abonnement Unibet Coolblue
pi_170453363
Ik heb meer dan 8 jaar een relatie gehad met een ontzettend leuke jongen. We zijn allebei eind 20 en ik begon echt toe te zijn aan samen een toekomst opbouwen. Ik merkte, eigenlijk de laatste 2 jaar al, dat dat voor hem echt nog heel moeilijk was. Ik heb lang gewacht met een aantal beslissingen maar merkte het laatste jaar dat we gewoon niet op 1 lijn zaten. Samenwonen ging er echt nog lang niet van komen maar ook andere grote beslissingen, als een lange reis maken samen, kon hij niet nemen.

Uiteindelijk heb ik met pijn in mijn hart de beslissing genomen om ermee te stoppen. Ik wil door en ik wil iemand vinden die ook de volgende stappen samen wil gaan zetten. Ik ben niet boos op hem, we willen gewoon andere dingen in het leven op het moment/de komende paar jaar.

In eerste instantie voelde ik me heel opgelucht en goed. Ik denk nog steeds dat het de goede beslissing is omdat ik echt niet gelukkig was met de situatie en me vaak heel rot voelde. Wel merk ik nu, 2 maanden later, dat ik het ook echt ontzettend verdrietig vind. Het voelt gewoon zo zonde dat het niet gelukt is en soms ben ik bang niet meer iemand te vinden met wie het zo vertrouwd gaat voelen.

Ik vraag me af of er mensen zijn met een vergelijkbare situatie. Ik weet dat het niet raar is om 2 maanden na zo'n beslissing nog af en toe emotioneel te kunnen zijn, we waren immers 8 jaar samen. Maar wanneer kan ik wel echt door en voel ik dat verdriet helemaal niet meer? Daarnaast is het ook gewoon wel fijn dit even op te schrijven zo.
pi_170453393
Goede keus hoor. Vooral als je hem alle tijd gegeven hebt.
pi_170453797
Tja ik denk dat het echt wel lang kan duren
Ik zit niet zelf in die situatie maar 2 goede vrienden wel. En juist omdat de liefde niet perse over is maar ze gewoon niet meer op 1 lijn zitten is het nog steeds lastig voor ze. Vooral als ze elkaar tegen komen
Die zijn toch al wel langer dan een jaar uit elkaar maar er echt overheen nog niet

Ik denk dat het ook allemaal wel wat sneller gaat als je iemand anders tegen komt die wel die dingen wil
Alleen moet je er dan voor waken dat je niet gaat vergelijken
pi_170453937
Een relatie verbreken is gewoon een rouwproces, je verliest eigenlijk iemand waar je heel veel van houdt. Dat kan best even duren. Komt goed, geef het wat tijd! :)
pi_170454367
Heel erg bedankt voor de lieve reacties :)
pi_170454384
quote:
0s.gif Op maandag 24 april 2017 14:34 schreef Catanne het volgende:
Heel erg bedankt voor de lieve reacties :)
Over een paar maanden ben je hem vergeten en kan je alleen maar trots zijn op de dappere keus die je gemaakt hebt.
pi_170454578
Dat heeft echt tijd nodig. Maar je beslissing is zo te horen de juiste geweest. Koester de ervaringen, er lopen genoeg mannen rond die ook goed bij je passen en niet bang zijn voor die volgende stap met jou :)
pi_170454941
quote:
0s.gif Op maandag 24 april 2017 14:08 schreef Allures het volgende:
Tja ik denk dat het echt wel lang kan duren
Ik zit niet zelf in die situatie maar 2 goede vrienden wel. En juist omdat de liefde niet perse over is maar ze gewoon niet meer op 1 lijn zitten is het nog steeds lastig voor ze.
Dat hoeft niet per sé moeilijk te zijn. Mijn ex en ik geven nog altijd heel veel om elkaar en we zijn nog altijd beste maatjes, maar we zijn het afgelopen half jaar een beetje uit elkaar gegroeid, en we hebben er een punt achter gezet om te voorkomen dat het straks met enorm veel drama zou gaan klappen. Dan blijven we liever beste vrienden.

Ik heb nog nooit awkward momenten met mijn exen gehad wat dat betreft.
Hier had uw advertentie kunnen staan! -- On a hot summer night, would you offer your throat to the wolf with the red roses?
pi_170455031
Je maakt een tegenstelling die wat kort door de bocht is, het ene sluit het andere niet uit. Ook met verdriet kun je door met je leven. Sterker nog, ik denk dat het op een bepaalde manier mooi is dat je verdriet hebt want dat betekent dat het echte liefde was gedurende een lange periode. En wat is er mooier dan dat in een mensenleven *;

Langzaamaan ga je verder, niet zozeer eroverheen komen, maar wel je eigen leven vorm geven en dan is dit mooie persoonlijke emotionele bagage.
pi_170463604
quote:
1s.gif Op maandag 24 april 2017 15:03 schreef Harmankardon het volgende:
Je maakt een tegenstelling die wat kort door de bocht is, het ene sluit het andere niet uit. Ook met verdriet kun je door met je leven. Sterker nog, ik denk dat het op een bepaalde manier mooi is dat je verdriet hebt want dat betekent dat het echte liefde was gedurende een lange periode. En wat is er mooier dan dat in een mensenleven *;

Langzaamaan ga je verder, niet zozeer eroverheen komen, maar wel je eigen leven vorm geven en dan is dit mooie persoonlijke emotionele bagage.
Hoezo nie zozeer eroverheen komen. Dat verschilt per persoon. Sommige mensen hebben een maand nodig en anderen komen er nooit overheen.
Fylax is op televisie geweest
pi_170463953
Uiteraard, niet iedereen is het zelfde en niet iedere locatie is het zelfde. Afijn, soms is het makkelijker om gedumpt te worden, dan zelf de knoop door te moeten hakken. De twijfel, het verdriet, het rouwen, het hoort erbij.
pi_170473384
quote:
0s.gif Op maandag 24 april 2017 13:53 schreef Catanne het volgende:
Ik heb meer dan 8 jaar een relatie gehad met een ontzettend leuke jongen. We zijn allebei eind 20 en ik begon echt toe te zijn aan samen een toekomst opbouwen. Ik merkte, eigenlijk de laatste 2 jaar al, dat dat voor hem echt nog heel moeilijk was. Ik heb lang gewacht met een aantal beslissingen maar merkte het laatste jaar dat we gewoon niet op 1 lijn zaten. Samenwonen ging er echt nog lang niet van komen maar ook andere grote beslissingen, als een lange reis maken samen, kon hij niet nemen.

Uiteindelijk heb ik met pijn in mijn hart de beslissing genomen om ermee te stoppen. Ik wil door en ik wil iemand vinden die ook de volgende stappen samen wil gaan zetten. Ik ben niet boos op hem, we willen gewoon andere dingen in het leven op het moment/de komende paar jaar.

In eerste instantie voelde ik me heel opgelucht en goed. Ik denk nog steeds dat het de goede beslissing is omdat ik echt niet gelukkig was met de situatie en me vaak heel rot voelde. Wel merk ik nu, 2 maanden later, dat ik het ook echt ontzettend verdrietig vind. Het voelt gewoon zo zonde dat het niet gelukt is en soms ben ik bang niet meer iemand te vinden met wie het zo vertrouwd gaat voelen.

Ik vraag me af of er mensen zijn met een vergelijkbare situatie. Ik weet dat het niet raar is om 2 maanden na zo'n beslissing nog af en toe emotioneel te kunnen zijn, we waren immers 8 jaar samen. Maar wanneer kan ik wel echt door en voel ik dat verdriet helemaal niet meer? Daarnaast is het ook gewoon wel fijn dit even op te schrijven zo.
Het enige wat nu bij mij op komt, als je al 8 jaar bij elkaar bent, waarom nog geen 2 jaar extra wachten tot hij er wel klaar voor is?

Sorry hoor, maar dat gedram om je eigen plaatje compleet te krijgen :')

Je hebt namelijk nu geen garantie dat er 1-2-3 een man beschikbaar is die wel in dat plaatje past. Je zal mannen tegen komen die leuk zijn maar nooit willen settelen, of eerst 2 jaar voor hun carrière verplicht in het buitenland moeten zitten.
Of ze willen wel zoiets, maar willen stiekem nog achter jouw rug om rond neuken. Of zijn toch saaier dan jij dacht.

En voor je het weet vliegen de jaren voorbij en dan ben je 39. En dan?
[b] Op zondag 14 november 2010 18:11 schreef liesje1979 het volgende:[/b]
Zo is daar Godshand, met zijn sarcastische toon,
Die regelmatig een topic voorziet van spot en hoon.
pi_170473519
quote:
0s.gif Op maandag 24 april 2017 13:53 schreef Catanne het volgende:
Het voelt gewoon zo zonde dat het niet gelukt is en soms ben ik bang niet meer iemand te vinden met wie het zo vertrouwd gaat voelen
is dat 'gevoel' niet gewoon een soort van gewenning ..?

Als je na 8 jaar relatie kennelijk stukloopt op zulke, in gronde verschillende toekomstbeelden en de vraag of je samen kunt gaan wonen vind ik dat eigenlijk vooral opvallend dat het zo ontzettend lang geduurt heeft?

Hoe kan het eigenlijk zijn dat je enerzijds zo lang in een relatie zit (8 jaar vind ik een behoorlijk lange tijd) maar toch kenneljk zulk een verschillend toekomstbeeld hebt...
Of ben jij veranderd in die tijd, en hij niet?
"Whatever you feel like: Life’s not one color, nor are you my only reader" - Ausonius, Epigrammata 25
  dinsdag 25 april 2017 @ 15:09:26 #14
64831 2NutZ
Non-profit paardenstylist.
pi_170477682
quote:
0s.gif Op maandag 24 april 2017 14:35 schreef Maghrebijnse het volgende:

[..]

Over een paar maanden ben je hem vergeten en kan je alleen maar trots zijn op de dappere keus die je gemaakt hebt.
Onzin. Helemaal als ze verder geen ruzie hebben. Kan lang duren als je echt menselijke emoties hebt tenminste.
Sterkte TS.
* Je mag wel een iets normalere toon aanslaan. Realiseer je goed dat dit slechts jouw mening is.
pi_170477701
quote:
0s.gif Op dinsdag 25 april 2017 15:09 schreef 2NutZ het volgende:

[..]

Onzin. Helemaal als ze verder geen ruzie hebben. Kan lang duren als je echt menselijke emoties hebt tenminste.
Sterkte TS.
Onzin. Kan. Maar het kan ook anders en dat is dat ze hem na een paar maanden alweer vergeten is. En al helemaal als er een ander man in haar leven is.
  dinsdag 25 april 2017 @ 15:11:05 #16
64831 2NutZ
Non-profit paardenstylist.
pi_170477710
quote:
0s.gif Op dinsdag 25 april 2017 15:10 schreef Maghrebijnse het volgende:

[..]

Onzin. Kan. Maar het kan ook anders en dat is dat ze hem na een paar maanden alweer vergeten is. En al helemaal als er een ander man in haar leven is.
Lijkt me heel raar na 8 jaar een prima relatie gehad te hebben.
* Je mag wel een iets normalere toon aanslaan. Realiseer je goed dat dit slechts jouw mening is.
pi_170477720
quote:
0s.gif Op dinsdag 25 april 2017 15:11 schreef 2NutZ het volgende:

[..]

Lijkt me heel raar na 8 jaar een prima relatie gehad te hebben.
Niks is onmogelijk. En zo prima was de relatie niet. Anders had hij wel toegegeven aan haar wensen en water bij de wijn gedaan.
  dinsdag 25 april 2017 @ 15:13:53 #18
64831 2NutZ
Non-profit paardenstylist.
pi_170477764
quote:
0s.gif Op dinsdag 25 april 2017 15:11 schreef Maghrebijnse het volgende:

[..]

Niks is onmogelijk. En zo prima was de relatie niet. Anders had hij wel toegegeven aan haar wensen en water bij de wijn gedaan.
Klopt is ook zo. Zoals ik het lees was de relatie wel prima al die tijd maar alleen de laatste tijd niet vanwege andere toekomstwensen.
* Je mag wel een iets normalere toon aanslaan. Realiseer je goed dat dit slechts jouw mening is.
pi_170477796
quote:
0s.gif Op dinsdag 25 april 2017 15:13 schreef 2NutZ het volgende:

[..]

Klopt is ook zo. Zoals ik het lees was de relatie wel prima al die tijd maar alleen de laatste tijd niet vanwege andere toekomstwensen.
Tja, een man die na zo lange tijd nog geen vervolgstappen wil nemen, is ze beter kwijt dan rijk. Heeft ze goed gedaan, hoe moeilijk het ook is. Jammer dat ze er zo lang mee gewacht heeft. Heb in een soortgelijk schuitje gezeten en kan haar heel goed begrijpen.

[ Bericht 0% gewijzigd door #ANONIEM op 25-04-2017 15:15:29 ]
  dinsdag 25 april 2017 @ 15:17:09 #20
64831 2NutZ
Non-profit paardenstylist.
pi_170477839
quote:
0s.gif Op dinsdag 25 april 2017 15:15 schreef Maghrebijnse het volgende:

[..]

Tja, een man die na zo lange tijd nog geen vervolgstappen wil nemen, is ze beter kwijt dan rijk. Heeft ze goed gedaan, hoe moeilijk het ook is. Jammer dat ze er zo lang mee gewacht heeft. Heb in een soortgelijk schuitje gezeten en kan haar heel goed begrijpen.
Ik denk als je echt van iemand houd en verliefd op bent dat het dan niet zo gemakkelijk is zoals jij stelt maar goed... iedereen is ook anders.
En n.a.v. dit topic lijkt zij ook te twijfelen over haar beslissing dus lijkt mijn stelling niet compleet uit de lucht gegrepen.
* Je mag wel een iets normalere toon aanslaan. Realiseer je goed dat dit slechts jouw mening is.
pi_170477873
quote:
0s.gif Op dinsdag 25 april 2017 15:17 schreef 2NutZ het volgende:

[..]

Ik denk als je echt van iemand houd en verliefd op bent dat het dan niet zo gemakkelijk is zoals jij stelt maar goed... iedereen is ook anders.
En n.a.v. dit topic lijkt zij ook te twijfelen over haar beslissing dus lijkt mijn stelling niet compleet uit de lucht gegrepen.
Het is ook niet makkelijk, maar als iedereen voor de makkelijke weg zou kiezen zou het een puinhoop zijn. Soms kies je voor de juiste weg en die kan wat pittig zijn. Ze is gewoon verdrietig. En vast ook twijfelachtig. Dat is een heel normaal gevoel in het begin van een breuk.

TS, je zult zien dat na verloop van tijd de stukjes op hun plek vallen en je er je besluit zal accepteren.

Been there, done that. ;)

[ Bericht 1% gewijzigd door #ANONIEM op 25-04-2017 15:19:33 ]
  dinsdag 25 april 2017 @ 15:26:41 #22
64831 2NutZ
Non-profit paardenstylist.
pi_170478020
quote:
0s.gif Op dinsdag 25 april 2017 15:18 schreef Maghrebijnse het volgende:

[..]

Het is ook niet makkelijk, maar als iedereen voor de makkelijke weg zou kiezen zou het een puinhoop zijn. Soms kies je voor de juiste weg en die kan wat pittig zijn. Ze is gewoon verdrietig. En vast ook twijfelachtig. Dat is een heel normaal gevoel in het begin van een breuk.

TS, je zult zien dat na verloop van tijd de stukjes op hun plek vallen en je er je besluit zal accepteren.

Been there, done that. ;)
Maar na 8 jaar samen te zijn en dan binnen 2 maanden alweer vergeten zijn EN een andere man hebben?
* Je mag wel een iets normalere toon aanslaan. Realiseer je goed dat dit slechts jouw mening is.
pi_170478059
quote:
0s.gif Op dinsdag 25 april 2017 15:26 schreef 2NutZ het volgende:

[..]

Maar na 8 jaar samen te zijn en dan binnen 2 maanden alweer vergeten zijn EN een andere man hebben?
Neee, dat verwacht ik ook niet. Maar, hopelijk wel over een jaar of (twee/drie).
  dinsdag 25 april 2017 @ 15:30:09 #24
64831 2NutZ
Non-profit paardenstylist.
pi_170478080
quote:
0s.gif Op dinsdag 25 april 2017 15:29 schreef Maghrebijnse het volgende:

[..]

Neee, dat verwacht ik ook niet. Maar, hopelijk wel over een jaar of (twee/drie).
Een jaar (of 2, 3) is idd al een stuk aannemelijker dan ' je bent er zo met 2 maanden al wel overheen'.
* Je mag wel een iets normalere toon aanslaan. Realiseer je goed dat dit slechts jouw mening is.
pi_170478103
quote:
0s.gif Op dinsdag 25 april 2017 15:30 schreef 2NutZ het volgende:

[..]

Een jaar (of 2, 3) is idd al een stuk aannemelijker dan ' je bent er zo met 2 maanden al wel overheen'.
Misschien is ze er over een half jaar overheen? Dat weten we natuurlijk niet.

[ Bericht 14% gewijzigd door #ANONIEM op 25-04-2017 15:38:25 ]
  dinsdag 25 april 2017 @ 15:32:35 #26
64831 2NutZ
Non-profit paardenstylist.
pi_170478133
quote:
0s.gif Op dinsdag 25 april 2017 15:31 schreef Maghrebijnse het volgende:

[..]

Misschien is ze er over een half jaar overheen? Dat weten we natuurlijk niet.

[..]

Ja, zou kunnen.
Sick.
* Je mag wel een iets normalere toon aanslaan. Realiseer je goed dat dit slechts jouw mening is.
pi_170478187
quote:
0s.gif Op dinsdag 25 april 2017 15:32 schreef 2NutZ het volgende:

[..]

Ja, zou kunnen.
Sick.
Het kan erger dus met verdriet. Dat bedoel ik te zeggen. Het komt allemaal goed. Ja, je moet misschien even door een hel, maar dat is het leven. :)
  dinsdag 25 april 2017 @ 15:37:03 #28
229532 Twiitch
Speelt met zichzelf
pi_170478232
Maar je hebt het in die 8 jaar nooit echt over toekomstplannen gehad of wat? En hoe kan 'samenwonen' in hemelsnaam nog ver weg liggen wanneer je allebei eind twintig bent en al bijna 10 jaar bij elkaar bent?
pi_170478602
quote:
0s.gif Op dinsdag 25 april 2017 11:45 schreef RM-rf het volgende:

[..]

is dat 'gevoel' niet gewoon een soort van gewenning ..?

Als je na 8 jaar relatie kennelijk stukloopt op zulke, in gronde verschillende toekomstbeelden en de vraag of je samen kunt gaan wonen vind ik dat eigenlijk vooral opvallend dat het zo ontzettend lang geduurt heeft?

Hoe kan het eigenlijk zijn dat je enerzijds zo lang in een relatie zit (8 jaar vind ik een behoorlijk lange tijd) maar toch kenneljk zulk een verschillend toekomstbeeld hebt...
Of ben jij veranderd in die tijd, en hij niet?
Ik denk inderdaad dat er gewoon veel veranderd is. We kwamen samen in het begin van onze studententijd, dan spelen al dit soort zaken nog niet echt. Ik voelde vrij lang die behoefte aan samenwonen etc. ook niet, en toen ik die behoefte wel kreeg en hij niet heb ik ook heel lang 'gewacht'. En dan ging het niet eens alleen of perse om samenwonen, maar gewoon verder kijken met elkaar, samen grotere toekomst plannen maken. Zoals ik schreef vond hij het ook moeilijk om samen een lang reis te plannen.
  dinsdag 25 april 2017 @ 15:53:25 #30
64831 2NutZ
Non-profit paardenstylist.
pi_170478727
quote:
0s.gif Op dinsdag 25 april 2017 15:35 schreef Maghrebijnse het volgende:

[..]

Het kan erger dus met verdriet. Dat bedoel ik te zeggen. Het komt allemaal goed. Ja, je moet misschien even door een hel, maar dat is het leven. :)
Tijd heelt veel wonden, idd.
* Je mag wel een iets normalere toon aanslaan. Realiseer je goed dat dit slechts jouw mening is.
pi_170478763
quote:
0s.gif Op dinsdag 25 april 2017 15:53 schreef 2NutZ het volgende:

[..]

Tijd heelt veel wonden, idd.
Ja, na 7 maanden was ik GENEZEN! :D Als ik het kan, kan Catanne het ook.
pi_170478953
quote:
4s.gif Op dinsdag 25 april 2017 11:38 schreef Godshand het volgende:

[..]

Het enige wat nu bij mij op komt, als je al 8 jaar bij elkaar bent, waarom nog geen 2 jaar extra wachten tot hij er wel klaar voor is?

Sorry hoor, maar dat gedram om je eigen plaatje compleet te krijgen :')

Je hebt namelijk nu geen garantie dat er 1-2-3 een man beschikbaar is die wel in dat plaatje past. Je zal mannen tegen komen die leuk zijn maar nooit willen settelen, of eerst 2 jaar voor hun carrière verplicht in het buitenland moeten zitten.
Of ze willen wel zoiets, maar willen stiekem nog achter jouw rug om rond neuken. Of zijn toch saaier dan jij dacht.

En voor je het weet vliegen de jaren voorbij en dan ben je 39. En dan?
Je schrijft dat ik misschien iemand zal tegen komen die nooit zal willen settelen, de afgelopen 2 jaar heb ik het idee gekregen dat dat bij hem misschien wel het geval is. Ik realiseer me heel goed dat ik echt niet binnen een half jaar met de 'perfecte' man samenwoon nu (en dat is ook echt niet m'n doel komende periode). Ik weet alleen inmiddels wel dat ik samenwonen, hoe suf sommige mensen het ook vinden, uiteindelijk wel wil.
pi_170479077
quote:
0s.gif Op dinsdag 25 april 2017 15:54 schreef Maghrebijnse het volgende:

[..]

Ja, na 7 maanden was ik GENEZEN! :D Als ik het kan, kan Catanne het ook.
Dank je, nog 5 maanden uitzitten dus ;)
pi_170479112
quote:
0s.gif Op dinsdag 25 april 2017 15:09 schreef 2NutZ het volgende:

[..]

Onzin. Helemaal als ze verder geen ruzie hebben. Kan lang duren als je echt menselijke emoties hebt tenminste.
Sterkte TS.
Dank je :)
pi_170479116
quote:
15s.gif Op dinsdag 25 april 2017 16:05 schreef Catanne het volgende:

[..]

Dank je, nog 5 maanden uitzitten dus ;)
Mijn relatie was korter, maar wel heeeeeel intensief. Misschien ben je er sneller overheen, of juist minder snel. Maar, het komt goed. Je hebt een goed besluit gemaakt.

[ Bericht 0% gewijzigd door #ANONIEM op 25-04-2017 16:07:15 ]
  dinsdag 25 april 2017 @ 16:07:07 #36
64831 2NutZ
Non-profit paardenstylist.
pi_170479123
quote:
0s.gif Op dinsdag 25 april 2017 15:54 schreef Maghrebijnse het volgende:

[..]

Ja, na 7 maanden was ik GENEZEN! :D Als ik het kan, kan Catanne het ook.
Hoop het voor haar. Er is in elk geval een tijd dat al die pijn weer weg is. Dat zeker.
* Je mag wel een iets normalere toon aanslaan. Realiseer je goed dat dit slechts jouw mening is.
pi_170479191
quote:
0s.gif Op dinsdag 25 april 2017 16:07 schreef 2NutZ het volgende:

[..]

Hoop het voor haar. Er is in elk geval een tijd dat al die pijn weer weg is. Dat zeker.
Yup. No drama policy nu bij mij. >:)
  dinsdag 25 april 2017 @ 16:13:39 #38
64831 2NutZ
Non-profit paardenstylist.
pi_170479273
quote:
0s.gif Op dinsdag 25 april 2017 16:09 schreef Maghrebijnse het volgende:

[..]

Yup. No drama policy nu bij mij. >:)
Ik hoor je wel weer over je nieuwe verloofde.
* Je mag wel een iets normalere toon aanslaan. Realiseer je goed dat dit slechts jouw mening is.
pi_170479297
quote:
10s.gif Op dinsdag 25 april 2017 16:13 schreef 2NutZ het volgende:

[..]

Ik hoor je wel weer over je nieuwe verloofde.
Verloofde? Je bedoelt mijn nieuwe contact.
pi_170479323
Trouwens, ook mannen willen settelen. Blijkbaar was hij gewoon niet zeker van jou. Goed gedaan dus TS! Weg ermee en laat dat een les zijn voor de volgende keer, namelijk al veel sneller concrete plannen maken en vragen naar zijn plaatje en waar jij staat daarin.
pi_170489691
quote:
4s.gif Op dinsdag 25 april 2017 11:38 schreef Godshand het volgende:

[..]

Het enige wat nu bij mij op komt, als je al 8 jaar bij elkaar bent, waarom nog geen 2 jaar extra wachten tot hij er wel klaar voor is?

Lijkt me sterk dat als je na 8 jaar nog niet eens toe bent aan een reis je wel twee jaar later toe bent aan samenwonen.
pi_170489862
quote:
1s.gif Op dinsdag 25 april 2017 23:16 schreef spiritusbus het volgende:

[..]

Lijkt me sterk dat als je na 8 jaar nog niet eens toe bent aan een reis je wel twee jaar later toe bent aan samenwonen.
Tsja. Alles kan...

Maar inderdaad. ik heb wel eens gehoord van een stel in mijn omgeving die uit elkaar ging om die reden. Tot haar verbazing was hij een jaar later opeens papa en samenwonend. Kan ook zijn dat zoiets dan betekent dat hij alleen goed in de papa rol kon zijn met zijn nieuwe vriendin...
[b] Op zondag 14 november 2010 18:11 schreef liesje1979 het volgende:[/b]
Zo is daar Godshand, met zijn sarcastische toon,
Die regelmatig een topic voorziet van spot en hoon.
pi_170489976
quote:
4s.gif Op dinsdag 25 april 2017 11:38 schreef Godshand het volgende:

[..]

Het enige wat nu bij mij op komt, als je al 8 jaar bij elkaar bent, waarom nog geen 2 jaar extra wachten tot hij er wel klaar voor is?

Sorry hoor, maar dat gedram om je eigen plaatje compleet te krijgen :')

Je hebt namelijk nu geen garantie dat er 1-2-3 een man beschikbaar is die wel in dat plaatje past. Je zal mannen tegen komen die leuk zijn maar nooit willen settelen, of eerst 2 jaar voor hun carrière verplicht in het buitenland moeten zitten.
Of ze willen wel zoiets, maar willen stiekem nog achter jouw rug om rond neuken. Of zijn toch saaier dan jij dacht.

En voor je het weet vliegen de jaren voorbij en dan ben je 39. En dan?
Uit ijdele hoop maar krampachtig vasthouden aan een uitzichtloze relatie? En dan over twee jaren nog steeds in hetzelfde schuitje zitten met dezelfde sentimenten? Dat lijkt me foolish, en bovendien een recept voor groeiende frustratie en irritatie in de relatie.

Gewoon door de zure appel heen bijten en verder gaan met het leven. Kost tijd om jezelf opnieuw op te laden maar het is de moeite waard.
pi_170490979
Vervelende situatie TS.
  woensdag 26 april 2017 @ 00:39:55 #45
204320 Montelly
-|||-------|||-
pi_170491138
quote:
0s.gif Op dinsdag 25 april 2017 15:18 schreef Maghrebijnse het volgende:

[..]

Het is ook niet makkelijk, maar als iedereen voor de makkelijke weg zou kiezen zou het een puinhoop zijn. Soms kies je voor de juiste weg en die kan wat pittig zijn. Ze is gewoon verdrietig. En vast ook twijfelachtig. Dat is een heel normaal gevoel in het begin van een breuk.

TS, je zult zien dat na verloop van tijd de stukjes op hun plek vallen en je er je besluit zal accepteren.

Been there, done that. ;)
Been there, done that? Owja..?

Hoeveel "meerjarige" relaties heb jij al versleten dan?
Vergeet niet te liken en te abonneren op mijn vlog:
https://youtu.be/oavMtUWDBTM?t=25s
  Moderator woensdag 26 april 2017 @ 01:11:03 #46
90910 crew  Drizzt_DoUrden
Rawr
pi_170491422
Vrouwen die alles af laten hangen van het moment :') "ik wil NU gelukkig zijn, ik wil NU passie voelen, ik wil NU samenwonen! Ik wil NU een kind!" :')
Dingen doen met dingen, da's machtig mooi
Twitch: https://www.twitch.tv/drizzt_dourden
  Moderator woensdag 26 april 2017 @ 01:13:17 #47
90910 crew  Drizzt_DoUrden
Rawr
pi_170491437
quote:
0s.gif Op dinsdag 25 april 2017 15:11 schreef Maghrebijnse het volgende:

[..]

Niks is onmogelijk. En zo prima was de relatie niet. Anders had hij wel toegegeven aan haar wensen en water bij de wijn gedaan.
Als iemand faliekant tegen iets is zal hij/zij echt geen water bij de wijn doen.
Dingen doen met dingen, da's machtig mooi
Twitch: https://www.twitch.tv/drizzt_dourden
pi_170493704
quote:
0s.gif Op woensdag 26 april 2017 01:11 schreef Drizzt_DoUrden het volgende:
Vrouwen die alles af laten hangen van het moment :') "ik wil NU gelukkig zijn, ik wil NU passie voelen, ik wil NU samenwonen! Ik wil NU een kind!" :')
Wow, dat is hier absoluut niet het geval. Het gaat om een relatie van meer dan 8 jaar, waarin dit al zeker 2 jaar speelt. Het lijkt me heel ongezond als ik dat wat ik nodig heb en waar ik behoefte aan heb nog jarenlang/misschien voor altijd op de tweede plek zou zetten.

Hij heeft die behoefte niet en hij heeft het volste recht dat te voelen, maar helaas ga je dan op een gegeven moment niet meer samen verder.
pi_170493769
quote:
1s.gif Op dinsdag 25 april 2017 23:27 schreef Stabiel het volgende:

[..]

Uit ijdele hoop maar krampachtig vasthouden aan een uitzichtloze relatie? En dan over twee jaren nog steeds in hetzelfde schuitje zitten met dezelfde sentimenten? Dat lijkt me foolish, en bovendien een recept voor groeiende frustratie en irritatie in de relatie.

Gewoon door de zure appel heen bijten en verder gaan met het leven. Kost tijd om jezelf opnieuw op te laden maar het is de moeite waard.
Dank je :)
pi_170493788
quote:
1s.gif Op woensdag 26 april 2017 00:39 schreef Montelly het volgende:

[..]

Been there, done that? Owja..?

Hoeveel "meerjarige" relaties heb jij al versleten dan?
Is haram tog?
pi_170494977
quote:
15s.gif Op dinsdag 25 april 2017 16:00 schreef Catanne het volgende:

[..]

Je schrijft dat ik misschien iemand zal tegen komen die nooit zal willen settelen, de afgelopen 2 jaar heb ik het idee gekregen dat dat bij hem misschien wel het geval is. Ik realiseer me heel goed dat ik echt niet binnen een half jaar met de 'perfecte' man samenwoon nu (en dat is ook echt niet m'n doel komende periode). Ik weet alleen inmiddels wel dat ik samenwonen, hoe suf sommige mensen het ook vinden, uiteindelijk wel wil.
Vind dat helemaal niet suf en dat je nu juist een goede beslissing genomen hebt.
Ik weet niet of je ook een kinderwens hebt, maar dat zou ook een reden zijn om niet nog tot je 35ste te blijven hangen bij een man die niks wil.
pi_170502272
quote:
1s.gif Op woensdag 26 april 2017 00:39 schreef Montelly het volgende:

[..]

Been there, done that? Owja..?

Hoeveel "meerjarige" relaties heb jij al versleten dan?
Het kon ook niet anders dan dat jij zou reageren. Eentje. Een serieuze, maar dat wist je al.
pi_170502288
quote:
0s.gif Op dinsdag 25 april 2017 23:23 schreef Godshand het volgende:

[..]

Tsja. Alles kan...

Maar inderdaad. ik heb wel eens gehoord van een stel in mijn omgeving die uit elkaar ging om die reden. Tot haar verbazing was hij een jaar later opeens papa en samenwonend. Kan ook zijn dat zoiets dan betekent dat hij alleen goed in de papa rol kon zijn met zijn nieuwe vriendin...
Hear hear!! Komt zo vaak voor en is zo zuur mee te maken als vrouw. Bevestigt alleen wel weer je besluit en het feit dat je er goed aan gedaan hebt er een einde aan te maken.

[ Bericht 0% gewijzigd door #ANONIEM op 26-04-2017 16:34:49 ]
pi_170502636
quote:
10s.gif Op woensdag 26 april 2017 10:05 schreef Faeroer het volgende:

[..]

Is haram tog?
Nee hoor. Afhankelijk van de manier waarop. Een relatie waarbij je elkaar ziet in het bijzijn van een mahram is niet haram en wordt zelfs aangeraden om zo de man beter te leren kennen. :)
pi_170505432
quote:
0s.gif Op woensdag 26 april 2017 16:49 schreef Maghrebijnse het volgende:

[..]

Nee hoor. Afhankelijk van de manier waarop. Een relatie waarbij je elkaar ziet in het bijzijn van een mahram is niet haram en wordt zelfs aangeraden om zo de man beter te leren kennen. :)
In het bijzijn van een WAT :?
I've got 99 problems, but a bitch ain't one.
pi_170505527
quote:
5s.gif Op woensdag 26 april 2017 19:24 schreef Puntenjager het volgende:

[..]

In het bijzijn van een WAT :?
Vader, broers of ooms.
pi_170505547
quote:
1s.gif Op woensdag 26 april 2017 10:01 schreef Catanne het volgende:

Het lijkt me heel ongezond als ik dat wat ik nodig heb en waar ik behoefte aan heb nog jarenlang/misschien voor altijd op de tweede plek zou zetten.

Je komt met de tijd wel iemand tegen TS, maar ik zou wel goed van deze gelegenheid gebruik maken om te reflecteren en over jezelf te leren zodat je kunt groeien.

Vraag je bijvoorbeeld eens af waarom het zo belangrijk voor je is om samen te wonen en samen op wereldreis te gaan, dat je die behoefte hebt is volkomen logisch, maar als je aangeeft dat je het ook nodig hebt kun je wat graafwerk doen en zelfinzicht vergaren. Wat is het gevoel dat je zoekt waarvan je denkt dat "samen" het je kan brengen, is het een gevoeld van veiligheid, vertrouwdheid, heb je een idee dat het misschien een leegte opvult?

Ik ben trouwens wel benieuwd of je het puur hebt uitgemaakt omdat jullie wensen en behoeften niet aansloten en het gewoon tijd werd om van wegen te scheiden of dat je met het uitmaken wellicht een mogelijkheid zag om hem zijn keuzes te laten heroverwegen en misschien toch te besluiten om met je op reis te gaan en samen te gaan wonen.

Wat zou je zeggen als hij je nu een berichtje stuurt en zichzelf toch klaar voelt om met je te gaan samenwonen?

[ Bericht 1% gewijzigd door SFProphecy op 26-04-2017 19:51:53 ]
pi_170505621
quote:
1s.gif Op woensdag 26 april 2017 19:29 schreef Maghrebijnse het volgende:

[..]

Vader, broers of ooms.
Klinkt incestueus :D Maar ik begrijp wat je bedoelt.
I've got 99 problems, but a bitch ain't one.
pi_170505758
quote:
1s.gif Op woensdag 26 april 2017 19:32 schreef Puntenjager het volgende:

[..]

Klinkt incestueus :D Maar ik begrijp wat je bedoelt.
Ach, dat volk doet al massaal aan incest, dus zo gek is dat niet.
pi_170505775
quote:
1s.gif Op woensdag 26 april 2017 19:38 schreef spiritusbus het volgende:

[..]

Ach, dat volk doet al massaal aan incest, dus zo gek is dat niet.
_O- _O-
pi_170505780
quote:
1s.gif Op woensdag 26 april 2017 19:32 schreef Puntenjager het volgende:

[..]

Klinkt incestueus :D Maar ik begrijp wat je bedoelt.
Niet mee trouwen, maar dat die meegaan bij een date.
pi_170506875
quote:
0s.gif Op woensdag 26 april 2017 19:39 schreef Maghrebijnse het volgende:

[..]

Niet mee trouwen, maar dat die meegaan bij een date.
Zonder hoofddoekje en chaperones zou ik je wel daten, maar een beetje crazy ben je wel :P
I've got 99 problems, but a bitch ain't one.
pi_170507114
quote:
0s.gif Op woensdag 26 april 2017 19:29 schreef SFProphecy het volgende:

[..]

Je komt met de tijd wel iemand tegen TS, maar ik zou wel goed van deze gelegenheid gebruik maken om te reflecteren en over jezelf te leren zodat je kunt groeien.

Vraag je bijvoorbeeld eens af waarom het zo belangrijk voor je is om samen te wonen en samen op wereldreis te gaan, dat je die behoefte hebt is volkomen logisch, maar als je aangeeft dat je het ook nodig hebt kun je wat graafwerk doen en zelfinzicht vergaren. Wat is het gevoel dat je zoekt waarvan je denkt dat "samen" het je kan brengen, is het een gevoeld van veiligheid, vertrouwdheid, heb je een idee dat het misschien een leegte opvult?

Ik ben trouwens wel benieuwd of je het puur hebt uitgemaakt omdat jullie wensen en behoeften niet aansloten en het gewoon tijd werd om van wegen te scheiden of dat je met het uitmaken wellicht een mogelijkheid zag om hem zijn keuzes te laten heroverwegen en misschien toch te besluiten om met je op reis te gaan en samen te gaan wonen.

Wat zou je zeggen als hij je nu een berichtje stuurt en zichzelf toch klaar voelt om met je te gaan samenwonen?
'Nodig' is misschien inderdaad niet helemaal het juiste woord. Ik kan nu ook oke en gelukkig zijn zonder relatie namelijk. Maar in die relatie en op dat moment begon ik het wel nodig te hebben een gevoel te hebben echt samen volgende stappen te zetten, samen lange termijn plannen te maken en dat aan te willen gaan. Moeilijk om juist onder woorden te brengen merk ik. En daarnaast had ik al heel lang de behoefte lekker samen wakker te worden, na je werk thuis te komen en samen te koken en eten, gewoon dat soort simpele dingen iedere dag met elkaar delen. Het leven van goede feestjes en eigen vrienden naast je partner niet perse loslaten maar toch ook wel een beetje die, misschien burgerlijkheid?

Wat je tweede vraag betreft, nee het was geen truukje om hem toch zo ver te krijgen ;) We hebben hier uiteraard over gepraat. Hij ziet dit plaatje de komende jaren gewoon echt niet voor zich.
pi_170507120
quote:
10s.gif Op woensdag 26 april 2017 20:24 schreef Puntenjager het volgende:

[..]

Zonder hoofddoekje en chaperones zou ik je wel daten, maar een beetje crazy ben je wel :P
Nee dankjewel. Ik date geen niet-moslims.
pi_170507247
quote:
0s.gif Op woensdag 26 april 2017 20:32 schreef Maghrebijnse het volgende:

[..]

Nee dankjewel. Ik date geen niet-moslims.
Voel je niks van tijdens het nuecken :{w
I've got 99 problems, but a bitch ain't one.
pi_170507250
quote:
10s.gif Op woensdag 26 april 2017 20:24 schreef Puntenjager het volgende:

[..]

Zonder hoofddoekje en chaperones zou ik je wel daten, maar een beetje crazy ben je wel :P
hijab is wel nice hoor, kan je elke dag cadeautje uitpakken snap je
  woensdag 26 april 2017 @ 21:04:10 #67
446591 Norma_Jeane
Some like it hot!
pi_170507972
quote:
1s.gif Op woensdag 26 april 2017 10:01 schreef Catanne het volgende:

[..]

Wow, dat is hier absoluut niet het geval. Het gaat om een relatie van meer dan 8 jaar, waarin dit al zeker 2 jaar speelt. Het lijkt me heel ongezond als ik dat wat ik nodig heb en waar ik behoefte aan heb nog jarenlang/misschien voor altijd op de tweede plek zou zetten.

Hij heeft die behoefte niet en hij heeft het volste recht dat te voelen, maar helaas ga je dan op een gegeven moment niet meer samen verder.
Dus je bent inderdaad een vrouw? Wellicht je profiel dan even aanpassen?
Ik had de mogelijkheid voor rammelende eierstokken al terzijde geschoven. :{
It's great to be a blonde. With low expectations it's very easy to surprise people.
If someone shows you who they are, believe them the first time.
The best part of being blonde is forgivable momentary lapses of common sense.
pi_170508035
quote:
10s.gif Op woensdag 26 april 2017 20:37 schreef Faeroer het volgende:

[..]

hijab is wel nice hoor, kan je elke dag cadeautje uitpakken snap je
Dat is alleen maar nice als ze er onder helemaal naakt is :Y)
I've got 99 problems, but a bitch ain't one.
pi_170508320
quote:
0s.gif Op woensdag 26 april 2017 21:04 schreef Norma_Jeane het volgende:

[..]

Dus je bent inderdaad een vrouw? Wellicht je profiel dan even aanpassen?
Ik had de mogelijkheid voor rammelende eierstokken al terzijde geschoven. :{
Aangepast :) en nog geen rammelende eierstokken hier ;)
pi_170508458
quote:
15s.gif Op woensdag 26 april 2017 21:14 schreef Catanne het volgende:

[..]

Aangepast :) en nog geen rammelende eierstokken hier ;)
Alleen nesteldrang :')

Voorlopig kan ze het nestelen uitstellen.
[b] Op zondag 14 november 2010 18:11 schreef liesje1979 het volgende:[/b]
Zo is daar Godshand, met zijn sarcastische toon,
Die regelmatig een topic voorziet van spot en hoon.
pi_170510254
quote:
3s.gif Op woensdag 26 april 2017 21:17 schreef Godshand het volgende:

[..]

Alleen nesteldrang :')

Voorlopig kan ze het nestelen uitstellen.
Misschien dat wel ja :P
pi_170515268
Ik denk dat je een goede keus hebt gemaakt en het is ook veel respectvoller naar je exvriend toe ipv blijven hangen in een situatie waar jij niet blij van wordt. Veel mensen modderen toch jaren aan en dat is zonde vd tijd. Nu kunnen jullie allebei verder
pi_170515404
Werk vooral aan je zelfontplooiing nu ! Tijd voor jezelf, wie jij bent, en wat je wilt doen. Maak die reis anders in je eentje ? Effe orde op zaken stellen ? Daarnaast kun je natuurlijk rondkijken voor een serieuze relatie, of via Tinder rondsnuffelen (😉) en leuke uitjes beleven !
  donderdag 27 april 2017 @ 13:06:28 #74
215658 Trashcanman
I talk to planets baby!
pi_170519248
quote:
0s.gif Op maandag 24 april 2017 14:35 schreef Maghrebijnse het volgende:

[..]

Over een paar maanden ben je hem vergeten en kan je alleen maar trots zijn op de dappere keus die je gemaakt hebt.
Vergeten ja? :D
pi_170520330
quote:
1s.gif Op donderdag 27 april 2017 13:06 schreef Trashcanman het volgende:

[..]

Vergeten ja? :D
Laat die troll, haar enige ervaring met mannen betreffen familiefeestjes.
  donderdag 27 april 2017 @ 14:00:39 #76
450228 LeesFoknl
Was sich liebt das neckt sich!
pi_170520643
quote:
4s.gif Op dinsdag 25 april 2017 11:38 schreef Godshand het volgende:

[..]

Het enige wat nu bij mij op komt, als je al 8 jaar bij elkaar bent, waarom nog geen 2 jaar extra wachten tot hij er wel klaar voor is?

Sorry hoor, maar dat gedram om je eigen plaatje compleet te krijgen :')

Je hebt namelijk nu geen garantie dat er 1-2-3 een man beschikbaar is die wel in dat plaatje past. Je zal mannen tegen komen die leuk zijn maar nooit willen settelen, of eerst 2 jaar voor hun carrière verplicht in het buitenland moeten zitten.
Of ze willen wel zoiets, maar willen stiekem nog achter jouw rug om rond neuken. Of zijn toch saaier dan jij dacht.

En voor je het weet vliegen de jaren voorbij en dan ben je 39. En dan?
Een klein wonder is geschiedt. Ik ben het eens met Godshand. Als er zoveel goede dingen zijn in jullie relatie ga je dan kappen omdat ie wat "achter loopt" bij jou. Een van beiden in een relatie is altijd de voortouw-nemer en de ander meer degene die volgt.
Maar ja, als dat zo belangrijk voor jou is ........ betwijfel ik eerlijk gezegd of je wel echt van hem (of jullie van mekaar) hebben gehouden.

:? :? :?
Mijn bijdrage aan dit forum is ter lering en ter vermaak.
Laat je niet gek maken, en maak vooral jezelf niet gek
Count your blessings . LeesFoknl a.k.a.vrouwen(f)luisteraar!
Wat gij wilt dat U geschiedt, doet dat ook een ander!
pi_170525401
quote:
1s.gif Op donderdag 27 april 2017 13:43 schreef spiritusbus het volgende:

[..]

Laat die troll, haar enige ervaring met mannen betreffen familiefeestjes.
Ken je me? Nee.
  Moderator donderdag 27 april 2017 @ 20:45:43 #78
441859 crew  Lenny77
pi_170528693
quote:
0s.gif Op donderdag 27 april 2017 14:00 schreef LeesFoknl het volgende:

[..]

Een klein wonder is geschiedt. Ik ben het eens met Godshand. Als er zoveel goede dingen zijn in jullie relatie ga je dan kappen omdat ie wat "achter loopt" bij jou. Een van beiden in een relatie is altijd de voortouw-nemer en de ander meer degene die volgt.
Maar ja, als dat zo belangrijk voor jou is ........ betwijfel ik eerlijk gezegd of je wel echt van hem (of jullie van mekaar) hebben gehouden.

:? :? :?
Jij moet toch ook altijd een vreselijk antwoord geven en vrouwen de grond indrukken hé. Het is weer haar schuld natuurlijk en ze zal wel niet van hem houden. Als het al klopt dat je 70 bent, dan heb je belachelijk weinig geleerd in dit leven..
Ik denk in TS haar geval dat je na 8 jaar toch wel kan hopen of verwachten om samen de volgende stappen te gaan maken. Als hij dit na zo een lange tijd nog altijd niet wil dan zal hij het waarschijnlijk nooit willen en is zij misschien niet de juiste voor hem.
Het is niet dat ze hem om kinderen zit te vragen hé. Die jongen wil niet eens mee op een lange reis met haar. En dit na 8 jaar..
Dan zit het er gewoon niet in.
Horum omnium fortissimi sunt Belgae
pi_170529560
quote:
0s.gif Op donderdag 27 april 2017 18:42 schreef Maghrebijnse het volgende:

[..]

Ken je me? Nee.
Je bent uit religieuze overwegingen tegen een relatie zonder huwelijk, maar je praat er wel over alsof je weet hoe je het uitgaan van een jarenlange relatie moet verwerken.

Je loopt dus maar wat onzin te blaten en dat blijkt ook wel uit je opmerking dat ts haar inmiddels ex-vriend over een paar maanden vergeten zal zijn. Blijf gewoon in ONZ.
pi_170532337
quote:
1s.gif Op donderdag 27 april 2017 21:15 schreef spiritusbus het volgende:

[..]

Je bent uit religieuze overwegingen tegen een relatie zonder huwelijk, maar je praat er wel over alsof je weet hoe je het uitgaan van een jarenlange relatie moet verwerken.

Je loopt dus maar wat onzin te blaten en dat blijkt ook wel uit je opmerking dat ts haar inmiddels ex-vriend over een paar maanden vergeten zal zijn. Blijf gewoon in ONZ.
Dat ik tegen een relatie ben neemt niet weg dat ik niet advies kan geven of zelf nooit een soortgelijke ervaring meegemaakt heb? Ik denk dat ik, gezien mijn soortgelijke ervaring met mijn ex haar van een beter advies kan voorzien dan jij.

[ Bericht 0% gewijzigd door #ANONIEM op 27-04-2017 22:32:20 ]
pi_170533281
quote:
0s.gif Op donderdag 27 april 2017 22:31 schreef Maghrebijnse het volgende:

[..]

Dat ik tegen een relatie ben neemt niet weg dat ik niet advies kan geven of zelf nooit een soortgelijke ervaring meegemaakt heb? Ik denk dat ik, gezien mijn soortgelijke ervaring met mijn ex haar van een beter advies kan voorzien dan jij.
Ja vast, zal ongetwijfeld een jarenlange intieme relatie zijn geweest :')
pi_170533977
quote:
1s.gif Op donderdag 27 april 2017 22:55 schreef spiritusbus het volgende:

[..]

Ja vast, zal ongetwijfeld een jarenlange intieme relatie zijn geweest :')
Of het nou een jaar, twee jaar of zes jaar was. Same shit.
pi_170534019
Persoonlijke discussies mogen in de PM.
Iedereen mag hier zijn zegje doen over de OP.
Hell To The Liars
pi_170536644
Het kan wel even duren voordat je er helemaal overheen bent, acht jaar is immers niet niks. Ik zit in een soortgelijke situatie, maar dan net aan de andere zijde - ik ben niet degene die besloten heeft er een punt achter te zetten.

Hier is het wat langer geleden dan in jouw situatie en de relatie was meer dan de helft korter. Na de eerste zware dagen ging het steeds beter, vervolgens ben ik weer een paar keer teruggevallen in hetzelfde kutgevoel als net nadat er een punt achter de relatie is gezet. Ik denk dat het twee zijden heeft. Enerzijds voel je je op korte termijn kut door de pijn te accepteren, anderzijds helpt het je wel om op lange termijn sneller te helen.

Wellicht klinkt het wat cru, maar om het proces wat te versnellen helpt het wellicht om afleiding te zoeken bij het andere geslacht. Weerleg je focus vanaf je ex naar een ander. Beetje flirten of meegaan in geflirt van anderen. Naar mijn idee helpt dit ook enorm.

Daarnaast is het zaak zo snel mogelijk nieuwe herinneringen te maken. Doe ook dingen alleen of met vrienden/vriendinnen, die je eerst alleen met je partner deed. Op die manier zul je in het dagelijks leven minder snel een verband leggen met je ex.
  vrijdag 28 april 2017 @ 05:23:34 #85
380389 madeliefff
soms ook madeboosss
pi_170536699
quote:
4s.gif Op dinsdag 25 april 2017 11:38 schreef Godshand het volgende:

[..]

Het enige wat nu bij mij op komt, als je al 8 jaar bij elkaar bent, waarom nog geen 2 jaar extra wachten tot hij er wel klaar voor is?

Sorry hoor, maar dat gedram om je eigen plaatje compleet te krijgen :')

Je hebt namelijk nu geen garantie dat er 1-2-3 een man beschikbaar is die wel in dat plaatje past. Je zal mannen tegen komen die leuk zijn maar nooit willen settelen, of eerst 2 jaar voor hun carrière verplicht in het buitenland moeten zitten.
Of ze willen wel zoiets, maar willen stiekem nog achter jouw rug om rond neuken. Of zijn toch saaier dan jij dacht.

En voor je het weet vliegen de jaren voorbij en dan ben je 39. En dan?
als hij na 8 jaar nog niet klaar is om samen te wonen gaat het hem niet worden hoor.
1-Op vrijdag 22 mei 2015 19:53 schreef Working_Class_Hero het volgende:
Niet weten dat Madeliefff KLB godin is en dus alles kan, zelfs jou doen verdwijnen.
2-Ik ben een Rivella...
  vrijdag 28 april 2017 @ 05:35:58 #86
380389 madeliefff
soms ook madeboosss
pi_170536736
quote:
0s.gif Op donderdag 27 april 2017 14:00 schreef LeesFoknl het volgende:

[..]

Een klein wonder is geschiedt. Ik ben het eens met Godshand. Als er zoveel goede dingen zijn in jullie relatie ga je dan kappen omdat ie wat "achter loopt" bij jou. Een van beiden in een relatie is altijd de voortouw-nemer en de ander meer degene die volgt.
Maar ja, als dat zo belangrijk voor jou is ........ betwijfel ik eerlijk gezegd of je wel echt van hem (of jullie van mekaar) hebben gehouden.

:? :? :?
achter lopen?? Hoe goed zit t als hij niet wil samenwonen na zo een lange tijd? Of hij twijfelt aan de relatie of hij heeft issues betreft settelen. En met dat soort mannen krijg je alleen maar gedoe.
1-Op vrijdag 22 mei 2015 19:53 schreef Working_Class_Hero het volgende:
Niet weten dat Madeliefff KLB godin is en dus alles kan, zelfs jou doen verdwijnen.
2-Ik ben een Rivella...
pi_170537732
Zal wel een plork geweest zijn, waarom zou je daar mee trouwen? Je moet toch een goed visitekaartje hebben tegenover vrienden en familie? Dan gaan die 8 jaar alleen maar in je nadeel werken, want beter wordt ze er niet op.
pi_170539132
quote:
1s.gif Op vrijdag 28 april 2017 05:35 schreef madeliefff het volgende:

[..]

achter lopen?? Hoe goed zit t als hij niet wil samenwonen na zo een lange tijd? Of hij twijfelt aan de relatie of hij heeft issues betreft settelen. En met dat soort mannen krijg je alleen maar gedoe.
Inderdaad. Maar niet alleen dat niet willen samenwonen. Wat ik misschien zelfs nog wel een stukje vreemder vind is dat er blijkbaar geen eens dingen als een lange reis besproken kunnen worden na 8 jaar. Iets wat helemaal niet zo definitief is als samenwonen.
  vrijdag 28 april 2017 @ 11:01:45 #89
450228 LeesFoknl
Was sich liebt das neckt sich!
pi_170539397
quote:
0s.gif Op donderdag 27 april 2017 22:31 schreef Maghrebijnse het volgende:

[..]

Dat ik tegen een relatie ben neemt niet weg dat ik niet advies kan geven of zelf nooit een soortgelijke ervaring meegemaakt heb? Ik denk dat ik, gezien mijn soortgelijke ervaring met mijn ex haar van een beter advies kan voorzien dan jij.
Wat was die soortgelijke ervaring dan die JIJ ZELF hebt MEEGEMAAKT. Kan mij daar eigenlijk niets bij voorstellen. En dan nog wel een soortgelijke ervaring waardoor jij zelfs een BETER advies
kan geven.

Als je iets zegt, stelt moet je ook b zeggen en ons tonen dat je echt reden hebt om dat te stellen (ook is misschien dan niet iedereen het met je eens maar kan men wel begrip opbrengen DAT jij dat denkt).
Mijn bijdrage aan dit forum is ter lering en ter vermaak.
Laat je niet gek maken, en maak vooral jezelf niet gek
Count your blessings . LeesFoknl a.k.a.vrouwen(f)luisteraar!
Wat gij wilt dat U geschiedt, doet dat ook een ander!
  vrijdag 28 april 2017 @ 11:13:18 #90
450228 LeesFoknl
Was sich liebt das neckt sich!
pi_170539637
quote:
1s.gif Op donderdag 27 april 2017 20:45 schreef Lenny77 het volgende:

[..]

Jij moet toch ook altijd een vreselijk antwoord geven en vrouwen de grond indrukken hé. Het is weer haar schuld natuurlijk en ze zal wel niet van hem houden. Als het al klopt dat je 70 bent, dan heb je belachelijk weinig geleerd in dit leven..
Ik denk in TS haar geval dat je na 8 jaar toch wel kan hopen of verwachten om samen de volgende stappen te gaan maken. Als hij dit na zo een lange tijd nog altijd niet wil dan zal hij het waarschijnlijk nooit willen en is zij misschien niet de juiste voor hem.
Het is niet dat ze hem om kinderen zit te vragen hé. Die jongen wil niet eens mee op een lange reis met haar. En dit na 8 jaar..
Dan zit het er gewoon niet in.
Neen Lenny, wil niet persee TS-er de grond indrukken. Maar als ik 8 jaar samen ben en me daar zo goed bij voel en het dan uit maakt omdat ie (blijkbaar) minder ondernemend en voortvarend en aktief is. Perfektie vind je niet in een relatie. Overal zal er iets zijn waarvan je zegt: jammer dat ie / ze niet zo en zo is. Waarom kan de vrouw niet de aktievere zijn, het voortouw nemen.
En om die reden na 8 jaar (ik vind 8 jaar toch al heel lang dat dan een relatie nog uit gaat) een relatie be-eindigen. Dan heeft het niet diep gezeten, of het is een bevlieging in een wat mindere periode of na een teleurstelling (in deze mbt de vakantieplanning).
Ik zie die 2 met zeker 50% kans weer terug bij elkaar komen als paar. En als 70 jarige kan ik vertellen dat ook de vrouw rustiger wordt, minder aktief en voortvarend. Dat beider innerlijke klok misschien niet gelijk loopt ....
Als haar man haar nou zou VERBIEDEN die dingen die zij wil doen te doen.......

*; ^)

[ Bericht 0% gewijzigd door LeesFoknl op 28-04-2017 11:38:10 ]
Mijn bijdrage aan dit forum is ter lering en ter vermaak.
Laat je niet gek maken, en maak vooral jezelf niet gek
Count your blessings . LeesFoknl a.k.a.vrouwen(f)luisteraar!
Wat gij wilt dat U geschiedt, doet dat ook een ander!
  vrijdag 28 april 2017 @ 11:23:20 #91
380389 madeliefff
soms ook madeboosss
pi_170539837
quote:
1s.gif Op vrijdag 28 april 2017 10:44 schreef Sick_Little_Monkey het volgende:

[..]

Inderdaad. Maar niet alleen dat niet willen samenwonen. Wat ik misschien zelfs nog wel een stukje vreemder vind is dat er blijkbaar geen eens dingen als een lange reis besproken kunnen worden na 8 jaar. Iets wat helemaal niet zo definitief is als samenwonen.
mss houd hij niet van reizen? :D
1-Op vrijdag 22 mei 2015 19:53 schreef Working_Class_Hero het volgende:
Niet weten dat Madeliefff KLB godin is en dus alles kan, zelfs jou doen verdwijnen.
2-Ik ben een Rivella...
pi_170540091
quote:
0s.gif Op vrijdag 28 april 2017 11:01 schreef LeesFoknl het volgende:

[..]

Wat was die soortgelijke ervaring dan die JIJ ZELF hebt MEEGEMAAKT. Kan mij daar eigenlijk niets bij voorstellen. En dan nog wel een soortgelijke ervaring waardoor jij zelfs een BETER advies
kan geven.

Als je iets zegt, stelt moet je ook b zeggen en ons tonen dat je echt reden hebt om dat te stellen (ook is misschien dan niet iedereen het met je eens maar kan men wel begrip opbrengen DAT jij dat denkt).
Nogmaals, ik heb mijn situatie al uitgelegd. TS heeft deze gelezen en ik heb deze daarna ook weer weggehaald. Verder wijkt mijn mening niet af van wat de rest hier zegt ( namelijk een goede keus) en die vraag je ook niet om hun situatie.

[ Bericht 6% gewijzigd door #ANONIEM op 28-04-2017 11:37:39 ]
pi_170540146
Klinkt alsof je het heel volwassen hebt aangepakt en een begrijpelijke keuze hebt gemaakt. Het is uiteraard echt niet leuk, maar ookal hou je van iemand: als er onoverkoombare levensvisie verschillen zijn Is het soms beter uit elkaar te gaan.
  vrijdag 28 april 2017 @ 11:47:14 #94
450228 LeesFoknl
Was sich liebt das neckt sich!
pi_170540293
quote:
1s.gif Op vrijdag 28 april 2017 11:23 schreef madeliefff het volgende:

[..]

mss houd hij niet van reizen? :D
Had ik nog niet aan gedacht. Misschien zijn het heel praktische redenen waarom de vriend niet van reizen houdt:
-wagenziek
-vliegangst
-gauw diarhee en constipatie van vreemd eten.
-kan niet goed slapen in een vreemd bed.
-xenofoob (angst voor vreemdelingen)
-angst voor het vakantieland dat zij wil kiezen bv vanwege wat daar gebeurt of ieder moment kan gebeuren (bv. Zuid Korea, Turkije)
- houdt meer van 2-3 nachtjes weg en dan niet te ver.
-houdt er niet van in een land te zijn waar ie niet de taal van spreekt.
- gebruikt misschien (soft) drugs die in Nederland niet verboden zijn of algemeen gedoogd worden maar waar je bv in Azie / de Filipijnen gewoon op straat voor wordt doodgeschoten en bv in Thailand of Amerika tientalle jaren het gevang voor in moet.

Is een relatie niet ook veel overleggen en dan tot een compromis komen?

[ Bericht 0% gewijzigd door LeesFoknl op 28-04-2017 11:59:39 ]
Mijn bijdrage aan dit forum is ter lering en ter vermaak.
Laat je niet gek maken, en maak vooral jezelf niet gek
Count your blessings . LeesFoknl a.k.a.vrouwen(f)luisteraar!
Wat gij wilt dat U geschiedt, doet dat ook een ander!
  vrijdag 28 april 2017 @ 11:56:47 #95
450228 LeesFoknl
Was sich liebt das neckt sich!
pi_170540456
quote:
0s.gif Op vrijdag 28 april 2017 11:35 schreef Maghrebijnse het volgende:

[..]

Nogmaals, ik heb mijn situatie al uitgelegd. TS heeft deze gelezen en ik heb deze daarna ook weer weggehaald. Verder wijkt mijn mening niet af van wat de rest hier zegt ( namelijk een goede keus) en die vraag je ook niet om hun situatie.
Tja, dan heb ik die zeker gemist. Als jij iets weghaalt kan het zijn dat anderen het nog niet gelezen hadden.
En ik vraag vooral naar JOUW situatie omdat je stelt (ergens hierboven) te denken dat je een BETER advies dan Spiritusbus kan geven. DAT "beter" was voor mij de aanleiding.

Wil verder niet boos of hatelijk doen ...

:B B:)B :Y) ^O^ :W
Mijn bijdrage aan dit forum is ter lering en ter vermaak.
Laat je niet gek maken, en maak vooral jezelf niet gek
Count your blessings . LeesFoknl a.k.a.vrouwen(f)luisteraar!
Wat gij wilt dat U geschiedt, doet dat ook een ander!
pi_170540470
quote:
0s.gif Op vrijdag 28 april 2017 11:56 schreef LeesFoknl het volgende:

[..]

Tja, dan heb ik die zeker gemist. Als jij iets weghaalt kan het zijn dat anderen het nog niet gelezen hadden.
En ik vraag vooral naar JOUW situatie omdat je stelt (ergens hierboven) te denken dat je een BETER advies dan Spiritusbus kan geven. DAT "beter" was voor mij de aanleiding.

Wil verder niet boos of hatelijk doen ...

:B B:)B :Y) ^O^ :W
Ook zonder een soortgelijke situatie meegemaakt te hebben, is het niet lastig om te stellen dat ze er goed aan gedaan heeft.
  vrijdag 28 april 2017 @ 12:06:54 #97
450228 LeesFoknl
Was sich liebt das neckt sich!
pi_170540613
Heeft geen zin Maghrebijnse. De meesten denken zoals jij, maar ik blijf toch bij mijn standpunt. Het punt is dat iedereen hier zich een voorstelling maakt van de Ts-er, haar vriend, en de situatie. En eigenlijk weten we allen gewoon niet genoeg ervan. Maar dat is niet erg, Ts-er krijgt zo een reeks reakties die zij allen kan overdenken, en waar ze hopelijk iets aan heeft.
Ook mijn reaktie, als ze die leest en overdenkt en dan beslist zegt: neen, zo is het niet, dan heeft die reaktie ook zijn nut want ze denkt over het besluit na en wordt dan (misschien dieper of opnieuw) gesterkt in haar genomen besluit.

:G :R
Mijn bijdrage aan dit forum is ter lering en ter vermaak.
Laat je niet gek maken, en maak vooral jezelf niet gek
Count your blessings . LeesFoknl a.k.a.vrouwen(f)luisteraar!
Wat gij wilt dat U geschiedt, doet dat ook een ander!
pi_170541271
quote:
0s.gif Op vrijdag 28 april 2017 11:47 schreef LeesFoknl het volgende:

[..]

Had ik nog niet aan gedacht. Misschien zijn het heel praktische redenen waarom de vriend niet van reizen houdt:
-wagenziek
-vliegangst
-gauw diarhee en constipatie van vreemd eten.
-kan niet goed slapen in een vreemd bed.
-xenofoob (angst voor vreemdelingen)
-angst voor het vakantieland dat zij wil kiezen bv vanwege wat daar gebeurt of ieder moment kan gebeuren (bv. Zuid Korea, Turkije)
- houdt meer van 2-3 nachtjes weg en dan niet te ver.
-houdt er niet van in een land te zijn waar ie niet de taal van spreekt.
- gebruikt misschien (soft) drugs die in Nederland niet verboden zijn of algemeen gedoogd worden maar waar je bv in Azie / de Filipijnen gewoon op straat voor wordt doodgeschoten en bv in Thailand of Amerika tientalle jaren het gevang voor in moet.

Is een relatie niet ook veel overleggen en dan tot een compromis komen?
Doet hij wel water bij de wijn dan? Ik heb er in het echt niet bij gezeten, maar het lijkt er hier op dat TS vanalles wil en haar ex niks.
  Moderator vrijdag 28 april 2017 @ 13:37:23 #99
441859 crew  Lenny77
pi_170542093
quote:
0s.gif Op vrijdag 28 april 2017 11:13 schreef LeesFoknl het volgende:

[..]

Neen Lenny, wil niet persee TS-er de grond indrukken. Maar als ik 8 jaar samen ben en me daar zo goed bij voel en het dan uit maakt omdat ie (blijkbaar) minder ondernemend en voortvarend en aktief is. Perfektie vind je niet in een relatie. Overal zal er iets zijn waarvan je zegt: jammer dat ie / ze niet zo en zo is. Waarom kan de vrouw niet de aktievere zijn, het voortouw nemen.
En om die reden na 8 jaar (ik vind 8 jaar toch al heel lang dat dan een relatie nog uit gaat) een relatie be-eindigen. Dan heeft het niet diep gezeten, of het is een bevlieging in een wat mindere periode of na een teleurstelling (in deze mbt de vakantieplanning).
Ik zie die 2 met zeker 50% kans weer terug bij elkaar komen als paar. En als 70 jarige kan ik vertellen dat ook de vrouw rustiger wordt, minder aktief en voortvarend. Dat beider innerlijke klok misschien niet gelijk loopt ....
Als haar man haar nou zou VERBIEDEN die dingen die zij wil doen te doen.......

*; ^)
Dat kan natuurlijk allemaal wel zijn maar in dit geval heeft TS het voortouw genomen. Ze heeft aan haar partner gevraagd om samen op reis te gaan en ook om samen te gaan wonen. En dit heeft ze meermaals gedaan als ik lees dat hij dit na minstens 2 jaar uitstel nog steeds niet wil.
Je kan wel het voortouw nemen maar als hij niet wil volgen dan stopt het natuurlijk ook. Ze kan hem niet dwingen, mag ook niet, maar hij kan ook niet verwachten dat zij dan maar blijft wachten op hem.
Als die jongen echt gek op haar was dan zou hij net graag samen op vakantie gaan. En samenwonen na 8 jaar zou ook een natuurlijke volgende stap zijn.
Horum omnium fortissimi sunt Belgae
  vrijdag 28 april 2017 @ 13:46:47 #100
450228 LeesFoknl
Was sich liebt das neckt sich!
pi_170542251
Als je het voortouw hebt en het los laat, neen, dat werkt niet. Dat voortouw moet je strak houden! Dus je zin doorzetten, eventueel een compromis of alternatief, maar wel dus het voortouw blijven houden en doen. Als ie echt niet wil, dan merk je dat dan wel, en dan houdt het (natuurlijk) ooit een keer op.

Misschien heeft ie een oedie poes komplex. (Of is het eudi peus?)

}) })
Mijn bijdrage aan dit forum is ter lering en ter vermaak.
Laat je niet gek maken, en maak vooral jezelf niet gek
Count your blessings . LeesFoknl a.k.a.vrouwen(f)luisteraar!
Wat gij wilt dat U geschiedt, doet dat ook een ander!
pi_170542882
quote:
0s.gif Op vrijdag 28 april 2017 13:46 schreef LeesFoknl het volgende:
Als je het voortouw hebt en het los laat, neen, dat werkt niet. Dat voortouw moet je strak houden! Dus je zin doorzetten, eventueel een compromis of alternatief, maar wel dus het voortouw blijven houden en doen. Als ie echt niet wil, dan merk je dat dan wel, en dan houdt het (natuurlijk) ooit een keer op.

Misschien heeft ie een oedie poes komplex. (Of is het eudi peus?)

}) })
Als het na 8 jaar niet een keer ophoudt, wanneer dan wel?

Trouwens, hoe sluit je eigenlijk een compromis als het om samenwonen gaat? Dat lijkt me best lastig. Vooral als je uiteindelijk een gezinnetje zou willen.

[ Bericht 1% gewijzigd door Sick_Little_Monkey op 28-04-2017 14:35:02 ]
pi_170548277
quote:
0s.gif Op vrijdag 28 april 2017 12:06 schreef LeesFoknl het volgende:
Heeft geen zin Maghrebijnse. De meesten denken zoals jij, maar ik blijf toch bij mijn standpunt. Het punt is dat iedereen hier zich een voorstelling maakt van de Ts-er, haar vriend, en de situatie. En eigenlijk weten we allen gewoon niet genoeg ervan. Maar dat is niet erg, Ts-er krijgt zo een reeks reakties die zij allen kan overdenken, en waar ze hopelijk iets aan heeft.
Ook mijn reaktie, als ze die leest en overdenkt en dan beslist zegt: neen, zo is het niet, dan heeft die reaktie ook zijn nut want ze denkt over het besluit na en wordt dan (misschien dieper of opnieuw) gesterkt in haar genomen besluit.

:G :R
De meesten denken zoals ik omdat dit ook het meest logische en redelijke is. Ze heeft alle recht het na 8 jaar relatie uit te maken. Een relatie is vooruitgang en niet blijven hangen op één niveau. Enige wat je TS kan verwijten is dat ze er niet eerder een eind aan gemaakt heeft, maar laat dat een les voor haar zijn. Een man die weet al heel snel of het een vrouw voor eeuwig is of niet. Het feit dat hij na 8 jaar nog niet wist of zij wel de vrouw van zijn dromen was, zegt genoeg. Ze had hem na een jaar ( maar goed, toen wou ze zelf waarschijnlijk niet) al moeten dumpen bij het vuil. Daar waar hij hoort. :)

[ Bericht 3% gewijzigd door #ANONIEM op 28-04-2017 18:53:18 ]
  vrijdag 28 april 2017 @ 18:55:17 #103
204320 Montelly
-|||-------|||-
pi_170548371
quote:
0s.gif Op vrijdag 28 april 2017 18:50 schreef Maghrebijnse het volgende:

[..]

"..Een man die weet al heel snel of het een vrouw voor eeuwig is of niet..."
Eens ;)
Vergeet niet te liken en te abonneren op mijn vlog:
https://youtu.be/oavMtUWDBTM?t=25s
pi_170548391
quote:
1s.gif Op vrijdag 28 april 2017 18:55 schreef Montelly het volgende:

[..]

Eens ;)
Ja! Als een man na acht jaar nog niet weet... lol! Na een half jaar een man al dumpen als hij samenwonen, volgende stappen of verloven vermijdt.

[ Bericht 11% gewijzigd door #ANONIEM op 28-04-2017 18:56:38 ]
  vrijdag 28 april 2017 @ 19:05:00 #105
204320 Montelly
-|||-------|||-
pi_170548557
quote:
0s.gif Op vrijdag 28 april 2017 18:56 schreef Maghrebijnse het volgende:

[..]

Ja! Als een man na acht jaar nog niet weet... lol! Na een half jaar een man al dumpen als hij samenwonen, volgende stappen of verloven vermijdt.
Half jaar is dan weer iets te kort maar na een jaar of 2 moet je echt wel naar elkaar kunnen uitspreken waar je met relatie naar toe wilt.
Vergeet niet te liken en te abonneren op mijn vlog:
https://youtu.be/oavMtUWDBTM?t=25s
pi_170548630
quote:
1s.gif Op vrijdag 28 april 2017 19:05 schreef Montelly het volgende:

[..]

Half jaar is dan weer iets te kort maar na een jaar of 2 moet je echt wel naar elkaar kunnen uitspreken waar je met relatie naar toe wilt.
Dat is afhankelijk van de fase waarin je je bevindt. Ik zou niet pas na twee jaar willen dat er verdere stappen gemaakt worden. Na een paar maanden is het genoeg en kan er verloofd en getrouwd worden.
pi_170548675
Is toch geen drama allemaal. Je hebt verschillende fases in je leven. Dan is het zaak om met elkaar mee te groeien. En soms lukt of gaat het niet. Dan kun je het beste maar een keuze maken. Een keuze voor je eigen geluk in plaats van later de ander verantwoordelijk houden dat je niet gelukkig bent. Dappere keuze van TS. Neem je lessen mee. Je weet nu beter waar je op let bij je volgende partner. Veel geluk toegewenst.
  vrijdag 28 april 2017 @ 19:12:00 #108
204320 Montelly
-|||-------|||-
pi_170548725
quote:
0s.gif Op vrijdag 28 april 2017 19:08 schreef Maghrebijnse het volgende:

[..]

Dat is afhankelijk van de fase waarin je je bevindt. Ik zou niet pas na twee jaar willen dat er verdere stappen gemaakt worden. Na een paar maanden is het genoeg en kan er verloofd en getrouwd worden.
Dat is ook zo, nu wij wat ouder zijn zie ik dat ook liever veel sneller gebeuren.
Vergeet niet te liken en te abonneren op mijn vlog:
https://youtu.be/oavMtUWDBTM?t=25s
  vrijdag 28 april 2017 @ 19:12:53 #109
204320 Montelly
-|||-------|||-
pi_170548735
Na een half jaar zou ik jou ook liever met een buikje zien rondlopen ;)
Vergeet niet te liken en te abonneren op mijn vlog:
https://youtu.be/oavMtUWDBTM?t=25s
pi_170548899
quote:
1s.gif Op vrijdag 28 april 2017 19:12 schreef Montelly het volgende:

[..]

Dat is ook zo, nu wij wat ouder zijn zie ik dat ook liever veel sneller gebeuren.
Heb je het nou over mij of over jezelf? Je hoeft mij namelijk niet na te doen.
  vrijdag 28 april 2017 @ 19:24:50 #111
204320 Montelly
-|||-------|||-
pi_170548990
quote:
1s.gif Op vrijdag 28 april 2017 19:20 schreef Maghrebijnse het volgende:

[..]

Heb je het nou over mij of over jezelf? Je hoeft mij namelijk niet na te doen.
Over mijzelf, hoezo jou nadoen? Het is en blijft mede afhankelijk van de persoon waarmee je gaat.
Vergeet niet te liken en te abonneren op mijn vlog:
https://youtu.be/oavMtUWDBTM?t=25s
pi_170549051
quote:
1s.gif Op vrijdag 28 april 2017 19:24 schreef Montelly het volgende:

[..]

Over mijzelf, hoezo jou nadoen? Het is en blijft mede afhankelijk van de persoon waarmee je gaat.
Ja, als de geliefde die wens ook heeft is het makkelijk. Maar je kan ook in een situatie als die van TS terechtkomen.
pi_170549250
quote:
1s.gif Op vrijdag 28 april 2017 19:12 schreef Montelly het volgende:
Na een half jaar zou ik jou ook liever met een buikje zien rondlopen ;)
:') kerel, je durfde geeneens naar me toe te komen op Schiphol. Laat staan mij bevruchten.
  vrijdag 28 april 2017 @ 19:45:58 #114
204320 Montelly
-|||-------|||-
pi_170549453
quote:
1s.gif Op vrijdag 28 april 2017 19:36 schreef Maghrebijnse het volgende:

[..]

:') kerel, je durfde geeneens naar me toe te komen op Schiphol. Laat staan mij bevruchten.
Ik moet nu gaan, bewaar dit voor straks.
Vergeet niet te liken en te abonneren op mijn vlog:
https://youtu.be/oavMtUWDBTM?t=25s
pi_170549853
quote:
0s.gif Op vrijdag 28 april 2017 19:10 schreef Mojo.jojo het volgende:
Is toch geen drama allemaal. Je hebt verschillende fases in je leven. Dan is het zaak om met elkaar mee te groeien. En soms lukt of gaat het niet. Dan kun je het beste maar een keuze maken. Een keuze voor je eigen geluk in plaats van later de ander verantwoordelijk houden dat je niet gelukkig bent. Dappere keuze van TS. Neem je lessen mee. Je weet nu beter waar je op let bij je volgende partner. Veel geluk toegewenst.
Dank je :)
  zaterdag 29 april 2017 @ 13:19:41 #116
450228 LeesFoknl
Was sich liebt das neckt sich!
pi_170562005
quote:
0s.gif Op vrijdag 28 april 2017 19:08 schreef Maghrebijnse het volgende:

[..]

Dat is afhankelijk van de fase waarin je je bevindt. Ik zou niet pas na twee jaar willen dat er verdere stappen gemaakt worden. Na een paar maanden is het genoeg en kan er verloofd en getrouwd worden.
Juist! En ze leefden nog lang en ongelukkig ....

^) = :'( :'(
Mijn bijdrage aan dit forum is ter lering en ter vermaak.
Laat je niet gek maken, en maak vooral jezelf niet gek
Count your blessings . LeesFoknl a.k.a.vrouwen(f)luisteraar!
Wat gij wilt dat U geschiedt, doet dat ook een ander!
  zaterdag 29 april 2017 @ 13:20:28 #117
450228 LeesFoknl
Was sich liebt das neckt sich!
pi_170562021
quote:
1s.gif Op vrijdag 28 april 2017 19:45 schreef Montelly het volgende:

[..]

Ik moet nu gaan, bewaar dit voor straks.
Dat wordt nog spannend .....
Mijn bijdrage aan dit forum is ter lering en ter vermaak.
Laat je niet gek maken, en maak vooral jezelf niet gek
Count your blessings . LeesFoknl a.k.a.vrouwen(f)luisteraar!
Wat gij wilt dat U geschiedt, doet dat ook een ander!
  zaterdag 29 april 2017 @ 13:31:16 #118
450228 LeesFoknl
Was sich liebt das neckt sich!
pi_170562192
quote:
0s.gif Op vrijdag 28 april 2017 18:50 schreef Maghrebijnse het volgende:

[..]

............ Een man die weet al heel snel of het een vrouw voor eeuwig is of niet. Het feit dat hij na 8 jaar nog niet wist of zij wel de vrouw van zijn dromen was, zegt genoeg. Ze had hem na een jaar ( maar goed, toen wou ze zelf waarschijnlijk niet) al moeten dumpen bij het vuil. Daar waar hij hoort. :)
Neen, je moet als man niet te snel besluiten. Je weet nooit of je nog wat beters kunt krijgen voor je geld. En met ieder jaar dat verstrijkt wordt in de relationele markt de waarde van een man hoger en de waarde van een vrouw minder.

En de zin: Ze had hem na een jaar al moeten dumpen bij het vuil. Daar waar hij hoort....
zegt mij voldoende mbt jou om binnen 30 minuten te weten waar jou te dumpen.

~O>

[ Bericht 0% gewijzigd door LeesFoknl op 29-04-2017 13:42:15 ]
Mijn bijdrage aan dit forum is ter lering en ter vermaak.
Laat je niet gek maken, en maak vooral jezelf niet gek
Count your blessings . LeesFoknl a.k.a.vrouwen(f)luisteraar!
Wat gij wilt dat U geschiedt, doet dat ook een ander!
  zaterdag 29 april 2017 @ 13:38:18 #119
450228 LeesFoknl
Was sich liebt das neckt sich!
pi_170562285
Ja, de snelle generatie. Men noemt de jongste generatie de generatie H. De generatie zonder hoop.
Nu, voor mij had het ook kunnen heten, de generatie A. De generatie van autisme, ADHD en a sociaal (in de zin van niet sociaal zijn). Geen kontakten kunnen leggen op natuurlijke wijze en totaal niet kunnen focussen. Direkte voldoening en geen geduld of ergens naar toe werken.

Zie Ts-er die vindt dat ze na 8 jaren een relatie waar ze zich goed in voelt moet be-eindigen omdat ie niet zo ver op vakantie wil. Ja, het mag alleen maar perfekt, leuk en makkelijk zijn. Geen mensen om iets mee op te bouwen, zeker geen gezamenlijk leven. Want dat zijn de echt belangrijke zaken in het leven: samen ver weg op vakantie gaan. En niet dat je je al 8 jaren goed bij hem voelt !!

8)7 :r
Mijn bijdrage aan dit forum is ter lering en ter vermaak.
Laat je niet gek maken, en maak vooral jezelf niet gek
Count your blessings . LeesFoknl a.k.a.vrouwen(f)luisteraar!
Wat gij wilt dat U geschiedt, doet dat ook een ander!
  zaterdag 29 april 2017 @ 13:40:27 #120
450228 LeesFoknl
Was sich liebt das neckt sich!
pi_170562308
quote:
1s.gif Op vrijdag 28 april 2017 19:36 schreef Maghrebijnse het volgende:

[..]

:') kerel, je durfde geeneens naar me toe te komen op Schiphol. Laat staan mij bevruchten.
Misschien wil ie gewoon niet.
Mijn bijdrage aan dit forum is ter lering en ter vermaak.
Laat je niet gek maken, en maak vooral jezelf niet gek
Count your blessings . LeesFoknl a.k.a.vrouwen(f)luisteraar!
Wat gij wilt dat U geschiedt, doet dat ook een ander!
pi_170562331
quote:
0s.gif Op zaterdag 29 april 2017 13:31 schreef LeesFoknl het volgende:

[..]

Neen, je moet als man niet te snel besluiten. Je weet nooit of je nog wat beters kunt krijgen voor je geld. En met ieder jaar dat verstrijkt wordt in de relationele markt de waarde van een man hoger en de waarde van een vrouw minder.

En de zin: Ze had hem na een jaar al moeten dumpen bij het vuil. Daar waar hij hoort....
zegt mij voldoende mbt jou om binnen 30 minuten te weten waar jou te dumpen.

~O>
Je moet wel heel ziek in je hoofd zijn, wil je zulke gedachtes hebben.
pi_170562952
Als er na 8 jaar iets structureels knaagt in de relatie voor een langere tijd, dan snap ik best dat na wat goede gesprekken de stekker eruit gaat.

Misschien is het de verkeerde keuze, misschien de goede en vind je je het missende stukje in een nieuwe relatie.
Of het missende stukje in je leven als vrijgezel, dat kan ook, dat het missende stukje vrijheid is.
Hell To The Liars
abonnement Unibet Coolblue
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')