abonnement Unibet Coolblue
  maandag 1 mei 2017 @ 02:06:22 #26
356808 reeybehn
omdat een rayban te duur is
pi_170600348
iets meer uitgeven en gaan voor een up/mii/citigo. veruit de beste in deze klasse.
  FOK!fotograaf maandag 1 mei 2017 @ 04:50:17 #27
341889 Pizza_Boom
manusje van alles
pi_170600799
Yaris of Aygo, uitgaande van een recent model, is toch echt een wereld van verschil. De Aygo is nog boven de Yaris geplaatst, de Yaris is een stukje groter geworden. Net als men de Up! boven de Polo heeft geplaatst en de Polo de laatste jaren ook aardig gegroeid is.

Citroen C2 is ook wel geinig en hoeft niet al te duur te zijn. Belangrijkste met die dingen is de staat van onderhoud. En dat geldt eigenlijk voor alle oudere auto's. Je kan een slecht model hebben, maar toevallig een goed exemplaar en die kan beter zijn dan een slecht exemplaar van een beter model. Modellen laten staan, zeker bij oudere autotjes, omdat het ooit een slecht ding was, is geen slim idee, je moet per voertuig individueel kijken. Zeker oudere dingen, ze rijden nog, dus kans dat ie goed is, is best groot. Ik zou gewoon eens een rondje dealers doen en kijken wat ze hebben. Zeker goed aangeschreven dealers willen goede autotjes wel eens zelf houden, maar zitten niet te wachten op gezeik. Dozenschuivers als Jetcars verpatsen alles dat in hun handen komt zonder zelfs ook maar de motorkap te openen. Je zou eens kunnen kijken naar typische bejaardenbakken: Atos, Agila, Meriva, etc. Vaak goed onderhouden, weinig kilometers, optisch wel eens hier en daar een butsje, krasje of deukje.

Ik vind je, met de regio die je aan geeft, erg optimistisch met 10k voor 2 man in 1 auto. Iedere maand 1x naar Apeldoorn en 1x naar Nijmegen en je bent in het jaar al door de helft van je kilometers. En in de regio waar je zit is het OV volgens mij ook niet zo dekkend als hier in de Randstad, waardoor de auto al snel een veelgebruikt vervoersmiddel wordt. 800 km in de maand is niet echt heel veel, vind ik. Maargoed, ik vind ook dat ik met 25k per jaar momenteel rustig aan doe, dus wellicht ben ik niet geheel objectief. :P :P
The summer is magic!
Nobody on the road, nobody on the beach.
I feel it in the air, the summer is out of reach.

"Censorship is telling a man he can't have a steak just because a baby can't chew it."
pi_170600801
Die Swift en Colt zijn stuk beter al , denk dat die laatste meeste waar voor je geld geeft wanneer 2e hands.
pi_170600803
Kijk zelf altijd tot 1150 kg , is wat duurder maar stuk goedkoper in aanschaf.
pi_170600808
Je moet ook beetje geluk hebben ermee, mijn laatste is Mazda 626 die al bijna 2 jaar rijdt zonder beurt en 1x wiellager en remslang vervangen.

Snap nog steeds niet waarom vorige eigenaar dat ding verkocht heb, wat roest aan de wielranden achter denk ik.
pi_170600809
Zelfs olie bijvullen hoeft niet en op de peilstok ziet die olie er nog prima uit, niet zwart of zo.
pi_170600810
Mijn dochter heeft nieuwe Twingo 2 gekocht in 2008, die heeft inmiddels er 150k opzitten.
De rubbers in voorwielwielophanging zijn keer vervangen, banden en remblokken verder blijft dat ding gewoon rijden.
pi_170600811
Het is alleen niet echt snel.
  maandag 1 mei 2017 @ 05:28:43 #34
130298 TheThirdMark
To what Purpose!
pi_170600817
quote:
3s.gif Op maandag 1 mei 2017 05:15 schreef Stien_Struis het volgende:
Het is alleen niet echt snel.
6 zinnen... Dat had ook makkelijk in 1 post gekund.
Maar mijn eerste auto was een Suzuki Baleno.
Kost geen drol, rijdt niet zuinig (helaas) maar gaat als de brandweer.
pi_170600819
quote:
14s.gif Op maandag 1 mei 2017 05:28 schreef TheThirdMark het volgende:

[..]

6 zinnen... Dat had ook makkelijk in 1 post gekund.
Maar mijn eerste auto was een Suzuki Baleno.
Kost geen drol, rijdt niet zuinig (helaas) maar gaat als de brandweer.
Zo'n Swift is prima ding alleen ook best populair en daarom aan de prijs.
  maandag 1 mei 2017 @ 07:44:14 #36
163194 DrDarwin
Novio-magenta
pi_170601048
quote:
12s.gif Op maandag 1 mei 2017 05:31 schreef Stien_Struis het volgende:

[..]

Zo'n Swift is prima ding alleen ook best populair en daarom aan de prijs.
Ik las ergens dat die Swifts in Japan of in Portugal in elkaar gedraaid worden, en dat daar een opmerkelijk kwaliteitsverschil in zit, die echte Japanner schijnt veel beter te zijn.
  maandag 1 mei 2017 @ 07:49:25 #37
131591 Leandra
Is onmogelijk
pi_170601072
Colt gehad, prima autootje, ook op de snelweg, en net een tikje groter dan de Aygo/107/C1, wat vooral op de snelweg wel prettig is.
Wullie bin KOEL © Soneal
Why be difficult when, with a bit of effort, you could be impossible?
  maandag 1 mei 2017 @ 08:02:12 #38
34027 devlinmr
Trolivier
pi_170601119
quote:
14s.gif Op maandag 1 mei 2017 00:10 schreef Zolderkamer het volgende:

[..]

Als je daarmee achterin een terreinwagen rijd heb je hetzelfde.. Dus eigenlijk moet er maar een Maybach komen... of wacht.. een pantservoertuig...

Kleine auto's zijn gewoon veilig.. en een grote is ook direct een total loss met al die plastic zooi.. Dus maakt geen verschil... Renault is trouwens een stuk veiliger dan Ford..
Het ging dus om een kleine auto...
Kleine auto's zijn per definitie minder veilig. Alleen al vanwege de minder grote kreukelzones
Do not go gentle into that good night
Old age should burn and rave at close of day;
Rage, rage against the dying of the light.
  maandag 1 mei 2017 @ 09:18:32 #39
388359 Beetjegek
Cultuurbarbaar
pi_170601708
De toyota aygo (of de c1/107) is echt een aanrader. Zelf ook vaak in gereden (zelfs mee naar de belgische ardennen), motor is pittig genoeg voor in de stad en met een beetje gassen (dus niet invoegen met 60 in de 5e versnelling want "zuinig") kom je best vlot vooruit. Verbruik van minimaal 1:18 bij eerdergenoemde rijstijl en ook goedkoop in verzekering en wegenbelasting. Een goede maat van mij heeft 4 jaar in een tweedehands 107 gereden. Van 115.000 tot 185.000 km met enkel wat oliewissels en klein onderhoud bij apk.

Enig minpuntje is dat beide autos bij 130 niet erg koersvast voelen. Als het hard waait dan merk je dat de auto net ff te weinig vlees heeft. Ook zijn de stoelen tamelijk aan de harde kant mocht je 50+km moeten rijden.

[ Bericht 0% gewijzigd door Beetjegek op 01-05-2017 09:26:27 ]
Een ekte vent rijdt motor
pi_170602142
Ga voor een 5-deurs.

Ook als je altijd maar met 1 of 2 personen in de auto zit. Kleine autootjes hebben een kleine kofferbak, en met een 5-deurs is het een stuk makkelijker om die doos boodschappen oid even op de achterbank te zetten.

Fiat Panda een optie? Bij Fiat denk je niet meteen aan superbetrouwbaar, maar de Panda schijnt best degelijk in elkaar te zitten.
  maandag 1 mei 2017 @ 10:37:35 #41
88754 Sounddragon
Dragon of sound.
pi_170603039
Met hun budget zitten ze redelijk aan de onderkant van de markt denk ik.. Dat wordt concessies doen. Kleine auto's zijn gewild en dus ook 'aan de prijs', zeker als je ook nog een wat frisser exemplaar wilt..
De wetenschap is er nog steeds niet uit, waarom de meest gestroomlijnde vrouwen, de meeste weerstand bieden
  maandag 1 mei 2017 @ 11:15:45 #42
163194 DrDarwin
Novio-magenta
pi_170603636
quote:
1s.gif Op maandag 1 mei 2017 10:37 schreef Sounddragon het volgende:
Met hun budget zitten ze redelijk aan de onderkant van de markt denk ik.. Dat wordt concessies doen. Kleine auto's zijn gewild en dus ook 'aan de prijs', zeker als je ook nog een wat frisser exemplaar wilt..
Wij willen natuurlijk wel dat ze in een fris karretje gaan rijden, dus ik wilde er wel wat bij leggen, maar dat mag niet. Ga ik stiekem toch doen als het nodig is, achter hun rug om natuurlijk.
pi_170603856
quote:
1s.gif Op zondag 30 april 2017 23:37 schreef devlinmr het volgende:
Laatst een C1/Aygo/107 achterin mijn auto gekregen met zo'n 30km/h.. ding was een total loss. Moet er niet aan denken wat er met 50/100km/h zou gebeuren
Cuore komt volgens mij redelijk goed uit botsproeven hoorde ik laatst, had ik ook niet verwacht.
quote:
0s.gif Op zondag 30 april 2017 18:30 schreef DrDarwin het volgende:

[..]

Ervaringen ermee zouden welkom zijn.
Mijn ervaring is dat het een heel functionele auto is. Op de achterbank kunnen lange volwassenen gewoon comfortabel zitten bijvoorbeeld, want deze is verstelbaar.

Qua rijcomfort lever je wel in als je een luxere wagen gewend bent. Hij is af en toe wat lawaaiig bijvoorbeeld, maar het is niet zo dat je op de snelweg naar elkaar hoeft te schreeuwen.

Oh en als je in de file de airco laat loeien merk je dat aan de motor, die moet dan een tandje bijzetten. Zal denk ik niet zo voordelig zijn voor het brandstofverbruik.
  FOK!fotograaf maandag 1 mei 2017 @ 12:14:46 #44
341889 Pizza_Boom
manusje van alles
pi_170604884
quote:
0s.gif Op maandag 1 mei 2017 11:29 schreef Chai het volgende:
Mijn ervaring is dat het een heel functionele auto is. Op de achterbank kunnen lange volwassenen gewoon comfortabel zitten bijvoorbeeld, want deze is verstelbaar.
Er zijn maar weinig auto's waar ik comfortabel achterin zit en dan ben ik niet extreem lang ofzo. In veel auto's moet je toch al je hoofd scheefhouden, heb je geen beenruimte, zit je met je hoofd tegen het plafond aan ofzo.
The summer is magic!
Nobody on the road, nobody on the beach.
I feel it in the air, the summer is out of reach.

"Censorship is telling a man he can't have a steak just because a baby can't chew it."
pi_170605040
quote:
0s.gif Op maandag 1 mei 2017 12:14 schreef Pizza_Boom het volgende:

[..]

Er zijn maar weinig auto's waar ik comfortabel achterin zit en dan ben ik niet extreem lang ofzo. In veel auto's moet je toch al je hoofd scheefhouden, heb je geen beenruimte, zit je met je hoofd tegen het plafond aan ofzo.
Broer en vriend van +- 1.95 raken het plafond niet. Daarom ziet hij er wsl ook uit als bejaardenwagentje.
pi_170605149
Ford Fiësta
Nissan Micra
Mazda 2
Honda Civic
Cindy De Vuyst
  maandag 1 mei 2017 @ 12:29:34 #47
34775 Metro2005
Mind explorer
pi_170605266
quote:
0s.gif Op zondag 30 april 2017 18:04 schreef DrDarwin het volgende:
Mijn dochter en haar vriend willen een kleine auto kopen, hebben of hadden jullie een kleine auto?
En wat zijn je ervaringen ermee, wat zijn toppertjes en aan wat voor auto zouden ze nooit moeten beginnen.
Wij denken aan:

Suzuki Swift
Mitsubishi Colt.
Toyota Yaris of Aygo
Daihatsu YRV enz:

Andere modellen en merken waar wij nog niet aan gedacht hebben, wees welkom.
Rij zelf in een mitsubishi spacestar. Ook een fijne wagen. Schuurt qua formaat tegen de yaris aan maar verbruikt en weegt hetzelfde als een aygo.

edit: Voor die prijs ga je ze niet vinden.
Childhood is over the moment you know you're going to die.
'Snelwegen verbreden om files op te lossen? Dat is zoals de broeksriem losser maken tegen obesitas'
  maandag 1 mei 2017 @ 12:44:10 #48
163194 DrDarwin
Novio-magenta
pi_170605685
quote:
0s.gif Op maandag 1 mei 2017 12:29 schreef Metro2005 het volgende:

[..]

Rij zelf in een mitsubishi spacestar. Ook een fijne wagen. Schuurt qua formaat tegen de yaris aan maar verbruikt en weegt hetzelfde als een aygo.

edit: Voor die prijs ga je ze niet vinden.

Die zijn nog iets té vers.
  FOK!fotograaf maandag 1 mei 2017 @ 13:25:50 #49
341889 Pizza_Boom
manusje van alles
pi_170606601
quote:
10s.gif Op maandag 1 mei 2017 12:20 schreef Chai het volgende:

[..]

Broer en vriend van +- 1.95 raken het plafond niet. Daarom ziet hij er wsl ook uit als bejaardenwagentje.
Ongeveer even lang dus als ik ben, ik heb bij veel auto's problemen (nou zit ik graag rechtop), ofwel met het plafond, ofwel met de beenruimte. En sommige auto's zijn, zoals ik al zei, dusdanig beroerd dat je er niet knap achterin kan zitten zonder scheef te zitten.
The summer is magic!
Nobody on the road, nobody on the beach.
I feel it in the air, the summer is out of reach.

"Censorship is telling a man he can't have a steak just because a baby can't chew it."
  maandag 1 mei 2017 @ 13:39:26 #50
369251 Geralt
of Rivia
pi_170606956
quote:
0s.gif Op maandag 1 mei 2017 13:25 schreef Pizza_Boom het volgende:
En sommige auto's zijn, zoals ik al zei, dusdanig beroerd dat je er niet knap achterin kan zitten zonder scheef te zitten.
Dat is wel een beetje inherent aan "de kleine auto" natuurlijk. :+
"The only sight worse than a sad dwarf is a very sad dwarf"
"Met dubbel s welteverstaan"
abonnement Unibet Coolblue
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')