abonnement Unibet Coolblue
pi_170288936
Het scherm van mijn Moto G3 is stuk en reparatie kost evenveel als de telefoon. De telefoon bevalt goed, alleen vind ik hem vrij groot.

De Sony Xperia compact komt in de buurt, helaas is hij alsnog 4,6", erg duur en bevat de sony software volgens reviews bloatware.

De wensen:
- Android
- 4" scherm
- Max ¤300,-
- Redelijke camera
- Geen/zo weinig mogelijk bloatware

Lijken me geen extreme eisen! Waarom lijkt het dan zo moeilijk om iets te vinden?

Xx
pi_170288977
4" wordt bijna niet meer gemaakt voor mainstream telefoons, dat is 5" en hoger

https://tweakers.net/cate(...)x6QWqR71NducpyDE45z4

een lijstje van mogelijke telefoons wat betreft 4" en android

ik kan niet filteren op bloatware :+
pi_170289339
quote:
1s.gif Op maandag 17 april 2017 18:12 schreef mschol het volgende:
4" wordt bijna niet meer gemaakt voor mainstream telefoons, dat is 5" en hoger

https://tweakers.net/cate(...)x6QWqR71NducpyDE45z4

een lijstje van mogelijke telefoons wat betreft 4" en android

ik kan niet filteren op bloatware :+
Daar had ik al naar gekeken en er staat niets redelijks bij. Vreemd dat er zo weinig beschikbaar is, in mijn omgeving is er al best veel vraag naar.

Alleen Apple heeft een aanbod met een kleiner scherm, maar daar ben ik geen fan van.

Als er toevallig een telefoonontwerper meekijkt, fix ff wat!
pi_170290376
Koop een telefoon met 5" scherm en kleine bezels, dan is hij alsnog niet zo gek groot :)
Whatever...
  maandag 17 april 2017 @ 19:23:22 #5
394547 versterker
- Dat kan HARDER! -
pi_170290775
Je moet niet naar scherm diameter kijken, maar naar de fysieke breedte van het toestel. Omdat de randen om het scherm steeds dunner worden, en schermen ook andere beeldverhoudingen hebben.

Ik heb een paar dagen een Huawei P10 Lite gehad, die is een halve centimeter smaller dan jouw Moto G3, maar heeft een 5,2 inch scherm. Ga eens in een winkel voelen wat lekker in de hand ligt, en ga dan eens op zoek naar toestellen met die breedte.

P10 Lite, om aan te geven hoe smal de randen kunnen zijn:

pi_170291000
Ik snap ook echt niet dat er bijna geen telefoons van normaal formaat te koop zijn.

Bijna allemaal zo groot en lomp die niet in je broekzak passen als je ook nog wil zitten met dat ding in je broek.
5 Ferrari's op videoband!
pi_170298363
quote:
0s.gif Op maandag 17 april 2017 19:23 schreef versterker het volgende:
Je moet niet naar scherm diameter kijken, maar naar de fysieke breedte van het toestel. Omdat de randen om het scherm steeds dunner worden, en schermen ook andere beeldverhoudingen hebben.

Ik heb een paar dagen een Huawei P10 Lite gehad, die is een halve centimeter smaller dan jouw Moto G3, maar heeft een 5,2 inch scherm. Ga eens in een winkel voelen wat lekker in de hand ligt, en ga dan eens op zoek naar toestellen met die breedte.

P10 Lite, om aan te geven hoe smal de randen kunnen zijn:

[ afbeelding ]
Laat ze daar een 4" - 4,5" van maken voor rond de 200,- en ik ben helemaal blij!

Met de 5,2" en grote balken boven en onder is hij voorlopig nog te groot.
  maandag 17 april 2017 @ 23:42:24 #8
56176 Catch22-
Ben je Blind?!
pi_170298493
quote:
1s.gif Op maandag 17 april 2017 18:12 schreef mschol het volgende:
4" wordt bijna niet meer gemaakt voor mainstream telefoons, dat is 5" en hoger

https://tweakers.net/cate(...)x6QWqR71NducpyDE45z4

een lijstje van mogelijke telefoons wat betreft 4" en android

ik kan niet filteren op bloatware :+
https://tweakers.net/pric(...)x-compact-zwart.html

Dat filter op Android 6 houdt alle nieuwe telefoons tegen natuurlijk
Heel veel groetjes, Catch22
En zoals mijn opa zei: "Al is het meisje nog zo mooi, haar poep stinkt ook". Rust Zacht opa..
Met GHB nooit meer nee
Storneren een optie?
  dinsdag 18 april 2017 @ 00:00:03 #9
309342 ErkendFokker
Volgens de bond van Fokkers
pi_170298710
De sony Android software mag dan wel niet stock zijn, maar het is absoluut geen bloatware. Juist lekker snel en stamina mode is heilig. Zou je daar zeker niet door laten tegenhouden
pi_170298846
quote:
1s.gif Op maandag 17 april 2017 23:42 schreef Catch22- het volgende:

[..]

https://tweakers.net/pric(...)x-compact-zwart.html

Dat filter op Android 6 houdt alle nieuwe telefoons tegen natuurlijk
tja ik filter op 4", dan zijn er geen android 7 telefoons beschikbaar, dus de nieuwste zitten al in de filter..
bovenstaande telefoon voldoet niet aan de eis van 4" ;)
pi_170298870
quote:
0s.gif Op maandag 17 april 2017 19:33 schreef Ferrari_Tape het volgende:
Ik snap ook echt niet dat er bijna geen telefoons van normaal formaat te koop zijn.

Bijna allemaal zo groot en lomp die niet in je broekzak passen als je ook nog wil zitten met dat ding in je broek.
eerlijk is eerlijk: ik was ook jaren een fan van de 4.5" telefoons..
echter heb ik nu een OnePlus 3 en die valt mij allesinds mee: ja hij is zeker groter maar niet te groot voor broekzak, zelfs niet sinds ik een tudia full protective case erom heen heb (waardoor hij nog dikker/groter wordt)
pi_170300729
Een Samsung Galaxy S4 mini kun je uitrusten met LineageOS 14 (da's Android 7.1.1 en 0 bloatware). Kost je bijna niets en is bloedjesnel.
Roses are red
Violets are blue
Wololo Wololo
Now violets are red too
abonnement Unibet Coolblue
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')