aardig wat geleerd te hebben (WinOls is drama wat gebruiksgemak betreft) is het gelukt, 280pk bij 600NM, na aardig wat gelogd te hebben zie ik dat er makkelijk nog ruimte is voor 300pk bij 630NM maar ik wil graag de tiptronic heel houden (max 600NM volgens ZF spec). Ik ga wel proberen die 600NM door te kunnen trekken tot 4250rpm _O_ , moet daarvoor EGT binnen de perken zien te houden, en daarvoor moet ik met SOI gaan spelen (start of injection).

Wat een kanon is dat ding geworden, damn.

life happens while you're pusing the throttle.
  woensdag 13 september 2017 @ 14:49:33 #90
88754 Sounddragon
Dragon of sound.
pi_173752059
quote:
0s.gif Op woensdag 13 september 2017 14:46 schreef eXplorer1 het volgende:
na Tuning spulletjes besteld te hebben en aardig wat geleerd te hebben (WinOls is drama wat gebruiksgemak betreft) is het gelukt, 280pk bij 600NM, na aardig wat gelogd te hebben zie ik dat er makkelijk nog ruimte is voor 300pk bij 630NM maar ik wil graag de tiptronic heel houden (max 600NM volgens ZF spec). Ik ga wel proberen die 600NM door te kunnen trekken tot 4250rpm _O_ , moet daarvoor EGT binnen de perken zien te houden, en daarvoor moet ik met SOI gaan spelen (start of injection).

Wat een kanon is dat ding geworden, damn.
[ afbeelding ]
[ afbeelding ]
netjes! Lang mee bezig geweest?
De wetenschap is er nog steeds niet uit, waarom de meest gestroomlijnde vrouwen, de meeste weerstand bieden
pi_173752216
quote:
14s.gif Op woensdag 13 september 2017 14:49 schreef Sounddragon het volgende:

[..]

netjes! Lang mee bezig geweest?
best wel, EDC16 is flink modulair opgebouwd en gebruikt giga veel limiters die lekker verstopt zitten, de meeste tuners passen NM <=> IQ (injection quantity) aan en turbo druk, door NM-IQ aan te passen denkt de motor dat hij voor de 450NM standaard veel meer brandstof moet inspuiten en samen met hogere turbodruk krijg je meer vermogen, maar dat is valsspelen, automaat vind dat ook niet leuk want die krijgt meer klappen te verduren tijdens het schakelen door het degecalibreerde NM-IQ map.

om het echt goed te doen moeten alle maps aangepast worden die je hier ziet, rest heb ik weggefilterd (nadat je 29329 uur bezig bent geweest die maps te vinden. Weet ik ook gelijk waarom zoveel tuners de makkelijke weg kiezen met rare effecten als gevolg...... (ok niet alle maps echt nodig, maar wel puntjes op de i)
life happens while you're pusing the throttle.
pi_173752276
Dat is trouwens ook de reden waarom de ene zegt ik kan zoveel PK eruit halen en de ander zegt een stuk meer, als je een stuk meer wilt doen moet je gelijk schaalverdelingen gaan aanpassen in veel maps omdat die er gewoon weg niet zijn, de ene heeft daar wel zin in (en kennis) de ander niet.

namelijk, je kan wel 650nm willen (for example) maar als de maps 650nm er niet in heb zitten (ongeacht z, x of y as) moet je ineens gaan extrapoleren etc.
life happens while you're pusing the throttle.
  woensdag 13 september 2017 @ 15:21:31 #93
88754 Sounddragon
Dragon of sound.
pi_173752567
Hehe, hoop moeilijke woorden, snap er vrij weinig van _O-

En hoe heb je die powerup nou getest? Heb je een bank ter beschikking of is dat puur theoretisch?
De wetenschap is er nog steeds niet uit, waarom de meest gestroomlijnde vrouwen, de meeste weerstand bieden
pi_173752636
quote:
1s.gif Op woensdag 13 september 2017 15:21 schreef Sounddragon het volgende:
Hehe, hoop moeilijke woorden, snap er vrij weinig van _O-

En hoe heb je die powerup nou getest? Heb je een bank ter beschikking of is dat puur theoretisch?
Hahaha als je iets wil weten DM maar :D

Nee nog niet, maar slip met quattro in de eerste versnelling launchen maakt mij al een hoop duidelijk hahaha.

Als ik helemaal klaar ben ga ik banken met dat hok.
life happens while you're pusing the throttle.
  woensdag 13 september 2017 @ 15:27:27 #95
88754 Sounddragon
Dragon of sound.
pi_173752686
quote:
1s.gif Op woensdag 13 september 2017 15:24 schreef eXplorer1 het volgende:

[..]

Hahaha als je iets wil weten DM maar :D

Nee nog niet, maar slip met quattro in de eerste versnelling launchen maakt mij al een hoop duidelijk hahaha.

Als ik helemaal klaar ben ga ik banken met dat hok.
ok, cijfertjes zijn theoretisch dus, op basis van berekeningen. Ben wel benieuwd hoeveel die cijfertjes dan afwijken van een banksessie.
De wetenschap is er nog steeds niet uit, waarom de meest gestroomlijnde vrouwen, de meeste weerstand bieden
pi_173753081
quote:
1s.gif Op woensdag 13 september 2017 15:27 schreef Sounddragon het volgende:

[..]

ok, cijfertjes zijn theoretisch dus, op basis van berekeningen. Ben wel benieuwd hoeveel die cijfertjes dan afwijken van een banksessie.
Gemeten op krukas is het verschil bijna altijd nihil (zolang er niet gekloot is met calibratie en er geen mechanische problemen zijn), op de wielen zal je 10-20% verschil zien door verliezen in de aandrijving.
life happens while you're pusing the throttle.
pi_173755148
Kan je het aantal nm ook beperken aan de hand van welke versnelling hij staat en of lockup aan/uit is?
.
  woensdag 13 september 2017 @ 17:39:24 #98
169715 Mano_
Manomanoman..
pi_173755198
quote:
1s.gif Op woensdag 13 september 2017 17:36 schreef Fer het volgende:
Kan je het aantal nm ook beperken aan de hand van welke versnelling hij staat en of lockup aan/uit is?
Zo te zien wel, vanaf 1D668A t/m 1D67C0.

Jammer dat mijn auto's beide niet zo makkelijk te mappen zijn en dat het niet veel zou uitmaken want atmosferisch, maar lijkt me best leuk om mee bezig te zijn.
pi_173756155
quote:
7s.gif Op woensdag 13 september 2017 17:39 schreef Mano_ het volgende:

[..]

Zo te zien wel, vanaf 1D668A t/m 1D67C0.

Jammer dat mijn auto's beide niet zo makkelijk te mappen zijn en dat het niet veel zou uitmaken want atmosferisch, maar lijkt me best leuk om mee bezig te zijn.
Welke auto? Mpps V16 kom je aardig ver, wel bdm tool erbij igv bricken met de mpps.

quote:
1s.gif Op woensdag 13 september 2017 17:36 schreef Fer het volgende:
Kan je het aantal nm ook beperken aan de hand van welke versnelling hij staat en of lockup aan/uit is?
Ja, inderdaad zoals mano zegt, lockup echter niet, dat wordt door de TCM bepaald, ik ga de eerste versnelling cappen op 500nm om de bak te beschermen tijdens het launchen. nu nog 6xxnm, is te bruut, Tel vliegt uit de carkit.
life happens while you're pusing the throttle.
  woensdag 13 september 2017 @ 18:41:44 #100
169715 Mano_
Manomanoman..
pi_173756187
quote:
1s.gif Op woensdag 13 september 2017 18:39 schreef eXplorer1 het volgende:

[..]

Welke auto? Mpps V16 kom je aardig ver, wel bdm tool erbij igv bricken met de mpps.

[..]

Ja, inderdaad zoals mano zegt, lockup echter niet, dat wordt door de TCM bepaald, ik ga de eerste versnelling cappen op 500nm om de bak te beschermen tijdens het launchen. nu nog 6xxnm, is te bruut, Tel vliegt uit de carkit.
Een Peugeot 406 Coupe V6 uit '98 en een 106 Rallye uit '95. Die laatste is schijnbaar wel gemapt na de motorswap (van 1.3 8v naar 1.6 8v van de latere Rallye) vanwege wat inlaat-zaken van de 1.3. Geen idee verder hoe en wat, maar wil er wel eens naar kijken hoe dat gaat.
abonnement Unibet Coolblue
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')