abonnement Unibet Coolblue
  dinsdag 25 april 2017 @ 17:39:50 #51
179075 hugecooll
Deelt corrigerende tikken uit
pi_170480648
quote:
17s.gif Op dinsdag 25 april 2017 16:49 schreef Juup© het volgende:
Ik heb geen tas bij, mannen lopen niet met tassen :') op een boodschappentas na maar die heb ik opgevouwen bij waar dus niets in kan zitten.
Ik neem weleens een fietstas mee. Drop ik m'n boodschappen in en dan klik ik 'm weer op m'n fiets :P
pi_170480660
quote:
0s.gif Op dinsdag 25 april 2017 17:35 schreef Sotchi2014 het volgende:
En dan he. Stel dat je bij de kruidvat je tas moet laten zien en er zit een doosje paracetamol van het huismerk in. Of een doosje tampons. Tuurlijk heb je daar de bon niet meer van - wat kunnen ze dan?
Dan heb je heel wat uit te leggen vrees ik. :P

Ik snap dat het krom is maar in zo'n maatschappij leven we nu eenmaal. Als ik van mijn ouders een zak Lays chips heb gekregen en in mijn tas heb gestopt, ga ik niet naar de supermarkt ermee omdat ik weet dat ze kunnen controleren.
pi_170480696
quote:
0s.gif Op dinsdag 25 april 2017 17:39 schreef hugecooll het volgende:

[..]

Ik neem weleens een fietstas mee. Drop ik m'n boodschappen in en dan klik ik 'm weer op m'n fiets :P
Fietstas :|W
  dinsdag 25 april 2017 @ 17:42:14 #54
179075 hugecooll
Deelt corrigerende tikken uit
pi_170480703
quote:
15s.gif Op dinsdag 25 april 2017 16:49 schreef LompeHork het volgende:
Wat hebben ze in mijn tas te zoeken? Zou ik dan denken. Een klant mag dat gewoon weigeren, zo'n winkelverbod slaat echt nergens op.
Ja, mag wel en zij kunnen dat ook niet afdwingen dus bellen ze de pliesie en die mogen dat wel afdwingen. Als je dan blijkt dat je niks hebt gestolen, dan heb je gewoon tijd van jezelf en anderen zitten verspillen omdat principes. Gewoon ff je tas laten checken met je boeventronie (of gewoon je tas niet mee naar binnen nemen)
quote:
17s.gif Op dinsdag 25 april 2017 17:42 schreef Juup© het volgende:

[..]

Fietstas :|W
Ja man, vet handig :0
pi_170480715
quote:
0s.gif Op dinsdag 25 april 2017 17:40 schreef -PesteNoire- het volgende:
Ik snap dat het krom is maar in zo'n maatschappij leven we nu eenmaal.
Reden dus om daar weerstand tegen te bieden en niet braaf zwijgend instemmen met verzoeken, waartoe je op wettelijke gronden niet tot kan worden gedwongen.
pi_170480729
quote:
0s.gif Op dinsdag 25 april 2017 17:42 schreef hugecooll het volgende:

[..]

Ja, mag wel en zij kunnen dat ook niet afdwingen dus bellen ze de pliesie en die mogen dat wel afdwingen. Als je dan blijkt dat je niks hebt gestolen, dan heb je gewoon tijd van jezelf en anderen zitten verspillen omdat principes. Gewoon ff je tas laten checken met je boeventronie
Ja hallo, anders zit ik de hele dag op m'n witte tuinstoel in de voortuin bier te klappen en te FOK!ken, kan ik net zo goed even lekker plaats nemen in zo'n luxezetel in een kamertje achter bij de lokale buurtsuper.
  dinsdag 25 april 2017 @ 17:43:44 #57
421960 Sotchi2014
Is echt een vrouw
pi_170480734
quote:
0s.gif Op dinsdag 25 april 2017 17:40 schreef -PesteNoire- het volgende:

[..]

Dan heb je heel wat uit te leggen vrees ik. :P

Ik snap dat het krom is maar in zo'n maatschappij leven we nu eenmaal. Als ik van mijn ouders een zak Lays chips heb gekregen en in mijn tas heb gestopt, ga ik niet naar de supermarkt ermee omdat ik weet dat ze kunnen controleren.
Maar de banaan die je moeder 's ochtend in je broodtrommel gestopt heeft, ga je er ook niet uithalen als je in de pauze een blikje Red Bull gaan scoren.

SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Op maandag 17 oktober 2016 17:20 schreef Danny het volgende:
Sotchi2014 is echt onmisbaar voor FOK!
pi_170480750
quote:
0s.gif Op dinsdag 25 april 2017 17:42 schreef hugecooll het volgende:
Ja, mag wel en zij kunnen dat ook niet afdwingen dus bellen ze de pliesie en die mogen dat wel afdwingen.
Alleen als er een redelijk vermoeden is.
pi_170480807
quote:
6s.gif Op dinsdag 25 april 2017 17:43 schreef Sotchi2014 het volgende:

[..]

Maar de banaan die je moeder 's ochtend in je broodtrommel gestopt heeft, ga je er ook niet uithalen als je in de pauze een blikje Red Bull gaan scoren.

SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Ik ben 29 en al op mijn 16de gestopt met school. :P

Had overigens 10 halve liter blikken gehaald.
pi_170480844
quote:
0s.gif Op dinsdag 25 april 2017 17:42 schreef vaduz het volgende:

[..]

Reden dus om daar weerstand tegen te bieden en niet braaf zwijgend instemmen met verzoeken, waartoe je op wettelijke gronden niet tot kan worden gedwongen.
Maar wat moet je op zo'n moment doen dan? Kassameisje vraagt of ze in je tas mag kijken en je zegt nee. Precies wat die vent achter me deed dus en hij heeft nu 1 jaar een winkelverbod.

Dan kan je wel de moralist gaan uithangen (geen aanval naar jou) maar dan breng je iedereen inclusief jezelf onnodig in de problemen.
  dinsdag 25 april 2017 @ 17:50:57 #61
179075 hugecooll
Deelt corrigerende tikken uit
pi_170480879
quote:
11s.gif Op dinsdag 25 april 2017 17:43 schreef LompeHork het volgende:

[..]

Ja hallo, anders zit ik de hele dag op m'n witte tuinstoel in de voortuin bier te klappen en te FOK!ken, kan ik net zo goed even lekker plaats nemen in zo'n luxezetel in een kamertje achter bij de lokale buurtsuper.
doe dan
pi_170480882
quote:
0s.gif Op dinsdag 25 april 2017 17:49 schreef -PesteNoire- het volgende:

[..]

Maar wat moet je op zo'n moment doen dan?
Weglopen en nooit meer terugkomen.
pi_170480939
quote:
0s.gif Op dinsdag 25 april 2017 17:51 schreef vaduz het volgende:

[..]

Weglopen en nooit meer terugkomen.
Maar wat als ze het ook bij de AH en Lidl vragen? Je moet toch ergens je eten vandaan halen?
pi_170481013
quote:
Ze hebben alleen geen enkel middel om het af te dwingen.
Dus mag je gewoon vriendelijk weigeren en doorlopen.
Knapen die storneren willen moeten mannen met automatische incasso's zijn
pi_170481051
quote:
0s.gif Op dinsdag 25 april 2017 17:53 schreef -PesteNoire- het volgende:

[..]

Maar wat als ze het ook bij de AH en Lidl vragen? Je moet toch ergens je eten vandaan halen?
Tijd om politiek actief te worden en te lobbyen voor afschaffing van dergelijke verboden bij dergelijke winkels. Een supermarkt is een basisvoorziening. De overheid dient er zorg voor te dragen dat iedere burger toegang heeft tot basisvoerzieningen. Kwestie van een stapeltje winkelverboden verzamelen en bij de gemeente te gaan klagen.
pi_170481283
quote:
0s.gif Op dinsdag 25 april 2017 17:59 schreef vaduz het volgende:

[..]

Tijd om politiek actief te worden en te lobbyen voor afschaffing van dergelijke verboden bij dergelijke winkels. Een supermarkt is een basisvoorziening. De overheid dient er zorg voor te dragen dat iedere burger toegang heeft tot basisvoerzieningen. Kwestie van een stapeltje winkelverboden verzamelen en bij de gemeente te gaan klagen.
Toch kan ik het standpunt van de supermarkt begrijpen. Indien er veel gestolen wordt vind ik het niet meer dan logisch dat ze het recht hebben je tas te controleren. Als je niks te verbergen heb hoeft dat toch geen probleem te zijn?

Vergelijk het eens met kleinere winkel, een tabakszaak bijvoorbeeld. Zodra je het vermoeden hebt dat een klant iets gestolen heeft mep je hem toch ook in elkaar? Waarom zou dat voor superbedrijven als de Jumbo anders zijn?
pi_170481915
quote:
0s.gif Op dinsdag 25 april 2017 18:11 schreef -PesteNoire- het volgende:

[..]

Toch kan ik het standpunt van de supermarkt begrijpen. Indien er veel gestolen wordt vind ik het niet meer dan logisch dat ze het recht hebben je tas te controleren.
Dat zijn 2 zaken die geheel los van elkaar staan. Indien er veel gestolen wordt, heeft de winkel de mogelijkheid om daar binnen de wettelijke kaders oplossingen voor te zoeken, zoals het inzetten van meer beveiligingspersoneel. Indien de winkel dat te duur vind, is dat dus een commercieele afweging.
quote:
Als je niks te verbergen heb hoeft dat toch geen probleem te zijn?
Of je al dan wel iets te verbergen hebt, staat hier geheel los van. De winkel heeft het recht niet. En verder kan ik mijn tas vol steken met gebruikte onderbroeken, hetgeen niet verboden is, maar wel maatschappelijk niet geaccepteerd is.
quote:
Vergelijk het eens met kleinere winkel, een tabakszaak bijvoorbeeld. Zodra je het vermoeden hebt dat een klant iets gestolen heeft mep je hem toch ook in elkaar?
Nee, indien je daar gronden voor hebt.voer je een burgerarrest uit en draag je de verdachte over aan de wethandhaving.
quote:
Waarom zou dat voor superbedrijven als de Jumbo anders zijn?
Is dus niet anders. Wethandhaven doet de overheid via de daarvoor aangewezen organen (o.a. de politie). Indien er een gegrond vermoeden van een strafbaar feit of overtreding is, heeft een ieder een gelijk recht om een wethandhavend orgaan in te schakelen. Zelf voor wethandhavertje spelen, omdat dat goed uitkomt voor je commercieele belangen (en goedkoper is dan passende beveiligingsmaatregelen te treffen) zit er dus niet bij.
pi_170603356
Het is nu standaard beleid bij de Jumbo hier. Elke keer vraagt het kassameisje of ze in mijn tas mag kijken. Kassameisje vertelde dat er afgelopen tijd veel gestolen wordt.
pi_170604349
quote:
0s.gif Op dinsdag 25 april 2017 18:11 schreef -PesteNoire- het volgende:

[..]

Als je niks te verbergen heb hoeft dat toch geen probleem te zijn?

En vanaf dit punt kon ik je helaas niet meer serieus nemen. Zelfs niet met een tas. Iedereen heeft iets te verbergen.
pi_170604385
quote:
15s.gif Op maandag 1 mei 2017 11:53 schreef bagpiper001 het volgende:

[..]

En vanaf dit punt kon ik je helaas niet meer serieus nemen. Zelfs niet met een tas. Iedereen heeft iets te verbergen.
Hmmm als we het alleen over mijn tas hebben heb ik idd niks te verbergen. Ik ga altijd met een lege tas naar de supermarkt.
  maandag 1 mei 2017 @ 12:31:39 #71
34775 Metro2005
Mind explorer
pi_170605332
Ik laat ze wel kijken maar ik heb er ook een schurfthekel aan. Net alsof je een dief bent.
Childhood is over the moment you know you're going to die.
'Snelwegen verbreden om files op te lossen? Dat is zoals de broeksriem losser maken tegen obesitas'
pi_170605348
quote:
0s.gif Op maandag 1 mei 2017 11:55 schreef -PesteNoire- het volgende:

[..]

Hmmm als we het alleen over mijn tas hebben heb ik idd niks te verbergen. Ik ga altijd met een lege tas naar de supermarkt.
Ik ook, naar meerdere winkels, dus op een gegeven moment zit er wat in die tas. En daar hebben ze niks mee van doen.
pi_170626107
Terechte klacht 14.gif

Overigens vind ik het hoofdzakelijk zonde van m'n tijd (ook al is het maar 1 minuutje...of 5 minuten afhankelijk van hoeveel zooi ik bij me draag :P ).

[ Bericht 0% gewijzigd door magnetronkoffie op 03-05-2017 12:07:11 ]
pi_170632054
Nee, zou er begrip voor hebben. Maar misschien is het ook goed als ze na de controle hun excuses aanbieden. Als je iemand verdenkt, controleert, niets vindt, dan mag je ook je excuses aanbieden en misschien ook wel een product gratis meegeven. Dat verzacht het een en ander bij sommige mensen. Of een extra zegel omdat je zo goed hebt meegewerkt.
pi_170632348
quote:
0s.gif Op dinsdag 2 mei 2017 14:26 schreef Tevik het volgende:
Of een extra zegel omdat je zo goed hebt meegewerkt.
Ja zo'n toffe BOB sleutelhanger achtig iets

:')
Knapen die storneren willen moeten mannen met automatische incasso's zijn
abonnement Unibet Coolblue
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')