abonnement Unibet Coolblue
pi_170384438
quote:
0s.gif Op vrijdag 21 april 2017 16:07 schreef possetje het volgende:

[..]

ow oke dus je claimt dat ze ook al oorlogen hadden voor dat de europeanen er kwamen?
Je trolt, he?
pi_170385831
quote:
1s.gif Op vrijdag 21 april 2017 16:31 schreef W-itchy het volgende:

[..]

Je trolt, he?
ach sommige trollen zijn leuk, andere weer echt vervelend,

nee ik weet gewoon echt niet veel van de indianen cultuur, maar zag laatst op het web een heel knappe indianen dame, dus ik dacht ik zal er eens een topic over maken,
pi_170386451
quote:
0s.gif Op vrijdag 21 april 2017 17:57 schreef possetje het volgende:

[..]

ach sommige trollen zijn leuk, andere weer echt vervelend,

nee ik weet gewoon echt niet veel van de indianen cultuur, maar zag laatst op het web een heel knappe indianen dame, dus ik dacht ik zal er eens een topic over maken,
Haaaahaha, okay!
Maar onderling voerden ze echt al oorlogen voordat de &#@% blanken kwamen. Weet je het nu ook.
pi_170386796
quote:
1s.gif Op vrijdag 21 april 2017 18:35 schreef W-itchy het volgende:

[..]

Haaaahaha, okay!
Maar onderling voerden ze echt al oorlogen voordat de &#@% blanken kwamen. Weet je het nu ook.
Is dat een indianenkreet, een oorlogsverklaring aan possetje?
pi_170386857
quote:
11s.gif Op vrijdag 21 april 2017 18:49 schreef Tevik het volgende:

[..]

Is dat een indianenkreet, een oorlogsverklaring aan possetje?
Haaha!
Verdien ik nu een veertje?
pi_170387105
quote:
1s.gif Op vrijdag 21 april 2017 18:53 schreef W-itchy het volgende:

[..]

Haaha!
Verdien ik nu een veertje?
Moet je eerst de oorlog met possetje winnen, en die heeft al deze:

pi_170387190
Om in de indianen-stemming te komen.


pi_170387231
Ik weet dat zij in harmonie leefde met hun omgeving, de natuur, dat vind ik het prachtige aan indianen voordat de moderne mens het allemaal kwam verpesten.
pi_170387274
quote:
0s.gif Op vrijdag 21 april 2017 19:06 schreef Odaiba het volgende:
Ik weet dat zij in harmonie leefde met hun omgeving, de natuur, dat vind ik het prachtige aan indianen voordat de moderne mens het allemaal kwam verpesten.
hoi ja vandaar dus ook mijn vraag : als ze dan in harmonie leefde? en elke veer op hun tooi was een helden daad? Wat waren die heldendaden dan precies? Een bizon dood maken om op te eten? Dan zou elke Hollandse boer die met koeien en vlees werkt dus gewoon recht hebben op een verenpak met 90 000 veren?
pi_170387471
Je had natuurlijk verschillende stammen die onderling vochten, Apache, Hopi, Possetjes, Cherokee, etc.
pi_170387514
pi_170387621
quote:
0s.gif Op vrijdag 21 april 2017 19:15 schreef Tevik het volgende:
Je had natuurlijk verschillende stammen die onderling vochten, Apache, Hopi, Possetjes, Cherokee, etc.
Ja, klinkt raar, maar is ook natuurlijk gedrag. Ook verder niet schadelijk voor de natuur, want ze vochten nog met pijl en boog en stenen hakbijlen. Je moet ook niet teveel verschillende stammen hebben in een omgeving, want dan raakt de natuur uit balans. Ook het niet vormen van permanente dorpen zorgde ervoor dat de natuur in balans bleef, watn je hoeft geen onnodig veel bomen voor het bouwen van huizen te hebben enzo.

Heel knap en vreemd dat die indianen dus eeuwenlang zo bleven leven, maar het is wel mooi om te zien.
pi_170388080
quote:
0s.gif Op vrijdag 21 april 2017 19:20 schreef Odaiba het volgende:
Ja, klinkt raar, maar is ook natuurlijk gedrag. Ook verder niet schadelijk voor de natuur,
Huidige mens is ook niet alleen maar 100% slecht voor de natuur, wij steunen dieren die wij aardig vinden * katten bijv ) , en wij helpen ze ook om van hun natuurlijke vijanden af te komen, door bijv bepaalde dieren juist niet te steunen...
pi_170388835
quote:
0s.gif Op vrijdag 21 april 2017 19:41 schreef possetje het volgende:

[..]

Huidige mens is ook niet alleen maar 100% slecht voor de natuur, wij steunen dieren die wij aardig vinden * katten bijv ) , en wij helpen ze ook om van hun natuurlijke vijanden af te komen, door bijv bepaalde dieren juist niet te steunen...
Weegt niet op tegen de nadelen ben ik bang. Maar je kunt niet iedereen over een kam scheren inderdaad.
  vrijdag 21 april 2017 @ 20:24:08 #40
444256 Villas__Rubin
Kwaadaardige dictator
pi_170389113
'en dan hebben ze zo'n heel leuk hoedje, met een veerrrr dr'in hahahahahahaaaaaaa'

~Hans Teeuwen over singer song writers.
"A leader must be a terror to the few who are evil in order to protect the lives and well-being of the many who are good"
pi_170390598
quote:
0s.gif Op vrijdag 21 april 2017 19:20 schreef Odaiba het volgende:

[..]

Ja, klinkt raar, maar is ook natuurlijk gedrag. Ook verder niet schadelijk voor de natuur, want ze vochten nog met pijl en boog en stenen hakbijlen. Je moet ook niet teveel verschillende stammen hebben in een omgeving, want dan raakt de natuur uit balans. Ook het niet vormen van permanente dorpen zorgde ervoor dat de natuur in balans bleef, watn je hoeft geen onnodig veel bomen voor het bouwen van huizen te hebben enzo.

Heel knap en vreemd dat die indianen dus eeuwenlang zo bleven leven, maar het is wel mooi om te zien.
Als je het wiel niet uitgevonden hebt is het nogal moeilijk om een McDrive uit te vinden.....
"Ow, my schnoz! My punim! My pupik! My genechtagazoink!"
pi_170391033
quote:
0s.gif Op vrijdag 21 april 2017 19:06 schreef Odaiba het volgende:
Ik weet dat zij in harmonie leefde met hun omgeving, de natuur, dat vind ik het prachtige aan indianen voordat de moderne mens het allemaal kwam verpesten.
De 'nobele wilde' is een mythe. De enige reden dat de indianen nog in een redelijk ongerepte omgeving woonden is omdat het continent Amerika fucking groot is en de mens er nog maar vrij recent heen gemigreerd was. Met andere woorden, ze hadden nog niet de tijd gehad en waren met te weinig om alles uit te roeien. In het Pleictoceen hebben mensen al een hele golf van massa uitsterving veroorzaakt (mammoet , mastodont, oerpaard, verschillende soorten roofdieren) , waarbij alleen de bizon als groot dier overbleef.

Uiteraard was de levenswijze van de indiaanse stammen minder schadelijk voor de natuur dan de landbouw, mijnbouw en latere industrie van de blanken, maar dat was echt niet omdat ze zulke groene vingers hadden. Ze hadden gewoon een heel kleine ecologische voetafdruk, want primitief.

De noble savage is een geromanticeerd beeld, uit de 2de helft van de 19de eeuw, voornamelijk in de Engelse literatuur ontstaan..

En natuurlijk de indianenheld bij uitstek:

"Ow, my schnoz! My punim! My pupik! My genechtagazoink!"
  † In Memoriam † zaterdag 22 april 2017 @ 04:07:11 #43
88815 The_Emotion
98.3
pi_170396976
Jammer dat de focus ligt op de Noord-Amerikaanse stammen.
De Azteken hadden een rijk opgebouwd, maar als Venus weer op je juiste stand stond, dan kwamen de bloemenoorlogen op gang.
Niet zo zeer om te doden, maar voor offerslaven waarbij het hart uitgerukt werd.

Veren van de Quetzal een tropisch vogeltje wat niet in gevangenschap gehouden kan worden, waren bij de Maya's maar ook bij de Azteken een luxe.
Spanjaarden kwamen voor het goud, maar voor de locals waren de veren van het ene vogeltje een waar statussymbool.
De Quetzal is in deze dagen nog steeds het nationale symbool van Guatemala, in de vlag, maar ook de munteenheid heet zo.

En dan heb je de Inca's nog, weinig verensymboliek, meer lamawol.
Dat is ook een groot rijk geworden door onderwerping en verdeel en heers strategie.
Toen Pizarro er aan kwam, was het inca-rijk al verdeeld in een burgeroorlog.
"Scientists are actually preoccupied with accomplishment. So they are focused on whether they can do something. They never stop to ask if they should do something."
- Ian Malcolm
  zaterdag 22 april 2017 @ 04:16:25 #44
434029 KillemWieft
Freedom is scary, deal with it
pi_170396990
M'n moeder is half indiaans (Arowak). Helaas bestaat het dorp waar mijn familie vandaan komt niet meer, dus een bezoekje zit er niet in. :{
Proud member of the IDGAF+FU2 community
pi_170396997
quote:
0s.gif Op zaterdag 22 april 2017 04:16 schreef KillemWieft het volgende:
M'n moeder is half indiaans (Arowak). Helaas bestaat het dorp waar mijn familie vandaan komt niet meer, dus een bezoekje zit er niet in. :{
hoi ik zou er wel heen gaan juist want geografisch bestaat de plek waar je voorouders woonde nog wel dus! altijd even intressant om daar te gaan wandelen en kijken of jouw antennes daar wat oppikken!
pi_170397000
quote:
10s.gif Op zaterdag 22 april 2017 04:07 schreef Remqo het volgende:
Spanjaarden kwamen voor het goud, maar voor de locals waren de veren van het ene vogeltje een waar statussymbool.
geloof ik niet

als je blij zou zijn met een vogelveertje? waarom zouden ze dan uberhaubt gaan lopen zweten en zwoegen voor goud?
  † In Memoriam † zaterdag 22 april 2017 @ 04:24:05 #47
88815 The_Emotion
98.3
pi_170397002
quote:
0s.gif Op zaterdag 22 april 2017 04:21 schreef possetje het volgende:

[..]

geloof ik niet

als je blij zou zijn met een vogelveertje? waarom zouden ze dan uberhaubt gaan lopen zweten en zwoegen voor goud?
Vogeltje was lastig te vangen en de veren waren mooi voor een tooi om indruk te maken.
Daar maakte men toen meer indruk mee dan een armbandje met glimmende stenen
"Scientists are actually preoccupied with accomplishment. So they are focused on whether they can do something. They never stop to ask if they should do something."
- Ian Malcolm
pi_170397004
quote:
2s.gif Op zaterdag 22 april 2017 04:24 schreef Remqo het volgende:

[..]

Vogeltje was lastig te vangen en de veren waren mooi voor een tooi om indruk te maken.
Daar maakte men toen meer indruk mee dan een armbandje met glimmende stenen
oww ja ik geloof wel dat er indianen waren die voorwerpen uit de natuur mooi vonden, dat wel...
  † In Memoriam † zaterdag 22 april 2017 @ 04:27:51 #49
88815 The_Emotion
98.3
pi_170397007
quote:
0s.gif Op zaterdag 22 april 2017 04:25 schreef possetje het volgende:

[..]

oww ja ik geloof wel dat er indianen waren die voorwerpen uit de natuur mooi vonden, dat wel...
En de vele legendes en indianenverhalen achter een veertje, in hun optiek was het meer waard dan goud.

Lees nog eens in over de Quetzal
"Scientists are actually preoccupied with accomplishment. So they are focused on whether they can do something. They never stop to ask if they should do something."
- Ian Malcolm
pi_170397013
quote:
14s.gif Op zaterdag 22 april 2017 04:27 schreef Remqo het volgende:

[..]

En de vele legendes en indianenverhalen achter een veertje, in hun optiek was het meer waard dan goud.
ja een mens kan ook overdrijven

kijk in holland heb je ook mensen die schelpen verzamelen en natuurstenen

maar maakt dat die mensen perse allemaal aardig of nobel?

je kent toch ook die ene vogelsoort die allemaal glimmende dingetjes in zijn nest verzameld? ummm raaf ? nee, ekster ofzo?
abonnement Unibet Coolblue
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')