abonnement Unibet Coolblue
  Trouwste user 2022 donderdag 27 april 2017 @ 10:42:15 #1
7889 tong80
Spleenheup
pi_170515651
De KNVB was akkoord met Henk ten Cate (62) over het bondscoachschap. Pas toen de trainer van Al-Jazira afhaakte, werd Dick Advocaat (69) kandidaat nummer 1. Dat bevestigt Fred Rutten, die daarmee de officiële lezing van directeur betaald voetbal Jean-Paul Decossaux en technisch directeur Hans van Breukelen onderuit haalt. Zij herkennen zich namelijk niet in de lezing van Ten Cate.



"Ik kan bevestigen dat ik zowel door Hans van Breukelen als door Henk ten Cate ben benaderd voor de rol van assistent-coach van het Nederlands elftal”, zegt Rutten, voormalig trainer van onder meer FC Twente, PSV, Schalke 04 en Feyenoord.

Statement
Ten Cate zei gisteren in TELESPORT dat de baan van bondscoach hem maandagavond was toegezegd. De Amsterdammer heeft ook sms’jes en WhatsApp-berichten van Van Breukelen in zijn bezit die dat bewijzen. Desondanks kwam de KNVB woensdag met een statement zich niet in de ’publiciteit van vanochtend (gisteren, red.) rond de vacature voor de bondscoach te herkennen’. "Maar verder reageren we niet.”

Rutten maakt echter gehakt van die – naar nu blijkt – leugen of grote onwetendheid van de afdeling persvoorlichting van de KNVB. "Met Henk heb ik een prima gesprek gehad en goed over voetbal kunnen praten. Toch heb ik besloten om het aanbod niet aan te nemen, aangezien ik in deze fase van mijn carrière als hoofdcoach werkzaam wil blijven. Bij welke bond of club zal de toekomst uitwijzen.”

Overruled
Enkele uren nadat Rutten dit aan Van Breukelen had aangegeven en Ten Cate zijn nieuwe assistenten-wensenlijstje – nota bene tot tevredenheid van de technisch directeur – had ingeleverd, belde Van Breukelen opnieuw. Hij zou Ten Cate hebben gezegd enkele dagen langer nodig te hebben en nu toch over Advocaat na te denken. Het versterkte het gerucht dat Van Breukelen was overruled door commerciële man Decossaux, waarna Ten Cate besloot van het bondscoachschap af te zien en de weg vrij te maken voor Advocaat.

http://www.telegraaf.nl/t(...)ch_te_worden___.html

Ik denk niet dat ie zal worden ontslagen. Hij is als deeg om te kneden voor de bobo's. Zelf zit ie lekker en blijft op het pluche. :{

:P
Ik noem een Tony van Heemschut,een Loeki Knol,een Brammetje Biesterveld en natuurlijk een Japie Stobbe !
abonnement Unibet Coolblue
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')